Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Sök bland 40 lediga jobb som Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!
Har du ett starkt driv och vill ta ansvar för att få saker att hända? Är du en strukturerad och kommunikativ person med intresse för färg och form? Vill jobba med produkter som syns och gör skillnad? Varmt välkommen med din ansökan. Din framtida utmaning Inom BAE System Hägglunds befinner vi oss i en spännande expansionsresa och söker nu fler engagerade kollegor som vill vara med och göra skillnad. Till vår avdelning Mechanical Architecture & External Development söker vi en samordnare som vill bidra med sin kompetens och energi till ett kunnigt och härligt team. På avdelningen arbetar idag ett tight gäng på 10 individer bland annat i roller som verksamhetsutvecklare, Catia samordnare, utbildningssamordnare CAD/PLM och standardsamordnare. I rollen som samordnare blir du ett viktigt tillskott till teamet. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara samordning och utveckling/konstruktion av skyltar, dekaler och övrig märkning i våra kundprojekt. Du samarbetar internt främst med våra systemingenjörer, konstruktörer och produktsäkerhetsingenjörer och externt förekommer kontakter med tryckerier och översättningsbyråer. I rollen ansvarar du för att - Leda, planera och följa upp arbetet med skyltar, dekaler och märkning utifrån krav från kund, interna säkerhetsanalyser och våra övriga behov gällande märkning av komponenter. - Designa/konstruera skyltar och dekaler samt att arkiv lägga dem i vårt Product Lifecycle Management (PLM). - Säkerställa att den visuella informationen uppfyller både gällande standarder och kundens behov gällande innehåll och språk. I dina arbetsuppgifter ingår: - Ha en samordnade roll i projekten gällande skyltar, dekaler och annan typ av märkning i våra fordon. - Sammanställa behov samt planera och följa upp arbetet utifrån projektens tidplaner - Designa skyltar, dekaler och vid behov annan typ av märkning i enlighet med våra konstruktionsprocesser - Bistå vid intern produktion av skyltar och dekaler eller kontakt med tryckerier Den du är Vi söker en dig som är en självgående och engagerad person med god förmåga av att planera och strukturera arbete på kort och lång sikt. Du trivs i en dynamisk miljö, tar initiativ och driver arbetet framåt. Du är en god kommunikatör som bygger starka relationer internt och externt. Du har en analytisk förmåga att identifiera relevant information och lösa problem ur flera perspektiv. Du har ett intresse för färg och form. Du har erfarenhet av samordning eller en arbetsledande roll i projekt samt troligtvis en eftergymnasial utbildning. Eftersom vi har en internationell kund- och leverantörsbas behöver du behärska svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Meriterande om du har erfarenhet av CAD (gärna CATIA) och PLM-system. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta: Karin Sellgren, Head of Mechanical Architecture & External Dev (PDY) 0660-804 68 eller rekryteringskonsult Lisa Fagerström 076-8241789. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Sista ansökningsdag är den 3 augusti men vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Under v 28-30 har vi semesterperiod. Din ansökan kommer därför behandlas efter det. Eventuella frågor och funderingar hänvisar vi till v. 31. Varmt välkommen med din ansökan!
Trafik och samhälle, Affärsutveckling Vår verksamhet Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 120 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst. Ditt uppdrag Region Uppsala etablerar en långsiktig struktur för att professionellt hantera reklamytor i kollektivtrafikmiljöer – som ett led i att skapa nya intäkter för utveckling av en hållbar och tillgänglig kollektivtrafik. Under 2025 och 2026 planeras upphandlingar av tre separata avtal för reklam: - Reklam i väderskydd - Reklam i infotainmentsystem ombord på UL:s bussar - Reklam på och i bussar, exteriört och interiört De upphandlade leverantörerna kommer att ansvara för försäljning reklamen. Din roll blir att förvalta och följa upp dessa