Är du en erfaren projektledare med teknisk kompetens inom IT, el och nätinfrastruktur? Trivs du i komplexa miljöer där hög driftsäkerhet, säkerhetsskydd och långsiktig planering står i fokus? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig. Om uppdraget Ett större projekt står inför genomförande, där ny IT- och nätinfrastruktur ska planeras, projekteras och implementeras i en säkerhetsklassad och tekniskt krävande miljö. Konsulten kommer att ha ett operativt ansvar för delprojektet IT/NÄT med fokus på tekniska system, tekniska lokaler och digital infrastruktur – från kravställning och upphandling till leverans och överlämning till drift. Du blir en nyckelperson i ett högprioriterat projekt, med stor påverkan på framtidens arbetsmiljö i en samhällskritisk verksamhet. Arbetsuppgifter i urval Leda delprojekt inom IT och nätinfrastruktur. Ansvara för delprojektets tidplan, budget och resultat. Ta fram kravspecifikationer, kompetensbehov och upphandlingsunderlag enligt LOU/LUF/LUFS. Delta i samråd med byggherre och fastighetsägare kring teknisk infrastruktur. Säkerställa efterlevnad av tekniska och verksamhetsmässiga krav. Följa upp projekteringsunderlag, ritningar och installationer. Arbeta med projektverktyget Antura samt löpande rapportera status. Leverera slutrapport samt säkerställa överlämning till driftorganisationen. Kravprofil Minst 5 års erfarenhet av IT-miljöer i byggprojekt och säkerhetsskyddskrav. Minst 10 års erfarenhet i ledande roller/delprojektledning inom tekniska projekt. Minst 10 års arbetslivserfarenhet av komplexa tekniska system (el, nät, IT) i 24/7-verksamhet. Personliga egenskaper Självständig, initiativtagande och målmedveten. God samarbetsförmåga och kommunikativ styrka. Förmåga att skapa samsyn och hantera komplexa samband pedagogiskt. Struktur, ansvarstagande och vana vid administrativa uppgifter. Meriterande kompetenser Certifikat CCNA Erfarenhet av att ta fram upphandlingsunderlag för IT/NÄT enligt LOU/LUF/LUFS. Villkor Uppdragsstart: 1 augusti 2025 (kan påbörjas tidigare vid godkänd säkerhetsprövning). Omfattning: Ca 75 % (Möjlighet till distansarbete upp till 40 %). Plats: Sundbyberg. Avtalslängd: Till 1 augusti 2027, med möjlighet till förlängning upp till 2030. Säkerhetsklassat uppdrag: Säkerhetsprövning krävs.
Vi söker en senior projektledare med gedigen erfarenhet av stora infrastruktur- och anläggningsprojekt för ett långsiktigt uppdrag inom energisektorn. Du kommer att driva ett strategiskt viktigt kabelprojekt med hög komplexitet och stor budget. Projektet är en del av en större programstruktur och bedrivs enligt etablerad projektstyrningsmodell. Om rollen Du kommer att leda ett kabelprojekt från planering till genomförande och avslut, med fullt ansvar för tid, kostnad, kvalitet, miljö och arbetsmiljö. I uppdraget ingår även att: Leda projektmöten, teknikmöten och byggmöten Ta fram projektplan och beslutsunderlag Ansvara för upphandlingar med stöd av interna inköp- och juridikfunktioner Följa upp och kvalitetsgranska entreprenader Rapportera status och avvikelser till huvudprojektledare och programledning Vara Bas-P i projektering och upphandling samt följa upp arbetsmiljöansvar Vi söker dig som uppfyller följande krav: Utbildning Civilingenjörsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet Genomförd och giltig ESA-utbildning Genomförd Bas-P/Bas-U-utbildning (ej äldre än 3 år) Utbildning i entreprenadjuridik (FIDIC yellow, AB 04, ABT 06 eller AMA) Erfarenhet & kompetens Minst 10 års erfarenhet som projektledare inom infrastruktur, samhällsbyggnad eller anläggning Erfarenhet av projekt >1 miljard SEK med lång genomförandetid Dokumenterad erfarenhet av budgetansvar, tidplanering, riskhantering och projektstyrning Erfarenhet av upphandling av kabelleverantörer God erfarenhet av entreprenadjuridik i praktiken Erfarenhet från offentlig sektor och arbete mot internationella leverantörer Vana att leda projektmöten, följa upp arbetsmiljö, miljö, säkerhet och kvalitet Språkkunskaper Flytande svenska och engelska i tal och skrift Låter det här som du? Välkommen att höra av dig så berättar vi mer om uppdraget och hur du kan göra skillnad i ett av Sveriges mest kritiska energiprojekt. Tveka inte att höra av dig om du har frågor till Vanja 070-43 66 660
