DATA & ANALYTICS LEAD TILL NORION BANK GROUP

Här får du en viktig roll i vårt marknadsteam där du ansvarar för att driva på ökad grad av data- och insiktsdrivet beslutsfattande samt att säkerställa så lagar, regelverk och policys efterlevs i datahanteringen. Vi söker dig som är både analytisk och kommunikativ och trivs i samspelet mellan marknad, IT och människor. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! DIN VARDAG Norion Bank Group, som innefattar varumärkena Norion Bank, Walley och Collector, är en aktör med lång erfarenhet inom finansbranschen. Vi drivs av givande samarbeten utöver teamgränser, för att kunna påverka, utvecklas och lära av varandra. Detta är en ny och central roll där du arbetar med alla tre varumärken och därmed banken som helhet. Vi är på en spännande utvecklingsresa mot att bli en än mer datadriven organisation och i det pågående förändringsarbetet behöver du kunna leda, utbilda och inspirera med goda exempel för att optimera och förbättra vår användning av data och analys. Du är också med och stödjer utvecklingsprojekt och förändringsinitiativ i data- och analysfrågor kopplat till marknad. Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis att: Driva utvecklingen av hur vi strukturerar och använder vår data för att säkerställa ägandeskap och konkurrensfördelar kring våra marknadsrelaterade projekt och initiativ Bygga tvärfunktionellt samarbete med interna funktioner såsom marknad, webbteam och IT i syfte att främja en datadriven kultur och optimera datahantering för ett effektivt beslutsfattande Ansvara för kontakt och nära samarbete med extern byrå för att analysera data och kundbeteenden samt säkerställa leverans och kvalité Kartlägga och skapa strukturer och processer kring datahantering kopplad till våra marknadsaktiviteter för att säkerställa korrekthet och efterlevnad av lagar, regelverk och policys Skapa ett nära samarbete med Privacy och Legal för att bidra med risk- och säkerhetstänk kring hanteringen av data Identifiera och förstå affärs- och analysbehov samt omsätta dessa till konkreta actions VEM ÄR DU? För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och hög analytisk förmåga samt även förmågan att kommunicera på ett positivt och lösningsorienterat sätt - med olika intressenter, som har olika drivkrafter. Du är trygg i att både förklara och visualisera hur flöden och hur data kan användas för att förbättra och effektivisera våra processer och marknadsinitiativ. Inom Norion Bank Group tror vi på självledarskap på alla nivåer. Därför främjar vi en kultur som uppmuntrar dig att leda inom ditt expertområde. Övriga kvalifikationskrav: Flerårig erfarenhet inom dataanalys och marknadsföring Kompetens i verktyg såsom GA4, Looker, GTM, Optimizely CMS och Tableau God förståelse för prestandamarknadsföring inklusive SEO och SEM Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Tidigare erfarenhet från finans eller annan regulatorisk verksamhet är meriterande Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi arbetar enligt en hybrid-setup där vi tillämpar 4 dagar på plats på vårt huvudkontor vid Lilla Bommen i centrala Göteborg. Där sitter våra team tillsammans vilket främjar både kommunikation och samarbete. VI ERBJUDERFör oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi. Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen. VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner framåt? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jenny Nilsson på 0703 01 82 79/ [email protected] eller Rebecca Oldenfeldt på 0703 01 32 98/ [email protected] för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM NORION BANK GROUP Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten. Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Nordic Information & Master Data Lead to medac Nordic