avtal – och leda arbetet internt för att säkerställa att regionens affärsmässiga, juridiska och etiska krav uppfylls. Uppdraget är en kombination av strategisk avtalsförvaltning och uppdragsledning, där du leder och samordnar ett tvärfunktionellt internt arbete med uppföljning, rapportering, förbättringsinitiativ och framtida avtalsutveckling. Exempel på arbetsuppgifter - Förvalta och följa upp leverantörernas prestationer enligt avtal - Säkerställa att reklamytor används enligt avtal, lagstiftning och regionens riktlinjer - Driva dialog och samarbete med externa leverantörer - Koordinera internt med kommunikation, juridik, upphandling, ekonomi och trafik - Bidra med affärs- och juridiskt perspektiv i utformning av upphandlingar och avtalsvillkor - Ta fram beslutsunderlag till ledning och politiska nämnder - Initiera och leda förbättrings- och utvecklingsinsatser kopplat till avtalen Dina kvalifikationer Vi söker dig som har: - Flerårig erfarenhet av kvalificerad avtalsförvaltning, gärna inom reklam, koncessioner eller tjänsteavtal - Erfarenhet av att driva och leda projekt eller komplexa processer med flera intressenter - God förståelse för offentlig förvaltning och politiskt styrda beslutsprocesser - Förmåga att tänka strategiskt, arbeta strukturerat och driva arbetet självständigt - God samarbetsförmåga och vana vid samordning av tvärfunktionella grupper - Akademisk examen inom juridik, offentlig förvaltning, ekonomi eller samhällsbyggnad - Talar och skriver svenska flytande Meriterande: - Erfarenhet av reklam i det offentliga rummet - Erfarenhet av intäktsdrivande avtal inom kollektivtrafik eller infrastruktur - Tidigare arbete med offentliga upphandlingar eller koncessioner - Juridisk erfarenhet, särskilt inom avtalsrätt eller offentlig upphandling Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att bidra till en långsiktigt hållbar finansiering av kollektivtrafiken genom professionell avtalsförvaltning. Du blir en nyckelperson i ett nytt strategiskt område med möjlighet att påverka både innehåll och arbetssätt. - Ett samhällsviktigt uppdrag i en organisation under utveckling - Möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt - Ett kvalificerat team med starkt samarbete över funktioner - Arbete nära beslutsfattare, med stort utrymme att påverka framtida affärsmodeller Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef Nikodemus Kyhlén, [email protected], 018-6122906 För Vision Emma Hagberg, [email protected], 018-6174815 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Redsense Medical är en koncern med verksamhet i framför allt Europa och USA. Bolaget har utvecklat systemet Redsense, en medicinteknisk produkt som används för övervakning och larm vid blodläckage i samband med hemodialys. Redsense löser ett av de allvarligaste återstående säkerhetsproblemen med hemodialys – att snabbt upptäcka vennålsutdragning och kateterläckage. Systemet består av en patenterad fiberoptisk sensor, i utförande för antingen vennål eller centraldialyskateter, som kopplas till en larmenhet. Bolagets teknologi har sedan starten utvecklats utifrån önskemål och säkerhetskrav från vårdgivare inom dialyssektorn. Bolagets aktie är upptagen till handel på Spotlight Stock Market (REDS). För mer information om företaget se: www.redsensemedical.com Nu söker vi en Kvalitetsassistent med intresse för regulatoriska krav och processer Vill du utvecklas inom kvalitetsområdet i en framtidsinriktad organisation? Vi söker nu en kvalitetsmedarbetare som vill stötta vårt kvalitetsarbete och samtidigt bygga vidare på sin egen kompetens inom kvalitet, regulatoriska krav och medicinteknik. I den här rollen arbetar du nära vår Kvalitetschef och stöttar i det dagliga arbetet med att upprätthålla och vidareutveckla vårt kvalitetsledningssystem (eQMS). Redsense är ett litet bolag som befinner sig i på en spännande tillväxtresa inom avancerad medicinteknisk utrustning. Här får du arbeta brett och samarbetsinriktat med kvalitetsfrågor, från uppföljning av leverantörer till uppdatering av interna processer. Dina arbetsuppgifter: Uppdatera processbeskrivningar, mallar