Projektledare gränssnittssamordning Vi söker nu en erfaren projektledare med inriktning på gränssnittssamordning för ett omfattande stationsprojekt i Stockholmsområdet. Du kommer att arbeta i en tekniskt komplex miljö med ansvar för samordning mellan olika discipliner, aktörer och entreprenörer i samband med utbyggnaden av nya stationer med gasisolerade ställverk (GIS). Dina arbetsuppgifter inkluderar: Identifiera och kartlägga tekniska gränssnitt mellan projektets olika delar Ta fram och uppdatera gränssnittsmatriser samt genomföra riskanalyser Säkerställa tydlig kommunikation och informationsflöde mellan aktörer Koordinera teknisk projektering och följa upp framdrift Dokumentera beslut, förändringar och samordna tekniska lösningar Arbeta proaktivt för att minimera risker kopplade till tid, kostnad och kvalitet Du kommer att arbeta nära huvudprojektledare samt ansvariga för respektive station och ingå i en teknisk projektorganisation med hög specialistkompetens. Obligatoriska krav (Skallkrav) Följande krav måste uppfyllas för att kunna kvalificera sig för rollen: Utbildning: Civilingenjör eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet Erfarenhet av stationsprojekt: Minst 5 års erfarenhet av projekt inom stationer på ≥70 kV Erfarenhet av gränssnitt: Minst 5 års erfarenhet av arbete med gränssnitt mellan olika entreprenörer/leverantörer Ledande roll: Minst 10 års erfarenhet i ledande roll inom stora infrastrukturprojekt (>100 MSEK) Språk: Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Certifikat: Giltiga ESA (elektriskt fackkunnig) och BAS-P/U-utbildningar Fritext: Bifoga kursintyg eller bokningsbekräftelse för planerad utbildning. Meriterande erfarenheter (Mervärdeskrav) Erfarenhet av samverkansentreprenad (projektering + genomförande, riktkostnad) i minst 3 år Erfarenhet av stationer med gasisolerade ställverk (GIS) i minst 3 år Erfarenhet som projektledare i en beställarorganisation i minst 3 år Intresserad? Skicka in ditt CV och ange hur du uppfyller ovanstående krav. Vi går igenom ansökningar löpande.
Bakgrund Drift och underhåll av fordon i tunnelbanedepåer kräver tillförlitlig kraftförsörjning via verkstadsställverk. Dessa anläggningar möjliggör samtidig laddning av batterier och begränsade förflyttningar med batteridrift. Nuvarande verkstadsställverk är ålderstigna och behöver moderniseras för att uppfylla dagens krav på personsäkerhet och elsäkerhet. Projektet omfattar därför teknisk uppgradering och anpassning till gällande myndighetskrav. Om uppdraget Byggledaren ansvarar för genomförandefasen av entreprenaden med fokus på tid, kostnad och kvalitet. Rollen innebär löpande kontroll och uppföljning av entreprenörers arbete, säkerställande av att arbetet bedrivs enligt gällande regelverk och krav, samt samordning med övriga projektaktörer. Exempel på arbetsuppgifter Granskning av projekteringshandlingar ur ett produktionsperspektiv Bidra till framtagning av upphandlingsdokument (AF-delar, FFU) Delta i anbudsutvärdering, kontraktsförhandling och skrivning Löpande uppföljning av entreprenadens framdrift Hantering och dokumentation av ÄTA-arbeten Stöd till entreprenören i framtagning av tidplaner och arbetsplaner Samordning med driftverksamhet för att minimera störningar Säkerställa efterlevnad av krav på arbetsmiljö, elsäkerhet och miljö Deltagande vid byggmöten, besiktningar och överlämning Obligatoriska krav Minst 4 års erfarenhet som byggledare eller produktionsledare inom teknik/infrastruktur Minst 2 års erfarenhet av entreprenader inom elkraftsanläggningar (0,4–12 kV), inkl. minst ett projekt om minst 15 Mkr ESA-behörighet (ESA-intyg ej äldre än 3 år), eller vilja att genomföra utbildning inom 3 veckor Spår- och tunnelbehörighet (TRI-TUB kategori X9), eller genomföra utbildning inom 3 veckor Erfarenhet från minst ett projekt som genomförts under pågående drift, projektkostnad minst 15 Mkr Alla belopp och erfarenheter ska redovisas i CV med tydlig budget per projekt. Mervärdeskrav Erfarenhet från minst två projekt med ombyggnad under pågående drift, vardera minst 15 Mkr Erfarenhet av driftsättning och funktionsprovning av elkraftsanläggning i industri- eller spårmiljö Dokumenterad erfarenhet av att tillämpa AMA EL i minst två projekt á minst 15 Mkr – beskriv hur i CV Ansökan Vänligen skicka ett uppdaterat CV där du anger: Projektbudget och omfattning Dina roller och ansvar Tillämpning av ESA och AMA EL Tidpunkt för relevanta utbildningar och intyg Redo att kliva in i ett utmanande och tekniskt komplext projekt? Vi ser fram emot din ansökan!
The opportunity The System Performance team in Ludvika, Sweden is looking for a manager to take on the role as the leader to support and develop the individuals, the group, and the team. In this role, you will have the opportunity to lead the team that is responsible for the development and maintenance of digital models for system performance studies. As the Line Manager of HVDC Simulation Model Design, you will have personnel responsibility for a team of approximately 15-20 professionals reporting to you. You will be tasked with ensuring that the team is adequately resourced, developed, and equipped to meet business needs, as well as ensuring that the company's culture and values are reflected in all employee practices and policies. Your primary objective will be to motivate and engage your team and to support them to achieve their full potential, while ensuring compliance with all relevant regulations. “We are searching for you who is interested in people and prepared to support and enthuse your coworkers. We believe everything can be