Kontorschef, offentlig förvaltning
Sök bland 8 lediga jobb som Kontorschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!
På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Vi erbjuder dig En strategiskt viktig roll i en växande kommun där du får vara med och forma framtidens ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du får arbeta i en organisation med hög kompetens, starkt utvecklingsfokus och nära dialog med såväl politisk ledning som förvaltningsdirektörer. Vi erbjuder dig ett meningsfullt uppdrag där du får möjlighet att göra verklig skillnad för kommunens invånare genom att skapa effektiva, hållbara processer och bidra med kvalificerat beslutsunderlag. Du får leda ett team av erfarna controllers i en centraliserad och specialiserad funktion. Uppdraget Som chef för controllerenheten har du ansvar för att samordna, utveckla och kvalitetssäkra kommunens budget- och uppföljningsprocesser. Tillsammans med ditt team skapar du kvalificerade analyser, följer upp verksamheter över tid och gör jämförelser mellan verksamheter, såväl interna som externa. Du kommer arbeta med den övergripande rapporteringen och kvalitetssäkra kommunens rapporter. Du kommer att leda och utveckla verksamhet och medarbetare inom controllerenheten. Controllerenheten har en central roll i att samordna och utveckla kommunens styrning, stödja nämnder och förvaltningar samt ta fram effektiva verktyg och processer och arbeta för ständiga förbättringar genom kvalificerade analyser. Controllerenheten är kommunens specialistfunktion för ekonomiska analyser. I rollen ingår nära samverkan med finansfunktionen, koncernfunktionen och chefer inom ekonomiavdelningen, förvaltningsdirektörer och ledande politiker. Utmaningar och möjligheter Du kliver in i en verksamhet där utveckling redan pågår, med flera initiativ kopplade till digitalisering och AI-stöd i styrningen. Utmaningen ligger i att fortsätta driva detta arbete framåt med tydligt ledarskap och helhetssyn. Du får möjligheten att forma en controllerfunktion som är en motor för förbättring och förändring. Med hjälp av din analytiska förmåga, goda kommunikation och konsultativa arbetssätt bygger du långsiktigt förtroende, både inom teamet och gentemot chefer och beslutsfattare i organisationen. Det här behöver du ha med dig Krav • Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete • Erfarenhet av budgetarbete, ekonomisk uppföljning och rapportering • Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och personalansvar • Erfarenhet av att utveckla arbetssätt och processer • Vana vid rapportskrivning och utredningar • Goda kunskaper i Officepaketet • Erfarenhet av utveckling och förvaltning av analysmetoder och system. Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning, erfarenhet inom verksamhets- eller processutveckling, liksom kunskap eller erfarenhet inom IT, databaser eller AI. Erfarenhet från offentlig sektor, gärna kommun, är också ett plus. Vi värdesätter även kunskap om samverkan enligt MBL och arbetsmiljölagstiftning, nyckeltalsanalyser som Kolada samt erfarenhet av målstyrning och måluppföljning. Om du dessutom har vana att presentera komplex information för politiska beslutsfattare är det meriterande. Som person är du en trygg och lyhörd ledare med ett coachande och tydligt ledarskap. Du skapar engagemang och förtroende, trivs i miljöer som kan förändras och drivs av att förenkla, effektivisera och förbättra. Du har förmågan att se både helhet och detaljer, är analytisk och noggrann, samt uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. Du samarbetar lätt med andra och är kommunikativ. Välkommen till oss Controllerenheten är centraliserad och på enheten arbetar idag nio controllers. Enheten ingår tillsammans med upphandlingsenheten och redovisningsenheten i ekonomiavdelningen. Du rapporterar till ekonomidirektören. Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: Tillsvidare , provanställning kan komma att tillämpas. • Omfattning: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse Vi intervjuar löpande – så vänta inte med din ansökan! Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Vi ska vara den mest attraktiva och trygga platsen att bo, verka och besöka Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? ARBETSUPPGIFTER Är du en kommunikativ ledare som trivs i en vardag full av möten med människor och som vill vara med och forma hur Alvesta kommunkoncern möter sina invånare? Då kan du vara vår nästa kontaktcenterchef en roll där du leder och utvecklar en central verksamhet med stort invånarfokus. Som kontaktcenterchef har du ett nära och coachande ledarskap där du stöttar och inspirerar ett engagerat team i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att skapa hög kvalitet i bemötande och service i alla kontaktytor, och du driver utvecklingen av arbetssätt, processer och digitala lösningar i nära samarbete med andra delar av kommunkoncernen. Du arbetar strategiskt med verksamhetsplanering, uppföljning och budget, samtidigt som du representerar kontaktcenter i både interna och externa sammanhang. Kontaktcenters uppdrag är under utveckling och kan i framtiden även inkludera fler interna servicefunktioner, vilket gör att rollen ger dig möjlighet att vara med och påverka inriktningen framåt. Du ingår i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp som tillsammans utifrån olika perspektiv verkar för en bättre vardag för våra invånare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: · Akademisk examen inom beteendevetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig · Tidigare chefserfarenhet med personal, budget och verksamhetsansvar, gärna inom kundservice eller offentlig sektor · Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift · Förmåga att skapa engagemang och delaktighet i förändringsarbete · Hög digital mognad och ett starkt intresse för att utveckla digitala tjänster · Förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat med uppföljning och förbättring · Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet För att lyckas i rollen ser vi att du är: · Följsam och lyhörd i ditt ledarskap · Lösningsfokuserad och prestigelös · Nyfiken och utvecklingsorienterad · Trygg i att fatta beslut och prioritera i en komplex vardag Hos oss får du ett roligt och utvecklande arbete med många kontaktytor internt i kommunkoncernen och externt i mötet med invånare. Välkommen att vara med och forma framtidens invånarservice i Alvesta kommunkoncern!