och dokument i vårt kvalitetsledningssystem Tolka och bevaka regulatoriska krav på våra olika marknader Följa upp och dokumentera status på leverantörer och distributörer Hantera och dokumentera kvalitetsärenden med stöd av Kvalitetschefen Om dig: Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har ett naturligt intresse för kvalitetsfrågor. Du är nyfiken och utvecklingsinriktad och gillar att förstå, ifrågasätta och förbättra arbetssätt och rutiner. Du är prestigelös, arbetsam och trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du kommer arbeta nära kvalitetschefen och har daglig kontakt med externa samarbetspartners och leverantörer. Vi tror du har: Eftergymnasial ingenjörsutbildning eller motsvarande 1–3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Erfarenhet av medicinteknisk utrustning och/eller inbyggda system är meriterande Mycket goda kunskaper i engelska och svenska (tal och skrift) Vad vi erbjuder: Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom ett viktigt område i en bransch där kvalitet verkligen gör skillnad. Du får arbeta i en stimulerande och lärande miljö med engagerade kollegor och spännande produkter. Vi ser långsiktigt på din roll och vill vara med och forma din fortsatta utveckling inom kvalitet. I denna rekrytering samarbetar Redsense Medical med Nilsson & Mossberger. Intervjuer kommer att påbörjas efter semesterperioden. Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Nilsson 0701–460 391 och Carin Mossberger 0701–460 390. Tjänsten är placerad i Halmstad. Välkommen med din ansökan!
Beskrivning Utvecklingskoordinatorns uppdrag är att skapa förutsättningar för gemensam verksamhetsutveckling med digitala förtecken mellan ingående parter i Drifts-och servicenämnden. Det kan specifikt handla om upphandlingar där parterna behöver en gemensam juridisk person. Vi ser mer och mer också behovet av att nämnden axlar rollen som en gemensam kunskapsplattform för att stärka och utveckla digitaliseringen i Värmland. Som utvecklingskoordinator innebär det bland annat att du fångar upp och kartlägger nuvarande och framtida behov av samverkan genom att arbeta aktivt med omvärldsbevakning och genom kontinuerlig kontakt med de etablerade chefsnätverken i Värmland. I samverkan med de olika kommunernas respektive verksamheter skapar du goda förutsättningar för nya samverkansformer och underlättar för att nya samverkansområden etableras där behov uppstår. Ett sådant område är exempelvis inom välfärdsteknik där ett länsgemensamt projekt har etablerats för att stärka samverkan mellan de värmländska kommunerna och Region Värmland. Utvecklingskoordinatorn har ett särskilt ansvar som projektledare för satsningen. I rollen ingår också visst utredningsarbete samt att administrera nämndens verksamhet både strategiskt i form av verksamhetsplanering och nämndplan men också operativt med kallelser och protokoll. Som medarbetare på avdelningen på digital utveckling och innovation har du nära till både medarbetare och kompetens inom digitaliseringsområdet som stöd i arbetet framåt liksom övrig kompetens som finns på Kommunledningskontoret, bland annat inom upphandling och juridik. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har akademisk examen med inriktning systemvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. - Har arbetslivserfarenhet inom digitaliseringsområdet - Erfarenhet från projektledning och upphandling Det är meriterande om du har: - Arbetslivserfarenhet från offentlig sektor - Erfarenhet från utveckling av verksamhetsprocesser - Erfarenhet av administrativt arbete och nämndadministration - Förståelse för en politiskt styrd organisation, gärna med erfarenhet av att arbeta nära förtroendevalda För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha en mycket god samarbetsförmåga och du är van att driva olika former av samverkansprocesser och att facilitera möten. Vidare är du lyhörd och har förmåga att röra dig mellan det strategiska och det operativa i det dagliga arbetet. Att du kan samordna olika initiativ, ansvara för tidplaner och löpande informera din omgivning kommer att vara viktigt och vi lägger stor vikt vid organisatorisk, social och kommunikativ förmåga. Du är nyfiken och tycker om att skapa kontakter och nätverk. Du har ett eget driv och förmåga att initiera samarbete med olika kompetenser och människor för att komma framåt och i mål med olika arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Tjänsten innebär resor i Värmland. Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Vargön Alloys AB är en av Europas största tillverkare av ferrokrom och har cirka 230 anställda. Företaget är vackert beläget vid Göta Älv i Vänersborgs kommun och är en del av CoreX Group of Companies. Vår produkt, ferrokrom, är en legering som ger stålet hårdhet och motståndskraft mot korrosion. Vår vision är att vara den mest föredragna leverantören av hållbart ferrokrom som skapar mervärde för tillverkare av rostfritt stål och specialstål. Våra kärnvärden är Samarbete, Engagemang, Stolthet, Öppenhet & Respekt. Vargön Alloys söker nu en QEHS-ansvarig som ansvarar för att leda, styra och utveckla arbetet inom kvalité, miljö, hälsa och säkerhet på företaget, både ur ett strategiskt och ett operativt perspektiv. Du ansvarar för den övergripande hanteringen och efterlevnaden av ISO 9001:2015 och14001:2015. Ambitionen är att företaget ska bli certifierade också mot ISO 45001 och ISO 50001. Genom aktivt arbete med ständiga förbättringar kommer du att sträva efter att förbättra både kvaliteten och säkerheten, hälsan och välbefinnandet för alla Vargön Alloys anställda. Rollen direktrapporterar till VD:n samt är en en medlem i den bolagsövergripande ledningsgruppen. Vi letar efter en expert med ett stödjande arbetssätt som aktivt bidrar till att öka vår medvetenhet och förbättra våra processer. Du utvecklar och underhåller vårt affärsledningssystem enligt ISO-standarderna samt är länken till globala motsvarigheter inom CoreX Group för QEHS-området. Du koordinerar och följer upp de definierade QEHS-målen för Vargön Alloys och kommunicerar dem till organisation samt ägare. Du har högt fokus på att nå företagets mål, både på lång och kort sikt. Att driva vår processutveckling och säkerställa att våra rutiner och processer följs, utifrån både interna och externa krav, är viktiga delar i ditt arbete. Du trivs i rollen som expert och välkomnar dina kollegor att vända sig till dig med frågor och önskemål om input, och genom detta skapa en positiv QEHS-kultur som kontinuerligt ökar medvetenheten genom hela företaget. Du ger snabb feedback till lednings- och produktionsteamen angående QEHS-resultat och säkerställer att korrigerande och förebyggande åtgärder äger rum samt identifierar riskområden. Vi söker dig med gedigen erfarenhet från en liknande roll inom QEHS och med en för uppdraget relevant slutförd kandidatexamen. Fem eller fler års erfarenhet av tillverkningsindustrin är ett krav. Erfarenhet av projektledning och förändringsledning är meriterande. Som person har du en stark förmåga att leda och motivera grupper och individer. Det är naturligt för dig att ta egna initiativ och du vågar fatta självständiga beslut inom ramen för ditt mandat. Du har en utmärkt analytisk- och problemlösningsförmåga. Du arbetar strukturerat, resultatinriktat och kombinerar en god affärsmässig förståelse med en gedigen kunskapsbas inom QEHS-området för att utveckla vår verksamhet. Du är initiativrik och har viljan och förmågan att driva igenom dina projekt, utveckla strategier och leda förändringar. Du är en god pedagog och en utmärkt kommunikatör i såväl engelska som svenska som bygger och upprätthåller starka och varaktiga relationer med personer i hela organisationen, såväl internt på Vargön Alloys som inom CoreX. Du har förmåga att påverka och främja en kultur av säkerhet, innovation och ständiga förbättringar och kan arbeta i en global affärsmiljö med högt tempo i en diversifierad kultur. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att skapa engagemang i de frågor du ansvarar för. Vargön Alloys erbjuder en arbetsplats med stolta och engagerade medarbetare. Vi är en arbetsplats med stort fokus på våra medarbetares hälsa med bland annat ett friskvårdsbidrag på 3 500 kr/år, ett gym samt en simbassäng inne på området. Här finns också en lunchrestaurang där vi som arbetsgivare subventionerar en del av lunchkostnaden. Vargön Alloys arbetar aktivt med en säker arbetsmiljö. Tjänsten ställer krav på stort säkerhetstänk. Vargön Alloys har riktlinjer för en säker och drogfri arbetsmiljö. Som ett led i detta utför vi alkohol- och drogtester inför anställningen samt slumpmässigt under året. Välkommen med din ansökan!
