Marknadsförare

Sök bland 141 lediga jobb som Marknadsförare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Internationella studentmedhjälpare
Linköpings Universitet
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vid Linköpings universitet omfamnar vi nytänkande. Att ständigt utmana oss själva har varit vår starkaste drivkraft ända sedan vi slog upp portarna 1975. Vi drivs av att söka svar bortom det traditionella och över ämnesgränserna. Om du också gör det, vill vi gärna se dig hos oss. Tillsammans kan vi hitta lösningar på dagens utmaningar. Om jobbet Kommunikations- och marknadsavdelningen vid Linköpings universitet ansvarar för marknadsföringen av våra internationella utbildningsprogram gentemot potentiella studenter. Vi använder flera kanaler såsom webb, sociala medier, evenemang, telefonsamtal, tryckt material och personliga möten. Vi söker upp till 10 internationella studenter från hela världen som, på deltid, vill hjälpa oss med innehållsskapande och studentrekryteringsevenemang. Gruppen kommer att delas in i två team: ett team med fokus på Instagram och innehållsskapande för sociala medier, och ett annat team med fokus på evenemang kopplade till rekryteringsåret. Ersättning utgår per arbetad timme, och arbetstiden kan variera under året. Arbetet kan även innebära uppdrag utanför ordinarie kontorstid. Arbetsuppgifter Sociala medier-teamet • Ansvara för vårt Instagramkonto, cirka en vecka per månad. • Skapa innehåll för våra sociala medier på kinesiska. Event-teamet • Ansvara för digitala rekryteringsevenemang. • Assistera i marknadsföringsaktiviteter såsom webbinarier, telefonsamtal och kontakt med potentiella studenter som är intresserade av ditt program. • Svara på frågor från presumtiva studenter. • Delta i alumnirelaterade rekryteringsaktiviteter. • Samordna sociala aktiviteter. Andra aktiviteter, som inspelning av Youtube-videor om livet som student i Sverige/på LiU och uppgifter för Internationella enheten kan bli aktuella.  Om dig Vi söker antagna studenter som studerar på internationella program vid LiU. Tidigare erfarenhet av att arbeta vid LiU som LiU-ambassadör är meriterande. I ansökan indikera vilket team du primärt är intresserad av. För Sociala medier-teamet söker vi studenter som älskar att skapa engagerande innehåll i sociala medier. Detta betyder att du bör kunna skapa innehåll i sociala medier såsom skrivande, foto, grafik och film, och företrädesvis erfarenhet av att kommunicera i sociala medier (bild, film och skrivande). Du förväntas ge access till @linkoping.university på dina personliga sociala media konton vid förfrågan. För Event-teamet söker vi de med erfarenhet av skrivande samt erfarenhet inom försäljning/CRM-system. Gärna erfarenhet av projektledning om möjligt. Allmänt sett behöver du ha goda sociala färdigheter och kunna ta eget ansvar. Om anställningen Timlön. Ersättning baseras på gällande regler och avtal. Startdatum är oktober 2025. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 30 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

27 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Junior Brand Manager Content & Communication
Philip Morris AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Join us to deliver a smoke- free future as a Junior Brand Manager Content and Communication! We’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business and building our future on one clear purpose – to deliver a smoke-free future. Swedish Match is an affiliate of PMI and have been a leader in the industry for more than 200 years. In the Nordic region, we are 1,600 employees based in Sweden, Denmark, Finland and Norway working in various functions and teams and together we are collaborating to deliver a smoke-free Nordics. Role summary: In this role you will be supporting, developing and deploying the brand communication campaigns and initiatives that enhance brand image, visibility, tone of voice, resonate with consumers, drive brand funnel and equity as well as category / portfolio targets. You will also act as Brand guardian upholding brand identity through consistent messaging and visual assets, embedding brand guidelines in all commercial programs, projects, and initiatives as well as ensuring relevancy to local market(s) and consumer context. About the Role: Conduct detailed market/category research and analysis to identify local trends, consumer journey behavior, needs and preferences, and competitive landscape to define business opportunities/business issues. Support Manager Inhalable Brand Communication & Content in development of the Nordic Brand Communication Strategy, ensuring the analysis of current situation and identify opportunities for