improved and it is vital that you have a positive mindset to a learning organization that is continuously improving its knowledge, methods, and skills." - Hiring Manager Magnus Öhrström. How you'll make an impact Building and developing the team and the individuals in it by managing recruitment of new members, employee training and development initiatives, as well as providing strategic direction, leadership, and coordination of the function. Contribute to the HVDC System Performance Management team and collaborate with other managers in the organization related to system studies. Planning for project staffing and adjusting it according to business needs, as well as planning for both short-term and more strategic long-term changes in the team structure. Develop the processes and tools within your team. Preparing annual budget and manage within budget and resource constraints. Take part of the entire design process from technology development, marketing support & tender work to final design and verification in HVDC projects. Your background You have experience from HVDC technology or Simulation Model Design for EMT- and RMS simulation software, and/or previous experience as Line Manager or from another leading role, for example Project Manager. Strong communication, social, and interpersonal skills, with the ability to build strong relationships with employees and management. Fluency in English is required, knowledge of Swedish is a plus. A true team player and ability to work in an analytical and structured manner. You take responsibility for your work, your coworkers and deliver quality results on time. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us If you think the above description sound interesting, we look forward to receiving your application. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Magnus Öhrström, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions should be directed to Talent Partner Tobias Nilsson, [email protected]
Company Description Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 21 000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transition to a sustainable energy system. Job Description Är du redo för din nästa utmaning – kanske finns den inom Vattenfall? Om du, liksom vi vill göra skillnad genom att möjliggöra fossilfrihet, så kanske denna öppning är något för dig? Uppdraget för vårt team, är att skapa värde till våra kunder, dels genom att erbjuda decentrala lösningar bestående av solenergi- och energilagringslösningar – dvs ren, distribuerad och förnybar energi – dels tjänster kopplade till dessa produkter. Ett annat nyckelområde för vårt team är att koppla samman och optimera energisystemet där anslutna decentraliserade energiresurser (DER) skapar värde i form av flexibilitet som behövs för att stabilisera det nationella nätet, hantera obalanser i energihandel, överbelastning av elnätet mm dvs stor nytta för samhället. Vårt bidrag till Vattenfalls syfte att möjliggöra ett fossilfritt liv. Som Product Area manager inom Customers & Solutions (C&S) Nordics kommer du tillsammans med vårt team att utveckla DES-verksamheten i Sverige och Finland. Speciellt fokus för dig kommer att vara att ansvara för ett produktområde vilket inkluderar hela produktlivscykeln från strategi och planering till genomförande, inklusive go-to-market och lansering, samt efteranalys, till kontinuerlig utveckling och underhåll samt eventuell avveckling framgent. Om rollen I rollen som Product Area manager arbetar du tillsammans med resten av teamet och är experten rörande ditt produktområde, alltså för de idag existerande produkterna och de som är under utveckling. Rollen syftar till att uppnå intäkts- och kundnöjdhetsmålen inom givna budget och tidsramar. Balans mellan affärsmål, kundbehov och tekniska överväganden å ena sidan och å den andra säkerställandet av att långsiktiga mål nås. I ansvaret ingår att definiera produktstrategin och visionen inklusive go-to-market-strategi inom produktområdet vilken skall vara i linje med DES övriga produktportfölj och Business Unit Customer Nordics strategi och mål. Samarbete med externa partners samt andra delar av DES och Vattenfall är en viktig del av det dagliga arbetet som inkluderar människor, processer och teknik. I rollen ingår bland annat att: Ansvar och hantering av DES-portföljens produkter genom produktens livscykel för att säkerställa förmågan att erbjuda kunderna konkurrenskraftiga, CSR- och juridiskt godkända säljbara och fakturbara produkter vid alla tidpunkter. Definiera produktstrategi och vision inklusive go-to-market-strategi inom produktområdet. Ansvara för produktens lönsamhet vilket inkluderar att beräkna och ange golvpris för nyutvecklade produkter Skapa och upprätthålla roadmap för utveckling och lansering av produkter och funktioner inom produktområdet Kontinuerligt samla in marknads-/regulatorisk/konkurrentinput samt kundfeedback från olika källor, och definiera