Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Sök bland 32 lediga jobb som Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Arbetsplatsbeskrivning Underrättelseverksamheten är en del av den brottsbekämpande verksamheten inom Polismyndigheten. Uppgiften för polisens underrättelsetjänst är att förebygga, förhindra och upptäcka brottslighet och ordningsstörningar. I underrättelseprocessen ingår att inhämta, registrera, bearbeta, analysera och sammanställa information som utgör underlag för beslut. Fokus ligger på kriminella aktörer, aktiviteter och fenomen. Våra mottagare finns på alla beslutsnivåer i polisregionen och även vid samverkande myndigheter. Underrättelseenheten i Polisregion Stockholm söker dig som vill arbeta som underrättelsetjänstens företrädare vid lokalpolisområde samt polisområde. Sektion syd söker underrättelsesamordnare i Botkyrka, Södertälje och Huddinge. Arbetsbeskrivning Underrättelsesamordnare ingår i en grupp tillsammans med handläggare och analytiker och leds av en gruppchef. Underrättelsesamordnarens främsta uppgift är att stödja den operativa och utredande verksamheten och fungera som beslutsstöd för polisområdeschefer, lokalpolisområdeschefer och dess stödjande funktioner. Samordnaren inhämtar, kartlägger och sammanställer information för att stödja lokalpolisområdets underrättelsebehov kopplat till den lokala problembilden. Samordnaren delger denna information antingen genom underrättelseprodukter eller genom fysiskt/digitalt deltagande i olika ledningsmöten. Underrättelsesamordnaren är en integrerad del i det löpande underrättelsear-betet. Samverkan sker kontinuerligt med andra underrättelsesamordnare samt internt inom den egna gruppen, sektionen och enheten. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Funktionen underrättelsesamordnare innebär att du är länken mellan underrättelseverksamhet och den polisoperativa verksamheten på polisområde och lokalpolisområde. Det här är en spännande och utvecklande roll för dig som vill kartlägga och bekämpa allvarlig och organiserad brottslighet. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: · Polisexamen enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman alternativt akademisk examen eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. · Goda kunskaper om polisens organisation. · Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal- och skrift. · En god förmåga att uttrycka dig på engelska i både tal- och skrift. · Mycket god datavana, som också motiveras av att lära dig nya datasystem. · Mycket goda kunskaper i Officepaketet. · Goda kunskaper om sökningar i centrala polisiära system. · Svenskt medborgarskap. Det är meriterande om du även har: · Erfarenhet av arbete mot organiserad brottslighet. · Tidigare erfarenhet av underrättelsearbete som mottagare eller leverantör. · Erfarenhet av operativt polisarbete mot lokal problembild. · Erfarenhet av att föredra information och underlag för ledningsfunktioner. · Erfarenhet från arbete med hemliga tvångsmedel. · Erfarenhet av att arbeta med stora informationsflöden. · Erfarenhet av förundersökningsarbete. Arbetsprover kan komma att genomföras innan anställning. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet, ett högt säkerhetsmedvetande och förståelse för vikten av att hantera skyddsvärd information på rätt sätt. Då en stor del av arbetet präglas av samarbete och kontakter både internt och externt är en god samarbetsförmåga av stor vikt samt att du har lätt till att skapa nya kontakter. Personliga egenskaper Som underrättelsesamordnare kommer du att arbeta i en prioriterad och händelserik verksamhet. För att lyckas i uppdraget ska du ha en god förmåga att arbeta både självständigt och i nära samverkan med andra i gruppen. Du behöver ha ett flexibelt förhållningssätt som snabbt kan ställa om till nya förutsättningar samt en kreativ förmåga att hitta lösningar på problem och frågeställningar samt kunna hålla ett strukturerat arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Kontaktpersoner Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Miriam Albotane, Ansvarig HR Konsult, 076 113 78 49. Fackliga företrädare SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen, 114 14. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning på 6 månader. Arbetsort: Botkyrka, Södertälje eller Huddinge. Nämn önskad arbetsort i din ansökan. Arbetstid: Veckoplanering, VP 5:2 Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare För att ansöka om rollen behöver du gå in på rollen via polisen.se för att få vidare instruktioner på att besvara urvalsfrågor. Annonsens namn: Underättelsesamordnare till Underättelseenheten, Sektion Syd i Polisområde Syd, Region Stockholm. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Som Kvalitet- & Hållbarhetsansvarig hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa och utveckla vårt arbete inom kvalitet och miljö. Du kommer att vara ansvarig för att vårt ledningssystem efterlevs och ständigt förbättras, samt att interna och externa revisioner genomförs på ett effektivt sätt. Din roll innebär också att driva företagets hållbarhetsarbete och säkerställa att vi uppfyller de krav som ställs enligt CSRD. Du kommer att planera och genomföra interna kvalitets- och miljörevisioner, hantera reklamationer och följa upp kvalitetsärenden. Kommunikation är en viktig del av ditt arbete, både internt och externt, där du kommer att sprida kunskap och medvetenhet om kvalitets- och miljöfrågor. Dessutom ansvarar du för vårt systematiska brandskyddsarbete och tillstånd vid heta arbeten, samt planerar och genomför interna utbildningar inom kvalitet, miljö och hållbarhet. Dina kvalifikationer: För att lyckas i denna roll ser vi att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ett relevant område, samt erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete, gärna inom industriell produktion. Du bör ha erfarenhet av arbete med olika kvalitets- och miljöstandarder och vara en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt. Vi värdesätter att du är självgående, metodisk och systematisk, samt att du har en stark kundfokus och är lyhörd, både internt och externt. Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav, liksom erfarenhet av gängse programvaror som MS Office, CRM Dynamics och Lawson M3. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd, noggrann och analytisk. Du trivs med att arbeta i team och har en förmåga att engagera och inspirera dina kollegor. Vi erbjuder: Hos oss får du en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och utveckla företagets kvalitets- och hållbarhetsarbete. Du blir en del av företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Vi värdesätter teambaserat arbete och kontinuerlig utveckling, och erbjuder dig en arbetsplats där du kan växa och utvecklas. Ansökan Observera att urval sker löpande. Skicka din ansökan innehållande personligt brev och CV till [email protected] Då vi gjort vårt val av rekryteringskanaler undanber vi oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. Vad erbjuder vi? Är du en kvalitetsdriven person med stark analytisk förmåga som vill ta nästa steg i din karriär? Vi söker nu en Kvalitetssäkringsansvarig till vårt team, där du får en central roll i att säkerställa högsta kvalitet och säkerhet i våra laboratorieprocesser. Fram tills produktionsstart 2026 kommer du att arbeta i projektfas, där en del av tiden kommer vara förlagd på Pilot Plant (PVÖ). Här kommer du att vara en del av det operationella teamet som bygger våra första batterier. Du kommer att bygga kunskap, men även bidra till att hitta förbättringar och avvikelser under byggnationens gång och dokumentera dessa i VIRA. Vad kommer du att utföra? Som kvalitetssäkringsansvarig kommer du att utföra regelbundna kvalitetskontroller och tester i labbet för att säkerställa noggrannhet i resultaten. Du kommer även identifiera, dokumentera och hantera avvikelser från kvalitetsstandarder samt implementera och följa upp korrigerande åtgärder för att rätta till identifierade problem. Utöver ovan kommer du samarbeta med teamet för att säkerställa att alla laboratorieprocesser följer våra kvalitetsstandarder samt ansvara för kalibrering och förvaltning av kvalitetsutrustning. Vem är du? Vi söker dig som har en relevant utbildning inom kvalitetssäkring, laboratorievetenskap eller ett liknande område, samt erfarenhet av att arbeta med kvalitetskontroll i en laboratoriemiljö. Du har en stark analytisk förmåga och är van vid att arbeta med olika kvalitetsverktyg. Förmågan att arbeta självständigt och fatta snabba, välgrundade beslut är avgörande i denna roll. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade processer ser vi det som meriterande. Utöver ovan har du goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Är du den vi söker? Vi lägger stor vikt vid dig som person och söker dig som är säkerhetsorienterad och fungerar som en förebild när det gäller att upprätthålla säkerhets- och kvalitetsstandarder. Du är engagerad, flexibel och tar stort ansvar i dina arbetsuppgifter och processer. Din förmåga att samarbeta och bygga starka partnerskap med kollegor för att uppnå gemensamma mål är också något vi sätter stort värde på.
Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt. Socialförvaltningen ansvarar för kommunal vård och omsorg i egen regi. I egen regi finns 12 verksamheter inom äldreomsorg och stöd och service till vissa funktionshindrade. Inom våra äldreboenden utförs omvårdnadsarbete och service som är anpassat efter de boendes individuella behov med målet att förbättra livskvaliteten och uppmuntra till en hållbar och hälsosam livsstil. Här bor personer med omfattande behov som kräver service och omvårdnad dygnet runt. Inom LSS finns gruppboende, serviceboenden, daglig verksamhet och personlig assistans där ledsagning, avlösning och kontaktperson ingår. Verksamheterna är placerade runt om i hela kommunen. Vi söker dig som är genuint intresserad av vad kvalitet innebär för boende och kunder inom omsorg och vill vara en nyckelperson i vårt arbete med att utveckla de bästa verksamheterna. Tjänsten är placerad i egen regis 12 utförarverksamheter inom äldreomsorg och för personer med funktionsnedsättning. Välkommen att bli en del av oss! ARBETSUPPGIFTER Som kvalitets- och utvecklingsstrateg ansvarar du för att planera, leda, följa upp och utvärdera kvalitetsarbetet inom verksamheterna. Du bidrar till att förbättra processer och metoder i vår kontinuerliga strävan efter effektiv och välfungerande vård och omsorg. I nära samarbete med vård- och omsorgschefen samt verksamhetscheferna är du en central del av ledningsgrupperna. Du stödjer verksamhetschefernas kvalitetsarbete, bland annat genom att förbereda inför avtalsuppföljningar och hantera utredningar vid avvikelser. Du förvaltar ledningssystemet för systematiskt kvalitetsarbete, vilket är ett centralt verktyg i ditt dagliga arbete. Som sakkunnig bevakar du omvärldsutveckling och deltar i nätverk inom ditt ansvarsområde. Tjänsten innefattar även en samordnande roll för fysioterapeuter och arbetsterapeuter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • God kunskap om lagstiftningen inom HSL, SOL och LSS. • Erfarenhet av som verksamhetschef, enhetschef eller gruppchef inom vård och omsorg. • Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete inom vård och omsorg. • Erfarenhet av uppföljning av systematiskt kvalitetsarbete. • Erfarenhet av att genomföra utredningar enligt Lex Sarah och Lex Maria. • Erfarenhet att driva utvecklingsarbete från start till mål. • Erfarenhet av att planera och genomföra utbildningsinsatser. • Mycket god digital förmåga och vana vid att hantera olika IT-system. • Mycket god kunskap i svenska språket, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Dokumenterad utbildning inom pedagogik. • Dokumenterad ledarskapsutbildning. • Dokumenterad utbildning i socialrätt 7,5 hp. För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god samarbetsförmåga, vilket innebär att du samverkar med både kollegor och andra aktörer i din omgivning på ett framgångsrikt sätt genom din goda kommunikation. Genom ditt samarbete skapar du engagemang och produktivitet som driver kvalitetsarbetet framåt. Du arbetar strukturerat och kan initiera och driva utveckling och processer både på kort och lång sikt, samt planera och organisera ditt arbete utifrån kommunens mål. Din goda analytiska förmåga säkerställer att verksamheterna har en hög regelefterlevnad. Vidare är du kvalitetsmedveten och har en hög ambitions- och servicenivå. Prestigelöshet är ett måste; här hjälps vi åt! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret (HVB-hem) innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se. Vi ser gärna den digitala varianten som du får till din brevlåda i Kivra. Blir du kallad till intervju kan digitalt språktest komma att användas. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker för Bivabs räkning en kvalitetsutvecklare som kommer vara med och bygga upp en ny spännande roll. Din övergripande uppgift innebär att utveckla och förbättra den kundupplevda kvalitén när man reser med busstrafik som utförs av Bivab. Uppdragsgivare är Länstrafiken - en del av Region Jönköping – som är ansvarig för kollektivtrafiken i länet. Du bidrar med att utveckla arbetssätt, organisera och genomföra kundmöten/kundevent men också med underlag till förbättrad kommunikation med resenärerna, allt för att nå en ännu mer positiv kundupplevelse och bidra till Länstrafikens mål om ökat resande och ökad kundnöjdhet. Om tjänsten Som kvalitetsutvecklare rapporterar du till affärschefen på Bivab och du kommer vara stationerad i Nässjö för att ha nära till de du arbetar tillsammans med inom Länstrafiken och Bivab:s trafikområde i Jönköpings län. Arbetsplatsen i Nässjö finns i nya fräscha lokaler där du delar kontor med ca 10 kollegor från ett av Bivab:s trafikområden. Rollen har flera kontaktytor och innebär även ansvar för att planera och delta i insatser med kundvärdsteam vid event samt ta fram underlag för kommunikation med resenären. Du kommer arbeta med analys av resultaten från kundnöjdhetsmätningar. Ditt arbete genomförs i nära samverkan med Länstrafiken och Bivab:s trafikområden. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Sammansättning av kundvärdsteam • Utbildning av kundvärdsteam • Delta i analys av kundnöjdhetsmätningar tillsammans med Bivab och Länstrafiken • Upprätta årlig övergripande aktivitetsplan • Planera insatser och resursbehov • Löpande samverkan med Länstrafiken • Löpande samverkan med koordinatorn för visering och intäktssäkring inom Bivab Lämplig bakgrund Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet inom marknad- och/eller kommunikation alternativt service. Du har därtill kunskap och erfarenhet inom projektbaserat arbete. Du drivs av att arbeta faktabaserat och är en fena på analys av befintligt material. Körkort erfordras då resor förekommer i tjänsten. Då du arbetar aktivt med kundvärdsteamet ser vi att du besitter en god förmåga att organisera, entusiasmera och leda andra. Vi ser även att du har goda datakunskaper och en fallenhet för att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du noggrann och analytisk med en god förmåga att kommunicera ditt budskap till andra. Du gillar att arbeta med andra i team men sköter gärna analys och administrativa göromål självgående. Genom tidigare arbetslivserfarenhet så har du byggt upp en god känsla för service och kundbemötande. Om företaget Bivab är ett samverkansbolag, bildat 1992 och som ägs av ett 30-tal bussbolag. Idag har Bivab ca 800 bussar fördelat på ett 60-tal trafikavtal i södra delen av Sverige. Vårt huvudkontor finns i Göteborg. Vi ser till att människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola och andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället främst i södra Sverige. Bivab har idag två huvudsakliga affärsområden: Upphandlad linjetrafik och skolskjutstrafik. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Bivab med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076 647 16 07 alternativt ansvarig researcher Susanna Filipsson på 0723 94 33 34. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med på resan att skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad? Är du intresserad av att skapa mervärde för våra kunder? Då kan du vara just den personen vi söker. Till vår avdelning Kvalitet och Hållbarhet söker vi nu en Kvalitetsstrateg som ska ersätta en av våra medarbetare som går vidare inom organisationen. Avdelningen består av tre medarbetare inom området och är organisatoriskt placerade under HR. Vi söker dig som vill utveckla och följa upp vårt arbete inom kvalitetsområdet i en verksamhet med högt ställda mål. Hos oss på Borås Energi och Miljö erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Borås Energi och Miljö är en spännande arbetsplats på många sätt. Verksamheternas olika innehåll och det interna samarbetet ligger i fokus och skapar omväxlande arbetsuppgifter. Vi är certifierade inom Kvalitet ISO 9001, Miljö ISO 14001 samt Arbetsmiljö ISO 45001 där du kommer att ha en betydande roll i arbetet. I din roll ingår att: · Utveckla, förvalta och supportera organisationen i bolagets verksamhetssystem, Canea och Stratsys · Med digitaliseringsfokus genomföra processkartläggningar och effektiviseringsprojekt · Stödja organisationen i arbetet med internkontroll och riskhantering · Utbilda och träna organisationen i kvalitetsverktyg och metoder såsom processorientering, kundfokus, förbättringsarbete, avvikelsehantering med mera · Utföra internrevisioner inom ledningssystemen för kvalitet ISO 9001, miljö ISO 14001 och arbetsmiljö ISO 45001 · Att tillsammans med övriga inom din arbetsgrupp omvärldsbevaka utveckling och trender inom kvalitetsområdet Din bakgrund och personliga egenskaper Du har högskoleutbildning, eller annan relevant utbildning, inom kvalitet, ledningssystem och/eller processledning alternativt motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst tre års erfarenhet av kvalitetsarbete och är van vid att arbeta med processer, processkartor och med att administrera system. Självklart har du mycket god datavana och arbetar obehindrat i Officepaketets vanligaste program/applikationer. För denna roll krävs att du har B-körkort samt att kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift vad gäller svenska och engelska. För att lyckas i rollen har du en god förmåga att se både detaljer och helhet i olika sammanhang. Då funktionen arbetar stödjande och rådgivande med andra medarbetare inom organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du har en bra förmåga att koordinera frågor där du får andra med dig och du är generös med att dela med dig av dina kunskaper. Du har en naturlig drivkraft att utveckla och förbättra och vi ser gärna att du är intresserad av hur digitalisering och användandet av smarta system kan effektivisera och förenkla processer. Du är strukturerad, noggrann, analytisk och lösningsorienterad och samtidigt flexibel och nytänkande. Förutom dina tidigare kunskaper och erfarenheter kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad erbjuder vi? Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder vi en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en spännande bransch. Vi satsar på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement. Kretslopp, omtanke och framåt är våra värdeord som avspeglar sig både inom bolaget och ut till kunder. Alla ledare på bolaget arbetar efter en ledarskapsplattform där fokus ligger på utveckling, prestation, engagemang och att agera som goda föredömen. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning kan förekomma) med start snarast eller enligt överenskommelse. Din arbetsplats utgår från centrala Borås, men vi har även anläggningar runt Borås med omnejd. Välkommen med din ansökan senast den 13e oktober, 2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kvalitetsansvarig Justina Johansson, [email protected] Som ett led i att vara en attraktiv arbetsgivare och i vårt säkerhetsarbete genomför vi bakgrundskontroll och drogtest på alla som är aktuella för anställning hos oss. Borås Energi och Miljös vision är att tillsammans med Boråsarna skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad. Borås Energi och Miljö ansvarar för infrastruktur i Borås såsom fjärrvärme, avfallshantering, vatten och avlopp. Vi har över 380 medarbetare inom 98 olika yrkeskategorier. Omsättningen uppgår till cirka en miljard. Bolaget ingår i Borås Stadshus och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplatser. Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering- och rekryteringshjälp.
Verisure is seeking a talented, innovative, passionate Field QA Engineer. The role will be part of a growing and talented Technology Team and will report into the North Portfolio Field Quality Manager. An opportunity for one analytical quality engineer to join our QA area in Malmö. With quality in mind, you’ll drive the customer experience of Verisure’s market-leading alarm and smart home solutions forward. In this role, you will collaborate with our development teams, product owners, and other stakeholders to ensure product quality within various types of R&D projects. You get to initiate, drive and implement product quality processes within the organization along with continuously improving the processes. You will implement definitions, benchmarks and KPIs related to product quality. You will be communicating and reporting status to various stakeholders internally and/or externally. This is a possibility to define, develop, execute and document a wide range of repeatable tests, to assure premium functionality and performance of new products. This includes benchmarking and calibrating new product performance against previous versions as well as competitor products. We will trust you to find the best ways to assure that our products’ quality lives up to our high standards. Facilitating and securing CE and alarm certifications is also a part of this role. You will be part of our skilled, curious and humble quality assurance team and report to our Quality Manager while working closely with development teams, product owners, and other stakeholders. We pride ourselves in having a great work-life balance, and our bright and open new office space is just a 5-minute walk from the Central Station, easily accessible and a great location. About the Role: At Verisure, we are committed to providing high-quality, reliable home security products that protect what matters most. As our Field QA Engineer, you will play a pivotal role in ensuring the continuous improvement of our product and service performance. This role offers a unique blend of quality assurance responsibilities and data-driven decision-making, making it ideal for professionals with a passion for both QA and data analytics. Key Responsibilities: * Drive Continuous Improvement: Collaborate with cross-functional teams from marketing, business operations, and technology to enhance the quality and performance of our products and services. * Issue Identification & Prioritization: Leverage your analytical skills to identify and prioritize issues, assess their business impact, and formulate actionable solutions. * Drive Quality Improvement Initiatives: Partner with our technology and manufacturing teams to implement key quality improvement actions within factory operations, ensuring excellence at every stage of the production lifecycle. * Data-Driven Decision Making: Analyze complex data sets using SQL and Power BI to uncover trends, understand performance metrics, and provide insights that drive product improvements and operational efficiency. * Report Creation & Visualization: Develop comprehensive reports and dashboards that clearly communicate quality performance and trends to various stakeholders, ensuring transparency and data-driven action plans. What We’re Looking For: * A strong sense of ownership and responsibility, with the ability to take charge of quality improvement initiatives. * Experience in Quality Assurance is a