QESH ansvarig

För vår kund direktrekryterar vi en QESH ansvarig Vill du vara med och forma framtiden för kvalitet, miljö, säkerhet och hälsa? Vi söker en passionerad och engagerad medarbetare att fylla rollen som QESH (Quality, Environment, Safety, Health) Ansvarig. Som QESH Ansvarig kommer du att spela en central roll i att säkerställa att  det finns dokument och rutiner när det gäller kvalitet, miljöskydd, säkerhet och hälsa för vår kunds anläggning och medarbetare. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: - Utveckla och implementera QESH-policies och procedurer för att säkerställa överensstämmelse med lagar, regler och branschstandard. - Ledning av interna och externa revisioner för att säkerställa systemens effektivitet och förbättringsmöjligheter. - Ansvara för att identifiera och hantera risker genom riskbedömningar och åtgärdsplanering. - Utbilda och coacha personal på alla nivåer för att främja en stark kultur av kvalitet, miljömedvetenhet, säkerhet och hälsa. - Delta i utvecklingen av strategier och mål för att kontinuerligt förbättra företagets QESH-prestanda. Vi söker dig som: - Har en relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom QESH, har du erfarenhet inom alla område är det meriterande men inget krav - Har en förståelse för relevanta lagar, regler och standarder. - Är kommunikativ och har förmåga att samarbeta över olika avdelningar och nivåer. - Är resultatorienterad och kan driva förändring och förbättring. - Har god förmåga att motivera och inspirera andra.   Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett engagerat team som strävar efter excellens, så är det här din chans att göra skillnad! Vi hanterar ansökningarna löpande så skicka din ansökan redan idag. Tillträde snarast enligt överrenskommelse   Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Quality Assurance Specialist

Everything we do is about Making Better Happen™. AAK specializes in plant-based oils that are value-adding ingredients in a vast number of consumer products. We make these products better tasting and healthier. We improve functionality and make the products more sustainable. AAK’s value-adding solutions enable our customers to be successful in a better way. AAK has more than 4,000 employees closely collaborating with our customers through 25 regional sales offices, 16 dedicated Customer Innovation Centres and more than 20 production plants around the world. Listed on Nasdaq Stockholm and with our headquarters in Malmö, Sweden, AAK has been Making Better Happen™ for 150 years. About the position The Quality Assurance Specialist is part of the Quality team at site Karlshamn and collaborates with production, engineering, quality control laboratory, purchasing and other functions to make sure we have the right quality for our products and customers. The QA Specialist assures compliance with regulatory requirements, certification standards and internal company procedures for products manufactured in our production process for oils and fats. The work as a QA specialist will be focused on driving continuous improvements of site quality systems as well as being involved in QA tasks within the food area. Supporting in creating a positive food safety culture. The position is full-time, and you will be based in Karlshamn, Sweden. Main responsibilities: Support implementation of procedures to ensure compliance to food safety and quality standards e.g. FSSC22000, ISO9001. Develop and optimize the quality management systems Support risk assessments and continuous improvement initiatives within food safety Develop and maintain system for pre-requisite program Conduct internal inspections and supplier audits Participate in customer audits and inspections from authorities and notified bodies Perform internal trainings Initiate activities to encourage quality and food safety culture Who are you? To be successful in this role you have a university degree in food science, food engineering or other relevant education and you have at least 3 years of experience from a similar position within the food business. You have solid knowledge about quality management systems, food legislation and certification standards. We value good cooperation skills, that you are driven in your way of working and can perform and prioritize your work based on set goals. We expect you to have the right skills to perform tasks accurately without continuous supervision but seeking input from others as needed. Furthermore, you have to have strong project management skills and you enjoy working both individually and within a team. You need to have the ability to communicate with authorities, customers and people on different levels within the organization. As a person, you enjoy working with problem solving and continuous improvements and are supporting in creating a positive quality and food safety culture. Contacts and application For further information about the position please contact Quality Manager Camilla Folger, phone no +46(0)76 0262051 or email [email protected]. For further information about the recruitment process please contact HR Business Partner Karl Lindqvist, [email protected]. Please submit your application with relevant enclosures soonest possible as applications are evaluated continuously. Last day for application is 2024-04-30. Applications via email are not accepted. We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies. About AAK in Karlshamn Karlshamn is our largest and most complex site, founded in 1918 and is located next to the Baltic Sea, where we operate an edible oils refinery, and multi-factory manufacturing facility. Here we use our oils and fats expertise, understanding of food applications, wide range of raw materials and broad process capacity, to deliver value-adding vegetable oil solutions to customers in many sectors. Our colleagues work in sales, customer innovation, quality assurance and production. We supply many industries including chocolate and confectionery, bakery, dairy, plant-based foods, personal care, animal nutrition, infant nutrition, candles, and rubber.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Delprojektledare till Support för flygande spaningssystem

