Lagerplanerare

Sök bland 17 lediga jobb som Lagerplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Logistik- och inköpskoordinator till Signcore

Är du redo att ansluta till ett dynamiskt företag där snabba beslut, personlig utveckling och inflytande står i fokus? Utforska en ny nyckelroll hos Signcore som logistik- och inköpskoordinator. Här får du chansen att forma och effektivisera våra logistik- och inköpsprocesser. Läs vidare för att upptäcka hur du kan spela en central roll i vår framtida tillväxt hos Signcore. Din framtida arbetsgivare Signcore AB är ett nystartat entreprenörsdrivet bolag inom framförallt den grafiska industrin. Vi i bolaget är rutinerade inom vår bransch och har precis tagit över en verksamhet med en befintlig kundbas och leverantörsrelationer med världsledande varumärken. Hastighet, innovation och att våga pröva nytt ligger oss varmt om hjärtat och samtliga ägare är aktiva i bolaget. Vårt huvudkontor med lager ligger i Borås och våra 6 medarbetare agerar inom hela Sverige. Vi har en ambition att växa och kommer på sikt även ta oss utanför Sveriges gränser. Vad erbjuder rollen? I rollen som logistik- och inköpskoordinator blir du en nyckelperson i Signcores dynamiska arbetsmiljö. Du ansvarar för att optimera logistikflöden och inköpsprocesser, allt från leverantörsförhandlingar till effektiv lagerhantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden omfattar bland annat: - Koordinera logistiken och inköpen av nödvändiga förbrukningsmaterial samt delta i strategiska inköp - Hantera olika logistikprocesser, inklusive bokningar och tulladministration samt koordinera in- och utleveranser för att säkerställa en smidig drift - Sköta dagligt plock- och packarbete, ordermottagning och övriga nödvändiga uppgifter i bolaget Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen som logistik- och inköpskoordinator bör du ha erfarenhet av flera av de arbetsuppgifter som nämnts, gärna med fullt ansvar för några av dessa processer. Du är van vid att navigera i olika system, behärskar svenska flytande och har god förmåga i engelska. B-körkort är ett krav. För att trivas hos oss är du en social person som värdesätter en öppen arbetsplats med högt i tak. Du trivs med att inneha en central roll inom organisationen och är van vid att arbeta självständigt. Ditt beslutsamma och initiativrika tillvägagångssätt gör att du kan hantera de snabba svängningarna i vår verksamhet, och vi värderar din förmåga att ta initiativ och lära dig av dina misstag. Är detta din perfekta match? Hos Signcore får du möjligheten att vara med och aktivt bidra till formandet av företaget. Här värderas din förmåga att agera snabbt och ditt engagemang att vara med och påverka. Du kommer att ha insyn i och vara delaktig i stora delar av organisationen, vilket ger en unik möjlighet att verkligen göra skillnad. Med ambitiösa tillväxtmål och planer på att bredda sig geografiskt, erbjuder Signcore stora utvecklingsmöjligheter för dig som är redo att växa tillsammans med företaget. Om du drivs av möjligheten att vara en del av en dynamisk och snabbrörlig miljö där dina idéer och insatser erkänns, då kan detta vara din perfekta match. Ta chansen att vara med på en spännande resa där du inte bara blir en del av vår framgång - utan också formar den. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected] Sökord logistik, inköp, bokningar, logistikprocesser, tulladministration

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Produktionssamordnare Omlagringsterminal Mitt