medac in The Point Hyllie is now recruiting a structured, analytical and collaborative Information & Master Data Information Lead to the Nordic headquarter in Malmö. Are you a team player with a keen interest in analysis and providing excellent service? Would you like to work in an international environment in a leading pharmaceutical company? Then this full-time position could be of great interest to you. About the position You are offered a challenging and developing position. You will work with a professional and dedicated team on a Nordic and European level. The Nordic Information & Master Data Lead ensures data quality, compliance, and consistency of master data and information across business systems regarding prices, tenders and products. You will support the business with required procedures and change requests when needed. The function will manage the flow of documentation within the organization. Your main responsibilities and accountabilities will be: Tender Management ------------------------- • Daily scanning of tender market • Update tender overview • Collect all data and documentation for tender submission (documentation preparation) • Update tender database with new, submitted and won tenders Price Management ----------------------- • Update invoice prices to headquarters • Update wholesalers and distributors on new prices • Collect data and documents for price submission to authorities • Monthly invoice check and collaboration with headquarters Master Data & Documentation ------------------------------------- • Responsible for maintaining master data on products in collaboration with Regulatory and Supply Chain • Support local Regulatory Affairs with information collection • Support Nordic Operations with digital archiving • Support Supply Chain with registration and maintenance towards distributors/wholesalers You will report to the Nordic Director Operations. Your profile We believe that you have at least 1-3 years of working experience after graduation from a university. We are flexible regarding your educational background, i.e. you could hold a degree in finance, IT, pharmacology, biochemistry or another relevant field. Previous experience of working in a cross-Nordic environment and/or in the pharmaceutical or biotechnology industry is valuable. You are bilingual (Swedish / Danish / Norwegian and English), i.e. you are fluent orally and in writing in one Scandinavian language and English. You are also able to read and understand Swedish, Danish and/or Norwegian. It is meritorious if you master Finnish (orally and/or in writing). You need to be well-versed in Microsoft Office (especially Excel) and knowledge of data bases and other information systems/tools is a distinct advantage. Previous experience from project coordination is an advantage. The successful candidate for the position is analytical, structured, demonstrates ownership, is thorough and a collaborator. You are curious, willing to learn new things and have an inner drive of finding ways to solve challenges within your area of responsibility. On top of this, you are flexible, and service minded. You must have the ability to build strong relationships both internally and externally. Excellent communication and presentation skills, both verbal and written, is an advantage for the position. You should enjoy working in a smaller organization with a collaborative culture, open communication, and flexible working conditions. The position is based at the office in The Point Hyllie and is expected to be in the office minimum 60% (3 days a week), participate in internal conferences which sometimes includes travelling and overnight stays. You are offered a permanent placement after 6 months of probationary employment. About the organisation As a dynamically growing pharmaceutical company, we are committed to humanity’s most valuable resource – health. More than 2,000 employees worldwide work towards the common goal of improving patients’ quality of life. We specialise in the development, manufacturing, distribution, and marketing of pharmaceutical products and diagnostics in the fields of rheumatology, urology, haematology, and oncology. Our work is more than just a job: we aim to make a real difference. Please visit www.medac.se for further information.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Senior Marknadsanalytiker

Vi letar efter en erfaren och driven marknadsanalytiker som kan hjälpa oss att förstå våra kunder ännu bättre! Du kommer arbeta med att identifiera nya trender, förändrade kundbeteenden och med dina insikter utveckla både våra produkter och vår marknadsföring. Hos oss får du jobba i vårt koncerngemensamma analysteam med några av Sveriges största och mest omtyckta varumärken,som Triss, Stryktipset och Eurojackpot. Vad kommer du att göra? Dina arbetsuppgifter kommer vara omväxlande och utmanande. Du kommer bland annat driva vår strategiska varumärkestracking, marknadsundersökningar och konkurrentanalyser. Du kommer även att arbeta med taktisk kampanjuppföljning och produkttester. Med analytisk skicklighet kommer du att proaktivt söka efter nya kundbeteenden och skapa bättre insikter för att stödja vår affärsstrategi. I rollen kommer du ha stor frihet att själv forma ditt arbete och hur du vill lägga upp din vardag. Du kommer samarbeta med andra analytiker inom Svenska Spel och dittarbete kommer vara avgörande för att säkerställa att vi har rätt strategier och fokus. Är du den som kommer att göra det? För att lyckas i denna roll behöver du rejäl erfarenhet av marknadsanalys. Förmodligen har du arbetat med marknadsanalys kring konsumentvarumärken, antingen i en linjeroll eller som konsult. Ditt fokus har varit på extern analys, t.ex. marknadsundersökningar och konsumentinsikt, och du är van vid att jobba med externa leverantörer för datainhämtning. Du är bekväm med att formulera egna marknadsundersökningar och dra kloka slutsatser från resultatet. Att jobba med stora mängder ostrukturerad data skrämmer dig inte. Som person är du givetvis analytisk lagd, men du är också duktig på att kommunicera. Du är van vid att presentera, förklara och motivera dina slutsatser och insikter – det är ju faktiskt först då de blir värdefulla! Du behöver också en portion mod och hög integritet för att kunna utmana etablerade sanningar och fördomar. Din inställning är att analysen ska vara vägvisaren, även om den är obekväm. Vi ser gärna att du sen tidigare har följande erfarenhet: Högskoleexamen inom Marknadsföring, Civilingenjör, Ekonomi eller motsvarande Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter under 3-5 år Design och genomförande av omfattande marknadsundersökningar Hög kompetens inom undersökningsmetodik och att du är bekväm i att omsätta stora mängder data till insikter och rekommendationer. Moderna verktyg för datahantering och visualisering Utöver det är du självklart en fena på både Excel och Powerpoint. Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i antingen Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag. Medans du väntar kanske du är nyfiken på att spana in våra förmåner? Då hittar du demhär. Eller om du vill veta mer om hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka dig vidarehär. För frågor om tjänsten, kontakta gärna David Backman, [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vårt TA-team på[email protected]. Välkommen med din ansökan! #LI-HYBRID

