Spännande tjänst inom F&B

RestaurangAssistans förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet!Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare?Vill du ha en fot kvar i branschen men slippa driften?Då har vi tjänsten för dig! Till vårt kontor i Malmösöker vi nu en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår F&B avdelning. På Personalansvarig hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från diskare, restaurangbiträden, kockartill bartenders ochservitörer. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter och à la carte krogar m.m. En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning och annan personaladministration. I tjänsten ingår även mycket kundkontakt, försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents! Du rapporterar till Driftchef. RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis. Vem är du? Positiv och bra på att motivera dina medarbetare Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn En problemlösare som har lätt att se möjligheter Prestigelös och en teamspelare som kan hugga in där det behövs Bekväm med att skapa nya relationer i försäljning En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar Trygg, diplomatisk och noggrann Trivs med att ha många bollar i luften och administrativa uppgifter i kontorsmiljö Du har sedan tidigare: Arbetat som Restaurangchef/köksmästare alternativt F&B-manager Ett brett kontaktnät inom Skånes restaurangvärld Gärna erfarenhet av stora banketter och event Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort Vad får du hos oss Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen Generösa personalförmåner Löpande kompetensutveckling Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal Detta är en tillsvidaretjänst med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år. Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under våren så vänta inte med att skicka in din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Köksmästare med oslagbart driv och full koll på restaurangverksamhet? Hö...

Restaurang MR traktörenRestaurang MR Traktören är belägen på Ing 2 i Eksjö där vi serverar ca 1000 måltider per dag. Restaurangen serverar frukost, lunch, middag och kvällsmål till personalen på området veckans alla dagar, måndag till söndag. Idag är vi ett team om 14 personer som arbetar i restaurangen. Kort om tjänsten Vi söker en glad personlighet med ett stänk entreprenörskap och som har stor passion för mat och smaker, gillar högt tempo, ordning och reda och som tillsammans med resten av teamet vill driva verksamheten framåt.Idialog med våra gäster vill vi att du kanengagera och vara kreativ i frågor som matsvinn och växtbaserade alternativ. Till din hjälp har du en egen grupp av garanterat trevliga kockar, kallskänkor och köksbiträden En vanlig dag kan du exempelvis pyssla med: Planering av menyer och bokningar Inköp av livsmedel Inventering Ansvara för egenkontrollprogram avseende livsmedelshygien Introduktion av personal i köket Gästkontakt Kassarapporter Tillsammans med enhetschef ansvarar du för att viföljer bolagets rutiner, policys samt lagkrav. Vad säger kollegorna om Nordrest ”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag. Möjlighet att delta i motionslopp. Stor kick-off för alla varje år. Möjlighet till kompetensutveckling. Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ. Vem är då denna multibegåvade individ vi letar efter? Vi tror att du är en matkreatör med fem till tio års erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare i restaurangkök. Som person är du driven med ett starkt kundfokus och positiv attityd och har en närmast magisk förmåga att se möjligheter och hitta olika typer av lösningar. Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punktermåste vi verkligen ta en kaffe: Minst tre års arbetslivserfarenhet som köksmästare. Tidigare erfarenhet av arbetsledande funktion Tidigare erfarenhet av menyplanering och administrativa uppgifter Kunskap i Office-paketet Goda kunskaper i svenska och engelska Ett gediget intresse och gärna kunskap och av hållbarhetsarbete då restaurangen är både miljö- och kvalitetscertifieras enligt ISO 9001 samt ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Känner du dig redan som en i gänget? Vi ser fram mot din ansökan! Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid måndag-fredag, men kvällar och helger kan förekomma vid beställningar, catering och andra evenemang. Ansökan: Skicka din ansökan så snart som möjligt men senast ange datum. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Lön: Enligt överenskommelse Kollektivavtal: Unionen

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Köksmästare sökes till Operabaren/Bakfickan

