Kontorschef, offentlig förvaltning
Sök bland 7 lediga jobb som Kontorschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du redo att leda verksamhet som utveckla elevkårer och verka för att öka ungdomars inflytande i gymnasieskolan? Som regionchef i Nord får du leda ett team och stärka elevkårernas arbete i norra Sverige. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad och driva framgång. Är du redo för utmaningen? Ansök redan idag – vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Sveriges Elevkårer är landets största ungdomsorganisation, med engagemang från gymnasieelever över hela Sverige. Deras främsta uppdrag är att ge elever möjlighet att skapa och utveckla elevkårer på sina skolor, samtidigt som de stöttar deras arbete för att göra skolmiljön både roligare, tryggare och starkare. Som Regionchef för Nord får du en nyckelposition där du leder och formar framtiden för regionens medlemsservice, verksamhetsmål, personal och finansiering. Tillsammans med två passionerade verksamhetsutvecklare, baserade i Umeå, kommer du att säkerställa att elevkårerna får toppklassig service, samtidigt som du driver regionens mål och framgångar framåt. Du får också ett stort ansvar för budget och finansiering, vilket innebär ett nära samarbete med kommuner, regioner och andra centrala aktörer för att skapa hållbar utveckling och framgång. I din roll blir du också en nyckelperson i avdelningens regionchefsgrupp, där du aktivt bidrar till strategiska beslut kring medlemsvärvning, personalfrågor och finansiella prioriteringar. Du kommer att vara med och forma regionens framtid genom att balansera operativt ledarskap med långsiktigt strategiskt tänkande och ha möjlighet att påverka hur regionen utvecklas i en positiv riktning. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Vara en nyckelperson i avdelningens nationella regionchefsgrupp * Utveckla regionens medlemsservice, verksamhetsmål, personal och finansiering * Driva regionens mål och framgång * Ansvara för budget och finansiering VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad universitetsutbildning inom relevant område, exempelvis lärare, statsvetare eller samhällsvetare/beteendevetare - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, då språket förekommer i det dagliga arbetet - Tidigare har erfarenhet av ledarskap, mentorskap eller coachning - Brinner för att ungdomars inflytande och organisering är viktigt och gör skillnad Det är meriterande om du: - Har anknytning till eller kunskap om det lokala geografiska området i Norra Sverige - Har erfarenhet från organisationer som jobbar för ungdomar - Har erfarenhet från ideella organisationer För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Sveriges största ungdomsorganisation | Sverigeselevkarer.se
Vill du leda och utveckla arbetet med mark- och exploateringsfrågor i en växande kommun? Vill du vara med och forma Luleås framtid tillsammans med ett gäng engagerade, positiva och prestigelösa medarbetare? Då kan det här vara rollen för dig! Luleå kommun söker en mark- och exploateringschef till Kommunstyrelseförvaltningen. Vi har en vision om ett Luleå 2040 som är klimatneutralt, har växt till 100 000 invånare och som kan erbjuda en välfungerande vardag för alla luleåbor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stor möjlighet att påverka Luleås utveckling. Just nu befinner vi oss i en spännande tid av omställning och tillväxt, där vi arbetar för att skapa en hållbar framtid för våra invånare. Kom och bli en del av vårt team och upplev den höga livskvaliteten och den spännande utvecklingen som Luleå har att erbjuda. På Mark- och exploateringskontoret arbetar mark- och exploateringsingenjörer, projektledare och administratörer - totalt 16 medarbetare som har ett brett och varierat arbetsfält. Kontoret ansvarar för att hantera exploateringsfrågor, förhandla och upprätta avtal med aktörer, samordna planering samt genomföra exploateringsprojekt. Kontoret upprättar, säkerställer och följer upp kalkyler och budgetar för exploateringsprojekt samt hanterar kommunens markinnehav, tomträtter, arrenden och tomtkö. Kontoret har också en viktig roll i planprocesser, både i översiktsplanearbeten för att exempelvis identifiera behov av strategiska markförvärv och i detaljplanearbeten kring genomförandefrågor. Välkommen till en plats där din insats verkligen gör skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som chef för Mark- och exploateringskontoret kommer du att ha en nyckelroll i samhällsutvecklingen. Du leder och utvecklar enheten och ansvarar för markstrategiska