Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator

Sök bland 38 lediga jobb som Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

APL-samordnare till NTI Gymnasiet Malmö
NTI Gymnasiet Macro AB
Lednings- och organisationsutvecklare

NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra skolor på www.ntigymnasiet.se. NTI Gymnasiet i Malmö är en attraktiv skola med två starka program och drygt 200 elever. Vi har fokus på hög kvalitet i undervisningen och sedan flera år arbetar vi med formativ bedömning och kollegialt lärande. Är du genuint nyfiken på elevers potential och drivkrafter? Vill du arbeta i ett dynamiskt klimat där elevperspektivet genomsyrar verksamheten? Då är vi rätt skola för dig. Vi söker nu en APL-samordnare till vårt yrkesprogram El- och energiprogrammet med inriktning Dator- och kommunikationsteknik Om arbetet Uppdraget som APL samordnare inne bär främst att anskaffa APL, praktikplatser till eleverna och att förbereda eleverna inför arbetslivet. Du har förmånen att vara med i och påverka utvecklingen av vår utbildningsverksamhet. Utbildningarna sker i samverkan med, och i syfte att, förse branschen och det lokala näringslivet med ny kompetens. Du är högst delaktig i att säkerställa att våra elever får praktisk erfarenhet inom sitt yrkesområde. Du kommer även att arrangera programråd och vara ansvarig för skolans internationaliseringsprojekt. Det här erbjuder vi dig Som medarbetare hos oss blir du en del av en väl fungerande personalgrupp som kännetecknas av arbetsglädje, kreativitet och professionalitet. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Det här söker vi Vi söker någon som har säljerfarenhet och goda branchskontakter, det är meriterande om du har ett stort kontaktnät inom IT och tech samt en förståelse för branschen. Du är drivande och relationsskapande och har lätt för att både bygga och upprätthålla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat inom gymnasiet tidigare. Vi söker dig som: • har lätt för att ta kontakt med företag • driver leads framåt • kan samordna programråd och yrkesdagar • har administrativt ordningssinne • kan samverka med facket och branschorganisationer • är flytande i svenska i både tal och skrift • är självgående • kan kommunicera på engelska obehindrat • inte är rädd för att jobba med internationalisering Körkort och bil är att föredra då arbetet innebär att besöka både elever och företag i Malmö-området. Vidare har du lätt att skapa förtroende med elever och är van att ha föräldrakontakter. Du värdesätter ett nära samarbete med kollegor och är lyhörd för andras kunskaper och strävar efter att alltid utveckla dig i din yrkesroll. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 % med start i september. Placeringsort är Malmö. Har du frågor, kontakta gärna rektor Johan Garnå, [email protected], 040-664 16 40. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden är slut. Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

