Marknadskoordinator

Sök bland 49 lediga jobb som Marknadskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Marknadsföring och kommunikationskoordinator

MARKNADSFÖRING OCH KOMMUNIKATIONSKOORDINATOR CEJN Har du erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation? Här är då en möjlighet för dig att börja på en global framgångsfabrik med stora ambitioner och spännande utmaningar. Med placering på huvudkontoret i Skövde kommer du få 660 nya kollegor från 17 länder. Om tjänsten Du kommer vara en del i vårt globala marknadsteam vars primära uppgift är att vägleda våra kunder i valet av snabbkopplingslösning samt att stärka varumärket CEJN. Dina uppgifter kommer bestå av att koordinera, leda och vara med att producera i våra olika marknadsförings- och kommunikationsprojekt. Webb är vår primära kanal och där ser vi att du har god känsla och förmåga att skapa attraktivt innehåll. Du är med och utvecklar hur vi ska kommunicera intern och blir delaktig i vårt globala intranätprojekt, både genom att skapa och utveckla innehåll samt genom att utbilda och uppmuntra redaktörer. Tillsammans med gruppen arbetar du även med vår närvaro i sociala medier samt employer branding. Du kommer också arbeta med produktinformation, produktlanseringar, mässmaterial, profilprodukter, events, utbildningar och konferenser. Din profil Vi söker dig som har ett kundorienterat synsätt och är duktig på att få saker gjorda och leverera med hög kvalitet. Du är strukturerad och har god kommunikativ förmåga. Du är självgående, ambitiös, har stort intresse och vilja att utvecklas inom modern marknadsföring och kan koppla det till försäljning och affärsutveckling. Gärna att du även har en bakgrund med att ha utvecklat internkommunikationen i en organisation samt jobbat med hållbarhetskommunikation. Vi ser också att du: - har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot kommunikation och marknadsföring eller motsvarande yrkeserfarenheter - har erfarenhet av att hålla ihop både stora och små produktioner i alla aspekter från idé till produktion och administration - har mycket goda kunskaper i engelska eftersom vårt material oftast produceras med engelska som grundspråk - är erfaren användare av Adobes programpaket och andra för arbetsområdet relevanta program - tidigare har jobbat med webbpubliceringsverktyg och/eller med intranätplattformar - har erfarenhet av att hantera och administrera produktinformation Övrigt Du rapporterar till Chef marknadsföring & kommunikation. Placeringsort: Skövde. Körkort och möjlighet att resa är en förutsättning. Ytterligare information Ansök till tjänsten senast den 7 juli 2024. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du söker tjänsten. Urval och rekrytering sker till största delen efter sommarsemestern. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Åslund, Chef marknadsföring & kommunikation via e-post [email protected].

13 juni 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Digital B2B Marketing Specialist till Coca-Cola!