growth. Coordinate, align, co-develop with relevant markets within the cluster to secure integration in the market’s deployment strategies, following trade processes and market regulatory framework; subsequently prepare comprehensive brand communication plans to realize the strategy. Contribute by developing and driving comprehensive performance marketing strategies to drive user acquisition and conversion across various direct and indirect digital channels. Drive development of the Nordic-specific communication toolboxes (concept, visual, content, channel assets), in cooperation with relevant stakeholders and agencies. Develop, plan, and deliver high-quality integrated omnichannel communication campaign toolboxes for assigned projects and initiatives. Collaborate with cross- functional teams and channel owners to ensure relevancy and content to improve performance. Ensure that all brand programs and activities are in full compliance with local market regulations, the PMI Marketing code and business conduct policies and practices. Lead and manage assigned initiatives and projects. Conduct thorough data analysis to measure the effectiveness. Who you are: • Minimum 4 years in Marketing, preferably in FMCG in an international environment. • University degree in marketing, business economics or other relevant field. • Documented experience of having successfully worked with brand communication, advertising, or related roles, preferably within the FMCG industry. • Very good strategic height and analytical ability but can work with details when required. • Project management skills; structured and self-driven working style. • Strong communication, presentation, and storytelling skills in English is required. Knowledge of Swedish would be an advantage. • Understanding and experience of marketing in legally restricted markets is of advantage. Please note that relocation support is not available for this job. What we offer: Our success depends on the dedicated people who come to work every single day with a sense of purpose and an appetite for progress. Join Swedish Match and you too can: • Seize the freedom to define your future and ours. We’ll empower you to take risks, experiment and explore. • Be part of an inclusive, diverse culture, where everyone’s contribution is respected; collaborate with some of the world’s best people and feel like you belong. • Enjoy flexibility of hybrid way of working - split your time between working from our office or the comfort of your home, where it works best for you in line with business needs. • Pursue your ambitions and develop your skills with a global business – our staggering size and scale provides endless opportunities to progress. • Take pride in delivering our promise to society: to deliver a smoke-free future.

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Senior Paid Search Specialist
Noor Digital Agency AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi på Noor Digital söker vår nästa Frontrunner, en Paid Search Specialist som med sin erfarenhet av digital marknadsföring och passion för analys och kundkontakt är redo att ta nästa steg! Vi letar efter dig som har några års erfarenhet av performance marketing och som vill fortsätta växa med oss. Du blir en viktig del av ett team med högt driv, djup expertis och ett fokus på att ligga i framkant – inte minst när det gäller det senaste inom Google Ads och hur AI förändrar arbetet.  Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som Paid Search Specialist ansvarar du för att planera, skapa och optimera kampanjer i Google Ads för flertalet kunder inom olika branscher – med målet att leverera bästa tänkbara resultat. Arbetet innefattar till stor del strategi samt optimering av konton inom Search, Pmax, Display och Youtube. Utöver det är kundkontakt en viktig del av arbetet där du har ett nära samarbete med kund för att förstå och analysera deras behov samt bemöta dessa.  Du arbetar självständigt med dina kunder men är en del av vårt Paid Search-team som tillsammans driver utvecklingen av tjänsten Google Ads. Dessutom samarbetar du tätt med kollegor inom SEO, Paid Social och strategi.      I rollen kommer du bland annat... Planera, skapa och optimera kampanjer i Google Ads med fokus på ROI och konverteringar. Ha regelbunden kontakt med kunder där du presenterar resultat, ger rekommendationer och jobbar proaktivt. Bidra till utveckling av våra arbetsprocesser, t.ex. genom att ta fram automatiseringar, dashboards och scriptlösningar. I rollen förväntas du ta ett större ägandeskap, till exempel genom att optimera våra interna arbetsprocesser eller genom att vidareutveckla nya system som förenklar och förbättrar arbetet inom Paid Search. Rollen formas också efter dina styrkor där det även finns möjlighet att växa inom bolaget.  