24 mars 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Kvalitetsutvecklare
Stockholms kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Välkommen till oss Som kvalitetsutvecklare ingår du i utvecklingsenheten som arbetar med ledning, styrning och utveckling av myndighetsutövning och utförarverksamhet inom individ- och familjeomsorg, stöd och service för personer med funktionsnedsättning, samt öppen fritidsverksamhet för barn och ungdomar. Här får du möjlighet att vara med och vidareutveckla organisationen, driva utvecklingsarbetet. Tillsammans satsar vi framåt och hjälps åt att skapa en socialtjänst som är modern, präglas av hög kvalitet och går i linje med nya socialtjänstlagen. Vill du vara med oss på resan och utveckla både dig själv och vår organisation? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi erbjuder Arbetsplatsen ligger vid Telefonplan, vilket ger goda kommunikationer. Som anställd i Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning får du bland annat: • Möjlighet att växla semesterersättning mot extra lediga dagar. • Förmåner som tjänstepension, friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid. Din roll Som kvalitetsutvecklare har du en viktig roll i förvaltningens styrning och uppföljning. Du arbetar med att planera och följa upp verksamheternas kvalitet, analyserar och bedriver omvärldsbevakning. Du arbetar aktivt för att stödja cheferna i deras uppdrag och arbetar proaktivt för att upptäcka och minimera risker, identifiera utvecklingsmöjligheter och tar fram väl underbyggda underlag. I tjänsten ingår ansvar för att planera och utveckla kvalitetsarbetet inom avdelningarna. Utifrån din roll och goda insyn i organisationen kommer du också att ansvara för verksamhetsuppföljningar, svara på skrivelser, skriva tjänsteutlåtanden och svara på remisser. Som kvalitetsutvecklare ansvarar du för systematiskt kvalitetsarbete kopplat till lex Sarah och i samarbete med berörda chefer bidrar du till systematiskt förbättringsarbete med fokus på god kvalitet. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har högskoleutbildning och erfarenhet av strategiskt arbete inom offentlig förvaltning inom socialtjänsten samt vi ser att du gärna har erfarenhet som chef inom verksamhetsområdet. Du har erfarenhet som utredare i en politiskt styrd organisation. Du behärskar officepaketet och andra presentationsprogram. Då dina arbetsuppgifter till omfattar att producera skriftliga rapporter erfordras mycket goda skriv- och språkkunskaper i svenska. Du är trygg med att hålla presentationer på ett pedagogiskt sätt inför såväl en stor som liten publik. Som person ser vi att du är strukturerad, driven och har god analytisk förmåga. Tjänsten innebär en kombination av självständigt arbete och samarbete vilket ställer höga krav på din initiativ- och samarbetsförmåga internt såväl som externt. Tjänsten innebär ett nära samarbete med en kollega med liknande arbetsuppgifter inom avdelningen för äldreomsorg. Tillsammans med dina kollegor på utvecklingsenheten ska du driva och leda avdelningens kvalitetsarbete med fortsatt inriktning på utveckling. Du förväntas att på en övergripande nivå stimulera och stödja enheterna i arbetet med kvalitetsledningssystemet och övergripande kvalitetsfrågor. Du är socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av att leda övergripande förändringsarbete. Du har helhetssyn, kan skapa struktur och tänker långsiktigt. Du har en god förmåga att skapa goda relationer med andra vilket innebär att du är en uppskattad samarbetspartner internt och externt. Du är analytisk och utvecklingsorienterad och ser lösningar snarare än problem. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

22 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Project Manager within Supplier Quality
Academic Work Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Are you looking for an opportunity to work in a dynamic and global environment within the automotive industry? Do you have experience in Supplier Quality and project management? We are now looking for a Project Manager – Supplier Quality to join our client in Gothenburg! OM TJÄNSTEN As a Project Manager – Supplier Quality, you will be part of a team consisting of seven project managers—four based in Gothenburg and three in Germany. Due to a high workload, we are now looking for a driven and structured project manager to strengthen our team. You will play a key role in supplier management, quality assurance, and APQP processes within the automotive industry. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Lead projects related to supplier quality and ensure a smooth transition between suppliers. * Responsible for contract planning, ramp-up, and ramp-down of new and existing suppliers. * Coordinate with various disciplines such as purchase, sales, engineering, and SQD. * Conduct meetings, risk management, and follow-ups using established processes and checklists. * Collaborate closely with both Swedish and international teams. VI SÖKER DIG SOM - Someone with at least 5 years of experience in project management. - Extensive experience in Supplier Quality and the automotive industry. - Knowledge of APQP processes and supplier management. - The ability to be a coordinator and problem solver – you are organized, communicative, and solution-oriented. - Speaks and writes fluently in English. To succeed in the role, your personal skills are: - Goal oriented - Orderly - Stable - Responsible Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

