Kontorschef, offentlig förvaltning

Sök bland 11 lediga jobb som Kontorschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker chef till område Kontorsledning på stadsledningskontoret

En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer. Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering. ARBETSUPPGIFTER Till område Kontorsledning söker vi en driven och nytänkande områdeschef. Du rapporterar direkt till stadsdirektören och kommer att ingå i dennes ledningsgrupp med ansvar för ett av stadsledningskontorets sex organisatoriska områden. Du ansvarar för att driva och utveckla stadsledningskontorets interna lednings- och stödprocesser. I uppdraget ingår ansvar för kontorets arbete med planering och uppföljning samt intern styrning och kontroll, effektiva och ändamålsenliga ekonomi- och HR-processer samt att utveckla digitalisering på kontoret. Kontorsledningen ansvarar också för stöd och service till förvaltningen och den politiska organisationen avseende reception, vaktmästeri, lokalvård samt för att samordna och utföra representationsverksamhet för den politiska organisationen. Chef för område Kontorsledning är tillika förvaltningens kommunikationschef och säkerhetschef, med ansvar för den interna kommunikationen och för person-, fysisk- och informationssäkerhet, samt har ett huvudansvar för det förvaltningsinterna arbetet med civil beredskap. Vidare har tjänsten en särskild roll avseende ledning och styrning för stadsdirektören som innebär övergripande arbete med planering och kontorsgemensamma aktiviteter för sammanhållen utveckling av förvaltningen, såsom t ex förvaltningsmöten för alla medarbetare samt förvaltningens chefsforum. Som chef för Kontorsledning deltar du i partssamverkan med de fackliga organisationerna. Som områdeschef på stadsledningskontoret har Du ansvar för planering, uppföljning och utveckling av ditt eget områdes uppdrag. Du har personal- och budgetansvar. Du har ett omvärlds- och hela-staden-perspektiv och har fokus på att utveckla verksamhet och uppdrag. I områdets ledningsgrupp ingår tre avdelningschefer; HR-chef, ekonomi-chef och chef för verksamhetsservice och representation samt förvaltningscontroller. Området har sammantaget tre chefer och 24 medarbetare. Stadsledningskontoret leds av stadsdirektören som tillika är VD för Stadshus AB. Kontorets ledningsgrupp består av stadsdirektören och sex områdeschefer. Kontoret har 16 avdelningschefer och cirka 200 medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Akademisk examen med relevant inriktning • Flerårig chefserfarenhet på strategisk nivå i en stor organisation och är van att leda andra • Erfarenhet inom ledning och styrning samt av förekommande lednings- och stödprocesser • Erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete • Erfarenhet av att representera arbetsgivaren och är trygg i den rollen • Erfarenhet, kunskap och förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation och arbeta för mål som politiken satt Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Som chef och ledare skapar du en kultur som bygger på tillit, prestigelöshet och respekt och leder enligt stadens förhållningssätt. På ett positivt sätt tar du tillvara och utvecklar medarbetarnas kompetens och engagemang samt gör dem delaktiga och medansvariga i verksamheten. Du är omvärldsintresserad och samarbetsinriktad. Du visar intresse för olika perspektiv, är nyfiken och leder med helhetssyn. Du ser möjlighet till förändring och driver ett långsiktigt och uthålligt förändringsarbete. Din pedagogiska och kommunikativa förmåga är god, du är strukturerad och analytisk. Ditt ledarskap präglas av nytänkande, mod och uthållighet. Praktisk information: Planerade intervjuer kommer att hållas med start vecka 18 . Tester på Göteborgs stads Center för ledarutveckling kommer att genomföras för dig som slutkandidat. Vi tillämpar löpande urval, vänta inte med din ansökan. Då tjänsten är säkerhetsklassad kommer det ske en säkerhetsprövning, vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen innan du erbjuds en eventuell anställning. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

27 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Vikarierande kostenhetschef Bodens Kommun

