Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator

Sök bland 29 lediga jobb som Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Quality Professional

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en senior Quality Professional till deras team inom QM för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden - Arbeta aktivt med processavvikelser och utveckla handlingsplaner för att förebygga fel i deras projekt och produkter. - Kontinuerligt förbättra och utveckla deras integrerade ledningssystem (IMS), vilket inkluderar att upprätthålla och förbättra deras efterlevnad av ISO-certifikat (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 50001). - Utföra och stödja rotorsaksanalyser och facilitera workshops som samordnare i förbättringsprojekt och processer. - Säkerställa noggrannhet och konsekvens i rapportering samt stödja interna och externa revisioner. - Identifiera och samordna förbättringsmöjligheter i samarbete med olika funktioner inom organisationen. - Utveckla och genomföra internutbildning inom området för integrerade ledningssystem. Din profil - Teknisk bakgrund med gedigen erfarenhet från arbete i projekt med hög teknisk komplexitet. - Kandidatexamen inom företagsekonomi, ingenjörsvetenskap eller liknande. - Starka analytiska färdigheter och problemlösningsförmåga med fokus på detaljer och noggrannhet. - Goda sociala färdigheter och förmåga att arbeta i team samt samarbeta med multifunktionella team. - Goda kommunikations- och presentations färdigheter. - Flytande engelska och svenska i både tal och skrift. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Linda [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Verksamhetsutvecklare inom kvalitet och hållbarhet

Vi ser ett ökat behov av verksamhetsutvecklare inom kvalitet och hållbarhet som kan driva förbättringsarbete och digitalisering ute hos våra kunder. Visöker nu både dig som nyligen utbildat dig och som redan har arbetslivserfarenhet inom dessa områden! Om jobbet Som verksamhetsutvecklare arbetar du med attkartlägga, implementeraoch utveckla processer inom hållbarhets- och kvalitetsområdet.Du kommer vara en viktig del i arbetet med att skapa förutsättningar för organisationen du jobbar i att enkelt och effektivt arbeta med att standardisera, analysera avvikelser, leda interna revisoner och utföra riskbedömningar. Du är involverad i alla faser av ett projekt, allt från kravställan till utveckling och införande. En del av rollen kan också vara attutforma utbildningsprogram för personal inom kvalitet och hållbarhet för att öka kompetensen och medvetenheten på företaget. Samarbete med olika avdelningar är en viktig del av arbetet, där du kommer att främja och integrera hållbarhetsaspekter i hela verksamheten. Uppdraget kommer att variera mellan strategisk ochoperativ karaktär men fokuset ligger på att du ser vad som kan/måste göras och är den som driver utvecklingen mot sitt mål. Om Dig Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom hållbarhet, kvalitet, arbetsmiljö eller liknande alternativt arbetat inom dessa områden. Har du tidigare erfarenhet inom projektledning, att arbeta medledningssystem, ISO,riskförebyggande arbete och LEAN är det meriterande. Du behöver kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Dina personliga egenskaper spelar stor roll och vi tror att du har en analytisk förmåga samt kan på ett effektivt och kreativt sätt driva dina egna processer och projekt. Du har en god administrativ förmåga samt systemvana när det kommer till digitala arbetsmetoder. Ditt flexibla förhållningssätt och din nyfikenhet får dig att se möjligheterna i det du tar dig an och du är en engagerad person som gillar att din vardag är omväxlande utan att tumma på kvaliteten. Vi intervjuer löpande och önskar din ansökan senast 26 maj. Detta är en spontanansökan utan specificerade arbetsgivare, har du frågor gällande processen eller tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sofia Wester, 0739344394 [email protected] Vi vill rekrytera jämställt och baserat påkompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, vi har därför valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev!