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din profil Som delprojektledare inom affärsenheten Airborne Early Warning kommer du att arbeta i en serviceinriktad miljö där din insats gör skillnad. I denna roll kommer ditt huvudansvar att vara att leverera enligt våra kontrakt och att säkerställa optimal livscykeltillgänglighet på Saabs specialuppdragsflygplansprodukter till våra kunder. Du kommer att leda ett supportteam bestående av 3-4 personer vars uppgift är att hantera alla typer av ärenden som kan uppstå när man opererar flygande system. Du kommer i detta att ansvara för att få framdrift av ärenden som supportteamet får in och stödja teamet med att hitta lösningar och rätt kontaktytor inom och utom Saab. Därtill kommer du även koordinera utvecklingen i tekniska och logistiska frågor. Du kommer att arbeta med stort kundfokus och bidra till att upprätthålla en välmående långsiktig kundrelation för att stödja levererade specialuppdragsflygplan. Som delprojektledare arbetar du tätt tillsammans med huvudprojektledaren, dina kollegor i supportteamet och även de involverade organisationerna inom Saab för att säkerställa långsiktig tillgänglighet. Du kommer att ingå i ett expanderande team och arbeta i en distribuerad organisation i ett internationellt sammanhang. Arbetet kommer att variera i både komplexitet och omfattning vilket kommer att bidra till din individuella utveckling. Din profil För att vara kvalificerad för rollen ser vi att du har erfarenhet från arbete med projektledning och att du har ett genuint tekniskt intresse. Du får gärna ha jobbat i en teknisk kontext och det är meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap om flygplan och regelverk. Förmågan att kunna kommunicera väl på både svenska och engelska är ett krav. Därtill är du kommunikativ och kombinerar ditt strategiska tänkande med operativa handlingar. För att trivas i tjänsten bör du vara affärsmässig och kundorienterad med ett driv och tydligt fokus på kommande leveranser. Som person är du välorganiserad, med förmåga att planera, fatta beslut och hitta flexibla lösningar. Du är teamorienterad med en stor nätverksförmåga och ser fram emot att ta en ledande roll och skapa engagemang. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Resor både nationellt och internationellt förekommer. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska.

8 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Produktkvalitets- & Arbetsmiljösamordnare, VEIDEC

