Norsktalande sälj- & marknadsansvarig med möjlighet till delägarskap

Är du en norsktalande person som vill ansvara för etableringen av en digital produkt mot den norska marknaden? Vill du bli en del av ett lönsamt, digitalt, svenskt konsultbolag med tillväxtambitioner? Möjligen arbetar du som digital marknadsförare, marknadskoordinator, kundansvarig, konsultchef eller annan kundnära tjänst idag och vill växa in i en roll som sälj- och marknadsansvarig? Om du är intresserad av en ny utmaning och känner att detta stämmer in på dig, läs vidare! För direktanställning, å kunds vägnar, rekryterar Jobway en Norsktalande sälj- & marknadsansvarig med möjlighet till delägarskap  Bolaget driver en mycket lönsam konsultverksamhet i Sverige med B2B-kunder från Malmö till Luleå. Inför sin fortsatta expansion mot andra nordiska marknader söker vi dig som har en affärsinriktad profil med erfarenhet av digital marknadsföring och/-eller försäljning. Då rollen är nyskapad kommer du delvis vara med och forma den. Vidare har du en entreprenörsådra, gärna med intresse för bolagsbygge. Du utgår från företagets kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid och du rapporterar till VD & ägare. Din profil Resultatorienterad, gärna med erfarenhet av att arbeta mot mätbara mål Har du intresse för att leda andra människor kan det vara meriterande då teamet kommer växa Erfarenhet av att ha arbetat utåtriktat i kundorienterad miljö Du erbjuds: Ett lönsamt bolag där du kommer få stöttning av erfarna svenska kollegor Möjlighet till optionsprogram/delägarskap, om så önskas En fri nyckelroll där du kommer ansvara för företagets norska verksamhet Är du intresserad och vill veta mer? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar arbetsgivaren med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Nicklas Thorstenson, [email protected], 0735 16 52 40. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Norsktalande Marknadskoordinator

STIHL är en pionjär inom maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor med nästan 100 års erfarenhet av innovation och visionen att göra det enkelt för de som arbetar i och med naturen. Via certifierade återförsäljare säljs bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. Det är också världens mesta sålda motorsågsmärke sedan 1971. STIHL är en globalt ledande koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland samt återförsäljare på Island.  Är du en norsktalande lagspelare som har erfarenhet från marknad, projektledning eller kundsupport? Då kan detta vara tjänsten för dig! OM JOBBET STIHL söker en Nordisk projektledare till en spännande roll i ett välmående företag med solitt ägande, fantastiska kollegor och världsledande produkter. Den nordiska projektledaren kommer att operativt samordna och realisera flera kedjor av redan skapade och/eller förplanerade marknadsföringsaktiviteter för hela Norden. Du kommer att vara en viktig länk mellan kollegor inom teamet, andra avdelningar inom Norden, huvudkontoret i Tyskland och flera av våra partners för att säkerställa punktlighet och effektivitet i marknadsföringsprojekt. Du kommer att vara en av flera operativa spelare som dagligen får saker gjorda på egen hand, men alltid med teamet i åtanke. Rollen är rent operativ - strategier, mål och innehåll är färdigpaketerade och serveras från HQ i Tyskland. Vi finns till för att möjliggöra dem. Den nordiska projektledaren är organisatoriskt placerad under Marketing Operations Manager. NÅGRA TYPISKA ARBETSUPPGIFTER; - Att vara språk-kvalitetssäkrare på material på norska - Informationsinsamling, korrekturläsning och redigering av material - Dagligt arbete i marknadssystem (CRM) och produktinformationssystem (PIM). - Uppdatering och problemlösning av hemsida (AEM). - Fungera som en länk mellan många olika pågående processer - Skapa flyers, PDFer och bilder med text i InDesign. - Samordna interna och externa kommunikationsinsatser - Samordna den dagliga verksamheten och marknadsföringsprojekt - Dokumentera, driva, underhålla och förbättra dagliga avdelningsprocesser - Samarbeta med byråer enligt fastställda processer - Stödja marknadschefen och Marketing Operations Manager i det dagliga arbetet DIN BAKGRUND Vi söker en person som är socialt orädd, har fingertoppskänsla och förstår värdet av att vara du med alla på ett bolag. Du har erfarenhet från marknadsavdelning(ar) och är trygg med att vara ansvarig att driva uppgifter och projekt framåt. Det är också en fördel om du har arbetat i större organisationer tidigare. Du är flytande i norska och svenska samt behärskar engelska i tal och skrift. DIN PROFIL Vi letar efter en social lagspelare med en stark förmåga att driva framåt. Du är prestigelös, intresserad av förändringar och strävar alltid efter att hjälpa ditt team. Alla STIHL-anställda förväntas dela med sig av bästa praxis och driva mot nordiska mål. Förståelse för vikten av snabbhet och resurser vs good enough. Vi söker dig som är; - Socialt orädd, men alltid med taktfullhet - Driven självgående lagspelare - Motiverad att implementera och koordinera redan etablerade strategier och mål Och trivs med; - En stor blandning av uppgifter och spännande projekt - Frihet under ansvar - Att träffa nya människor och arbeta i olika team i Norden och globalt - Möjligheten att växa och utveckla nya färdigheter - Arbeta med ett ledande globalt varumärke och högkvalitativa produkter Som ett framgångsrikt, internationellt familjeägt företag och ledande globalt varumärke erbjuder STIHL den bästa möjliga miljön för att jobba med meningsfulla och intressant uppgifter. Tjänsten är baserad på STIHL Nordens huvudkontor i Stenkullen, Sverige. Vi arbetar tillsammans på plats i Stenkullen. I rollen kan resor inom Norden förekomma.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Marknadskoordinator

Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 600 medarbetare och beräknar omsätta runt 11 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Beskrivning Vi söker dig som blir alldeles pirrig av att bygga varumärke för Sveriges tredje största husleverantör. En kreativ, strukturerad stjärna som älskar bredden av marknadsföring. Du brinner för att förmedla känslan av ett A-hus till kund samt skapa förutsättningar för försäljning. Som Marknadskoordinator kommer du vara högst delaktig i att driva marknadsföringsinsatser lokalt samt rikstäckande. I rollen som marknadskoordinator är du ansvarig för att samordna och följa upp olika aktiviteter såsom kampanjer, mässor, event och andra marknadsinitiativ. Du bygger varumärke som känns och skapar marknadsmaterial som bidrar till ökad konvertering.  Att arbeta som Marknadskoordinator innebär en fartfylld vardag men många kontaktytor, men du kommer främst arbeta nära vår försäljningsavdelning. Här har du har en viktig roll att stötta och marknadsföra den lokala trähussäljare, men också omvandla strategiska inriktningar till operativa marknadsinsater. Du kommer ha en nära dialog med vår externa mediabyrå samt koncernens andra marknadsavdelningar.  Du kommer mest troligt ha så roligt i vårt team att du alltid vill utgå från huvudkontoret i Anneberg, strax utanför Kungsbacka, men hemarbete och tjänsteresor förekommer.    Arbetsuppgifter - Bidra och vara en del av en trivsam marknadsavdelning - Brobyggare mellan försäljning och marknad genom att implementera marknadsstrategier runtom i Sverige - Planera, koordinera och driva marknadsaktiviteter - Bedriva datadriven sälj- och marknadsutveckling - Skapa innehåll och förvalta sociala medieplattformar - Skapa engagerande SEO-anpassade texter - Koordinera och genomföra kampanjer, mässor, event och konferenser - Producera och utveckla marknadsmaterial, både print och digitalt. Ex annonser, kataloger och skyltar. - Webbhantering - Följa upp och analysera resultat efter uppsatta mål Kvalifikationer Vi söker en nyfiken kollega som är social, serviceminded och har erfarenhet av marknad och försäljning. Som person behöver du vara orädd i att ta nya kontakter, initiativrik, strukturerad och kreativ.  Du kommer till jobbet med positiv energi och har förmågan att se hur marknadsarbete skapar försäljning. Teamkänsla och relationsbyggande sitter i din ryggrad. Du bör vara en person som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och trivs i att hantera flera projekt samtidigt. - Examen sälj- och/eller marknadshögskola inriktning marknad - Minst 1 års erfarenhet inom marknadsföring är meriterande  - God förståelse för digitala marknadsföringsverktyg och olika plattformar, ex META Business - Analytisk färdighet och förmåga att tolka resultat för att förbättra kampanjeffektivitet. - God känsla för färg och form. Arbetsprov kommer efterfrågas.  - God förmåga inom kommunikation och samarbete. - Goda kunskaper i grafisk design genom program i Adobe som InDesign, Illustrator och Photoshop.   Intervjuer sker löpande.  Om oss Derome löser bostadspusslet. Vi utvecklar mark och bygger fullständiga bostadsområden med varierat boende. Genom våra varumärken A-hus och Varbergshus erbjuder vi även småhus till våra privatkunder. I vårt husbolag blir du en del av ett drivet team som brinner för att få samhällen att växa - Tillsammans bygger vi för framtiden. Läs mer på derome.se A-hus är en av landets ledande husleverantörer av prefabricerade småhus, med huvudkontor och produktion i Anneberg, Kungsbacka kommun. Vi har tillverkat hus i mer än 70 år och är en del av Derome, Sveriges största familjeägda träindustri. Vi på A-hus säljer inte bara hus, vi bygger hem. För oss är våra kunder inte bara en affär utan även en långsiktig relation som ska växa och leva med oss länge. Hemmen vi bygger ska vara i generationer och skapa en hållbar framtid för alla.