Vi är övertygade om att din hälsa och välmående är avgörande för din prestation och trivsel på arbetet. Hos oss har du som anställd flexibla arbetstider, en vecka extra semester och 5000 kr i friskvårdsbidrag. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön där du dessutom har möjlighet att påverka din lön genom en förmånlig provisionsmodell.     Vem söker vi? Vi söker dig som brinner för performance marketing och har gedigen kunskap inom sökmotorannonsering. Du håller dig uppdaterad kring det senaste inom Google Ads och bidrar gärna med både idéer och insikter i teamet. Vi ser gärna att du har tidigare dokumenterad erfarenhet inom Paid Search, gärna som specialist eller i liknande roll. Dessutom är du lyhörd och har en god kommunikationsförmåga där du med din erfarenhet av kundkontakt direkt kan sätta dig in i olika kundcase. Du ser dig själv som initiativtagande, noggrann, analytisk och lösningsorienterad. Du motiveras av utmaningar och kommer in som en viktig lagspelare i ett team som jobbar agilt. Självklart drivs du av mål och gör allt för att uppnå företagets, teamets och dina personliga mål.  Krav: Några års erfarenhet av Google Ads Van vid att arbeta med Search, Pmax, Display och YouTube God förståelse för spårning via GTM, konverteringsdata och GA4 Behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift Har god kommunikationsförmåga och erfarenhet av kundkontakt   Meriterande: Erfarenhet av arbete på byrå Erfarenhet av mer avancerad spårning, t.ex. e-handelsspårning, server-side tagging eller offlinekonverteringar Vana vid att arbeta med scriptlösningar eller automatisering i Google Ads Erfarenhet av att arbeta med Google Ads API Förståelse för CSS-partners och Shopping-flöden Erfarenhet av internationella konton eller kampanjer på flera språk TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid PLACERINGSORT: Umeå, on-site URVAL: Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan Om Noor På Noor Digital är vi ett trettiotal dedikerade medarbetare som arbetar tillsammans med visionen om att vara Frontrunners. Tillsammans med våra värdeord Unity, Honesty och Courage genomsyrar det allt från våra arbetsdagar till vår strävan att leda utvecklingen av det digitala landskapet. Sedan starten 2015 har vi varit ett team av vassa kreatörer och tekniska specialister som hjälper företag att nå sin fulla digitala potential. Vi har kontor på fyra orter i landet, från Umeå i norr till Malmö i söder.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Senior Paid Search Specialist
Noor Digital Agency AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi på Noor Digital söker vår nästa Frontrunner, en Paid Search Specialist som med sin erfarenhet av digital marknadsföring och passion för analys och kundkontakt är redo att ta nästa steg! Vi letar efter dig som har några års erfarenhet av performance marketing och som vill fortsätta växa med oss. Du blir en viktig del av ett team med högt driv, djup expertis och ett fokus på att ligga i framkant – inte minst när det gäller det senaste inom Google Ads och hur AI förändrar arbetet.  Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som Paid Search Specialist ansvarar du för att planera, skapa och optimera kampanjer i Google Ads för flertalet kunder inom olika branscher – med målet att leverera bästa tänkbara resultat. Arbetet innefattar till stor del strategi samt optimering av konton inom Search, Pmax, Display och Youtube. Utöver det är kundkontakt en viktig del av arbetet där du har ett nära samarbete med kund för att förstå och analysera deras behov samt bemöta dessa.  Du arbetar självständigt med dina kunder men är en del av vårt Paid Search-team som tillsammans driver utvecklingen av tjänsten Google Ads. Dessutom samarbetar du tätt med kollegor inom SEO, Paid Social och strategi.      I rollen kommer du bland annat... Planera, skapa och optimera kampanjer i Google Ads med fokus på ROI och konverteringar. Ha regelbunden kontakt med kunder där du presenterar resultat, ger rekommendationer och jobbar proaktivt. Bidra till utveckling av våra arbetsprocesser, t.ex. genom att ta fram automatiseringar, dashboards och scriptlösningar. I rollen förväntas du ta ett större ägandeskap, till exempel genom att optimera våra interna arbetsprocesser eller genom att vidareutveckla nya system som förenklar och förbättrar arbetet inom Paid Search. Rollen formas också efter dina styrkor där det även finns möjlighet att växa inom bolaget.  Vi är övertygade om att din hälsa och välmående är avgörande för din prestation och trivsel på arbetet. Hos oss har du som anställd flexibla arbetstider, en vecka extra semester och 5000 kr i friskvårdsbidrag. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön där du dessutom har möjlighet att påverka din lön genom en förmånlig provisionsmodell.     Vem söker vi? Vi söker dig som brinner för performance marketing och har gedigen kunskap inom sökmotorannonsering. Du håller dig uppdaterad kring det senaste inom Google Ads och bidrar gärna med både idéer och insikter i teamet. Vi ser gärna att du har tidigare dokumenterad erfarenhet inom Paid Search, gärna som specialist eller i liknande roll. Dessutom är du lyhörd och har en god kommunikationsförmåga där du med din erfarenhet av kundkontakt direkt kan sätta dig in i olika kundcase. Du ser dig själv som initiativtagande, noggrann, analytisk och lösningsorienterad. Du motiveras av utmaningar och kommer in som en viktig lagspelare i ett team som jobbar agilt. Självklart drivs du av mål och gör allt för att uppnå företagets, teamets och dina personliga mål.  Krav: Några års erfarenhet av Google Ads Van vid att arbeta med Search, Pmax, Display och YouTube God förståelse för spårning via GTM, konverteringsdata och GA4 Behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift Har god kommunikationsförmåga och erfarenhet av kundkontakt   Meriterande: Erfarenhet av arbete på byrå Erfarenhet av mer avancerad spårning, t.ex. e-handelsspårning, server-side tagging eller offlinekonverteringar Vana vid att arbeta med scriptlösningar eller automatisering i Google Ads Erfarenhet av att arbeta med Google Ads API Förståelse för CSS-partners och Shopping-flöden Erfarenhet av internationella konton eller kampanjer på flera språk TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid PLACERINGSORT: Göteborg, Lindholmen, on-site URVAL: Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan Om Noor På Noor Digital är vi ett trettiotal dedikerade medarbetare som arbetar tillsammans med visionen om att vara Frontrunners. Tillsammans med våra värdeord Unity, Honesty och Courage genomsyrar det allt från våra arbetsdagar till vår strävan att leda utvecklingen av det digitala landskapet. Sedan starten 2015 har vi varit ett team av vassa kreatörer och tekniska specialister som hjälper företag att nå sin fulla digitala potential. Vi har kontor på fyra orter i landet, från Umeå i norr till Malmö i söder.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Marknadsansvarig till Duro Tapeter
Duro Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du vara med och bygga framtidens starkaste tapetvarumärke? Duro Sweden AB söker en Marknadsansvarig som tillsammans med vår Content Manager driver och utvecklar vår marknadsföring från strategi till genomförande. Det här är en roll för dig som är nyfiken, modig och redo att testa nytt med hjälp av smart teknik, sociala medier och nya digitala vägar till kunden. Vi söker dig som kan omsätta varumärkesstrategi till mätbar tillväxt – både genom engagerande innehåll i sociala kanaler och konverterande flöden i vår e-handel. Du får chansen att kombinera Duro Tapeters starka arv med ett framtidsfokus där digital försäljning, data och kundinsikt blir centrala verktyg. 🖼️ Om Duro Tapeter Duro är ett svenskt tapetföretag med en stolt historia sedan 1930. Vi designar, tillverkar och säljer tapeter med fokus på hållbarhet, kvalitet och skandinavisk design. Tillverkning sker i vår egen fabrik i Gävle, där tradition och innovation möts. Nu står vi inför en spännande tillväxtresa – och vi vill att du är med! 💼 Om rollen som Marknadsansvarig Som marknadsansvarig har du det övergripande ansvaret för att planera, koordinera och följa upp Duro Tapeters marknadsinsatser. Du jobbar nära vår Content Manager, säljavdelning och externa partners för att säkerställa ett enhetligt och attraktivt varumärke i alla kanaler – från digitala kampanjer och e-handel till PR och butiksmaterial. En viktig del av rollen är att bygga relationer och skapa synlighet för Duro genom PR, influencers och communities. Du är en orädd, framåt och hungrig person som vågar ringa, nätverka och ”sälja in” vårt varumärke i nya sammanhang. Du trivs med att tänka nytt, testa, och skapa relevans i sammanhang där vår målgrupp redan befinner sig. 