Nu bygger vi tillsammans med dig den vassaste kandidatbanken som branschen skådat. Typiskt också. Northern Skill är en proaktiv rekryterings -och bemanningsbyrå där vi löpande har kontakt med lokala företag och dig som kandidat. Vi är måna om att etablera riktiga relationer och det gör att vi snabbare kan koppla ihop dig med våra samarbetspartners när de söker din kompetens! Det är helt enkelt inte krångligare än att du trycker på ansök, svarar på frågorna och sen är du med! Söker ert företag kompetens i Umeå? Då är det bara att slå en signal. Men vi varnar för att det kan bli klockrent.
Säljande Konsultchef till Northcon – Leda och Bygg Relationer för framtiden Om oss Northcon är ett bemannings- och rekryteringsföretag som stöttar sina kunder med konsulter främst inom Inköp, Logistik och SCM. För att fortsätta vår expansiva resa söker vi nu en Säljande Konsultchef som har en passion för att bygga starka kundrelationer. Rollen: Som Säljande Konsultchef på Northcon kommer du att spela en nyckelroll i att både leda och utveckla vårt konsultteam, samt identifiera och bearbeta affärsmöjligheter för att driva försäljningen framåt. Du kommer att vara den viktigaste länken mellan vårt team och våra kunder, och säkerställa att vi levererar på högsta nivå. Arbetsuppgifter: Leda och utveckla ett team av konsulter och utveckla försäljningen Bygga och bibehålla långsiktiga och värdefulla kundrelationer Identifiera nya affärsmöjligheter och aktivt arbeta med att prospektera nya kunder Ansvara för hela säljprocessen, från första kontakt till avslut Säkerställa hög kvalitet på leveranser och kundnöjdhet Utveckla och implementera strategier för att driva tillväxt och öka vår marknadsnärvaro Skapa och hålla i presentationer för potentiella kunder och leda förhandlingar vid kontraktskrivning Vi söker dig som har: Några års erfarenhet från försäljning och affärsutveckling inom konsultbranschen Förmåga att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter Extra meriterande om du jobbat som konsultchef inom inköp, logistik och SCM Flytande svenska i tal och skrift Vi erbjuder: En ledande roll med möjlighet att påverka och utveckla vår affärsstrategi En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att ta egna initiativ Möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete Varför Northcon? På Northcon tillvaratar vi och värdesätter olika kompetenser, erfarenheter och perspektiv. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och ditt perspektiv. Vi ser fram emot att få din ansökan! Observera: Vi tar inte emot samtal från säljare och rekryterare i denna process.
Är du en affärsdriven säljare med tekniskt intresse och en passion för att skapa starka kundrelationer? Vill du arbeta med stora internationella kunder i en affärskritisk roll på ett företag med starkt kundfokus och hög teknisk kompetens? Då kan rollen som Key Account Manager inom Automotive och Global Accounts vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. ProfilGruppens kunder finns i en rad olika branscher, främst på den nordeuropeiska marknaden, och bolaget omsätter cirka 2,3 miljarder svenska kronor, varav hälften av leveranserna går på export. Om rollen Som Key Account Manager på ProfilGruppen arbetar du med internationella kunder och långsiktiga affärer i en innovativ och teknisk miljö. Du får en central roll i att säkerställa långsiktiga samarbeten och driver affärsutveckling samt bearbetning av strategiska nyckelkunder. I denna roll kommer du bland annat att: Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer genom att vara en rådgivande partner och skapa värde tidigt i kundens beslutsprocess. Leda det interna arbetet tillsammans med säljsupport, säljtekniker och konstruktörer för att säkerställa de bästa lösningarna för kunden. Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom automotive och andra globala konton inom närliggande industrier. Ta ägandeskap över försäljningsprocessen, från första kontakt till affärsavslut, avtal och implementering. Tjänsten är placerad i Åseda, med möjlighet att arbeta på distans. Du rapporterar till Sales Manager Automotive och ges stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. Din profil Vi söker dig som är orädd, nyfiken och relationsskapande, med ett starkt affärsdriv och tekniskt intresse. Du har en naturlig förmåga att hitta innovativa lösningar och bygga förtroendefulla relationer med både kunder och interna team. Du har: Tidigare erfarenhet av teknisk försäljning och/eller affärsutveckling. Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att driva affärer självständigt. Stark kommunikativ förmåga och ett relationsbyggande sätt. Mycket goda kunskaper svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från Automotive är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Kristin Nelson på [email protected]
