Junior Supply Chain Specialist till internationellt företag!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vi söker nu nästa drivna medarbetare som vill anta utmaningen som Junior Supply Chain Specialist. Om du trivs med högt tempo och många kontaktytor samt att göra analyser och uppföljningar för att säkerställa kundnöjdhet är denna tjänst rätt för dig. Läs vidare och ansök redan idag då urvalet sker löpande. OM TJÄNSTEN I den här tjänsten har du möjlighet att utvecklas i en internationell miljö och välkomnas in i ett härligt team. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med kollegor inom logistikavdelningen samt ha mycket kontakt med fabriker, inköp, marknad, säljbolag samt distributionscenter. Tjänsten passar dig som är nyexaminerad eller har jobbat ett par år och vill samla på dig värdefull erfarenhet från en etablerad organisation i internationell miljö. Service är vad som driver dig med en mix av analytiskt arbete. Du trivs i roller där du får agera spindeln i nätet. Du erbjuds - Att arbeta i en spännande roll med många bollar i luften - Någon/några resor inom Sverige Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Tillhandahålla professionellt logistikstöd till kunder och produktionsanläggningar – du kommer att vara länken genom hela leveranskedjan. * Delta och driva leveransmöten med ansvariga från inköp, fabriker och interna funktioner för en smidig verksamhet. * Förbereda presentationsmaterial, diverse analyser samt KPI-uppföljningar. * Kontinuerliga analyser för att följa upp leveranseffektivitet och säkerställa att lovade leveransdatum efterlevs. * Vara en kontaktpunkt för kundförfrågningar och lösa eventuella problem snabbt för att säkerställa kundnöjdhet. VI SÖKER DIG SOM - Har en civilingenjörsexamen inom Supply Chain, industriell ekonomi eller liknande. - Har flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. - Har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har - Kunskaper i SAP. - Kunskap i PowerBi - Praktisk erfarenhet av Excel. - Arbetslivserfarenhet inom produktion. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Teamplayer - Analytisk - Kommunikativ - Initiativtagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
ILS ingenjör
SAAB AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Trivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som ILS-ingenjör hos oss kommer du att vara en nyckelperson i utvecklingen av underhållssystem för Gripen E/F. Ditt arbete kommer att omfatta hela livscykeln för produkterna, från att ta fram lösningar för underhåll till att säkerställa att dessa implementeras och underhålls genom hela produktens livslängd. Du kommer att vara delaktig i att: * Genomföra tekniska apparatberedningar och utreda vad som kan lagas och vilka resurser som krävs * Stötta utvecklingsavdelningen genom granskningsarbeten * Ta fram reservdels- och IP-rekommendationer för att stötta kundens driftstart * Arbeta med ändringsmål på apparater och system för att anpassa underhållsåtgärder * Skapa underhållsförmågor och allokera resurser för att säkerställa effektiv drift * Arbeta med kundinformation och skapa underhållsspecifikationer, inklusive kravställning på hangarbyggnader och faciliteter * Samverka med olika avdelningar som flygplanutveckling, inköp och produktionstekniker för att utveckla specialverktyg och förbättra systemlösningar Ditt arbete innebär en mångsidig och tekniskt stimulerande roll där du får bygga upp expertis inom ett brett område. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats där du kan ta steg både inom ett teknikspår eller mot ledande roller i framtiden. Din profil För denna roll söker vi dig som har erfarenhet av produktutveckling eller underhåll av flygplanssystem, men vi ser också gärna att du har en vilja att lära nytt. Vi värdesätter en praktisk och teoretisk bakgrund, gärna som högskoleingenjör eller motsvarande, och söker dig som trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du arbetar både självständigt och i team. Vi tror att du är: * Strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt med tekniska och processrelaterade uppgifter * Kommunikativ och har lätt för att samarbeta med både interna och externa parter * Drivande och har ett starkt initiativ för att ta ansvar och hitta lösningar * Nyfiken på att lära dig mer och utvecklas inom teknikområdet * Bekväm med att arbeta med både svenska och engelska, då vår dokumentation är på båda språken Tidigare erfarenhet från ILS-området, flygplansunderhåll eller projektarbete är meriterande, men vi är också öppna för nyexaminerade ingenjörer som har rätt inställning och vilja att utvecklas. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Du blir en del av Maintenance Design E/F inom Saab Aeronautics, ett område där vi ansvarar för att skapa och underhålla effektiva och hållbara systemlösningar för våra kunder. Här får du en helhetsbild av hur underhållssystem byggs upp och fungerar i praktiken för produkter som Gripen E/F och andra Saab-produkter. Vårt team arbetar i alla faser av produktens livscykel - från kampanjarbete och systemutveckling till drift och avveckling. Du kommer att ha möjlighet att samarbeta med en rad olika experter och bidra till att utveckla framtidens underhållssystem. Vår mångfacetterade arbetsmiljö innebär goda utvecklingsmöjligheter, och du kan välja att ta en specialistroll eller utvecklas mot ledande positioner. Hos oss får du möjlighet att påverka och bygga kunskap om det operativa underhållet för Gripen, och du kommer att få arbeta i nära kontakt med våra kunder för att säkerställa att underhållssystemen fungerar optimalt i praktiken. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. C/D-text som jag valt att inte ha med, tycker det är mer kopplat till utvecklingsdesign. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. C/D-text som jag valt att inte ha med, tycker det är mer kopplat till utvecklingsdesign. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

16 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Strategisk Logistikingenjör
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10Är du redo att ta nästa steg och forma framtidens logistik tillsammans med oss på LKAB? Vi söker dig som drivs av att göra det lilla extra och som ser styrkan i att bygga relationer och nätverk. Hos oss får du en nyckelroll i vår spännande omställningsresa – mot ett logistiksystem i världsklass. Här får du inte bara vara med på resan, du får vara med och utveckla den. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?  LKAB:s strategi som koldioxidfri järnmalmsproducent till senast 2045 innebär en stegvis förändrad produktportfölj som även kommer att påverka våra transport- och leveransbehov. De nya produkterna kommer att delvis kräva andra logistiklösningar än dagens produkter och kommer att existera parallellt med varandra under en lång tid. Din roll I rollen som strategisk logistikingenjör kommer du att vara en drivande kraft i att optimera våra flöden inom logistikområdet baserat på LKAB:s framtida produktion. Du kommer att arbeta med att integrera dessa produktflöden i en övergripande helhet som tillsammans med andra delar av LKAB:s produktionssystem, som gruvor och förädlingsverk, skapar optimala lösningar för framtiden. Din huvudsakliga uppgift blir att analysera framtidens logistikbehov och omvandla dessa insikter till konkreta kapacitetsplaner och rekommendationer för idag och de kommande 20 åren. Du kommer även att ta hänsyn till produktegenskapernas påverkan på systemet och bidra till att LKAB står redo med rätt logistikfunktioner vid rätt tidpunkt. Simulering och optimering av logistiksystem är en viktig del av arbetet, och erfarenhet inom detta område är en stor fördel. Dessutom kommer du att spela en viktig roll i att utvärdera olika framtida affärsscenarier och hitta den bästa vägen framåt för både LKAB och vår logistikverksamhet. Det här har du med dig Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du hunnit skaffa dig en bild av vad ett framgångsrikt logistiksystem innebär. Du är en naturlig nätverksbyggare med en strukturerad och proaktiv arbetsstil. Med din initiativkraft och samarbetsförmåga bidrar du både till din egen och verksamhetens utveckling. Rollen kräver att du är drivande och självständig, samtidigt som du har förmågan att se den större bilden och hitta kreativa lösningar tillsammans med andra som leder oss framåt. Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna med en inriktning mot logistik Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande Erfarenhet från stimulering och optimering av logistiksystem Förståelse av vad som påverkar kapaciteten i ett logistiksystem Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Placeringsort är med fördel Kiruna eller Gällivare/Malmberget men även Luleå och Narvik kan vara aktuellt Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta Avdelningschef Magnus Ragneberg, [email protected] eller 0980 - 71215. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/ Svappavaara: Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08  Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50  Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 Malmberget/Luleå Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

12 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Logistikutvecklare till ett spännande industriföretag i Oskarshamn!