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Sales Analyst

ABOUT THE COMPANY Tiger of Sweden is a Stockholm-based fashion house established in 1903 with a heritage in tailoring. For more than a century Tiger of Sweden has stood for style with purpose, dressing men and women for whom true style is about the confidence to be themselves. POSITION OVERVIEW: Chief responsibility of the sales Analyst is to provide analytical support to maximise sales and product performance in all sales channels. The sales analyst will oversee the full P&L budgets and sales reports as well as analyse and evaluate the sales performance through all channels (E-com, Retail, Franchisee, Airport retail, Outlet & Wholesale key accounts ). AREAS OFRESPONSIBILITIES: Priorities: Support CCO and Sales Directors with sales analysis and reports to support decision making and further growth of the sales channels. Collect and report market feedback and sales data and present to sales, design and product development Traveling: When relevant for market visits TASKS Sales Analysis and Insights Lead sales analysis efforts, employing advanced analytics techniques to uncover trends, patterns, and opportunities within our sales data. Work closely with Finance team (YTG, Budgets, cash flow, business cases). Develop and maintain robust reporting dashboards, providing actionable insights to stakeholders at all levels of the organization. Conduct deep-dive analysis on product performance, category trends, and channel effectiveness, identifying areas for optimization and growth. Collaborate with cross-functional teams to translate data insights into merchandising strategies, promotional campaigns, and pricing initiatives. Stay abreast of industry trends, competitor activities, and consumer behaviors, leveraging data to drive informed decision-making and maintain competitive advantage. Operational Management Oversee day-to-day sales operations, ensuring efficient inventory management, replenishment, and SKU rationalization processes. Partner with supply chain and logistics teams to optimize stock flow and minimize stockouts, maximizing product availability and sales opportunities. TOOLS & SYSTEMS Microsoft Office packet with focus on Excel Power BI Tableau SQL KNOWLEDGE AND EXPERIENCE: Bachelor's degree in Business Administration, Marketing, Data Science, or a related field; advanced degree preferred. Strong mathematics skills to review financial results 5 years of experience in sales analysis, or retail analytics, preferably within the fashion retail industry. A merchandising background would be a plus. Proficiency in data analysis tools (SQL) and visualization platforms (Tableau, Power BI). Building reports and analyse data using the tools at hand. Strong analytical mindset, with the ability to distil complex data into actionable insights and recommendations. Excellent communication and collaboration skills, with the ability to influence stakeholders and drive cross-functional alignment. Proven leadership capabilities, with experience managing small teams and driving operational excellence in a fast-paced environment. Strong user of Microsoft Excel and the Office Package Fluent in English, both verbally and written. Additional languages are meriting. PERSONAL SKILLS Ability to communicate, present and influence all levels of the organization, including executive and C-level Sense of ownership and pride in your performance and its impact on company’s success Critical thinker and problem-solving skills Team player Great command of MS Office and ERP systems WORKING KEY PARTNERS Finance Marketing Product development Logistics Merchandising The position is based in our Head office in Stockholm and is a full-time position. If this sounds like the perfect fit for you? Please don't hesitate to apply by submitting a CV and personal letter in English. We look forward to receiving your application. Tiger of Sweden stands against any form of discrimination and strives to be an inclusive brand and workplace. We welcome applications from all individuals, regardless of gender, sexual orientation, religion, ethnicity, race, or disability and recruitment is purely on the based on skills and experience.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Market analysis Latin America