20 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Quality Assurance Associate I Astra Zeneca I Södertälje
Lernia Bemanning AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Hos vår kund Astra Zeneca får du möjlighet att arbeta i en innovativ miljö där ditt engagemang bidrar till att skapa läkemedel som förändrar liv. Här är varje dag en chans att ta initiativ, samarbeta med experter och utvecklas i en dynamisk produktionsmiljö. Bli en del av något stort. Om tjänsten Som Quality Assurance Associate kommer du att arbeta nära produktionen, delta i tvärfunktionella diskussioner och ta beslut om produktionens kvalitet. Du ansvarar för att godkänna tillverkningsprotokoll och säkerställa att produkterna uppfyller krav. Rollen innebär självständigt utredningsarbete där du använder logiskt tänkande. Du får möjlighet till lärande och behöver mod, engagemang, beslutsamhet och integritet. Inom QA OSD deltar vi i projekt som NPI, investeringsprojekt och Tech Transfer, samt projekt med externa kunder och förbättringsarbeten. Vi samarbetar nära med produktion och stödfunktioner, vilket kräver flexibilitet och god kommunikationsförmåga. Du behöver motivera dina beslut med både övertygelse och ödmjukhet. Om dig Vi söker dig som är en driven, lösningsorienterad person som tycker om att göra förändringar – stora som små. Du trivs med ett stort kontaktnät, kan tillgodose flera kunders olika behov och samtidigt prioritera ditt eget arbete. Du har förmågan att kommunicera på ett bra, förtroendeingivande sätt och hanterar de många kontaktytorna och ibland tuffa besluten med engagemang och integritet. Ditt driv samt din förmåga att arbeta både noggrant och strukturerat även vid ett högt tempo kommer hjälpa dig att lyckas. Formell kompetens • Naturvetenskaplig universitets- och högskoleexamen om minst 4 år, gärna med inriktning mot bioteknik, kemi eller läkemedel, eller en apotekarexamen. • Du behöver ha goda kunskaper om läkemedelsframställning enligt gällande regelverk och Good Manufacturing Practice (GMP). • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet från läkemedelstillverkning, kvalitetskontroll, kvalitetssäkring, myndighetsinspektioner eller validering/kvalificering. Kunskaper inom LEAN är också till din fördel. Vi ser gärna att du har ett intresse för teknik, system och processer. Erfarenhet av att arbeta med olika kunders behov och kommunicera effektivt i en dynamisk arbetsmiljö är värdefullt för denna roll. Din förmåga att hantera utmaningar med engagemang kan bidra till din framgång hos oss. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Hanna Bertilsson via e-post: [email protected]älkommen att söka denna tjänst genom att skicka in CV och personligt brev via länken. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Hanna Bertilsson via e-post: [email protected].

19 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
ISO-ansvarig med fokus på kvalitet och utveckling
JP IT-Konsult i Stockholm AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om företaget Avaron AB är ett konsultbolag som hjälper både privata och offentliga verksamheter att utveckla och effektivisera sina processer. Vi strävar efter att skapa långsiktiga mervärden hos våra uppdragsgivare och ser till att våra konsulter alltid har rätt förutsättningar för att lyckas. Arbetsuppgifter I den här rollen kommer du att arbeta som konsult hos en av våra kunder. Ditt huvudansvar blir att: Anpassa och implementera ISO-system för arbetsmiljö, kvalitet och svetsning. Strukturera och prioritera omfattande informationsflöden för att säkerställa bästa möjliga översikt. Leda och samordna revisioner av befintliga ISO-system. Utbilda berörd personal inom de aktuella standarderna och processerna. Kvalifikationer (Ska-krav) Tidigare erfarenhet av liknande arbete. Dokumenterad kunskap om ISO 45001, 9001 och 14001. God administrativ förmåga. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Möjlighet att genomgå en omfattande säkerhetsgranskning (krav för uppdraget). Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av att leda utbildningar och workshops. Erfarenhet av revisionsarbete eller andra ledningssystem. Certifieringar kopplade till ISO-standarder. Ansökan Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka din ansökan så snart som möjligt till [email protected] med både personligt brev och CV. Märk mejlet med: ”ISO-ansvarig med fokus på kvalitet och utveckling (12920)” Varmt välkommen med din ansökan!

