Din nya roll Har du några års erfarenhet av digital marknadsföring, är vass på projektledning och älskar att skapa engagerande innehåll? Nu söker vi en Marketing Communications Specialist till en spännande roll i Västerås — där du får arbeta brett med marknadskommunikation och vara en nyckelperson i både digitala och fysiska kampanjer, event och produktlanseringar. I den här rollen kommer du att ansvara för planering, genomförande och uppföljning av marknadsaktiviteter i nära samarbete med säljteam, produktchefer och externa partners. Du blir en viktig spelare i ett engagerat team och får möjlighet att påverka företagets synlighet och affärsresultat. Dina ansvarsområden: Projektledning, planering och uppföljning av: Digitala kampanjer, nyhetsbrev, webinarier och inbjudningar via Salesforce för leadsgenerering. Lokala anpassningar av globala marknadsföringskampanjer. Event, kundmöten och mässdeltagande. Produktlanseringar. Seminarier och kundpresentationer tillsammans med sälj- och produktchefer. Webbansvar (både strategiskt och operativt): Ansvar för SEM, SEO och analys av webdata. Löpande uppdatering och underhåll av webbplatsens innehåll. Nära samarbete med kommunikatörer, säljteam, produktchefer, kunder, byråer och andra leverantörer. Här erbjuds du en varierad och utvecklande roll i en dynamisk miljö där du får arbeta med både digital och fysisk marknadsföring. Du får möjlighet att påverka, utveckla och se konkreta resultat av ditt arbete. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Några års erfarenhet av digital marknadsföring och projektledning. God vana av att arbeta självständigt, driva projekt och samarbeta med olika intressenter. Erfarenhet av marketing automation-verktyg, gärna Salesforce. Mycket goda kunskaper i Photoshop och analysverktyg som Google Analytics. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Allt marknadsmaterial skapas på svenska, medan engelska används som koncernspråk. Vem är du? Du har lätt för att planera, prioritera och hålla många bollar i luften samtidigt, utan att tappa fokus på detaljerna. Samtidigt drivs du av att hitta nya idéer, utveckla kampanjer och skapa innehåll som engagerar och gör skillnad. Du är social och kommunikativ, har lätt för att samarbeta med olika personer och roller, och bygger snabbt förtroende i både interna team och externa kontakter. När förutsättningarna ändras ser du möjligheter snarare än hinder, och du har en lösningsorienterad inställning till nya utmaningar. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: Vår kund önskar start i juni. Slut: 2026-05-31 med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm.
I rollen som Senior Kommunikationsspecialist inom förändring spelar du en nyckelroll i att stötta implementeringen av initiativet Framtidssäkrad Redovisning och Rapportering (FSRR) inom Ekonomi & Finans. Du ansvarar för att ta fram, planera och leverera kommunikation som skapar insikt, delaktighet och motivation hos både medarbetare och chefer under hela förändringsresan. Du arbetar tätt tillsammans med förändringsledare, programansvariga, HR och andra verksamhetsrepresentanter i en föränderlig och komplex organisation. Ansvarsområden: • Utforma och genomföra en kommunikationsstrategi och plan som stödjer transformationsarbetet. • Genomföra aktiviteter enligt planen för att öka medvetenhet och engagemang. • Skapa och kontinuerligt uppdatera en enhetlig och inspirerande förändringsberättelse i linje med affärsmål och strategi. • Producera anpassat kommunikationsmaterial för olika målgrupper, exempelvis presentationer, nyheter, SharePoint-innehåll, artiklar, nyhetsbrev och filmer. • Arbeta nära förändrings- och programledare för att säkra att kommunikationen är rätt i tid och ton. • Bidra med innehåll och visualisering som stödjer önskade beteendeförändringar. • Hjälpa chefer i deras kommunikationsroll under förändringsarbetet. • Identifiera möjliga kommunikationsrisker samt aktivt bemöta osäkerhet och motstånd tillsammans med förändringsledningen. • Ta fram presentationsmaterial och kommunikationsunderlag till besluts- och förankringsforum inom programmet och linjeverksamheten. • Samverka med övriga kommunikationsfunktioner inom Länsförsäkringar för att säkra ett enhetligt kommunikationsgrepp i programmet. Kompetenskrav: • Högskoleutbildning inom kommunikation, media, beteendevetenskap eller liknande område. • Minst fem års erfarenhet av intern kommunikation, särskilt inom större förändringsprojekt. • God förståelse för kommunikation kopplad till förändringsledning. • Erfarenhet av att arbeta nära ledningsgrupper och andra nyckelfunktioner. • Förmåga att arbeta visuellt med kommunikation och producera engagerande innehåll. • Mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt på svenska i både tal och skrift. • Meriterande med erfarenhet från ekonomi-, finans- eller försäkringsområdet. Tillträde och ansökan: Startdatum: 9 juni 2025 Slutdatum: 31 december 2025 Sista ansökningsdagen: ASAP/21 maj 2025 Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