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Inom Kostavdelningen tillagar och serverar vi måltider till förskolor, skolor, äldreboenden och hemtjänst i Bodens kommun. I dagsläget är vi ca 75 medarbetare. Hos oss erbjuds Du en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att uppfylla vårt övergripande uppdrag att laga god och näringsriktig mat som bidrar till hälsosamma val och långsiktigt goda levnadsvanor för våra barn, elever och äldre. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu Dig som vill vikariera som kostenhetschef hos oss. Som kostenhetschef är du underställd avdelningschefen och ingår i kostavdelningens ledningsgrupp. Ditt uppdrag omfattar ledningsansvar för ca 20 medarbetare, samordning, planering och utveckling av verksamheten vid ett antal kök. Du ansvarar för ekonomi, personal och verksamhet. Ditt uppdrag innefattar även ansvar för arbetsmiljö, rehabilitering, matsedelsarbete, livsmedelssäkerhet och att driva aktuella projekt. Arbetet sker i nära samarbete med övriga kostenhetschefer, kockar och medarbetare samt barn, elever och äldre inom de olika verksamheterna som kostavdelningen servar. Som kostenhetschef förväntas du vara en god ambassadör för Bodens kommun och Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är kostekonom eller kostvetare alternativt har annan eftergymnasial utbildning i i kombination med erfarenhet inom kök, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är en person som förblir effektiv och motiverad trots motgångar och agerar med hög integritet och lojalitet i din ledarroll. Du har ett medskapande förhållningssätt som bygger på god kommunikation samt förmåga att bygga goda relationer. Vidare ska du ha god administrativ förmåga och kunna arbeta strukturerat. Din datavana är god. Du har erfarenhet av livsmedelssäkerhet och egenkontrollprogram. Du har förmåga att uttrycka dig tydligt och enkelt i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap inom kostområdet och om du har kunskaper i kostdatasystem. B-körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänlig bifoga examensbevis eller studieintyg. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

26 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Chef till nationellt bedrägericentrum vid utredningsenheten, Noa

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Nationella operativa avdelningen (Noa) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Det innebär att besluta om resursförstärkningar i hela landet, vara kontaktpunkt i samverkan nationellt och internationellt och att utveckla arbetsmetoder och utrustning för brottsförebyggande arbete, utredning och lagföring, ordning, säkerhet, underrättelse och service. Genom nationell och internationell omvärldsbevakning och analys samt specialistförmågor är avdelningen ett stöd till verksamheten i hela landet med kunskap och resurser. Utredningsenheten på Noa har ca 500 medarbetare och består av sju sektioner; utredningssektionen, sektionen för särskilt utredningsbiträde, spaningssektionen, sektionen för särskilda insatser, nationellt it-brottscentrum (SC3), nationellt bedrägericentrum samt aktionsgruppsektionen. Nationellt Bedrägericentrum (NBC) arbetar mot den organiserade brottsligheten och har ett processansvar för bedrägeribrottsligheten i Sverige. En viktig del av arbetet är samverkan med polisregionerna, interna och externa samverkanspartners. Sektionen består av tre grupper med fem inriktningar; operationssamordning med taktisk analys, metodutveckling och processledning, beredning och UL-frågor samt inriktningen för det brottsförebyggande arbetet. Arbetsbeskrivning Uppdraget som chef för nationellt bedrägericentrum Som chef för nationellt bedrägericentrum rapporterar du till enhetschefen samt ingår i utredningsenhetens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för nationellt bedrägericentrums verksamhet och dess resultat. Som sektionschef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: ett par års erfarenhet av att driva och leda tillsammans med andra chefer ett par års erfarenhet av att, med goda resultat, ha arbetat mål- och resultatinriktat för såväl hela verksamhetsuppdraget som det egna ansvarsområdet erfarenhet av att framgångsrikt leda och driva förändrings- och utvecklingsarbeten ingått i ledningsgrupp eller motsvarande ledningsforum polisexamen eller annan, för funktionen, relevant akademisk examen behärskar engelska i tal och skrift svenskt medborgarskap Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: minst ett års erfarenhet av att driva och leda genom andra chefer eller arbetsledare förståelse och kunskap för hela den polisiära utredningsprocessen erfarenhet av internationell verksamhet vana att leda operativ verksamhet erfarenhet av att arbeta inom någon av de brottsbekämpande myndigheterna chefs- och ledarskapsutbildning Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: analys och helhetssyn mål och resultat utveckling och förändring social säkerhet muntlig och skriftlig kommunikation skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna via länken https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Fackliga företrädare SACO, nås via Polisens växel 114 14 Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-56 166 27 ST, nås via Polisens växel 114 14 alternativt via mejl [email protected] Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-56 387 10 Övrig information Anställning Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning Anställningen kan komma att inledas med en provanställning Placering i Stockholm Säkerhetsklassning Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Ansökan Välkommen med din ansökan bestående av ett CV (inga betyg eller intyg) senast måndag den 15 april 2024 via e-post till [email protected]. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A164.075/2024 i mailets ärendemening. Observera att vi i denna rekrytering har valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga ett CV i din ansökan, där du tydligt visar på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Gruppchef till förvaltningsrättsgrupp Nord vid Rättsavdelningen