Operabaren/Bakfickan söker köksmästare Operabaren och Bakfickan har en historia som sträcker sig över generationer. År 1905 slogs dörrarna upp till Operabaren och i anslutning till den öppnade man upp Bakfickan år 1962. Operabaren och Bakfickan bygger vidare på arvet från de kulinariska ikonerna Tore Wretman och Werner Vögeli som tillsammans gjorde svensk husmanskost till restaurangmat. Vi på Operabaren/Bakfickan har alltid varit dedikerade till att bevara den svenska matkulturen samtidigt som vi är öppna för nya smaker och innovativa tillvägagångssätt för att överträffa våra gästers förväntningar. Din roll som Köksmästare: Som köksmästare på Operabaren/Bakfickan kommer du att vara en nyckelperson i vår gastronomiska resa och ha förmånen att bygga vidare på arvet från våra kulinariska föregångare. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för köket i samråd med restaurangchefen och vice VD. Det innebär att du inte bara leder, utan inspirerar och motiverar vårt team att sträva efter kulinarisk excellens varje dag. Dina ansvarsområden inkluderar: • Säkerställa högsta möjliga kvalitet på alla rätter • Bemanna och skapa effektiva scheman för vår kökspersonal • Kreativt utveckla och förnya Operabarens och Bakfickans meny • Ditt engagemang kräver flexibilitet då servicepassen omfattar luncher, kvällar och helger • Helhetsansvar för köksekonomin  Denna tjänst erbjuder en möjlighet att arbeta i en stimulerande och trivsam miljö med likasinnade professionella. Operabaren/Bakfickan är stolta över att vara en arbetsplats som värdesätter kreativitet, passion och samarbete. Vi letar efter dig som: • Har en passion för gastronomi och enastående kulinariska färdigheter • Har ledarerfarenhet och förmågan att motivera och utveckla ditt team • Är innovativ och har en förmåga att skapa spännande matupplevelser • Är öppen för nya idéer och vill vara en del av en växande och dynamisk verksamhet. Tjänsten är på heltid och tillgänglig omedelbart. Lön enligt överenskommelse.  Intervjuer sker löpande. Om du har några frågor vänligen kontakta Lisa Brus på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Assisterande Restaurangchef 75%

Leader of Bastard Burgers Välkommen till Bastard Burgers! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en mycket progressiv och ständigt utvecklande miljö. Tillsammans med andra kollegor är du med och skapar nästa generations streetfood. I din roll kan du förvänta dig mycket skratt, samarbeten, utmaningar och utveckling.Att vara en Leader of Bastard betyder att du är flexibel, ser möjligheter och har stor förståelse för hela restaurangen, så väl köket som kassan. Genom ett positivt mindset är du högst delaktig i att få din restaurang att arbeta tillsammans. Du förväntas vara ständigt uppdaterad och sträva efter att ge bästa kvalité och service till våra gäster. Genom att följa Bastard Burgers strukturer, rutiner och använda vår sociala plattform för att interagera med dina kollegor bidrar du till en ”vi-känsla” som kan ta oss hur långt som helst. Vi kommer göra vårt bästa för att du ska utvecklas men vi förväntar oss också ditt engagemang och nyfikenhet och på så sätt skapar vi kontinuerligt lärande. Assisterande RestaurangchefOm rollen Som assisterande restaurangchef på Bastard är du en viktig del i driften och som tar stort ansvar i att leverera en produkt i världsklass. Du kan vara en expert i köket eller ge fantastisk service, men i den här rollen förväntas du vara intresserad av båda delarna. Som assisterande restaurangchef är du också ansvarig för utvärdering och utveckling av olika områden på din restaurang. Du ser till att vara en operativ expert där du har full koll på det som händer i den dagliga driften. Tillsammans med restaurangchefen gör ni ständigt utvärderingar för att förbättra och utveckla kulturen och de KPIer vi anser är viktiga. När restaurangchef ej är på plats, är assisterande högst ansvarig. Arbetet innebär ett högt driftansvar med administrativa inslag. Övergripande arbetsuppgifter: Tillsammans med restaurangchef ansvara för driften Stötta restaurangchef i ledning av teamet, där du brinner för laget istället för jag-et Arbeta med förbättringar inom köket, kvalité, inventering, COGS och svinn, schemaläggning Kontinuerligt arbeta med att samtliga rutiner inom matsäkerhet efterlevs Är vi en match?Vi söker dig som... Har tidigare erfarenhet från restaurang- eller serviceyrke, gärna med personalansvar Du skall kunna svenska och/eller engelska, meriterande att behärska båda språket Möjlighet att arbeta flexibla timmar, inklusive kväller och helger Har en god kommunikationsförmåga Är strukturerad och ansvarstagande Motiveras av och kan motivera medarbetare till att jobba efter uppsatta mål Vi erbjuder digBastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla!Perks:• Föräldraförmån – vi toppar upp föräldrapenningen!* (upp till ett visst belopp).• Kollektivavtal (tjänstepension, förmåner etc.)• Veckovis pulsmätning• Friskvårdsbidrag• Betald startavgift för lopp och tävlingar• Personalrabatt på alla Bastard Burgers i Sverige, Norge, Finland Om Bastard Burgers Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som värnar om människorna. Vi grundades i Luleå, Sverige, år 2016, och idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland, Norge och New York. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa personlighet eller bli basic. Kom hit för att du gillar musik, graffiti, streetwear, riktigt bra streetfood, klistermärken på borden – allt det där som gör Bastard Burgers till Bastard Burgers. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Välkommen med din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
20 augusti 2024
Köksmästare till Pinchos Varberg

