Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad
Sök bland 116 lediga jobb som Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi på Aura Personal söker nu en planör till vår kund – en av Sveriges största återförsäljare inom bilbranschen. Det här är en möjlighet för dig som trivs i en koordinerande roll och vill bli en del av en modern verkstad med hög servicenivå och god teamkänsla. Som planör ansvarar du för att skapa struktur och flyt i verkstadsarbetet. Du blir navet mellan kundmottagning, tekniker och ledning – och spelar en avgörande roll i den dagliga driften. Om tjänsten I den här tjänsten har du helhetsansvar för planering och schemaläggning av verkstadsflödet. Du ser till att rätt jobb utförs i rätt tid och att både kunder och tekniker får en effektiv och smidig upplevelse. Dina uppgifter inkluderar bland annat: • Planera och optimera beläggning i verkstaden • Ha daglig kontakt med kundmottagare, tekniker och leverantörer • Följa upp nyckeltal, boka om tider och hantera ändringar • Bidra till hög kundnöjdhet genom struktur och kommunikation Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet av planering inom fordonsbranschen eller liknande • Är strukturerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad • Har god datorvana – gärna erfarenhet av verkstadssystem som Cabas eller Kobra • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska • Innehar B-körkort Om företaget Du blir en del av ett välkänt varumärke och en trygg arbetsgivare i ständig utveckling. Våran kund är en av Europas största mobilitetskoncerner – vilket ger dig goda möjligheter till fortsatt utveckling inom organisationen. Här får du bland annat: • En modern arbetsmiljö och digitala verktyg • Tydliga processer och stöd från ett engagerat team • Möjlighet till utveckling och intern karriär • Kollektivavtal, förmåner och goda villkor • En familjär kultur där initiativ och ansvar uppmuntras Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som planör är en rekrytering och du kommer anställas direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag!
SERVICERÅDGIVARE LASTBIL LULEÅ Veho Trucks satsar vidare och bygger för framtiden och söker därför en servicerådgivare till vår Lastbilsverkstad i Luleå. Du kommer att arbeta med På vår lastbilsanläggning får du arbeta med Mercedes-Benz fantastiska produkter som ständigt utvecklas med den modernaste tekniken. I din roll som servicesäljare har du ansvar för att våra kunder som besöker oss får ett professionellt och förstklassigt bemötande. Dina arbetsuppgifter innefattar att ta emot kunder, planera in, boka, prissättning och övriga verkstadsadministrativa arbetsuppgifter. Vem du är Vi önskar att du som söker denna tjänst har dokumenterad erfarenhet inom bilbranschen gärna som servicesäljare, men detta är inget krav. Kunskap i KOBRA, tunga fordon och erfarenhet av Mercedes-Benz är meriterande. Då vi har stort fokus på nöjda kunder är det viktigt att du är serviceinriktad, social och positiv. Dessa egenskaper visar du också självklart gentemot dina kollegor på jobbet då du bidrar med god stämning och prestigelöshet som genererar den speciella teamkänslan och yrkesstoltheten som finns hos oss inom Veho Tucks. Vi erbjuder dig Ett omväxlande och stimulerande arbete i ett flexibelt, ödmjukt team som kännetecknas av familjär stämning där vi alla hjälper varandra, accepterar varandras olikheter och har nära till skratt. Vi har ett stort engagemang och mycket arbetsglädje och din kompetens kommer att göra skillnad. Om du är en person med ansvarstagande och egen drivkraft finns stora möjligheter till utveckling. Vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss Vi har ett stort engagemang och mycket arbetsglädje och med din kompetens är vi övertygade om att vi tillsammans kommer att göra skillnad och lyckas. Förutom kompetensutveckling, friskvårdsbidrag. Din ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid som inleds med sex månaders provanställning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Vi kommer att behandla ansökningarna löpande och vill ha Din ansökan senast 2025-08-03
Vi söker nu en serviceminded och driven kundmottagare till vår bilverkstad. Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kunder på service och reparationer, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. Du bör ha en god kunskap om bilar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen • Ordningssinne • God datorvana • Goda kunskaper i svenska, engelska och polska • B-körkortKrav: -svenska flytande -polska grundläggande -engelska grundläggande Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Personuppgiftshantering Meko AB org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: PowerPoint Presentation MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar. Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA. Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid. Läs mer om oss på meca.se Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf
Är du en bilentusiast som har erfarenhet av fordonsbranschen, eller en servicerådgivare som är sugen på att ta dig an nya utmaningar? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Arbetet som servicerådgivare kommer ha ett stort fokus på kundkontakt, och kommer även att vara ett återkommande område genom hela arbetet. Uppgifter kan vara: Hjälpa kunder med olika frågor om bildelar, till att rådgiva om olika servicejobb. Sköta administrativa uppgifter som att skapa arbetsordrar, till beställningar av reservdelar. Om tjänsten -Ta emot kunder vid in- och utlämning av fordon -Upprätta kostnadskalkyler och ge prisuppgifter -Kommunicera med tekniker för att följa upp arbetsorder -Säkerställa att rätt reservdelar och tjänster erbjuds -Ha löpande kontakt med kunder för att informera om status -Administrera bokningar, offerter och fakturor Vi söker dig som - God systemvana inom något av följande system: (KOBRA, CABAS, WINASSIST). - Har relativt god kunskap om reservdelar. - Teknisk kunskap om personbilar. - Strukturerat arbete. - Manuellt B-körkort. Om oss Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag nischade inom fordonsbranschen. Vi har nära samarbeten med flera stora verkstäder och bilåterförsäljare i Stockholms län. Tjänsten är på heltid med arbetstider förlagda under dagtid, måndag till fredag. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!
Arbetsbeskrivning I den här rollen får du möjlighet att arbeta i en stabil och välfungerande verksamhet där du ansvarar för att leda det dagliga arbetet i verkstaden. Med ett nära samarbete med både tekniker och kunder är du en viktig del av att säkerställa hög kvalitet, god service och ett effektivt arbetsflöde. Rollen passar dig som trivs med att ta ansvar, fatta beslut och vara en naturlig kontaktpunkt i verkstadsdriften. Som Verkmästare ska du även ta emot och planera bokningar av verkstadsjobb, fördela arbetet till teknikerna samt säkerställa att rätt uppdrag ges till rätt person vid rätt tidpunkt. Du hanterar arbetsordrar och fakturering samt ser till att allt dokumenteras korrekt i systemet. Du kommer även att hantera och beställa reservdelar samt säkerställa att allt material finns tillgängligt i god tid. Du har en nära dialog med kunder och fungerar som kontaktperson under hela processen – från inlämning till återlämning av fordonet. I rollen rapporterar du till lokal servicechef/verkstadschef i Stockholm och du samarbetar tätt med övriga delar av organisationen för att verkstaden ska fungera så effektivt och kvalitativt som möjligt. Din Profil Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som verkmästare, arbetsledare eller liknande inom fordonsbranschen, antingen från tunga eller lätta sidan. Du har god teknisk förståelse, ett genuint intresse för fordon och erfarenhet av att leda personal eller arbetsgrupper. God datorvana och kännedom om affärs- och verkstadssystem är viktigt. B-körkort är ett krav, har du C eller CE är det meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är en strukturerad, tekniskt kunnig och lösningsorienterad person som trivs med att leda andra. Som person är du trygg i dig själv, har en god kommunikativ förmåga och trivs med att skapa struktur och ta ansvar. Du har lätt för att skapa goda relationer med både medarbetare och kunder och har en naturlig förmåga att driva arbetet framåt. Om företaget Detta är en rekrytering till vårt kundföretag i Stockholm. Mer information om företaget och rollen ges längre fram i processen. Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare, konsult och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor om tjänsten och processen besvaras av Teo Sandahl, mail [email protected]. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan avslutat ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi söker nu en driven och ambitiös verkstadschef till vår anläggning i Nacksta, Sundsvall. Som verkstadschef kommer du få ett spännande och varierat jobb. Du ansvarar för den dagliga driften, personalen och verkstadens ekonomiska resultat. Du ansvarar också för kvalitet, arbetsmiljö, planering, fakturering och kundrelationer. Du arbetar med budget, måluppföljning och nyckeltal, och har ett tydligt uppdrag; Att driva en effektiv och lönsam verksamhet där både kundnöjdhet och medarbetarengagemang är på topp. Du coachar din personal, förbättrar och upprätthåller rutiner och skapar struktur i verksamheten. Du behöver inte vara teknisk expert men du behöver ha ett skarpt ekonomiskt och affärsmässigt tänk samt en stark känsla för ledarskap. Du motiveras både av att se dina medarbetare samt verksamheten växa och utvecklas. Du som söker ska vara: • Strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad• Intresserad av ny teknik, främst inom fordonsindustrin.