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 38 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Rättsavdelningen är en av Polismyndighetens avdelningar. Förutom de sju regionala rättssektionerna och ett avdelningskansli består rätts­avdelningen av tre sektioner som fullgör avdelningschefens processansvar: förvaltningsrättssektionen, sektionen för informationsförvaltning och sektionen för rättslig styrning och stöd. De sju regionala rättssektionerna bedriver verksamhet inom avdel­ningens tre verksam­hetsområden förvaltningsrätt, informations­förvaltning och rättstillämpning. Förvaltningsrättssektionen vid rättsavdelningen ansvarar över styrning, utveckling och uppföljning av Polismyndighetens förvaltningsrättsliga verksamhet. Sektionen svarar för nationella kontakter med andra myndigheter inom verksamhetsområdet. Exempel på verksamhetsområden som ingår i sektionens processansvar är vapen (t.ex. tillstånd till vapen) och ordning & säkerhet (t.ex. bestridande av parkeringsanmärkningar). Nu söker vi en gruppchef till gruppen förvaltningsrätt Nord med placeringsort Västerbotten. Som gruppchef kommer du att leda en grupp med cirka 10 medarbetare där de flesta är placerade i Umeå, Lycksele och Skellefteå. Tjänsteresor inom rätts Nords geografiska område ingår och är en naturlig del av chefsutövandet. Uppdraget som gruppchef till förvaltningsrättsgrupp 3 Nord RA Som gruppchef för förvaltningsrätt 3 Nord RA rapporterar du till chefen för Rätts Nord och ingår i Rätts Nords ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området förvaltningsrättsärenden och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Den grupp du är chef för ansvarar för handläggning av förvaltningsärenden som exempelvis utfärdande av vapentillstånd. Arbetet inom gruppen innebär bland annat att göra juridiska bedömningar, att upprätta underrättelser till sökande och fatta beslut i förekommande ärenden, inspektioner av företag som bedriver handel med skjutvapen, besiktning av civila skjutbanor. I din roll som gruppchef leder och stöttar du medarbetarna i detta arbete, utöver sedvanliga uppgifter för chef med personal - och arbetsmiljöansvar. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande med personalansvar den senaste femårsperioden erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat erfarenhet inom området förvaltningsrätt för funktionen relevant högskole-/universitetsutbildning inom juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig erfarenhet av att leda på distans erfarenhet av myndighetsutövning körkort för personbil svenskt medborgarskap Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten ingått i ledningsforum erfarenhet av arbete inom rättsväsendet eller annan offentlig myndighet chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå kunskap kring vapenfrågor När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: Analys och helhetssyn Mål och resultat Utveckling och förändring Social säkerhet Muntlig och skriftlig kommunikation Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Anställning Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning Placeringsort i Västerbotten Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/krigsplacering/ och https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/sakerhetsprovning/ Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 2 april 2024 via e-post till [email protected]. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A151.301/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

21 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Gruppchef till Gränspolissektionens inre kontrollgrupp (IKG), Göteborg