krav på nya/förbättrade produkter/funktioner Hantera prioritering i olika forum inom DES samt produktbacklogg för produktområdet Aktivt ge stöd till DES Market Operations inom produktrelaterade ämnen Utveckla och upprätthålla relationer med externa partners som grossister och tekniska partners, samt interna intressenter inom BU/BA/Vattenfall inkl upprätthålla ägande av kontrakt med tekniska partners inom produktområdet Övervaka produktprestanda från relevanta perspektiv och vidta åtgärder vid behov Bidra till verksamhetsutveckling: utveckla och förbättra de metoder som krävs för produktledning samt säkerställa efterlevnad av Vattenfalls regler och föreskrifter Qualifications Akademisk examen som Civilingenjör eller motsvarande Minst 7-9 års erfarenhet från liknande befattning Erfarenhet av att arbeta som produktchef eller leda stora projekt med många intressenter God förståelse för energilandskapet God förståelse för möjligheterna inom det snabbt framväxande digitala området God förståelse för affärslogiken i olika affärssegment Flytande muntligt/skriftligt på svenska och engelska. Finska är en merit. Som person behöver du följande förmågor En förmåga att inte bara förstå kundernas behov utan också att omvandla till relevanta erbjudanden, tjänster och lösningar med hög kvalitet "Få saker gjorda"-mentalitet; förmåga och mod att arbeta med ämnen av både operativ och strategisk karaktär med siktet inställt på helhetsbilden Äkta laganda; att stödja och sparra med varandra är avgörande för nå framgång och är något du skriver under på och gärna gör Förmåga att driva förändring och arbeta i stora och komplexa organisationer och att effektivt hantera interna och externa gränssnitt och samarbeten vilket ibland kräver flexibilitet, tänkande utanför boxen och en förmåga att behålla lugnet oavsett situation. Övriga kvalifikationer Driven, affärsmässig och med hög grad av uthållighet Analytiskt tänkesätt Strukturerad och självständig och samtidigt flexibel och pragmatisk Additional Information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Julia Norberg, [email protected]. Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00 Rolf Olsson (Akademikerna), Simon Salomonsson (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO) Välkommen med din ansökan senast 29-06-2025. Vänligen ansök enbart med ditt CV, vi tar inte emot Personligt Brev. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Job Description The opportunity Do you want to contribute to the industrial history of Sweden and feel that your work and competence is making a difference? Do you also want to be part of creating a sustainable future for our planet and at the same time develop yourself, both as a person and in your career? In addition to all of this, do you want to be part of a unit that highly values a good team spirit and that we should feel good at work? Then you should apply for this position at Breakers in Ludvika. HV Breakers (High Voltage Breakers) is a business unit within Hitachi Energy located in Ludvika. The unit has worldwide responsibility for the development, production and sale of high voltage breakers for both AC and DC power systems. We are currently looking for an Order Project Manager to strengthen our team and join us in this exiting journey that we have ahead of us. In this role you will be main point of contact for our customers during the execution and delivery of their orders. You will have the overall responsibility to follow-up your orders and coordinate with relevant resources to ensure that we deliver according to our contractual obligations. Customer is your main focus and you will always work for increasing customer satisfaction. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! How you’ll make an impact Follow-up orders to ensure delivery according to contract Main point of contact for customer during execution of orders Internal coordination for example with planning, design and production. Handling project documentation and necessary updates in ERP system. Arrange customer visits and host witnessing of routine tests. Living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background We highly value your personality and see that you are structured, able to think critically and willing to learn You are a natural problem solver, who enjoys meeting new challenges You have great social skills, and you contribute with your positive and proactive mindset, as well as with your ability to create a good atmosphere High school education or other experiences. University studies is a merit. Education and or experience within Order Handling/Project Management is a merit. Knowledge in contracts, delivery and payment terms is a merit Good skills in using Microsoft Office Fluency in English and Swedish is required, both written and spoken. Other languages will be a merit. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Kristofer Karlstrom, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]
