Lagerplanerare

Sök bland 18 lediga jobb som Lagerplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Lageransvarig sökes till Vårgårda Maskincenter

Är du en tekniskt kunnig person med bred kunskap om datorer och olika system? Vill du arbeta strukturerat och skapa ordning och reda i ett växande företag med goda karriärmöjligheter? Då ska du fortsätta läsa! Om företaget Vårgårda Maskincenter AB utrustar, säljer och servar entreprenadmaskiner med tillbehör samt kärror för traktor och lastbil. I företagets helt nybyggda verkstad servar, reparerar och utrustas entreprenadmaskiner, kärror, lantbruksmaskiner och skogsmaskiner. Anläggningen ligger i Asklanda utanför Vårgårda och har precis färdigställt en större utbyggnation. Läs gärna mer på www.vmcenter.se Vad erbjuder rollen? I rollen som lageransvarig är du med i skapandet av en ny tjänst i takt med att bolaget växer. Du kommer att ha hand om att ordna en lätthanterlig struktur i lagerdelen och också ha hand om reservdelar. Det förekommer kundkontakt då du kommer att stötta lagerchefen i säljbiten. Utöver det kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå utav; - Beställningar av delar och ordermottagning - Beredning av jobb för verkstaden - Sortera och packa upp inkommande gods och ställa dessa på plats - Skapa och upprätthålla rutiner för lagret - Registrera produkter i datorsystem Även vanliga mekanikeruppgifter kan tillkomma i mån av tid. Arbetstiderna är 07.00-16.00 måndag-fredag. Vem är du? Vårgårda Maskincenter går mot digital utveckling och i rollen som lageransvarig kommer du att introduceras i ett nytt affärssystem och till en början kommer mycket fokus ligga på att skapa och sätta rutiner för att kunna arbeta mer professionellt och effektivt i lageravdelningen. Du behöver vara duktig att arbeta med datorer och dess system och ett extra stort plus är om du är van att arbeta i programmet Pyramid. För den här tjänsten behöver du ha kunskap om större maskiner då arbetet är väldigt självständigt och du behöver kunna veta vilka delar som passar till vilken maskin och vart delarna ska vara. Du kommer också att ha kontakt med kunder vid sälj och rådgivning så utöver den tekniska kunskapen behöver du ha lätt för att kommunicera och inte vara rädd för att ta kontakt med andra människor. Du bör känna dig trygg i att arbeta självständigt och är initiativtagande. Vårgårda Maskincenter är stolta över att ha en lättsam och konfliktfri arbetsplats där personalen och arbetsmiljön står i fokus. För att passa in behöver du trivas i en sådan miljö och vara med att bidra till den behålls. Social kompetens värdesätts och vi tror att du som söker är en trevlig och schysst person med hög arbetsmoral som respekterar arbetsplatsen regler och policys. Körkort är ett krav för tjänsten då man kan komma att behöva ta sig till olika platser under arbetsdagen. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med goda chanser till anställning hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Denna tjänst kommer att tillsättas omgående så fort vi hittar rätt person. Därför sker intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum på annonsen. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Madeleine på [email protected] Ha i åtanke att vi inte tar emot ansökningar via telefon eller mail. Sökord Vårgårda, Effektiv, Bemanning, Maskincenter, Grävmaskin, mekaniker, lagerarbete, lageransvarig

22 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Driftoperatör till kund i Rosersberg

Vi behöver förstärka vår personalstyrka med en duktig driftoperatör till våran kund i Rosersberg. Tillsättning per omgående. Vi söker dig som vill arbeta heltid och som har erfarenhet av att arbeta inom lager som driftoperatör. Krav från kunden Mekanisk bakgrund/ fastighet Gärna operatörs vana från maskiner Erfarenhet av service och underhåll Noggrann och förmåga att arbeta självständigt. Driven person med intresse för automation. Viktigt att ha teamkänsla och kunna samarbeta med all vår personal. Flytande svenska är ett krav, engelska är meriterande. Önskvärt är om du har Truckkort, saxlift, För att passa in hos oss så ska du vara ansvarsfull och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du ska förstå att du alltid representerar oss på 21Activa och våra kunder när du arbetar och du ska vara ett föredöme för andra. Som anställd på 21Activa så verkar du för en bra arbetsmiljö, du är hjälpsam och tar hand om ny personal och hjälper till där det behövs. Vi har fler platser som behöver fyllas och vi kommer att hålla intervjuer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