Har du erfarenhet av ledarskap, intresse av migrations- och omvärldsfrågor samt att utveckla både verksamhet och team? Vill du vara med och sätta Gränspolisens verksamhet på kartan i Göteborg? Då är det här ett intressant och spännande uppdrag! Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de kommande åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Gränspolissektionen är en regional sektion inom operativa enheten vid region Väst som arbetar med yttre gränskontroll, inre utlänningskontroll, arbete mot gränsöverskridande brottslighet, verkställighetsarbete och brottsutredningar. Gränspolissektionens verksamhet i region Väst utgår från Göteborg, Landvetter flygplats och Halmstad men bedrivs även i regionens hamnar. ARBETSUPPGIFTER Syftet med den rörliga kontrollgruppen (RÖK) är att hitta personer som av olika skäl vistas illegalt i landet. Gruppen utför inre utlänningskontroller samt arbetar aktivt mot gränsöverskridande brottslighet. Arbetet bedrivs genom en aktivt uppsökande yttre polisverksamhet inom region Väst och utförs både i uniform och civilt. RÖK/IKG är en av Gränspolissektionens rörliga grupper i Region Väst. Gruppens arbete innefattar uppgifter som att: • eftersöka människor som har beslut om avvisning/utvisning och genomföra verkställighetssamtal med dessa • bedriva inre och yttre spaning • vara verkställarna och utredarna behjälplig med husrannsakan, utredningsarbete, hålla förhör samt hämtningar av familjer/människor som ska utvisas/avvisas • hantera hämtningar av ankommande IDB (Dublinärenden) till Landvetter och hålla verkställighetssamtal med dessa • medverka vid arbetsplatsinspektioner • samverka med externa myndigheter och aktörer såsom exempelvis Migrationsverket och Kriminalvården Du kommer i denna roll, att tillsammans med dina medarbetare, ha stor möjlighet att påverka hur verksamheten ska bedrivas samt utveckla metoder och arbetssätt i syfte att uppnå mål och resultat. Som chef för RÖK/IKG rapporterar du till sektionschefen samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området RÖK/IKG och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller motsvarande den senaste femårsperioden • polisexamen • erfarenhet av ledarskap inom operativ verksamhet • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av gränspolisiär verksamhet • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet att leda polisoperativa insatser/händelser • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • Analys och helhetssyn • Mål och resultat • Utveckling och förändring • Social säkerhet • Muntlig och skriftlig kommunikation • Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/. Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT • Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp • Anställningen kan komma att inledas med en provanställning • Placering i Göteborg Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

21 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
Enhetschef SPV

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall. Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. SPV:s verksamhet är organiserad i enheter och leveransområden. Enheter leds av en enhetschef och leveransområden av en leveranschef. Samtliga chefer ingår i myndighetens operativa ledning. SPV:s medarbetare ingår i team som finns på de olika enheterna. Vi ser att samarbete mellan de olika chefsrollerna och teamen är en viktig nyckel för en väl fungerande verksamhet. Nu söker vi två enhetschefer som kommer att vara med och utveckla vår verksamhet framåt. En av tjänsterna är inriktad mot att leda team som arbetar inom it. ARBETSUPPGIFTER Att vara chef på SPV innebär att du är en statlig arbetsgivarföreträdare som följer den gemensamma statliga arbetsgivarpolitiken. Med uppdraget som chef på SPV följer ett ansvar att se till att verksamheten bedrivs effektivt, säkert och med god kvalitet och service. Allt enligt den statliga värdegrunden. Chefen ansvarar också för att risker inom ansvarsområdet identifieras och hanteras. Som enhetschef på SPV har du personal- och budgetansvar för dina medarbetare samt ansvar att säkerställa de leveranser som teamen som ingår i din enhet jobbar med. Du leder en enhet bestående av cirka 30 medarbetare som är indelade i olika team. Varje team har en teamsamordnare. Du arbetar aktivt med kompetensförsörjningsfrågor för att säkra kompetens och förmågor på kort och lång sikt. Dels genom att kontinuerligt analysera kompetensen inom din enhet i relation till SPV:s långsiktiga behov och dels genom din medverkan i SPV:s kompetensråd. Där arbetar du tillsammans med andra enhetschefer och tar ett gemensamt ansvar för vår övergripande kompetensförsörjning på både strategisk och taktisk nivå. Allt i nära dialog med chefer för våra leveransområden. Du uppmuntrar till ett prestigelöst och konstruktivt samarbete och skapar förutsättningar för att utveckla både gruppen och individerna i gruppen. Arbetsmiljöarbete ligger dig varmt om hjärtat och du är en god kommunikatör som skapar mening, arbetsglädje och sammanhang genom framför allt dialog. Allt du gör är i linje med SPV:s kärnvärden; kundfokuserade, handlingskraftiga och nytänkande. Som chef hos oss verkar du också aktivt för att SPV:s hela leverans kan genomföras. I ditt arbete förväntas du nära samarbeta med alla leveransområden och med alla enheterna i syfte att se till att myndigheten totalt sett klarar att leva upp till ställda förväntningar. För att skapa sammanhang för den egna verksamheten behöver du ha en förståelse för SPV i sin helhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har mångårig erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • att leda stora personalgrupper • ledarskap i teambaserad organisation • ledarskap och arbete inom offentlig förvaltning • ledarskap inom it-området Som person: • är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar. • har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. • har du en god ledarskapsförmåga. Du kan leda och motivera för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra samt skapar engagemang och delaktighet. • har du ett gott omdöme. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden samt visar gott omdöme när du uttalar dig, agerar och tar beslut. • har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa när du agerar och tar beslut. Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html Slutkandidaterna i rekryteringsprocessen kan komma att genomgå tester som en del av urvalsprocessen. ÖVRIGT Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger. Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se. Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