10 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Marknadskoordinator sökes till valutahandlare!

Har du tidigare arbetat som marknadskoordinator och brinner du för att skapa kommunikation som fångar och berör kunders uppmärksamhet? Vi söker dig som vill vara med att utveckla den nya moderna marknadsavdelningen hos vår kund. Sök tjänsten idag då vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN I den här rollen kommer du främst att utveckla företagets varumärke genom att projektleda kampanjer i olika kanaler. Exempelvis genom utomhusreklam, tidningsannonser och radioreklam samt i skyltfönster. Utöver detta önskar vi att du projektleder andra områden och upprätthåller gosa samarbeten in-house, till exempel med copywriter och designers och produktchefer på plats. Rollen är ett vikariat som förväntas sträcka sig mellan 14-16 månader och vi önskar ha en person på plats i juni. Arbetstiden föreligger under kontorstider och utgångspunkten för denna roll är på kontoret - i centrala Stockholm. Vi letar efter en självgående, ansvarsfull och strukturerad person som brinner för kreativ kommunikation och tror på kraften i teamwork. Om du älskar att skapa engagerande innehåll och vill vara en del av ett dynamiskt team, så är detta jobbet för dig! Du erbjuds - Ett spännande uppdrag på ett företag som expanderar - Möjligheten att bli en del av en härlig arbetsmiljö och ett företag som värdesätter och prioriterar din utveckling - En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din karriär VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad utbildning inom marknadsföring eller design - Har minst 3 års erfarenhet av att jobba som marknadskoordinator - Har grundkunskaper i designer och således erfarenhet av att skapat enklare designprodukter - Har vana av att dagligen arbeta med Photoshop och PowerPoint - Har erfarenhet av att driva projekt Blir du högaktuell i denna rekryteringsprocess behöver vi ditt medgivande för en kreditupplysning samt be dig om ett utdrag ur belastningsregistret. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad och självgående - Strategisk och problemlösande Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

5 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Junior E-Commerce Associate

