Vill du bli en del av ett välmående säkerhetsföretag som står inför en spännande tillväxtresa? Säkerhetsbolaget FST AB söker en driven och kundorienterad larmtekniker till Nynäshamn och Stockholmsområdet. Låter detta som något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Att arbeta som larmtekniker hos Säkerhetsbolaget FST AB innebär en spännande och varierande arbetsdag. Rollen innefattar driftsättning, installationer, service, felsökning och kompletteringar av olika säkerhet- och passersystem. Det är en ansvarstagande och utvecklande roll där du levererar en hög service och branschledande säkerhetslösningar till företagets kunder. För att lyckas i denna roll har du: 3 års erfarenhet från en roll som tekniker inom säkerhet. B-körkort. Ostraffad. Svenska i tal och skrift. Gymnasieutbildning inom El/energi eller larm/säkerhet alternativt annan likvärdig eftergymnasial utbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du som person är en lagspelare och uppskattar vår fina sammanhållning. Din förmåga av kommunikation, planering och ansvar värdesätts där din positiva attityd speglar dig själv som person och verksamheten. Säkerhetsbolaget FST AB erbjuder: Ett företag som satsar på delaktighet, utveckling och utbildning. Utvecklingsmöjligheter på ett tryggt företag som står inför en tillväxtresa. Gemensamma aktiviteter. Förmånsbil, friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och kollektivavtal. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan med ditt CV! I denna rekrytering samarbetar Säkerhetsbolaget FST AB med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult [email protected]. Om företaget: Säkerhetsbolaget FST är en ledande aktör inom säkerhetslösningar med utgångspunkt från Stockholm och Dalarna. Idag levererar man lösningar till kunder inom bland annat butik, kontor, industri samt BRF och har under åren byggt upp lång erfarenhet av installationer för övervakning, passersystem, brandskydd och larm. Med en stark företagskultur och service i fokus är man en leverantör i teknisk framkant som strävar efter att vara en förebild i branschen. Företaget är en del av Sparc Group.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Gör skillnad i vardagen, bli vår nya larmtekniker! Vill du arbeta med något som verkligen betyder något och dessutom få möjlighet att utvecklas, påverka och arbeta i en organisation som värdesätter ett hållbart arbetsliv? Då kan det här vara din nästa arbetsplats. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en arbetsgivare som bryr sig om din utveckling och arbetsglädje. Vi erbjuder: • En fri och omväxlande vardag: Du planerar din egen tid utifrån tydliga ramar, vilket ger dig stor frihet och variation i arbetsdagen. • Möjlighet att påverka: Ditt arbete gör skillnad, både för våra hyresgästers trygghet och för stadens hållbarhet. • Kompetensbredd och utveckling: Här får du arbeta med många olika fabrikat och lösningar inom säkerhet, något du sällan hittar någon annanstans. • Trygghet & stabilitet: Du blir en del av Göteborgs Stad, en långsiktig och ansvarsfull arbetsgivare. Om rollen: Du tillhör enheten Larm, Elteknik och Hiss, med cirka 15 medarbetare. Uppdraget för enheten är i huvudsak att arbeta med tillsyn & skötsel samt reparationer vid våra verksamheter. Det är vår uppgift att se till att alla är trygga i de fastigheterna vi förvaltar. Vi ser till att regelverk, lagar och krav från bland annat räddningstjänsten, försäkringsbolag och Göteborgs stad följs. Som larmtekniker hos oss kommer du att: • Utföra reparation av säkerhetsanläggningar. • Utföra driftrond/funktionskontroll och service på säkerhetsanläggningar • Informera och utbilda våra hyresgäster i larmfrågor och handhavande Enheten ingår i vår avdelning Drift och Underhåll, med cirka 350 medarbetare. Avdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster. KVALIFIKATIONER För tjänsten söker vi dig som har; • Gymnasiekompetens med inriktning mot el/tele/svagström. • Arbetat med datoriserade säkerhetssystem. • Erfarenhet felsökning av säkerhetssystem Vi ser det som meriterande om du har; • Kunskap om passage/lås system • Erfarenhet installation säkerhetssystem • Muntlig framställan i grupp • Erfarenhet installation el/tele För tjänsten krävs B-körkort och god datorvana. Vi söker dig som är tekniskt kunnig och har ett starkt kundfokus. Du gillar att samarbeta, är lyhörd, driven och uppskattar variation i arbetet. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret (av typen för arbete inom skola eller förskola) innan anställningsavtal kan upprättas. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Har du erfarenhet av säkerhetsteknik och vill arbeta i ett sammansvetsat team med stark lokal förankring? Nu har du chansen att bli en del av ett marknadsledande företag i Östersund inom lås och säkerhet. Vi på Grinde & Uno söker nu en engagerad och lösningsorienterad säkerhetstekniker som kommer att arbeta som konsult hos vår kund Gärdin & Persson. Om Gärdin & PerssonGärdin & Persson är ett välrenommerat och lokalt förankrat företag med lång erfarenhet inom lås- och säkerhetsbranschen. De är marknadsledande i Östersund och erbjuder en komplett portfölj inom lås, projektering, säkerhetsinstallationer, försäljning och nyckeltillverkning. Här får du vara med och bidra till en tryggare vardag för både företag och privatpersoner. Gärdin & Persson är en del av Kesko Sverige, som är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj. Koncernen bedriver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. I Sverige är man landstäckande, från Storuman i norr till Hästveda i söder, med totalt cirka 1400 medarbetare. Om rollenSom säkerhetstekniker arbetar du med installation, service och felsökning av tekniska säkerhetslösningar hos både företag och privatkunder. Exempel på system du kommer att jobba med är: Inbrottslarm Passagesystem Kameraövervakning (CCTV) Du kommer ha en varierad vardag med frihet under ansvar och jobba i nära samarbete med kunniga kollegor. Det är en roll där du både får använda din tekniska kompetens och din förmåga att skapa goda kundrelationer. Vi söker dig som: Har erfarenhet av liknande arbete, t.ex. som låstekniker, säkerhetstekniker eller inom el/teleinstallation Trivs i mötet med kunder och har ett socialt, serviceinriktat förhållningssätt Är ansvarstagande, nyfiken och gillar att hitta kreativa lösningar Har B-körkort Talar och skriver obehindrat på svenska Är svensk medborgare (vissa uppdrag kräver detta) Har ett godkänt utdrag ur belastningsregistret Certifieringar inom t.ex. inbrottslarm eller CCTV är meriterande, men inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och hoppas att du, liksom vi, trivs i ett företag som uppmuntrar personligt engagemang, utveckling och hög servicekänsla. Plats: Östersund Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Konsult i sex månader via Grinde & Uno, därefter är planen att du blir fast anställd hos Gärdin & Persson. Om Grinde & UnoVi är ett rekryterings- och konsultföretag med stark närvaro i Jämtland. Vår ambition är att matcha rätt person med rätt uppdrag – med långsiktiga relationer och engagemang som grund. Låter det intressant? Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Grinde på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Larmtekniker - Teknisk bevakning Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att - som den du är och med det du gör bäst - bidra till ett säkrare och bättre Sverige? Vi söker nu larmtekniker för teknisk bevakning (larmsystem, passage, kamerasystem och systematiskt säkerhetsarbete) till Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, med placering vid Genomförandeenhet Mitt. Ett omväxlande arbete med stort omfång av arbetsuppgifter och möjligheter. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet består huvudsakligen av att genomföra driftsättningar, förebyggande och avhjälpande underhållsarbete av tekniska bevakningssystem samt medverkan i det systematiska säkerhetsarbetet. Arbetsuppgifterna innebär även att stödja Försvarsmaktens övriga förband med support och rådgivning samt aktivt deltagande i större projekt, före, under och efter implementation. Arbetet är omväxlande och utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler och på anläggningar inom Livgardets garnison. Tjänsten innefattar placering i säkerhetsklass samt krigsplacering som tjänstepliktig militär personal inom Försvarsmakten och kravställning på deltagande i grundläggande militära utbildningar och övningsverksamhet. KRAV Kvalifikationer • Svensk medborgare. • 3-årig gymnasieutbildning med El/teleteknisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. • Flerårig branscherfarenhet inom modern säkerhetsteknik eller motsvarande erfarenhet och kunskaper förvärvade på annat sätt. • Goda PC och nätverkskunskaper. • Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift. • B-körkort (manuell växellåda). Personliga egenskaper Som person är du öppen och social men kan även agera självständigt. Du har en bra samarbetsförmåga och kan ta personligt ansvar att lösa arbetsuppgifter, i grupp eller självständigt. Du har en serviceinriktad och god analytisk förmåga samt ett driv att leverera slutresultat med kvalitet i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och säkerhetsmedvetenhet. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete med mekaniska samt elektromekaniska lås • Dokumenterad säkerhetsteknikutbildning. • Kunskap om eller erfarenhet av, R-Card M5 Mega, Commend, SALTO, RCO, Galaxy G3/D, Larmnet 6000, S4, Milestone-, Unison-, Axis/Bosch. • Tidigare erfarenhet inom Svensk Myndighet i området Teknisk Bevakning. • Kunskap om ITIL. • Erfarenhet av Ciscoprodukter. • Erfarenhet av Microsoft Server Operativsystem samt mjukvara. • Erfarenhet av och kännedom om Försvarsmaktens utrustningar. • BE-körkort eller högre behörighet. • Genomförd värnplikt, grundläggande militär utbildning (GMU) eller annan militär befattning. • Kännedom om Försvarsmaktens organisation och system. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kungsängen. Resor i tjänsten både nationellt och internationellt samt planerad landsomfattande jour/beredskap förekommer. Civilanställd befattning i säkerhetsklass som militärt tjänstepliktig personal. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Jens Englund, nås via växeln 08-788 75 00. Information om rekryteringsprocessen För upplysningar angående rekryteringsprocessen och anställningsvillkor kontakta Sandra Assisi via växeln 08-788 75 00. Fackliga företrädare OFR/S Martin Sparr SACO Agnetha Landquist SEKO Matz Felix OFR/O Heikki Videll Samtliga nås via växeln 08-788 75 00. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi är stolta att berätta att Elajo Säkerhet nu etablerar sig i Nyköping. Med över 60 år i branschen är vi ett av Sveriges ledande säkerhetsföretag och erbjuder helhetslösningar inom brand, inbrottslarm, passersystem, kameraövervakning och mycket mer. Nu gör vi Nyköping tryggare – tillsammans med dig! Vill du vara med från början? Vår satsning i Nyköping innebär att företag, bostadsrättsföreningar och offentlig verksamhet får tillgång till lokal expertis, de senaste tekniska lösningarna och personlig service. Vi ser fram emot att skapa långsiktiga relationer och bidra till ökad säkerhet i hela regionen. Fredrik Höög kommer stå i täten för nyetableringen som avdelningschef. Fredrik har en gedigen erfarenhet i säkerhetsbranschen som utvecklare och projekterare. Med en erfaren och kunnig avdelningschef i täten ser vi nu fram emot att välkomna dig som säkerhetstekniker till teamet! Är du erfaren inom området, eller vill utvecklas tillsammans med oss och arbeta med marknadens modernaste system? Sök redan idag och bli en del av Elajo Säkerhet där vi värdesätter kompetens, laganda och personlig utveckling. Dina arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker hos Elajo Säkerhet i Nyköping ansvarar du för installation, konfiguration och driftsättning av olika säkerhetssystem hos företag, offentlig sektor och industrier i regionen. Du säkerställer att system fungerar optimalt för kund och bidrar till ett tryggare och säkrare samhälle. Arbetsuppgifterna omfattar även service och underhåll till våra kunder. Genom vår nyetablering kommer du bli en nyckelspelare för Elajo Säkerhet i Nyköping där du även kommer få