Familjeföretag söker Digital Kommunikatör

Vi söker dig som med din vassa kreativa talang vill lyfta vår marknadskommunikation till nästa nivå. Du skapar engagerande kommunikation som når våra målgrupper oavsett kanal. Vill du jobba med oss på vårt härliga kontor på Öland, solen och vindarnas ö? Välkommen till ett omväxlande, utvecklande och roligt jobb! Tillsammans gör vi Formpress till det självklara valet för kunderna! Tjänsten som Digital Kommunikatör är ny i företaget, vi förutsätter att du är positivt inställd till att vara med och forma rollen tillsammans med oss och att du kommer att bidra till fortsatt utveckling inom området. Detta förväntar vi oss av dig som Digital Kommunikatör på Formpress Äga och utforma den digitala marknadsföringsplanen och kampanjerna för utvalda målgrupper både globalt och i Sverige Sätta strategi, implementera och genomföra marknadsföringsaktiviteter Arbeta nära VD och Marknadsansvarig för att anpassa den digitala marknadsföringen utifrån att nå företagets intäktsmål Säkerställa att vi gör rätt saker genom att analysera och följa upp ditt arbete och se till så att det bidrar till våra uppsatta mål Ansvara för det löpande arbetet med hemsida och sociala medier. Innehållsproduktion på sociala medier, skapa kampanjer, sponsrade inlägg och annonser Fotografera och skapa rörligt material, göra enklare bildjusteringar för att få till material som förstärker önskat budskap Du har dokumenterad god kunskap och relevant arbetserfarenhet av: Annonsering och marknadsföring, B2B, med inriktning på digitala medier, digital marknadsföring Google Analytics, visualiseringsverktyg som LookerStudio eller PowerBI. Förståelse av holistisk SEO (UX, teknik, innehåll och länkar) Search engine marketing och paid social, främst LinkedIn och Instagram. Det som utmärker dig som person är viktigt. Du kommer att trivas hos Formpress och ha goda förutsättningar att lyckas i rollen om du känner igen dig i följande: Kreativ – Skapar innehåll med korta och tydliga budskap. Fotograferar och filmar för att skapa bildmaterialet som förstärker önskat budskap. Nyfiken – Lyssnar in behov. Har koll på vad som händer i företaget, branschen och på vår marknad både nationellt och internationellt. Kommunikativ – Ditt arbete och dina beslut grundar sig i affärsnyttan – att öka försäljning och skapa värde utifrån rekrytering och varumärke. Du anpassar budskap efter målgrupp. Du har mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift, oavsett om det är på svenska eller engelska. Proaktiv – Jobbar med framförhållning utifrån strategier och planer med nödvändiga justeringar för att uppnå önskat resultat. Analytisk – Ansvarar för att ta fram strategier och planer för publicering av innehåll, när, var och hur. Detta utifrån de analyser du gör genom att mäta och följa upp i analysverktyg. Formpress är ett modernt, framåtriktat företag som strävar efter att vara förstahandsvalet inom branschen. Vi tillverkar bland annat serveringsbrickor av björkfaner. Våra kunder finns över hela världen, inom design och inredning, restaurang-, café- och storkök- och profilbranschen. Läs mer om oss på www.formpress.com Vi jobbar tillsammans för att vara en schysst, inkluderande och attraktiv arbetsplats. Är du vår nya kollega? Ansökan endast via formulär på vår karriärsida, bifoga CV och Personligt Brev. Sista dag för ansökan är 12 maj, urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Anställningen är heltid, tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Arbetstiden är kontorstider, flexibelt. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta HR Specialist Pia Gustafsson 0485-650 689 eller Marknadsansvarig Anie Edéus 0485-650 692