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 april 2025
Samordnare och stöd till generaldirektören
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Lednings- och organisationsutvecklare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nästa kollega! Du kommer vara en del av teamet på ledningsstabens kansli som har i uppgift att vara ett direktstöd till myndighetens ledning och bistå myndighetens ledning med den strategiska styrningen. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som samordnare och stöd till generaldirektören (GD) kommer du praktiskt stötta generaldirektören i samband med möten och aktiviteter. Huvudsaklig arbetsuppgift är att utgöra GD:s stöd och medföljare. Detta omfattar bl.a. ansvar för tidhållning och logistik i samband med möten och aktiviteter, ansvar för att GD har underlag samt koordinering av transporter. Som del i ledningsstaben bidrar du i utveckling, effektivisering och förbättring av GD:s administrativa processer. Samverkan och samarbete rörande planering och inriktning sker i huvudsak med GD-sekreteraren (som ansvarar för diverse administrativa uppgifter kopplade till GD:s kalender- och mötesplanering) och enhetschef medan dagliga arbetsuppgifter rapporteras till GD. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har - nyligen tagit en akademisk examen med inriktning mot statsvetenskap, internationella relationer eller juridik - erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, statlig myndighet, Regeringskansliet eller civilsamhälle. - erfarenhet av samordnande och/eller koordinerande arbetsuppgifter - mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska - goda IT-kunskaper, inklusive Outlook och övrigt Officepaket - hög säkerhetsmedvetenhet Det är meriterande om du har - arbetat med administrativt ledningsstöd i offentlig sektor, statlig myndighet, Regeringskansliet eller motsvarande med insyn i de krav som ställs på större organisationer vad gäller styrning och ledning - erfarenhet av arbete med frågor som berör totalförsvar, krisberedskap och/eller säkerhetspolitik - erfarenhet av att bedöma, hantera och arbeta med känslig information med hög integritet - kunskap om totalförsvarets struktur och uppdrag Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/Vi vill särskilt betona vikten av hög integritet, god samarbetsförmåga, förmåga att arbeta strukturerat och flexibelt samt att du bör vara prestationsorienterad. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Samordnarens arbetstider styrs utifrån GD:s kalender och du förväntas därför vara tillgänglig utöver ordinarie arbetstid vid behov. Arbetsuppgifterna innebär obekväma arbetstider. MSB tillämpar förtroendearbetstid vid denna anställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och du behöver vara beredd på många tjänsteresor både nationellt och internationellt. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade.  Om oss På ledningsstabens kansli är vi 10 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Charlott Thyrén. Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 7 april 2025

18 mars 2025
Sista ansökan:
7 april 2025
Kvalitetsinspektör inom tågindustrin
Academic Work Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Tåg är ett fascinerande, miljövänligt och effektivt transportsätt. Vår kund utvecklar tåg, tjänster och lösningar som bidrar till en effektiv och miljövänlig transportsektor. Var med och forma morgondagens smarta och hållbara transportlösningar! OM TJÄNSTEN Vår kund är en världsledande leverantör av system för spårväg och satsar på ett långsiktigt hållbart transportsystem. Här kommer du till en trygg och kompetent arbetsplats som värderar en inkluderande och ansvarsfull kultur. Kulturen ligger till grund för företagets engagemang att få sina anställda att växa, lära sig och avancera i sina karriärer. Du jobbar tillsammans med dina kollegor för att förbättra och utveckla morgondagens spårvägstrafik. Som inspektör säkerställer du kvalité hos produkter och delar som levereras av företaget. Du kommer att utföra inspektioner, kontroller och tester enligt de tillämpade anvisningarna för produkter som är redo för leverans och under tillverkningsprocessen. Du validerar tillverknings och kontrollplaner utarbetade i nära samarbete med PME-teamen (Process & Manufacturing Engineering). Du erbjuds - En spännande arbetsplats med internationell prägel - En betydelsefull roll på ett företag med hållbarhet i fokus - En dedikerad konsultchef som fungerar som din karriärpartner och stöd under hela processen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Inspektera delar, produktion, tåg och installation samt hantera avvikelser * Planering och koordinering av inspektioner * Kontrollera korrekt kalibrering av kritisk utrustning och instrument som används vid inspektioner * Kontakt både internt och externt där du deltar i gemensamma inspektioner * Upprätthålla kvalitativ dokumentation för komponenter, monteringar och tåg VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av kvalitetsarbete, inklusive inkommande inspektioner, gärna inom tillverkande industri - Har en utbildningsbakgrund inom fordon/mekanik eller liknande - Har god datorvana och goda kunskaper inom MS office (Excel och Word) - Har goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift - Är trygg i det engelska språket, särskilt teknisk engelska, då det är huvudspråket on site Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom tågbranschen - Kunskaper inom SAP - Tyska språkkunskaper, då man kommer att ha löpande kontakt med siten i Tyskland Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Målmedveten - Ansvarstagande - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