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Facility Management Koordinator till Karolinska Universitetssjukhuset

Har du erfarenhet av att arbeta inom Facility Management och brinner för att säkerställa hög kvalitet? Besitter du utpräglad servicekänsla och starka kommunikativa färdigheter? Då är du den vi söker för rollen som FM-koordinator vid Karolinska Universitetssjukhuset! Du erbjuds ett nära och givande samarbete med andra yrkeskategorier, såsom avtalscontrollers, fastighetskoordinatorer, projektledare och lokalstrateger möjligheten att arbeta på ett av Europas bästa sjukhus med vård i framkant upp till 5000 kr i friskvårdsbidrag, alternativt friskvårdstimme med 3500 kr i friskvårdsbidrag möjligheten att utveckla dina kompetenser inom ett eget utvalt område Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Facility Management (FM) verkar inom Karolinskas tre fastighetsområden, nya sjukhusbyggnaden i Solna, övriga byggnader i Solna samt i Huddinge. I vårt arbete strävar vi ständigt efter effektiva flöden och gott samarbete mellan leverantör och kund. FM ansvarar för att fånga kundbehov inom vården, kravställa interna och flera större externa leverantörer samt följa upp och identifiera kundens behov av förbättringar inom FM vid Karolinska Universitetssjukhuset. Som FM-koordinator blir ditt främsta uppdrag att genomföra kvalitetskontroller av servicetjänster inom området lokalvård, men också kunna stötta i övriga FM-områden, till exempel inom områdena flytt, möbelhantering eller skyltning. I rollen ingår daglig närvaro på ett våra tre fastighetsområden, utifrån ett flexibelt schema, för dialog med verksamheterna samt löpande samarbete med sjukhusets servicecenter och serviceleverantörer. I rollen ingår även att utföra INSTA-kontroller av lokalvård, kontroll av sjukhusets ytor mot lokaldatabasen, kontroll av leverantörsfakturor, hantering av löpande avvikelser och ärenden samt att driva förbättringsarbete med leverantörer. Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam, flexibel och har god förmåga att prioritera arbete uppskattar att ha mycket kontakter med verksamheter inom vården och leverantörer ser en utpräglad servicekänsla som en självklarhet har goda kommunikativa egenskaper samt förmågan att skapa kundkontakt Självklart delar du Karolinskas värderingar: Ansvar, Medmänsklighet och Helhetssyn. Kvalifikationer Krav: Gymnasieutbildning Grundläggande kunskap i Officepaketet Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i administrativa system INSTA-utbildning SRY/PRYL-utbildning Erfarenhet av servicetjänster inom sjukhus Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan dag! Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

24 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Sakkunnig samordnare till kunskapsstyrning

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Kunskapsstyrning innebär att kunskap sprids, tillämpas, resultaten följs upp och ny kunskap skapas i en sammanhållen kedja. Detta är en viktig del i arbetet med att utveckla en god hälso- och sjukvård. Nu söker vi dig som vill bidra i arbetet med att utveckla regionens arbete med nationell kunskapsstyrning inom hälso- och sjukvården. Att samordna regionens arbete med nationell kunskapsstyrning hälso- och sjukvård är ett uppdrag inom hälso- och sjukvårdens gemensamma resurser (HSR). Tjänsten är placerad i enheten för ledningsstöd, som består av medarbetare som arbetar med att samordna, processleda, administrera uppdrag och projekt åt hälso-och sjukvårdsledningen. Varmt välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Du kommer vara regionens samordnare för det lokala kunskapsstyrningsarbetet men också fungera som Region Gävleborgs representant i sjukvårdsregion Mellansveriges kunskapsstyrningsgrupp. I tjänsten ingår att arbeta kliniskt 4 veckor i vården, med tyngdpunkt på ansträngande tidpunkter i vården exempelvis sommarmånaderna. Som sakkunnig samordnare för kunskapsstyrning kommer du bland annat arbeta med att • bereda och föredra ärenden, samt genomföra beslut fattade av kunskapsstyrningsrådet • stödja de lokala programområdena att planera, implementera, följa upp och utvärdera effekten av nationella kunskapsstöd • koordinera nomineringar och jävsprövningar till Nationella programområden, samverkansgrupper och arbetsgrupper • koordinera regionens arbete med remissvar från nationellt system för kunskapsstyrning hälso- och sjukvård • fungera som regional redaktör för lokala tillägg i de nationella kunskapsstöd som publiceras på den nationella visningsytan • samverka nära de enheter och funktioner inom HSR om deltar i kunskapsstyrningsarbetet • aktivt bidra till att kunskapsstyrningsarbetet kan ske i samverkan mellan Region Gävleborg, hälsovalets aktörer och länets kommuner • delta i den sjukvårdsregionala kunskapsstyrningsgruppen och bidra i det gemensamma sjukvårdsregionala arbetet. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER För uppdraget krävs god kännedom om hälso och sjukvårdens uppdrag och organisation. Du ska även ha förmåga att självständigt kunna prioritera arbetsuppgifter utifrån uppdragsbeskrivningen. I rollen som sakkunnig samordnare för kunskapsstyrning ska du ha • akademisk examen inom något av hälso och sjukvårdens legitimationsyrken • god förmåga i svenska språket i tal och skrift • god datorvana och arbetar tryggt i Officepaketet. Erfarenhet och kunskap om av samverkan mellan huvudmän och vårdnivåer är meriterande. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