Just nu söker vi köksmästare Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 70 restauranger och expanderar stadigt. Om tjänsten Är du vår nya köksmästare? Du bliren del av ett härligt team som med kompetens, högt tempo och ett glatt humörbidrar till att restaurangen bjuder på positiva mat- och gästupplevelser varje dag.Du jobbar nära restaurangchefen och bidrar till restaurangensutveckling. Som köksmästare ansvarar du för att Pinchos koncept efterlevs i köket. I din roll säkerställer du även ex implementering av nya rätter,varuflöde, personalplanering, egenkontroll samt månatlig inventering. Du kommer att ha en viktig roll och ditt engagemang är en avgörande pusselbit för att stärka hela kedjans utveckling framåt. Vi söker dig som: Har relevant utbildning samt flerårig yrkeserfarenhet inom restaurangkök Är trygg i rollen som köksmästare Vill vara med och utveckla Pinchoskedjan in i framtiden Är noggrann och strukturerad Har ett eget driv, initiativförmåga ochgillar att jobba i ett högt tempo Har erfarenhet av att jobba med koncept Vi erbjuder dig: En rolig arbetsplats med härliga kollegor Ett innovativt koncept i ett snabbt växande bolag Goda utvecklingsmöjligheter inom kedjan Finautbildningsmöjligheter Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Spännande tjänst inom F&B

RestaurangAssistans förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet!Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare?Vill du ha en fot kvar i branschen men slippa driften?Då har vi tjänsten för dig! Till vårt kontor i Malmösöker vi nu en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår F&B avdelning. På Personalansvarig hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från diskare, restaurangbiträden, kockartill bartenders ochservitörer. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter och à la carte krogar m.m. En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning och annan personaladministration. I tjänsten ingår även mycket kundkontakt, försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents! Du rapporterar till Driftchef. RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis. Vem är du? Positiv och bra på att motivera dina medarbetare Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn En problemlösare som har lätt att se möjligheter Prestigelös och en teamspelare som kan hugga in där det behövs Bekväm med att skapa nya relationer i försäljning En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar Trygg, diplomatisk och noggrann Trivs med att ha många bollar i luften och administrativa uppgifter i kontorsmiljö Du har sedan tidigare: Arbetat som Restaurangchef/köksmästare alternativt F&B-manager Ett brett kontaktnät inom Skånes restaurangvärld Gärna erfarenhet av stora banketter och event Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort Vad får du hos oss Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen Generösa personalförmåner Löpande kompetensutveckling Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal Detta är en tillsvidaretjänst med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år. Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under våren så vänta inte med att skicka in din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Vi söker en Head Chef till Scandic Kiruna, heltid

Mitt i nya Kiruna, intill stadshuset, tornar en av Kirunas mest spännande byggnader upp sig med 231 rum, ett flexibelt möteserbjudande och en storslagen skybar med utsikt mot Kebnikaise i väst. Vi söker en Head Chef till Scandic Kiruna. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Head Chef är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Head Chef ansvarar du för * Köket där du har det övergripande ansvaret att säkerställa en gästupplevelse i världsklass i våra mat- och dryckesmiljöer. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Head Chef är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

27 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kök- & caféansvarig

GLASETS HUS Vi behöver stärka upp vårt team! Vill du jobba i en framgångsrik miljö med härliga kunder och kollegor, då skall du läsa vidare! En av våra medarbetare skall sluta hos oss efter sommaren, vi söker därför redan nu en ersättare som skall kunna gå vid sidan om och lära sig verksamheten på bästa sätt. Tjänsten börjar som minst med 70% fram till övergången i september, då den ombildas till 100%. Att kunna arbeta under veckorna 27-30 är ett plus. Tjänsten innefattar bla. planering och framförhållning är en mycket viktig del i arbetet. Planering innebär tex. sätta menyer, inköp av råvaror, schemaläggning, säsongsevenemang, bokningar, budget, med stor stöttning av verksamhetsansvarig. Att känna sig hemtam med matlagning är också en merit då minst ett arbetspass i veckan sker i köket. En del av arbetstiden är på helg och kväll. Tidigare kassa- och kundvana är ett krav. Kunskap inom HACCP är till fördel för den som vi söker. Vi söker dig som är över 20 år för att enligt lag vara serverings­ansvarig. Svenska i tal och skrift är ett krav. Lön enl. hotell- och restaurang. Vi söker fortlöpande rätt person, så välkommen att skicka ditt personliga brev och CV till oss idag.