Är du strukturerad, har ett kreativt tänk och samtidigt brinner för försäljning via digitala verktyg? Vill du vara en del av vårt Digital team och driva vår fortsatta digitala utveckling framåt? Då kan detta vara utmaningen du letat efter! Om oss Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) är ett ledande konsumentvaruföretag och världens största oberoende buteljeringsföretag av Coca-Cola. Med ett team på 42 000 personer som servar kunder i 31 länder tillverkar, säljer och distribuerar vi världens mest älskade dryckesvarumärken. I Sverige har vi cirka 750 fantastiska medarbetare och huvudkontor samt produktion (kallad ”Happiness Factory”) i Jordbro, söder om Stockholm. I vår breda produktportfölj jobbar vi med några av världens starkaste varumärken, som inkluderar Coca-Cola, Fanta, Sprite, bonaqua, Powerade, MER och Monster. Vi är ett innovativt och dynamiskt företag med stort fokus på hållbarhet i alla led. Din nya roll Vi söker just nu en ny kollega för ett vikariat till rollen Digital B2B Marketing Specialist. Vi befinner oss just nu i en spännande fas där vi har ett starkt fokus på vår B2B kundportal MyCCEP.com, samtidigt som vi arbetar med att implementera vår OMNI contact-strategi där vi som team kommer att möjliggöra att vi kan möta och kommunicera med våra kunder på ett så optimalt sätt som möjligt, i en kombination av fysiska besök, telefonsamtal och olika digitala kanaler. Som Digital B2B Marketing Specialist blir du en del av OMNI contact team där du arbetar med underhåll av vår kundportal MyCCEP och support till kunderna som använder portalen. Du kommer att spela en viktig roll i att driva utvecklingen av portalen framåt, med allt för att förbättra vår digitala närvaro och utveckla vår kundrelation digitalt. Du kommer att samarbeta med tvärfunktionella team internt samt arbeta nära Digital Customer Contact, Digital Marketeers, vår marknadsavdelning Commercial Development samt vår säljkår för att tillsammans skapa och implementera digitala kampanjer och aktiviteter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Arbeta i backend med underhåll av produkter, nyhetssidor, bygga widgets samt göra översättningar från engelska till svenska (från centralt content till lokal content) Skapa kampanjer och underhålla point of sale material I samarbete med Digital Customer Contact skapa digitalt material i Photoshop som används på MyCCEP och i digitala utskick Ge kontinuerlig support, testa och implementera förbättringar och nya funktioner i MyCCEP samt Salesforce Marketing Cloud Eskalera problem, skapa tickets och uppföljning Samarbeta i vår digitala forum inom CCEP för att utbyta erfarenheter och utveckla kompetens Kontinuerligt analysera resultaten och lära av varje digital kampanj för att förbättra och optimera I rollen ingår även att vid behov stötta arbetet vårt Meny-team gör, detta innebär byggande av Menyer till våra kunder i programmet InDesign. Du kommer att rapportera till Omni Contact Lead och tjänsten är placerad på kontoret i Jordbro. Tjänsten är ett vikariat tom 30 september 2025, där tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att börja hos oss så snart som möjligt. För rätt person finns det stora möjligheter för förlängning. För att lyckas i rollen behöver du: Gärna erfarenhet av CRM program såsom Salesforce Sales cloud och erfarenhet av digitala marknadsföringsprogram såsom Salesforce Marketing Cloud Kunskap om förbättringsarbete och insamling av underlag för kravspecifikation Övergripande kännedom om digital marknadsföring B2B Förståelse för system och användarbehov Vana i Office-programmen Grundkunskap Photoshop och InDesign Flytande kommunikation på svenska och engelska Som person söker vi dig som: Drivs av att lära nytt och bidra till nya arbetssätt Har ett säljande mindset och kan omvandla strategier till operativt arbete Är strukturerad med god planeringsförmåga och kan prioritera bland uppgifter utifrån deadlines och affärskritiska påverkan Är lösningsorienterad, utvecklingsinriktad och kundfokuserad Är organiserad och flexibel Hela tiden sträva efter att lära dig och behärska de senaste tekniken inom ditt område Vi söker dig som är van att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo. Du har förmågan att bibehålla fokus på lösning även i pressade situationer. Du kan planera och utveckla dina arbetsuppgifter på ett självständigt, analytiskt och strukturerat sätt. Vi ser också att du är kommunikativ och har lätt för att skapa nya kontakter och du kan påverka och övertyga samtidigt som du lyssnar och förstår andra. Vi värdesätter en varierad personalstyrka och välkomnar därför dig att söka oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Låter det intressant? Då rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, då sista ansökningsdag är 23 juni. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig Rekryterare Hellen Song, [email protected]. Vi tar inte emot CV via mail med anledning av GDPR. Varmt välkommen med din ansökan! Vad du blir en del av Vi brukar säga, "You may join for the brand but stay for the people", och det stämmer verkligen! Hos oss får du möjlighet att växa i en snabb och innovativ bransch tillsammans med våra anställda, kunder och konsumenter. Du får mycket eget ansvar från första dagen och du får möjlighet att verkligen göra skillnad. Vårt recept på framgång är att vi är passionerade, hårt arbetande och engagerade i våra produkter, våra kunder och varandra. CCEP är en plats där människor kan växa, vara glada och må bra på en trygg, öppen och inkluderande arbetsplats. Om du vill du veta mer om människorna bakom våra drycker och dina framtida kollegor hos oss hittar du våra stories på https://www.coca-cola.se/100voices You may join for the brand but stay for the people!