21 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Operativ lager- och förrådsförvaltare

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Administrativ lager- och förrådsansvarig erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år.  Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige! Om tjänsten Som operativ lager- och förrådsförvaltare arbetar du med förrådsverksamheten på tilldelat lager/förråd i Åsbro. Du kommer att ha ett varierande operativt arbete och kommer i kontakt med lednings- och stationsmateriel, lagersystem och utrustning. Lagret är under stor utveckling och verksamheten kommer att öka mycket framöver. I rollen ingår att ta emot, registrera, inventera och lämna ut materiel. Du kommer att förvalta och underhålla samtlig materiel inom lagret/förrådet och kontinuerligt genomföra förbättringsåtgärder inom lagret/förrådet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Ankomstkontroll, rengöring och återställning. Placera på anvisad plats. • Inventera och emballera och märka upp materiel • Lagerhålla materiel i lagret/förrådet • Arbeta i Svks förrådssystem (IFS) Visst administrativt arbete kan förekomma I din roll kommer du att stärka division Näts lager- och förrådsverksamhet så att det finns organisation, materiel, processer samt kunskap för att hantera logistiken vid normal verksamhet, men även vid störningar, kris, höjd beredskap och krig. Du får även möjlighet att vara med och bygga upp en verksamhet, där det finns stor flexibilitet i vilka arbetsuppgifter man kan ta på sig beroende på tidigare kunskaper och erfarenhet. Sektionen består för närvarande av tf. enhetschef, sex anställda och två konsulter. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga med en naturlig förmåga att samverka med olika kontaktytor. Du är kvalitetsmedveten och har en god struktur i ditt arbete. I denna roll är det viktigt att vara initiativtagande, ha ett kreativt sinne och vara lösningsorienterad. Vidare är du lösningsorienterad och vågar lösa problem självständigt och med tilltro till din egen kompetens och erfarenhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, eller annan utbildning som Svenska kraftnät bedömer som likvärdig. Du kan även ha motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som myndigheten anser likvärdig. Du har även: • Flerårig erfarenhet från förråds- och lagerverksamhet som Svenska Kraftnät bedömer som relevant • Erfarenhet att arbeta med lagersystem i rollen som användare (exempelvis IFS) • B-körkort • Giltigt truckförarbevis kategori B1 • Behärska svenska och engelska väl i tal och skrift   Du har gärna erfarenhet av: • Lastmaskinsbevis för hjullastare godshantering C2 • Erfarenhet av att arbeta på myndighet eller offentlig verksamhet • Erfarenhet av att arbeta med materiel för lokal-, regional- eller transmissionsnät • Erfarenhet av säkerhetsskydd och/eller signalskydd samt hantering av säkerhetsskyddsklassificerad information och/eller system. • Erfarenhet av arbete med krav och styrdokument Bra att veta • Tjänsten är placerad i Åsbro • Resor förekommer i denna tjänst; En till tre övernattningar per kvartal inom Sverige. • Sista ansökningsdag 3 juni 2024, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan • Tjänsten är en Tillsvidareanställning Kontakta gärna rekryterande chef Matay Yoken, tel. nr. 010- 475 8341 alternativt ansvarig rekryterare Ethel Marx, tel. nr. 010-489 2055. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

20 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Order management till lager i Jordbro.

Har du erfarenhet av order management sedan tidigare eller är datakunnig och vill utvecklas inom lager &logistik?Då kan detta vara nästa steg för dig! Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att frisläppa ordrar och se till att ledtiderna möts. Arbetsuppgifter Frisläppa ordrar Säkerställa att ledtider följs Säkerställa god kvalitet till kunderna. Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som viljan att utvecklas samt lyhördhet. Krav Datavana Systemvana Meriterande Ifall du arbetat inom order management tidigare Ifall du har studerat logistik eller likvärdig utbildning. Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: Skift. Både dag och kvällOmfattning: HeltidLön: Enligt GFLStart: Omgående Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

20 maj 2024
Sista ansökan:
6 november 2024
Materielhanterare vid Militärregiongrupp