bonus, particularly in a manufacturing or product-driven environment. * A working knowledge of SQL and experience in using tools like Power BI to analyze data and create actionable reports. * A passion for problem-solving and continuous improvement. * An interest in data science or analytics, with a background in math, statistics, or a similar field considered a strong plus. * A collaborative mindset and excellent communication skills, enabling you to work effectively with cross-functional teams. Strong fit with our Company DNA * Passionate in Everything We Do: Our people have a sense of enrgy that is unmistakable, one that drives us to delight our customers and focus on creating impact quickly. * Committed to Making a Difference: When we say we will do something; we deliver with excellence. We are accountable, focused and operate with discipline. * Always Innovating: We believe that Innovation can be big or small; it’s a continuous state of mind that inspires us to think differently and always make things better. We are risk takers and we learn continuously. * Winning as a Team: Our people know that by leveraging one another’s strengths, investing in and developing our team’s capability and by collaborating well, we will win. * With Trust & Responsibility: Operating with integrity is core to our success. We are humble, honest and value deep mastery and expertise. We do the right thing, always. Does it sound interesting to you? ...
Vill du vara en del av ett världsledande företag inom flygteknik? GKN Aerospace söker nu en noggrann och kvalitetsmedveten kontrollant som vill bidra till att säkerställa att våra produkter möter de högsta kraven på precision och säkerhet. Är detta du? Ta chansen nu! Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan. Dina arbetsuppgifter Som kontrollant hos oss ingår du i avdelningen för Repair Solutions där fokus ligger på att kontrollera och inspektera befintliga flygmotorkomponenter med behov av underhåll. I din roll ansvarar du bland annat för att vi levererar våra produkter med kvalitet och ser till att vi håller produktionstakten samt levererar enligt tidsplan. Du arbetar enligt de säkerhetsföreskrifter som råder och bidrar aktivt till ständiga förbättringar på avdelningen kopplat till LEAN-metoden. Du arbetar i nära samarbete med andra funktioner internt på GKN så som tekniker och montörer och samverkan med andra blir därmed en naturlig del av rollen. Din profil Vi söker dig som har en 3-årig verkstadsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Har du dessutom erfarenhet från kontrollarbete och/eller underhåll av flygmotorkomponenter är detta meriterande. Då en del av arbetet innefattar och läsa underlag och tyda ritningar ser vi även att du har erfarenhet av detta. Då arbetet utförs på svenska och engelska ser vi att du behärskar dessa språk både i tal och skrift. Som person ser vi att du är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra då vi arbetar teambaserat. Du har en positiv inställning och en vilja att lära dig nya saker. Ordning och struktur kommer naturligt för dig i arbetet och du trivs i en roll där du arbetar mot ständiga förbättringar. Då skiftarbete kan bli aktuellt är det till din fördel att du är öppen för detta. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med chanser till övergång till GKN. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Olivia Rogö, [email protected] Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsfastighetsförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Avdelningen Projekt och investering har det viktiga uppdraget att genomföra projekt för ny-, ombyggnations- och underhållsprojekt för att möta stadens behov av skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Totalt hanterar avdelningen projekt och investering runt 1000 projekt i delar av, eller genom hela byggprocessen från förstudie till överlämnande och garantiförvaltning. Avdelningen omsätter i dagsläget närmare tre miljarder per år. Enheten som du kommer ingå i, Projektplanering och utveckling, har till uppgift att utveckla och ge stöd till avdelningens chefer inom områdena; ledning och styrning, samordning och administration, portföljhantering samt kalkyler och kostnadsberäkningar. Som Avdelningssamordnare kommer du arbeta som kvalificerat ledningsstöd till avdelningens chefer inom ledning och styrning samt planering och uppföljning av avdelningens årshjul och arbete. Detta innebär att du kommer: • Ansvara för avdelningens övergripande kvalitets- och utvecklingsarbete inom årshjulet för ledning och styrning. I detta ingår att samordna och följa upp arbete med nulägesanalys, målarbete, verksamhetsplaner, internt kontrollarbete, uppföljningsrapporter och nyckeltal. • Samarbeta med förvaltningscontroller och övriga avdelningars samordnare. • Planera, administrera och