14 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Gruppchef till rekrytering och bemanning vid HR-avdelningen, Västerås

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Rekrytering och bemanning är en verksamhet inom HR-avdelningen som ansvarar Polismyndighetens rekrytering och bemanningsverksamhet, arbetsgivarerbjudande och chefsförsörjning. Uppdraget innefattar även beslutsskrivning i bemanningsärenden samt hantering av personalakter. Enheten är inne i en spännande utvecklingsfas och behöver förstärkas med nya chefer och medarbetare! Enheten består av 15 bemanningsgrupper placerade runt om i landet samt en utvecklingsgrupp bestående av HR-specialister inom olika områden. Varje grupp leds av en gruppchef. Totalt arbetar ca 220 medarbetare inom enheten som med bred kompetens ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd till chefer i hela myndigheten. Arbetsbeskrivning Uppdraget som gruppchef vid rekrytering och bemanning Verksamheten rekrytering och bemanning söker nu en gruppchef med placering i Västerås. Som gruppchef inom rekryterings- och bemanningsverksamheten rapporterar du till sektionschefen samt ingår i dennes ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs och att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Du har personalansvar för ca 15 medarbetare och ditt uppdrag är att tillsammans med dina medarbetare och i nära samverkan med verksamheten säkerställa ett effektivt och kvalitativt stöd i bemannings- och rekryteringsärenden och på så sätt bidra till kompetensförsörjningen i Polismyndigheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten erfarenhet av och kunskap om rekryterings- och bemanningsprocesser för funktionen relevant examen/utbildning Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat kunskap och erfarenheter av att leda genom tillitsbaserat ledarskap ingått i ledningsform chefs- och ledarskapsutbildning Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: Analys och helhetssyn Mål och resultat Utveckling och förändring Social säkerhet Muntlig och skriftlig kommunikation Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Kontaktpersoner Har du frågor om funktionen är du välkommen att kontakta tf sektionschef, Martin Zackrisson Klaar 076-138 73 50 Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna HR-konsult, Anna Orhall tfn 070-593 13 73, [email protected] Fackliga företrädare SACO, nås via Polisens växel 114 14 Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-56 166 27 ST, nås via Polisens växel 114 14 alternativt via mejl [email protected] Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-56 387 10 Övrig information Anställning Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp Anställningen kan komma att inledas med en provanställning Placering i Västerås Säkerhetsklassning Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Ansökan Välkommen med din ansökan bestående av ett CV (inga betyg eller intyg) senast tisdag den 2 april 2024 via e-post till [email protected]. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A151.411/2024 i mailets ärendemening. Observera att vi i denna rekrytering har valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga ett CV i din ansökan, där du tydligt visar på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

12 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Gruppchef till rekrytering och bemanning vid HR-avdelningen, Göteborg