17 mars 2025
Sista ansökan:
18 april 2025
Kvalitetsutvecklare till Frösunda Omsorg
Frösunda Omsorg AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Kvalitetsutvecklare till Frösunda Omsorg Vill du göra skillnad inom omsorgen och säkerställa hög kvalitet i våra verksamheter? Har du erfarenhet av kvalitetsarbete inom Individ och Familj, är du en person som aktivt vill göra skillnad för våra kunder? Då kan vi vara den du söker! Om Frösunda Omsorg Frösunda Omsorg är en av Sveriges ledande omsorgsaktörer. Vi erbjuder stöd inom personlig assistans och till personer med funktionsvariationer samt individ- och familjeomsorg. Vårt mål är att skapa bästa möjliga livskvalitet för dem vi är till för. Våra kärnvärden genomsyrar allt vi gör - Respekt, Engagemang och Nyfikenhet. Som en del av NHC Groups division Individ och Familj ingår vi i ett större sammanhang där vi tillsammans utvecklar och stärker kvalitetsarbetet. Vårt kvalitetsteam spelar en central roll. Teamet arbetar nära verksamheten för att säkerställa att vi följer lagkrav, riktlinjer och bästa praxis. Nu rekryterar vi till ett team där kvalitet och förbättringsarbete står i fokus – med ambitionen att leverera omsorg i framkant. Om rollen Som kvalitetsutvecklare har du en central roll i att utveckla och säkerställa kvaliteten i våra verksamheter. Du arbetar nära chefer och medarbetare för att analysera, förbättra och följa upp vårt kvalitetsarbete, särskilt inom familjehem och HVB. Rollen är operativ och kräver en god förmåga att omsätta analys till konkreta förbättringsåtgärder. Dina uppgifter: Analysera verksamheten och identifiera utvecklingsmöjligheter. Föreslå och driva kvalitetsförbättringar utifrån insamlade data och evidensbaserad praktik. Granska avtal och dokumentation för att säkerställa att vi följer lagkrav och riktlinjer. Utreda och förebygga händelser genom att analysera samband mellan incidenter och kvalitet. Stödja chefer i deras kvalitetsarbete. Arbeta i digitala system för dokumentation och uppföljning. Utbilda och handleda kollegor för att stärka kvalitetsarbetet i hela organisationen. Vem är du? Vi söker dig som har: Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning inom beteendevetenskap. Erfarenhet av kvalitetsarbete inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Individ och Familj, särskilt inom familjehem och HVB. Kunskap om Socialtjänstlagen (SoL), Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU) och Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) krav. Erfarenhet av att implementera och följa upp insatser utifrån socialtjänstens krav. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialpsykiatri eller LSS. Stark analytisk och kommunikativ förmåga. Vana vid digitala system för dokumentation och uppföljning. Förmåga att arbeta självständigt, skapa struktur och driva förbättringsarbete. Engagemang för kvalitet och utveckling. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, med placering på något av våra kontor i Sverige. Resor kan förekomma till våra verksamheter och huvudkontoret i Stockholm. Hos oss blir du en del av ett engagerat kvalitetsteam där vi ständigt utvecklar vårt arbete. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö, kompetensutveckling och möjligheten att verkligen påverka människors livskvalitet. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-03-27. Vi genomför intervjuer löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor? Kontakta Patricia Henriksson Kvalitetschef Telefon: +46 10 130 40 92 E-post: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!