Xamera AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Om tjänsten: Vi på Xamera söker en junior logistikutvecklare till ett världsledande svenskt industriföretag inom transportbranschen som utvecklar och tillverkar innovativa lösningar för tunga fordon, såsom lastbilar och bussar, samt motorer för industri- och marinapplikationer. Intresse för logistik och produktion samt att analysera data och skriva rapporter.  I rollen ansvarar du för uppstart och genomförande av projekt med olika komplexitet och omfattning vilket gör att du behöver självständigt kunna planera och strukturera ditt arbete. Att leda och delta i projekt är något du trivs bra med och du har förmågan att få alla att jobba mot samma mål. Rollen innebär både detaljerat analysarbete och ett helhetsperspektiv på försörjningskedjan. För att trivas i rollen ser vi att du har lätt för att kommunicera på både svenska och engelska, då nätverkande är en naturlig del av din vardag. Vi söker dig som: Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och engagerad. Du trivs med både självständigt arbete och samarbete i projekt, och har lätt för att kommunicera på svenska och engelska. Vi söker dig som har högskole- eller cicilingenjörsutbildning med relevant inriktning och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.  Praktisk information:  Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön. Startdatum efter överenskommelse Plats: Oskarshamn Kontaktperson: Raija Schorn

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Supply Chain Coordinator till Novartis!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Novartis söker nu en Supply Chain Coordinator till deras nordiska team, där du kommer tillhöra det svenska kontoret i Kista! Har du en bakgrund inom ekonomi, logistik eller inköp? Intresseras du av en bred roll där du får använda din förmåga att se detaljer och lösningar? Då läser du rätt annons! Du erbjuds "choice with responsibility" vilket innebär en roll med frihet under ansvar. Vi tillämpar löpande urval - välkommen med din ansökan idag! OM TJÄNSTEN Novartis är ett multinationellt läkemedelsföretag som är högt rankat inom den globala läkemedelsindustrin och finns i över 140 länder, med HQ i Schweiz. De utvecklar, tillverkar och marknadsför originalläkemedel, generiska läkemedel och biosimilarer. Företagskulturen beskrivs som internationell och familjär, och det svenska kontoret är placerat i Kista. Det nordiska SCM-teamet har kontor i varje land. Varje lands team träffas veckovis på kontoret men samarbetar mycket med varandra, där kontakten främst sker virtuellt blandat med kvartalsvisa träffar i något av de nordiska länderna. I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du arbeta operativt och ha en daglig kontakt med distributör, leverantörer och kollegor i andra avdelningar. Du kommer även att utvecklas genom att arbeta med projekt och S&OP-processer. Tjänsten är rätt för dig som är intresserad av att förstå helheten i logistikkedjan och som uppskattar att hitta lösningar vid eventuella störningar i systemen. I rollen kommer du rapportera till sverigechefen. Du erbjuds - En gedigen introduktion av seniora kollegor, samt instruktioner för de mer avancerade rutinerna/arbetsuppgifterna. - En roll som ger dig meriterande erfarenhet inom Supply Chain där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen ingår operativt arbete med inköpsordrar, lagerövervakning, fakturering och stöd i projekt, vilket ger en bred förståelse för logistikkedjan. * Lägga inköpsordrar, övervaka lagernivåer och inkommande leveranser. * Säkerställa att systemen stämmer överens samt analysera avvikelser och trender. * Ansvara för att aktuella regler och ramverk efterlevs. * Fakturering och kontaktperson till distributör. * Fungera som stöd i projekt och S&OP processer. VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning inom ekonomi eller ingenjör med inriktning logistik, management, supply chain eller inköp. - Alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. - Har mycket god datavana inom Excel. - Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken används dagligen. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av SAP och/eller annat ERP-system. - Tidigare erfarenhet inom läkemedelsbranschen. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - Ansvarstagande - Självgående - Samarbetsvillig Övrig information: - Start: Augusti. - Omfattning: Konsultuppdrag på heltid, fram till slutet av mars 2026, med viss möjlighet till förlängning vilket följs upp löpande. - Arbetstider: Mån-fre, 38,45h/vecka. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Trade Compliance & Export Control Specialist