Vill du leda och utveckla arbetet med detaljplanering i en växande kommun? Vill du vara med och forma Luleås framtid tillsammans med oss? Då kan det här vara rollen för dig! Luleå kommun söker en planchef till Kommunstyrelseförvaltningen. Vi har en vision om Luleå år 2040 med plats för 100 000 Luleåbor, som är klimatneutralt och erbjuder en välfungerande vardag för alla som bor, verkar och vistas här. Du blir en nyckelspelare i kommunens samhällsbyggnadsprocess, och driver utvecklingen av den fysiska planeringen tillsammans med medarbetarna på Detaljplanekontoret. Inom kontoret finns roller som planarkitekter, GIS-ingenjör, miljöingenjör, projektadministratörer och arkitekt - totalt 17 medarbetare i ett brett och varierat arbetsfält. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stor möjlighet att påverka Luleås utveckling. Just nu befinner vi oss i en spännande tid av omställning och utveckling, där vi arbetar för att skapa en hållbar framtid för våra invånare. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Kom och bli en del av vårt team, och upplev den höga livskvaliteten och den spännande utvecklingen som Luleå har att erbjuda! Välkommen till en plats där din insats verkligen gör skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som planchef leder du kommunens detaljplanering mot framtiden och skapar förutsättningar för medborgare och näringsliv genom fysisk planering. Kontoret ansvarar för att ta fram planprogram och detaljplaner samt deltar i framtagandet av andra strategiska dokument. Du leder verksamheten både i sak- och utvecklingsfrågor, bidrar till att skapa en sammanhållen samhällsbyggnadsprocess, och skapar en kultur som kännetecknas av god service och lösningsfokus. Som planchef har du ansvar för kontorets ekonomi, personal och verksamhet. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och i flera interna och externa styrgrupper och nätverk. Du deltar vid möten med exempelvis kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott och tar ansvar för en ändamålsenlig samhällsbyggnadsprocess inom kommunkoncernen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • relevant akademisk utbildning så som till exempel arkitekt, fysisk planerare, civilingenjör eller samhällsplanerare • några års arbetslivserfarenhet inom samhällsbyggnadsområdet • erfarenhet av att leda medarbetare • goda kunskaper i plan- och bygglagstiftning • goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • normala engelskakunskaper • giltigt B-körkort Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation • erfarenhet av att driva förändringsarbete För att trivas och lyckas i rollen krävs det att du gillar att arbeta på en plats som utvecklas. Du behöver ha förmåga att se till helheten, ha god samarbetsförmåga och vara tillmötesgående i ditt bemötande av andra människor. En nyckel till framgång är att du har en vilja och anstränger dig för att hitta lösningar som bidrar till att Luleå blir en ännu bättre plats att bo och verka på. Som ledare är du trygg i din roll. Du är intresserad av människor och skapar delaktighet och engagemang genom att coacha, undanröja hinder och förse andra med de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Vänligen besvara urvalsfrågorna och bifoga ditt CV tillsammans med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Eftersom det är semestertider kan återkoppling på eventuella frågor dröja längre än vanligt. Urvalsarbete kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Anställningsintervjuer är preliminärt planerade att genomföras under vecka 34. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Som verksamhetschef för Bygg och Miljö har du det övergripande ansvaret för ett trettiotal medarbetare. Verksamheten ansvarar för myndighetsutövning, tillsyn och tillståndsgivning inom miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll, bygglov och bostadsanpassning.Du leder verksamheten genom närvarande och tillgängligt ledarskap, i nära samarbete med verksamhetens ledningsgrupp som ansvarar för planering och stöd i myndighetsfrågor. Du arbetar nära dina enhetschefer och leder genom dem.Som en del av sektorledningen och den utökade kommunledningen har du ett delat ansvar för sektorns utveckling och samverkan inom och utanför kommunen. Du har också regelbunden kontakt med den tekniska myndighetsnämnden. För att lyckas i denna roll behöver du: - Flerårig erfarenhet som chef, gärna från en politiskt styrd organisation, där du lett både medarbetare och andra chefer.- Erfarenhet av politiskt nära arbete inom miljö- och/eller bygglovsfrågor.- Relevant högskoleutbildning för uppdraget eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.- God förståelse för ekonomi, arbetsmiljö och kvalitet.- Kunskap om samhällsbyggnadsprocessen och förmåga att samverka med både interna och externa aktörer.- God kommunikativ förmåga, lyhördhet och förmåga att konkretisera politiska och strategiska mål. Vi ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning om att vi är en serviceorganisation med myndighetsansvar – där rättssäkerhet och gott bemötande går hand i hand.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.B-körkort för manuellt fordon är ett krav.