23 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Kvalitets & hållbarhetstekniker

HP Tronic Group erbjuder utveckling, tillverkning och logistik av kablage, styr- och testsystem för industriella applikationer. Hållbarhet ska gälla i allt vårt handlande, från första affärskontakt och genom produktens hela livscykel. HP Tronic Group har idag verksamhet i Ljungby, Lund och Tranås Sverige, Suzhou Kina, Ruse Bulgarien och i Pune, Indien. Verksamheten omsätter cirka 900 Mkr och har cirka 400 anställda. Till vår nybyggda toppmoderna verksamhet i Lund söker vi en kvalitets & hållbarhetstekniker Som kvalitets & hållbarhetstekniker kommer du att ha en nyckelposition i vårt kvalitets & hållbarhetsarbete, med arbetsuppgifter som bland annat inkluderar: Kvalitet · Kund- och leverantörsreklamationer. · Driva arbetet med verksamhetens verksamhetsstyrning enligt ISO (9001/ 14001). · Leda, planera och genomföra interna och externa revisioner. · Arbeta med ständiga förbättringar, 5S och Lean filosofin för att förbättra arbetssätt, rutiner, riktlinjer och metoder. Hållbarhet · Driva insamlingen av information om materiell miljöefterlevnad på inköpta artiklar. · Etablera, driva och underhålla system för att säkra efterlevnad av substans-innehåll på nya och befintliga artiklar. · Stötta våra svenska enheter med expertis inom hållbarhets- och miljöfrågor samt vara en resurs vid koncernens hållbarhetsrapportering. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett intresse för kvalité & hållbarhetsfrågor och vill verka i en roll där du med ditt engagemang får möjlighet att göra avtryck, upprätthålla och utveckla våra processer i vår strävan att göra ett hållbart avtryck på vår omvärld. Som person önskar vi att du: · Har ett stort intresse inom kvalité & hållbarhetsområdet. · Har lämplig utbildning riktad mot kvalité eller hållbarhet. · Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven, noggrann, strukturerad, flexibel och kommunikativ, samt har viljan att göra ett bra jobb. Skulle du ha begränsad erfarenhet inom antingen kvalitets- eller hållbarhetsfrågor finns det därmed möjlighet till internutbildning ifall du är rätt person för tjänsten. Låter detta intressant? Skicka din ansökan redan idag då vi gör löpande urval och intervjuer. Sista ansökningsdagen 10 juni 2024. Skicka ansökan till: [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Quality Professional

Job description Randstad Engineering is seeking a Quality Professional in Quality Management (QM) for a consultant assignment at our client site in Finspång. This role presents an exciting opportunity to contribute to improving processes and projects for our client, leveraging your expertise in quality management. Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.  Responsibilities As a Quality Professional in QM, your main goal will be to enhance processes and projects by addressing process deviations (NC) and supporting action plans to prevent faults in projects and products. You will play a crucial role in continuously improving our client's Integrated Management System (IMS), contributing to their adherence to existing ISO certificates (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, and ISO 50001). How You’ll Make an Impact: Perform and support Root Cause Analyses. Facilitate workshops to support and coordinate improvement projects and processes. Ensure accuracy and consistency in reporting. Support internal and external audits. Collaborate with various functions to identify improvement opportunities. Develop and deliver internal training on integrated management systems. Qualifications A technical background and proven experience in project-based businesses with high technical complexity. Bachelor's degree in business, engineering, or a related field. Strong analytical and problem-solving skills with meticulous attention to detail and accuracy. A collaborative mindset with excellent social skills, capable of working effectively in multidisciplinary teams. Strong communication and presentation skills. Proficiency in English; Swedish language skills are advantageous. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 juli 2024
Projektsamordnare till Institutionen för klinisk neurovetenskap