5 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
CONTENT CREATOR

Workation Group äger och driver Görvälns Slott Boutuique Hotel och Hufvudsta Gård Boutique House i Stockholm, Resebloggen Hotelhunters samt Boutiquehotellet Ocho Suites & Kitchen och restaurangen Le Bistro i Palma de Mallorca. Vi söker nu en kreativ Content Creator till vårt marknadsteam. En person som ska ansvara för att skapa och publicera kreativt innehåll på våra digitala plattformar för våra fyra varumärken. Våra sociala kanaler är primärt Facebook, Instagram och Pinterest samt LinkedIn och vi jobbar självklart både rörligt och bild i medinlägg, Reels och Storys. Som Content Creatorär du ansvarig för att innehåll produceras och publiceras enligt plan och att allt content följer våra varumärkens brand manuals och tonalitet för språk, bild och känsla. Som Content Creator ansvarar och arbetar du operativt med att skapa, publicera och uppdatera intressant och relevant innehåll i våra digitala kanaler och du jobbar aktivt med attskapa relationer med våra gäster, kunder och följare. Du sätter upp mål, producerar och publicerar content och du analyserar resultaten av olika aktiviteter för att ständigt förbättra synligheten och överträffa affärsmålen. VEM ÄR DU? Du som söker jobbet ska ha en eftergymnasial utbildning inom marknadskommunikation samt några årsarbetslivserfarenhet inom digital kommunikation och Sociala Medier.Sociala medier är din grej! Du gillar att skriva, både korta och långa texter. Du har koll på hur en kamera fungerar och gillar att skapa foto samt film - för du vet vad som får människor att känna "Där vill jag vara!" Du har mycket goda kunskaper i sociala medier som Instagram, Facebook, LinkedIn och stort intresse i utvecklingen inom SoMe som alla vet går väldigt snabbt idag. Du vet hur algoritmer fungerar och du tycker det är superkul att skapa communities och att nätverka. Du har även mycket god kunskap i Indesign och Photoshop och du har erfarenhet av att driva engagemang och leads via sociala kanaler och du vet hur du följer upp alla aktiviteter i Google Alalytics, och skapar rapporter till ledningen. SEO-kunskaper och erfarenhet från arbete med Paid social är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat (pratar du också spanska är det ett plus) och har mycket lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. Som person är du självgående, initiativrik och har ett välutvecklat strategiskt tänk. Du är innovativ, nyfiken, social och prestigelös. Du har ett intresse för färg, form och trender inom SoMe men är också analytisk och resultatfokuserad samt förstår vikten av att skapa och inte minst följa upp såväl organiska aktiviteter som sälj- och marknadskampanjer. Har du erfarenhet från arbete med starka varumärken inom mode och lifestyle är det meriterande. Privat gillar du att resa. Du tycker träning och rörelse är viktigt och det är en fördel om du gillar mat & dryck, inredning, mode och design. VI ERBJUDER DIG Ett omväxlande och väldigt roligt arbete i fantastisk miljö Stor möjlighet att påverka, utveckla och ta ut svängarna i ditt jobb Hälsosam och god personalmat Friskvårdsbidrag, utvecklingsbidrag, semesterbonus Inspirationsresor, rabatter på hotellupplevelser och inredning i vår hotellshop Utvecklingsmöjligheter Lön enligt överenskommelse.För att du ska trivas hos oss bör du, förutom att du brinner för mat och dryck, även gilla resor, inredning och design. Miljöfrågor är viktigt för dig och du gillar att röra på dig och tar hand om din kropp. Känner du att vi är ditt nästa steg i yrkeslivet, skicka din ansökan till med CV och personligt brev så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande.Hoppas att vi hörs!

4 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
MARKNADSFÖRARE

Vårt team för marknad och kommunikation växer. Kanske är du en talangfull grafisk designer? Kanske har du erfarenhet som marknadskoordinator men drömmer om att utvecklas som art director? I den här rollen får du vara med och utveckla marknadsföringen samt stödja avdelningarna med kommunikationsmaterial för Ästad Vingård, Sinnenas Spa och Restaurang ÄNG m.fl. OM DIG Förmodligen har du hunnit jobba något år på byrå eller marknadsavdelning. Du behärskar de vanligaste digitala arbetsverktygen och har fått med dig en bra förståelse kring varumärken och målgrupper. Du gillar att jobba i team och lär dig gärna nya grejer på vägen. Vi vet att det finns många talanger där ute med unika blandningar av spetskompetenser. På sätt och vis är tjänsten därför formbar utifrån din expertis. Har du t.ex. känsla för foto eller klipper du helt fantastiska videos? Toppen. Bifoga länk till portfolio så får vi kika. OM TJÄNSTEN På Ästad Vingård kommer du att få vara med och bygga varumärken, skapa kontinuerliga insatser för att locka gäster, assistera med PR och mycket mer. En viktig funktion är också att stödja avdelningarna med internt och externt kommunikationsmaterial. Du kommer att få jobba strategiskt och taktiskt med våra varumärken som Ästad Vingård, Sinnenas Spa, Restaurang ÄNG samt en ny destination som öppnar om några år. Vår marknads- och kommunikationsavdelning jobbar inhouse med allt från design, foto/film, copy, pr och internkommunikation till medieköp och produktion. Expertkompetens köps in vid behov. Arbetsområdet är förvisso brett men teamet lägger stor vikt vid detaljer och noggrant hantverk. Med dig kommer vi kunna växla upp med kreativ kommunikation i samtliga kanaler samt effektivisera informations-/kommunikationsarbetet. FAKTA Omfattning: 100% Anställningsform: Tillsvidare Start: Omgående Placeringsort: Ästad/Varberg (distansarbete möjligt enstaka dagar) OM ÄSTAD VINGÅRD Ästad Vingård är en av Sveriges största vingårdar med ekologisk vinodling och egen vinproduktion. I huvudsak odlas druvan Solaris med fokus på mousserande vin. På gården finns 82 rum för övernattande gäster samt Sinnenas Spa som inspirerats av de omgivande naturreservaten Åkulla bokskogar. I anslutning till Ästad Vingård ligger även Restaurang ÄNG med en stjärna i Guide Michelin. Ästad Vingård är ett familjeägt företag i tredje generationen och ligger strax utanför Varberg. Om några år kommer en systerhotell att öppna strax utanför Malmö. SÖK TJÄNSTEN Sök tjänsten genom att fylla i formuläret via länken. Skicka med CV, personligt brev och portfolio (pdf alt. länk) om du har! Frågor? Kontakta Martin Rynvik, marknadschef [email protected]

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Digital Marketing Specialist

Vill du vara med i den spännande utvecklingen hos Husqvarna Group? Husqvarna söker nu en Digital Marketing Specialist som ska hjälpa oss att skapa en inspirerande och engagerande kundupplevelse. Tjänsten innehåller en variation av uppgifter såsom webpubliceringar, sociala medier, nyhetsbrev och analyser. Fokus ligger på digitala kanaler, men även andra uppgifter inom marknadsföring förekommer, så var beredd på att ingen dag är den andra lik. Om tjänsten: Du kommer vara en del av det svenska marknadsteam som ansvarar för marknadsföringsaktiviteter på den svenska marknaden. En stor del handlar om att ansvara för www.husqvarna.com/se: översättningar, publiceringar, sökordsoptimering och analys. Du kommer också att ansvara för våra organiska sociala medier, såsom Instagram, Facebook, Youtube och LinkedIn. Andra kanaler som ingår i tjänsten är nyhetsbrev till slutkunder och inte minst kommunikation i vår Automower Connect-app för robotgräsklippare. Tjänsten kräver ett stort eget driv och individuellt arbete för att lösa uppgifterna och uppnå de uppsatta målen. Men den ställer också krav på förmåga att samarbeta, då tjänsten arbetar nära både interna lokala och centrala team, såväl som externa samarbetspartners. Den här rollen har fokus på den svenska marknaden och kräver flytande svenska i tal och skrift och gärna ett intresse för kommunikation. Husqvarna är ett internationellt företag och affärsspråket är engelska. Observera att detta är ett vikariat från 10/6 2024 till 15/1 2025. Kunskaper och erfarenhet BSc eller MSc, gärna inom marknadsföring Minst 2 år erfarenhet inom digital marknadsföring Erfarenhet av arbete med webb och sociala medier Gärna erfarenhet av att arbeta i Sitecore CMS Förmåga att adaptera texter från engelska till svenska för tex webb, sociala medier och nyhetsbrev Förmåga att arbeta i en komplex och internationell organisation Om dig: Du är en driven, operativ och självgående marknadsförare som gärna vill utvecklas och växa i en stor internationell organisation. Vi tror att du brinner för att leverera den bästa kundupplevelsen, är datadriven och utmanas av att kontinuerligt hitta nya lösningar och förbättra arbetssätt. Dina bästa arbetsdagar innehåller en mängd olika arbetsuppgifter, större och mindre, som ger dig möjlighet att addera värde och bidra med nya idéer. Placeringsort: Huskvarna, vi erbjuder en hybrid arbetsmodell med närvaro på kontoret minst 3 dagar i veckan. Vissa resor framför allt inom Sverige kan förekomma. Din ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För specifikt info om tjänsten kontakta rekryterande chef Karolina Zenk, [email protected] För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund [email protected] Vad händer efter din ansökan? I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Communication Specialist på heltid

Nu ges möjlighet för dig att ta dig an rollen som Communication Specialist på ett stort globalt bolag. Läs mer nedan och ansök redan idag, då start är omgående! OM TJÄNSTEN Vi söker för vår kunds räkning en Communication Specialist. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig till mitten av oktober med möjlighet till förlängning. I rollen som Communication Specialist samarbetar du nära med kommunikationschefen och andra interna intressenter (HR, säkerhet, Lean Transformation och hållbarhetsteam) för att leverera effektfull intern kommunikation i de nordiska länderna. Det primära målet är att påskynda genomförandet av strategin och förbättra den övergripande medarbetarupplevelsen. Som nyckelanvändare av interna kommunikationskanaler tar kommunikationsspecialisten även rollen som projektledare i det pågående intranätförnyelseprojektet. Du kommer att skapa och koordinera innehåll för interna kanaler baserat på innehållsplaner, samtidigt som du aktivt stödjer employer branding och kulturutvecklingsinitiativ tillsammans med HR-teamet. Dessutom innebär rollen medieövervakning och assistans till kommunikationschefen under kriskommunikationssituationer. Vidare kommer dina ansvarsområden att vara: ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Projektledningsroll och designstöd i SharePoint-baserat intranätförnyelseprojekt * Intern kommunikationskanalhantering och utveckling (Intranät, Viva Engage, Info TV) * Skapa, koordinera och publicera innehåll för interna kommunikationskanaler * Utföra employer branding och kulturutvecklingsinsatser tillsammans med HR * Mediebevakning och kriskommunikation arbetar tillsammans med kommunikationschef VI SÖKER DIG SOM - Har kunskap om Sharepoint/intranätshantering (rollen innfattar redigering/skapa/utveckla ett Sharepoint-baserat intranät och kommunikationssajter) - Har minst ett års relevant arbetslivserfarenhet sedan tidigare - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet - Har förmåga att hantera och ta ägandeskap i egna projekt Det är meriterande om du även: - Har goda kunskaper i finska, i så väl tal som skrift - Har erfarenhet av kriskommunikation - Har kunskaper i Adobe Photoshop och Premiere Pro För att trivas i rollen är du orädd och relationsskapande. Du har en utåtriktad attityd och har förmåga att engagera andra tillsammans med förmågan att effektivt samordna sig och förbli lugn under stundtals högt tempo och tidskänsliga situationer. Övrig information: - Start: Omgående - Omfattning: Heltid, 40 h/v - Uppdrag: Till mitten av oktober med chans till förlängning - Placering: Kista Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

28 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Kommunikationsspecialist till stort bolag i Stockholm

Om företaget Vi letar nu efter en kommunikationsspecialist till ett stort bolag i Stockholm med placering i Kista.Mer information om bolaget kommer att lämnas vid ett senare tillfället i processen. Din roll I rollen som kommunikationsspecialist samarbetar du nära med kommunikationschefen och övriga avdelningar internt så som HR-, säkerhets- och hållbarhetsavdelningen för att tillsammans skapa en framgångsrik kommunikation i de nordiska länderna. Rollen innebär mycket strategisk arbete där du ska förbättra och utveckla den övergripande medarbetarupplevelsen. Du kommer att vara projektledande i det pågående förnyelse projektet kring intranätet. Rollen innebär även att skapa och koordinera innehåll för interna kanaler utifrån innehållsplaner. Du kommer även att vara en del i att stötta arbetet med arbetsgivarvarumärkets och kulturarbetet tillsammans med HR-teamet. Rollen innebär över medieövervakning och att bistå kommunikationschefen med kriskommunikation.Det här är ett konsultuppdrag via Clevry med start så snart som möjligt och som pågår till 15 oktober 2024 med chans till förlängning.Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som kommunikationsspecialist och känner dig bekväm med ovan nämnda arbetsuppgifter. Kvalifikationer: SharePoint/intranätshantering (rollen inkluderar redigering/skapande/utveckling av SharePoint-baserade intranät och kommunikationssajter) Mycket goda kunskaper på engelska, svenska och finska Förmåga att hantera och ta ansvar för egna projekt Kunskap inom Adobe PhotoShop och PremierePro är meriterande Erfarenhet av kriskommunikation är meriterande Utöver det så söker vi dig som har ett lugnt förhållningssätt, är orädd och har en god social förmåga. Du är utåtriktad och med ett stort engagemang för att samarbeta med andra. Du har en förmåga att effektivt samordna och förblir lugn under stressiga och pressade situationer. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocesssamarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Marknadskommunikatör

Gillar du att utmana dig själv och vara kreativ? Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Om jobbetSom en del avmarknadsteamet på Spobik ABkommer du att utgöra en viktig roll i kommunikationen utåt till våra kunder, både på sajten och i digitala kanaler. I rollen som marknadskommuniköringår det att skapa kampanjmaterial och contenttill våra sajter, mailutskick, sociala medier m.m. Vi i marknadsteametjobbartätt tillsammans med it,inköp- och säljför att tillsammansskapa kampanjer och innehåll på sajterna som alltid genomsyrar rätt budskap och tonalitet. Vem är du?Som person gillar du högt tempo, du är ansvarsfull och noggrann.Du är en kreativ person med många nya idéer och tankesätt. Du strävar hela tiden efter att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Du bör kunna arbeta självständigt samt i grupp. Vad kan vi erbjuda?Ett roligt arbete med härliga kollegor.För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar. Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig: Erfarenhet inom marknadsföring och e-handel (utbildning/tidigare arbete) God förståelse för marknaden Kunskaper i Adobe eller liknande program Gillar att jobba med snabba deadlinesoch i team Ansvarstagande Anställningsform och lokalisering:Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping. Intresserad?Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV, portfolio på tidigare foto/filmprojektoch ettpersonligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen.Tjänsten tillsätts efter överrenskommelse. Om företagetSpobik ABär en del av Wesports Scandinavia AB.WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken.Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer påwesports.se

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Employer branding specialist!

Din framtida utmaning Sesol är ett av Sveriges största bolag inom solenergi och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa.Vi söker nu efter en specialist inom employer branding för att utveckla vårt arbetsgivarvarumärke och attrahera nya talanger. Du kommer ha en nyckelroll i att utveckla Sesols positionering på arbetsmarknaden som en attraktiv arbetsgivare och bidra till företagets kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Du kommer att tillhöra talentacquisition teamet men även arbeta i nära samarbete med vår marknadsavdelning. Som employer branding specialist hos oss kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor inom området. Irollen kommer du att få ansvarför att utformaoch utveckla en employer brandingstrategi med tillhörande implementering och efterlevnad.I detta ingår det att definiera mål ochnyckeltal samt genomförande av strategins tillhörande handlingsplaner och aktiviteter. Du kommer även ha ansvar för att bygga upp proaktiva kandidatnätverk med tillhörande kommunikationsplaner. Vem är vår perfekta matchning?För att trivas irollen som employer branding specialist hos ossvill viatt du har erfarenhet av att framgångsrikt leda arbete inom employer branding.Du har en förmåga att leda stora projekt och få saker att hända. Vi letar efter dig med både strategiska och operativa förmågorsom är orädd, har ett kreativt tänkande och vill vara med och utveckla ett av Sveriges mest spännande tillväxtbolag. Vidare tror vi att du delar samma värderingar som oss. Hos oss har vi identifierat framgång i drivna och engagerade medarbetare som vågar vara nytänkande. För oss är den interna företagskulturen ovärderlig.Oavsett vem du är och vilken avdelning du tillhör låter vi den familjära känslan genomsyra hela Sesol. Vi vill att du har högskoleutbildning inom relevant område. har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda arbete inom employer branding. är flexibel och van vid att arbeta i en tillväxtfas och trivs med att leda projekt och människor. har goda kunskaper inomkommunikation och digital marknadsföring. Om anställningen Lön: Fast Placering: Jönköping Tillträde: Enligt ök Anställningsvillkor: Heltid. Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra att veta! Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Henric Lilja. Mail: [email protected] Tel: 0735236402. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol – en solsäker arbetsplats. Om Sesol AB Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

27 mars 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Senior Product Marketing Manager

At Epidemic Sound, we make soundtracking content simple and inspiring with unlimited access to music and sound effects. Headquartered in Stockholm, with offices all over the world, we are a force of over 500 on a mission to soundtrack the world. Our innovative licensing model paves the way for creators - from YouTubers to small businesses to the world’s most recognizable brands such as Netflix, Redbull and BBC - to use sound to enhance their content while simultaneously supporting artists both financially and creatively. Epidemic Sound music is heard 2 billion times a day on YouTube alone and is recognized as one of Europe’s fastest-growing companies by the Financial Times. Epidemic Sound is backed by EQT, Blackstone, Creandum, Atwater Capital to name a few. We are looking for a Senior Product Marketing Manager who will work in the intersection of our product, sales, and marketing teams. The Senior Product Marketing Manager role spans the most exciting parts of our business, from understanding and anticipating our customers’ needs - be it professional creators or enterprise partners - to building out positioning, messaging and go-to-market strategies for various products and features. Job Summary: As a Senior Product Marketing Manager, you will play an important role in shaping our product strategy and driving revenue growth through effective marketing initiatives. Working closely with cross-functional teams, you will develop and execute comprehensive product marketing strategies, leveraging market insights to differentiate our offerings and capitalize on emerging opportunities. Responsibilities: Develop and execute comprehensive product marketing strategies aligned with company objectives. Leverage internal and external data/research to identify target audiences, market trends, and competitive landscape. Collaborate with cross-functional teams to drive product success through effective positioning, messaging, and go-to-market strategies. Create compelling messaging and positioning to differentiate our products in the market. Lead the implementation of go-to-market plans for new product launches and feature releases. Drive the creation of marketing assets, sales enablement materials, product-related content and penetration of key product features. Serve as a key stakeholder in product pricing and packaging strategies to maximize revenue and market share. Analyze product performance metrics and market feedback to optimize marketing strategies. Provide guidance and support to internal teams and customers as a subject matter expert for the product portfolio. Build and maintain relationships with key stakeholders, industry influencers, and partners. Stay informed about industry trends, competitor activities, and customer needs to inform product development and marketing initiatives. Collaborate with sales teams to develop effective sales tools, training programs, and campaigns. Requirements: Minimum of 8 years of experience in global product marketing, preferably in SaaS, technology, and/or music industries. Bachelor's degree in Marketing, Business Administration, or related field; MBA preferred. Proven track record of success in developing and executing global product marketing and go-to-market strategies. Strong technical aptitude with the ability to understand complex product features, analytics tools, and revenue impact. Excellent analytical skills with the ability to interpret market data and insights. Exceptional communication and presentation skills. Strategic thinker with the ability to anticipate market trends and identify opportunities for differentiation. Collaborative team player with the ability to influence stakeholders at all levels. Expertise with product lifecycle management principles and best practices. Equal Opportunity Employer: We believe that bringing people together from different backgrounds, experiences and perspectives makes for a healthy workplace, a more successful business and a better world. We value diversity and encourage everyone to come and soundtrack the world with us. Application Do you want to be a part of our fantastic team? Please apply, in English, by clicking the link below.

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Senior Project Manager till The Place To B! 💇‍♀️🌟

The Place To B (https://www.theplacetob.se/) är specialiserade på exklusiva och nischade varumärken inom hårvård. Det är en modern organisation där kvalitet står i fokus. De växer kontinuerligt och har en imponerande portfölj som för närvarande inkluderar varumärken som BHBD och Hairtalk. Nu har du chansen att bli en viktig del av The Place To B's utvecklingsresa i rollen som Senior Project Manager och spela en avgörande roll i det engagerade marknadsteamet. The Place To B är marknadsledande och befinner sig i en stor tillväxtfas vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Detta är en direktrekrytering till The Place To B, där Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter: - Övervaka och samordna det dagliga arbetet inom Education, E-Com, Creative, Social Media och Design för att säkerställa effektivitet och måluppfyllelse. - Regelbundet följa upp teamens framsteg och prestationer samt sammanställa rapporter för ledningen. - Ansvara för planering, genomförande och uppföljning av evenemang. - Hantera och övervaka budgetering för att säkerställa att projekt genomförs inom fastställda budgetramar. - Fungera som ett strategiskt stöd till CMO, exempelvis genom att ge insikter och rekommendationer baserade på marknadstrender och projektstatus. - Identifiera och lösa eventuella problem inom projekten och teamen proaktivt. - Underhålla en stark kommunikationslinje mellan teamen och ledningen för effektivt samarbete och välgrundade beslut. Vi söker dig som har: - Relevant examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området. - Erfarenhet av projektledning eller liknande position. - Erfarenhet av evenemangsplanering och genomförande. - Djup förståelse och stort intresse för branschen och marknadstrender. De ser det som meriterande om du har: - Erfarenhet av budgethantering och rapportering. - Erfarenhet av roll med personalansvar. Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse. Plats: Stockholm. Omfattning: Heltid. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

5 mars 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024