• Nyfiken på branschutveckling och digitalisering• Intresserad av att lära mer och dela med dig av din kunskap• Ha flerårig erfarenhet av verkstadsdrift (Verkstadschef) eller tidigare erfarenhet i en ledande roll med personal- och budgetansvar.• Ha en god samarbetsförmåga• Kundfokus• Ha en stark känsla för ledarskap• Ha en god datorkunskap• Ha minst B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare, och provanställning tillämpas. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan nu! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering MEKO Sweden AB nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Till vår skadeverkstad i Luleå söker vi dig som har ett genuint intresse och god kunskap om bilar. Kanske är du idag mekaniker eller plåtslagare? Kanske tycker du som vi- att plåtslagning är otroligt roligt och intressant- ja ett riktigt hantverk, men vill jobba mer mot kunden? Då tror vi att jobbet som kundmottagare kommer passa dig alldeles utmärkt! Om tjänsten En viktig länk i vår serviceprocess är att beräkna både tid och kostnad för fordonsreparationer. Som kundmottagare/kalkylerare arbetar du huvudsakligen med - Kundkontakt - Offerter - Dagligplanering - Fakturering Du kommer arbeta på vår skadeverkstad på Storheden i Luleå och ingå i ett team som arbetar med plåtslagning, reservdelar och kundmottagning. Du får en introduktion genom intern utbildning och stöd av dina kollegor i teamet, detta för att ge bästa förutsättningar för dig att komma in i arbetet. Norrlands Bil är en trygg, kollektivavtalsbunden arbetsgivare med framåtanda som ger goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en del av vår kultur som präglas av att sätta kunden i fokus, laganda, ärlighet och personligt engagemang. I en bransch under snabb utveckling och högt ställda krav vill vi vara ledande inom service och kvalitet vilket innebär att vi tillsammans med våra bilmärken satsar hårt på att kontinuerligt utveckla och utbilda dig som vår medarbetare till att hela tiden nå nya kompetensnivåer. Att arbeta hos oss ska präglas av arbetsglädje och goda möjligheter till utveckling, så väl inom din roll som i hela koncernen. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av kundkontakt och som har ett genuint bilintresse. Vidare har du god digital kompetens och lätt att ta till dig nya system och teknik. Det är meriterande om du har arbetat med kalkyleringssystemet CABAS och har erfarenhet av skadereparationer. För att passa som kundmottagare/kalkylerare är du serviceinriktad, alltid med kunden alltid i fokus. Du klarar av att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och prioriterar dem i rätt ordning. Vi är mycket måna om vårt kundbemötande och du är där en viktig del i en kedja, med stort ansvar för att få nöjda kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav Start: enligt överenskommelse För frågor kontakta Servicechef Fredrik Persson 0920-242201 Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 10/8 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Om oss Norrlands Bil koncernen har ca 380 medarbetare fördelade på sju norrländska orter. Från Skellefteå som sydligaste ort till Kiruna i norr. Koncernen består av fyra bolag; personbilar, tunga fordon, service samt mobilitet/finans. Läs mer om oss här : www.norrlandsbil.se Tre föregångare som slagit ihop sina styrkor. Norrlands Bil är summan av tre parallella framgångshistorier. Skellefteå Bil startade i Skellefteå 1944, Müllers i Luleå 1946 och Bil-City i Kiruna 1961. I vår gemensamma berättelse hittar vi några av milstolparna i utvecklingen av personbilen. I samma takt som Volkswagengruppen utvecklades till ett flertal världsledande bilmärken, växte de båda familjeföretagen till föregångare i Västerbotten och Norrbotten. Idag är vi totalt ca 380 medarbetare i de tre bolagen Norrlands Bil Sverige AB (personbilar), Norrlands Bil Tunga Fordon AB (lastbilar) samt Service AB (fastighet & ekonomi). Vi finns fördelade på sju orter i från Skellefteå i söder till Kiruna i norr och har en omsättning på ca 1,5 miljard. Då bilbranschen utvecklas i rask takt innebär det att vi också måste utveckla människorna bakom tekniken, och vara mån om den viktigaste resurs vi har- våra medarbetare! Att arbeta på Norrlands Bil ska kännetecknas av arbetsglädje och goda möjligheter till vidareutbildning, dels inom de olika bilmärkena och Scania men även för övriga tjänster internt. Våra generalagenter från Scania-och Volkswagenkoncernen erbjuder och samordnar utbildningar så vi säkerställer att vi följer med i utvecklingen. Vill du vara med på resan?