Vill du bidra till att förbättra människors hälsa? I vår verksamhet finner du en unik möjlighet att arbeta med en av de världsledande forskargrupperna inom utvecklingen av nya spårämnen för positronemissionstomografi (PET). https://ki.se/forskning/grupper/molekylar-hjarnavbildning-av-neurodegenerativa-sjukdomar-andrea-varrones#tab-start bedriver forskning som stödjer utveckling av nya läkemedel samt utvecklar nya biomarkörer för neuropsykiatriska sjukdomar. Den kliniska forskningen och utbildningen genomförs i samarbete med Region Stockholm, andra forskargrupper från Karolinska Institutet och andra universitet samt industripartners runt om i världen. Din roll PET är en icke-invasiv molekylär bildteknik som används alltmer inom biomedicinsk forskning, medicinsk diagnostik och läkemedelsutveckling. PET- forskning öppnar upp för möjligheter att undersöka helt nya aspekter av människans fysiologi och olika sjukdomstillstånd och kan optimera behandlingar med båda nya och etablerade läkemedel. Som projektsamordnare kommer du arbeta tätt med forskargruppsledare Andrea Varrone samt enhetschefer inom https://ki.se/cns/avdelningen-for-imaging-core-faciliteter. Du kommer koordinera akademiska projekt och projekt som forskargrupperna bedriver i samarbete med industripartners. Vi står inför en generationsväxling och som projektsamordnare kommer du att spela en vital roll i både den nuvarande och den kommande organisationen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Skriva och sammanställa workorders - Budgetarbete för alla prekliniska och kliniska studier i samarbete med forskargruppsledare, enhetschefer samt ekonomiavdelningen på institutionen - Intern och extern kontakt med delaktiga parter - Fakturahantering av externa leverantörsfakturor i Agresso - Registrering och intern fakturering av studierna i iLab Arbetet innebär också övrig förekommande samordning och administration inom projekten. Vem är du? Vi söker en skicklig och motiverad projektsamordnare med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Tidigare arbete med hantering av budget och kontrakt, samt erfarenhet av fakturering och ekonomisystem (t.ex. iLab och Agresso) är starkt meriterande. Vi söker dig som är noggrann, flexibel och duktig på att hantera flera projekt parallellt. Du behöver trivas med en koordinerande och administrativ roll. Ditt arbete kommer att genomföras i en miljö i nära samarbete med specialister från flera olika områden och organisationer och din förmåga att samarbeta och kommunicera är därför av stor betydelse. Då arbetsgruppen och samarbetspartners är från flera delar av världen ställer vi krav på goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift. Vi kommer att göra en sammanvägd bedömning över meriter och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi? En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats. Placering: Solna https://ki.se/cns https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet Ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast den 21e april 2024. Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss!

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
kvalitetsutvecklare till Barn- och utbildningsförvaltningen

Verksamhetsbeskrivning Vill du vara med och arbeta med förskolor och skolor i ett samhälle som präglas av utveckling och omvandling? Vill du leda utvecklingsarbetet i en målstyrd verksamhet; engagera, motivera och skapa arbetsglädje i arbetsgrupperna? Vill du ha ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter? Sök då jobb som kvalitetsutvecklare på Barn- och utbildningsförvaltningen. Tjänsten är placerad på förvaltningens stab som ett stöd till verksamheterna och en länk till kommunens kvalitetsgrupp. Du är direkt underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Arbetsuppgifter Som kvalitetsutvecklare driver du tillsammans med övriga medarbetare i förvaltningens stab, rektorer och övriga i ledningsgruppen ett utvecklingsarbete för att ge Gällivare kommuns förskolor och skolor bästa möjliga förutsättningar för utveckling. Du arbetar med att anpassa, utveckla och kvalitetssäkra metoder, arbetssätt och rutiner inom förvaltningen. Du samordnar och driver arbetet med kvalitetsutveckling enligt kommunens styrmodell. Du har ansvar för att omsätta, följa upp och vara delaktig i kommunens visioner och mål i användbara strategier och handlingsplaner inom förvaltningen. Delar av arbetet kommer att bedrivas i kommunens övergripande kvalitetsgrupp. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med att ansöka om och redovisa statsbidrag och med utredningar och skrivelser inom förvaltningen. Du ger stöd till chefer inom förvaltningen samt förvaltningens nämnd. Kvalifikationer Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning, helst utbildningsbakgrund inom skolan. Du har erfarenhet av att arbeta med utveckling och planering på lång och kort sikt och av att följa upp verksamhet. Som person är du drivande och utvecklingsorienterad samtidigt som du är lyhörd och prestigelös. Det är viktigt att du är samarbetsorienterad och kan lyssna och kommunicera på ett sätt som skapar delaktighet med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan planera, samordna, organisera, driva processer samt prioritera i ditt arbete. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta med många uppgifter parallellt i en föränderlig verksamhet. Du har god analytisk förmåga och kan sätta dig in i statistik som stödjer verksamheten. Meriterande är goda IT-kunskaper. Vi ser även kunskap om förvaltningens verksamheter, politiskt styrda organisationer och kommunal förvaltning som meriterande. Vi  lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   Arbetstid/Varaktighet Heltid. Tillsvidare Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Vi tillämpar individuell lönesättning. Ansökan Sista ansökningsdag: 2024-05-06 Tillträde: 2024-08-01 eller enligt överenskommelse under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Fackliga företrädare Sverigeslärare  Skolledarna Vision Upplysningar Är du intresserad eller har frågor om tjänsten kontakta förvaltningschef Ulrika Forsström, tfn 0970‑81 83 02 eller 073-088 25 18. Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Jämlikhet, mångfald och inkluderings-samordnare