12 juni 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Product Communication Coordinator | Älmhult | Experis

Vill du vara med och koordinera all global produktrelaterad kommunikation, produktbilder och produktfilmer? Här kommer du få möjlighet att vara spindeln i nätet och säkra att leveransen går i enlighet med deadlines, kvalitet och budget. Ingen leverans är den andra lik, vilket för din del innebär att du kommer utvecklas i varje leverans du tar dig an! Arbetsbeskrivning I rollen som Product Communication Coordinator kommer du vara med i uppstartsmöten med uppdragsgivare och därefter koordinera hela processen fram till färdig bild eller film. Din roll kommer bland annat också vara att säkerställa att all nödvändig produktinformation finns inför varje uppstartsprocess och bidra till en tydlig och genomtänkt produktionsplanering. I din roll kommer du kommunicera och hålla relevanta personer informerade samt vara koordinatorn mellan uppdragsgivare och resterande medlemmar i produktionsteamet. Detta innebär också att du har en bred kontaktyta och stora möjligheter till att bygga ett brett nätverk. Vi söker dig som: * Har utbildning eller erfarenhet inom kommunikation, marknadsföring eller bildproduktion * Har erfarenhet av att arbeta med Adobe CS och MS Office programmen * Har erfarenhet av att koordinera, planera och administrera olika projekt eller processer av olika svårighetsgrad och komplexitet * Kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift Som person är du duktig på att jobba i och trivs med en arbetsvardag där det är mycket på gång. Deadlines är något som driver dig framåt och kommunikation känns som ett viktigt för dig för att komma framåt. Du gillar att administrera, organisera och arbeta strukturerat. Du har god personkännedom och tycker om att ha dialoger med kunder. I denna roll är det också viktigt att du är driven och att du är en framåtsträvare! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 400 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får våra konsulter tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara. Frågor? Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Lovisa Åsgården på [email protected] eller Ebba Folkesson på [email protected].

11 juni 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Serviceinriktad marknadskoordinator

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Blidösundsbolaget är ett av Sveriges största skärgårdsrederier som bedriver både upphandlad och kommersiell båttrafik i Stockholms skärgård och Mälaren. Vi erbjuder oförglömliga upplevelser på vattnet. Vårt huvudkontor är beläget i en av Gamla stans mysiga gränder och med närhet till både stad och hav erbjuder vi en arbetsplats med attraktivt läge och trevliga kollegor. HANS är vår gemensamma värdegrund för att vara ett kundfokuserat företag, där vi drar nytta av varandras styrkor och drar åt samma håll. HANS är en förkortning av våra värderingar och står för Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel. Vi förstärker nu vårt sälj- och marknadsteam med en driven, serviceinriktad och lösningsorienterad marknadskoordinator.   Om tjänsten Som marknadskoordinator blir du en viktig del av vårt team. Du kommer att utveckla och genomföra bolagets marknadsföringsstrategier, kampanjer och event. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt för att stärka såväl varumärke som produkt. Du har ett nära samarbete med vår sälj- & eventkoordinator och tillsammans ansvarar ni även för vår kundtjänst.   Arbetsuppgifter Koordinera och genomföra marknadsföringsaktiviteter Ansvara för våra sociala medier så som Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads Samordna marknadsföringsmaterial Underhålla digitala plattformar (hemsida, bokningssystem) Analysera våra kampanjer och data för att optimera och förbättra marknadsaktiviteter Skapa och distribuera nyhetsbrev Samordna artistbokningar Stötta charterverksamheten genom att utveckla samarbeten och driva projekt I kundtjänst ingår sedvanliga uppgifter som hantera förfrågningar, ge information om våra tjänster, förebygga och lösa kundproblem på ett professionellt sätt. I rollen kommer du även att ha ett brett samarbete med dels kollegor på kommunikation, restaurangavdelningen och den operativa avdelningen, dels med de kommersiella fartygen.   Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av marknadsföring och arbetar vant i digitala kanaler. Du är duktig på att organisera och tar gärna egna initiativ. Du har tidigare arbetat i system som Google Analytics, Mailchimp och Wordpress. För att vara framgångsrik i rollen som marknadskoordinator tror vi att du är: Engagerad Flexibel Kreativ Strukturerad Självgående Vidare tror vi att du har en positiv attityd och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.   Vad vi erbjuder Ett omväxlande arbete, heltid 100% (provanställning 6 månader) En attraktiv centralt belägen arbetsplats Hybridarbete då verksamheten tillåter Friskvårdsbidrag   Omfattning: Heltid Placeringsort: Stockholm Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 mån provanställning   Om rekryteringsprocessen Skicka in din ansökan senast den 5 juli 2024. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår restaurang- och försäljningschef, Frida Näslund, [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Blidösundsbolaget är en del av den internationellt verksamma koncernen Transdev. Transdev är ett företag med uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Blidösundsbolaget bedriver passagerartrafik i hela Stockholms skärgård samt i Mälaren. De flesta av våra fartyg går i linje- och kollektivtrafik för Waxholmsbolaget och SL medan några fartyg går i charter- och nöjestrafik. Café- och restaurangverksamhet ombord på fartygen drivs i Blidösundsbolagets egen regi. Sammantaget kan vi stoltsera med 38 fartyg och stora möjligheter för vår personal att nå högre höjder inom sin yrkeskategori.