🔧 Exempel på arbetsuppgifter: • Utforma och leda vår årliga marknadsplan tillsammans med Content Manager • Planera och aktivera kampanjer (säsong, lansering, butik m.m.) • Skapa innehåll och kampanjer utifrån ett “social first”-perspektiv • Stärka försäljningen direkt till kund genom egna digitala kanaler • Samarbeta med återförsäljare för att stärka den gemensamma kundresan • Utforska nya verktyg och arbetssätt – t.ex. AI, automation eller nya kanaler • Säkerställa ett enhetligt visuellt uttryck enligt vår varumärkesmanual • Hitta och bearbeta relevanta communities – digitala som fysiska • Planera PR-aktiviteter och skapa samarbeten med influencers • Skapa och vårda relationer med externa kontakter, journalister och partners ✨ Vi söker dig som: • Är orädd, nyfiken och gillar att ta för dig • Har energi, driv och gillar att se resultat av ditt arbete • Trivs med att nätverka och bygga relationer, både digitalt och i verkliga möten • Har förståelse för hur innehåll och sociala medier kan bygga varumärke • Är strukturerad och självgående, men samarbetar gärna med andra • Gillar att ta ansvar och få saker att hända Meriterande om du har erfarenhet av: • PR och influencersamarbeten • Att driva onlineförsäljning (D2C) • Kampanjplanering och digital annonsering (t.ex. Meta Ads, Google Ads) • Projektledning och koordinering av leverantörer • Plattformar som Mailchimp, Canva, Google Analytics, m.m. • Akademisk utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande Vi värdesätter din inställning och potential högre än ett perfekt CV. Om du har viljan att växa, testa nytt och skapa resultat tillsammans med oss – då vill vi höra från dig! 🤝 Vi erbjuder: • En kreativ roll i ett svenskt företag med stark designidentitet och miljöfokus • Möjlighet att påverka strategi och innehåll från grunden • Ett familjärt företag med korta beslutsvägar, hög kvalitet och passion för inredning • Tätt samarbete med VD, säljteam och produktion • För rätt person finns möjlighet till snabbt avancemang och utökat ansvar Duro – svensk kvalitet, miljötänk och design sedan 1930. Vill du vara med på vår resa? Vi ser fram emot att höra från dig!

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Content & Campaign Specialist
Lenoites AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Content & Campaign Specialist Älskar du skönhet, har fingertoppskänsla för sociala medier och vill vara med och bygga ett av Sveriges mest snabbväxande varumärken? Lenoites söker nu en erfaren Content & Campaign Specialist till vårt team i Borås. Om rollen Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av content marketing, kampanjarbete och digitala kanaler - gärna från skönhets-, livsstils- eller modebranschen. Du kommer att spela en central roll i vårt marknadsteam med fokus på att planera, driva och följa upp kampanjer över våra egna kanaler, i nära samarbete med vårt kreativa team. Det här är en operativ roll där du tar ansvar för våra sociala medier, från idé till genomförande. Du jobbar nära vår copywriter/art director, social media-team och Lenoites grundare Laila Högfeldt. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för våra sociala kanaler - Instagram, TikTok, Snapchat, YouTube och Pinterest - från innehållsplanering till publicering Planera och driva kampanjer utifrån lanseringar, säsong och kampanjkalender Identifiera vad vi ska göra, var och hur - i rätt kanaler och med rätt format Samordna publicering i sociala medier, nyhetsbrev och på hemsidan Optimera och analysera kampanjresultat tillsammans med teamet Hålla koll på trender och vad som engagerar i vår målgrupp Koordinera samarbeten med influencers och ambassadörer Delta i community management och följa upp dialogen med våra följare Vi söker dig som är driven, engagerad och brinner för marknadsföring - framför allt digital. Du har flera års erfarenhet från en liknande roll och är van att arbeta med både innehåll och kampanjer som driver resultat. Du förstår hur man bygger varumärke och samtidigt driver försäljning genom content och kampanjskapande. Du har ett skarpt öga för vad som fungerar i olika kanaler och hur det visuella, budskapet och tajmingen samspelar. Du arbetar med vårt marknadsteam och bidrar med idéer, struktur och genomförandekraft i ett snabbrörligt och växande företag. Vart vi är på väg På Lenoites får du chansen att vara med från insidan när ett svenskt beauty-varumärke tar fart på allvar. Vi har fördubblat vår omsättning varje år sedan starten och siktar nu mot att nå 100 miljoner SEK inom två år. Under hösten lanserar vi flera spännande nya produkter, och vi kommer att utöka vår närvaro med fler etablerade återförsäljare. För rätt person finns mycket stora utvecklingsmöjligheter - du växer med oss. Vi erbjuder Hos oss får du mer än bara ett kreativt jobb – du får vara med och bygga något på riktigt. Vi erbjuder: En nyckelroll i ett snabbväxande svenskt beauty-varumärke med stark entreprenörsanda Möjligheten att vara med på resan att ta Lenoites till en internationell marknad Stora möjligheter att påverka - både innehåll, kampanjer och varumärkesutveckling Trygga anställningsvillkor genom kollektivavtal med Unionen (från 1 september 2025) Tjänstepension (ITP) med extra avsättning på 1,7 % utöver grundnivån Ett engagerat team där vi stöttar varandra och har kul längs vägen Placering: Borås Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Lön: Marknadsmässig lön enligt överenskommelse Är du rätt person för den här rollen? Ansökan sker via vår rekryteringsplattform med CV och personligt brev: 👉 https://careers.lenoites.com/jobs/6098897-content-campaign-specialist Urval sker löpande vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till Lenoites!. Vi ser fram emot att höra från dig!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sociala media manager