Vill du vara med och driva förändring inom ett av Sveriges högst ansedda universitet? Chalmers tekniska högskola söker nu dig som vill vara samordnare för arbetet med jämlikhet, mångfald och inkludering (JMI-samordnare, på engelska DEI officer)!  På Chalmers tekniska högskola sker banbrytande forskning och utbildning i en ständigt dynamisk och internationell miljö, ofta i nära samarbete med industri och näringsliv. Chalmers har genom sin nya vision tagit sikte på att utvecklas till ett av Europas ledande tekniska universitet. Som fristående stiftelseägt universitet har vi unika möjligheter att utveckla både organisationen och samverkan med det omgivande samhället. För oss är en arbetsmiljö som präglas av respekt, öppenhet, mångfald, delaktighet och kvalitet en förutsättning för att nå visionen. I vår ambition att ständigt utvecklas finns många initiativ och aktiviteter inom framför allt jämställdhetsarbetet, men även inom mångfald och inkludering.  En av de största satsningarna som Chalmers gjort inom jämställdhet är initiativet Genie (Gender initiative for excellence). Genie startades 2019 och är en kraftfull satsning från vår ägarstiftelse för att öka jämställdheten inom Chalmers fakultet, men även för att bidra till kulturförändring på lärosätet som helhet. Som JMI-samordnare kommer du att samarbeta med Genieinitiativet och säkerställa integrationen med övrig verksamhet. Om rollen Som JMI-samordnare på Chalmers samordnar du aktiviteter och aktörer, sätter de i relation till varandra för att synliggöra arbetet som helhet. Du utvecklar strategier och mål inom jämlikhet, mångfald och inkludering och arbetar både strategiskt och operativt genom att höja kunskapsnivån och medvetandegöra utmaningarna, men även lösningarna. Du utvecklar våra processer i gott samarbete med kollegor inom och utanför HR-avdelningen, och ansvarar för återkommande och regelbundna aktiviteter och uppföljningar, utveckling av metodstöd och processer kopplat till diskrimineringslagen och jämställdhetsintegrering. Vi uppmuntrar dig att delta i utvecklingen av utbildningar och ta ledningen i deras genomförande, i samarbete med kollegor på Chalmers. Du är anställd på HR-avdelningen och ditt uppdrag är knutet till prorektor för Ledarskap och jämlikhet. HR-avdelningen är en del av Chalmers verksamhetsstöd och består av ca 40 medarbetare. Vi utvecklar och arbetar med frågor som rör stöd till chefer och ledare, ledarutveckling, kompetensförsörjning, verksamhetsplanering, lön & ersättning, arbetsrätt, arbetsmiljö, miljö, JMI (jämlikhet, mångfald, inkludering). Tillsammans med ledare, chefer och medarbetare bidrar vi på HR till att Chalmers fortsätter att vara en attraktiv och hållbar arbetsplats för alla. Hos oss på Chalmers får du frihet under ansvar i en uppskattad och utvecklande roll där du blir en expert på HR-avdelningen inom JMI. Du kommer att vara en del av ett dynamiskt HR-team med kunniga HR-partners och specialister, samt samarbeta med andra funktioner inom akademin och verksamhetsstödet. Kvalifikationer Vi söker dig som: - har en relevant högskoleutbildning som tex beteendevetare  med en vidareutbildning inom genusvetenskap och likabehandling.  - har god erfarenhet av en liknande samordnande roll i en stor organisation eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig - har en erfarenhet av att skapa och hålla utbildningar, själv eller tillsammans med andra - du är väl förtrogen med att analysera statistik  - är en god kommunikatör - talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då Chalmers är en internationell arbetsplats Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och inspirera team.     Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid.  Chalmers ambition är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3400 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sedan starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez! Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: ⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.  ⦁ Semester upp till sju veckor per år. ⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. ⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer REF 2024-0239. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Personligt brev   • 1-2 sidor Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag: 12 maj  Vid frågor, vänligen kontakta Angela Hillemyr, HR-chef  Epost: [email protected] Telefon: 031-772 21 45 Karin Kjell From, Enhetschef Epost: [email protected] Telefon 031-772 12 63 *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***   Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Kvalitetsäkringssamordnare

