Marknadsanalytiker

Sök bland 61 lediga jobb som Marknadsanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktanalytiker till Dagens Nyheter

Vill du vara med och påverka hur vi presenterar vår journalistik på dn.se och i DN-appen? Vi söker efter en produktanalytiker som går igång på kombinationen analys, teknik och journalistik. Om oss Dagens Nyheter är Sveriges ledande nyhetstidning och har 1,8 miljoner digitala användare varje vecka. Målet är att våra digitala produkter ska bli ännu bättre på att möta läsarnas behov och få dem att vilja stanna längre hos oss som prenumeranter. På Dagens Nyheter har vi kommit långt i omställningen med att skifta såväl vår affär som vår produkt från papper till digitalt. Experiment och testning är en nyckelfaktor för att fortsätta vår effektdrivna utveckling. Om rollen Som analytiker i Dagens Nyheters analysteam jobbar du nära produktutveckling, redaktion och marknad för att tillsammans fortsätta utveckla Dagens Nyheters digitala produkter och tjänster. Mycket handlar om att systematiskt jobba med hypoteser, ofta genomföra tester och samla insikter för att kunna ta välgrundade beslut som skapar värde. Du kommer att vara anställd inom Bonnier News och tillhöra Dagens Nyheters analysteam. I vardagen arbetar du främst med produktutvecklingsavdelningen, men även nära marknadsteamet, redaktionen och övriga delar av Bonnier News. Det finns även flera centrala data- och analysteam inom Bonnier News med specialistkompetens som du kommer att samarbeta med. Dina främsta arbetsuppgifter är : - Leda det experimentdrivna produktutvecklingsarbetet genom att planera, sätta upp och utvärdera tester. - Arbeta proaktivt och skapa analyser som ligger till grund för utveckling av digitala produkter, tjänster och erbjudanden. Det kan exempelvis handla om att stärka den sammanvägda digitala användarupplevelsen. - Planera, driva och genomföra analysprojekt i tvärfunktionella team med medarbetare från andra avdelningar och andra roller inom produktutvecklingsteamet, så som UX-designers, produktägare och utvecklare. - Förena omvärldsbevakning, innovation och experiment för att se nya möjligheter att innovera och produktutveckla inom nyhetsmedia. - Definiera och följa upp på hypoteser och framgångsmått tillsammans med produktutvecklingsteamet. Vem är du? Vid urvalet lägger vi stor vikt vid din drivkraft och personliga lämplighet. Du är intresserad av nyheter, analys och modern produktutveckling. Vi tror även att du, för att trivas med rollen, är en god kommunikatör, noggrann, kvalitetsmedveten, har förmågan att utbilda och inspirera andra liksom har modet och viljan att våga testa nya vägar. Du vill bygga analyskunskap på de avdelningar du jobbar nära, och vågar utmana rådande arbetssätt, så att både vi och våra metoder ständigt utvecklas. Du är även genuint intresserad av att skapa användarvänliga tjänster, som bidrar till både kund- och verksamhetsnytta. Kvalifikationer: - Har en för rollen relevant eftergymnasial utbildning. - Minst tre års arbetslivserfarenhet som analytiker av något slag. - Är van vid agila arbetssätt och jobba med experimentdriven och datainformerad utveckling. - Har gedigen erfarenhet av att hantera stora datamängder och jobba datadrivet med digital trafikdata. - Du har bevisat goda resultat av att ha arbetat med avancerad analys. Du är avancerad användare av SQL och BigQuery/GCP, liksom Google Analytics och Looker Studio. - Goda kunskaper i statistik och experiment. Kan definiera, sätta upp och utvärdera A/B-tester. Meriterande: - Erfarenhet av ett kodspråk så som Python eller R. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Du kommer att tillhöra Dagens Nyheters analysteam och rapporterar till DNs analyschef. Tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm. Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor! Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här! Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email. Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat. Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

23 februari 2024
Sista ansökan:
7 mars 2024
Business Developer

Alfa Laval, Food & Water Division is looking for their next Business Developer! At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas, and great ideas drive progress. As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet's most urgent problems. Making the world a better place. Every day. Who you are You are a dynamic and analytical professional with a passion for understanding customer needs. You thrive in a fast-paced environment and have a keen eye for market trends. Your ability to translate customer insights into actionable strategies sets you apart. You're a team player who collaborates effectively with cross-functional teams, from product development to sales. About the job As a Business Developer specializing in customer insights, your role will be pivotal in shaping our company's growth. You'll work closely with product managers, sales teams, and executives to drive business success. Here's what you'll be responsible for: Capturing Customer Needs: · Conduct thorough market research to understand customer pain points, preferences, and emerging trends. · Collaborate with product managers to translate these insights into development requirements for new and existing services. · Craft value propositions, business models, and go-to-market strategies that resonate with our target customers. Business Development Support: · Assist in market analysis, identifying growth opportunities, and assessing competitive landscapes. · Collaborate with sales teams to understand capability needs and execute service offerings. · Develop training content for Alfa Laval channels, sales companies, empowering them to effectively communicate our value proposition. Competitive Analysis: · Work closely with sales teams to gather input on local competition. · Analyze competitors' strengths, weaknesses, and market positioning. · Use this information to refine our strategies and stay ahead of the curve. Strategic Vision: · Contribute to the development of a 3-year business unit (BU) strategy. · Align customer insights with overall company goals and objectives. · Ensure our services remain relevant and competitive in the ever-evolving landscape. What you know With a relevant education, and anywhere from 2 years of relevant experience upwards, you have: A Product Management Skillset: · You understand value proposition development, business model creation, and how to tailor offerings to customer needs. · Experience in app development or other relevant areas is a plus. You have a Commercial Mindset: · You're business-savvy, with a knack for identifying revenue opportunities. · Sales enablement and execution are second nature to you. Industry Awareness: · You keep up with the latest industry developments, staying informed about market shifts and competitor moves. What's in it for you? We offer you an impactful position in an international, open and friendly environment. Impact: Shape the future of our services by directly influencing product development and go-to-market strategies. Collaboration: Work closely with cross-functional teams, learning from experts in various domains. Growth: Contribute to our strategy and grow alongside the company. Join us in revolutionizing the way we serve our customers and drive business success! We are looking forward to hearing from you soon so send your application without delay. Please note, only applications sent via the relevant web-link will be considered. Those sent directly via email will be disregarded without notice.

23 februari 2024
Sista ansökan:
5 mars 2024
Energy Market Analyst

Energy Market Analyst at Flower: Driving Renewable Energy Transformation ️ What We Do At Flower, we champion renewable electricity as the cornerstone of a sustainable future. To revolutionise the current power system, we operate the Digital Power Refinery Platform, a virtual power plant (VPP). This platform integrates diverse generation, consumption, and storage assets, optimising electricity benefits on local, regional, and system-wide levels. Join us in expanding our team and launching groundbreaking energy solutions across new European markets! ‍💻 About the Role Join the Brokerage squad within our Power Refinery team as an Energy Market Analyst. Your role revolves around obtaining access to various energy markets, ensuring regulatory compliance while monetising our asset portfolios across geographies. Responsibilities: - Manage and drive multiple market access application processes. - Research and maintain expertise in regulatory frameworks and market structures across our geographies. - Identify new markets aligned with Flower’s green energy transition goals. This role may involve occasional business travel. ‍🏍 Skills & Requirements Must-Haves: - University degree in a relevant field (e.g., energy, engineering) - Business acumen with a proactive mindset - Strong presentation and communication skills - Energy market experience - Project management expertise - Minimum 2 years of work experience - Ability to multitask with various stakeholders - Independent and team-oriented work style - Thrives in an agile, idea-driven environment - Fluency in English - Valid work permit in Sweden Nice-to-Haves: - Regulatory affairs experience. - Understanding of energy market structures and compliance. - Previous roles in regulatory agencies or energy trading. We do a background check of all employees, as the security of the electricity system is our top priority. Apply If you’re passionate about driving the energy transition through tech solutions and seek a dynamic work environment, apply now! We offer competitive salaries, flexible work arrangements, and comprehensive benefits. Please submit your CV and a brief motivational letter highlighting your personality and reasons for joining Flower. Location We value office collaboration but support remote work. Our office is at Söder Mälarstrand 21, minutes away from Gamla Stan subway station in Stockholm.

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Partner Marketing Manager

Who we are We are here to connect our customers to what matters most, and by doing so, empowering societies. As a Telenor employee, you will be part of a large, international organization that goes beyond customers – we want to play a meaningful role in the societies we serve. Being connected can change your life, and we are serious about helping our services make the widest possible impact. We are looking for a curious and highly engaged person with a forward leaning attitude to join our MarCom team as the new Partner Marketing Manager. This position offers an exciting opportunity to work closely with our partners and contribute to both our long-term growth as well as short-term sales objectives, aligning with our overarching commercial and communicative strategy. We are on a growth journey, and we are looking for people with a natural proactive drive who wants to make a difference. What you will do As Partner Marketing Manager, you will be responsible for driving marketing strategy and activation in collaboration with Telenor´s key partners through 360 campaign activations including internal and external channels. You will also be responsible for project management of our tactical communication in external channels. You will manage the end-to-end process, meaning initiate, plan, and execute marketing campaigns to strengthen both Telenor and our partners. Together with internal and external stakeholders – you will optimize the outcome of the campaigns and secure best possible results. Furthermore, you will set clear targets, monitor performance, and follow up on KPI: s. Your responsibilities * Drive Telenor’s partner media strategy from conceptualization to implementation, ensuring a comprehensive approach to campaign planning and continuous optimization of full-funnel marketing activities, including internal and external channels. * Responsible for tactical communication in external channels, working closely with relevant stakeholders internally. * Develop and maintain a relevant KPI framework to track measurable progress towards business objectives. * Manage and oversee the partner media budget and administration, ensuring efficient allocation of resources. * Close collaboration with Telenor’s main partners, as well as other functions within the Telenor MarCom team. * Work closely with internal stakeholders for activation in owned channels. * Implement necessary tools to measure progress and KPI impact, translating data and insights into actionable strategies. * Proactively identify development areas and trends in media and marketing, driving their successful implementation within our marketing framework. Who you are To succeed in the role as Partner Marketing Manager – we believe that you have prior experience within media, telecom, or related fields. You are strong at building relationships and understand the value of collaborating with partners for long-term success! You are a hands-on Project manager, and you possess a deep understanding of marketing strategies, media and messaging based on customer behavior. You are strategically skilled with good execution ability, translating marketing strategy into active campaigns with concrete KPIs. You are someone who wants to drive results and enjoys taking on challenges. We are looking for someone who can see the big picture, dares to be proactive, and has good judgment. As a person, you are also decisive and take responsibility, but you are also a flexible team player who builds good relationships both internally and externally. Furthermore, you can handle complex information and can draw conclusions, condense, and communicate the essence. We are looking for a team player who is eager to top your latest achievement. Key qualifications * Graduate degree in marketing, economics, or communication. * Minimum of 5 years’ hands-on experience in project management within the field of media and/or communication. * Proven track record of working within the marketing domain, showcasing knowledge in both internal and external channel utilization for communication. * Strong analytical skills with the ability to interpret data and translate it into actionable insights. * Effective collaboration and communication skills, fostering strong relationships with internal and external stakeholders. * Excellent organizational skills, ensuring smooth coordination of marketing projects and initiatives. * Track record of successfully managing budgets and optimizing resources for maximized efficiency. * Structured, delivery-focused, and capable of managing multiple projects simultaneously. * High self-motivation and a solution-oriented mindset. * Excellent communication skills, both written and spoken, in Swedish and English. Our promise A balanced workforce is key to our success. To secure that, we’re committed to fostering a working environment where our employees are supported and empowered in all areas of their work. We promise you a company eager to learn and rapidly adapt to a digital world where you will be welcomed into a skilled team of professional and knowledgeable colleagues. In addition, you will get: * A flexible way of work - have a lunch workout without having to rush back, be able to leave/pick up the kids from school? This is no problem if you make sure your team is happy and you perform and deliver your work. * A generous health and benefit package with for example wellness grant, health insurance,” give me a break”-days, occupational pension and much more. * Development programs to deepen your knowledge and broaden the competence. Come join us now If you would like to know more, please contact Robert Nygren [email protected] Please apply by following the “apply” link in the ad. We do not evaluate CVs sent directly to us on email. Good to know * According to Telenor's policy, we conduct background checks on the final candidate for all recruitments. * Application deadline: We evaluate candidates continuously so please apply today....

20 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
Customer Marketing Manager till Foodmark

Foodmark AB är en av Sveriges ledande livsmedelsproducenter med huvudkontor i Sundbyberg och egen tillverkning i Sverige. Foodmarks affärsidé är att utveckla och marknadsföra kylda, tillagade färskvaror med hög kvalitet under starka varumärken som Fjällbrynt, Rydbergs, Lohmanders, Delikatessfabriken samt Jensens såser. Foodmark ingår i livsmedelskoncernen Agra AS som är ett expansivt norskt familjeföretag. Agra har funnits i över 130 år och har verksamheter i Norge, Danmark och Sverige. Koncernen omsätter knappt 5 miljarder SEK, varav Foodmark står för ca 1 miljard. Foodmark har ca 250 anställda beroende på säsong och inom företagets kultur strävar vi ständigt efter att kunna erbjuda vår personal möjligheter att utveckla sina färdigheter och göra framsteg inom företaget eller koncernen. Är du en analytisk och kommersiellt driven marknadsförare? Trivs du i en roll där du får stora möjligheter att påverka och agera som marknadsdirektörens högra hand i kommersiella frågor. Är du en person som gillar att utgå från data, insikter och analyser och därifrån utveckla och genomföra taktiska planer? Då kan rollen som Customer Marketing Manager på Foodmark vara något för dig. I rollen som Customer Marketing Manager kommer du att ansvara för att driva kategori- och varumärkestillväxt för Foodmarks produktportfölj genom analys, uppföljning och aktivering i butik. Med utgångspunkt i marknads- och kundplaner samt bolagets övergripande mål är din roll att leda och driva den årliga go to market planen i nära samarbete med andra funktioner inom bolaget för att säkerställa hur Foodmarks produkter framställs, syns och aktiveras i butik. Denna roll kommer vara avgörande i vår tillväxtresa inom kanalen FoodService och i att sätta starka butiksplaner för vår kategori Sallad inom Dagligvaruhandeln. Tjänsten utgår från Foodmarks huvudkontor i Sundbyberg och rapporterar till Marknadsdirektören som sitter i Foodmarks ledningsgrupp. Övergripande ansvar och primära arbetsuppgifter: Analysera och vidta åtgärder på 4Ps efter segment, kund/kanal DVH eller FoodService för att driva kategoritillväxt Utveckla och genomföra aktiviteter i butik som driver tillväxt för Foodmarks varumärken i nära samarbete med Senior Brand Manager och Försäljningschef Förmåga att översätta analyser och insikter till planer, handling och tillhörande ”selling stories” för kund & butik Agera som länken mellan marknadsstrategier, planer och säljs planering och implementering Ta fram underlag och rekommendationer för prognos i samarbete med Senior Brand Manager. Bakgrund och tidigare erfarenhet: Relevant akademisk utbildning 3+ års erfarenhet inom Category Management eller Customer Marketing Stark kommersiell förståelse och driv, inklusive en god förståelse för marknads- och försäljningsprocessen Stark dokumenterad erfarenhet av Nielsen och/eller ICA Self-Serve är ett krav God förståelse för insiktsbaserat arbete med erfarenhet av metodik, research, statistik, etc Vana & intresse av att utveckla rapport - och uppföljningsmodeller Kunskap och erfarenhet från FoodService är meriterande Personliga egenskaper: Stark analytisk förmåga, strukturerat arbetssätt med en förmåga att omvandla insikter till konkreta planer och actions Handlingskraftig som trivs i ett snabbrörligt sammanhang Har förmåga och uppskattar att arbeta både strategiskt och operativt Team player som gillar att jobba med andra i olika konstellationer.

19 februari 2024
Sista ansökan:
29 februari 2024
Affärsinriktad Dataanalytiker

Vi på Bee Bemanning AB söker just nu en affärsdriven Dataanalytiker till vår kund i Vallentuna, Stockholms län. I rollen som mark kommer du att spela en avgörande roll i att forma framtiden för hela vår organisation. Du kommer att vara anställd på ett av koncernens utvecklarbolag som stöttar olika företag inom koncernen med deras utveckling genom programmering och IT-relaterade system. I denna roll kommer du att: -Samarbeta nära med affärsutvecklare för att etablera viktiga spårningsmekanismer och utnyttja data för värdefulla insikter och prioritering av utvecklingsinitiativ samt fokusera på att analysera användarbeteende. -Visualisera och kommunicera effektiva insikter, analysresultat och tillväxtstrategier över hela organisationen. -Förvandla rådata genom djupgående analys för att upptäcka trender och handlingsbara insikter. -Arbeta med utveckling och implementering av kod för att automatisera datainsamling och analysprocesser, samt att förbättra spårningsmekanismer. -Tillämpa programmeringsspråk som Python, R eller Java för att bygga och förvalta dataanalyssystem och integrera dessa med befintliga IT-lösningar. -Vara aktiv i utvecklingsprojekt, inklusive kodgranskning och versionshantering, för att säkerställa teknisk excellens över hela teamet. Kvalifikationer - Relevant utbildning inom marknadsföring, datavetenskap eller liknande område. - Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet inom dataanalys. - Djupgående förståelse för SEO, annonsering och betalda marknadsföringsstrategier. - Behärskning av Magento 2, Google Analytics och erfarenhet av automatiserad marknadsföring. - Avancerad kunskap i SQL och erfarenhet av BI-verktyg som Tableau eller Power BI. - Passion för att använda data och vetenskapliga metoder för att driva affärsresultat. - Grundläggande till mellanliggande programmeringskunskaper.- Förmåga att integrera system via API:er och arbetsflöden. - Flytande i svenska och engelska (tal och skrift). Vi erbjuder Som en del av vårt dedikerade team, får du möjligheten att arbeta i en nära sammanhållen och dynamisk organisation. Vi är övertygade om att varje medlem spelar en avgörande roll i vår gemensamma strävan framåt. Tillsammans skapar vi en kreativ arbetsmiljö som uppmuntrar nytänkande och kreativitet. Här är en plats där du inte bara kan påverka ditt eget arbete, utan också hela organisationens framtid. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och dela vårt engagemang för att stödja och utveckla varandra på vägen mot framgång. Övrig information: -Omfattning: Heltid, med inledande 6-månaders provanställning -Placering: Vår arbetsplats är belägen strax utanför Vallentuna, och vi förväntar oss att du är närvarande på kontoret minst 3 dagar i veckan -Lönemodell: Månadslön -Startdatum: Start enligt överenskommelse Ansökan I denna rekryteringen samarbetar vi med Bee Bemanning AB och rekryteringskonsulten Philip Börjesson. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Philip via e-post på [email protected]. Sista ansökningsdatum: 29/2-24 Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet.

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Marketing Specialist

Kliva in i den spännande världen av finansiell teknik och hållbarhet, där varje strategisk drag är avgörande. Vi söker en driven senior marknadsförare för att leda vår kunds europeiska marknadsteam i Stockholm. Om du har passion för hållbarhet och erfarenhet av att navigera i finansmarknadens komplexitet, är detta din chans att skina. Du kommer att vara ledande i att forma och driva marknadsföringsstrategier framåt för vår kunds finansiella tjänster. Skynda dig och ansök nu för att säkra din roll i den framväxande finansiella världen! OM TJÄNSTEN Vår kund söker just nu en senior marknadsprofil för att ansluta till deras europeiska marknadsteam i Stockholm. Med fokus på att främja erbjudanden inom fast inkomst, clearing och koldioxidmarknaden behöver de någon med gedigen erfarenhet inom marknadsföring inom finansiell teknik. Om du brinner för hållbarhet och har en förmåga att navigera i de komplexa aspekterna av finansiella marknader är detta rollen för dig. Baserad i Stockholm kommer du att leda planeringen, utvecklingen och genomförandet av marknadsföringsprogram, samt lansera och positionera produkter för att säkerställa kontinuerlig förbättring. Genom nära samarbete med affärs-, försäljnings- och produktintressenter för att identifiera och implementera marknadsföringsstrategier, kommer du att rapportera till Head of Marketing för European Markets, baserad i London. Du erbjuds - En dynamisk och innovativ arbetsmiljö där du kommer att vara en del av ett ledande globalt finansiellt teknikföretag. - En kultur som värdesätter mångfald, inkludering och en öppen atmosfär för nya idéer och perspektiv. - Möjligheter till internationell arbetslivserfarenhet och samarbete med kollegor och kunder från olika delar av världen. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla marknadsföringsstrategier, kampanjer och produktbefrämjande aktiviteter. * Samarbeta med produkt- och försäljningsteam för att förstå marknadsbehov och utveckla marknadsmaterial. * Bestämma koncept och tillvägagångssätt för att designa, utveckla och implementera marknadsaktiviteter och material såsom broschyrer och audiovisuella material. * Hantera relationer med externa byråer för att säkerställa att deras arbete uppfyller organisationens krav, deadlines och budget. * Främja Nasdaqs deltagande i konferenser, utställningar och andra marknadsföringsevenemang. * Analysera marknadsföringsmätvärden och KPI:er för att utvärdera effektiviteten hos kampanjer. * Arbeta med affärs- och marknadsföringsspecialister för att skapa och leda marknadsföringsiniativ. * Spåra marknadsföringens ROI på försäljningspipelinen, handelsvolymen och affärsenhetsväxten. VI SÖKER DIG SOM - Har en kandidatexamen inom marknadsföring eller motsvarande. - 6-8 års erfarenhet av marknadsföring med fokus på finansiella tjänster, ESG/hållbarhet, investeringar/handel. - Har erfarenhet av B2B och att bygga marknadsföringsstrategier - God förståelse för finansmarknaden och dess olika tjänster/erbjudanden - Arbetat med marknadsföringsautomatiseringsverktyg, exempelvis Marketo, etc. - Stark analytiskt förmåga att tolka och förstå marknadsföringsmätvärden. - Erfarenhet av Salesforce och relaterad rapportering och analys. - Innehar goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Innovativ - Problemlösande - Affärsinriktad - Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

15 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
SEM & Meta Specialist

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm, Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. SEM & Meta Specialist Vill du vara med och driva Jollyrooms framgång online? Då ska du bli en del av vårt team som SEM & Meta Specialist! I rollen kommer du att spela en central roll i planeringen, framdriften och uppföljningen av Jollyrooms SEM och Meta-strategier. Tillsammans med vår Performance Marketing Lead kommer du att ligga i framkant av den ständigt föränderliga digitala världen, säkerställa att vi använder de senaste och mest effektiva strategierna inom SEM och Meta enligt best practice. Du kommer inte bara att vara en expert på att generera trafik och konverteringar, utan också att vara den som förser organisationen med de mest relevanta och kraftfulla insikterna. Andra ansvarsområden som SEM & Meta Specialist: - Optimera kampanjer mot uppsatta KPI-mål för maximal ROI - Underhålla & optimera datainsamling i Google Analytics och exporter till kringliggande rapporter, dokument samt automatiska utskick - Skapa och uppdatera annonser/kampanjer samt med relevanta sökord - Löpande sökords-/beteendeanalyser - Ansvara för rapportering, kostnadskontroll, analys av utfall och resultat - Löpande omvärldsbevakning inom SEM och Meta-området & Trendanalyser - Kontinuerligt identifiera tillväxtmöjligheter, testa hypoteser och implementera vinnande alternativ Vem du är: Du är en analytisk person med god förståelse för data och affärsnytta. Du behöver vara driven och ständigt ha en vilja av att utvecklas i din roll. I det dagliga tycker du om att fördjupa dig i det tekniska arbetet som Meta/SEM-specialist där du ansvarar för att skapa och optimera kampanjer för att maximera resultaten. Du har även: - Minst 2 års erfarenhet inom SEM/Google Ads & Meta Ads - Mycket goda kunskaper i Google Analytics - Mycket goda kunskaper i Excel - Flytande kunskaper, skriftligt och muntligt, i svenska och engelska Det är meriterande med tidigare erfarenhet av e-handel samt erfarenhet inom Criteo, Microsoft Ads och övriga annonserings- eller analysverktyg. Fördelar med att jobba hos oss: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Bli en del av ett mycket härligt kompetent team! - Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret i Göteborg Upplägg och praktisk information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Karlavägen 96 i Stockholm eller Sörredsvägen 111 i Göteborg - Kontakt & frågor: Therese Wassén HR Partner via [email protected]

15 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Junior CRM Analytiker - Nordic Green Energy

Nordic Green Energy var först i Sverige, år 2000 med att endast erbjuda el från 100% förnybara källor. Elen kommer från sol, vind och vatten och är skonsam mot miljön. Med hjälp av enkla och prisvärda elavtal, hög servicekvalitet och en mer miljömedveten marknad så har Nordic Green Energy en växande kundbas. Företagets kundbas består av både privat- och företagskunder samt kunder inom offentlig sektor i Sverige. För att Nordic Green Energy skall uppfattas som det självklara valet för sina kunder söker vi dig som vill vara med på Nordic Green Energys fortsatta utvecklingsresa och ansvara för att ta fram data, omvandla data till insikt och bidra till ett mer kundinsiktsdrivet arbetssätt och analysdrivna beslut i hela kundlivscykeln. Rollen som Junior Analytiker ingår i Nordic Green Energys CRM avdelning och rapporterar till Head of CRM. Rollen Som Junior analytiker har du en viktig funktion längst hela kundlivscykeln, från urval och selektering av målgrupper till genomförande av utskick i olika faser med fokus på retention/förlängning av avtal. Du kommer att vara den ”interna rösten” för Nordic Green Energys B2C och B2B kunder och omvandla data till kundinsikt för att möjliggöra kundinsiktsdrivna kampanjer, aktiviteter och beslut. Rollen passar dig som vill vara med på en resa och utvecklas inom CRM. Du får bygga upp strukturer, vidareutveckla analysarbetet och arbeta i en bred roll i ett växande företag. Ansvarsområden & Arbetsuppgifter • Ansvara för kundbassegmentering, urval och analys • Ansvara för kund-, målgrupps- och tvillinganalyser • Ansvara för analys och uppföljning av samtliga aktiviteter mot befintlig kundbas • Ansvara för att systemmässigt skapa kommunikationsflöden/utskick till kunder i kanaler som sms, e-post och brev • Genomföra A/B tester och optimering för att identifiera möjliga förbättringar • Genomföra målgruppsstyrda kundundersökningar och nyhetsbrev, datainsamling, analys och administration av utfall i samtliga kanaler • Ansvara för att systemmässigt lägga upp och administrera kampanjer • Superuser i de system/plattformar Nordic Green Energy använder, tex Qlickview, LianaMailer, Excel och SurveyMonkey • På sikt jobba med Marketing Automation, sätta upp automatiserade flöden i CRM – systemet LIME • Delta i projekt och samarbeta med Head of CRM, Försäljning, Marknad, IT och kundservice Bakgrund Den vi söker har ett genuint intresse av analys, data och system. Du får gärna ha erfarenhet av segmentering, urval, kundanalys och databasadministration, men inget krav. Du har förmodligen en högskoleutbildning som gett dig kompetens inom statistik, analys eller liknande som kommer ge dig rätt förutsättningar för att ta dig ann denna roll. Självklart kan du också fått din kunskap på annat vis, som att du idag jobbar som CRM Koordinator och vill ta nästa steg och fördjupa dig inom analys. Du lockas av att kliva in i en bred roll, där du ges möjlighet att vara med och växa och bygga upp analysarbetet med tillhörande CRM aktiviteter för att stärka kundlojalitet, skapa fler nöjda kunder och minska churn. För att passa hos Nordic Green Energy och i rollen behöver du vara självgående, prestigelös och ansvarstagande. För att lyckas i rollen tror vi att: • Du är analytisk och brinner för att ta fram data, analysera och skapa kundinsikt • Du har en hög system-mognad och systemintresse och har lätt för att sätta dig in i olika system och vara ”super-user” • Du har mycket goda kunskaper i Excel • Det är meriterande om du har arbetat i ett CRM system, som Lime • Det är meriterande med erfarenhet av Qlickview eller annat BI verktyg • Det är meriterande om du har grundläggande förståelse för SQL och databashantering vid tex segmentering • Du arbetar strukturerat och tycker om att lära dig nya system • Tidigare erfarenhet av att arbeta i SurveyMonkey och LianaMailer är meriterande • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande roller inom abonnemangsbranschen, eller från kundundersökningsföretag Tjänsten är placerad i Stockholm, Södermalm och är direkt underställd Head of CRM. Om företaget Switch Nordic Green AB grundades år 2000 och har sedan dess erbjudit privatpersoner, företag och offentlig sektor el från förnybara källor. Bolaget finns idag i Sverige och Finland och bedriver försäljning, kundkommunikation och marknadsföring under varumärket – Nordic Green Energy. Med hjälp av enkla och prisvärda elavtal samt hög servicekvalitet, är Nordic Green Energy det självklara valet för kunden som önskar förnybar energi. 2022 omsatte Switch Nordic Green över 2,2 miljarder SEK på den svenska och finska marknaden. Sedan 2020 är Nordic Green Energy en del av norska Fjordkraft, numera Elmera Group. Koncernen Elmera Group räknas till en av de största elhandelskoncernerna i Norden och levererar el till cirka 1 miljon anläggningar. Elmera Group ASA (tidigare Fjordkraft Holding ASA) börsnoterades på Oslobörsen 2018. I koncernen ingår även Fjordkraft, TrøndelagKraft och Gudbrandsdal Energi. https://www.nordicgreen.se/ Intresserad? I den här rekryteringen samarbetar Nordic Green med Proximo Rekrytering. Har du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström tel 070-146 18 95 eller via mail [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan med CV och brev så snart som möjligt, dock senast 2024-03-12. Urval sker löpande. Ansökan sker via www.proximo.se

15 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Management Consultant to Stocks-Charles AB

Create the vision & strategy to drive the development of digital smart solutions adding quantified value to our clients. Delivery of large and complex digital solutions to connect to external systems and internal integrations, design and build integrated digital solutions. Consultant will act as a vital link and enabler between stakeholders such as customers, Business Platforms, Global Big Data and the countries/regions our clients operate in. Act as the promoter who takes the day-to-day technical ownership of all technical solutions related to Digital and manage the team on a daily base. Position Description & Possibilities: • Propose and align Digital strategy to bridge the business and technology objectives • Lead the setup of the Digital platform on a daily basis and actively participate in creating the digital strategy to meet current and future business requirements • Lead the setup and maintain the digital platform infrastructure and be responsible for stability, performance, availability • Lead the team to develop the needed solutions and to govern, operate and maintain digital solutions • Organize the Knowledge Base and knowledge sharing of Digital deployment best practices • Collaborate very closely with the Client teamManage the development, production, roll-out, or promotion of digital experiences and ensures initiatives are completed on time, within budget, and meet strategic goals. • Collaborate with key partners across multiple functions to determine opportunity areas in which emerging digital services and/or tools can support its development • Developing digital programs to support the introduction and development of the latest technologies for digitalization • Networking and relationship-building with clients, leading vendors and partner networks • Lead a digital team that develops and designs the features of new or existing digital experiences to take advantage of an identified market need or opportunity Qualifications: • Minimum Degree in Computer Science, MBA, Education, Communications, Engineering, Business/Administration, Supply Chain or Technology. • Ability to communicate with, convince and inspire senior management, explaining technologies and associated risks such that impact is clear and ownership is taken. • Relationship builder; able to create and maintain a trusted network. • Able to give direction, plan and prioritize. • Able to drive results and work well independently and as part of a team. • Pragmatic, pro-active, hands-on mentality motivated by realizing goals rather than personal acknowledgment and a proven ability to drive result • Experience in a multicultural environment is a plus • Passion for accelerating human progress • Expert in digital technologies and prior experience with accelerators and technology transfer offices • Advanced experience with software engineering best practices for the full software development lifecycle, development skill is a clear plus • Several years of experience related to IT Management or other information technology solutions architecture role • Solid/strong knowledge in organizing the "run" and the service management of Digital Solutions • Prior experience working with external agencies • Strong networking skills and willingness to initiate engagement with internal and external stakeholders • Proven team player with a minimum of 10 years of experience contributing to multidisciplinary teams in a startup environment • Highly effective communicator with strong oral and written presentation skills What we offer: • A chance to shape the organisations culture • Base salary plus variable component and benefits • 30 days of vacation

14 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024