Är du en affärsdriven säljare med tekniskt intresse och en passion för att skapa starka kundrelationer? Vill du arbeta med försäljning i en bred och dynamisk roll på ett företag med starkt kundfokus och hög teknisk kompetens? Då kan rollen som Account Manager på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. ProfilGruppens kunder finns i en rad olika branscher, främst på den nordeuropeiska marknaden, och bolaget omsätter cirka 2,3 miljarder svenska kronor, varav hälften av leveranserna går på export. Om rollen Som Account Manager ansvarar du för försäljning och affärsutveckling gentemot kunder i södra Sverige. Du blir en del av ett större säljteam som verkar i en innovativ och teknisk miljö och arbetar med en kombination av att utveckla befintliga kundrelationer och att proaktivt bearbeta nya kunder för att utöka kundbasen. I denna roll kommer du bland annat att: Ansvara för och utveckla befintliga kundrelationer och vara en rådgivande partner för kunden. Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter, från mindre företag till större aktörer inom olika branscher. Leda det interna arbetet tillsammans med säljsupport, säljtekniker och konstruktörer för att säkerställa de bästa lösningarna för kunden. Ta ägandeskap över försäljningsprocessen, från första kontakt till affärsavslut, avtal och implementering. Resa inom regionen och träffa kunder för att bygga starka och långsiktiga affärsrelationer. Tjänsten är placerad i Åseda, med möjlighet att delvis arbeta på distans. Du rapporterar till Sales Manager South Sweden och ges stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. Din profil Vi söker dig som är orädd, nyfiken och har ett stort driv att göra affärer. Du har en god kommunikativ förmåga och fallenhet för att hitta innovativa lösningar och bygga förtroendefulla relationer med både kunder och interna team. Rollen kräver ett tekniskt intresse samt tidigare erfarenhet av B2B-försäljning. En bakgrund inom teknisk försäljning och förståelse för produktionsprocesser är meriterande, men vi värderar framför allt rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen! Ansökan Hoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Kristin Nelson på [email protected].
Nu bygger vi tillsammans med dig den vassaste kandidatbanken som branschen skådat. Typiskt också. Northern Skill är en proaktiv rekryterings -och bemanningsbyrå där vi löpande har kontakt med lokala företag och dig som kandidat. Vi är måna om att etablera riktiga relationer och det gör att vi snabbare kan koppla ihop dig med våra samarbetspartners när de söker din kompetens! Det är helt enkelt inte krångligare än att du trycker på ansök, svarar på frågorna och sen är du med! Söker ert företag kompetens i Luleå? Då är det bara att slå en signal. Men vi varnar för att det kan bli klockrent.
Nu bygger vi tillsammans med dig den vassaste kandidatbanken som branschen skådat. Typiskt också. Northern Skill är en proaktiv rekryterings -och bemanningsbyrå där vi löpande har kontakt med lokala företag och dig som kandidat. Vi är måna om att etablera riktiga relationer och det gör att vi snabbare kan koppla ihop dig med våra samarbetspartners när de söker din kompetens! Det är helt enkelt inte krångligare än att du trycker på ansök, svarar på frågorna och sen är du med! Söker ert företag kompetens i Umeå? Då är det bara att slå en signal. Men vi varnar för att det kan bli klockrent.
Är du en erfaren säljare som vill arbeta i ett företag där relationer, innovation och flexibilitet står i centrum? Vill du kombinera din säljerfarenhet med moderna lösningar och AI-teknologi? Då har vi rollen för dig som Senior Innesäljare! Om tjänsten: Som senior innesäljare hos oss får du arbeta med att sälja vår tjänst Bolagskollen, som hjälper företagare att få full översikt över sin ekonomi och undvika risker som ekonomiska förluster och bolagskapning. Med din erfarenhet av försäljning kommer du att: Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Arbeta proaktivt med att identifiera nya affärsmöjligheter. Använda AI-baserade verktyg och digitala lösningar för att effektivisera din försäljning via telefon och Teams. Vad vi erbjuder: Möjlighet att arbeta med innovativa och moderna verktyg. En flexibel arbetsmiljö där din erfarenhet värdesätts. Konkurrenskraftig lön med en prestationsbaserad bonusmodell. En arbetskultur som bygger på relationer, tillit och kreativitet. Vi söker dig som: Har minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning. Är självgående och har förmågan att bygga upp och underhålla din egen pipeline. Är relationsskapande och brinner för att skapa värde för kunderna. Har erfarenhet av att sälja tjänster via telefon eller digitala möten. Vi är ett företag som tror på långsiktiga relationer – både med våra kunder och med dig som medarbetare. Här får du utrymme att bidra med dina idéer och utvecklas i en flexibel och modern miljö.