11 juni 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Serviceinriktad marknadskoordinator

Blidösundsbolaget är ett av Sveriges största skärgårdsrederier som bedriver både upphandlad och kommersiell båttrafik i Stockholms skärgård och Mälaren. Vi erbjuder oförglömliga upplevelser på vattnet. Vårt huvudkontor är beläget i en av Gamla stans mysiga gränder och med närhet till både stad och hav erbjuder vi en arbetsplats med attraktivt läge och trevliga kollegor. HANS är vår gemensamma värdegrund för att vara ett kundfokuserat företag, där vi drar nytta av varandras styrkor och drar åt samma håll. HANS är en förkortning av våra värderingar och står för Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel. Vi förstärker nu vårt sälj- och marknadsteam med en driven, serviceinriktad och lösningsorienterad marknadskoordinator. Om tjänsten Som marknadskoordinator blir du en viktig del av vårt team. Du kommer att utveckla och genomföra bolagets marknadsföringsstrategier, kampanjer och event. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt för att stärka såväl varumärke som produkt. Du har ett nära samarbete med vår sälj- & eventkoordinator och tillsammans ansvarar ni även för vår kundtjänst. Arbetsuppgifter Koordinera och genomföra marknadsföringsaktiviteter Ansvara för våra sociala medier så som Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads Samordna marknadsföringsmaterial Underhålla digitala plattformar (hemsida, bokningssystem) Analysera våra kampanjer och data för att optimera och förbättra marknadsaktiviteter Skapa och distribuera nyhetsbrev Samordna artistbokningar Stötta charterverksamheten genom att utveckla samarbeten och driva projekt I kundtjänst ingår sedvanliga uppgifter som hantera förfrågningar, ge information om våra tjänster, förebygga och lösa kundproblem på ett professionellt sätt. I rollen kommer du även att ha ett brett samarbete med dels kollegor på kommunikation, restaurangavdelningen och den operativa avdelningen, dels med de kommersiella fartygen. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av marknadsföring och arbetar vant i digitala kanaler. Du är duktig på att organisera och tar gärna egna initiativ. Du har tidigare arbetat i system som Google Analytics, Mailchimp och Wordpress. För att vara framgångsrik i rollen som marknadskoordinator tror vi att du är: Engagerad Flexibel Kreativ Strukturerad Självgående Vidare tror vi att du har en positiv attityd och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Vad vi erbjuder Ett omväxlande arbete, heltid 100% (provanställning 6 månader) En attraktiv centralt belägen arbetsplats Hybridarbete då verksamheten tillåter Friskvårdsbidrag Omfattning: HeltidPlaceringsort: StockholmAnställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 mån provanställning Om rekryteringsprocessen Skicka in din ansökan senast den 5 juli 2024. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår restaurang- och försäljningschef, Frida Näslund, [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Blidösundsbolaget är en del av den internationellt verksamma koncernen Transdev. Transdev är ett företag med uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.Blidösundsbolaget bedriver passagerartrafik i hela Stockholms skärgård samt i Mälaren. De flesta av våra fartyg går i linje- och kollektivtrafik för Waxholmsbolaget och SL medan några fartyg går i charter- och nöjestrafik. Café- och restaurangverksamhet ombord på fartygen drivs i Blidösundsbolagets egen regi. Sammantaget kan vi stoltsera med 38 fartyg och stora möjligheter för vår personal att nå högre höjder inom sin yrkeskategori.

