Om tjänsten Drivs du av att möta nya kunder och ge en god och kvalitativ service, och har det lätt att knyta nya relationer. Då kan tjänsten som hallvärd vara något för dig! Om du känner igen dig själv från tidigare punkter, då kan du vara den som blir vår nästa kollega! Tjänsten som hallvärd är en mångsidig roll som dels kommer innebära att man är ansiktet utåt för anläggningen och välkomnar nya och befintliga kunder. Uppgifter som annars kan förekomma är följande: Bistå andra områden på anläggningen, inledande av försäljning och tidsbokningar för servicearbeten. Vi söker dig som - Har en god förmåga att ta in ny information. - Har datorvana. - Har grundläggande teknisk kunskap om personbilar. Om oss Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag nischade inom fordonsbranschen. Vi har nära samarbeten med flera stora verkstäder och bilåterförsäljare i Stockholms län. Tjänsten är på heltid med arbetstider förlagda under dagtid, måndag till fredag. Du kommer att vara anställd som konsult hos Aura Personal och ha en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din anställning. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!
Vi söker just nu en serviceinriktad kundmottagare till ett spännande uppdrag under sommaren hos en av våra kunder i Haninge. Din arbetsplats blir hos en av de största bilåterförsäljarna, där ditt huvudfokus är att ta hand om verkstadens kunder och ge dem bästa möjliga upplevelse. Dina arbetsuppgifter: Som kundmottagare/servicerådgivare är du företagets ansikte utåt och spelar en avgörande roll i att leverera förstklassig service. Ditt dagliga arbete kommer att innebära: Hantering av ärenden i system som CRM och Excel. Kommunikation med kunder via telefon, e-post och chatt. Säkerställande av en smidig och positiv kundupplevelse. Viss inventering av reservdelslager och vara behjälplig där det behövs. Dina kvalifikationer: För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har jobbat i en roll som servicerådgivare/kundmottagare tidigare och är van vid att bemöta kunder professionellt. Vi tror även att du: Är snabb på att lära dig nya system och har god datorvana Talar och skriver svenska och engelska flytande Har B-körkort Vi erbjuder: Det här är en tidsbegränsad tjänst som sträcker sig över sommaren, med start i slutet av juni. Arbetstiderna är förlagda under måndag till fredag på dagtid. Som anställd hos Starfinder får du en trygg anställning och stöd av en konsultchef. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Frida Eriksson, 076-009 65 02. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du arbeta med kundservice inom fordonsbranschen och har erfarenhet av Winassist? Har du ett brinnande bilintresse och vill utvecklas i en rådgivande roll? Då kan detta vara tjänsten för dig – ansök redan idag! Arbetsuppgifter som Servicerådgivare i GöteborgSom servicerådgivare är du den viktiga länken mellan verkstad och kund. Du ansvarar för att ta emot kundens ärenden, boka tider, och säkerställa att hela serviceprocessen fungerar smidigt och professionellt. Du kommunicerar löpande med kunder, planerar arbetsorder och hanterar administrativa uppgifter i Winassist. Ta emot och vägleda kunder vid inlämning och utlämning av fordon Boka servicetider samt samordna med mekaniker och verkstad Hantera arbetsorder, fakturering och annan administration i Winassist Informera kunder om service, reparationer och ev. tilläggsarbeten Bidra till hög kundnöjdhet och effektiv serviceleverans Krav och kvalifikationer för Servicerådgivare Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Winassist Starkt bilintresse och god förståelse för fordonsbranschen Erfarenhet av liknande kundmötesroller är starkt meriterande Strukturerad och självgående med god förmåga att hålla många bollar i luften Svenska i tal och skrift samt god datorvana B-körkort är krav Personliga egenskaper – Kundfokus och engagemang Serviceinriktad och relationsskapande i kontakt med både kund och kollegor Flexibel, lösningsorienterad och ansvarstagande Trygg, professionell och tålmodig i alla typer av kundsamtal Intresse för och nyfikenhet kring fordonsutveckling Vi erbjuder dig som Servicerådgivare i Göteborg En utvecklande och varierande roll hos en attraktiv arbetsgivare i fordonsbranschen Möjlighet att arbeta med engagerade kollegor med stark teamkänsla Löpande kompetensutveckling och chans att växa i företaget Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Ansökan till tjänsten som Servicerådgivare i Göteborg Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post på [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om Fordonsakademin och uppdragetFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning i fordonsbranschen. Genom oss matchas du mot attraktiva arbetsgivare som prioriterar utveckling, kompetens och arbetsglädje. Denna tjänst är ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning.