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu en biträdande kontorschef till ett av kontoren på den tekniska avdelningen. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som biträdande kontorschef hör du till MKT-kontoret på avdelningen för teknik. Avdelningen har till uppgift att förse FRA med de tekniska system som behövs för verksamheten. Avdelningen utvecklar, förvaltar och driftsätter nya tekniska system samt sköter drift och underhåll av befintliga system. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i den här rollen innefattar att biträda kontorschef i det löpande arbetet, både genom samarbete men också med att ta hand om egna ansvarsområden. Den biträdande kontorschefen ingår i kontorets ledningsgrupp, och rollen innebär att man går in som kontorschef vid den ordinarie kontorschefens frånvaro Du förväntas aktivt delta i verksamhetsutveckling genom att samarbeta inom och över kontors- och avdelningsgränser i olika sammanhang. Du är trygg i ditt ledarskap, du är en förebild och tar ansvar, du röjer hinder, skapar och upprätthåller rutiner och förutsättningar för leveranserna. Kontoret har en expansionsplan som gör att mycket fokus kommer att behöva läggas på organisationsfrågor, övergripande rekryteringsfrågor samt koordinering av enheternas introduktion av nya medarbetare mm. Målet är att bygga en resilient verksamhet som utvecklar och utvecklas i takt med verksamhetens krav och behov. I rollen kommer du i samråd med kontorschefen i viss mån kunna anpassa dina arbetsuppgifter utefter erfarenhet, kompetens och intresse. Resor i tjänsten förekommer. Du kan Vi söker dig som har: Akademisk utbildning inom relevant teknikområde, t.ex. systemutveckling, radio, elektronik etc. alternativt motsvarande kunskap erhållen under arbetslivet Erfarenhet som personalansvarig chef Erfarenhet av teknikutveckling eller av att leda teknikutveckling Erfarenhet och/eller kunskap av förändringsledning, främst med avseende på agilt arbetssätt och organisationsförändringar Erfarenhet och/eller kunskap av samarbetsverktyg Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet som personalansvarig chef över andra chefer Erfarenhet och/eller kunskap av förändringsledning vid införande av SAFe eller annat agilt ramverk Erfarenhet av teknikutveckling med både mjukvara och hårdvara inblandat Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi söker dig som har ett strategiskt tänkande. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och kan anpassa dina beslut och handlingar därefter. Du trivs med att driva och implementera förändring där du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och metoder. Du uppskattar samarbete av olika slag där vi ser att du har en förmåga att lyssna, kommunicera och konstruktivt lösa eventuella meningsskiljaktigheter. Utöver detta har du en analytisk förmåga där du trivs med att arbeta med komplexa frågeställningar. Du kan bryta ner problem i sina beståndsdelar för att analytiskt och strategiskt komma fram till den bästa lösningen. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på. För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på [email protected]. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-13 Referensnummer 2025FRA990-2 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker nu en erfaren och strategiskt orienterad interimchef till ett samhällsviktigt uppdrag inom offentlig sektor. I rollen har du ett övergripande ansvar för att driva och följa upp organisationens långsiktiga strategiska arbete, inklusive styrningsprocesser, utveckling och innovation. **Ort:** Sundsvall **Omfattning:** Heltid **Anställningsform:** Konsultuppdrag via Manpower **Start:** Senast 1 september 2025 (eller enligt överenskommelse) **Uppdragslängd:** T.o.m. 31 december 2025, med möjlighet till förlängning Om uppdraget Vi söker nu en erfaren och strategiskt orienterad interimchef till ett