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Avdelningen Ledningsstöd är ett professionellt administrativt stöd till LTH:s organisation, styrelse och ledning. Vi har bred kunskap om fakulteten, djup kunskap om myndighetsutövning och en samlad överblick över fakultetens engagemang. Rollen som forskningskoordinator med fokus på avtalsporcesser ska komplettera det stöd som redan ges vid LTH och juridiska avdelningen vid LU. Det innebär många och kontakter med forskare inom LTH. Rollen innebär även stöd till LTH:s ledning och institutioner gällande till exempel granskning av avtal och underlag till avtal. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär bland annat att erbjuda forskarstöd för LTH:s forskare kopplat till avtalsprocesser och inkluderar exempelvis granskning av avtal och avtalsmallar, industridoktorandavtal, ta fram underlag till avtal och delegationsordningar. Arbetsuppgifterna kommer även att innebära stöd inom forskarutbildning, verksamhetsnära dataskyddssamordning inom forskning, stöd till diarieföring, inhämtning av övriga avtal med mera. Arbetet sker vid behov i dialog med juridiska avdelningen vid LU och i nära samarbete med forskare och forskningskoordinatorer vid LTH:s kansli och institutioner. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Krav Vi söker dig som har: - Relevant akademisk examen eller annan utbildning relevant för arbetsuppgifterna. - Kompetens inom förvaltningsrätt eller avtalshantering kopplat till forskning och utbildning. - Mycket god erfarenhet från myndighetsutövning och förtrogenhet med processer och strukturer inom statlig myndighet. - Mycket god administrativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med kvalificerat administrativt arbete. - God erfarenhet av att arbeta med avtalshanteringsprocesser. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och har god förmåga att samverka med många olika parter och har intresse för att bygga relationer. Du har god kommunikativ förmåga, är lyhörd och har ett flexibelt arbetssätt samtidigt som du är noggrann. Vidare har du också god förmåga att arbeta självständigt och har god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av arbete med forskning och ansökningar om forskningsmedel. - Disputerad eller kunskaper/erfarenheter från doktorandstudier. - Erfarenhet av arbete inom EU-projekt eller stöttning av forskare med ansökningar om medel för EU-projekt. - Internationell arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet av arbete inom nordiska/europeiska universitet. - Erfarenhet av kontakter med forskare, forskningsfinansiärer, myndigheter och andra externa aktörer i och utanför Sverige. - Erfarenhet av GDPR och dataskyddsfrågor. - Erfarenhet inom PDA (Produkter med dubbel användning), Globalt ansvarsfullt engagemang, etik och närliggande frågor. - Förtrogenhet med processer och strukturer på alla nivåer inom universitet/högskola (gemensam förvaltning, fakultetsnivå och institutionsnivå). Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka stödet till nuvarande forskarstöd, forskare och forskningskoordinatorer vid LTH samt bidra till dess framtida utveckling. Villkor Tillsvidareanställning, omfattning 100 %. Startdatum enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Så ansöker du Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Vill du vara med och bygga ett mer hållbart samhälle – på riktigt? Riksbyggen söker Hållbarhetsspecialist Hos oss gör du skillnad På Riksbyggen får du möjlighet att göra skillnad. Vi har en uttalad ambition att ligga i framkant i hållbarhetsarbetet och fortsätta driva utvecklingen så att alla kan bo tryggt och hållbart. Fokuset på