Arbetsbeskrivning Är du en serviceinriktad och engagerad person som söker en roll där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad? Vill du vara en del av ett expansivt företag med högt engagemang och stor laganda? Då är detta rätt möjlighet för dig! I rollen som Verkstadscoach på Niemis Verkstad i Kiruna kommer du att vara en nyckelperson i en nystartad verkstad där du får vara med och sätta rutiner och strukturer. Här får du en operativ roll där du är med och driver och utvecklar vår verksamhet på plats. Du kommer att arbeta nära mekaniker, servicerådgivare och verkstadsledning för att säkerställa att verkstaden arbetar effektivt och att kunderna får en serviceupplevelse i toppklass. Som Verkstadscoach ansvarar du för att planera och koordinera verkstadsarbetet, optimera arbetsflöden och säkerställa att kundärenden hanteras smidigt. Du kommer också ha ansvar för den dagliga driften, bokningar och reservdelshantering. Du är en viktig länk mellan verkstaden och kundmottagningen och arbetar aktivt för att förbättra processer och kvalitet. Det är en operativ och ansvarsfull roll där du får möjlighet att vara med och forma arbetssätt och processer för att effektivisera och höja kvaliteten. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din Profil Vi söker en person som brinner helhjärtat för sitt arbete och har ett starkt driv. Du har erfarenhet från verkstads- eller fordonsbranschen, gärna som kundmottagare eller servicerådgivare och som nu är redo att ta nästa steg i karriären. Du trivs i en miljö där du får vara nära den dagliga verksamheten och har en vilja att utveckla arbetssätt och processer. För att trivas i rollen bör du vara en lösningsorienterad person med ett starkt kundfokus, som inte räds att ta egna initiativ. Du har en tävlingsinriktad och positiv inställning och drivs av att se resultat. Vi ser gärna att du trivs i en liten och dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik och där du får möjlighet att göra skillnad. Vi söker dig som: • Har erfarenhet som kundmottagare, servicerådgivare eller annan relevant roll inom fordonsbranschen. • Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. • Är en lagspelare som tycker om att utmana dig själv och dina kollegor. • B-körkort är ett krav. Även flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Om företaget Vi är ett företag som är måna om våra anställda och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, både inom företaget och genom utbildningar. Vi arbetar i en familjär miljö där vi värnar om vårt team och våra kunder. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vår kultur: Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra” är vårt motto. Vi växer, och vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs med att arbeta hos oss. Men för oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar därför idrott, kultur och ungdom för att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen på [email protected] eller rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet av kundmottagning och planering inom verkstadsbranschen? Vill du arbeta med fritidsfordon och bli en nyckelperson i ett sammansvetsat team? Då vill vi gärna träffa dig! Om tjänsten: Vi söker en strukturerad och serviceinriktad kundmottagare till vår verkstad i Helsingborg, specialiserad på husbilar och husvagnar. Du blir våra kunders första kontakt och ansvarar för planering och koordinering av arbetet i verkstaden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ta emot kunder på plats, via telefon och mejl Planera och koordinera verkstadsjobb tillsammans med mekanikerna Skapa arbetsordrar och följa upp jobbstatus Hantera beställning av reservdelar och enklare administration Vi söker dig som: Har erfarenhet som kundmottagare eller planerare i verkstad (gärna inom husbils-/husvagnsbranschen) Är strukturerad, lösningsfokuserad och van vid ett högt tempo Har god datorvana och gärna erfarenhet av verkstadsprogram Talar och skriver svenska obehindrat (andra språk är ett plus) Vi erbjuder: En trygg och trivsam arbetsplats med ett engagerat team Möjlighet att påverka och utvecklas i din roll Konkurrenskraftig lön enligt överenskommelse Heltidstjänst med start enligt överenskommelse