Plexigrid provide game changing software solutions that enable operators of electricity distribution grids to run their grid more efficiently, solve capacity bottlenecks, integrate more renewables and reduce grid costs for consumers. We are looking for a business developer to join our market entry analysis team for Latin America. The assignment is a 6 month contract to analyze the market in proritized countries of Latin America in terms of size, opportunities and business potential. As a Business Developer you will have the chance to work with some of the world’s leading energy companies, enabling them to transform their electricity grids and their energy supply operations and collaborate with outstanding colleagues and ecosystems partners. You will get the opportunity to learn from senior colleagues by working side by side with Plexigrid sales leaders, marketing, product management and technology development. Responsibilities Analyzing and monitoring the market, understanding the relevant competitors, ecosystem partners and market makers. Understanding the local customers’ strategy, needs, and challenges. Participating in the establishment of partner and customer relationships. Contributing to the development of Plexigrids market and product strategies. Background and requirements: Well-developed social skills and interest in building and maintaining professional relations. Interest in the intersection between technical and business values. Entrepreneurial spirit and hands on attitude. University degree in engineering, business administration, economics, or other relevant degree. Proficient English and Spanish speaker. Experience from the energy segment positively considered.

7 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Marketing Automation Specialist

At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, TV channels and production studios. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds.   We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for a Marketing Automation Specialist to join our Stockholm office - are you ready to hit play on an exciting career change?  The position As a Marketing Automation Specialist, you will work in the CRM team. The role is a unique opportunity to become a part of, and contribute to, a marketing automation omni-channel experience - in an exciting market with millions of customers. Your responsibility will be to implement impactful messaging for Viaplay customers, inspire viewing, improve retention and drive sales. You will: - Plan, build and execute messaging activities: build target groups, A/B test, quality assurance, send and monitor performance - Improve and implement marketing automation and customer lifecycle journeys - track relevant KPI’s, ensure that activities are impactful and constantly optimize towards better performance - Work in a multi-channel setup with channels like email, push notifications and in-product messaging We aspire to continuously improve and to learn something from everything we do. You will be challenged, and you will have loads of fun!  What we’re looking for  As a Marketing Automation Specialist, you will be the heart of things and it’s essential to be structured and organized and have a passion for messaging and how it strengthens the customer experience.  To excel, we believe you are a proactive self-driven doer and enjoy working towards improving your own and the team performance. You have an interest that goes across areas such as communication, performance and reporting with a little bit of tech and tools blended in. We believe that you have at least one year of work experience within CRM, marketing automation, digital marketing or similar. To be a successful candidate you: - Hold a relevant education - bachelor's or master’s degree within business, marketing, tech/engineering or similar - Are a team player and eager to work with a variety of stakeholders across Viaplay Group - Possess an analytical as well as commercial mindset - Enjoy being close to data and use it to help you understand and improve - Communicate well both in numbers and words. You probably have some experience in both PowerPoint and Excel (or similar) - Have experience in working close to marketing tools and features and the development of these But most of all you are curious and keen to learn! Our offering  - We’ve got the basics covered (and then some)! 30 days and extra compensation on top of a parental pay lift.   - Your wellbeing matters. We have an attractive pension and insurance scheme with full health care coverage should you need it.  Don’t miss out on this great opportunity! If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here - you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position.  Want to learn more about who we are and what we do?  Check out our careers page (https://careers.viaplaygroup.com/) or  follow us on Instagram (https://www.instagram.com/lifeatviaplaygroup/)! We’re only ever a few clicks away.