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Rekrytering och bemanning är en verksamhet inom HR-avdelningen som ansvarar Polismyndighetens rekrytering och bemanningsverksamhet, arbetsgivarerbjudande och chefsförsörjning. Uppdraget innefattar även beslutsskrivning i bemanningsärenden samt hantering av personalakter. Enheten är inne i en spännande utvecklingsfas och behöver förstärkas med nya chefer och medarbetare! Enheten består av 15 bemanningsgrupper placerade runt om i landet samt en utvecklingsgrupp bestående av HR-specialister inom olika områden. Varje grupp leds av en gruppchef. Totalt arbetar ca 220 medarbetare inom enheten som med bred kompetens ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd till chefer i hela myndigheten. Arbetsbeskrivning Uppdraget som gruppchef vid rekrytering och bemanning Verksamheten rekrytering och bemanning söker nu en gruppchef med placering i Göteborg. Som gruppchef inom rekryterings- och bemanningsverksamheten rapporterar du till sektionschefen samt ingår i dennes ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs och att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Du har personalansvar för ca 15 medarbetare och ditt uppdrag är att tillsammans med dina medarbetare och i nära samverkan med verksamheten säkerställa ett effektivt och kvalitativt stöd i bemannings- och rekryteringsärenden och på så sätt bidra till kompetensförsörjningen i Polismyndigheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten erfarenhet av och kunskap om rekryterings- och bemanningsprocesser för funktionen relevant examen/utbildning Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat kunskap och erfarenheter av att leda genom tillitsbaserat ledarskap ingått i ledningsform chefs- och ledarskapsutbildning Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: Analys och helhetssyn Mål och resultat Utveckling och förändring Social säkerhet Muntlig och skriftlig kommunikation Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Kontaktpersoner Har du frågor om funktionen är du välkommen att kontakta tf sektionschef, Martin Zackrisson Klaar tfn 076-138 73 50 Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna HR-konsult, Anna Orhall tfn 070-593 13 73, [email protected] Fackliga företrädare SACO, nås via Polisens växel 114 14 Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-56 166 27 ST, nås via Polisens växel 114 14 alternativt via mejl [email protected] Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-56 387 10 Övrig information Anställning Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp Anställningen kan komma att inledas med en provanställning Antal 1-2 Placering i Göteborg Säkerhetsklassning Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Ansökan Välkommen med din ansökan bestående av ett CV (inga betyg eller intyg) senast tisdag den 2 april 2024 via e-post till [email protected]. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A151.395/2024 i mailets ärendemening. Observera att vi i denna rekrytering har valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga ett CV i din ansökan, där du tydligt visar på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

12 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Kriminalvårdschef till VO Göteborg Syd