11 juni 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Koordinator

Koordinator på New Medic Era Om företaget: Vi på New Medic Era är inte bara någon vanlig arbetsgivare. Vi är en ledande tillverkare och exklusiv distributör av några av de bästa varumärkena inom skönhet, estetik och klinikutrustning. I över tjugo år har vi sett till att kliniker och salonger i hela Skandinavien får det absolut bästa. Våra egna varumärken, som Infuzion System, SkinPlan och V Soft Lift (magiska PDO-trådar för hudföryngring och lyft), har erövrat både FDA- och CE-medicinskt godkännande och är enorma succéer, särskilt i USA. Arbetsuppgifter: Är du en multitasker, älskar skönhet samt att hålla många bollar i luften? Som koordinator hos New Medic Era kommer du att vara spindeln i nätet med en rad varierande och spännande uppgifter. Dina uppgifter kommer att inkludera att hantera och besvara inkommande mail, skapa och publicera innehåll på Instagram samt koordinera och dokumentera veckomöten. Du kommer att hantera kundrelationer samt följa upp kampanjer. Vidare kommer du att skapa avtal, boka möten och kurser, samt planera och genomföra event. Andra ansvarsområden innefattar att författa pressutskick, dela ut och följa upp leads samt påminna om kalenderaktiviteter. Det finns möjlighet att resa en hel del i arbetet, både inrikes på möten men också utrikes på stora mässor och kongresser. Det finns även möjlighet för utbildning och fortbildning både externt och internt. Kvalifikationer: Vi söker dig som har en stark organisatorisk förmåga och är noggrann med detaljer. Du har utmärkta kommunikationsförmågor och erfarenhet av kundservice och administration. Du trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt i en snabb arbetsmiljö, har teknisk kunnighet i sociala medier och administrativ programvara. Vi ser att du är en kreativ, driven och positiv person som trivs med variation i arbetet. Krav: För denna roll krävs körkort samt god datorvana, särskilt i Microsoft Office-paketet och sociala medier. Du måste även vara flytande i svenska och engelska. Allmänt: Tjänsten är heltid och du arbetar på plats i våra nya fräscha lokaler i Länna i södra Stockholm. Ansökan: Vänligen skicka ditt CV och personliga brev till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig att bli en del av vårt härliga team på New Medic Era!