17 mars 2025
Sista ansökan:
27 mars 2025
Handledare till ung i sommarpraktikanter
Malmö kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Ref: 20242279 Arbetsuppgifter Ung i sommar är en möjlighet för ungdomar i Malmö som är mellan 16 - 19 år att praktisera under sommaren, tjäna pengar och få arbetslivserfarenhet och knyta kontakter. Praktikplatserna finns inom kommunal och privat verksamhet samt inom föreningslivet  Som handledare för Ung i sommar på funktionsstödsförvaltningen ansvarar du för en grupp om ca 10-15 praktikanter. Ung i sommar-praktiken hos oss inkluderar studiebesök, grupparbeten, föreläsningar och gemensamma projekt som du som handledare samordnar.  Till din hjälp finns paket med informations- och stödmaterial och olika identifierade arbetsuppgifter som gruppen av praktikanter ska arbeta med samt förslag på gemensamma projekt för gruppen. Det finns även utrymme för att anpassa och utveckla dessa projektidéer utifrån din kompetens och erfarenhet som handledare och gruppens intressen.  Kvalifikationer Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola eller som är färdig med dina studier. Det är meriterande om du har erfarenhet eller utbildning inom LSS och funktionshinderområdet samt om du har erfarenhet av att leda eller handleda grupper av ungdomar. Det är också meriterade om du har erfarenheter eller kunskaper inom kultur, idrott, IT eller kommunikation då ni kommer att arbeta i olika projekt.  Som person är du ansvarstagande och känner dig trygg i att leda en grupp ungdomar som förutsätter att du kan vara både tydlig och inkännande. Du behöver också vara strukturerad med en förmåga att vara lösningsfokuserad och se hur ni kan ta er an arbetsuppgifter på sätt som passar både individerna och gruppen. Vi ser också att du kan skapa goda relationer och ett bra samarbetsklimat i gruppen och att du har ett coachande förhållningssätt, kommunicerar tydligt och på sätt kan skapa en trygghet så att praktikanterna vågar utmana sig själva.   För att vara aktuell för en tjänst som handledare behöver du ha möjlighet att arbeta under hela perioden som uppdraget löper.    Om arbetsplatsen I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad Omfattning: Heltid Antal tjänster: 10 Tillträde: Uppdraget vara mellan perioden 9 Juni - 8 Augusti Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

17 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Compliance Specialist to Web Manuals
Web Manuals International AB
Lednings- och organisationsutvecklare

At Web Manuals, we’re redefining aviation with our state-of-the-art SaaS solutions. Our mission? To revolutionize how aviation professionals work while reaching new heights of innovation and service. As a bootstrapped company, we chart our own course, breaking barriers and setting our sights on the stars and beyond. We’re proud to offer an environment where you can soar—both professionally and personally—and explore a world of opportunities within an international team. With offices in Malmö (HQ), San Diego, New York, Sydney and Singapore, we’re growing rapidly. Now, we’re on the hunt for a Compliance Specialist to join our team in Malmö! Take the leap and join Web Manuals on our journey to revolutionize aviation—apply today! About the role As a Compliance Specialist at Web Manuals, you will play a key role in ensuring that our company adheres to all relevant regulations, standards, and internal policies. You will also collaborate with various departments to implement and monitor compliance practices that support our business goals. This is an excellent opportunity for someone who wants to drive quality and security management systems in a fast-growing and exciting global SaaS company in aviation! Your key responsibilities Ensure compliance with internal policies and applicable regulations and standards by managing the company's management system. Develop, implement, and maintain compliance programs and policies to safeguard the organization’s operations. Provide training and guidance to employees on compliance standards, procedures, and best practices. Conduct internal audits and risk assessments to identify areas of improvement and potential compliance issues. Manage ISO certificates and audits and prepare the organization for audit. Manage deviations and incidents and ensure they are properly addressed. Maintain accurate records of compliance activities and reports. Encourage a mindset of quality, risk awareness, and information security among employees. Represent the company to customers, suppliers, partners, and other external parties on compliance matters. What we're looking for University degree in business, management, law, information technology or other relevant study areas. Previous experience in compliance, auditing and/or risk management. Experience in or familiarity with ISO 9001, ISO 27001, and SOC 2 is preferred. Strong communication and interpersonal skills with ability to build strong relationships with internal personnel and external stakeholders. A passion for learning and mentoring, with a commitment to staying informed on evolving compliance standards and regulations. Excellent attention to detail, critical thinking abilities, and a diligent approach to all tasks. A strong commitment to ethical practices and integrity in all aspects of work. Ability to work independently and collaborate effectively within a team. Proficient in English, with strong written and verbal communication skills. Experience in or familiarity with SaaS organization or aviation is desirable. Other information Start date: ASAP Location: Malmö Work extent: Full-time As part of our recruitment process, we use the Predictive Index (PI) assessment to ensure a great fit between your skills and our company culture.

14 mars 2025
Sista ansökan:
13 april 2025