delta i veckovisa ledningsgruppsmöten samt följa upp beslut och uppdrag. • Planera och genomföra avdelningsmöten, kvartalsuppföljning och utvecklingsdagar för avdelningen, i samråd med ledningsgrupp. • Driva uppdrag och utredningar på uppdrag av avdelningschef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning, och några års relevant yrkeserfarenhet inom verksamhetsutveckling, planering och uppföljning. Du har erfarenhet av att leda workshops. För denna roll är det meriterande med erfarenhet från en politiskt styrd organisation och av liknande uppgifter med stöd till chefer. Även erfarenhet av att hantera planerings- och uppföljningssystem som Stratsys, Onenote, Teams och Sharepoint samt Officepaketet är meriterande. Som person ser vi att du har förmåga till helhetssyn och kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Det är viktigt att du är lyhörd för verksamhetens behov med fokus på avdelningens ledningsgrupp som intern kund. Du upprättar tydliga mål, omvandlar dessa till en konkret handling och planerar aktiviteter i god tid samt ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du tar egna initiativ till att identifiera utvecklingsområden i arbetssätt och är bra på att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. ÖVRIGT Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
PostNord TPL AB är den marknadsledande tredjepartslogistikaktören i Sverige och i Norden. Vi är lokaliserad i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Vi erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som sträcker sig från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kundens storlek och förutsättningar är vår drivkraft att alltid leverera en logistiklösning som ökar kundens konkurrenskraft och möjliggör ökad tillväxt. Bli en del av vårt team Vi söker en kompetent och engagerad medarbetare som är redo att ta sig an rollen som KMS-samordnare i Region väst med placeringsort Göteborg (Landvetter). Du är en viktig länk till Landvetter organisationen och kommer ha nära arbete med regionens KMS-chef och övriga teammedlemmar som är baserade i Jönköping och Ljungby. Vi söker en engagerad och strukturerad KMS-samordnare till vårt team i Landvetter! I denna roll kommer du vara en central person för att driva arbetet inom kvalitet, miljö, hållbarhet och säkerhet, samt ansvara för fastighets- och brandskydds frågor i vår organisation. Om rollen Som KMS-samordnare kommer du att arbeta nära olika avdelningar för att säkerställa att våra processer uppfyller höga krav på kvalitet, miljö och hållbarhet. Du kommer att: Genomföra riskbedömningar och säkerställa att rutiner för kvalitet, miljö och säkerhet följs. Driva och koordinera interna och externa revisioner för att ständigt förbättra våra processer. Hantera avvikelser och initiera förbättringsprojekt inom miljö och hållbarhet för att minska vår påverkan på omgivningen. Koordinera fastighetsdriften med fokus på säkerhet och hållbarhet, samt ansvara för att brandskyddsarbete utförs enligt gällande lagkrav. Arbeta aktivt med att implementera förändringar och säkerställa att rutiner och riktlinjer efterlevs. I denna roll kommer du att rapportera direkt till regionens KMS-chef och vara ett viktigt stöd till Arbetsmiljö ansvariga ledare. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom kvalitet, miljö och säkerhet, med särskilt fokus på hållbarhetsfrågor. Du är självgående och har ett stort driv att genomföra förbättringar med ett långsiktigt perspektiv. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: - Utbildning inom kvalitets-, miljö- eller säkerhetsområdet eller motsvarande arbetslivserfarenhet är meriterande - Minst 2-5 års erfarenhet av arbete med kvalitets-, miljö- eller säkerhetsfrågor. - Erfarenhet av projektledning, riskanalys och revision är ett plus. - God kännedom om lagar och standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001) - Förmåga att analysera data, identifiera förbättringsområden och genomföra åtgärder. - Stark kommunikativ förmåga med erfarenhet av att utbilda. - Kunskaper inom brandskydd och fastighetsförvaltning är meriterande. - Goda datakunskaper och van att arbeta med digitala verktyg som Teams, Sharepoint, IA och Officepaketet. - Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt. Vi erbjuder dig PostNord TPL erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter. Vi gör vardagen enklare Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Ansök Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” nedan i annonsen. Sista ansökningsdag är 2024-10-31 Urval sker löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdag. Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Sofia Dahl: 070-241 97 13. Observera att ansökningar ej mottages via mail. Välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!
Visar 1 till 10 av 32 jobb