Materielhanterare vid Militärregiongrupp. MRV/ Hallandsgruppen ansvarar för att vidmakthålla och utveckla 45.e Hemvärnsbataljon. I uppgiften ingår att genomföra såväl grundläggande- som repetitionsutbildning av soldater, befäl och förbandsdelar. MRV Hallandsgruppen söker en materielhanterare för placering vid Hallandsgruppens (HAG) logistiksektion från efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Din huvuduppgift är att tillsammans med övriga medarbetarepå HAG, utbilda och utveckla 45.Hemvärnsbataljon, såväl soldater, befäl som förbandet i sin helhet.   Hemvärnet är inne i ett stort och omfattande förändringsarbete för att svara mot framtidens uppgifter och krav. Hemvärnsförbanden består av cirka 22 000 personer organiserade i ~40 bataljoner som ingår i Försvarsmaktens insatsorganisation.     DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER: • Stödja och planera och leda genomförande av vård, tillsyn och utbildning inom materieltjänsten vid Hemvärnsbataljon. • Beredd stödja vid planering och införande av ny materiel/nya materielsystem till Hemvärnsbataljon. KRAV: • Svensk medborgare • B körkort   ÖNSKVÄRDA KVALIFIKATIONER: • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift • Förstå och nyttja stödsystem som PRIO och LIFT • C körkort/ Förarbevis Tung lastbil   MERITERANDE KVALIFIKATIONER: • Erfarenhet av hemvärnet • Instruktör inom särskild funktion, ex. materieltjänst, fordon, sjukvård, skjutinstruktör osv. • Förarbevis Bandvagn 206, Lastbil och släpvagn PERSONLIGA EGENSKAPER: För att trivas i rollen är det viktigt att du är kommunikativ, energisk och trivs med att skapa nya kontakter. Du är ansvarstagande och initiativrik med god förmåga att såväl självständigt som i arbetslaget driva arbetet framåt. Tjänsten innebär viss helgtjänstgöring, kvällstjänster och resor inom Sverige. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. UPPLYSNINGAR OM TJÄNSTEN KAN LÄMNAS AV: MRV HAG/Log-sektionen: Fj Erik Godolakis, 070-6634103eller MRGfv Niclas Haglund, 070-6634140   FACKLIGA REPRESENTANTER: Saco/Oorganiserade: Camilla Rosensköld Seko: Lola Ahlgren OFR/O: Göran Hjert OFRS: Minde Passby     Samtliga nås via växeln på tfn 035- 266 30 00.   ÖVRIGT: • Arbetsort är Halmstad • Önskat tillträde snarast dock efter överenskommelse.      SISTA DATUM FÖR ANSÖKAN: Välkommen med din ansökan senast 2024-06-15. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Material Handling & Studio Support to automobile company in Gothenburg!

Do you have previous experience working in a warehouse or similar environment? Do you enjoy working in a fast-paced international environment? Are you fluent in English and looking for your next assignment? Look no further, our client needs you! About the position Perido is looking for a Material Handling & Studio Support to our client, an automobile company that bring mobility technology and solutions to satisfy the global demand for premium electric vehicles. You will be part of a small facility team that ensures that the Design Studio meets its business needs. The position is placed in Lindholmen, Gothenburg. Your daily tasks Responsibilities: Receive and process incoming shipments, checking for accuracy and completeness of orders and recording any discrepancies. Support design presentations both internal and external. Store goods in the storage area to establish procedures, labelling and organizing items for easy retrieval. Maintain accurate inventory records, including performing regular counts of stock and reconciling any discrepancies. Pick and pack orders for shipment, checking labelling and packaging to ensure accurate and efficient fulfilment of orders. Operate warehouse equipment such as forklifts and pallet jacks, following established safety protocols. Maintain a clean and organized warehouse environment, ensuring clear aisles and walkways, and correct storage of supplies and equipment. Communicate effectively with team members, supervisors, and customers to ensure accurate and efficient fulfilment of orders. Identify and report to the appropriate personnel any problems or discrepancies in shipments, inventory, or equipment. Follow established safety procedures and protocols to minimize the risk of accidents or injuries in the warehouse environment. Your characteristics This role is a great opportunity if you enjoy working in a dynamic and fast-paced environment. To succeed in this role, you should possess excellent communication skills in English, a strong work ethic and adaptability to various situations. Being structured and methodical is a must, along with analytical skills and good planning abilities. Are you who we are looking for? We look forward to reading your application! Qualifications: Previous experience working in a warehouse or similar environment Basic computer skills, including proficiency in relevant productivity applications Familiarity with inventory management systems Ability to lift and move heavy objects and operate warehouse equipment such as forklifts and pallet jacks Ability to work in a fast-paced environment and prioritise tasks effectively Commitment to following established safety protocols and procedures Car & Forklift license Fluent in English, both in spoken and written language Contract type and hours Full-time, consulting assignment until 2024-12-31, with the possibility of extension. Start 2024-06-01. Application Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need. The responsible recruiter for this position is Linn Willberg, you can reach her at [email protected]. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 34616 in the subject line. About Perido Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1500 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Lageradministratör