10 juni 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Marknadskoordinator

Är du en strategisk och erfaren marknadsförare som vill göra en positiv skillnad för husdjur och deras ägare? Familjära och stadigt växande TRIXIE Sverige AB stärker nu sitt marknadsteam i Piteå, Norrfjärden - och Made for Sales har fått i uppdrag att rekrytera en driven och engagerad Marknadskoordinator. Trixie erbjuder sina kunder en unik mix av väletablerade varumärken samt ett brett sortiment av näringsoptimerat foder och spännande tillbehör. Med över 40 års erfarenhet i branschen och en stark närvaro över hela landet, strävar Trixie efter att erbjuda det bästa för våra fyrbenta vänner. I rollen som marknadskoordinator har du har fullt ut ledaransvar för ett team på i dagsläget tre medarbetare där du själv arbetar operativt som marknadskoordinator och leder ditt team mot uppsatta mål. Du ansvarar för att utveckla och implementera effektiva marknadsföringsstrategier, för att på bästa sätt positionera våra varumärken och sprida budskapet om Trixies produkter till både butiks- och konsumentled.  En del av din tid kommer att bestå av att skriva och behandla texter, både på engelska och svenska. Du är operativt ansvarig för att du och marknadsteamet levererar SEO- & målgruppsanpassade texter till kunder och klubbmedlemmar, informativa produkt- och kategoritexter till träffsäkra säljande texter och inspirerande reportage, avsedda för olika forum; webb, sociala medier, nyhetsbrev, bloggartiklar, kampanjer, annonser, broschyrer, skyltar och övrigt marknadsmaterial. Du kommer även att bistå med en struktur på avdelningen som hjälper till att optimera arbetsprocesserna och göra det möjligt att återanvända material på ett bra sätt.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av att: Leda och utveckla teamets strategi och dagliga arbete. Formulera och genomföra marknadsstrategier och kampanjer baserade på noggrann dataanalys. Skapa och optimera kommunikationsmaterial för både intern och extern användning. Ta strategiska beslut som driver varumärket i en positiv utveckling.   Vi söker dig som har flera års erfarenhet av marknadsföring, med förmåga att strategiskt leda ett team och framgångsrikt genomföra marknadsstrategier. Kanske arbetar du idag som digital strateg med ledaransvar på en byrå och söker en utvecklande roll internt? Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska och kan skapa engagerande, säljande och effektivt innehåll. Du är duktig på att analysera och ta beslut baserat på data och har goda kunskaper inom relevanta mät- och spårningsverktyg som GA4 och Tag Manager. Du har kunskaper inom SEO, annonsering och en förmåga att förstå vilka aktiviteter som genererar affärer. En högskole-/universitetsexamen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande är önskvärd. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du duktig på affärsplanering och har en mycket god förmåga att driva och projektleda ditt och teamets arbete framåt. Du har en naturlig ledarförmåga och kan motivera och inspirera ditt team. Därtill är du flexibel vid förändringar som uppstår och du håller dig ständigt uppdaterad kring vad som händer på marknaden och inom ditt område. Vi ser fram emot att ha med DIG i teambygget på plats i Norrfjärden. Det viktigaste är att du är rätt person, och lika viktigt att VI är rätt för dig. En ömsesidig matchning med vår värdegrund i fokus: Familjära, Engagerade, Jordnära, Affärsmässiga; Hållbara! Du kommer till en arbetsplats där vi samarbetar genom alla olika delar i verksamheten, för att ta affären från ax till limpa- ut till hela vårt avlånga land och våra grannländer. Du erbjuds en ansvarsfull och utvecklande nyckelroll i ett väletablerat företag med stark framtidstro, där du rapporterar direkt till bolagets VD och tillika majoritetsägare i bolaget. Bolagets VD har stort engagemang för marknadsfrågor och ser fram emot att välkomna en framåtriktad marknadskoordinator som både har förmågan att kavla upp ärmarna och bidra i det operativa marknadsarbetet och som med värme och engagemang leder och inspirerar bolagets engagerade marknadsteam mot uppsatta marknadsmål. Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Nyfiken på att veta mer om Trixie? Titta gärna på filmen! https://youtu.be/gbsodVQXcOo Trixie Sverige AB är beläget i Piteå (Norrfjärden) med lager på ca 10 000 kvadratmeter och lika många artiklar för alla älskade hemdjur. Företaget har en drygt 40 årig händelserik historia och en minst lika spännande framtid. Med en erfaren säljorganisation finns Trixie Sverige AB över hela landet. I Norrfjärden finns vår övriga organisation, kontor, lager, inköp och marknad som alla drivs av profession, engagemang och serviceanda. Vi på TRIXIE möter dagligen människor som älskar sina två- och fyrbenta djur och målet är att göra deras vardag så berikande och rolig som möjligt. Detta tillgodoser vi genom att leverera inte bara hälsosamt och näringsoptimerat foder, utan även spännande och anpassade tillbehör och tugg via landets många fackhandlare. Trixie Sverige AB omsatte 2023 ca 242 miljoner och har en personalstyrka på 37, snart 39 medarbetare.