Vill du bidra till kvalitetssäkring genom goda och hållbara stödprocesser? Sök till oss! Hos oss på Stödenheten arbetar vi övergripande med systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete inom Vård- och omsorgsförvaltningen och specifikt inom funktionshinderområdet. Hos oss arbetar bland annat kvalitetssäkringssamordnare och utvecklare. Vi är en stödverksamhet och vi arbetar till stor del med uppdrag från verksamheter inom områdena LSS, Socialpsykiatri, Daglig verksamhet/Sysselsättning, Boendestöd, Personlig assistans och LSS Barn. Stödet vi ger till enheterna handlar ofta om handledning eller utbildningar kring dokumentation, förhållningssätt, bemötande, metoder och pedagogik. Vi planerar tillsammans med uppdragsgivaren hur, när och på vilket sätt uppdraget ska genomföras och stämmer av en relevant tidplan för uppdraget. Vi arbetar även med intern utveckling, som process- och metodarbete samt med utbildningar inom funktionshinderområdet. Det kan exempelvis vara interna utbildningar för både personal och brukare. Våra inkomna uppdrag till Stödenheten fördelas utifrån den erfarenhet och kompetens som finns bland oss i arbetsgruppen. ARBETSUPPGIFTER Som kvalitetssäkringssamordnare hos oss arbetar du verksamhetsnära och stöttar enheter inom funktionshinderområdet i uppdrag som enheterna efterfrågat. Det avser stöd inom dokumentation, förhållningssätt/bemötande, arbetssätt och metoder, ärendehandledning och utbildning och sker ofta ute på enheten. Din arbetsplats är både i verksamheterna och i Stödenhetens lokaler på Kungsgatan 9. Andra uppgifter som ingår är att vara support till medarbetare via mejl, telefon eller digitala möten på dagtid. Samverka med andra nyckelpersoner inom och mellan förvaltningar. Du har även en fördel i arbetet om du har kunskaper om kognitiva funktionsnedsättningar och digitala hjälpmedel. KVALIFIKATIONER Nu söker vi dig som har högskoleutbildning som omfattar 180hp/120p, exempelvis som beteendevetare eller liknande. Du arbetar eller har arbetat inom funktionshinderområdet tidigare. Du har goda kunskaper gällande social dokumentation och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du har erfarenhet av att handleda personalgrupper i ärendehandledning, hålla i utbildningar och tidigare arbetat inom personlig assistans är det positivt. Du har kunskaper om relevanta förhållnings- och arbetssätt och metoder, som exempelvis Tillämpad beteendeanalys, PFA (pedagogiskt förhållnings- och arbetssätt) samt MI och Kognition. Har du arbetat som kvalitetssäkringssamordnare är det en fördel. Vi söker dig som är drivande i samverkan och nätverkande med parter inom och utanför kommunen. Du har förmågan att ta dig an olika uppdrag och är lyhörd för olika behov/önskemål från uppdragsgivaren. Du har lätt för att skapa nya kontakter i arbetet och har lätt att ta nya grupper. Vi ser positivt på om du är öppen för att utvecklas i arbetet, söka ny kunskaper och är modig på sättet att våga anta nya arbetsmoment. I samarbetet är du en prestigelös lagspelare som är öppen för andras input. Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev Vi på Stödenheten önskar dig varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024