Vi söker en engagerad och kompetent Lageradministratör att ansluta till vårt team på Köpings Bildemontering. som lageradministratör kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa smidig lagerhantering och effektiv administration av bildelar. (Erfarenhet är ett krav) Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

12 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Supply Chain Manager

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din framtida utmaning Vår verksamhet präglas av många helhetsåtaganden gentemot våra civila och militära kunder inom flygplan- och helikopterbranschen runt om i Sverige och Norden. Vi har långsiktiga åtaganden mot Försvarsmakten och behöver utöka vår personal inom många kompetensområden hos oss. Vi söker just nu en Supply Chain Manager för support till underhållsverkstaden på Malmen (Linköping). Som Supply Chain Manager hos oss kommer du att ingå i en grupp som ansvarar för teknik-, planerings-, berednings- och logistikstöd till helikopterverkstäderna på Malmen. Du kommer att fungera som ett nav mellan våra tekniker och materiellagret, vilket innebär ett stort egenansvar där du mycket på egen hand kommer behöva prioritera bland arbetsuppgifterna. Rollen har främst fokus på att ta fram arbetsunderlag och beställa materiel som teknikerna behöver från lagret. Det här innebär såväl planering, som uppföljning av aktiviteter för att säkerställa att vår kund är nöjd och att vi uppfyller våra åtaganden enligt kontrakt. Sammanfattat innebär rollen följande arbetsuppgifter; * Ansvara för beredning och materielplanering/utköp ur förråd * Delta i arbets- och redovisningsmöten med kund * Materielupplägg i system - Part Entry Som Supply Chain Manager hos oss kommer du att ingå i sektionen Military Rotary Wing, som idag består av ca 75 personer med långsiktiga åtaganden främst mot Helikopterflottiljen. Sektionen ingår i avdelning Support Solutions (ca 270 medarbetare) som finns på flera orter, bl.a. i Linköping (Tannefors/Malmen), Nyköping, Ljungbyhed, och Stavanger samt Luleå, Såtenäs och Ronneby. Vi har en bred verksamhet både avseende civilt och militärt flygunderhåll på våra orter och stor variation i de produkter och tjänster vi levererar. Placeringsorten för den här tjänsten är på Malmen i Linköping. Den du är idag För rollen som Supply Chain Manager hos oss söker vi dig som kan hantera krav från ägare, det innebär att du bör ha en förmåga att på egen hand kunna prioritera vad som behöver göras och i vilken ordning. Givetvis finns det i inledningen av din anställning en tydlig onboarding där man får skugga en kollega för att lära sig våra processer och vad som ska prioriteras. Vi lägger stor vikt vid att den här personen vet vad det innebär att leverera service såväl internt som externt. Det krävs ett kundfokus och ett driv för att leverera det kunden önskar. Vi tror även att du har förmågan att skapa ett arbetsklimat som uppmuntrar dina kollegor att hitta vägar att utveckla både sig själva och verksamheten. Som tidigare nämnt innebär rollen ett stort egenansvar, vilket innebär att du behöver ha ett inre driv som håller dig motiverad i både de lugna och de mest hektiska perioderna. För den här rollen kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaper som vi ser som betydande för att kunna hantera rollen och bli en del av vårt team. Det är krav på att du har; * Minst två års relevant gymnasial utbildning eller motsvarande som vi bedömer som lämpligt för den här tjänsten, * B-körkort, * Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har; * Goda kunskaper i Part 145-regelverk, * Erfarenhet från arbete med planering/beredning/logistik, * Flygteknisk utbildning / erfarenhet, * Goda IT-kunskaper, med fördel inom IFS ERP/SHERPA, FENIX, SAP Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi tillämpar löpande urval på den här tjänsten, skicka därför in din ansökan redan idag för att inte missa chansen att bli en del av vårt team. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Administrativ lager och förrådsansvarig