Atlas Copco Industrial Technique AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

About the Role Are you passionate about global trade compliance and export control? We are looking for a driven and detail-oriented Trade Compliance & Export Control Specialist to join our team and lead the development and continuous improvement of our Internal Compliance Program (ICP) within Atlas Copco Industrial Technique. In this role, you will ensure that all exports and imports are conducted in full compliance with corporate standards and international regulations. You will be the go-to expert for export control, customs, and sanctions legislation, and play a key role in driving change and building awareness across the organization. Key Responsibilities Develop, implement, and improve the Internal Compliance Program (ICP), including policies, SOPs, and procedures. Ensure compliant export and import operations in line with corporate and legal requirements. Conduct regular risk assessments and implement corrective actions. Monitor, analyze, and communicate updates in local and international export control and sanctions regulations. Lead change management initiatives and educate cross-functional teams on trade compliance. Design and deliver a comprehensive Trade Compliance Training Program. Provide expert advisory support on export classification (e.g., ECCN, CoO). Manage export license determinations, applications, and documentation. Perform trade compliance screening of business partners and products. Your Profile Experience in trade compliance and export control. Strong knowledge of local and international export control laws and regulations, including dual-use items and sanctions. Experience with EU and US export regulations (e.g., EAR, FDPR), Denied Party Screening, and communication with authorities (e.g., ISP, customs). Export Control Manager certification via "Exportkontrollföreningen" is a plus. Proven ability to manage and complete projects efficiently. Excellent communication skills in Swedish and English. Skilled in product classification for export control. Advanced MS Office skills, especially Excel; SAP experience is a plus. Master’s degree (or equivalent) in International Business, Trade, Law, or a related field. Personal Attributes Structured and detail-oriented with strong analytical skills. A flexible team player and motivator with leadership capabilities. Self-driven and confident in making sound judgments. Able to manage multiple tasks and lead cross-functional training initiatives.

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Projektledare till marinens träng- och amfibiesystem
Försvarets Materielverk
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Nu söker vi en projektledare som vill vara med och forma framtidens flotta? Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande och varierande projekt som sträcker sig över hela livscykeln för olika marina projekt – från nybyggnation till modifiering och underhåll. Arbetsuppgifter Som projektledare får du en central roll i att inom marinens träng- och amfibiesystem arbeta med marina plattformar såsom fartyg, båtar och system fartyg och system. I rollen ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning i projekten. Du leder framtagning av upphandlingsunderlag samt upphandling. Du bistår vid framtagning av designlösningar och leder förhandlingar mot leverantörer. Du kommer vara en del av ett kunskapstungt team som tillsammans använder era kompetenser för att utveckla hållbara marina projekt. Utöver att arbeta från planering till uppföljning med aktuellt projekt, kommer du även ansvara för att genomförande av uppdrag gentemot Försvarsmakten är i enlighet med avtalad omfattning, tid, kostnad, effekt och funktion. Uppdragen sker i nära samarbete mellan industrin, Försvarsmakten och olika avdelningar och enheter inom verksamhetsområdet. Tjänsten är placerad i Karlskrona eller Stockholm och arbetet innebär frekventa resor både inrikes och utrikes. Om dig Vi söker dig som är utbildad till/ examen inom ingenjörsyrket eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du en utbildning i systems engineering enligt principerna i ISO/IEC 15288. Du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet som projektledare och har därtill erfarenhet av kravhantering. Har du en bakgrund som ingenjör och erfarenhet av att självständigt driva större komplexa projekt, teknisk systemutformning, förhandling och offentlig upphandling ser vi positivt på det. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet från FMV eller Försvarsmakten. För att lyckas i rollen ser vi att det är nödvändigt med kunskaper inom projektledningsverktyg och metoder. Vi ser med fördel på om du även har kunskap kring nyttjande av marin materiel och kunskap om fartygs- eller båtsystem för yrkesmässigt bruk samt kunskap om riskhantering i projekt. Vidare kommunicerar du obehindrat i svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som medarbetare på FMV får du ta eget ansvar och arbetar till stor del i projekt tillsammans med dina kollegor. Därför söker vi dig som har en god struktur och samarbetsförmåga. Vidare har du god ledarskapsförmåga och leder och motiverar du dina medarbetare och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra med komplexa frågor och stöter du på problem har du förmåga att bryta ner och lösa dem. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Verksamhetsområde Marinmateriel ansvarar för nyanskaffning, modifiering och vidmakthållande av marina system som brukas av Försvarsmakten. Med professionella medarbetare genomför och utvecklar vi verksamheten tillsammans med övriga FMV samt i nära samarbete med Försvarsmakten och industrin. Marinområdet består av tre producerande avdelningar, Ytstridssystem, Undervattensstridssystem, och Amfibie-, stöd- och bassystem och har verksamhet i Stockholm, Karlskrona och Malmö. Tjänsten är placerad på avdelningen Amfibie-, stöd- och bassystem som i dagsläget består av 70 engagerade medarbetare med stor kompetens. Enheten Amfibie-, stöd- och bassystem i Karlskrona driver projekt kopplat till vidmakthållande av fartyg- och båtsystem till Marina Stöd, Bas , Amfibie och trängförband. Som exempel kan nämnas Trossbåtar, Skolfartyg, Trossö, Carlskrona, Stridsbåtar och Artemis. Som projektledare kommer du vara med och bidra till en historisk tillväxt inom marinen. Genom din roll kommer du vara en del i att påverka den materiel och de system som kommer användas inom marinen kommande decennier.  Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner:  • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid • Tjänstepension och friskvårdsbidrag  Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-06-22. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV på svenska, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander, OFR/S Madeleine Lithander, OFR/O Henry Joona och SECO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Camilla Wallentinsson eller Helen Salomonsson på telefon 08-782 40 00.  Kontakta Carina Berg  +46703770747 vid frågor om rekryteringsprocessen.  #LI-Hybrid/ #LI-Onsite        För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

5 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Continuous Improvement Coordinator till kund i Skultuna
Quest Consulting Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vi hjälper vårt systerbolag OMS som hjälper Benteler med en rekrytering av en Continuous Improvement Coordinator Tjänstebeskrivning: Är du en driven och resultatinriktad ledare som brinner för att optimera processer och förbättra flöden? Då kan rollen som Continuous Improvement Coordinator hos BENTELER vara nästa steg i din karriär! I denna spännande och utvecklande roll kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och effektivisera processer samt driva ständiga förbättringar inom hela fabriken. Du kommer att arbeta nära produktionen och i samarbete med chefer, teamledare och kollegor från olika delar av verksamheten för att hitta innovativa lösningar och genomföra förändringar. Som en del av Bentelers förbättringsarbete kommer du också att ha en central roll i att arbeta med SMED (Single-Minute Exchange of Die) och ställtider för att effektivisera maskinbyten och skapa mer flexibla och effektiva produktionsflöden. Detta innebär att du kommer att analysera och optimera våra processer för att minska stillestånd och öka kapaciteten. Dina ansvarsområden omfattar bland annat: • Implementera och säkerställa globala interna strategier inom Lean • Vägleda och utbilda kollegor i Leanmetoder, verktyg och ställtidsoptimering • Leda och stötta förbättringsprojekt med fokus på mål, tidsplaner och metoder • Optimera maskinbyten och minimera ställtider för att öka effektiviteten i produktionen • Övervaka och följa upp KPI:er för kontinuerlig förbättring • Stödja layoutdesign och flödesoptimering för att skapa en mer flexibel produktion • Uppmuntra utbyte av best practices både inom fabriken och mellan globala anläggningar • Coacha och stötta medarbetare i problemlösning och proaktivt förbättringsarbete • Vara en förebild när det gäller säkerhet och kvalitet i alla led Kvalifikationer: Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik och förbättringsarbete, och som är van vid att driva förändringsarbete i produktionsmiljöer. Du är en naturlig ledare som brinner för att utveckla både människor och processer och uppskattar god kommunikation och samarbete. Analysförmågan behöver vara hög där du har lätt att se vad som kan förbättras och har en utföra mentalitet där du ser till att idé blir till verklighet. För att lyckas i rollen behöver du ha: Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Några års erfarenhet av liknande arbete inom tillverkningsindustrin, gärna med fokus på Lean och processutveckling Erfarenhet av att arbeta med SMED och ställtidsoptimering Stark problemlösningsförmåga och förmåga att leda förbättringsprojekt Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort BENTELER erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med utmanande och spännande projekt som gör skillnad på riktigt. Hos våran kund får du möjlighet att påverka och vara med och skapa en ännu effektivare och mer hållbar produktion. Välkommen med din ansökan till en utvecklande och mångsidig roll där du får möjlighet att göra verklig skillnad!   BENTELER Automotive Skultuna AB är en av BENTELER:s ledande enheter för utveckling och produktion av säkerhetssystem och andra strukturella komponenter i aluminium till europeiska bilproducenter. Efterfrågan på våra komponenter ökar ständigt och våra största kunder är stora biltillverkare med säte i Sverige och Tyskland. Vi är i dagsläget ungefär 170 anställda, varav 140 kollektivanställda och 30 tjänstemän. Hos oss får du trevliga kollegor och möjlighet till en stark utveckling. När du börjar hos oss kan du få förskottssemester samt att du under året arbetar in livsarbetstimmar som tillsammans med friskvårdspeng bidrar till ett bättre vardagsliv.

4 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Supply Planner
Daniel Wellington AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Since selling our first timepiece in 2011, Daniel Wellington has evolved into a global phenomenon that has disrupted an entire industry. We are an exciting, vibrant, and innovative brand that challenges old conventions - continuously striving to enrich our customers' style through timeless pieces.  Working here, you are a part of an inclusive and diverse workplace, where we want you to be yourself. We give you trust, ownership and flexibility in your work, and the opportunity to make an impact, directly contributing to our success. You will spend your days with collaborative, open, positive, and highly skilled people. You will learn new things, grow, and have a great time while doing so.   We're now looking for a Supply Planner, a key role in our supply chain, to join our team. You will be a part of the global Operations team that works with supply chain, product development, demand and supply planning, logistics, production and more. They make this machinery run. This role is located at our HQ in central Stockholm. THE TASKS YOU WILL OWN As a Supply Planner you're in charge of directing our flow of goods around the world; ensuring that we always have enough stock on hand to serve our customers. Establish strong relationships and work closely with various functions within DW to properly manage inventory levels against demand and forecasts globally Facilitate communication with our colleagues and suppliers around the world Closely monitor our stock levels to support a proper balance of inventory Mitigate and find solutions to supply issues that arise for various reasons including overselling and production concerns or delays Support marketing campaigns and new product launches by ensuring timely shipments and minimizing the risk of stockouts Drive initiatives to establish continuous improvement practices for supply chain and company performance Follow up on Supplier & Inventory KPIs Participate in monthly global purchasing process Support in demand planning/forecasting Update & maintain Product Master Data in our ERP-system when needed WHO YOU ARE You are a person who is passionate about the field you’re in with a 'doer' mentality. Besides maintaining high standards, you also strive to constantly develop our supply chain and its corresponding planning processes. You’re