hållbarhet växer både hos Riksbyggen och våra kunder. Därför vill vi nu förstärka vårt team med ytterligare en hållbarhetsspecialist. Som hållbarhetsspecialist är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Driva och utveckla Riksbyggens och våra kunders hållbarhetsarbete • Ge expertstöd till verksamheten och våra kunder i hållbarhetsfrågor • Följa upp hållbarhetsarbetet • Arbeta med omvärldsbevakning och bidra till spridning av Riksbyggens hållbarhetsarbete internt och externt I rollen som hållbarhetsspecialist hos oss får du bred inblick i hela Riksbyggens verksamhet och dina arbetsuppgifter kommer variera. Tjänsten ingår i Hållbarhetsgruppen som är en av två grupper inom Enheten för hållbar utveckling på Riksbyggen. Enheten är styr- och stödfunktion och ansvarar för det strategiska hållbarhetsarbetet på Riksbyggen. Hållbarhetsgruppen leds av Riksbyggens hållbarhetschef och består idag av fem hållbarhetsspecialister och en miljö- och energichef. Inom gruppen finns medarbetare med olika specialistkompetenser inom de hållbarhetsområden som är väsentliga för Riksbyggen, tex klimat, energi, biologisk mångfald, cirkularitet, trygghet, certifieringar och hållbarhetsrapportering. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsfrågor. Du har relevant akademisk utbildning inom hållbarhetsområdet eller motsvarande erfarenhet. Vi letar särskilt efter dig som har: • Kompetens inom klimatrisker, klimatanpassning och biologisk mångfald, eftersom det är växande frågor där vi vill förstärka teamet. • Erfarenhet från hållbarhetsarbete i bostadsbranschen, med fokus på nyproduktion, fastighetsförvaltning, ombyggnad och/eller fastighetsägande. • Arbetat med hållbart boende för bostadsrättsföreningar och hyresbolag. Som person har du ett stort engagemang och driv för att få omställningen till ett mer hållbart samhälle att hända. Samtidigt är du duktig på att bygga relationer och är lyhörd för att utvecklingen ska gå i takt med Riksbyggens och våra kunders affärsverksamhet. Du har en positiv attityd och är van att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du arbetar strukturerat mot tydliga mål och har också förmågan att se utvecklingspotential inom ditt ansvarsområde. Du kommunicerar i både tal och skrift på ett pedagogiskt och proffsigt sätt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är Stockholm med kontor på Kungsbron 21 i centrala Stockholm. Arbetsresor inom landet kan förekomma. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Ansökan och kontakt Din ansökan skickar du till oss via: https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/ Sista ansökningsdag är 2025-08-15. Intervjuer kommer att ske i augusti. Vid frågor om tjänsten kontakta; Rekryterande chef: Johanna Bjurskog, [email protected] Rekryterare: Mattias Berglund, [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Är du samhällsvetare som brinner för samhällsutveckling och har intresse av att arbeta i offentlig verksamhet. Kanske är du nyutexaminerad eller kanske söker du uppdrag som ger dig fördjupade erfarenhet inom ledningssystem och dokumenthantering? Då är vi rätt plats för dig. På Servicekontoret kan vi erbjuda dig ett spännande, varierande och meningsfullt arbete som du utför tillsammans med ett glatt gäng! Servicekontoret är kommunens interna basresurs för teknisk- och administrativ utförarverksamhet. Verksamheten bedrivs under företagsliknande former och Servicekontoret har ingen budgettilldelning utan fungerar som utförare, där uppdragen faktureras utifrån avtal och överenskommelser. Inom våra verksamheter finns ca 450 medarbetare som bland annat ser till att alla medarbetare i Borås Stad får sin lön, att alla invånare i staden har vatten och avlopp samt ser till att vi har hela och rena vägar, gräsmattor och fastigheter. Inom Servicekontoret kommer du att möta en mångfacetterad verksamhet med 40 chefer, vilka i sin tur leder medarbetare verksamma inom ett 50-tal olika yrkesgrupper inom allt från IT till verkstadsarbeten. Du kommer att ingå i vår enhet Personalservice som innefattar kollegor inom HR, verksamhetsutveckling, kvalitet och