Taysta AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker efter en passionerad sociala media användare som älskar mat och dryck! Taysta arrangerar mat och dryckesprovningar på bl.a restauranger, hotell och företagslokaler runt om i landet. På hemsidan Taysta.se hittar du spännande artiklar om mat och dryck. Som person är du en glädjespridare som älskar sociala media. Du är aktiv på olika platformar och vet hur du ska driva engagemang och skapa en intresse. Du är kreativ, "tänker utanför boxen" och har ett öga för detaljer. Som SoMe manager bär du ansvar för skapande av copy och material, redigering av diverse material som bilder och film samt sätta ihop innehåller och anpassa till olika platformar. Planering, schemaläggning och uppföljning med rapporter. Vi söker dig som är redo att vara med och utveckla spännande innehåll. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. I ett växande företag erbjuds en lärorik vardag med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och lärdom kring ämnet dryck. Vi kommer garanterat att utmana dig! Märk din ansökan med ämnet: SoMe Uppsala. Ansökan tas endast emot via vår portal här nedan. Ansökningar som inte inkluderar CV med personligt brev och bild tas ej emot.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Marketing Manager (Remote)
Enocial AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

About Us: Based in the U.S. with our roots in Sweden, Dosetest is a dynamic startup at the forefront of combating the U.S. overdose epidemic, a crisis that tragically claimed over 100,000 American lives last year. We're dedicated to equipping organizations such as hospitals and state/county agencies with advanced, cost-effective testing methods. We’ve marked a significant achievement by launching the first proprietary product to gain market success, leading to the industry’s largest state contract to distribute nearly 10 million tests. As we continue to grow and make an impact, we’re now seeking a Marketing Manager to execute a diverse range of marketing campaigns. This role will focus on creating, managing, and optimizing multi-channel marketing efforts to support business growth and expand Dosetest’s reach. What You’ll Do: Manage multi-channel marketing campaigns: Oversee offline advertising efforts, including conference sponsorships, and online campaigns targeting both B2B and consumer audiences. Execute creative campaigns: Develop marketing materials, such as advertisements and other assets, tailored to specific audiences and campaign goals. Plan and manage B2B marketing efforts: Design and execute strategies to engage businesses, agencies, and other partners through impactful campaigns and initiatives. Oversee consumer-facing campaigns: Create targeted online marketing initiatives to build awareness and drive customer acquisition. Analyze and report campaign performance: Track metrics, evaluate success, and refine strategies to improve outcomes. Collaborate with cross-functional teams: Work with sales, operations, and external partners to ensure cohesive messaging and campaign execution. Core Responsibilities: Campaign management: Plan, launch, and optimize offline and online marketing initiatives to achieve measurable results. Creative oversight: Coordinate the development of creative materials, including ad concepts, presentations, and event sponsorship assets. Performance tracking: Monitor campaign KPIs and use data-driven insights to refine and enhance marketing strategies. Cross-functional coordination: Align marketing activities with sales and operational objectives to ensure consistency and effectiveness. Vendor and partner management: Work with external agencies, designers, and other vendors to execute campaigns effectively. What We Value: Versatility: Experience managing campaigns across multiple channels, including offline and online. Creative and strategic thinking: Ability to craft compelling marketing initiatives that resonate with target audiences. Analytical skills: Proficiency in evaluating metrics and optimizing campaigns for maximum performance. Excellent communication skills: Proficient in English, both verbal and written, with