Tycker du om kundservice och administration? Vill du ta ett helhetsansvar för kundmottagningen i en dynamisk verkstadsmiljö? Då kan du vara den vi söker!Vi förstärker nu vårt team i Vimmerby och söker en driven och serviceinriktad Kundmottagare som är vass på det administrativa arbetet. I rollen kommer du att vara ansiktet utåt mot våra kunder och ansvara för att skapa en positiv och professionell upplevelse från första kontakt.Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer bland annat att inkludera: - Ta emot och boka in kunder för däck- och bilservice. - Hantera offerter, fakturor och annan administration. - Vara en central kontaktpunkt för kundfrågor och säkerställa en smidig kommunikation. - Säkerställa en välfungerande kundmottagning.Eftersom vi är en däck- och bilserviceverkstad kan det även förekomma att du behöver stötta i verkstadsarbetet, framför allt under lågsäsong. Detta kan innebära en variation i dina arbetsuppgifter, vilket vi tror kan vara både utvecklande och givande. Vi söker dig som: - Trivs med kundkontakt och har ett serviceinriktat förhållningssätt - Har giltigt B-körkort - Är samarbetsvillig och trivs i en dynamisk arbetsmiljö - Har erfarenhet av kundservice och försäljning, gärna från fordonsbranschen - Är bekväm med datoranvändning och administrativa uppgifter Vad vi värdesätter: - Din förmåga att arbeta i team och bidra till en positiv arbetsmiljö - Ditt engagemang för säkerhet, både för kunder och kollegor - Din noggrannhet och ansvarstagande i arbetet - Ditt intresse för fordonsbranschen och viljan att utvecklas inom området Vi sätter säkerheten främst för såväl kund som för våra medarbetare, det är därför viktigt att du är en noggrann och ansvarsfull person. I denna rekrytering hanterar vi ansökningar löpande och kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Euromaster AB är en del av Michelinkoncernen och Europas största däckkedja – med över 2800 verkstäder i 17 länder. Vi är specialister på däck- och fordonsservice och hjälper både privatpersoner och företag med trygga och hållbara transportlösningar. I Sverige har vi 130 verkstäder på över 100 orter, där våra dedikerade medarbetare står redo att ge personlig service, med stöd av erfarenheten och kompetensen från hela vårt europeiska nätverk. Det gör oss till en stark och pålitlig partner för allt som rullar – på vägar, åkrar, byggarbetsplatser och andra miljöer där fordon verkar. Vi arbetar aktivt för att minska våra kunders miljöpåverkan och kostnader, med smarta produkter och tjänster som främjar ett mer hållbart transportsystem. Vårt svenska huvudkontor ligger i Varberg. www.euromaster.se
Vi söker nu en serviceminded och driven kundmottagare till vår bilverkstad. Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kunder på service och reparationer, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. Du bör ha en god kunskap om bilar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad• Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen• Ordningssinne• God datorvana• Goda kunskaper i engelska• B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Nu förstärker vi vårt team i Motala med en nya kollega! Ta chansen och sök ett omväxlande arbete på Europas och Sveriges största däckkedja och bidra med att skapa en enkel tillvaro för alla på väg. Som kundmottagare har du ett varierande arbete och du är den första våra kunder möter när de besöker vår verkstad. Arbetsuppgifterna är främst administrativa med stort fokus på försäljning och kundkontakt men även leveranser och kassahantering. Du är spindeln i nätet som stöttar Platschefen i planering av det dagliga arbetet i verkstaden. Vi söker dig som: - Trivs med kundkontakt och har ett serviceinriktat förhållningssätt - Har giltigt B-körkort - Är samarbetsvillig och trivs i en dynamisk arbetsmiljö - Har erfarenhet av kundservice och försäljning, gärna från fordonsbranschen - Är bekväm med datoranvändning och administrativa uppgifter Vad vi värdesätter: - Din förmåga att arbeta i team och bidra till en positiv arbetsmiljö - Ditt engagemang för säkerhet, både för kunder och kollegor - Din noggrannhet och ansvarstagande i arbetet - Ditt intresse för fordonsbranschen och viljan att utvecklas inom området Vi sätter säkerheten främst för såväl kund som för våra medarbetare, det är därför viktigt att du är en noggrann och ansvarsfull person. I denna rekrytering hanterar vi ansökningar löpande och kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Euromaster AB är en del av Michelinkoncernen och Europas största däckkedja – med över 2800 verkstäder i 17 länder. Vi är specialister på däck- och fordonsservice och hjälper både privatpersoner och företag med trygga och hållbara transportlösningar. I Sverige har vi 130 verkstäder på över 100 orter, där våra dedikerade medarbetare står redo att ge personlig service, med stöd av erfarenheten och kompetensen från hela vårt europeiska nätverk. Det gör oss till en stark och pålitlig partner för allt som rullar – på vägar, åkrar, byggarbetsplatser och andra miljöer där fordon verkar. Vi arbetar aktivt för att minska våra kunders miljöpåverkan och kostnader, med smarta produkter och tjänster som främjar ett mer hållbart transportsystem. Vårt svenska huvudkontor ligger i Varberg. www.euromaster.se
Är du en serviceinriktad person som gillar kundkontakt och vill arbeta med ett starkt varumärke? Då kan det vara just dig vi söker som vår nya Servicerådgivare till Bilia Mercedes-Benz i Luleå. Hos oss värderar vi din potential och drivkraft att växa tillsammans med oss. Om tjänstenI rollen som Servicerådgivare är du den första kontakten för kunder, både på plats och via telefon samt mejl. Du ger råd om service och reparationer, lämnar ut prisuppgifter, hanterar försäkringsärenden och fakturering. Genom ditt professionella bemötande ser du till att varje kund får service i världsklass och bästa möjliga upplevelse genom hela serviceprocessen. Tillsammans med ditt team arbetar ni för att utvecklas och nå gemensamma mål. Din profil Vi ser gärna att du har ett starkt servicefokus och en vilja att bygga långsiktiga kundrelationer. Ditt engagemang för att leverera god service märks tydligt, och du har ett naturligt intresse för att skapa förtroende och kontinuitet i kundkontakten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från serviceyrken, och särskilt inom fordonsbranschen. Du har god problemlösningsförmåga, trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att arbeta i digitala miljöer och affärssystem. Körkort är ett krav. Du talar och skriver obehindrat på svenska. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlighet, vilja att utvecklas samt rätt inställning och en positiv attityd som gör att du trivs och växer inom företaget. Ansökan och tillträde Denna rekrytering sker i samarbete med Starfinder AB. För frågor om tjänsten och processen, Amanda Svenberg på 076 009 77 46. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen. Om Bilia Bilia är idag en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia är ett bolag i ständig utveckling, med starkt fokus på hållbarhet, innovation och ledarskap. Idag har vi Mercedes-Benz-anläggningar på tolv orter runt om i landet – från Gällivare i norr till Norrköping i söder.
Vill du arbeta i en spännande bransch där det händer mycket? Är du en lagspelare och strävar efter att ge service i världsklass? Då kan du vara den vi söker som kundmottagare till Brandt. Om tjänsten Som kundmottagare kommer du att arbeta mot såväl butik som verkstad. Vilket innebär att du kommer hjälpa kunder med verkstadstid och reservdelsbeställningar. Du ansvarar för ordermottagning över disk, via telefon och web samt arbetar med lagerhantering och inventering vid behov. Tjänsten innebär mycket kontakt med verkstaden, leverantörer och kunder. Du arbetar tätt tillsammans med övriga på servicemarkanden, engagemanget är stort och stämningen präglas av en vi-känsla. Kunden står i fokus och ”alla” bidrar till att göra det bästa varje dag. Vem är du? Vi tror att du är intresserad av att arbeta praktiskt, administrativt och socialt. Som person har du ett positivt synsätt, är engagerad, driven och har lätt för att samarbeta med andra. Du är van vid att arbeta med telefon och dator som redskap. Eftersom vi ska ge våra kunder bästa tänkbara service är det viktigt att du känner ansvar för din del av vårt kvalitetstänk, vi vill ha supernöjda kunder! Du tar initiativ och har ett strukturerat och flexibelt arbetssätt där verksamhetens mål är i fokus. Då du dagligen möter kunder samtidigt som du jobbar med att koordinera och planera verkstadens är det viktigt att du gillar högt tempo, är stresstålig och har god förmåga att organisera flera uppdrag samtidigt. Kvalifikationer Du har - Gymnasiekompetens - Körkort med minst behörighet B - Erfarenhet från liknande arbete. Meriterande - Fordonsteknisk utbildning - Tidigare erfarenhet av arbete med bilreparationer Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Brandt Bil AB grundades år 1929 av Stanley Brandt och är en av Sveriges första Volvo-handlare. Genom åren har familjeföretaget Brandt vuxit och består idag av moderbolaget Brandt Bil och fyra dotterbolag Brandt Personbilar AB, Brandt Fordon AB, Brandt Lastvagnar AB och Brandt Båt AB. Vi har 34 anläggningar på 26 orter och är cirka 800 medansvariga. Genom