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
CRM-Analytiker till Konsultuppdrag - Göteborg

På uppdrag av vår kund i Göteborg söker vi nu en CRM-analytiker/kunddatabasanalytiker till ett spännande konsultuppdrag. Uppdraget har en omfattning på 75-100% och pågår i minst 20 månader med start 1 April. Vår kund är verksamma inom offentlig sektor och denna roll ingår i deras kommunikationsenhet, som är en del av affärsområde marknad. Arbetet är tvärfunktionellt och innebär kontakter inom flera delar av bolaget. Om rollen: - Ingår i verksamhetsteamet för CRM och samarbetar tillsammans med CRM-strateg, MA-specialist, projektledare och kommunikationsansvarig för nyhetsbrev och content. - Verksamhetsteamet för CRM jobbar nära CRM-teamet (IT) som jobbar med utveckling och förvaltning av CRM-systemet (Microsoft Dynamics 365) samt kampanjverktyget ClickDimensions som är integrerat i CRM-systemet. - Arbetssättet är agilt och verksamheten jobbar i sprintar som följer CRM-teamets, i syfte att synka behov och utveckling. Vi tror att du känner igen dig i följande beskrivning: - Relevant akademisk examen inom exempelvis statistik eller motsvarande - Minst två års erfarenhet av liknande roll inom CRM och MA - Kunskap inom SQL, R eller Python - Erfarenhet av Power BI är meriterande Vi tror att du är en person som trivs i en roll där man arbetar tvärfunktionellt och samarbetar med flera delar av bolaget. Du har en hög analytisk förmåga och är noggrann, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt. Låter detta som en spännande möjlighet? Tveka inte att söka då vi intervjuar löpande! Uppdraget För det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Uppdraget är på 75-100% under ca 20 månader med möjligheter till förlängning. Önskad start för uppdraget är 1 April. Det är möjligt att arbeta på distans men viss närvaro kommer att krävas på kontoret i Göteborg.

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Monetization Specialist

Exciting times lie ahead at Sharkmob! You will join us in a pivotal phase of our recently announced project Exoborne (https://www.exoborne.com/en/) and be a key player in delivering on the Monetization strategy. In this role you will work closely with your colleagues in the Monetization team as well as the Live team, but also cross-functionally with departments such as art, design and engineering. We are looking for someone who wants to have fun at work and believes in shared ownership. Collaboration skills and smart decision-making in a team setting is something that we value highly. You will get the opportunity to make an impact and ensure that we drive sales while offering our players the best possible experience. Responsibilities - Design and drive the development of monetization features. - Work closely with the Live Designer to ensure that the monetization strategy is integrated with our live plan. - Perform competitor analysis, benchmarking and monitor trends and best practices in the market. - Plan the seasonal content for the store and collaborate with Character Art to deliver it. - Plan and manage the store content updates and campaigns and evaluate the results. - Collaborate with the Data team to ensure we have relevant telemetry to track our features and store. - Track live bugs and collaborate with QA and customer service to resolve them. Requirements - A passion for sales and games! - Proven experience in Monetization, Game development or other relevant background. - Ability to translate conclusions from data into actionable recommendations. - You are an excellent communicator who enjoys interdisciplinary collaboration. - Comfortable to both give and receive constructive feedback. - A self-starter with a sense of ownership. Do you want to be in a dynamic environment where creativity meets analytics? Then we can’t wait to hear from you! Who we are Sharkmob was founded in 2017 and has offices in Malmö, Sweden, and London, UK. The studio develops AAA-quality games for PC and console, using the Unreal Engine to power its ambitions of taking multiplayer games to new heights. Currently, we are working on two major projects: Exoborne (https://www.exoborne.com/en/) - a Sharkmob original game created in Malmö, is a tactical, open-world extraction shooter set in a United States torn apart by apocalyptic forces of nature. The second project, developed in London, is another Sharkmob original IP yet to be announced. Our first game, Bloodhunt (https://bloodhunt.com/en-us) - a battle royale set in the Vampire: The Masquerade universe, was released on 27 April 2022. At Sharkmob, we are committed to building an inclusive team that represents diverse backgrounds, perspectives, and skillsets - because we believe that helps us create great games. We welcome all candidates who are aligned with our core values of shared ownership, smart decisions, and, last but not least - having fun! We hope you want to join us on our adventure and become a part of our crew. You can find more great perks (https://career.sharkmob.com/pages/perks) of being a crew member. If you want to know more about Sharkmob and our projects, visit our homepage (https://www.sharkmob.com/).

6 februari 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Sales Analyst to Samsung

We are now looking for a Sales Analyst to join Samsung Nordics HQ (situated in Kista, Stockholm). As a Sales Analyst, you will have an integral part in ensuring Samsung stays on top of the market and continues to enrich and simplify the consumers’ lives. Purpose of the job: Communicating sales and market insights for Mobile Experience (MX) product groups by driving and providing actionable insights based on external and internal sources, analysis and evaluation. Move beyond analysis and reach for action, in order to increase efficiency and sell-out. Key responsibilities include: - Evaluate sell-out data and trends together with market activities such as: - Sell out trend and promotional impact reports - Internal data such as profitability and return on investment etc. - Market insight reports (e.g., GfK reports) - Consumer Market Insights (e.g., Kantar Reports) - Global trend reports as shared by global teams - Competitor analysis based on publicly available data. - Identify and manage various sources of data and information. Translate data into insights to guide strategic decision making across the MX organization - Communicate insights in a clear and concise manner in a way that drives action and make impact - Develop tools and processes to improve capability across the team and make it visual and impactful - Proactively lead analyses to address business needs, opportunities & issues - Provide feedback, insights and recommendations for improving Samsung MX business performance and profitability - Ensure deliverables with clear actionable recommendation and drive action to contribute toward commercialized ideas and customer team success Experience required: - Preferably 1-2 years in similar role, e.g., Junior Business Controller, BI Power user, Market Intelligence Analyst, etc. - University degree, major in business administration, economics, statistics, engineering or similar - Considerable experience in data validation and cross reference comparisons - Documented experience visualizing data and actionable insights - Industry knowledge is a big plus - Experience from Nordic matrix organization is a merit Skills & attributes: - Strong numerical and analytical skills with experience of translating data from multiple sources into intuitive reports through data visualization - Advanced Excel competence - Tableau, Qlik Sens, Power BI or similar BI system knowledge is key - Fluent in English (both written and verbal) In this role, it is important that you are business and customer oriented and are able to work effectively and in an inclusive manner with both individuals and groups of people that have diverse styles, abilities and motivation. As a person, you take ownership by being proactive, structured and finalize work independently. Samsung is a highly dynamic company in a fast-moving industry, so there are many opportunities to grow and develop. About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants. The assignment is full-time, starting as soon as possible and until further notice.

4 januari 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Letar du praktikplats för att utveckla dina marknadsföringsskills? 🤠

Vi söker nu en praktikant som är studerande i kommunikation eller marknadsföring på universitetet eller högskola. Praktikperioden skall gärna vara runt 8 veckor på deltid eller heltid. Din praktik ska ingå som en del av din utbildning då praktiken är obetald, dock har vi bra förmåner som man kan få ta del av. Som digital marknadsförare hos Wrknest kommer du att jobba nära ledningsgruppen med att ta marknadsföringen till nästa nivå. Detta kommer du jobba med: - Sociala medier - Skapa content i form av text, bild och video - Digital analys och optimering - Nyhetsbrev och marketing automation - Utforma strategier - Email Marketing - Telemarketing - Content writing - Design - SEO - Adwords - Events (i den mån det går) Vad vi erbjuder: - Du får vara med och bygga något från grunden - Du får forma dina egna arbetssätt - Arbeta med andra som vågar lita på dig! Finns inga dumma ideér, sky is the limit. - Du får möjlighet att utveckla dina praktiska kunskaper inom marknadsföring - Erfarenhet inom den bredd av områden bara en start-up kan ge, och presentera ett starkt case på ditt CV Då det är mycket eget arbete så söker vi en person som är lösningsorienterad, självgående och orädd! Vi finns här för att stötta men ser gärna att du är kreativ och tar egna beslut för att ta marknadsföringen till nya höjder. Fungerar vårt samarbete bra finns goda möjligheter till deltidsarbete eller anställning efter avslutade studier! Vad vi ber om: - Du studerar vid en högskola/universitet med inriktning kommunikation/marknadsföring - Tillgänglig i minst 8 veckor deltid eller heltid - Praktiken ska ingå som en del av din utbildning, då den är oavlönad från början Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

15 november 2023
Sista ansökan:
3 maj 2024