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens verksamhet är geografiskt indelad i sex regioner. Varje region leds av en regionchef och verksamhetsområde Göteborg Syd tillhör region Väst. Regionen omfattar Västra Götalands och Hallands län och består av tio verksamhetsområden samt ett regionkontor. Vi söker vi nu en chef till verksamhetsområde Göteborg Syd som består av anstalten Högsbo, häktet Högsbo och anstalten Sagsjön. Anstalten Högsbo är en normalanstalt för män i säkerhetsklass 2, med 45 ordinarie platser och 18 beredskapsplatser. Häktet Högsbo består av ett restriktionshäkte och ett gemensamhetshäkte med totalt 76 ordinarie platser och 14 beredskapsplatser. Anstalten och häktet ligger beläget på samma tomt i sydvästra Göteborg. Sagsjön är en anstalt för kvinnor som idag har totalt 23 platser, 14 platser i säkerhetsklass 2 och 9 platser i säkerhetsklass 3.Under nästa år kommer anstalten att ta helt nya lokaler i drift med runt ytterligare 80 anstaltsplatser. Sagsjön ligger i Lindome söder om Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Som chef inom Kriminalvården arbetar du med ett komplext och intressant samhällsuppdrag. Du ingår i den regionala ledningsgruppen som består av regionchef, sektionschef vid regionkontoret samt anstalts-, häktes- och frivårdschefer. I den regionala ledningsgruppen bidrar ni tillsammans till att utveckla hela verksamheten samt att omsätta Kriminalvårdens övergripande mål till praktik inom ditt ansvarsområde. Samarbetet med övriga verksamhetschefer syftar till att nå gemensamma mål och hitta effektiva gränsöverskridande arbetssätt. Du har verksamhets-, budget- och personalansvar för verksamhetsområdet. Ditt uppdrag är att planera, leda och samordna verksamheten utifrån regionala inriktningar och lokala förändringar i omvärlden. Till din hjälp har du en grupp kriminalvårdsinspektörer (första linjens chefer) som under innevarande år kommer att utökas till 13 stycken. På regionchefens uppdrag bedriver ni en effektiv verksamhet inom tilldelade budgetramar och tillser att kompetens och materiella resurser används optimalt och i god dialog med personalorganisationer och skyddsorganisation. Du ansvarar för lokal verksamhetsplanering, lokala arbetsgivarfrågor, arbetsmiljö, intern och extern samverkan och klientbeslut. Verksamheten i VO Göteborg Syd är likt övriga Kriminalvården i ett mycket expansivt skede och ditt uppdrag kommer att präglas av detta. Ditt uppdrag innebär således att leda förändrings- och utvecklingsarbete inom säkerhet, arbetsmiljö, påverkansarbete och vård samt tillse intern styrning och kontroll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en stabil person, har stor personlig mognad, är relationsbyggare och besitter en god kommunikativ förmåga. I ditt chefs- och ledarskap har du framträdande kompetenser inom förändringsledarskap, problemlösningsförmåga, planeringsförmåga och resultatorientering. Vi förutsätter att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. I handling omsätter du den värdegrund vår verksamhet vilar på och därmed agerar du förebild för dina medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att kunna bli aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav: • akademisk utbildning/examen med för Kriminalvården relevant inriktning (om minst 120 hp motsvarande två år på högskola/universitet), eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • väl vitsordad och flerårig chefserfarenhet • flerårig erfarenhet av arbete med myndighetsutövning, inom rättsväsendet eller annan verksamhet som Kriminalvården bedömer relevant (exempelvis inom 7/24 verksamhet) • erfarenhet av att driva förändringsprocesser • goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift • B-körkort Det är meriterande om du har: • indirekt chefserfarenhet i form av att leda andra chefer samt leda genom en ledningsgrupp (även erfarenhet som ställföreträdande eller som biträdande chef värderas) • goda kunskaper om och erfarenhet av de övergripande förutsättningar (regelverk, budget, arbetsgivarpolitik m.m.) som gäller för offentlig verksamhet, gärna statlig • aktuell erfarenhet som chef inom Kriminalvården • erfarenhet av arbete inom flera verksamhetsgrenar inom Kriminalvården • erfarenhet av samverkan inom rättsväsendet • erfarenhet att att representera verksamhet som är av massmedialt intresse • dokumenterad ledarskapsutbildning • relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Denna befattning är placerad i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

9 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Områdeschef till Göteborg

Områdeschef till Göteborg Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag? Vi söker efter nya ledare som vill utvecklas hos oss och göra skillnad genom Samhalls uppdrag. Distrikt Göteborg söker områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Distriktet består av ca 1800 medarbetare varav 70 tjänstemän. Tjänsten är första linjens chef med placering i Göteborg.    På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle.  Om tjänsten  Som områdeschef på Samhall ansvarar du för den dagliga samordningen och ledningen av medarbetare, vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete.  Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du utvecklar arbetsgrupper och arbetar med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.  I rollen ingår det bla att leda, organisera och fördela det dagliga arbetet för medarbetargruppen, att kvalitetssäkra och planera utförandet av uppdragen samt vara med i uppstarter samt upphandlingar av nya objekt. Du arbetar tillsammans med kund och drift och övriga enheter och är en viktig länk i arbetet med både personal och kunder till hela distriktet.   Vi söker dig som har: • Ledarskapserfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av att arbeta operativt med drift och schemaläggning/planering • Branscherfarenhet inom lokalvård och yttre fastighetsskötsel, redskap, maskiner mm • Erfarenhet av ledarskap inom lokalvård, INSTA 800, SRY eller motsvarande. • Lägst gymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper • B- körkort Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.    Ansökan och övrig information  Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.  Anställningsform: tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Göteborg Sista ansökningsdag: 2024-03-31 Kontaktpersoner:  Emilie Lotterberg, Affärschef 0703–217465   Fackliga kontakter:  Inga Löfgren, Ledarna 0705–554430 Saco, Helene Ekdahl 072-205 66 76 Ann-Christin Andersson, Unionen 0706–525186   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024