miljö, kemikaliesamordning, nämndsekretariat, kommunikation samt personaladministration. I ditt uppdrag rapporterar du till avdelningschef för Personal och löneservice, tillika förvaltningens HR-chef. Projektsamordnare Arbetsuppgifter I ditt uppdrag ingår administration i system för processer och ledning, dokumenthantering, kunskapssystem, affärssystem och statistikuppföljningar. Övriga möjliga arbetsuppgifter kan vara att hantera förvaltningens mejl och synpunktshantering, diariehantering, avtalstexter vid utredningar samt arkivfrågor. Inledningsvis kommer du främst att vara stöd till övriga funktioner inom Personalservice och efter en tid även stöd direkt ut mot våra chefer och verksamheter. Om du blir aktuell för intervju kommer du att få dela med dig av erfarenheter och områden som just du särskilt brinner för! Övrig information Under sommarperioden finns Jessica Gustafsson tillgänglig för frågor 7 juli-11 juli. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer Kvalifikationskraven för tjänsten är följande: Högskoleexamen med lägst kandidatexamen inom offentlig förvaltning, organisationsvetenskap, alternativt inom annat relevant område som vi bedömer motsvarande. Du talar och skriver obehindrat i svenska språket, där klarspråk är en självklarhet. Du är bra på att skapa goda relationer med de kollegor och chefer du arbetar med. Du har mycket god datorvana och är van att arbeta med olika program och tar till dig nya program snabbt. Det är mycket meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet och då gärna från arbete i ledningssystem, dokumenthantering och van att administrera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en positiv, lösningsorienterad och strukturerad person som helt enkelt gillar att ta dig an nya utmaningar och finna lösningar som är gynnsamma för alla involverade! Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via knappen Sök tjänst nedan.
Är du en strukturerad och samarbetsvillig person som gillar att jobba nära verksamheten i kvalitet- och säkerhetsfrågor kan det här vara nästa steg för dig. Vi söker en Kvalitetssamordnare till vår kvalitetsavdelning med placeringsort Sköllersta. På Atrias kvalitetsavdelning bedriver vi arbete inom produktsäkerhet, kvalitet och hygien samt miljörelaterade frågor. Arbetet sker i nära samarbete med anläggningarnas produktionsavdelningar, produktutveckling och teknikavdelning och tillsammans bidrar vi till att Atrias livsmedelssäkerhet uppfylls på alla plan. Om rollen Som Kvalitetssamordnare arbetar man tillsammans med alla anläggningar oavsett vilken placeringsort man har, vilket innebär en del tjänsteresor. Du har ansvar för att bevara företagets externa kontakter mot revisionsföretag, myndigheter, kunder och leverantörer. I rollen ingår det även att: Arbeta med HACCP Driva utredningar och projekt inom produktsäkerhet, kvalitet och hygien Medverka vid vidareutveckling av anläggningens kvalitetssystem Driva och medverka i anläggningens kontinuerliga förbättringsarbete Ansvara för interna utbildningsinsatser Delta i reklamationsarbetet Arbeta med miljörelaterade frågor Arbeta med centrala uppgifter för Atria utifrån plan och behov Vem vi letar efter Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot livsmedel alt. motsvarande erfarenhet inom livsmedelsbranschen. För att lyckas i rollen ska du vara en strukturerad, pedagogisk och drivande person som kan ta och motivera beslut. Det är till din fördel om du gillar att jobba i nära samarbete med andra men samtidigt kunna ha det självständiga arbetet flödande. Vi förutsätter att du har god datavana samt att du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Kunskapskrav Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot livsmedel alt. motsvarande erfarenhet inom livsmedelsbranschen Svenska språket i tal och skrift Meriterande Arbetslivserfarenhet som Kvalitetssamordnare Engelska språket i tal och skrift Övrigt Anställningsform: tillsvidare som kan inledas med provanställning Omfattning: heltid Start: omgående eller enligt överenskommelse Arbetstid: dagtid Placeringsort: Sockenvägen 40, Sköllersta Tjänsteresor ingår i tjänsten Månadslön: individuell lönesättning Semester: 30 dagar