strong attention to detail. Proactive approach: Willingness to take initiative and solve problems in a fast-paced startup environment. Technical proficiency: Familiarity with marketing platforms and tools, including performance tracking software. Organizational skills: Ability to manage multiple projects simultaneously and meet deadlines. Why Join Dosetest? At Dosetest, you’ll be part of a mission-driven startup making a tangible impact on public health. We offer a collaborative work environment, opportunities for professional growth, and the chance to contribute to innovative solutions addressing a critical national crisis. As a Marketing Manager, you’ll have the opportunity to lead impactful campaigns, refine your marketing expertise, and play a key role in driving our company’s growth and success.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Designer/originalare
SkyTech AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker en formstark och produktionsvan designer/originalare som trivs i en snabb, entreprenöriell miljö där idéer snabbt omsätts till visuellt material. Hos oss får du en nyckelroll i att skapa design som driver affär och stärker vårt varumärke – både digitalt och i tryck. Om rollen Som designer på SkyTech arbetar du nära våra marknadsteam och har en viktig roll i att ta fram visuella enheter och kampanjmaterial för både digitala och fysiska kanaler. Du kombinerar kreativ höjd med kommersiell skärpa, och är van vid att leverera snabbt, med hög kvalitet. Dina arbetsuppgifter: Skapa visuella uttryck för kampanjer, annonser, nyhetsbrev, landningssidor och SoMe Ta fram tryckfärdigt material för DR, DM, broschyrer Säkerställa konsekvent visuell identitet i all kommunikation Samarbeta tätt med marknads-, produkt- och säljteam – både lokalt och internationellt Bidra med kreativa idéer till kampanjer och varumärkesutveckling Hantera flera projekt parallellt i högt tempo, utan att tappa precision Vi söker dig som: Har en stark känsla för typografi, färg, form och detaljer Har erfarenhet av kommersiell design – både digital och print Har arbetat med DR och DM, och förstår skillnad mellan olika kommunikationsmål Är van att producera effektivt, snabbt och lösningsorienterat Trivs i ett team där snabba puckar, eget ansvar och samarbete är vardag Bonus: erfarenhet från e-handel SkyTech är en koncern som når marknaden genom ett flertal affärsområden och varumärken. Vi säljer online, producerar på fyra orter och med över 10 säljbolag runt om i Europa och USA. Vårt fokus är snabba leveranser och hög servicegrad. Vi har funnits sedan 1998 men står nu inför en stor satsning inom digital marknadsföring. Vi har vårt huvudkontor i Norrtälje där vi även ser att du kommer arbeta till största del. Start i augusti eller enligt överenskommelse

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Perfomence Marketer
SkyTech AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker dig som brinner för digitala kampanjer, älskar siffror och ständigt letar efter sätt att optimera resultat. Som Performance Marketer inom SkyTech-koncernen får du en nyckelroll i att driva tillväxt genom smart, datadriven marknadsföring – över flera kanaler och internationella marknader. Ditt uppdrag Planera, exekvera och optimera digitala kampanjer i Google Ads/AdWords, sociala medier (Meta, LinkedIn m.fl.), programmatisk annonsering och affiliatekanaler Mäta, analysera och rapportera kampanjresultat med starkt fokus på ROI, CPA och konvertering Ta fram och utveckla kampanjstrategier för flera länder och marknader Skapa tydliga insikter och rekommendationer för fortsatt förbättring och skalning Vi tror att du har: Dokumenterad erfarenhet av performance marketing i flera digitala kanaler God kunskap inom Google Ads (Search, Display, Shopping), social annonsering och programmatic Erfarenhet av affiliate­marknadsföring och plattformsbaserad annonsering Stark analytisk förmåga och vana att tolka data via t.ex. GA4, Tag Manager, Looker Studio Tidigare jobbat med internationella kampanjer och flera kontaktytor parallellt En självgående, noggrann och initiativrik arbetsstil SkyTech är en koncern som når marknaden genom ett flertal affärsområden och varumärken. Vi säljer online, producerar på fyra orter och med över 10 säljbolag runt om i Europa och USA. Vårt fokus är snabba leveranser och hög servicegrad. Vi har funnits sedan 1998 men står nu inför en stor satsning inom digital marknadsföring. Vi har vårt huvudkontor i Norrtälje där vi även ser att du kommer arbeta till största del. Våra country managager som jobbar mot lokala marknader i Europa sitter i Göteborg, vilka du naturligtvis kommer arbeta mycket med.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025