samhällsviktigt uppdrag inom offentlig sektor. I rollen har du ett övergripande ansvar för att driva och följa upp organisationens långsiktiga strategiska arbete, inklusive styrningsprocesser, utveckling och innovation. Exempel på arbetsuppgifter: * Säkerställa att verksamheten följer sin strategiska inriktning och redovisningskrav * Ansvara för processer kring styrning, beslut och organisationens gemensamma standarder * Budget- och leveransansvar inom aktuella områden * Kravställa och följa upp strategiska initiativ * Bidra till ökad effektivitet, kvalitet och förnyelse Din profil Vi söker dig som har: * Akademisk examen inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Minst fem års erfarenhet av chefsroll på strategisk nivå i en större organisation * God förståelse för utvecklings-, uppföljnings- och styrningsarbete i offentlig verksamhet Du kännetecknas av: * Strategisk analysförmåga och helhetstänk * Tryggt och motiverande ledarskap * God samarbetsförmåga och kommunikativ stil * Förmåga att prioritera, planera och fatta beslut med gott omdöme * Strukturerad och målfokuserad arbetsmetodik Omfattning och placering * Uppdraget är på **heltid** * **Placering i Sundsvall**, med möjlighet till upp till **50 % distansarbete** * Start senast **1 september 2025** * Uppdragslängd: t.o.m. **31 december 2025**, med möjlighet till förlängning i 3 månader Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval. Vid frågor om uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Manpower. Om Manpower Manpower är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag med över 65 års erfarenhet. Vi har kontor över hela landet och är en trygg arbetsgivare för tusentals konsulter varje år. Genom oss får du möjlighet att utvecklas, bygga ditt nätverk och arbeta i spännande uppdrag hos attraktiva arbetsgivare - alltid med stöd av en engagerad konsultchef.
Vill du arbeta i en unik myndighet med uppdrag att forma framtidens totalförsvar? Då har du kommit rätt! På Plikt- och prövningsverket ser vi till att de människor som är bäst lämpade får förtroendet att bidra till trygghet i samhället. Vi finns idag på fyra orter: Karlstad, Stockholm, Malmö, Göteborg och snart även i Umeå. I Stockholm finns vi på Gärdet i fina lokaler med närhet till tunnelbanan. Vi söker nu en chef för vår prövningsplats i Stockholm. På kontoret arbetar bland annat överläkare, psykologer, sjuksköterskor och administratörer tillsammans med våra handläggare. Sammanlagt är vi ca 90 kollegor som arbetar tillsammans för att nå våra gemensamma mål, där vi tar ansvar både för vårt eget arbete och för varandra. Som chef prövningsproduktion kommer du ha en viktig roll för kontoret i Stockholm som högsta chef på plats. Du leder genom dina enhetschefer och ser till att verksamheten når uppsatta mål. Dina arbetsuppgifter I rollen som chef prövningsproduktion är det du som leder och utvecklar prövningsplatsens verksamhet utifrån avdelningens mål och inriktning. Det innebär att du planerar och följer upp prövningsverksamhetens processer, tillser att direktiv och riktlinjer genomförs, beräknar och levererar samlade underlag för till exempel bemanning samt ansvarar för kontorets budgetarbete. Huvudparten av uppdraget är att operativt styra prövningsverksamheten genom dina fyra enhetschefer som rapporterar till dig. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp, där du bidrar i det strategiska arbetet genom att vara delaktig i avdelningens utvecklingsinriktning och myndighetens långsiktiga mål. Du har en egen lokal ledningsgrupp som består av dina enhetschefer samt andra funktioner. Du leder dina enhetschefer som ansvarar för den dagliga verksamheten och dess resultat. Du är även närmaste chef för fem administratörer. I rollen ingår också nära samverkan och samarbete med övriga chefer och interna professioner på de andra avdelningarna och med våra andra orter. Dina kvalifikationer Vi söker dig med en avslutad akademisk högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har också varvat dina praktiska ledarerfarenheter med ledarskapsutbildning. Ytterligare ser vi att du har erfarenhet av - att leda genom andra chefer - att leda som första linjens chef - ledningsgruppsarbete - ekonomisk uppföljning och budgetarbete - uppföljning och planering av verksamhet inkl bemanning och rekrytering - förbättringsarbete där du genomfört förändringar och har erfarenhet av förbättringar relaterat till resultat, kvalité och/eller effektivitet Meriterande är erfarenhet av - att ha arbetat inom totalförsvaret i en ledande position, annan myndighet eller inom hälso- och sjukvården. Dina personliga egenskaper Vi söker dig som har förmågan att leda och motivera andra för att nå gemensamma mål. Du har lätt för att arbeta med andra människor och är lyhörd och har en tydlig kommunikation. Vi ser också att du är en lugn och trygg person som kan behålla perspektivet även om situationer ändras. I övrigt är du en person som kan styra mot målet och fokusera på resultatet och är strukturerad. Du har också analysförmåga och kan se helheten. Du är bekväm med att leda genom andra chefer och har ett helhetsperspektiv för verksamheten. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som kan komma att inledas med provanställning. Du har möjlighet att träna på arbetstid och erbjuds förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också föräldrapenningtillägg och upp till 35 semesterdagar beroende på ålder. Läs mer om vilka förmåner och villkor vi har: https://www.pliktverket.se/jobba-hos-oss/formaner-och-villkor. Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör därför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv för att spegla det samhälle vi verkar i. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! För att ansöka till oss behöver du inte skriva ett personligt brev. Vi har istället valt att fokusera på urvalsfrågor och ditt CV för en värderingsfri rekrytering. Om oss Vi på Plikt- och prövningsverket arbetar för att göra Sveriges säkrare. Vår huvuduppgift är att mönstra, skriva in till grundutbildningen och registerföra personal i krigsorganisationen. Vi gör också tester och bedömningar åt andra myndigheter, till exempel Polisen och Försvarshögskolan. Kort sagt: vi ser till att rätt personer hamnar på rätt plats i totalförsvaret. Möt några av våra medarbetare – på vår webbplats hittar du filmer och intervjuer med några av oss!
Är du redo att leda verksamhet som utveckla elevkårer och verka för att öka ungdomars inflytande i gymnasieskolan? Som regionchef i Nord får du leda ett team och stärka elevkårernas arbete i norra Sverige. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad och driva framgång. Är du redo för utmaningen? Ansök redan idag – vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Sveriges Elevkårer är landets största ungdomsorganisation, med engagemang från gymnasieelever över hela Sverige. Deras främsta uppdrag är att ge elever möjlighet att skapa och utveckla elevkårer på sina skolor, samtidigt som de stöttar deras arbete för att göra skolmiljön både roligare, tryggare och starkare. Som Regionchef för Nord får du en nyckelposition där du leder och formar framtiden för regionens medlemsservice, verksamhetsmål, personal och finansiering. Tillsammans med två passionerade verksamhetsutvecklare, baserade i Umeå, kommer du att säkerställa att elevkårerna får toppklassig service, samtidigt som du driver regionens mål och framgångar framåt. Du får också ett stort ansvar för budget och finansiering, vilket innebär ett nära samarbete med kommuner, regioner och andra centrala aktörer för att skapa hållbar utveckling och framgång. I din roll blir du också en nyckelperson i avdelningens regionchefsgrupp, där du aktivt bidrar till strategiska beslut kring medlemsvärvning, personalfrågor och finansiella prioriteringar. Du kommer att vara med och forma regionens framtid genom att balansera operativt ledarskap med långsiktigt strategiskt tänkande och ha möjlighet att påverka hur regionen utvecklas i en positiv riktning. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Vara en nyckelperson i avdelningens nationella regionchefsgrupp * Utveckla regionens medlemsservice, verksamhetsmål, personal och finansiering * Driva regionens mål och framgång * Ansvara för budget och finansiering VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad universitetsutbildning inom relevant område, exempelvis lärare, statsvetare eller samhällsvetare/beteendevetare - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, då språket förekommer i det dagliga arbetet - Tidigare har erfarenhet av ledarskap, mentorskap eller coachning - Brinner för att ungdomars inflytande och organisering är viktigt och gör skillnad Det är meriterande om du: - Har anknytning till eller kunskap om det lokala geografiska området i Norra Sverige - Har erfarenhet från organisationer som jobbar för ungdomar - Har erfarenhet från ideella organisationer För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Sveriges största ungdomsorganisation | Sverigeselevkarer.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 8 av 8 jobb