ansvar i att bygga kundrelationer, utveckla processer och vara med och forma verksamhetens framtid. Nyckeluppgifter Installation och driftsättning av inbrottslarm, passagesystem, CCTV och brandlarms-lösningar. Felsökning, uppgradering och tekniskt stöd på plats hos kund. Deltagande i projekt och samarbete med projektledare, kollegor och kund. Löpande dokumentation samt kvalitetssäkring av utfört arbete. Bidra med lokalkännedom och vara en nyckelperson i Elajos tillväxt i Nyköping. Kvalifikationer och erfarenhet Gymnasial utbildning inom el/teknik eller motsvarande praktisk erfarenhet. Minst två års dokumenterad yrkeserfarenhet av installation och driftsättning av säkerhetssystem. Kunskap inom något av områdena: inbrott, passage, CCTV och / eller brand. Meriterande erfarenhet av system som SPC, RCO, ASSA ARX, APTUS, AXIS och Hanwaha eller liknande. Meriterande erfarenhet från arbete som elektriker med ECY-certifikat. B-körkort är ett krav. För att bli aktuell för anställning i denna position krävs godkännande vid en kontroll hos Rikspolisstyrelsen. Denna position kan komma att innebära att du genomgår en säkerhetsprövning baserat på gällande föreskrifter kring/av säkerhetsskydd. Personliga egenskaper Du är engagerad, initiativrik och lösningsfokuserad. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt med hög ansvarskänsla. Du trivs med att samarbeta i team, men är också självgående. Du är kommunikativ och bidrar till goda relationer både internt och externt. Du är flexibel och öppen för utveckling och teknikskiften. Vad vi erbjuder dig Egen bil i tjänsten. Flexibel vardag med utvecklingsmöjligheter och varierande projekt. En trivsam, inkluderande arbetsmiljö med stort fokus på laganda och samarbete. Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och stöd genom vår förmånsportal Eljo4U. Trygg och stabil arbetsgivare som värnar om balans mellan yrkesliv och privatliv. Tillgång till samtalsstöd inom hälsa, kris, stress, ekonomi och juridik. En möjlighet att få vara med från början i en ny och spännande nyetablering, med en trygg och stabil organisation i ryggen. Elajos värderingar Vår värdegrund bygger på Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, där alla ges lika möjligheter och olikheter uppskattas och respekteras. Hos Elajo får du möjlighet att kombinera karriär med balans i livet. Om Elajo Säkerhet Elajo är en av Sveriges ledande teknikleverantörer inom elteknik, installation, säkerhet och energi. Med över 800 medarbetare och verksamhet på 39 orter erbjuder vi innovativa lösningar och arbetar för ett tryggare och mer hållbart samhälle. Nu etablerar vi oss i Nyköping – och söker dig som vill vara med på resan! Ansökan Har vi fångat ditt intresse? Härligt! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2025-07-13. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Fredrik Höög, Avdelningschef Säkerhet Nyköping, på telefon 0155-205 545. Vi ser fram emot din ansökan och att tillsammans göra Nyköping ännu tryggare!
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Larminstallatör hos oss. Hur ser din nya roll som Säljande Larminstallatör ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder. Du kommer att utgå från Grums, Karlstad eller Kil. Som larminstallatör: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Larminstallatörer. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Larminstallatör får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Du behöver också bo i Grums, Karlstad eller Kil, med omnejd, för att vara aktuell för tjänsten. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för tionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan idag (om du hinner!). I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i Grums, Karlstad eller Kil. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Hällås på 0733 703256 alternativt [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Dina arbetsuppgifter Som produktspecialist är du en del i vårt tekniska team. Produktspecialist för elektroakustiska system är en ny tjänst som tillsätts för att möta det växande behovet av kompetens och support inom produktområdet. Tjänsten innefattar teknisk support, projektstöd, utveckling och uppföljning av produkter tillsammans med kollegor. Eftersom såväl tjänsten som arbetsgruppen för elektroakustiska system är ny så finns det stort utrymme att utveckla arbetsgruppen och arbetssättet inom området. I arbetsgruppen ansvarar du bland annat för: Teknisk support internt och externt Upprätthålla teknisk kompetens inom produktområden Försäljningsstöd och produktpresentation Teknisk utbildning för våra kunder Underhålla teknisk dokumentation Administration av produkter och tjänster Våra krav Slutförd gymnasieutbildning B-körkort Erfarenhet av praktiskt arbete inom el, IT, event eller likvärdigt Ha ett noggrant, strukturerat och flexibelt arbetssätt Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ Förmåga att samarbeta med både kollegor och kunder God pedagogisk förmåga Stort tekniskt intresse och förståelse Kunna tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska Datorvana och goda kunskaper i Officepaketet Meriterande Teknisk utbildning Arbetslivserfarenhet inom ljud, säkerhet eller elektroakustiska system Erfarenhet av systemadministration Erfarenhet av program som Bluebeam och CAD Vi erbjuder dig God arbetsmiljö i ett team med bra sammanhållning Stora möjligheter till personlig utveckling Spännande projekt i ett växande internationellt företag Goda förmåner inom friskvård En arbetsplats med fokus på medarbetarna Möjlighet till förmånsbil Om du letar efter en spännande utmaning i ett innovativt och växande företag ser vi fram emot din ansökan. Du kan förvänta dig ett omväxlande arbete och en utmärkt företagskultur. Kontakta oss så berättar vi mer om tjänsten och företaget!
BIAB Lås & Larm är ett företag som erbjuder säkerhetsinstallationer för både företags- och offentlig miljö. Vi installerar olika typer av säkerhetslösningar, till exempel larm, brandlarm, kameraövervakning, inbrottslarm, elektroniska lås och porttelefoner. Företaget erbjuder service och underhåll av dessa installationer, samt hjälp med att designa och planera säkerhetslösningar för olika typer av byggnader. Vi kan ger rådgivning och support till kunder om olika säkerhetsfrågor och hjälpa dem att hitta lösningar som passar deras specifika behov. Vi söker erfarna Säkerhetstekniker! Som Säkerhetstekniker på BIAB Larm: Din huvudsakliga arbetsuppgift är att utföra om och tillbyggnationer av kunders larm, passage, brand och CCTV-anläggningar samt nyinstallationer av dessa anläggningar. Du kommer även att utföra felavhjälpande underhåll, reparationer och mindre installationer, samt sköta tekniska installationer. Du kommer att ansvara för att myndighetskrav inom de olika segmenten uppfylls. Du kommer att arbeta med säkerhetssystem från ledande leverantörer såsom Vanderbilt, ASSA ARX, UTC fire and security, Tidomat och RCO. Arbetet på BIABLARM är varierande och har en stor bredd, och det finns flera möjligheter att utvecklas inom professionen. Krav: El- eller teleteknisk utbildning och/eller flerårig erfarenhet av säkerhetsinstallationer och service med inriktning mot inbrottslarm, passersystem, CCTV och brandlarm. Körkort B är krav Svenska i tal & skrift är krav. Du som person: BIAB Lås & Larm ställer höga krav på vår personal vad gäller motivation och egen drivkraft. Vi ser därför att du som person är social, serviceinriktad och prestigelös. Du har ett stort tekniskt intresse och är en naturlig problemlösare. För dig som vill utvecklas i yrket finns stora möjligheter inom företaget. Meriterande om du har: Erfarenhet inom lås Övrigt: Start: Efter överenskommelse. Arbetstider: 7 - 16. Placering: Vi har kontor i Tullinge, och genomför jobb i hela Stockholmsområdet. Anställningsform: Heltid tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.