Om tjänstenArbetsuppgifter Vi söker en engagerad individ med ett starkt intresse för hållbar utveckling som vill bidra till att skapa gynnsamma förutsättningar för kollegor att lyckas. I rollen somProduktkvalitets- & arbetsmiljösamordnare kommer du arbeta medarbetsmiljö, kvalitet och ledningssystem.Behovet av utveckling, stöd och struktur inom dessa områden ökar kontinuerligt och i takt med bolagets tillväxt behöver VEIDEC förstärka sitt team med ytterligare en ny kollega. I ditt dagliga arbete kommer du driva hanteringen och kvalitetssäkringen av VEIDECs produktinformation framåt. Detta innebär både att hålla dig uppdaterad kring legala krav samt utbilda både interna och externa parter. Du kommer även att systematiskt arbeta för att uppfylla externa godkännanden, klassificeringar och certifieringar för produktsortimentet.Ansvarsområden inkluderar: Ledningssystem: Koordinera och utveckla miljö– och kvalitetsledningssystemen (ISO 9001/14001). Genomföra/koordinera interna- och externa revisioner. Följa upp målsättningar och säkerställa en kontinuerlig utvecklingsplan. Skapa förutsättningar för ett effektivt ledningssystemsarbete samt processhantering genom exempelvis systemstöd, utbildningar och support. · Strukturerat arbetsmiljöarbete: (SAM) Internt leda, koordinera samt dokumentera arbetsmiljöarbetet. · Produktutbildning: VEIDEC Academy: Ansvar att administrera och utveckla samt agera intern ambassadör för deras digitala kunskapsportal. Administrera och utveckla externa kundutbildningar så som Härdplastutbildningen. · Produktkvalitet: Administrera produktrelaterade ansökningar och godkännanden. Administrera processen för produktetikettshantering. Uppdateringar och kvalitetskontroll av produkters säkerhetsdatablad, tekniska, datablad, produktpresentationer och informationsblad. Rapporteringar, såsom Produktregistret, myndighetsrapportering, producentansvar. Uppdatera vår Kemikalieväxlingsdatabas. · Administrativ produktsupport: Ge kunder och interna intressenter support gällande SDB (Säkerhetsdatablad). Stötta arbetet med lagefterlevnad och interna projekt utifrån behov och plan. Du ingår iVEIDECs funktion för produktutveckling och kommer rapportera till Produktutvecklingschefen. Arbetstider:Måndag - Fredag, 08:00 - 17:00. Anställningsform:Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas. Start för tjänsten:Omgående eller enligt överenskommelse. Adress till arbetsplats: Hissvägen 6, 247 64 Veberöd. Om VEIDECVEIDECs fokus är kvalitet, miljö, hälsa och de strävar ständigt efter att förbättra erbjudandet och uppnå deras vision: DRÖMMEN OM DEN GRÖNA VERKSTADEN, vilken handlar om att skapa attraktiva arbetsplatser – bra för miljön, säker för medarbetarna och där jobbet blir gjort med utmärkt resultat. VEIDECstår för enkelhet, ärlighet och engagemang. Med enkelhet i sinnet, ärlighet i själen, glada ögon och en vinnares hjärta, utvecklar och levererar vi högkvalitativa produkter för reparation, underhåll och konstruktion. De älskar att ständigt förbättra och förenkla för deras kunder, partners och varandra. Med ett starkt engagemang för kvalitet, miljö och hälsa driver de hållbar utveckling inom branschen och ser till att gällande lagar följs. Krav och egenskaperKrav Arbetslivserfarenhet inom produktutveckling, produktkvalitet,processarbete eller arbetsmiljöarbete God system- och processvana Erfarenhet av utvecklingsarbete och driva processer Meriterande B-körkort & tillgång till bil Erfarenhet av att arbeta med ISO-certifieringar eller andra certifikat/klassifieringar Utbildning inom relevant område som biologi, kemiteknik, arbetsmiljö eller liknande Vem är du? Som individ präglas du av din strukturerade och metodiska inställning. Att skapa ordning och reda är en naturlig del av ditt arbetssätt. Du drivs av att effektivisera processer och identifiera möjligheter till förbättringar, med fokus på att underlätta för både kollegor och kunder. Ditt intresse ligger inte bara i att administrera befintliga system, utan du är också motiverad av att vara med och forma framtida arbetssätt och bidra till företagets utveckling. Flexibilitet och variationsrika arbetsuppgifter är något du välkomnar, och du tar på dig utmaningar som gynnar företagets tillväxt. Din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt är en viktig del av din roll. Du trivs både med att arbeta självständigt och att samarbeta för att nå gemensamma mål. Ditt engagemang för hållbar utveckling driver dig att kontinuerligt lyfta arbetsprocesser och företaget till nya nivåer. Stor viktläggs på personliga egenskaper. Lön och förmånerLön: Enligt överenskommelse Förmåner: Tjänstepension & 30 dagar semester Möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg ärreferenstagning sker digitalt med hjälp av Refensa. På slutkandidater kommer en juridisk bakgrundskontroll genomföras som du godkänner genom ansökan. Efter detta tar VEIDEC själva över processen.

5 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Samordnare för ledsagar- och avlösarservice LSS och SoL