Om företaget Againity AB grundades 2013 och har sedan dess vuxit från ett start-up till ett etablerat och snabbt växande företag med en stark och familjär organisationskultur. Vi är ledande inom tillverkning av ORC-turbiner som omvandlar spillvärme till klimatsmart el. Vårt innovativa arbete har resulterat i utmärkelsen Årets Gasell som snabbast växande företag i Östergötland. Med en ständigt växande produktportfölj, inklusive nya lösningar för batterilagring, fortsätter vi att expandera och söker nu fler engagerade medarbetare till vårt team i Norrköping. För närvarande består vårt säljteam av sex engagerade säljare och processingenjörer som arbetar tätt tillsammans för att nå våra mål. Dina arbetsuppgifter Som Teknisk säljare hos oss har du en nyckelposition där du tillsammans med dina säljkollegor driver hela säljprocessen, från första kontakt till signerat avtal. Du arbetar nära våra kunder och är en viktig del av vårt säljteam, där samarbete och laganda är centralt. I rollen ingår att etablera nya säljkanaler och utveckla samarbeten på våra största marknader i Sverige, Norden och Östeuropa. Du arbetar med uppsökande försäljning via platsbesök, telefon, mail och videomöten och deltar regelbundet i konferenser och mässor. Resor är därmed en naturlig del av tjänsten, och vi söker dig som trivs med att vara ute på fältet och möta nya människor även om en klar majoritet av arbetet utgår från kontoret. Din profil Vi söker dig som har ett skarpt affärssinne, brinner för att skapa kundrelationer och trivs i en utvecklande roll med stor påverkan på affärsutveckling. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från teknisk försäljning, gärna inom energiområdet. Vi ser gärna att du även har relevant utbildning på universitetsnivå, exempelvis inom energi och miljö. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett mindre, dynamiskt team där samarbete och initiativtagande är centralt. Vi värdesätter egenskaper som engagemang, resultatfokus och förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du behärskar svenska och engelska väl, har B-körkort och är bekväm med att arbeta i Officepaketet. Vårt erbjudande Hos oss ges en unik möjlighet att göra skillnad inom klimatsmart elproduktion, bidra till en mer hållbar framtid och samtidigt utvecklas i din karriär. Hållbarhetsfokus: Vi arbetar varje dag för en grönare framtid. Utvecklingsmöjligheter: Vi satsar på din personliga och professionella utveckling. Engagerad företagskultur: Njut av frukostar varje morgon, två internkonferenser per år och regelbundna After Work med kollegorna. Konkurrenskraftig lön: Vi erbjuder en lön som speglar din erfarenhet och kompetens. Ansökningsförfarande Tjänsten är en direkt rekrytering till Againity. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Ingeson, 013-495 88 23 alt [email protected]. Urval sker löpande så kontakta oss gärna idag för att visa intresse för tjänsten.
Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation. Sales Manager till Europas ledande bolag inom digital transformation Sopra Steria har som en del av sin strategi beslutat att förstärka sin satsning inom försäljning. Vi erbjuder därför nya positioner som säljare vid vårt kontor i Stockholm. Detta är en utmärkt chans för engagerade och målmedvetna individer att ansluta sig till vårt team och delta i vår fortsatta framgång. Som Sales Manager kommer ditt primära mål vara att öka vår "share of wallet" på befintliga kunder och att driva nykundsbearbetning i Stockholms regionen. Ett fokus i rollen kommer vara en hög närvaro hos våra kunder och bygga starka relationer med viktiga stakeholders. Vi erbjuder allt från dataanalys, affärs- och verksamhetsutveckling via projekt- och förändringsledning till systemutveckling, testning, driftsättning och daglig förvaltning av IT-system. Din tid kommer således till stor del innebära försäljning av projekt, resursförsäljning, nykundsbearbetning, samt delta och bidra i upphandlingar med våra partners. Vi påverkar hela samhället och våra kunder återfinns främst inom energi, mobilitet, myndigheter, telekom och media, hälsa och industri. På kontoret i Stockholm återfinns cirka 450 medarbetare inom ett flertal olika avdelningar. Ditt säljteam sitter i Stockholm och ditt samarbete med teamet kommer vara av yttersta vikt för att utveckla våra kunder och samarbeten. Du rapporterar direkt till Sopra Sterias Sales Director som även utgår från Stockholm. Vi söker dig som Är optimistisk och har ett lösningsorienterat arbetssätt där du alltid söker nya möjligheter. Vidare är du självgående och har förmåga att driva ditt arbete på egen hand trots komplexa förutsättningar. Vi ser även att du är nyfiken och genuint