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Administrativ lager- och förrådsansvarig erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år.  Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige!   Om tjänsten Som lager- och förrådsförvaltare arbetar du med förrådsverksamheten på tilldelat lager/förråd i Åsbro. Du kommer att ha ett varierande arbete med administrativt- och operativt arbete, men fokus ligger på den administrativa delen. Lagret är under stor utveckling och verksamheten kommer att öka mycket framöver. I rollen ingår att upphandla och beställa materiel till lagret/förrådet för att säkerställa korrekt lagersaldo. Det kommer även att finnas möjlighet att delta i olika förbättringsprojekt som syftar till att utöka och förbättra verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Upphandling och beställning av depå material • Delta i verksamhetsutvecklingsprojekt som är relaterade till verksamheten på tilldelat lager/förråd. • Vara den lageransvarige behjälplig i administrativa uppgifter • Stötta i utvecklingsarbete för lager/ förrådsverksamheten. • Arbetsmiljöarbete och deltagande vid skyddsronder • Operativt arbete kommer att förekomma   I din roll kommer du att stärka division Näts lager- och förrådsverksamhet så att det finns organisation, materiel, processer samt kunskap för att hantera logistiken vid normal verksamhet, men även vid störningar, kris, höjd beredskap och krig. Du får även möjlighet att vara med och bygga upp en verksamhet, där det finns stor flexibilitet i vilka arbetsuppgifter man kan ta på sig beroende på tidigare kunskaper och erfarenhet. Sektionen består för närvarande av tf. enhetschef, sex anställda och två konsulter.   Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga med en naturlig förmåga att samverka med olika kontaktytor. Du är kvalitetsmedveten och har en god struktur i ditt arbete. I denna roll är det viktigt att vara initiativtagande, ha ett kreativt sinne och vara lösningsorienterad. Vidare är du beslutsam och vågar fatta självständiga beslut med tilltro till din egen kompetens och erfarenhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, eller annan utbildning som Svenska kraftnät bedömer som likvärdig. Du kan även ha motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som myndigheten anser likvärdig. Du har även: • Flerårig erfarenhet från förråds- och lagerverksamhet som Svenska Kraftnät bedömer som relevant • Erfarenhet av beställarrollen, upphandling/avrop och uppföljning • Datavana, Office-paketet • B-körkort • Giltigt truckförarbevis kategori B1 • Behärska svenska och engelska väl i tal och skrift.   Du har gärna erfarenhet av: • Lastmaskinsbevis för hjullastare godshantering C2 • Erfarenhet av att arbeta på myndighet eller offentlig verksamhet • Erfarenhet av att arbeta med lagersystem som användare (exempelvis IFS) • Erfarenhet av att arbeta med materiel för lokal-, regional- eller transmissionsnät • Erfarenhet av säkerhetsskydd och/eller signalskydd samt hantering av säkerhetsskyddsklassificerad information och/eller system.  ] Bra att veta • Tjänsten är placerad i Åsbro • Resor förekommer i denna tjänst; En till tre övernattningar per månad inom Sverige. • Sista ansökningsdag 28 maj, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en Tillsvidareanställning Kontakta gärna rekryterande chef Matay Yoken, tel. nr. 010- 475 8341 alternativt ansvarig rekryterare Ethel Marx, tel. nr. 010-489 2055. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected].         Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Lagerutredare sökes till lager i Bålsta

Inledning: Kort beskrivning om tjänsten, ca 3 rader lång. Försök gärna göra den lite säljande. Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är ett arbeta i de olika systemen, kontrollera och utreda logistikprocesser samt utreda olika incidenter som skett på lagret. Är du en person som har arbetat med liknande arbetsuppgifter eller tror du att du är rätt person för jobbet, ansök då till oss! Arbetsuppgifter Kontrollera lagersaldo Utreda logistikprocesser Arbeta i olika wms-system Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som noggrannhet, lyhördhet samt samarbetsviljan. Erhåller du dessa egenskaper? Krav Truckkort A1-4 samt B1-4 Systemvana Meriterande Arbetat i liknande roll Studerat logistik/supply chain eller liknande. Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, Actic, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: 07:00-16:00Omfattning: HeltidLön: Enligt GFLStart: Omgående Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024