I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor, genom hela livet. Det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt, och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund! Nu söker vi samordnare för ledsagar- och avlösarservice LSS och SOL, Enheten för Stöd & Service. Tillsvidare anställning på 100% ARBETSUPPGIFTER Som samordnare för ledsagar- och avlösarservice ansvarar du för att verkställa insatserna ledsagarservice och avlösarservice enligt LSS (lagen om stöd och- service till vissa funktionshindrade) och SoL (Socialtjänstlagen). Målgruppen består av medborgare med funktionsnedsättningar inom LSS personkretsar och medborgare som behöver stöd i sin livsföring och då framförallt äldre människor. Ledsagning syftar till att bryta isolering och stötta personer till olika aktiviteter. Avlösning innebär att man övertar vården för medborgaren i dennes hem i stället för vårdnadshavare eller partnern. I dina arbetsuppgifter som samordnare ingår att rekrytera personal och sammanföra dem med medborgare som är beviljad insats. Som samordnare har du även ett visst personalansvar som delas med enhetschef. Under pågående insats har du även ett ansvar för dokumentation och uppföljning i verksamhetssystemet VIVA. I arbetet ingår även att ordna utbildning för de anställda samt kontinuerligt handleda dem i arbetet. Du kommer vara en av fyra samordnare som du även samarbetar med. KVALIFIKATIONER Du som söker skall vara utbildad socionom, vi ser gärna att du har tidigare arbetat med någon av de två målgrupperna (SoL, LSS), har erfarenhet av ledarskap samt administration. Du som söker har ett professionellt förhållningssätt som innefattar ödmjukhet, tålamod och flexibilitet. Du bör ha en god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt och uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska ha förmåga att ta ansvar och ta egna initaitiv. Att vara samordnare innebär ibland snabba förändringar och det gäller att vara flexibel och möta dessa på ett bra sätt. Som samordare bör du även kunna planera och prioritera ditt arbete. Du har en positiv grundsyn och ett humanistiskt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt intresse och engagemang för att arbeta i vårt team och med de medborgare vi möter. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kvalitets- och miljösamordnare

Qvantum växer i rasande fart och nu behöver Kvalitets- och Miljöteamet förstärkas ytterligare. Om företaget Vår värld befinner sig mitt i en energiomställning från fossila bränslen till förnybara energikällor. Vi på Qvantum har utvecklat en lösning för att tackla en svår utmaning som ingen har lyckats lösa tidigare – hur man möjliggör människor i storstäderna att leva ett liv oberoende av fossila bränslen för värme och kyla. Qvantum grundades 1993 och har sedan 2021 påbörjat en ny spännande resa. Erfarna entreprenörer från både värmepumpsindustrin och energibranschen har gått ihop för att skapa dagens Qvantum och har påbörjat den expansion som vi nu är mitt uppe i. Visionen är att tillhandahålla klimatneutral värme och kyla, till en överkomlig kostnad, i Europas storstäder. Vi har utvecklat ett brett sortiment av smarta värmepumpslösningar för nästa generations värme- och kyltekniker, byggda bla på modern mjukvara. Produkterna passar för allt från mindre lägenheter till stora fastighetskomplex och hela bostadskvarter. Med friskt kapital och huvudkontor i Åstorp utanför Helsingborg är vi idag över 250 anställda, lokaliserade i åtta länder i Europa, och vi fortsätter växa i rask takt.??Genom volymtillverkning i vår nya fabrik i Ungern förväntas Qvantum bli en av de ledande aktörerna inom sitt segment i Europa. I samarbete med Wikan Personal rekryterar vi en Kvalitets- och miljösamordnare till vår nya anläggning i Åstorp. Vi letar efter dig med tidigare erfarenhet av produktkvalitet och ett stort intresse i kvalitet- och miljöfrågor. Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan idag! Dina arbetsuppgifter På vår Kvalitets- och miljöenhet behöver vi nu stöttning med en samordnare som kan bistå oss i nästa steg för utvecklingen av vår fabrik. Du kommer arbeta med att säkerställa vår produktkvalitet och förbättra vårt kvalitets- och miljöledningssystem. Huvudsakligen innebär arbetet mycket dokumentation och uppföljning kring våra produkter och rutiner. Längre fram kommer vi bli ISO-certifierade där du kommer spela en central roll i detta. Din bakgrund/Dina egenskaper Som vår samordnare i kvalitets- och miljöfrågor ser vi gärna att du har en utbildning i området och en bakgrund inom industriell produktion. Du är en god skribent och är van att dokumentera och skapa rutiner. Det är meriterande om du kan arbeta i Autocad. Eftersom vi kommer bli ISO-certifierade ser vi gärna att du har vana av att förbereda och arbeta med detta. Som person är du strukturerad, självgående, och uppmärksam på detaljer. Du trivs i en dynamisk miljö och är inte rädd för att ständigt lära dig nya saker. Information och kontakt Placeringsort: Åstorp Start: Enligt överenskommelse Vi erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö och möjlighet att växa med oss när vi skalar upp Qvantum i Sverige och Europa. Hybridarbete och ett långsiktigt incitamentsprogram är bara några av de fördelar vi erbjuder. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB. Information om tjänsten lämnas av Anjé Galbe, Wikan Personal 046 - 540 85 94. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Sök idag! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