We’re looking for a skilled SEO Content Writer to join our customer acquisition team and support content production for our e-commerce platforms targeting English-speaking markets. In this consulting role, you will create, edit, and optimize content in line with SEO best practices while maintaining a high standard of clarity and creativity. What you’ll do Create and publish SEO-optimized content (text and visuals) based on detailed briefs. Use AI tools to streamline production while ensuring human oversight for tone, brand alignment, and legal compliance. Adapt content for local markets, ensuring legal requirements are met through collaboration with our legal team. Manage content tasks within sprints, maintaining a clear overview of priorities and deadlines. Propose and contribute content ideas that align with SEO strategy. Edit and review content from other teams with an SEO-focused approach. Use templates or create briefs for visual assets that support your content. Work within CMS systems to publish content accurately and efficiently. What we’re looking for Native English speaker with excellent writing skills. Minimum 2 years of experience in content production with a focus on SEO. Background in marketing, communications, or a similar field. Solid understanding of SEO and content performance strategies. Familiarity with tools like Figma or Canva. Experience working with CMS platforms (e.g., Easyfy or similar). Well-organized, self-motivated, and comfortable in a fast-paced, agile environment. Knowledge of the UK, German, or Austrian markets is a plus. Interested? Reach out and tell us why you’re a great fit. We look forward to hearing from you. Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company—quickly and efficiently. Our primary focus lies in Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility required to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player, we have already gained the trust of many of Sweden's largest companies and operate both nationally and internationally. With bases in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the obvious partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.
Brinner du för att skapa kommunikation som engagerar, påverkar och bygger relationer? Vi söker en marknadskommunikatör med strategisk höjd och språklig fingertoppskänsla – någon som vill ta ett helhetsgrepp om vårt innehåll och forma hur vi berättar vår historia framåt. Om rollen Som marknadskommunikatör hos oss på Moramast är du navet i vår marknadsföring. Du har det övergripande ansvaret för vår kommunikationsplanering och innehållsproduktion – med särskilt fokus på strategi, målgruppsanpassning och text. Du skriver, planerar och publicerar innehåll i våra digitala kanaler, främst webb och sociala medier och du ansvarar för att våra budskap är genomtänkta, enhetliga och relevanta. I rollen ingår även att samordna våra webbinarium, planera marknadsaktiviteter kopplade till mässor och event samt att vara kontaktperson gentemot våra externa samarbetspartners. Du har möjlighet att påverka och vidareutveckla Moramasts kommunikation utifrån dina styrkor och idéer, i nära samarbete med dina kollegor inom försäljning och ledning. Om dig Vi söker dig som har några års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring, gärna från en liknande roll med både operativa och strategiska uppgifter. Du är van att arbeta självständigt och har en god förståelse för målgruppsbeteenden. Du trivs med att ta ansvar för hela kommunikationskedjan – från planering och textproduktion till publicering och uppföljning – och har en särskild känsla för språk, tonalitet och att anpassa budskap till olika kanaler. Du arbetar obehindrat i digitala verktyg för innehållsskapande, publicering och analys, och har gärna även kunskap inom AI och hur det kan användas för att effektivisera och utveckla kommunikationsarbetet. Som person är du idérik, initiativtagande och nyfiken – egenskaper som gör att du gärna testar nya angreppssätt och snabbt sätter dig in i hela vår verksamhets olika områden. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Tjänsten innebär också enstaka resor, framför allt för att delta i fysiska möten med koncernens marknadsteam. Vad vi erbjuder Hos Moramast får du en varierad roll i ett stabilt företag med en stark sammanhållning. Vi erbjuder förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till massage på jobbet och betald startavgift till motionslopp. Du kan arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan och har tillgång till rabatter via vår personalportal och hälsokontroller och stöd via OneLab. Vi tror på att ha kul tillsammans och anordnar gemensamma aktiviteter flera gånger per år – allt från lokala event till resor. Om företaget Moramast är en svensk marknadsledande producent av säkra och effektiva belysningsstolpar för vägar och infrastruktur. Vi är idag en del av den europeiska koncernen Saferoad Group, verksam i 13 länder. På kontoret i Mora sitter ett engagerat team med stark lokal förankring, samtidigt som vi har internationella kontakter inom koncernen. Vi värdesätter arbetsglädje, innovation och ett inkluderande arbetsklimat där alla får möjlighet att bidra och utvecklas. Varmt välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag 8 juni Vi samarbetar med Boss Business Partner för denna rekrytering, kontakta Sofia Wester vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen; 0739344394, [email protected]
Vill du vara med och lyfta vår visuella kommunikation till nästa nivå? Vi söker dig som brinner för grafisk formgivning och vill använda din kreativitet för att stärka vårt varumärke. Nu har du chansen att vara en nyckelperson i att bygga upp vår interna kapacitet inom grafisk produktion! Om rollen I rollen som marknadskommunikatör med grafisk inriktning får du en central plats i vårt marknadsteam. Du kommer främst att arbeta med grafisk formgivning och produktion – från idé till färdig layout i både digitala och tryckta kanaler. Du är också med och utvecklar vårt visuella uttryck och säkerställer att vi håller en röd tråd i allt vi gör. Exempel på arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med att ta fram grafiskt material för kampanjer, nyhetsbrev, webb, sociala medier och olika typer av evenemang såsom mässor. I rollen ingår också att skapa mallar och riktlinjer för att säkerställa ett enhetligt grafiskt uttryck. Vid behov producerar du nya illustrationer och anpassar befintliga grafiska element. Du samarbetar även med våra tryckerier och andra externa leverantörer för att säkerställa hög kvalitet i det material vi tar fram. Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning inom grafisk design, visuell kommunikation eller liknande. • Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Cloud (framför allt InDesign, Illustrator och Photoshop). • Erfarenhet av att arbeta med grafisk produktion i olika kanaler. • Ett öga för detaljer, färg, form och typografi. • Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och prestigelöst. • God kommunikativ förmåga på svenska. Erfarenhet från arbete i en större organisation är meriterande, liksom förståelse för tillgänglighetsanpassad kommunikation (WCAG). Mer information Välkommen med din ansökan 1 Juni. Urval görs löpande så dröj inte med att söka! Kontakta gärna Enhetschef Henrik Severed via [email protected] alt 036-103247 för mer information. För fackliga frågor Jesper Käki, Vision, på tel. 036-19 18 45 eller Majd Kamal, Sveriges Ingenjörer, på tel. 036-10 32 37. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp
Vi söker nu en vass Communication Manager till ett konsultuppdrag med start i slutet av maj. Du blir anställd av oss och arbetar som konsult ute hos ett globalt, framåtlutat bolag. Om uppdraget Du kommer att spela en nyckelroll i ett större förändringsprogram och ansvara för att skapa och sprida engagerande kommunikation som verkligen når fram. Det här är en roll för dig som gillar att förenkla komplex information och göra den både begriplig och inspirerande. Uppdraget är på heltid, på plats i Huskvarna, och pågår till 31 december 2025. Dina arbetsuppgifter: Skapa och utveckla programmets Change Story Ta fram och följa upp en tydlig kommunikationsplan Producera presentationsmaterial, nyhetsbrev, artiklar och enklare videomaterial Sköta kommunikation via SharePoint och andra interna kanaler Säkerställa att allt följer varumärkesriktlinjer Stötta och vägleda ledare i kommunikationsfrågor Vi söker dig som har: Erfarenhet av att arbeta i komplexa, globala miljöer Förmåga att göra svåra ämnen lättförståeliga och intressanta Starka visuella kommunikationskunskaper (filma/redigera är ett plus!) God vana av PowerPoint och skriftlig kommunikation på engelska Kreativt tänkande och en proaktiv arbetsstil Start: 26 maj 2025 Slutdatum: 31 december 2025 Plats: Huskvarna (100% på plats) Resor: Ja, till viss del Sök direkt! Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta uppdraget innan sista ansökningsdag (12 maj) – så vänta inte! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Northmill is a Nordic bank on a mission to improve financial lives. We create a different banking experience, digital yet personal. From our base in Stockholm, we provide forward-thinking financial services to over 600 000 consumers and 3 300 businesses - with products ranging from savings and real-time payments to flexible lending and smart tools for entrepreneurs. Northmill has remained profitable every year since its founding in 2006. We believe in accessible, fair, and future-ready banking for individuals and businesses alike. We are on an exciting growth journey and are now looking for a driven CRM Manager who wants to be part of shaping the customer relationships of the future. About the role We’re looking for a strategic, hands-on CRM Manager to take full ownership of the customer lifecycle across both B2C and B2B. This is not a campaign scheduler role – it’s about building a CRM ecosystem that drives growth, retention, and lifetime value across multiple verticals. You will lead lifecycle marketing efforts – from onboarding and activation to monetisation and winback. You’ll work cross-functionally with Product, Analytics, Tech, Compliance, and Creative, and operate Braze (and related tools) to deliver event-driven, personalised, and compliant communication at scale. What you'll do Own and execute the full CRM lifecycle strategy for B2C and B2B products. Build lifecycle journeys for onboarding, engagement, upsell, retention, winback. Design flows that improve customer lifetime value (CLV) and reduce churn. Operate and evolve journeys in Braze, leveraging segmentation, dynamic content, and real-time triggers. Run A/B and multivariate tests to optimise each stage of the funnel Monitor KPIs such as activation, retention, product penetration, and winback – and take action based on insights. Ensure all touchpoints comply with legal and regulatory requirements (e.g., credit, dormant accounts. Your background You’re a hands-on CRM specialist who loves building journeys, testing flows, and optimising performance. You have a structured, data-driven mindset and are comfortable taking ownership of execution while collaborating across teams. Whether it’s tweaking a Braze flow, analysing lifecycle metrics, or working with compliance to get messaging right - you get things done. You're not just a doer; you’re someone who actively improves what already exists. You care about performance, precision, and turning CRM into something customers feel - not just see. What you bring: 3–5+ years of experience in CRM or lifecycle marketing, ideally in fintech, SaaS, e-commerce, or subscription-based environments. Strong hands-on experience working with Braze or similar platforms (e.g., building journeys, segmentation, dynamic content, triggers). Comfortable working with customer data (event-based and behavioural) to drive segmentation and logic. Experience with A/B testing, funnel performance metrics, and turning insights into action. Clear communicator who can collaborate across Product, Tech, Compliance, Analytics, and Creative. Fluent in Swedish and English Bonus Points: Experience working in a regulated industry (e.g. finance, insurance, health) Good copywriting or editing skills Familiarity with AI-powered features in CRM (predictive scoring, dynamic content, etc.) Experience balancing both B2C and B2B CRM needs and messaging styles Fun Facts: Work-life balance - hit the gym two minutes away or go for a jog in the city. Event - highly appreciated “Northchill” & Northcon (conference abroad). Health - 5000 kr health care allowance Breakfast and fruits every day, as well as "holy fika” each Friday. Regular after work and celebrated successes at the office. Stockholm's most beautiful office, right in the city center with incredible views and our very own roof top terrace. Apply today and be a part of Northmill!