About Us We are Orange Sky AB, a Stockholm-based e-commerce company founded in 2012. The company currently consists of 2 growing brands - Sudio and Gaston Luga - and has a track record for fast scaling of new brands internationally. Today the group of brands has 30 co-workers in Stockholm Sweden (headquarters) and more than 20 co-workers in Zhongshan, China. Gaston Luga is a Swedish lifestyle fashion brand with a unique line of elegant but functional backpacks and accessories designed to be ideal companions when discovering the world. Sudio is a Swedish earphones brand selling in 40+ markets and is also one of Northern Europe's fastest-growing companies within our industry. We strive to disrupt the backpack and earphones industries, aiming to be among the top 5 brands within 3 years. It is a bold objective, but together we will do it! Driven by ambitious and motivated founders and co-workers, the company culture is creative and collaborative where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open to new young professionals joining our Orange Sky family. You might be one of them; after all, you are reading this, right? Your Role Gaston Luga is now looking for a new team member for our E-commerce Marketing team to focus on an assigned market (to be determined later). This is a full-time position located at our headquarters office in central Stockholm. A perfect position for you to start your career! Your role will primarily be centered around online marketing and developing brand awareness for Gaston Luga in the assigned market. You will be required to take the initiative to develop an online strategy for brand recognition in the assigned market via various online channels with an emphasis on social media. You will be tasked with creating and maintaining relationships with key influencers including but not limited to; bloggers, social media influencers, press contacts, and management agencies. This job offers you both freedom and responsibility. Hence you will be able to come up with your own strategies for gaining market exposure. You will be able to share best practices with your colleagues, but will also be responsible for your own actions. You will learn about the latest strategies for online marketing and develop your skills with internal CRM systems and Google Analytics. Requirements & Preferred Skills Good communication skills in English is a must. Fluency (written and spoken) in another language is a plus. Experience with IT, data analysis, marketing, or sales is a plus. You are tech-savvy. You are sales-driven and enjoy working towards set targets and KPI's. Interest in marketing and social networking platforms (Instagram, Facebook, Youtube, Twitter). A positive attitude and willingness to exercise initiative. Must be able to work well individually and in a team. Application Please send your application in English to [email protected] Applications will be assessed continually.

5 april 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Marknadskoordinator

Arbetsbeskrivning Nu rekryterar vi till Botek och INUstyr en driven och tekniskt intresserad Marknadskoordinator. Tjänsten är nyinrättad och du fördelar din tid på respektive bolag. Du välkomnas till välrenommerade bolag med snabba beslutsvägar och väl fungerande team med en stark framåtanda och stabil grund. Tjänsten är med placering på respektive bolag med huvudkontor i Borås samt Ulricehamn. Du rapporterar till respektive VD. INUstyr marknadsför och erbjuder helhetslösningar och tjänster inom fastighetsautomation. Vi arbetar med inomhusklimat på ett energi- och miljöeffektivt sätt. När vi jobbar med klimatsystem i fastighetsbranschen är driftsekonomi och hållbarhet alltid i fokus. Botek utvecklar, tillverkar och säljer fordonsmonterade vågar med system för RFID-baserad tömningsregistrering och tillhörande programvaror för att planera, utföra och rapportera insamlingstjänster inom avfallsindustrin. De båda bolagen ingår gemensamt i Beijer Tech AB koncernen. Tjänsten är på heltid och tänkt tillträde är i augusti 2024. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2024-05-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: [email protected] Ansvarsområden Tjänsten är nyinrättad, du kommer därför att ha stor möjlighet att själv påverka utformningen. Din anställning kommer att vara på 50% hos Botek och på 50% hos INUstyr, varannan vecka på respektive bolag. I rollen kommer du bland annat att ansvara för: sociala Medier hemsida nyhetsbrev textproduktion annonsering grafiskt arbete i Photoshop, InDesign och Illustrator gällande redigering av bilder och material, såsom sälj- och anbudsmaterial analys av trafik och data Kvalifikationer Vi söker dig som: har relevant eftergymnasial utbildning har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter har stort tekniskt intresse och erfarenhet av B2B känner dig trygg i din kunskap har mycket god svenska och engelska inneha kompetens inom skrivande och formulering av text, samt förmåga att förstå tekniska formuleringar   Företagen präglas av öppenhet och av att alla hjälps åt. Det är därför viktigt att du som person är: positiv och full med idéer trygg och stabil driven prestigelös ödmjuk självgående Om företaget Inustyr AB Botek Systems AB utvecklar, tillverkar och säljer fordonsmonterade avfallsvågar och system för automatisk tömningsregistrering med tillhörande programvaror anpassade för den växande renhållningsbranschen. Bolaget har sitt huvudkontor i Ulricehamn, är idag ca 50 anställda och omsätter ca 130 miljoner. INU är marknadsledande inom fastighetsautomation och energitjänster, styr- och regler samt övervakning av stora fastighetsbestånd och kommersiella fastigheter. Vi har alla kompetenser internt och utför allt från projektering, konstruktion/programmering till installation och eftermarknad. Huvudkontoret ligger i Borås och regionkontor finns på ytterligare 6 platser i Sverige, ca 100 anställda och omsätter ca 250 miljoner.

4 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Marknadskoordinator

Arbetsbeskrivning Nu rekryterar vi till Botek och INUstyr en driven och tekniskt intresserad Marknadskoordinator. Tjänsten är nyinrättad och du fördelar din tid på respektive bolag. Du välkomnas till välrenommerade bolag med snabba beslutsvägar och väl fungerande team med en stark framåtanda och stabil grund. Tjänsten är med placering på respektive bolag med huvudkontor i Borås samt Ulricehamn. Du rapporterar till respektive VD. INUstyr marknadsför och erbjuder helhetslösningar och tjänster inom fastighetsautomation. Vi arbetar med inomhusklimat på ett energi- och miljöeffektivt sätt. När vi jobbar med klimatsystem i fastighetsbranschen är driftsekonomi och hållbarhet alltid i fokus. Botek utvecklar, tillverkar och säljer fordonsmonterade vågar med system för RFID-baserad tömningsregistrering och tillhörande programvaror för att planera, utföra och rapportera insamlingstjänster inom avfallsindustrin. De båda bolagen ingår gemensamt i Beijer Tech AB koncernen. Tjänsten är på heltid och tänkt tillträde är i augusti 2024. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2024-05-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: [email protected] Ansvarsområden Tjänsten är nyinrättad, du kommer därför att ha stor möjlighet att själv påverka utformningen. Din anställning kommer att vara på 50% hos Botek och på 50% hos INUstyr, varannan vecka på respektive bolag. I rollen kommer du bland annat att ansvara för: sociala Medier hemsida nyhetsbrev textproduktion annonsering grafiskt arbete i Photoshop, InDesign och Illustrator gällande redigering av bilder och material, såsom sälj- och anbudsmaterial analys av trafik och data Kvalifikationer Vi söker dig som: har relevant eftergymnasial utbildning har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter har stort tekniskt intresse och erfarenhet av B2B känner dig trygg i din kunskap har mycket god svenska och engelska inneha kompetens inom skrivande och formulering av text, samt förmåga att förstå tekniska formuleringar Företagen präglas av öppenhet och av att alla hjälps åt. Det är därför viktigt att du som person är: positiv och full med idéer trygg och stabil driven prestigelös ödmjuk självgående Om företaget Botek Systems AB Botek Systems AB utvecklar, tillverkar och säljer fordonsmonterade avfallsvågar och system för automatisk tömningsregistrering med tillhörande programvaror anpassade för den växande renhållningsbranschen. Bolaget har sitt huvudkontor i Ulricehamn, är idag ca 50 anställda och omsätter ca 130 miljoner. INU är marknadsledande inom fastighetsautomation och energitjänster, styr- och regler samt övervakning av stora fastighetsbestånd och kommersiella fastigheter. Vi har alla kompetenser internt och utför allt från projektering, konstruktion/programmering till installation och eftermarknad. Huvudkontoret ligger i Borås och regionkontor finns på ytterligare 6 platser i Sverige, ca 100 anställda och omsätter ca 250 miljoner.

4 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Content och Social Media Specialist till Qvesarum!

I rollen som Content och Social Media Specialist blir du en viktig spelare i marknads- och e-handels teamet på Qvesarum. Du blir också extra viktig i bolagets fortsatta expansion. Dina ansvarsområden är att producera content både i bild och rörligt i sociala medier. Du kommer också skriva nyhetsbrev samt se till så att Qvesarums webbplats är uppdaterad och underhålls. Tidigare erfarenheterFör att lyckas i rollen ser vi gärna att du har jobbat några år i ett liknande uppdrag. Vi ser gärna att du har med dig praktisk erfarenhet och gedigen kompetens, gärna från e-handel med fokus på digital marknadsföring och i synnerhet inom content-skapande och sociala medier.Som person är du kreativ med en känsla och ett intresse för kreativt skapande. Du har ett eget driv och ser möjligheter i att bedriva fortsatt utveckling av marknadsföring och content, både i sociala medier och på Qvesarums webbplats. För att passa i rollen är det viktigt med ett genuint intresse för bild och estetik och att du har ett intresse för Qvesarums produkter. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av att producera foto, film och reels. Du har lätt för att se vad som passar i vilka kanaler på sociala medier och att olika content har olika syften. Det är viktigt att du är kunnig i Adobe, InDesign, Photoshop och andra relevanta verktyg för skapande av content. Erfarenhet av mindre bolag där du haft ett helhetsansvar är meriterande. ArbetsuppgifterDagliga arbetsuppgifter kan innefatta följande: Planera och samordna content-produktion utifrån en noga framtagen kampanj/content-plan. Att skapa innehåll från idé, till utförande och uppföljning. Ansvar för att skapa säljande content till webb/e-handel, sociala medier och kampanjer, både i bild och textVårda och utveckla Qvesarums arbete med UGCArbeta engagerat med att stärka Qvesarum som varumärke i Qvesarums CommunitySkapa kreativt innehåll i framkant som bygger varumärke och som driver försäljningBidra med att utveckla den digitala kundupplevelsen och kvalitetssäkra texter och bilderHålla dig uppdaterad inom relevanta trenderPlacering: Qvesarum har sitt kontor nordöst om Lund - i Slogstorp. Vi räknar med att du är på plats större delen av tiden. Det är ett krav att du har körkort då arbetsplatsen inte går att ta sig till kollektivt. Start:Vi hade gärna sett att man kan börja i maj/juni! Uppdraget: Det här är ett konsultuppdrag via oss på Gigstep där du blir anställd av oss på Gigstep de första sex månaderna. Ambitionen är sedan att du ska gå över och bli direkt anställd av Qvesarum.

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Growth Marketing Manager at Greenely

Greenely is the energy consumer platform committed to transforming how families manage their electricity needs. We aspire to minimize energy bills to zero—not just by optimizing home energy usage but by empowering households to generate virtual power. Our mission extends beyond savings; we aim to make every home a pivotal player in Europe's energy transition. We are now looking for an exceptionally driven and skilled growth marketing manager who can own and lead Greenely’s growth objectives to accelerate Greenely’s continued journey. What you’ll be doing : Find new ways to drive and scale customer acquisitions through detailed data analysis and strategic development, optimizing the acquisition funnel from awareness to action. Work with customer retention and anti-churn initiatives fueled by data. Lead A/B testing efforts, establish KPIs, and deliver reports that are comprehensible and actionable. Champion the experimentation process to discover effective new avenues to attract high-value customers. Collaborate with paid-social and paid-search firms to refine and implement strategies, creating a feedback loop for continuous improvement. Identify key growth opportunities and potential performance blockers, maintaining an up-to-date understanding of the dynamics of performance marketing. Work with cross-functional teams on website optimization, including launching new webpages and executing conversion rate optimization (CRO) experiments. Continually optimize against KPIs such as ROAS, ROI, CAC, managing growth experiments from inception to execution, and leveraging marketing automation tools to scale growth tactics. About You: You have a passion for creating efficient processes, spreadsheets, and templates, with exceptional organizational skills to manage multiple growth initiatives smoothly. An analytical mindset that thrives on data, able to leverage tools like Amplitude, Mixpanel, Tableau, Google Ads Manager, and Google Analytics 4 to be able to take informed decisions and drive growth. Excellent communication skills, detail-oriented, and a deep thinker about aspects such as oxford commas, ensuring clear and effective collaboration across teams. Experience in conversion and optimization, preferably within a fast-paced startup environment, guiding the growth strategy across paid-search and paid-social channels to deliver impactful results. Proven ability in performance marketing, including launching and managing paid social campaigns for B2C and B2B audiences, influencing ad creative, and optimizing landing pages to achieve the lowest cost per signup and purchase. A knack for merging a growth hacking mindset with analytical prowess, and if you can create assets in Canva, that's a significant plus. What you'll need to succeed : At least 5 years of relevant experience in growth marketing or a similar role, with a proven track record of driving key performance indicators. Experience in fast-paced environments, particularly in tech startups, with a fluency in the B2C business model and AARRR metrics. Hands-on experience with PPC, SEO, content marketing, email marketing, and launching new growth experiments. Strong communication and management skills for coordinating with outsourced talent and agencies. Familiarity with marketing automation platforms like Zapier, CRM tools (e.g., Intercom, HubSpot CRM), and tag management tools (e.g., Google Tag Manager). What we can offer you : Flexibility: Enjoy the flexibility of working remotely two days a week while collaborating in our vibrant Stockholm office for the rest, conveniently located in the heart of Stockholm at Vasagatan 40. Growth: Elevate your career with opportunities for skill development, challenging projects, and advancement within our forward-thinking organization. Influence and Impact: Your voice matters. Shape the future of energy by contributing your ideas, expertise, and playing a key role in decision-making. Innovative Environment: Thrive in an ever-changing industry, working on cutting-edge projects and staying ahead of the curve in a dynamic and pioneering work atmosphere. Join Greenely's dedicated team, where your efforts will have a direct impact on advancing Europe's energy transition. We're not just optimizing; we're revolutionizing the way energy is consumed, making sustainability accessible to all. About Greenely Greenely is on a mission to create the best customer experience for the modern energy consumer through technology. As a digital energy provider, we help people reduce their electricity costs by optimizing their home and car's electricity usage with our smart app. Supported by Nordic venture capital companies, we aim to enable households worldwide to connect, control, and optimize their energy usage. We believe that the best electricity is the one that is never used - a win-win for both wallets and the environment! WE ARE bold and push the limit. WE BELIEVE THAT fast is better than slow. WE think like owners. WE lead with knowledge. If you have questions or concerns, please contact [email protected]. We do not accept applications via email as we protect your privacy. Please note that we have carefully selected recruitment agencies for this opening and kindly request that other agencies refrain from contacting us regarding this position. Thank you for your understanding.