våra värdeord Engagerade, Personliga och Ansvarstagande – strävar vi tillsammans mot vår vision Rörelsefrihet i världsklass, genom generationer! Vi erbjuder På Brandt erbjuder vi en trygg och förmånlig anställning som omfattas av lön och försäkring enligt kollektivavtal. Utöver detta ingår förmåner såsom friskvårdsbidrag, en mängd personalrabatter och förmåner. På Brandt kan du förvänta dig ett utvecklande och stimulerande arbete med stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi utbildar inom den senaste tekniken både internt och genom våra generalagenter. Vi investerar i våra anläggningar och erbjuder en trivsam arbetsmiljö. Brandt månar om en säker arbetsmiljö och verkar för en drogfri arbetsplats, drogtest kan därför förekomma slumpvis under anställningen. Välkommen att bli en Brandtare! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du positiv, serviceinriktad och tycker om att träffa kunder i ditt arbete? Då kan det vara dig vi söker som kundmottagare till Bilia Lexus i Malmö! Varför välja Bilia Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner. Om tjänsten Som kundmottagare möter du kunder i bilhallen, du sköter bokningar och hanterar uppföljning gentemot kunden. Vidare ansvarar du för att bilarna i hallen är iordningställda och att loungen ser inbjudande ut. Du kommer att vara behjälplig mot samtliga avdelningar; bilförsäljning, reservdelar, hyrbilar samt service- och skadeverkstad med olika uppgifter. I arbetet ingår också att hjälpa säljarna med olika uppgifter och anordna med provkörningar. Vissa administrativa uppgifter kommer också att ingå. Vad vi önskar av dig Vi ser att du har tidigare erfarenhet från serviceyrket och du tycker att det är det roligaste som finns är att möta kunder i ditt arbete. Det är viktigt att du alltid ger service på högsta nivå och får alla våra kunder att känna sig välkomna. Körkort B och gymnasieutbildning är ett krav. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med systemen Kobra och Cabas är det meriterande. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placering är på Bilia Lexus anläggning i Malmö. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Nu söker vi en stjärna till rollen som servicerådgivare med förmågan att sätta kunden i fokus till vår kund Bilia Lexus i Malmö. Ta chansen och sök idag! Letar du efter en karriär som ger dig möjligheten att arbeta med ett premium bilvarumärke? Just nu söker vi en Servicerådgivare till Bilia Lexus-anläggning i Malmö. Om du har en passion för kundvård i toppklass där kunden istället ses som en gäst, då kan detta vara rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia. Om Bilia Lexus Malmö Bilia är en ledande aktör inom bilindustrin i Sverige och erbjuder skräddarsydda lösningar för bilförsäljning och service. Lexus-anläggningen i Malmö är känd för sin toppkvalitet och utmärkt kundvård. Som medarbetare hos oss får du arbeta i ett inspirerande och modernt arbetsklimat där innovation och hög standard är i fokus. Arbetsuppgifter I rollen som Servicerådgivare kommer du att fungera som den primära kontakten för våra kunder, från första mötet till avslutad fordonsservice. Du kommer att ansvara för att boka servicetider, hantera kundfrågor, ta betalt och säkerställa att hela kundupplevelsen är av högsta kvalitet. Dina kunskaper i fordonsteknik hjälper dig att ge rådgivning och skapa skräddarsydda serviceplaner för våra värdefulla kunder. Krav för tjänsten Erfarenhet av kundhantering, gärna inom bilbranschen Starka kommunikativa färdigheter och intresse för tekniska detaljer Förmåga att växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och behålla servicefokus B-körkort (Manuell växellåda) Kunskaper inom Kobra Meriterande Erfarenhet av arbete med premium- eller lyxbilmärken Kännedom om Lexus speciella serviceprotokoll och standarder Kunskap om bilunderhåll och tekniska uppdateringar Personlig profil Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och entusiasmerad av att ge kunder en exceptionell bilupplevelse. Du är självgående, har ett gott öga för detaljer och trivs i en dynamisk miljö där dina insatser värdesätts. Din förmåga att hantera flera uppgifter och samtidigt behålla en positiv inställning är nyckeln till framgång i denna roll. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Bilia Bilia är en av de största bilkedjorna i Norden och erbjuder ett omfattande sortiment av tjänster och produkter. Vårt mål är att alltid leverera högkvalitativa lösningar som förbättrar bilägares upplevelser. Hos Bilia arbetar vi med både nytänkande och tradition för att möta våra kunders behov över hela Sverige.
Välj ett jobb för att visa detaljer