NilAx Security AB är ett väletablerat företag inom säkerhetsbranschen som är baserade i Göteborg men verkar i hela Västra Götaland. Vi har under våra år fokuserat på projektering, försäljning, installation samt service av olika typer av säkerhetsanläggningar som tex CCTV, Larm, Passersystem, Lås mm. Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta som installatör/montör för att ta hand om våra kunder. Som installatör hos oss kommer du att arbeta med framförallt nya installationer med sikte på utveckling till att bli en fullfjädrad säkerhetstekniker där arbetet rör sig mellan installation, felsökning och service av våra befintliga anläggningar hos våra kunder. Som person är du serviceinriktad, lugn, flexibel, organiserad med god installationsteknisk förmåga. Tjänsten passar dig som är ute efter en ny roll och som har tid och vilja att utvecklas! Du kommer arbeta båda självständigt samt i grupp. Kravspecifikation: Du ska ha en gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska och engelska. Vi ser också att du som söker har arbetat med installation/montering tidigare. B-körkort krävs. Eftersom vi är verksamma i säkerhetsbranschen behöver du ha svenskt medborgarskap och en bakgrundskontroll kommer att genomföras.
Om tjänsten Vi söker nu för Bravida Fire & Securitys räkning säkerhetstekniker till Uppsala. I denna roll arbetar du med kundanpassade säkerhetslösningar för fastigheter, myndigheter och företag som ofta har höga säkerhetskrav. Du blir en viktig del i att säkerställa att projekten levereras korrekt, säkert och med hög kvalitet. Arbetet sker nära projektledare, andra tekniker och kund – och bygger på samarbete, teknikintresse och precision. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen går via oss på Wrknest men att du kommer att anställas direkt hos kund. Dina framtida arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker hos Bravida arbetar du både självständigt och i team, ofta med större och säkerhetsklassade uppdrag. Du ansvarar för den tekniska leveransen i projektet – från uppkoppling till sluttest och utbildning på plats. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att: Driftsätta och konfigurera säkerhetssystem Genomföra teknisk verifiering och dokumentation enligt regler och kundkrav Programmera system och anpassa funktioner efter kundens behov Utbilda slutanvändare i systemens funktioner Vi söker dig som: Har ett tekniskt intresse och en elteknisk bakgrund. Du kan ha gått en gymnasieutbildning inom el eller teknik, men det viktigaste är att du har en teknisk förståelse och en nyfikenhet att lära dig mer. Har du erfarenhet från säkerhetsbranschen är det ett stort plus, men vi välkomnar även dig med närliggande erfarenhet eller ett starkt teknikintresse. Vi ser även att du har: B-körkort. Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift. Som person är du engagerad, tekniskt nyfiken och tycker om att arbeta med människor. Du tar ansvar för ditt arbete, är noggrann och har en kommunikativ förmåga som gör att du kan utbilda och vägleda kunder på ett professionellt sätt. Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll att genomföras. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Uppsala Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Bravida Fire & Security erbjuder helhetslösningar inom brandskydd och säkerhet. De arbetar med installation, service och underhåll av bland annat brandlarm, utrymningslarm, släcksystem, inbrottslarm, passersystem och kameraövervakning. Här kombineras teknisk spetskompetens med starkt kundfokus för att skapa trygga och säkra miljöer för företag och organisationer. Teamet präglas av samarbete, ansvarstagande och en vilja att ligga i framkant inom modern säkerhetsteknik. Om Wrknest Engineering Wrknest Engineering är specialiserade på att hjälpa dig som ingenjör eller tekniker att hitta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med framtidens företag och erbjuder både rekryterings- och konsultuppdrag inom teknik och industri – alltid med människan i centrum. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att vara en engagerad och lyhörd partner. Via oss får du möjlighet att vara en del av tekniska framsteg som formar morgondagens samhälle – i roller där din kunskap gör verklig skillnad. Vår ambition är att du ska trivas, utvecklas och känna dig stolt över ditt arbete. Läs mer på www.wrknestengineering.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer