Marknadsanalytiker

Sök bland 37 lediga jobb som Marknadsanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

CRM-ansvarig till Sveriges Ingenjörer
Wise Professionals AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Om rollen Förbundet står inför en större utvecklingsresa där CRM och MA kommer att vara centralt för att nå våra mål. Det handlar om att bygga lojalitet hos våra medlemmar samtidigt som vi stärker rekryteringen av nya. Vi har också ett viktigt arbete att vidareutveckla vår lokala närvaro genom våra förtroendevalda. Parallellt med våra utvecklingsbehov har vi en bred kontinuerlig verksamhet att förvalta. Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur med kontoret placerat i fina lokaler på Oxtorgsgatan i centrala Stockholm. Du rapporterar till Chef för Digital närvaro och produktion. Vi har ett flexibelt arbetssätt och tillämpar en hybrid arbetsplats utifrån verksamhetens behov. Arbetsuppgifter: Analysera CRM/MA-arbetet för att identifiera effektiva insatser och rekommendera förbättringar. Vi arbetar i Dynamics och upphandlar just nu ett nytt MA-system. Ansvara för drift och vidareutveckling av MA-systemet. Automatisera och analysera e-postkampanjer och nyhetsbrev, segmentera målgrupper, samt hantera lead nurturing och scoring. Delta i utvecklingsprojekt för digitala tjänster, produkter och kampanjer. Samarbeta med olika avdelningar för att förstå behov och implementera lösningar kopplade till MA och CRM. Upprätthålla planering för att säkerställa en balanserad utskickskalender. Säkerställa att data är korrekt och uppdaterad samt optimera datahanteringen för systemet. Förvalta Brandwatch, vårt system för sociala medier, inklusive datakopplingar, konton, säkerhet och integritetsfrågor. Utbilda och stödja systemanvändare. Implementera och övervaka säkerhetsåtgärder för att skydda data och integritet. Om dig För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är strategisk, analytisk och datadriven. Du är trygg i din kompetens, samarbetsinriktad och självgående med ett starkt driv.  Vi ser gärna att du har: Flera års erfarenhet från en liknande roll. Gedigen erfarenhet av att arbeta med och förvalta CRM- och MA-system. Mycket god kunskap om att utveckla och optimera användarresor samt skapa automatiska affärs- och kommunikationsprocesser. Erfarenhet av att etablera och underhålla processer kring leads. God kunskap om Excel för att bearbeta data. Stark förståelse för datahantering, systemintegrationer och att genomföra analyser. God förståelse för kommunikation, innehåll och att bygga starka användarupplevelser. God kunskap om GDPR samt integritets- och datasäkerhetsfrågor i allmänhet. God svenska och engelska i tal och skrift. Relevant eftergymnasial utbildning. Om Sveriges Ingenjörer Sveriges Ingenjörer är en intresseorganisation och ett fackförbund för högskoleutbildade ingenjörer. Ingenjörerna är en av Sveriges viktigaste yrkesgrupper. De löser gemensamma utmaningar, genererar tillväxt och skapar fler jobb. För att stötta och utveckla dem finns Sveriges Ingenjörer – det enda fackförbundet med fullständigt fokus på ingenjörer. Sveriges Ingenjörer arbetar för att medlemmar ska ha goda villkor, möjlighet att utvecklas och att de ska värderas så högt som de förtjänar. Sveriges Ingenjörer är en kunskapsdriven, samhällsengagerad och tillåtande arbetsplats. Våra stolta, nyfikna och professionella medarbetare är vår viktigaste resurs. Förutom kunniga kollegor kan vi erbjuda bra arbetsvillkor och en attraktiv arbetsplats. Du uppmuntras att dela med dig av tankar och idéer, vi månar om din utveckling och tar vara på ditt engagemang. Läs mer på sverigesingenjorer.se Bra att veta Sveriges Ingenjörer som arbetsgivare erbjuder villkor som följer Teknikavtalet och lokala avtal som har upprättats på arbetsplatsen. Fackliga företrädare är Mattias Bengtsson (Akademikerföreningen) samt Lotta Ljungqvist (Unionenklubben). Båda nås via Sveriges Ingenjörers växel 08-613 80 00. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

7 februari 2025
Sista ansökan:
7 mars 2025
Verksamhetsspecialist Wayfinding – Intuitiva och effektiva navigationslö...
Swedavia AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du bidra till att skapa bättre orienterbarhet och besöksupplevelser? Har du erfarenhet av Wayfinding, användarupplevelser och verksamhetsutveckling? Då kan du vara den vi söker! Operativ Drift Stockholm Airports övergripande uppdrag är att säkerställa smidiga, förutsägbara flöden, leverans till kund och en fungerande helhet på Stockholm Arlanda Airport. Vad innebär rollen? Som verksamhetsspecialist inom Wayfinding på flygplatsen kommer du spela en central roll i att utvecklingen och implementeringen av vägledningssystem för att förbättra resenärsupplevelsen. Du kommer att arbeta med att säkerställa att resenärer enkelt kan navigera genom terminaler, säkerhetskontroller, gates, bagageservice och flygplatsens serviceinrättningar på ett smidigt och effektivt sätt. Ditt arbete innebär att ta emot och hantera behov av ny eller förändrad skyltning genom att analysera situationen och utveckla de bästa lösningarna. Du sköter beställning samt koordinering av montering och demontering av skyltar via vår leverantör samt hanterar fakturor och inköpsanmodan kopplade till skyltning Vidare ansvarar du för utformning av skyltar och monitorer relaterade till Wayfinding, i enlighet med varumärkets designmanual och skyltmanual. Du utvärderar och säkerställer kvalitén på genomfört arbete, samtidigt som du stödjer projekt inom organisationen i frågor som rör Wayfinding. En viktig del av rollen är också att ansvara för budgetuppföljning och bevakning av kostnader för skyltning. Du arbetar självständigt med att skapa en genomtänkt och funktionell skyltgestaltning som bidrar till en positiv upplevelse av miljön och atmosfären. Dessutom samverkar du med den kommersiella avdelningen gällande reklamskyltar samt bevakningsavdelningen i frågor om placering av skyltar och kameror. Vem är du? Vi söker dig som har: Högskoleutbildning, gärna med inriktning visuell gestaltning och kommunikation Erfarenhet av att arbeta med Wayfinding, gärna inom flygplats- eller transportmiljöer men även i gallerior eller andra större publika miljöer med hög besöksfrekvens. God förståelse för hur människor navigerar i stora, komplexa inomhusmiljöer. Förmåga att analysera och tolka data för att optimera vägledningslösningar. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att göra dig förstådd. Förståelse för hur Wayfinding kan bidra till en effektiv verksamhet och en förbättrad resenärsupplevelse. Förmåga att etablera samt upprätthålla starka och långsiktiga relationer med samarbetspartners och andra aktörer. Förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att tappa fokus. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Markus Rudöfors, [email protected] Sista ansökningsdag är den 2 mars, urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

7 februari 2025
Sista ansökan:
2 mars 2025
CRM-ansvarig till Forska Utan Djurförsök
Wise Professionals AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Om rollen Vi rekryterar nu en resultatorienterad CRM-ansvarig till vår givarservice, med uppdraget att säkerställa och vidareutveckla kvaliteten i vårt CRM-system och vår givarvård. Du är nyfiken och utvecklingsinriktad, samtidigt som du vet att grundliga analyser och utvärderingar är nyckeln till att förbättra insamlingen. Du kommer till en arbetsplats med en varm och omtänksam kultur med kontoret placerat i fina lokaler mitt på Sundbybergs torg. Vi är ett litet kansli som ingår i ett kontorshotell där vi har gemensamma frukostar och aktiviteter. Du rapporterar till Generalsekreterare. Vi har ett flexibelt arbetssätt och tillämpar en hybrid arbetsplats utifrån verksamhetens behov. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för vår givarservice Ansvar för att utveckla och kvalitetssäkra vårt CRM-system. Segmentera och vidareutveckla vår givarbas. Skapa tydliga och effektiva rutiner för att hantera och bearbeta gåvor, samt utveckla relationer med givare. Arbeta proaktivt för att etablera datadrivna rutiner och processer. Utveckla givarvårdsprogram i linje med vår strategi. Ansvara för samarbetet med externa leverantörer inom CRM och givarvård Viss administration Om dig För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är resultatorienterad, strukturerad och självgående. Vi söker en operativ och lösningsorienterad person som drivs av utveckling och nyfikenhet och gillar varierande arbetsuppgifter men som även lyfter blicken och kan tänka helhet. Vi ser gärna att du har: Minst något års erfarenhet från en liknande roll inom CRM och MA Erfarenhet av segmentering av medlems-, kund- eller kontaktbaser Vana att möta givare/kunder i telefonsamtal med ett serviceinriktat mindset Det är meriterande om du har erfarenhet inom betalningshantering, gåvoflöden och betalsystem. Det är även meriterande med erfarenhet från insamling. Om Forska Utan Djurförsök Forska Utan Djurförsök bildades 1964. Vårt syfte och ändamål är att stödja forskning med målet att djurförsök ska ersättas med moderna djurfria metoder. Vi är en forskningsstiftelse som stödjer forskning på bl. a Karolinska institutet, Stockholms universitet, Uppsala universitet och Lunds universitet för att se till att de allra senaste metoderna inom bland annat bioteknik och datormodellering används för att ersätta djurförsök. Vi samarbetar med universitet, myndigheter, företag och internationella organ för att se till att djurförsök så snabbt som möjligt ersätts med modernare metoder som bättre förutsäger vad som händer i människan. Vi bedriver politisk påverkan för att se till att lagstiftning och regelverk anpassas till den tekniska och vetenskapliga utvecklingen. Forska Utan Djurförsök är helt beroende av gåvor och arv. Vårt arbete har lett till att många djurförsök har kunnat ersättas, men mer forskning behövs! Forska Utan Djurförsök är en stiftelse och står som sådan under kontroll av länsstyrelsen som har tillsynsansvar. Då vi har 90-konto kontrolleras vi även av Svensk insamlingskontroll, samt följer Giva Sveriges kvalitetskod. Bilden i annonsen: Professor Malin Lindstedt vid Lund universitet, en av dem som fått stiftelsens pris "Nytänkaren". Fotograf: Anette Persson Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

6 februari 2025
Sista ansökan:
6 mars 2025
Future Talent - Marketing Analyst
AB Tetra Pak
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary Start your career development and become Tetra Pak’s next Future Talent! We are looking for highly motivated newly graduates to join us in 2025! Future Talent Programme is a Trainee Program within Tetra Pak. We offer a permanent position from start in September 2025 at one of our European offices. You will onboard an individually designed development program for 18 months connected to a specific position and the Tetra Pak organization. During the program you will participate in trainings and job rotations throughout various parts of Tetra Pak to explore your potential and grow as a person. As a Trainee here with us, you will get to know our entire business and collaborate with colleagues all over the world. And this is just the beginning of your Tetra Pak career! Visit https://www.tetrapak.com/about-tetra-pak/careers/future-talent and read more about Tetra Pak Future Talent Program! You will be based in one of our European offices and work in a global arena. Tetra Pak is not sponsoring work visas or relocation for this position. What you will do Are you ready to create a profit driving story based on customer acquisition, retention and high value output? We’re seeking a hands-on Future Talent to join our Marketing team. You will be part of the driving force behind designing how a Marketing-influenced sales pipeline can transform our future state to nurture growth in the three businesses at Tetra Pak. You will be playing a crucial role in enabling capability within our Marketing Automation activities, as well as participating in the roadmap definitions by exploring use-cases and best practices. As our Future Talent – Marketing Analyst you will look into: Digital Marketing optimization: Implement Marketing Cloud Account Engagement projects with the ability to nurture programs, pages and emails. Optimize digital marketing processes within our Marketing Automation tool. Anticipate future needs of the Marketing team. Monitor Marketing sales leads: Support our team on improving Marketing-sourced sales leads to opportunity conversion. Monitor dashboards for performance tracking. Liaise with business stakeholders: Participate in cross-functional teams to deliver business and technical requirements, efficiently escalating issues from our Marketing team and facilitating communication on any critical matter. We believe you have You have a Masters Degree in Business Administration, Marketing or related fields (Graduated 2024-2025) Experience working with Marketing Automation tools, preferably Salesforce Marketing Cloud Account Engagement. Having a Salesforce certification is an advantage. You are fluent in English, written and spoken. You have good communications skills, written and spoken Previous international studies/experience are considered meritorious We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on 28th of February 2025. To know more about the position contact hiring manager, Vivian Takano Usui at [email protected]. If you have any questions about your application, please contact Barbara Horvath at [email protected]. For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.

6 februari 2025
Sista ansökan:
6 mars 2025
Marketing Associate Student to Amazon – Fluent in French & English!
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Amazon is seeking a student to join their core consumer business within the Amazon Student Programs team. In this role, you will work on projects and activities that help Amazon offer a broad portfolio of products, drive demand, optimize the supply chain, and improve the customer experience. You will also participate in continuous process improvement efforts. OM TJÄNSTEN As a working student, you will be assigned a mentor to support you in your work. In addition to learning about a significant project, you will have the opportunity to interact with Amazon employees for both personal and professional development. You will also be able to expand your network and participate in activities with other working students to learn about the advertising portfolio or commerce services and Amazon culture. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Understand customer challenges, requirements, and potential value that can be delivered through advertising or commerce services. * Identify opportunities to improve products, services, processes, systems, and tools. * Identify goals through market data and industry intelligence. * Analyze and extract insights from data using Excel, SQL, and web labs. * Develop/manage homepage content, campaigns, events, etc. * Present your work to stakeholders at all levels. VI SÖKER DIG SOM - Language: Fluent in French and English, both written and spoken, as both languages are used daily. - Education: Currently studying at least 50% at a university or college in logistics, business administration, e-commerce, or technology, with at least one year remaining in your studies. - Skills: Proficient in Microsoft Office Excel (pivot tables, VLOOKUP, charts). It is meritorious if you have - Skills: Experience in similar roles and/or knowledge of SQL. Knowledge can be gained through education, experience or self-taught. To succeed in the role, you have the following personal characteristics: - Communicative - Meticulous - Analytical Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

6 februari 2025
Sista ansökan:
6 mars 2025
Försäljning och driftkonsult Svinn & Systemstöd inom ICA
ICA Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Är du vår nya Försäljnings och driftkonsult med fokus på Svinn och Systemstöd? Välkommen att jobba med entreprenörer i världsklass, mitt i dagligvaruhandels transformation i en väldigt unik tid, för ett av Sveriges starkaste varumärken – ICA! Beskrivning av verksamheten Butikskonsult & Verksamhetsstöd tillhör den del inom ICA Sverige AB som heter Försäljningsstöd & Butikskonsult – funktionen som ansvarar för profilerna Maxi, Kvantum, Supermarket och Nära. Vårt uppdrag är att utveckla och leverera tjänster till ICA-butikerna och andra butiksnära roller med fokus på kundernas behov och butikens lönsamhet. Vi gör detta genom att kombinera kompetens från erfarna butiksmedarbetare med vass analytisk förmåga och ny teknik. Affärsområdet består av ca 100 kunniga och engagerade medarbetare och omsätter ca 100 mkr per år. Det här är ditt blivande jobb Du kommer att ha en central roll i att vägleda våra ICA-butiker till ökad lönsamhet genom att skapa förutsättningar för effektiv och serviceinriktad butiksdrift. Du kommer jobba med att utbilda/coacha handlare och butiksmedarbetare i hur de använder butiksdatasystemen på ett effektivt sätt. Arbetet genomförs till största del på plats hos och alltid i tät dialog med ICA-butiken. Du kommer att stötta butikerna med utbildningar inom bland annat AOB, Min Butik och Store Office. Men också genomföra utbildningen ELD - (Effektivt Lönsamhetsarbete med Datorn) och Svinnanalys, vilka ger förutsättningar för butikerna att hitta effektivitet i varuflödet och bättre kunskap om hur de kan sänka sitt synliga och osynliga svinn. Även andra konsultuppdrag med anknytning till driftsfrågor och butiksdatasystem förekommer. Du håller dig uppdaterad med den senaste systemkunskapen och kan även utveckla utbildningsmaterial vid behov. Då det är butikernas efterfrågan som skapar vårt behov så kan det bli aktuellt att leverera andra tjänster och utbildningar. Vem är du? Du brinner för effektivitet och kvalitét, du har en god förståelse för att sätta upp rätt rutiner och arbetssätt för att ge förutsättningarna till en lönsam affär. Du har stor kunskap och förståelse för hur försäljning och lönsamhet i butik hänger ihop. Du har bred erfarenhet av analys och förbättringsarbete kopplat till försäljning och driftsfrågor i butik. Du har kunskap och erfarenhet av butiksdatasystem StoreOffice, AOB, MinButik och onlineplattformen. Har du kunskap i Extenda är detta ett plus. Erfarenhet av arbete med Självscanning, Snabbkassor och allmänt arbete i kassalinjen är mycket meriterande.  Du är nyfiken, innovativ och modig! Denna roll kräver att du är intresserad av att ligga i framkant inom butikstjänster. Du är orädd och har en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra utifrån ICA-butikernas behov. Du har mycket god erfarenhet från dagligvarubranschen, gärna från ledande befattning i butik. Du har ett coachande förhållningssätt och trivs med att driva förändring genom andra. Du brinner för att skapa förutsättningar för andra att lyckas! Känner du igen dig? Känns det här som det givna nästa klivet för att dra nytta av dina kunskaper och erfarenheter från butik? Blir du genast nyfiken på hur dina erfarenheter av butiksdrift kan hjälpa flera butiker att lyckas och vinna på sina lokala marknader? Varmt välkommen med din ansökan! Placeringsort Malmö/Växjö Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Kontaktperson Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Emma Halvarsson, 010-422 27 30 [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2025-02-28. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats, så vänta inte med att ansöka om du tror du är rätt person för rollen! Vi tar ej emot ansökningar via mail. ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet

6 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Marknadsanalytiker
REGION KALMAR LÄN
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du ha en viktig roll i framtagandet av analyser som ligger till grund för vägval och beslut som utvecklar kollektivtrafiken i Kalmar län? I rollen som marknadsanalytiker ansvarar du för insamling, bearbetning och analys av data med fokus på att identifiera kundbehov och öka lönsamheten. Du skapar datadrivna insikter och presenterar tydliga rapporter och visualiseringar. Dina insikter stödjer affärsutvecklingen och bidrar till vår vision om "Sveriges mest uppskattade kollektivtrafik". Du har nära samarbeten med flera delar av organisationen i syfte att samordna och integrera data. Som systemansvarig för vår analysplattform driver du även samarbeten med externa konsulter för att utveckla vår datahantering. Om dig Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom marknadsanalys och business intelligence samt en djup förståelse för Power BI och Excel. Du är analytisk, lösningsorienterad och självgående. Med din tekniska kompetens och ditt stora engagemang bidrar du till att förbättra kollektivtrafiken för länets invånare. För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant eftergymnasial utbildning (till exempel på högskola eller yrkeshögskola) alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Du ska också ha stor teknisk kompetens inom databashantering och Power BI samt mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint. Du har flera års erfarenhet av dataanalys och rapportering och behärskar både svenska och engelska flytande. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsanpassat analysarbete och metadata samt om du har arbetar i verktyg som QlickView och Crystal Reports. Som person är du självgående och uthållig, har en god samarbetsförmåga och är tydlig i din kommunikation. Du är kvalitetsmedveten, har specialistkunskap inom ditt område och bidrar med din analytiska förmåga. Din framtida arbetsplats Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete i en dynamisk och viktig bransch med möjlighet att påverka och förbättra kollektivtrafiken för våra resenärer. Du ingår i ett litet och sammansvetsat team på basenhet Affärsutveckling som bland annat jobbar med avtalsuppföljning, utbildning, marknadsföring och försäljning. Vi erbjuder placering på Kalmar länstrafiks huvudkontor i Högsby alternativt på filialen i Kalmar. Kalmar länstrafik är en del av Region Kalmar län och ansvarar för kollektivtrafiken i Kalmar län. Vi som arbetar på Kalmar länstrafik jobbar för att underlätta vardagen för Kalmar läns invånare och besökare. Vårt ansvar innefattar busstrafik, tågtrafik, sjukresor, färdtjänst, skolresor samt skärgårdstrafik. Trafiken bedrivs tillsammans med upphandlade företag som kör och underhåller fordonen som trafikerar kollektivtrafiken. Vi som jobbar på Kalmar länstrafik är därmed dem som bland annat trafikleder, planerar, och administrerar kollektivtrafiken. Huvudkontoret är placerat i Högsby och det finns kontor i Kalmar och Oskarshamn. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

4 februari 2025
Sista ansökan:
26 februari 2025
Associate Product Analyst
Soundtrack Your Brand Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Do you love music & data? Do you want a job where you influence the direction of a company on a day-to-day basis? Are you passionate about building out a product that users love? Read more below! The role Join our dynamic and innovative B2B music streaming company as a Product Analyst, contributing to the success of our product teams. We're passionate about revolutionizing the way businesses experience and leverage music, and we're looking for a skilled analyst to help drive data-driven insights for our product optimization and growth strategies. As a growing scale-up, we expect your footprint to be big! You will be central to building an insights-led culture within product development, working tightly with our engineers to turn customer experiences and data into insights, gain a deep understanding of the customer journey, and help drive the strategy and guide on where efforts are worth the most. Responsibilities Build and analyze A/B tests in our product and on our systems Present findings technical and non-technical stakeholders across the business Support our product teams in product planning, evaluation, and feature optimization Evaluate user journeys to optimize the product and listening experiences of our customers Provide guidance to the engineering team so that product changes are adequately tracked to provide data to evaluate measures of success Ensure that product decisions are financially sustainable, having a positive impact on user acquisition, retention, and margins About you Just like us, you love music. You're driven and entrepreneurial, but you know how to be a team player too. Regardless of roles, we're always looking to work with people who can adapt to constant change, prioritise what's important, stay humble, open, curious and with a passion for details. We believe that for you to be successful in the role, you should be able to tick at least a majority of the boxes below: At least 1-4 years of experience working with data and insights, ideally as a product analyst or related role Technical curiosity and proven ability to learn and adapt to new technologies and skills Knowledge of SQL (Excel/Sheets or Python are a plus!) Experience with BigQuery and Google Cloud Statistical modeling, experimentation, and A/B testing Familiarity with machine learning and model evaluation Experience in creating dashboards and visualizations using BI tools (bonus if Tableau or Mixpanel) Ability to communicate data and insights in a business context language Knowledge of qualitative UX research methods An informal leader, unafraid to challenge the status quo or offer new ideas Passion for details Fluent in English About us Soundtrack is a B2B scale-up company providing music streaming servicesfor businesses. We serve small customers like the café around the corner, and much bigger brands like Joe & the Juice,Toni & Guy and TAG Heuer. On the inside, we're a bunch of talented, motivated and humble designers, engineers and music experts. We believe in product-led growth, where the product is the primary driver of customer acquisition, conversion and expansion.Employee benefits Our office is in Vasastan in Stockholm, though we have a flexible work-from-home or office policy Generous pension plan Yearly budget for health, wellness and personal development Laptop and mobile phone of your choice with included cellular subscription. Regular social activities such as team events, meet ups, after works and off-sites Daily breakfast served at the office If you have any questions about the position, feel free to reach out to hiring manager Steven Jordan ([email protected]).

3 februari 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Business Support Manager - People Transport Solutions
Scania CV AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary Are you looking for a way to really make a difference? In a world of growing population, urbanisation and where sustainability plays an increasingly important role, the bus and coach business has great potential. You will be contributing in driving the shift towards sustainable transport by promoting the sale of solutions that make people choose to travel together, thereby reducing the CO2 emissions and making the world more sustainable. This Is Us Scania People Transport Solutions are on an exciting and inspiring transformation of adopting to the changing business environment and new technologies, at the same time as the business is growing. The People Transport Solutions sales team at Sales and Marketing has the global sales responsibility for enabling sales here and now as well as building for longer term sales. Together with our business units, as well as the independent distributors, we face highly interesting and challenging tasks in a rapid changing business environment. In this role, you will have a great opportunity to take initiative to influence Scania’s long-term growth and profitability ambitions. Job Responsibilities We are now looking for a Business Support Manager to join the ambitious and dynamic People Transport Solutions Sales team. In your role you will face a wide variety of exciting tasks. You will play a vital role in enabling the day to day business towards the market in cooperation with the Area Manager and other stakeholders to reach set targets. You will support the Area Manager in securing that business conditions are set as well as optimized for each market according to set strategies. You will have the responsibility of implementing commercial decisions within the delegated mandate and act as the main point of contact within defined areas. You also have a duty to contribute to the continuous development of sales processes and improvements of systems, tools and templates as well as in areas concerning our commercial interactions with the markets. Who You Are You are a problem solving team player with an analytical mindset and a solid commercial interest. You enjoy working in a fast-moving, result-oriented and truly international environment where paths forward and solutions are not always known. You are self-driven, take own initiative and have a dare to try approach and can-do attitude, eager to find new ways to solve problems. You have excellent interpersonal and communication skills. You work in a structured way and have effective time management skills. You are able to identify opportunities for business development and operational improvements. You master English fluently and it is a plus if you also master additional languages. ……but most importantly, you really want to contribute to building team spirit and make a difference. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses.

3 februari 2025
Sista ansökan:
12 februari 2025
Business Controller, Operations
AB Electrolux
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Make our business, your business At Electrolux Group, a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better, for our consumers, our people and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute and grow together. Join us in our exciting quest to build the future home! About the organisation Electrolux is part way through a global finance transformation journey and has established a Financial Reporting & Analysis Center of Excellence (CoE), which is responsible for developing the general FR&A process and providing business controlling support for the Electrolux Group. You will report to the manager of the FR&A CoE Operations Team. About the role In a dynamic and fast-moving environment, you act as a financial advisor by providing decision making support and business intelligence to the partners. You drive the planning and follow-up cycle of financial performance within a specific functional area, collaborate with the business areas and group functions as their trusted business partner and advisor. Within the FR&A CoE, you drive projects to develop, refine and standardize the business controlling process, and ensure cross-functional alignment. In detail, you will: Drive process standardization and implement improvements to reach efficiency and effectiveness targets in line with Finance and Controlling strategy Be responsible for developing business analysis and controlling services in close collaboration with the business partners Be first point of contact for the internal clients of the FR&A CoE related to development topics with the assigned area of responsibility Act as the business partner to the functional teams in the business area and group functions Drive cross-functional process improvement initiatives including knowledge sharing and best practices Deliver a high level of customer service, customer satisfaction and performance targets Ensure services are of high quality and compliant with Electrolux standards Leverage data analytics and visualization tools to deliver insights on operational trends within the business Assists in projects together with business & team of analysts as well as ad hoc tasks Formal Qualifications: 5+ years of financial experience with a focus on financial reporting, analysis and planning. Equivalent of a bachelor's degree in business administration (preferably finance or accounting), economics, engineering or similar Proven track record of controlling, financial analysis and finance business partnering, and the creation of analytical models. Proficiency in Microsoft Office tools (Excel, Word, PowerPoint) required. Knowledge of analysis tools such as Power BI or similar is appreciated. Fluent in English (business English), both verbal and written. Who you are: Energy: Strong tenacity, continuously striving to deliver results with good quality Engages and inspires self and others to exceed expectations by setting clear objectives and direction Flexible and willing to help team members deliver the results in a short- and long-term perspective Proactive, forward-thinking mindset with strong business understanding Ability to effectively communicate financial information and analysis to stakeholders at all levels of the organization Openness: Analytical and open approach to internal and external partners Encourages and promotes cross-collaboration, diversity and networking to create greater business success Agility: Pro-active self-starter who can adapt easily to ambiguous situations while having a composed and solution-focused mindset High acumen in analyzing and managing complex and large amounts of information Growth: Innovative in proposing new ideas and approaches to solving problems Curious about new ways of working and challenges current practices Identifies issues in processes and provides support for continuous improvement Strong desire for continuous learning and actively seeking feedback to improve opportunities to raise your professional qualifications and develop skills Where you'll be: You will be based either in Stockholm or Cracow, depending on your current location. No relocation is required. Benefits highlights: Flexible work hours/hybrid work environment Discounts on our award-winning Electrolux products and services Family and health friendly benefits Generous vacation Extensive learning opportunities and flexible career path As part of Electrolux, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you. Find out more: Electrolux Group

30 januari 2025
Sista ansökan:
13 februari 2025