consistently well organised and show great attention to detail, and know your ways of communicating efficiently. With your experiences, you know how to work autonomously, where effective time management skills have been a success factor for you. Extensive work experience in supply planning Master's or bachelor’s degree within a relevant area is preferred Strong knowledge of inventory replenishment planning High-level proficiency in Excel and other Microsoft Office Suite products Previous experience in ERP-system, we work in Dynamics 365 Business Central Fluent in English Previous experience in AI projects or similar tools to improve planning efficiency is a plus Previous work experience in demand planning/forecasting and/or purchasing is a plus HYBRID The team has decided to be in the office a majority of the week. We therefore believe you live in, or are open to relocating to, Stockholm or neighbouring cities.  THIS IS #LIFEATDW We asked our people why they like working at Daniel Wellington. Visit this page on our career site to see what they replied - Our Company Culture ABOUT THE PROCESS We will review your application and get back to you as soon as possible. We aim to do so within 2 weeks. Generally, our processes consist of one first shorter video call, followed by two deep-dive interviews. Read more about Recruitment Process at DW.

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Supply and Demand Planner
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Arbetsbeskrivning Vill du ta klivet in till ett värdsledande företag där du kan växa och utvecklas? Just nu söker vi en Supply and Demand Planner som kommer att ha en central roll i deras försörjningskedja där du får möjlighet att göra verklig skillnad. I rollen som Supply and Demand Planner är du ansvarig för att optimera lagernivåerna genom hela leveranskedjan. Målet är att säkerställa hög kundservice, god prognosprecision och rätt säkerhetslagernivåer. Du arbetar med ett utvalt sortiment av produkter och fungerar som en viktig kontaktperson mot deras tillverkningsenheter, där du hjälper till att hantera och lösa eventuella leveransutmaningar kopplade till produktionsteknik och kapacitet. Arbetet spänner över flera delar av planeringsprocessen. Du har ansvar för lagerstyrning, där du planerar tillgången på färdiga produkter, tillbehör och reservdelar samt ser över och justerar beställningsparametrar för att optimera flödet. Du har också en viktig roll i leveransplaneringen, där du utformar och förbättrar leveransflöden samt ger verksamheten tillgång till uppdaterade prognoser. Dessutom är du aktiv i att koordinera produktlanseringar och utfasningar samt leder möten för att säkerställa att leveranskapaciteten möter marknadens behov. När utmaningar uppstår, till exempel i form av flaskhalsar, är det du som ser till att tillgängliga resurser fördelas på ett rättvist och affärsmässigt sätt. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, initiativrik och vågar ta ansvar. Du trivs med att jobba strukturerat, är flexibel och har en lösningsorienterad inställning. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga och kan se helheten i komplexa flöden. Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom exempelvis logistik och minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med liknande uppgifter och har god vana av att arbeta i Excel. Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och förväntas pågå till och med november. Låter det här som nästa steg för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophia Malaki på mail: [email protected] att vara konsult  Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. om randstad professional Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden Planering av färdiga produkter, reservdelar och tillbehör. Justera och följa upp parametrar som påverkar ombeställningspunkter och orderkvantiteter. Täta kontakter med olika intressenter för att kommunicera leveransplaner och avvikelser. Utforma och förbättra leveransflöden och orderläggning. Ta fram prognoser och nettobehov. Samverka för att komma överens om flexibilitet i produktionen. Säkerställa att produktlanseringar och utfasningar koordineras med produktion och logistik. Leda planeringsmöten. Hantera flaskhalsar. Vara kontaktpunkt kopplade till centrala och regionala lager. Kvalifikationer Relevant högskoleutbildning, gärna inom logistik eller liknande område Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

21 maj 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025