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Digital marketing coordniator till Nordens ledande skönhetskedja!

Är du en flexibel och serviceminded person med ett stort intresse för marknadsföring? Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig! Här kommer du att få chansen att fördjupa dina kunskaper inom bland annat marknadsföring och kommunikation. Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande! OM TJÄNSTEN För vår kunds räkning söker vi på Academic Work nu en Digital marketing coordniator. Företaget är en ledande skönhetskedja med hundratals butiker runt om i Norden. Nu letar de efter någon med en känsla för kommunikation som kan jobba med att uppdatera och koordinera och implementera annonser för Meta, Tiktok, YouTube och andra annonsplattformar efter förutsatta marknadsplaner. I rollen kommer du vara ett koordinerande och administrativt stöd vid bland annat kampanjer och användargenerering. Du kommer agera spindeln i nätet och det är viktigt att du har en förmåga att hantera flera kontaktytor samt trivs med detta. Du erbjuds - En fot in på ett väletablerat företag - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Implementera och uppdatera kampanjer i betalda annonseringsplattformar som till exempel Meta Ads, Tiktok Ads, Youtube, affiliates, etc enligt marknadsstrategi och plan. * Koordinera och beställa marknadsmaterial såsom annonscopy, bilder och videor, som är optimerade för varje plattform. * Skapa marknadsmaterial i existerande mallar. * Sammanställa och informera samarbetspartners med relevant kampanjunderlag * Rapportera på kampanjresultat VI SÖKER DIG SOM - Utbildning från högskola/universitet, gärna inom relevant område såsom kommunikation eller marknadsföring - Tidigare arbetslivserfarenhet som är relevant för rollen - Kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Det är även meriterande om du har erfarenhet av project management tools. Vi ser även gärna att du som person har en förmåga att hålla ett högt tempo och många projekt löpande samtidigt, är kommunikativ och serviceinriktad samt trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Strategisk - Problemlösande - Kvalitetsmedveten Övrig info: - Start: Omgående - Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med god chans till förlängning - Placering: Centrala Stockholm Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024