intresserad inom det tekniska området, där du visar intresse både för vår tjänsteportfölj såväl som kundens utmaningar och möjligheter. Du har även: Minst 4 års arbetslivserfarenhet som säljare inom B2B Tidigare arbetslivserfarenhet inom teknisk försäljning gentemot IT, mjukvara och/eller konsulttjänster Goda kunskaper inom Officepaketet (främst PowerPoint och Excel) Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet av att driva hela säljprocessen, från prospektering till kundbearbetning och införsäljning, samt utveckling av kunder B-körkort Det är meriterande om du har Goda kunskaper inom IT Kunskaper i Salesforce (Sopra Steria arbetar i detta idag) För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Självgående Lösningsorienterad Nyfiken Innovativ
Är du en målinriktad och nyfiken säljare med goda erfarenheter av att skapa långsiktiga kundrelationer och en förmåga att alltid ligga steget före kunden? Vill du arbeta med försäljning på ett branschledande familjeföretag som är under kraftig expansion? Då kan det vara dig vi söker som kategorisäljare OEM hos Hydroscand! Arbetsuppgifter Hydroscand är marknadsledande i Skandinavien inom slang och ledningskomponenter och finns idag i 20 länder globalt. Vi är en ledande leverantör och partner till globala OEM-aktörer. Oavsett omfattning och affärsupplägg jobbar vi alltid för att etablera ett starkt stöd från våra specialanpassade produktionsenheter i Sverige och runt om i världen samt våra lokalt förankrade filialer. För att i högre utsträckning kunna möta våra kunders behov önskar vi nu stärka vår säljorganisation med en kategorisäljare OEM. Rollen innebär ett ansvar för hela försäljningsprocessen från prospektering till att utveckla OEM-försäljningen hos befintliga kunder. Med din drivkraft och energi planerar och genomför du försäljningsaktiviteter som ska generera långsiktiga och utvecklande affärsrelationer för såväl kunden som Hydroscand. I rollen som Kategorisäljare OEM ingår följande arbetsuppgifter: Bygga upp och vårda relationer genom värdebaserad försäljning till både nya och befintliga kunder. Detta inkluderar prospektering samt ansvar för att upprätthålla en aktiv och stark relation till Hydroscands strategiska kunder och samarbetspartners inom området Boka och genomföra kvalitativa kundmöten där du kommer väl förberedd, är nyfiken och ställer relevanta frågor för att förstå kundens behov, samt anpassar dig för att möta kundens unika situation Driva försäljning och marknadsutveckling genom att aktivt arbeta med att identifiera nya marknadsmöjligheter och vara delaktig i att utveckla affärsstrategier för att öka OEM-försäljningen Delta i upphandlingar och tecknande av avtal, samt säkerställa att dessa följs upp och utvecklas över tid Utvecklande av OEM-försäljning med en förståelse för att vissa affärer lämpligast lämnas över till lokal säljorganisation för att bäst matcha kundens behov Du kommer att tillhöra den centrala försäljningsorganisationen och arbeta nära dina säljkollegor på avdelningen likväl som regionchefer, regionsäljare och lokala filialer. Rollen innebär resor runtom i Sverige och när du inte reser är du stationerad på huvudkontoret i Älvsjö. För rätt kandidat är vi öppna för att placering kan vara på någon av våra filialer i landet. Din profil Vi söker dig som är nyfiken och vill förstå kundens behov, ser motgångar som en möjlighet att utvecklas samt arbetar strukturerat och med en värdebaserad grund. Du driver på affärer, känner dig bekväm med att utmana kunder, är målinriktad samt kan upprätthålla motivation under lång tid. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av: Att ansvara för hela försäljningsprocessen från prospektering till att utveckla befintliga affärer och kundrelationer Arbeta med långa säljcykler samt erfarenhet av att delta i upphandlingar och teckna ramavtal Arbeta med värdebaserad försäljning, du kan förstå och möta kundernas specifika behov och utmaningar samt erbjuda unika, nyskapande och hållbara lösningar som leder till långsiktiga kundrelationer Analysera försäljningsresultat och använda insikterna för att sätta strategier och optimera försäljningsinsatser Arbeta i CRM-system för att effektivisera försäljningsprocesser och kundrelationer Du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. Vidare har du B-körkort, du trivs med ett arbete på resande fot och har inga problem att sova borta flera gånger i veckan då resor i tjänsten ingår. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Mattias Nord (Försäljningsansvarig Högtryck) på [email protected] eller 0706-307552 Sista ansökningsdag är 7 april men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se
Välj ett jobb för att visa detaljer