Är du intresserad av lager och logistik? Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Ta chansen med denna roll i expansionen av Försvarsmaktens logistikverksamhet. Tillsammans skapar vi en hållbar logistik i fred, kris och krig för Försvarsmakten. Om enheten Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Försvarsmaktens Centrala Lager (FMCL) är en del av FMLOG Försörjning som skapar möjligheter för Försvarsmakten genom att ta emot och leverera materiel i tid och med hög kvalitet. Genom kunskap om hur materielen ska tas emot, lagras, förrådsunderhållas, levereras och även avvecklas är vi delaktiga i att göra Försvarsmaktens verksamhet möjlig. Våra attityder och arbetssätt präglas av ömsesidigt förtroende för att kunna leverera försvarslogistik när och där den behövs. Huvudsakliga arbetsuppgifter Initialt kommer du tillsammans med en arbetsgrupp bygga upp fungerande funktioner och rutiner för den kommande sektionen-Omlagringsterminal Mitt placerad i Bro. Sektionen har till uppgift att fungera som omlastningsplats för stora mängder materiel och förrådshållning av materiel i väntan på avveckling alternativt omfördelning. Som produktionssamordnare har du varierande arbetsuppgifter som syftar till att skapa förutsättningar för att förbättra och stödja både den operativa och taktiska delen av verksamheten. Du stödjer aktivt avdelningens chefer utifrån styrande dokument. Du ansvarar för: • Uppföljning, analys, värdering och utveckling av avdelningens samtliga processer, det innefattar även stödprocesser; ex INFRA, IT, investeringar, mobilisering och övningar • Upprättar styrande dokument och rutiner • Leda och delta i arbetsgrupper och forum • Aktivt delta i utförandet av redovisnings- och systemuppgifter • Systematiskt identifiera och genomföra förbättringsarbete inom lagerverksamheten och våra gränsytor, från idé och genomförande till dokumentation och uppföljning.  Kvalifikationer • Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. • Mycket goda datakunskaper i Office paketet. • Goda kunskaper inom arbetsmetoder och dokumentation. • Relevant akademisk utbildning eller motsvarande utbildning/yrkeslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • B-körkort för manuell växellåda • Erfarenhet av att arbeta inom storlagerdrift • Erfarenhet av att dokumentera och sammanställa t ex rapporter, analyser och förslag  Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av att arbeta och leda projekt. • Erfarenhet av affärssystem SAP. • Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. • Kunskap om Försvarsmaktens verksamhet, materiel och processer. • Kunskap och erfarenhet av myndighetsarbete t.ex. analyser och utredningsarbete.  Personliga egenskaper Du har förmågan att planera, analysera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du samarbetar effektivt med andra, har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt och kan genomföra dina åtaganden så de ger resultat. Det är viktigt för dig att handla i enighet med fattade beslut och mål. Flexibilitet är en förutsättning, eftersom varierande arbetsuppgifter förekommer och förändrade omständigheter inträffar. Vi ser att du har ett inkluderande arbetssätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar arbetet på bästa sätt. Rollen som produktionssamordnare ställer krav på självständighet och integritet men det krävs också en stor vilja att hjälpa andra. Försvarsmakten befinner sig i en stor tillväxtfas, för att klara av rollen behöver du gilla förändring, ha mycket energi och kunna hantera högt tempo. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som bidrar positivt till verksamhetens utveckling. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Bro f o m kvartal 4, 2024. Tillsättning innan kvartal 4 utgår man från Arboga med introduktion. Resor ingår i tjänsten. Upplysningar Avdelningschef Magnus Wepsäläinen eller Stf Avdelningschef Helene Silversten (nås via växeln 0589-40400) Fackliga representanter Ola Andersson SEKO Pernilla Kjellgren SACO Håkan Antonsson OFR/S Samtliga nås via växeln på telefon 0589-40400   Välkommen med din ansökan senast 2024-05-10 Din ansökan ska bestå av ditt CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Lagerutredare sökes till lager i Bålsta

Inledning: Kort beskrivning om tjänsten, ca 3 rader lång. Försök gärna göra den lite säljande. Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är ett arbeta i de olika systemen, kontrollera och utreda logistikprocesser samt utreda olika incidenter som skett på lagret. Är du en person som har arbetat med liknande arbetsuppgifter eller tror du att du är rätt person för jobbet, ansök då till oss! Arbetsuppgifter Kontrollera lagersaldo Utreda logistikprocesser Arbeta i olika wms-system Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som noggrannhet, lyhördhet samt samarbetsviljan. Erhåller du dessa egenskaper? Krav Truckkort A1-4 samt B1-4 Systemvana Meriterande Arbetat i liknande roll Studerat logistik/supply chain eller liknande. Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, Actic, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: 07:00-16:00Omfattning: HeltidLön: Enligt GFLStart: Omgående Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Warehouse Quality & Optimization Lead

Vi påNordic Nest Group arbetar varje dag engagerat med våra grundstenar; attskapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail. Vårt huvudkontor och lager är placerat i Kalmar, och härifrån levererar vi skandinavisk design till våra 5 butiker och till vårakunder runtom hela världen. Vårt sortiment består i dagsläget av över 280 olika varumärken och drygt 75 000 artiklar i sortimentet. För att lyckas med våra grundstenar krävs det att vi ligger i framkant i alla våra funktioner, och alltid strävar efter att utveckla och förbättra oss i varje enskilt moment. Med varuförsörjning och leverans till kundersom en betydande del av verksamheten är det viktigt att vi ligger i framkant med vår varukedja.Nu söker vi dig med tidigare erfarenhet inom lager och förbättringsarbeten! Om rollen: I rollen som Warehouse Quality & Optimization Lead kommer du att vara en del av vår Lagerledning. Du kommerdriva förbättringar i våra processer tillsammans med Warehouse System & Automation Developer samt vara en viktig del i attstötta våra Department Leads i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Utveckla och implementera effektiva och optimerade processer för att öka lagrets produktivitet och effektivitet. Aktivt delta i verksamhetens operationella processer. Driva förbättringsarbeten på varje avdelning tillsammans med avdelningsledare och lagerchef. Arbeta med kvalitetsförbättringar. Arbeta tvärfunktionellt med att planera och optimera lagrets layout för att maximera effektiviteten. Arbeta i nära samarbete med lagerchef för att säkra fastigheten och arbetsmiljön. Samarbeta med olika avdelningar inom företaget för att samordna och hantera lagerrelaterade projekt och processer. Ansvara för upphandlingar och förhandlingar med leverantörer inom våra större områden som emballage, truckar och annan utrustning på lagret. Om dig: För att lyckas i rollen har du ett mycket stort driv ochmålfokus samt är en skicklig problemlösare.Du har erfarenhet av att arbeta inom lagerhantering och har god kunskap om processoptimering och kvalitetssäkring.Du är skicklig på att implementera effektiva strategier för att maximera lagrets effektivitet och kapacitet. Vidare har du god förmåga i upphandlingar och förhandlingar med nya och befintliga leverantörer för att uppnå bästa möjliga resultat.Du älskar att jobba i team ochförstår vikten av att jobba tillsammans för att uppnå magiska resultat. Du vågar ta beslut och din attityd präglas av positivitet och av att hittalösningar. Du är även duktig på att samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en effektiv arbetsprocess. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga lager ochhuvudkontor i Kalmar! Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Ida Lavado, Head of Warehouse, till [email protected].

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Administratör till Saab i Järfälla

Saab i Järfälla söker nu en stresstålig och serviceinriktad administratör till deras förråd. Sök idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN: Saab söker en förrådsadministratör som ska inventera, plocka och hålla koll på deras förråd. För att passa i rollen ska du vara strukturerad, ha hög kvalitetsmedvetenhet och ha god förmåga att hantera flera olika uppgifter parallellt. Arbetet omfattar i huvudsak: Inventering av material Inläggning och utplock av material Felsökning vid felaktiga komponentutplock VI SÖKER DIG SOM: Har en gymnasieutbildning inom elektronik och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom elektroniktillverkning Har goda datakunskaper och erfarenhet av ERP-system Har goda kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av lageradministration i ERP-system inom elektronikproduktion Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. OM KUNDFÖRETAGET: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från kunden och vår sida är att du efter 12 månader blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående Placering: Järfälla Rekryteringsansvarig: Johanna Nilsson Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

12 april 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Leveransstyrare till Coop Logistik i Eskilstuna

Coop är det gröna varumärket i branschen, flerfaldigt prisade för sin hållbarhetsprofil och bygger för framtidens mest effektiva och hållbara varuflöden. Terminalen i Eskilstuna har vunnit pris som årets logistiketablering 2022 och kommer vara en av Europas största helautomatiserade terminaler för livsmedel. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll där du tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt Coop Logistiks mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Terminalen kommer att vara i drift dygnet runt och du behöver därför behöver du som söker tjänsten vara öppen för att jobba 2-skift. Skiftgången sträcker sig mellan sön-fre. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta är en del av Liberas uthyrningsverksamhet där uppdragsperioden initialt sträcker sig över sommaren med start i maj för att löpa augusti ut. Möjlighet till förlängning av uppdraget finns. Du får i den här rollen möjlighet att vara med och bygga det vinnande teamet på Coop. Hos dem väntar en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag!

11 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lageransvarig sökes till mindre lager i Alingsås

Är du en driven person som har ett öga för logistik och vill ta nästa kliv i karriären? Då ska du söka till oss! Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara en blandad roll med lite ordinarie lageruppgifter så som lossning och packning, men även ansvarig för den dagliga produktionen fungerar i form av bokningar och kontakt med leverantörer och liknande.Företaget ligger i Alingsås och arbetar med att sälja maskiner mot plåtbearbetning, men även en eftermarknadsorganisation som säljer reservdelar. Arbetsuppgifter Lastning och lossning med truck Bokning och upphandling av frakt Ansvarig för fraktavtal och dialog med leverantörer Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. I denna roll söker vi någon med fart och driv men som även håller ordning och reda. I din roll som lageransvarig krävs det att du är strukturerad och arbetar noggrant. Du ska vara självständigt och lösningsorienterad när problem dyker upp. Det är arbete på ett litet lager och därför krävs det att du trivs med att arbeta på egen hand och skapa en struktur och egna rutiner. Krav Engelska - flytande i tal och skrift Truckkort MeriterandeIntresserad av eller erfarenhet av att mecka med bilar/maskiner då företaget har en del begagnade maskiner som behöver arbetas med Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: mån-tors 07:00-16:30, fre 07:00-13:00Omfattning: HeltidLön: Enligt överenskommelseStart:Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

9 april 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Logistikansvarig

Är du kommunikativt lagd och duktig på att bygga goda och långsiktiga relationer? Lockas du av att skapa bra rutiner och processer och vara en av nyckelpersonerna på Etra nystartade kontor i Örnsköldsvik. Välkommen med din ansökan till tjänsten som logistikansvarig.   Din framtida utmaning Då Etra befinner sig i en expansiv fas i Sverige startar vi upp ett nytt kontor i Örnsköldsvik. I samband med det anställer vi bland annat en ny logistikansvarig. Företaget har idag cirka 20 medarbetare i landet fördelade på orterna Skövde, Linköping, Norrköping och Västerås.  Som logistikansvarig på Etra jobbar både operativt och strategiskt. Du ansvarar för påfyllning av varor på plats hos kund, inköp, planering/styrning/kontrollering av varuflöden, ordning och reda på lagret. Arbetsuppgifter som förekommer är:  - Påfyllning av varor på plats hos kund (stor del av arbetstiden) - Ge förstklassig service och information om våra produkter ute hos kund Inköp av material Planering, styrning och kontroll av materialflöden - Hantering av artikelinformation - Utveckling av samarbeten med leverantörer och kunder - Upprätta ordning och reda på lagret - Paketering av varor   I tjänsten utgår du från kontoret i Örnsköldsvik. Större delen av din tid kommer läggas på plats ute hos kund i närområdet då du fyller på varor. Resterande tid är du på plats på kontoret.     Den du är Vi söker dig som är driven, prestigelös och socialt begåvad. Du har lätt för att se nya möjligheter och du bygger starka och produktiva relationer. För att framgångsrikt kunna ta dig ann rollen behöver du vara duktig på att skapa bra rutiner och processer. Du behöver också ha lätt för att lära dig nya datasystem och vana av att hantera stora mängder information.  Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av logistikarbete. Du har en teoretisk gymnasieexamen samt goda kunskaper i svenska och engelska i både i tal och i skrift. B-körkort är ett krav.   Vad du blir en del av Hos oss blir du en viktig del i Etras expansiva fas i Sverige. I tätt samarbete med vår tekniska säljare kommer du bygga upp vårt nya kontor. Etra startades upp i Sverige under 2021 och har sedan dess ökat kraftigt i omsättning. Etra är specialiserade inom teknisk försäljning och erbjuder ett omfattande sortiment av industriprodukter och tjänster för våra kunder. Företaget ägs av Etra vilket är ett finskt företag inom Etola Group. Etra omsätter 320 miljoner euro, har 25 000 kunder och levererar 300 000 olika artiklar. I sitt servicekoncept kan Etra snabbt leverera artiklar till kund under dygnets alla timmar. Pålitlighet, hög kvalitet, service och hållbar utveckling är våra ledord. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se -  www.hogakusten.com/sv   Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta: Lisa Fagerström, rekryteringskonsult AXÖ Consulting, 076-8241789  Krister Nyman, VD Etola (ansvarig Etra Sverige), 0703-095593, [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 1 maj.   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

8 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Vi söker nu Shipping coordinator till läkemedelsföretag i Brunna!

Om tjänsten Vi söker nu en engagerad och kompetent shipping coordiantor till kund. I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i att optimera och koordinera företagets leveranskedja och se till att kunderna får bästa möjliga service. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Ansvara för att effektivt planera, koordinera och övervaka varuförsörjningen från orderhantering till leverans. Samordna och kommunicera med olika avdelningar som försäljning, inköp, kommunikation och lager. Följa upp leveranser och säkerställa att de levereras i tid och enligt överenskomna kvalitetsstandarder. Hantera och lösa eventuella logistikrelaterade problem eller förändringar i samband med leveranser. Upprätthålla och uppdatera relevanta dokument och system. Vem är du? Erfarenhet av att arbeta inom supply chain eller logistik, gärna i en koordinerande roll. Starka organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. God kommunikationsförmåga och en teamorienterad inställning. Goda kunskaper i SAP och Excel. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett måste Utbildning inom logistik eller en relaterad disciplin är meriterande. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Lagerhantering med kontrollansvar

Vi söker nu en driftig och engagerad person till vårt lager. Du har erfarenhet av tidigare lagerjobb och ett driv inombords. Du besitter även en viss it vana. Vi kommer även att utbilda dig vidare internt. Skicka mejl mm. är din vardag. Vi hanterar djurmat i Östra Hamnen Malmö. Bussförbindelser finns. Du kommer jobba ute på vårt lager och kommer bli insatt i vårt affärssystem Microsoft Dynamics. Till dina arbetsuppgifter hör bland annat orderplock, truckkörning, containerlossning och andra sedvanliga lageruppgifter. Rapportering sker därefter till lagerchefen som är din närmaste chef och som även fördelar arbetsuppgifterna. Du kommer bli hans högra hand. Du jobbar inne på kontoret, men även ute på lagret och är inte rädd för att hugga i. Fördelningen är 30% kontor och 70% lager. Vi har en modern truckflotta. Du kommer garanterat inte ha tråkigt hos oss. Du ser till att varorna som lämnar vårt lager har korrekt märkning, följesedlar och tillhörande fraktsedlar. På fredagar äter vi en gemensam frukost som företaget bjuder på. Du behärskar svenska i tal och skrift obehindrat och du skall ha genomgått en 2 årig gymnasieutbildning. Helst i Sverige. Truckkörning premieras. Arbetet är heltid och förlagd till Malmö / Östra Hamnen. Arbetstiderna är heltid 07:30 - 16:00. Sedvanlig bakgrundskontroll kommer göras på dig som person. Heltid med månadslön. Omgående tillsättning av tjänsten. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

1 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024