Job Description The opportunity Would you like to join our excellent team of Sub-Project Managers in HVDC System Engineering organization and have an impact on the goals and future business opportunities? Then you may become one of our great colleagues and take on responsibility in a stimulating work environment. Together with the team you will work in cross-functional project groups to design and develop HVDC systems. Working with us will offer you to grow your network internationally and open a multitude of career possibilities based on your interests and ambitions. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. “We are proud of our achievements and what we see in Power Systems around the world now is exciting and challenging. As HVDC System Design Project Manager, you will be an important player in Hitachi Energy HVDC Execution team where leadership, efficiency, innovations and digitalization are key success factors. This is your chance to make a difference and be part of Green Energy Transition”- Zeeshan Ahmed Global Manager HVDC System Design Project Management How you’ll make an impact Supporting projects and tenders for HVDC System Design - managing the scope, budget and schedule while ensuring quality requirements are met. Interface with other departments in HVDC organization, representing your System Design team in project and tender meetings and discussions, also representing System Design in customer meetings. Participate in technical design reviews and in technical problem solving. Responsible for the technical coordination of System Design deliveries as well as managing the risks and identifying opportunities to reduce time and cost while ensuring quality requirements are met. When you feel comfortable in the role you get the opportunity to manage complex projects on your own. In other words, your ambition is the foundation for your development opportunities! Living Hitachi Energy’s Leadership Pillars as a leader which means live our vision, work together, deliver promises, and develop people. Your background You hold a Master’s or Bachelor’s Degree in Engineering preferably in Electric Power Engineering or Electrical Engineering. HVDC system design knowledge is considered an asset. You have good communication- and interpersonal skills. You enjoy working in diverse and multicultural teams and are interested to share your experiences and knowledge with your colleagues as well as learn from them. You are a flexible leader that enjoy problem solving and work in a structured way. Fluency in English, additional languages are considered an asset. Preferably, you have project management experience from working in engineering and are familiar with managing system delivery projects or tenders. HVDC system design project management experience is considered an asset. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Questions can be directed to Talent Acquisition Partner Magnus Rönnholm, [email protected]
Hitachi Energy is a pioneering technology leader that is helping to increase access to affordable, reliable, sustainable and modern energy for all. We help to power your home, keep the factories running, and our hospitals and schools open. Come as you are and prepare to get better as you learn from others. Bring your passion, bring your energy, and plug into a team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation The opportunity Join us as HV Contract Manager and support our operation within the Business Unit High Voltage for Northern Europe operations. With analytical, hands-on and autonomous approach, you contribute to the successful performance of Contract Management during tendering phase and project executions. Do you enjoy working in teams and to enhance their performance through your competence? Are you looking for a position, where you can work with different interfaces as Sales, Supply Chain and Project execution? If so, we look forward to receive your application. How'll you make an impact Ensures the portfolio of contracts in the business follows contract and claim management methodologies in accordance with internal standard procedures Reviews and comments on commercial and technical tender terms and conditions. Develops contract strategy for Norther Europe based on Hitachi Energy’s policies, customer requirements, and the overall execution strategy taking into account risk, pricing, scope, and schedule Identifies the contract baseline (including terms and conditions, specifications, drawings, estimate, proposal, schedule and other documents incorporated in the contract) and highlights areas of potential risk. Ensures timely and accurate execution of commercial aspects in portfolio of contracts (i.e. payments, claims, variation orders, warranties, provisions, guarantees, etc.). Attends Risk Review for the Nordic Region and is accountable to fulfill contracts Golden rules and