As a Content Strategist at Embark, you'll be the driving force behind our owned channel content – shaping the strategies and stories that bring our brands to life across social media, web, email, and beyond. This role is both strategic and hands-on. You’ll work closely with Marketing Leads to bring campaigns to life, and collaborate with our media production team to take ideas from concept to published post. You’re equal parts planner and doer, comfortable managing the editorial calendar, crafting standout copy, and using data to continuously evolve what great content looks like. You have a sharp editorial mind, strong instincts for digital platforms, and a love for storytelling. Ideally, you’ve spent time at an agency and know what it means to work fast, pivot, and push for bold ideas. If you geek out over smart messaging, meaningful engagement, and the intersection of brand and creativity – we’d love to hear from you. Example of responsibilities Develop and execute content strategies for owned channels that support major campaigns and evergreen always-on marketing Partner with Marketing Leads and the media team to shape content production end-to-end, from ideation to scheduling and publishing Act as lead copywriter across all owned platforms, tailoring messaging to suit each format and audience Own the editorial calendar and ensure all content aligns with the broader marketing narrative Collaborate across teams to bring integrated campaign ideas to life in content form Analyze performance data and market trends to optimize content strategy and drive results We would love if you have A background in content strategy, editorial work, or social media – ideally with agency experience A strong understanding of digital platforms and what makes content perform across each Experience creating content for games, entertainment, or other creative industries A data-informed mindset and ability to translate insights into meaningful content improvements Excellent writing skills and native-level English proficiency A proactive, curious, and collaborative approach to your work This is an on-site role, and we are only considering candidates already residing in Sweden. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!
Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och närmare 500 000 medlemmar. Hos oss får du vara med och driva glädje, rörelse och inspiration – både i verkligheten och digitalt. Nu söker vi en engagerad marknadskommunikatör med fokus på sociala medier (SoMe), som vill ta vårt varumärke till nya höjder! Om rollen som marknadskommunikatör – Sociala Medier på Nordic WellnessI rollen som marknadskommunikatör med SoMe-fokus får du möjlighet att arbeta hands-on med vår närvaro i sociala medier och digitala kanaler. Du ansvarar för att skapa, planera och publicera inspirerande innehåll som bygger varumärke, engagemang och träningsglädje hos både befintliga och potentiella medlemmar. Du är en viktig del av vårt marknadsteam och arbetar tätt tillsammans med kollegor inom kommunikation, marknad och klubbdrift för att skapa ett enhetligt och attraktivt digitalt uttryck. Arbetsuppgifter – Kommunikation & Content för Sociala Medier Planera, skapa och publicera innehåll (text, bild, video) för Nordic Wellness sociala medier, med syfte att stärka varumärket och öka engagemanget. Driva och utveckla vår närvaro på Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn och kommande kanaler. Omvärldsbevaka trender och arbeta med tonalitet och storytelling som speglar vår företagskultur. Hantera dialogen och svara på frågor från medlemmar och följare i alla SoMe-kanaler. Tillsammans med teamet ta fram kampanjer, aktiviteter och digitala koncept för ökad synlighet och tillväxt. Analysera statistik och följa upp resultat för att utveckla vårt kommunikativa arbete mot våra mål. Vem söker vi som marknadskommunikatör inom SoMe? Du har en passion för sociala medier, digitalt innehåll och kommunikation. Du är kreativ, strukturerad och har ett öga för både det visuella och det skrivna ordet. Du är självgående, initiativrik och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du gillar högt tempo, varierande arbetsuppgifter och har koll på vad som händer inom digital kommunikation. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller media är meriterande – men vi lägger stor vikt vid din personlighet och ambition. Meriterande erfarenheter för rollen inom marknad & SoMe Praktisk erfarenhet från arbete med sociala medier för företag Kunskap i verktyg som InDesign, Photoshop, After Effects, Media Encoder. Grundläggande erfarenhet av statistik och analys i sociala kanaler. Vad erbjuder vi dig som marknadskommunikatör på Nordic Wellness? En värderingsstyrd arbetsplats där träning, utveckling och teamkänsla står i centrum. Stora möjligheter att påverka och utveckla företagets digitala närvaro. Engagerade kollegor och gemensamma arbetsmål där kreativitet och idéer alltid välkomnas. Möjlighet till personlig utveckling inom kommunikation, marknad och sociala medier. Fri träning på alla våra Nordic Wellness-klubbar! Ansökan till rollen som marknadskommunikatör (SoMe) Vi genomför bakgrundskontroller som en del av rekryteringsprocessen. Genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kontroll utförs. Vi tillämpar löpande urval – vänta inte! Skicka in din ansökan redan idag för chansen att bli en viktig del av Nordic Wellness-familjen. Hos oss lever vi våra värdeord varje dag: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER
Är du en analytisk och kreativ person som brinner för digital kommunikation? Vill du arbeta både operativt och strategiskt på ett branschledande familjeföretag under expansion? Då kan det vara dig vi söker för att komplettera vår marknadsavdelning på huvudkontoret i Älvsjö! Arbetsuppgifter Hydroscand är marknadsledande i Skandinavien inom slang och ledningskomponenter och finns idag i 20 länder globalt. I Sverige har vi närmare 80 butiker samt ett 90-tal servicebussar som rullar under varumärket SlangExpress. Som marknadskommunikatör med fokus digital kommunikation på Hydroscand spelar du en viktig roll för företagets externa och interna kommunikation. Vår marknadsavdelning agerar stödfunktion för våra säljinsatser och levererar praktiska och långsiktiga marknadsföringsunderlag och kampanjer för att driva trafik till butik och e-handel samt öka vår synlighet på marknaden. Dina arbetsuppgifter är både operativa och strategiska där du både skapar och implementerar marknadsföringsinsatser samt ansvarar för analys, uppföljning och strategiska initiativ. I rollen ingår följande arbetsuppgifter: Skapa och implementera digitala marknadsföringskampanjer genom webb, e-post och sociala medier. Aktivt bidra till arbetet av SEO och SEM för att optimera synlighet och driva kvalificerad trafik till vår hemsida och våra filialer. Planera, kravställa och optimera SEM-kampanjer och arbeta med Lime CRM för att skapa riktade och personliga kampanjer Säkerställa att organisationen är anpassad till aktuella verktyg och trender samt att projekt genomförs enligt fastställda krav och tidsramar genom ett nära samarbete med övriga kollegor Analysera resultatet av digitala aktiviteter och kampanjer i Google Analytics samt utvärdera och justera kampanjer för att säkerställa att uppsatta mål nås och ROI drivs Utveckla och optimera innehåll för att driva trafik, konverteringar och engagemang på våra digitala plattformar. Aktivt identifiera områden för förbättring inom våra digitala markandsföringskanaler och föreslå utvecklingsmöjligheter. Rapportera nyckeltal och utveckla handlingsplaner för att optimera våra digitala strategier Du kommer att tillhöra Hydroscands marknadsavdelning som idag består av en grafisk kommunikatör, en textkommunikatör och en marknadsassistent. Du kommer arbeta nära e-handel, vår säljorganisation, kundservice och våra filialer runt om i Sverige. Arbetet sker på plats på kontoret i Älvsjö. Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt. Din profil Vi söker dig som har en bakgrund som kombinerar både kreativt och tekniskt kunnande samt praktisk erfarenhet av att skapa innehåll på digitala plattformar. Du bör ha erfarenhet från liknande roller och känner dig trygg med att analysera resultat och dra slutsatser för att bidra med idéer och initiativ som stärker den digitala närvaron. Troligtvis har du en utbildning inom digital marknadsföring eller digital kommunikation. För att lyckas i rollen bör du ha: Några års erfarenhet från liknande roller där du samarbetat i team och med andra avdelningar såsom försäljning, butiksdrift och IT. Erfarenhet från liknande bransch och att arbeta B2B är högst meriterande Erfarenhet av att använda verktyg som Google Analytics och sociala medier-plattformar, annonseringsverktyg såsom Google Ads och Facebook Ads samt CRM-verktyg, gärna Lime CRM och Dynamics 365 CRM Kunskap i att optimera innehåll för sökmotorer och genomföra betalda kampanjer Förmåga att skriva engagerande, målgruppsanpassat och SEO-vänligt innehåll. Förmåga att analysera digitala kampanjers resultat och använda den informationen för att förbättra framtida strategier. För att trivas i rollen och hos oss på Hydroscand bör du vara en flexibel lagspelare med förmåga att växla mellan operativa och strategiska uppgifter samt anpassa dig till förändrade prioriteringar. Du tar ansvar för både egna och teamets resultat, visar initiativ och engagemang, och bidrar till en ansvarstagande och positiv teamkultur. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Anna Slätt (Marknads- och kundservicechef) på [email protected]. Sista ansökningsdag är den 14 april men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se
Välj ett jobb för att visa detaljer