Kvalitetsutvecklare med fokus på egenkontroll och utvecklingsstöd sökes till Academedias gymnasieskolor AcadeMedias gymnasieskolor söker nu dig som trivs med att arbeta operativt och nära verksamheten, och som brinner för att hjälpa skolor att identifiera och arbeta med sina förbättringsområden. Somkvalitetsutvecklare med fokus på egenkontroll och utvecklingsstöd får du en nyckelroll i vårt kvalitetsarbete. Din uppgift är att – med utgångspunkt i de krav som skolförfattningarna ställer – analysera både skolspecifika och mer övergripande förbättringsområden, och att vara ett aktivt stöd i det förändringsarbete som följer. Du kommer med andra ord att bidra direkt till skolornas utveckling och elevers möjligheter till en utbildning av högsta kvalitet. Du blir en del av kvalitetsorganisationen för AcadeMedias gymnasieskolor, som utgår från vårt kontor i Göteborg. Du behöver dock inte vara bosatt i Göteborg – men det förväntas att du regelbundet kan vara på plats för möten och samverkan. Då våra cirka 150 gymnasieskolor är spridda över hela Sverige, är resor – både över dagen och med övernattning – en viktig och naturlig del av arbetet. Som KUA kan du räkna med 8–12 resdagar per månad. Övergripande om kvalitetsorganisationen Vår kvalitetsorganisation inom gymnasiesegmentet arbetar med ett gemensamt mål: att säkerställa utbildning av hög kvalitet och bidra till skolornas ständiga utveckling. Organisationen leds av vår kvalitetschef och består av flera specialiserade funktioner som på olika sätt stöttar både huvudmän och skolor i att leda, organisera och driva ett systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete. Vi arbetar också för att säkerställa att våra verksamheter lever upp till de krav som ställs genom skolförfattningarna – en viktig uppgift där din kompetens kan göra verklig skillnad. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll, samtidigt som du blir en del av ett team med hög kompetens, starkt engagemang och en kultur där vi når framgång tillsammans. Vi är övertygade om att vi lär bäst av varandra och att samarbete är nyckeln till både personlig och gemensam utveckling. Exempel på arbetsuppgifter du kommer i nära samverkan med hela kvalitetsorganisationen och verksamheten kommer att arbeta med är: Stödja gymnasiesegmentet i arbetet med; • Planera och genomföra olika former av egenkontroller med fokus på skolornas och huvudmännens regelefterlevnad • Med utgångspunkt i vad som framkommer vid egenkontroller utgöra ett operativt stöd till våra huvudmän och rektorer i att arbeta med identifierade förbättringsområden • Regelbundet följa upp och utvärdera hur arbetet med de förbättringsområden som identifierats fortlöper • Rådgivning och verksamhetsstöd till rektorer och skolchefer inom gymnasiesegmentet Samt under ledning av kvalitetschef; • Utarbeta och implementera gemensamma metodunderlag och processer så att egenkontroller bedrivs och följs upp i enlighet med författningar och segmentsgemensamma beslut • Löpande samverka med övriga kompetenser inom kvalitetsavdelningen Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med tillsyn/egenkontroll och/eller annat utvecklingsarbete på skol- och/eller huvudmannanivå och som har god kännedom om gymnasieskolans författningar och styrdokument. Inom ramen för detta välkomnar vi sökande med varierande bakgrunder och kompetenser som kan och vill bidra med sin kunskap, erfarenhet och perspektiv. Du arbetar självständigt och tar ansvar för dina uppdrag och uppgifter, samtidigt som du aktivt delar med dig av din kompetens för att stärka teamets gemensamma arbete. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, anpassar ditt budskap efter målgrupp och situation, och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Tjänstens omfattning Heltid, tillsvidare (provanställning tillämpas). Tillträde till tjänsterna enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 10 augusti. Initialt kommer kontakt tas och intervjuer att hållas under v.34-35.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 40 jobb