frågor, markförvärv, exploateringsprojekt samt juridiska och ekonomiska aspekter av kommunens markinnehav. Du kommer att ingå i styrgrupper för exploaterings- och planprojekt, i kommunstyrelseförvaltningens ledningsgrupp, företräda kommunen i olika sammanhang, samt arbeta nära politiska beslutsfattare, kommunledning, kommunala förvaltningar, bolag, fastighetsutvecklare, externa parter och andra samarbetspartners för att skapa hållbar tillväxt. Du kommer bland annat att: • leda och utveckla mark- och exploateringsverksamheten strategiskt och operativt • ansvara för markförvärv, markanvisningar och exploateringsavtal • driva långsiktiga markstrategier och bidra till kommunens stadsutveckling • ansvara för ekonomi, budget och uppföljning av exploateringsprojekt • förhandla och samarbeta med byggaktörer, myndigheter och politiska organ • leda och coacha medarbetare samt utveckla arbetsprocesser inom enheten Som chef har du ansvar för ekonomi, medarbetare, verksamhetsplanering och uppföljning, KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • akademisk examen inom lantmäteri, samhällsbyggnad, samhällsplanering, fastighetsekonomi eller juridik. Alternativt så har du annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet • några års aktuell erfarenhet av att jobba som chef med budget- och personalansvar • aktuell erfarenhet från arbete med mark- och exploateringsfrågor inom kommun, fastighetsbranschen eller konsultverksamhet • förmåga att leda komplexa projekt och skapa samverkan mellan olika intressenter • goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • normala engelskakunskaper • giltigt B-körkort Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation • kunskap om PBL och fastighetsrätt • erfarenhet av avtalsförhandling • erfarenhet av att driva förändringsarbete För att trivas och lyckas i rollen krävs det att du är intresserad av och trivs med att arbeta på och leda en plats som utvecklas i form av såväl själva kommunen som arbetsuppgifter och arbetssätt. Du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tillmötesgående i ditt bemötande av andra människor. En nyckel till framgång är att du har en vilja och anstränger dig för att hitta lösningar som bidrar till att Luleå blir en ännu bättre plats att bo och verka på. Som ledare är du trygg i din roll. Du är intresserad av människor, främjar utveckling och skapar delaktighet och engagemang genom att coacha, stötta, undanröja hinder, och förse andra med de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av vårt arbete för Luleås framtida samhällsbyggnad! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med i resan mot en ny social välfärd? Du kommer vara en viktig del i arbetet med att implementera nya socialtjänstlagen och utveckla verksamheten. Nu söker vi en enhetschef till vår nya Resursenhet. Från årsskiftet är avdelning Resurs skapad där vi nu samlat alla resursverksamheter inom barn och unga. Nu utökar vi med ytterligare en enhet för att möjliggöra ett nära ledarskap och ha fokus på kvalité. Denna nya enhet blir en av fem enheter i den nya avdelningen. Vi söker dig som vill leda en positiv och utvecklingsinriktad enhet i deras viktiga uppdrag! Resursenheten barn och unga kommer innehålla biståndsbedömda insatser och arbeta nära och samlokaliserat med övriga enheter. Enheten kommer att bestå av 26 medarbetare och två metodhandledare. Införandet av nya socialtjänstlagen kommer att vara en röd tråd i avdelningens arbete framåt. Du och kollegorna i ledningsgruppen kommer att forma arbetet för att möta lagens krav på en förebyggande, tillgänglig socialtjänst baserad på vetenskap och beprövad erfarenhet. Avdelning Barn och unga Resurs inom socialförvaltning Sydväst består av cirka 100 medarbetare och fyra enheter som arbetar med öppenvård och förebyggande insatser för barn, unga och deras familjer. En serviceenhet erbjuder stöd med reception, vaktmästeri och viss administration. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen med fyra andra enhetschefer och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv för stadsområde Sydväst. Under de senaste åren har vi utvecklat öppenvården, särskilt för unga i riskzon för kriminalitet, och samarbetar nära med myndighetsutövningen för att nyttja allas kompetens. Viktiga uppgifter i chefsrollen är att engagera, inspirera och stödja medarbetare för att uppnå verksamhetens mål och uppdrag. I uppgifterna ingår personal-, budget- och verksamhetsansvar samt att driva personalutveckling och arbetsmiljöarbete. Uppdraget innebär att leda, samordna, utveckla och följa upp verksamheten utifrån gällande lagstiftning och kvalitetsarbete. Som enhetschef arbetar du nära metodhandledare och medarbetarna för att skapa trygghet och struktur. I uppgifterna ingår att driva såväl de dagliga frågorna som att utveckla verksamheten, stärka barnperspektiv och delaktighet för barn, unga och deras familjer. Du kommer vara del i viktiga frågor med hela stadens perspektiv tillsammans med enhetschefskollegor i andra förvaltningar. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med stöd av kunniga och erfarna kollegor! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller motsvarande examen som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet inom verksamhetsområdet. Uppdraget kräver att du är lyhörd genom att lyssna på andra i syfte att förstå deras behov och att du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och för samverkan mellan enheterna inom avdelningen, med myndighet och andra viktiga aktörer. Du behöver vara en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer och med entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Vi söker dig som ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar och driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete. Din förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål är väl utvecklad. Du verkar för ett respektfullt arbetsklimat och förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi har avsatt tider för intervjuer 6/5, 8/5 och 9/5. Rekryteringen genomförs enligt kompetensbaserad metod. Vi kommer att använda oss av testning av en eller flera kandidater på vårt center för ledarutveckling CLU, datum för detta är 20 eller 22 maj. För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. Kommunstyrelsens förvaltning arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen. Vi leder, styr, stödjer och följer upp så att hela kommunen drivs effektivt och ändamålsenligt. Totalt är vi cirka 400 medarbetare fördelade på fem avdelningar. I allt vi gör utgår vi från att det ska komma till nytta för de som bor, besöker eller arbetar i kommunen. Från idé till verklighet - vi skapar det hållbara samhället tillsammans. Vi i Huddinge kommun bygger en framtid för våra invånare och här kommer du in i bilden. Vi bygger ett samhälle för gemenskap, kultur, institutioner, boende, jobb och fritid. I denna vision är strategisk lokalförsörjning en central del och vi söker dig som vill ansvara för helheten och driva viktiga frågor i vad vi ser är en av grundpelarna i kommunen. Vi är stolta över vår kommun och söker dig som vill vara med på denna utvecklingsresa. Kommunen söker en chef till sektionen för strategisk lokalförsörjning. I denna nyckelroll får du ett stort mandat och unik inblick i en växande storstadskommuns möjligheter och utmaningar när det gäller lokaler och fastigheter. Det är resurser som är avgörande för att möta och förstå den demografiska utvecklingen och vad det betyder för välfärden i form av fastigheter och lokaler. Du kommer att leda ett team med fem medarbetare som lokalstrateger, lokalcontroller och senior förändringsledare. Du rapporterar till kommunens ekonomidirektör och ingår i hennes ledningsgrupp. Sektionen för strategisk lokalförsörjning har det samlade ansvaret för att, utifrån verksamheternas behov, planera och beställa kommunens samhällsfastigheter, exempelvis förskolor, skolor, äldreboende, socialt boende, idrottslokaler och bibliotek. Uppdraget är kommunövergripande och innebär att arbeta för långsiktig planering, samordning, helhetssyn och prioriteringar. Sektionen är en beställarfunktion gentemot såväl interna som externa fastighetsägare och står för kommunens näst största budgetpost. Ditt arbete innefattar både lång- och kortsiktig planering som du utarbetar i dialog och samverkan med nämnder och förvaltningar, berörda kommunala bolag, enheter för ekonomi, upphandling med flera i kommunen. Sektionen genomför utredningar och analyser, koordinerar och följer upp lokalfrågor och investeringar underhåll, nyinvesteringar och drift. Du är även föredragande i den koncernövergripande lokalstyrgruppen. När det gäller arbetssätt och förhållningssätt, har du bland annat hjälp av politiskt beslutade styrdokument såsom lokalförsörjningspolicyn. Din bakgrund Vi söker dig som har • akademisk utbildning till exempel civilekonom eller civilingenjör med inriktning fastighet alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig i kombination med relevant arbetslivserfarenhet, • flerårig erfarenhet av att vara chef eller ledare i en politiskt styrd organisation, • gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen, till