Björkmans Bil i Örebro växer och söker nu efter ytterligare förstärkning till ett av Sveriges bästa Kia-serviceteam. Vi söker en Servicerådgivare/kundmottagare som är strukturerad och alltid ser till kundens bästa. Missa inte möjligheten till ett utvecklande jobb där du får chansen att representera Kia – ett av branschens snabbast växande bilmärken. Arbetsuppgifter Som Servicerådgivare/Kundmottagare jobbar du nära våra kunder och är vårt ansikte utåt. Du ger kostnadsförslag, säljer servicetjänster, håller kunden uppdaterad om pågående uppdrag och utvärderar avslutande ärenden. I tjänsten ingår även garantihantering, tillbehörsförsäljning och delvis ansvar för servicebokning/verkstadsplanering. I stort säkerställer du att kunden omhändertas på ett korrekt och professionellt sätt. Kunderna möter du över disk, via telefon eller mail. Målet är en nöjd kund med ett problemfritt bilägande. Du ansvarar för: Svarstid och bemanning för inkommande kunder Bokningar av verkstadstider Prisförfrågningar på service, reparationer och reservdelar Kampanjinkallningar Hyrbilsadministration Garantiärenden Fakturering Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, förtroendeingivande och har god planeringsförmåga. Vi ser att du har en fordonsteknisk utbildning eller har ett stort fordonsintresse. Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter hos en annan serviceverkstad, har erfarenhet från Kia eller vårt affärssystem Kobra är det mycket meriterande. Du bör även ha vana av att arbeta med dator och trivas i att arbeta i högt tempo med mycket kundkontakt. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. För att du skall kunna utbilda dig vidare hos våra varumärken eller ha kontakt med våra kunder bör du kunna prata svenska flytande både i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Som person ser vi att du är en lagspelare, som även klarar av att arbeta självständigt. Du är en glad person som inte tvekar att hjälpa andra. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad och noggrann. Du kan självständigt ta ansvar för dina egna uppgifter, men är samtidigt inte rädd för att rycka in där det behövs. Du är utåtriktad, har hög arbetsmoral och ser fram emot att få vara med och utgöra ett av Sveriges främsta Kia-serviceteam. Du trivs också med kundkontakter och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. Du drivs av att vara med på en spännande resa där teknikutvecklingen hela tiden går framåt och där du får möjlighet att bli en viktig del av serviceteamets framgångar. Vi kan erbjuda dig Du kommer arbeta i en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar, med personal som brinner för Kia – ett av Sveriges största bilmärken. Vi tycker att våra medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett professionellt team som värderar individuell utveckling och gemensam framgång. Kontinuerlig utbildning för att hålla dig uppdaterad om den moderna tekniken och det senaste kring Kias modellprogram. Attraktiva anställningsvillkor med bra personalförmåner – vi har kollektivavtal. Heltidstjänst på 100% – tillträde enligt överenskommelse. Tillsammans strävar vi efter att inte bara vara det bästa Kia-teamet i Sverige utan även att förse våra kunder med upplevelser utöver det vanliga. Vi lägger stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Ser du en framtid tillsammans med oss på Björkmans Bil? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team. Låter det intressant? Du ansöker till tjänsten genom att skicka in CV samt personligt brev via vår hemsida www.bjorkmansbil.se/jobb/ Vänligen bifoga både ditt CV och ett personligt brev, där du berättar lite mer om dig själv och varför du är intresserad av tjänsten. Både urval och intervjuer sker efter sommaren, men skicka in din ansökan redan idag.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 116 jobb