3 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Leverantörskoordinator teknik

Är du en kommunikativ person som gillar att koordinera och lockas av att leda och samordna leveranser? Gillar du att arbeta proaktivt och skapa relationer med många kontaktytor kan det här vara tjänsten du letar efter. Läs mer om rollen som Leverantörskoordinator teknik på Hägglunds, vi ser fram emot din ansökan! Din framtida utmaning BAE Systems Hägglunds befinner sig mitt i en intensiv fas med flera parallella projekt som genererar omfattande arbetsinsatser. Inom sektionen Vetronic Hardware, som inkluderar mekanik, elektronik och elsystem, söker vi nu en dedikerad koordinator för att underlätta materialbeställningar och smidig kommunikation mellan konstruktörer och specifika leverantörer. Rollen kan skräddarsys efter din bakgrund för att matcha dina karriärmål. I egenskap av teknik koordinator spelar du en nyckelroll i att säkerställa effektiv kommunikation mellan konstruktörer, projekt, inköp och leverantörer. Du arbetar proaktivt med projektmedlemmar och leverantörer, koordinerar beställningar från konstruktörer till befintliga leverantörer och hanterar smidigt dokumentation till och från leverantörerna. Dina ansvarsområden inkluderar beställningsprocessen, leverantörsbesök, övervakning av beställningar och deltagande i leveransplaneringen för projekt med nya fordon. Ditt arbete hos oss kommer att involvera många olika kontaktytor, både internt och externt.  Vi använder planeringsverktyg som Microsoft Projekt, Azure DevOps och Microsoftpaketet. Oavsett var du befinner dig i din karriär erbjuder vi en stimulerande och varierande arbetsmiljö inom högteknologisk utveckling.  Den du är Vi söker en individ med starka förmågor inom planering, samordning och leverans. Din arbetsstil präglas av struktur och noggrannhet. Erfarenhet inom områden som samordning, projektledning, logistik är meriterande, men vi välkomnar även kandidater i början av sin karriär som är motiverade att växa. Vissa förkunskaper inom teknik, design eller konstruktion krävs. Ditt arbete kommer att kräva självständighet, men på grund av det omfattande nätverket av kontakter är samarbetsförmåga avgörande. Kommunikation är nyckeln, både i tal och skrift, och vi uppmuntrar en tydlig och öppen dialog. Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning, eftersom vi verkar i en internationell miljö. Vi strävar efter att skapa en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas och trivas genom hela din karriär. Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta: Peter Hellström, linjechef teamleders och koordinatorer mekanik, 0660-809 99 eller Ola Pettersson , rekryteringskonsult AxÖ Consulting, 070 - 377 02 45. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik. Det finns möjlighet till hybridvarianter i dialog med din närmaste chef. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Sista ansökningsdag är 19 maj, men vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.  Varmt välkommen med din ansökan! Vad du blir en del av Här ges du möjlighet att arbeta i en kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer. Du får anställning i ett globalt företag inom försvarsindustrin där man hela tiden utmanar sig själva med ett mål i sikte – att vara bäst i världen. Som anställd får du stöd att möta dina utmaningar på bästa sätt. Företaget är en del av en stor koncern, vilket skapar globala möjligheter. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet.  Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se -  www.hogakusten.com/sv

28 mars 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Quality Assurance

Arbetsbeskrivning Om du gillar att vara "spindeln i nätet" och dessutom har ett stort intresse för kvalitet - då har du nu hittat rätt! Vi på Randstad Engineering söker efter en Quality Engineer som genom konsultuppdrag kan stärka våra kunders kvalitetsarbete. Detta genom att säkerställa att projektens specifika krav implementeras i den färdiga leveransen. Randstad Engineering är specialister inom teknik. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Engineering står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. Ansvarsområden Du kommer att ha ansvaret för att säkerställa att projektets specifika krav implementeras i den färdiga leveransen. Din roll kommer att kräva analytisk skicklighet, detaljfokus och problemlösningsförmåga. Som en teamspelare med stark social kompetens kommer du att samarbeta effektivt med multifunktionella team och bidra till en positiv arbetsmiljö. Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom maskin, industriell ekonomi eller mekanik. Driven och nyfiken med en stark analytisk förmåga. God kommunikationsfärdighet och förmåga att samarbeta. Intresse för avdelningens övriga uppgifter och teamets arbete. Kunskaper i både engelska och svenska. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 mars 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024