to meet highest contractual standards Verifies that both parties to the contract have fulfilled their contractual obligations and there are no responsibilities outstanding. Assesses success of the contract and determines if there are any lessons learned for future contracting. Documents and communicates to all appropriate parties any deficiencies found as part of the closeout process Analyses prime contract terms to highlight areas of potential opportunity and risk, such as ambiguities, omissions and conflicts, as work proceeds. Seeks advice from Legal to draft, negotiate and finalize agreements during the Sales and Project Execution phases Performing the overall analysis of incoming claims (Customers, Suppliers/Subcontractors and Consortium Partners), development of defense strategies, preparing response/correspondences, counterclaims, and related project claims strategies for Norther Europe Analyze legal issues requested by local business units and local group functions and provide general contractual advice and support. Deliver contractual training; and be able to deal directly with internal clients and external parties Your background Degree in Law or equivalent Extensive experience in Contract Management functions and processes in project execution of EPC energy projects or similar industrial plants Contract Managers or legal advisor with Site Contract Management experience of more than 5 years will be preferred Fluency in Swedish with proficiency to negotiate in English. Any other language is an advantage Experience in working within internationally staffed teams and with international contractual partners Solid experience change management, claim management and contract-related legal issues and the possible effects in the relevant areas of responsibility regarding proposal stage and/or project execution Behavior and dealing with foreign cultures (Ethical Conduct) living core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Systematic and structured work style What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager, Mauro Pollastro, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107 38 70 43, ; Unionen: Michael Fosselius, +46 107 38 46 19. All other questions can be directed to Talent Partner, Carina Riström [email protected]
The opportunity We are looking for a manager for our new team Documentation Management at business unit MACH. You will be located in Ludvika or Västerås and will be responsible to form and build up a team of specialists within documentation, such as Technical writers, Documentation controllers and documentation governance. You have a background within documentation and are comfortable leading others. MACH is a modular advanced control system for control and protection functions. MACH have approximately 500 employees developing electronics hardware and software. The organization needs support in establishing structures and accessibility as well as technical writing and templates for both project and product documentation. Documentation Management will be a vital part of MACH and a part of MACH Quality & Operations management team. How you´ll make an impact People’s manager for the Documentation specialists, develop individuals in their roles Form the Documentation Management team and way of working Form a documentation strategy in close cooperation with project managers, development organisations and Quality Create good practices and process governance for documentation management Drive continuous improvement of documentation processes, systems and tools Develop and provide trainings in technical documentation, accesses and structures Drive compliance for product and project documentation with internal & external standards Support MACH Organization with documentation structure and expertise Continuously assess and develop documentation management to be as lean and effective as possible Your background A bachelor’s degree in a relevant field or equivalent experience in the function Work experience within documentation management, Document Control, Project Manager, or similar Project Manager skills and ability to see the big picture Proficient computer skills and experience from any document management system are advantageous. You are responsive and an engaged person who can speak up Strong communication and interpersonal skills, with the ability to work collaboratively with stakeholders across the organization You are structured, accurate and have a driving personality. You have clear leadership qualities and like working in a team Knowledge of quality management system or similar is meritorious Excellent skills in written English What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More information Recruiting Manager Rikard Lundgren, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to the Talent Acquisition Partner Agata Koper [email protected], +48 783 838 115.
Välj ett jobb för att visa detaljer