27 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
OLearys Gävle & Sandviken söker Servispersonal

OLearys Gävle & Sandviken söker servispersonal med passion för gästupplevelsen! Vi söker dig som Har minst ett års arbetslivserfarenhet som servispersonal i restaurang/bar, och har god kassavana. Du har gymnasieutbildning, talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska. Som person är du glad, utåtriktad, gillar att träffa nya människor och brinner för att ge den absolut bästa kundupplevelsen till gästerna. Du är problemlösare, är flexibel, är bra på att skapa goda relationer och gillar att jobba som en del av ett team. Vi ser även att du är duktig på hantera stress och ger ett professionellt och trevligt bemötande till alla våra gäster oberoende av om det är lugnt i lokalen eller om vi har 200 sittande gäster. Arbetsuppgifter Din yttersta roll som servitris hos O'Learys är att se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Detta innebär att ständigt ha full fokus på gästerna, välkomna och uppmärksamma varje gäst, vara inlyssnande och hjälpsam samt på ett professionellt sätt bemöta gästens önskemål! Du hjälper gästerna till bords, presenterar menyn och tar beställningar, serverar mat och dryck samt ger gästerna bra service under hela sitt besök hos oss. Som Servis kan du du även bli tilldelad följande roller: Hovmästare - Detta innebär att du har ansvaret för hovmästarrollen och hovpulpeten för att bemöta alla gäster, kontrollera bokningar och hjälpa gästerna vidare till bords/aktivitet/annat. Du är alert, pigg, glad och välkomnar alla gäster på ett trevligt och familjärt sätt samt hänvisar dem in i restaurangen utifrån gästens syfte med sitt besök. Greeter - Detta innebär att du har ansvaret att bemöta alla gäster i dörren/fronten av restaurangen och välkomna dem. Du är alert, pigg, glad och välkomnar alla gäster på ett trevligt och familjärt sätt samt hänvisar dem in i restaurangen utifrån gästens syfte med sitt besök. Aktivitetsansvar - Detta innebär att du stöttar/agerar aktivitetsansvarig för kvällen, mottar gäster i spelreceptionen, visar gästerna till sina aktiviteter och startar igång aktiviteten, förklarar spelregler osv. Du är alert, pigg, glad och välkomnar alla gäster på ett trevligt och familjärt sätt samt hänvisar dem till rätt aktivitet. Om O'Learys O'Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Som anställd på O’Learys är du en del av en gemenskap och ett team. Tillsammans stärker och utvecklar vi O’Learys för att ge våra gäster bästa möjliga upplevelse. Din personlighet, din erfarenhet och ditt engagemang är de största tillgångarna för O’Learys som varumärke. Därför söker vi dig som har passion för mat, dryck, sport och människor. Sök tjänsten genom att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: 30-100% ARBETSTIDER: Dag/Kvällar/Helger PLATS: Gävle & Sandviken VI ERBJUDER DIG: En häftig arbetsmiljö, ett härlig team och goda chanser till vidareutbildning inom företaget.

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Spännande tjänst inom F&B

RestaurangAssistans förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor. Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet! Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare? Vill du ha en fot kvar i branschen men slippa driften? Då har vi tjänsten för dig! Till vårt kontor i Malmö söker vi nu en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår F&B avdelning. På Personalansvarig hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från diskare, restaurangbiträden, kockar till bartenders och servitörer. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter och à la carte krogar m.m. En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning och annan personaladministration. I tjänsten ingår även mycket kundkontakt, försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents! Du rapporterar till Driftchef. RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis. Vem är du? - Positiv och bra på att motivera dina medarbetare - Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn - En problemlösare som har lätt att se möjligheter - Prestigelös och en teamspelare som kan hugga in där det behövs - Bekväm med att skapa nya relationer i försäljning - En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar - Trygg, diplomatisk och noggrann - Trivs med att ha många bollar i luften och administrativa uppgifter i kontorsmiljö Du har sedan tidigare: - Arbetat som Restaurangchef/köksmästare alternativt F&B-manager - Ett brett kontaktnät inom Skånes restaurangvärld - Gärna erfarenhet av stora banketter och event - Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper - God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering - God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - B-körkort Vad får du hos oss - Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak - Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar - Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov - Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning - Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen - Generösa personalförmåner - Löpande kompetensutveckling - Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen - Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal Detta är en tillsvidaretjänst med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år. Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under våren så vänta inte med att skicka in din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024