exempel av fastighetsekonomi, fastighetsjuridik och/eller hyresjuridik, • flerårig erfarenhet av strategisk lokalförsörjning och/eller strategisk fastighetsförvaltning, • erfarenhet av att strategiskt samordna och leda till exempel lokalutvecklingsprojekt, • goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt grundläggande kunskaper Officepaketets program. Meriterande är erfarenhet av arbete i en matrisorganisation. Du är en erfaren och stabil ledare med gott omdöme, personlig mognad och tydlighet. Ditt sätt att samverka och samarbeta präglas av prestigelöshet, smidighet och diplomati. Ditt sätt att kommunicera kännetecknas av förmåga att förklara komplexa frågor tydligt och enkelt anpassat till mottagaren. Du har lätt för att skapa kontakter och samarbeten och du har analytisk och strategisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Förmåner som anställd Du som medarbetare i Huddinge kommun är det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner (http://www.huddinge.se/formaner)för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. Om tjänsten, ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktperson Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Du ansöker genom att klicka på ansökningsknappen på denna sida. Där registrerar du ditt CV och personliga brev samt svarar på några urvalsfrågor. Kommunen tar inte emot ansökningar via mejl. Sista ansökningsdag: 8 april 2025. Ansök här: Sektionschef, strategisk lokalförsörjning i Huddinge kommun i Huddinge - Adecco (https://www.adecco.se/jobb/sektionschef-strategisk-lokalforsorjning-i-huddinge-kommun-offentlig-sektor/?ID=84f7909a-c38e-4d30-a86b-8722522265b4) Obs, I denna rekrytering tar Huddinge kommun hjälp av rekryteringsföretaget Adecco. När ansökningstiden gått ut kontaktas du om du går vidare till intervju. Du träffar först Cecilia Colleen Gabrielsson, senior rekryteringskonsult på Adecco, och därefter rekryterande chef, Petra Asplund Eriksson. Processen avslutas med tester och referenstagning samt möte med fackliga parter. Kontakta gärna Cecilia Colleen Gabrielsson på [email protected] eller 073-684 79 27 om du har frågor om rekryteringsprocessen eller om tjänsten.
Vi skapar förutsättningar för utveckling, samsyn och ett nära ledarskap. Är du den vi söker? Inom barn- och ungdomsvårdens myndighetsutövning i Sandviken skapar vi nu en ny ledningsstruktur för att möjliggöra ett mer nära och hållbart ledarskap. Därför söker vi fyra engagerade och erfarna enhetschefer – var och en med ansvar för mottagningsenheten, utredningsenheten, placeringsenheten samt familjehem och familjerättsenheten. Nu söker vi enhetschef till Mottagningsenheten – en central och betydelsefull roll där du leder en verksamhet som tar emot orosanmälningar och ansökningar samt gör den första bedömningen. Arbetsgruppen består av fem socialsekreterare, och du arbetar nära en resursgrupp med specialistsocionomer, barn- och ungdomsassistenter samt administrativa assistenter. Varför välja Sandvikens kommun och IFO? Hos oss får du möjlighet att leda och utveckla en verksamhet präglad av professionalitet, samverkan och ett starkt socialt engagemang. Just nu genomför vi ett omfattande implementeringsarbete av Signs of Safety och förbereder oss för Framtidens socialtjänst – där vi bygger vidare på det som fungerar och utvecklar det som saknas. ARBETSUPPGIFTER Om rollen Som enhetschef för Mottagningsenheten är du underställd verksamhetschefen för barn- och ungdomsvårdens myndighetsutövning. Du har det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och budget inom din enhet. I ditt arbete samarbetar du tätt med chefskollegor inom både myndighetsutövning och öppenvård, liksom med övriga förvaltningen. Vi arbetar utifrån en helhetssyn där vi bygger hängrännor istället för stuprör hos oss är samarbete och samsyn avgörande. Vi gör jobbet tillsammans och vi är EN förvaltning! Som enhetschef förväntas du kunna arbeta operativt vid behov, då gruppen är liten och sårbar vid frånvaro. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som: • Har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten för barn och unga. • Har god kunskap om relevant lagstiftning och erfarenhet av arbetssättet Signs of Safety. • Har socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. • Erfarenhet av ledarskap inom socialt arbete är meriterande. • Är en coachande och prestigelös ledare som skapar delaktighet och en god arbetsmiljö. • Har ett metodiskt och strukturerat arbetssätt och tar tillvara på kompetensen inom enheten. • Har förmåga att skapa goda samarbeten, både internt och externt. Vi erbjuder dig Ett utvecklande och meningsfullt arbete där du får göra skillnad för barn och unga och en arbetsplats med stark teamkänsla, engagemang och samarbetskultur. Du får möjlighet att vara del av en framåtriktad organisation som aktivt utvecklar socialtjänsten och du får stöd och handledning i din roll som ledare. ÖVRIGT Tillsammans skapar vi en hållbar framtid! Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster samt har hand om bland annat myndighetens växelfunktion, resebokning och besöksbokning. KSC:s mål är att minska administrationen för myndighetens chefer och medarbetare genom av centralisering och utökat stöd. Anställningen är placerad inom sektionen för kundcenter. Sektionen ansvarar för myndighetens rese- och konferensbokning, besöksbokning, växelfunktion, kontorsservice samt stöttar kärnverksamheten med administrativt stöd. Som medarbetare på sektionen erbjuds du en trygg anställning med bra anställningsförmåner. Dessa innefattar bl.a förmånliga semestervillkor, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag samt möjligheten till distansarbete. ARBETSUPPGIFTER Som gruppchef leder du det operativa arbetet inom sektionen i nära samarbete med fyra andra gruppchefer. Du kommer att driva utvecklingen genom att inspirera, skapa förutsättningar för reflektion och delaktighet. I ditt arbete fokuserar du på att bygga starka relationer inom hela myndigheten och skapa en attraktiv arbetsplats med en god arbetsmiljö. Du har personalansvar över en grupp med 8 administratörer och 1 specialist vars huvudsakliga arbetsuppgifter är kontorsservice och reception. Du kommer att leda och fördela arbetet samt tillsammans med gruppen utveckla arbetsmetoder och rutiner. Du kommer också ingå i sektionens ledningsgrupp där du bidrar till utvecklingen av hela sektionen. Vi lägger stort fokus på att ha välmående personal, service och bemötande samt att utveckla vårt tjänsteutbud för att säkerställa ett kvalitativt stöd till Kriminalvårdens kärnverksamhet. Sektionen för kundcenter finner framgång i nära och prestigelöst samarbete mellan sektionens grupper, vi arbetar i ett positivt och energirikt samarbetsklimat. Du kommer att bidra med dina erfarenheter och kunskaper men kommer även få stöd från övriga chefskollegor inom hela Servicecentret. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är bra på att skapa kontakter och underhålla relationer. Du är en stabil och prestigelös ledare som skapar engagemang och delaktighet för att nå resultat. Som person är du lugn, professionell och har förmågan att hålla dig stabil och kontrollerad även i pressade situationer. Du tar engagerat initiativ och uppnår resultat. Vidare är du kommunikativ och har en god problemlösningsförmåga samt leder, motiverar och genom tillit förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer som relevant • Flerårig erfarenhet av arbete som chef eller ledare • Väl vitsordad erfarenhet av arbets- och personalledning • Erfarenhet av arbete med budget • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • Dokumenterad ledarskapsutbildning • Erfarenhet av arbete med kontorsservice eller reception • Erfarenhet av arbete inom kundservice • Erfarenhet av att leda och utveckla arbetsgrupper med goda resultat • Väl vitsordad erfarenhet av ledningsgruppsarbete ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Avfall & Återvinning Skaraborg är ett kommunalförbund med Essunga, Falköping, Hjo, Grästorp, Gullspång, Götene, Karlsborg, Mariestad, Skara, Skövde, Tibro, Töreboda och Vara kommuner som medlemmar. Vår huvuduppgift är att ansvara för insamling och behandling av hushållsavfall. Vi är en politiskt styrd organisation med ledamöter från medlemskommunerna. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef leder och samordnar du arbetet gällande insamling Mariestad / Gullspång. Du kommer att ha personal-, miljö- och budgetansvar inom ditt område. Samarbete och planering tillsammans med övriga inom insamlingen och ledningsfunktioner är en stor del av ditt arbete. Din primära arbetsplats är på kontoret i Mariestad. KVALIFIKATIONER • Ledarerfarenheter sedan tidigare är krav. • Kunna arbeta i team som är en stor del utav vårat arbete. • Kommunikativ i tal och skrift samt lyhörd. • Serviceinriktad. • Goda datakunskaper. • Körkort B krav samt C är meriterande men ej krav. Viktigt för oss är att du är ansvarstagande, noggrann. Vana vid driva och utveckla verksamheten på ett positivt sätt. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet och goda referenser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb