Lagerplanerare
Sök bland 25 lediga jobb som Lagerplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Till Emballators produktionsanläggning i Vittsjö söker vi dig som har god erfarenhet av lager/logistik men även kan tänka sig att jobba som maskinoperatör när behovet uppstår. Viktigt att du som söker har flexibilitet och kan hjälpa till där det behövs oavsett om det är på lagret eller produktionen. Tjänsten är långsiktig med chans att kunden tar över anställningen. Arbetstiderna är måndag till fredag, dagtid 07:00-16:00, men även 2 skift kommer förkomma, under vissa perioder kan även natt förekomma. Arbetsuppgifter Lager-Logistik Truckkörning- Viktigt att du har erfarenhet av Motviktstruck, Skjutstativ (B3) samt ledstaplare (A2) Orderplock Lagerflyttar Förse produktion/mellanlager med material Plasta pallar Lasta, lossa med motviktstruck, skjutstativ och ledstaplare. Boka transporter Meriterande är erfarenhet av SAP-S4 eller likande WMS eller ERP system. Arbetsuppgifter Maskinoperatör Plock av material Maskinövervakning Avsyning Kvalitetskontroller Packning Plastning/Emballering Verktygsvård Profil & bakgrund Vi letar efter dig som har erfarenhet av lager sedan tidigare och är teknisk intresserad. Du är tillgänglig relativt omgående. Du har bil och körkort och kan ta dig till kunden när skiftarbete uppstår. Tunga lyft kan förekomma och du är van att arbeta i tempo och självständigt. Du är positiv, professionell och håller god kvalité och är en van lagspelare. Krav Tidigare arbete av lager Erfarenhet från bokning av transporter Truckkort A och B Körkort och tillgång till bil Svenska i tal och skrift Urval sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.
Om rollen Som Driftkoordinator hos oss blir du navet i vårt logistikmaskineri. Du kommer att ha överblick över våra produktionsflöden och säkerställa att varje order går som den ska genom våra system och automationslösningar. Det är en fartfylld och lösningsorienterad roll där kommer spendera mestadels av din tid nära produktionen på golvet och du jobbar nära våra team i Morgongåva och andra delar av Apotea, som Rx, kundservice och teknikteamet. I tjänsten har du inte något personalansvar men du leder däremot chefer. Ditt fokus ligger på att planera produktionen, fördela resurser, identifiera och lösa problem – och se till att vi håller våra deadlines. Du är också med och driver förbättringar för att göra våra flöden ännu smartare och effektivare. Plats: Morgongåva, inget hybridarbete erbjuds Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning Arbetstider: 2 helger i månaden och då jobbar man 06:30-18:30. Övrig tid jobbar man 13:00-01:00 och torsdagar jobbar man 14:00-21:00 Rapporterar till: Logistikchef Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Dina arbetsuppgifter Produktionsplanering och resursfördelning för att maximera flödet Monitorera våra system (Lima, Wamas, Lighthouse m.fl.) och agera snabbt vid avvikelser Vara operativt stöd vid Rx-orderhantering och säkerställa leverans till kund Lösa produktionsutmaningar i både mjukvara och hårdvara, i nära samarbete med IT och serviceteam Leda och stötta personalen mot våra produktionsmål – vi vinner som ett lag! Följa upp och säkerställa att förbättringsprojekt håller hela vägen i mål Fungera som backup i olika ledningsfunktioner vid behov Ge konstruktiv feedback till utvecklingsteam och rapportera avvikelser Vi tror att du har: God systemvana, gärna från Lima, Wamas, Autostore eller liknande Bra koll på logistiska flöden – från plocklista till spedition Stark social förmåga – du trivs med att både ge och ta emot feedback Och vi hoppas att du är: Lyhörd, prestigelös och flexibel En naturlig ledare som gillar att lära ut och motivera andra Självgående, analytisk och lösningsorienterad Stresstålig och trivs i ett högt tempo där dagarna sällan är den andra lik Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 ca 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Är du en strukturerad lagspelare med intresse för logistik och en god känsla för service och kommunikation? Då kan du vara den vi söker till rollen som Backup Dispatch Agent/GEMA (Operations Support) hos DHL Express! Vi söker dig som är tillgänglig omgående och kan arbeta heltid över sommaren (fram till v.35), med chans till fortsatt extrajobb efter sommaren. Tjänsten utgår från vår anläggning på Arlanda, i ett fartfyllt och internationellt arbetsklimat. Som Backup Dispatch Agent är du en nyckelperson i kundens distributionskedja. Du kommer att trafikleda kurirer och externa transportörer vid upphämtningar och leveranser, och fungera som ett viktigt stöd både internt och externt. Du är också DHL:s ansikte utåt i kontakten med samarbetspartners och kunder. Vi söker dig som trivs med variation, har god administrativ förmåga och gillar att ha många bollar i luften. Att hoppa mellan olika uppgifter under dagen ser du som en självklarhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Trafikleda kurirer och transportörer, främst vid upphämtningar • Vara supportfunktion vid hämtningar och leveranser, både internt och externt • Administrativ ärendehantering i kontakt med kundservice • Stötta PUD (Pick Up & Delivery) och GTW (Gateway) i terminalen • Skanna och hantera fysiska paket • Bemanna receptionen och kundluckan • Ta emot kurirer efter avslutad rutt, hantera returer och utföra administrativa uppgifter DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har: • Ett anmärkningsfritt belastningsregister (obligatoriskt för anställning, kontrolleras under rekryteringen) • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska • God administrativ vana och datorvana, särskilt inom Office-paketet. Mycket meriterande: • B-körkort • Erfarenhet från kuriryrket eller annan roll inom logistikbranschen Som person är du: • En kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare • Strukturerad, flexibel och prestigelös • Trygg i kontakten med både kollegor och kunder • Beredd att ibland arbeta med fysiska arbetsuppgifter Övrig information: Eftersom tjänsten är placerad inom ett säkerhetsklassat område krävs en bakgrundskontroll. Du kommer bland annat behöva kunna styrka samtliga sysselsättningar du haft de senaste fem åren. Tjänsten kommer att vara en konsultanställning, vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men arbetar ute hos vår kund. Arbetstider: Måndag till fredag, varierande tider mellan kl. 05:00 och 19:00 Omfattning: Heltid under sommaren, med chans till fortsatt extrajobb Start: Så snart som möjligt Låter det här som något för dig? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag och bli en del av DHL Express! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Kristianstads verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/kristianstad/#verksamhet Anstalten Kristianstad planeras växa, du kan läsa mer om detta här: https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/nyheter/2024/september/anstalten-kristianstad-planeras-vaxa/ ARBETSUPPGIFTER Som förrådsadministratör utgör du en viktig stödfunktion för anstalten Kristianstad. Du kommer att arbeta med varierade arbetsuppgifter, såväl administration som visst fysiskt arbete. I arbetet ingår bland annat att handlägga ärenden avseende intagnas innehav av personliga tillhörigheter. Arbetet innebär också uppgifter så som att packa upp, visitera och skriva in intagnas tillhörigheter vid ankomst samt att skriva ut, packa och lämna ut eller skicka klienters tillhörigheter vid permission, förflyttning eller när intagen försätts på fri fot. Det ingår även att begära in offerter enligt ramavtal, fakturahantering, inköp och hantering av förbrukningsvaror, kontors-material, kläder med mera samt lagerhållning och intern distribution inom anstalten. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. För arbetet krävs att du kan sätta dig in i rådande regelverk och säkerhetsrutiner för att utifrån dessa göra välgrundade bedömningar. Då arbetet innebär att du skriver beslut, krävs förmåga att dokumentera, god datorvana samt att du som person är noggrann och ordningsam. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasiekompetens eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer som relevant • Arbetslivserfarenhet, gärna från lager/förrådsarbete, säkerhetsarbete alternativt arbete med handläggning av ärenden • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana • B-körkort Det är meriterande om du har: • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis juridik eller tidigare erfarenhet av arbete med beslutsfattande i offentlig förvaltning • Erfarenhet från kriminalvård eller annan del av rättsväsendet • Erfarenhet av säkerhetsarbete och säkerhetsmässiga bedömningar • Truckkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Som materialhanterare i vår stödjande organisation, spelar du en central roll i vårt team. Du kommer att vara länken mellan våra truckförare, arbetsledare och operatörer, och säkerställa att produktionen flyter på smidigt. I rollen, som "spindeln i nätet", är det avgörande att du alltid är uppdaterad om vad som händer i produktionen och att du snabbt kan agera för att möra våra behov. Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med intresse för logistik och materialhantering? Vi söker nu en materialhanterare, som kommer att bli en viktig del av vårt team. Du har en viktig roll i vår produktion där du får möjlighet att påverka och bidra till våra ständiga förbättringar (inklusive arbete med 5S). Det kommer att innebära daglig kontakt med kollegor inom lager och produktion. DINA HUVUDSAKLIGA UPPGIFTER • Säkerställa att rätt material finns på rätt plats • Arbeta med packningsinstruktioner som är anpassade till materialet och produktionsbehoven. • Använda vårt affärssystem XA för att planera och säkerställa att materialet når rätt arbetsstation. • Vara kontaktperson för truckförare i produktionen samt agera stöd för arbetsledaren i produktionen. • Delta i uppstartsmöten och vid behov hantera truckkörning samt certifiering av nyanställda truckförare enligt våra säkerhetsrutiner. • Samarbeta med arbetsledning och produktionsteknik för att optimera materialhanteringen och säkerställa effektiva arbetsflöden. Arbetstiden är förlagd under dagtid, 2-skift kan förekomma. STÄMMER DET HÄR IN PÅ DIG? Vi söker dig som är flexibel och en "serviceminded person", du ser lösningar och är mån om att hjälpa till där det behövs. Vi ser att du är strukturerad och kan hantera ett högt tempo. Du bör kunna ha många bollar i luften utan att tappa fokus. Erfarenhet av materialhantering, lagerarbete eller liknande roller är meriterande. God färdighet i att hantera det svenska språket i tal och skrift. God datorvana och erfarenhet från affärssystem är till fördel. Då det kan förekomma truckkörning är det önskvärt att man har truckkort, om inte, så utbildas man internt på NIBE. MER OM OSS Vi finns för att ge världen bättre energilösningar. Ända sedan 1952 har vi arbetat passionerat och målinriktat med att utveckla nya metoder för bättre energieffektivitet. På så sätt spelar vi en viktig roll i den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle. Våra produkter förlitar sig på den finaste svenska ingenjörskonsten. Vi har en stark marknadsposition och gör stora satsningar för framtiden. Vår företagskultur är familjär och entreprenörsdriven. NIBE I SIFFROR NIBE AB är en modern och framgångsrik industri med en omsättning på drygt 4 miljarder kr/år med drygt 1450 anställda i Markaryd. NIBE tillhör de marknadsledande i Europa med ett produktsortiment som består av marknadens bredaste program av värmepumpar, varmvattenberedare, solpaneler, biobränsleprodukter, ventilationsprodukter, fjärrvärmeutrustning, braskaminer mm. NIBE AB ingår i det börsnoterade NIBE Industrier som har en omsättning på cirka 40 miljarder kr och mer än 21 000 anställda i över 30 länder. VÄLKOMMEN ATT SÖKA JOBBET Vill du jobba med oss för en mer hållbar framtid? Välkommen att söka jobbet via vår hemsida www.nibe.se under "lediga jobb". Vi tillämpar löpande rekrytering och önskar din ansökan snarast, men senast den 9 maj 2025. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta någon av oss.
Materialhanterare Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Dagligen utifrån produktionsplanen per jobb plocka ihop (kitta) material från föregående förädlingssteg med förtillverkat material och inköpt material och sedan med truck distribuera det till utförare i rätt tid. Att samla in tillverkat material i verkstäder och sätta det i ett lager för produkter i arbete (PIA) eller sända det för inlagring på förråd. Hålla god ordning i PIA-lager och materialplatser i verkstäderna och att den fysiska platsen för materialen också är rätt destinerat i ERM-lokalisering. Det ingår i uppgiften att i nära samarbete med produktionsplanerare och logistikutvecklare utveckla och förbättra verksamheten. Din profil Krav Du har ett bra ordningssinne och gillar att rätt sak är på rätt plats. Du kan hantera både praktiskt och administrativt arbete. Du har förmåga att se förbättringsmöjligheter och vill bidra till utveckling. Du kan kommunicera på svenska i text och tal. Innehar B-körkort. Meriterande Truckkort Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: Peter Henrysson, Head of Production planning and Logistic Business Area Kockums, [email protected] Frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare, Nina Torebrink, [email protected]
Söker du en ny utmaning inom lagerarbete i Örebro? Rekryteringsgruppen söker nu lagervårdare/planograf som har erfarenhet av att arbeta i en dynamisk lagermiljö. Är du ansvarstagande och trivs med fysiskt arbete, då kan du vara den vi letar efter! Arbetsuppgifter: Plocka och packa varor för utskick, samt säkerställa att beställningar är korrekta och kompletta. Mottagning och kontroll av inkommande leveranser, samt hantera inlagring av varor på rätt plats. Uppdatera lagersystemet med korrekt information och säkerställa att lagernivåer är optimala. Samarbeta med kollegor för att säkerställa effektiviteten på lagret och en smidig arbetsprocess. Kvalifikationer och erfarenheter Erfarenhet av lagerarbete och hantering av logistikflöden är meriterande. Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant, även under stressiga situationer. Körkort B samt truckkort är fördelaktigt, gärna skjutstativ. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt grundläggande datorvana. Personliga Egenskaper Vi söker dig som är positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du bör ha god samarbetsförmåga och vara villig att hjälpa till där det behövs, för att gemensamt nå lagrets mål. Arbetstider och Anställningsvillkor Heltidstjänst med arbetstider måndag till fredag, klockan 07:00-16:00. Tjänsten är placerad i Örebro och startdatum är enligt överenskommelse. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, möjlighet till personlig utveckling och att få vara del av en engagerad arbetsgemenskap där ditt arbete uppskattas och bidrar till verksamheten. Om FöretagetRekryteringsgruppen är ett respekterat bemanningsföretag som startades 2001, specialiserade inom transport och lager/industri. Vi sätter högt värde på kvalitet och kundservice. Mer information finns på vår hemsida: rekryteringsgruppen.com Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka din ansökan redan idag! Sökord: lagervårdare, lagerarbete, Örebro, logistik, plock och pack, heltid
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 25 jobb