10 juni 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Marketing Coordinator

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi på Kavat söker nu en Marketing Coordinator till vårt härliga team. Inspo Vi älskar kvalité. Vi älskar design. Och vi älskar hur våra skor åldras med tiden. Kavat grundades 1945 av Ragnar Karlsson och våra ledord är ”Walk Carefully On Mother Nature”. Vi tror att dagens hållbara mode handlar om kläder och skor som förblir relevant, som bara blir finare med tiden och kan bäras år efter år. Skor som är värda att vårda och att vara stolt över. Hur känner du? Vi på Kavat är ett glatt gäng som gillar varandras sällskap. Oavsett om det handlar om våra afterworks, konferenser, fotbollskvällar eller bara småsnacket i korridoren har vi alltid nära till skratt. På rasterna samlas vi i vår mysiga lounge och dricker gott kaffe från vår fina espressomaskin, och det händer ofta att chefen köper nybakade kanelbullar! Vi är ett sammansvetsat gäng som är stolta över att jobba med kvalitetsprodukter i världsklass. Nu är vi på en otroligt spännande resa och söker nu en driven Marketing Coordinator.   Om rollen Som Marketing Coordinator kommer du att jobba tätt tillsammans med vår Marketing Manager för att tillsammans driva Kavats kommunikation i både fysiska och digitala kanaler. Eftersom vi är ett litet men sammansvetsat gäng får du en stor variation i dina arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Därför är din kreativa förmåga, din sprudlande personlighet och ditt initiativtagande egenskaper som vi på Kavat värdesätter högt!   I rollen ingår bland annat att ansvara för våra sociala medier och skapa content i världsklass. att ansvara för arbetet kring influencer marketing. att vara drivande i Kavats kampanjplanering och konceptutveckling. att förse våra butiker, säljare och agenter med grymt visuellt säljmaterial. att skapa inspirerande, säljande och intressanta nyhetsbrev. att vara med i planeringen och genomförandet av event både i våra egna butiker och hos våra återförsäljare. att skapa och layouta CMS-sidor på kavat.com. att planera och genomföra löpande fotograferingar. att delta i kollektionsarbetet inför kommande säsonger. att fotografera våra fina nyheter inför varje säsong med tillhörande redigering och optimering.   Vem är du?  Du har ett har ett genuint intresse för kommunikation & marknadsföring med en fingertoppskänsla för copy och layout. Att skapa och kreera är något som brinner i dina ådror och med frihet under ansvar blommar du ut som aldrig förr! Du älskar processen från idé till genomförande och vågar att tänka nytt och kanske ibland lite galet. Självklart kan du både tala och skriva på svenska och engelska och du har finfina kunskaper i Creative Suit. Att ändra färg på en produkt i Photoshop är något du kan göra i sömnen och att skapa rörligt material är något som ligger dig extra varmt om hjärtat. Du har antingen en examen inom kommunikation eller grafisk formgivning eller några års erfarenhet inom marknadsrelaterade yrken. Du rör dig som fisken i vattnet inom den digitala miljön och ser det som en spännande resa att få vara med att spetsa Kavats kommunikation ytterligare. Du har lätt för att ställa om när det inte blir som planerat och trivs med att jobba i ett familjeföretag där fokus ligger på kärleken till det man gör. Du har B-körkort och gillar att vara ”där det händer”. Vi ser gärna att du bifogar något inom layout eller video som du gjort tidigare. Kanske något du är extra stolt över?   Bli en del av Kavat-familjen!  Som du säkert förstår är vi ett företag som siktar högt och ser mångfald och olikheter som en självklar tillgång. Vi vet också att fantastiska kandidater ibland struntar i att ansöka om de inte lever upp till alla våra önskemål och kvalifikationer – och så vill vi såklart inte ha det! Vi förstår att rollen som Marketing Coordinator är bred så även om du bara kan vissa delar, men inte alla, ser vi gärna att du skickar in en ansökan ändå. Vi vill tillsätta tjänsten omgående så tveka inte att ansöka redan idag om du vill vara med på vår roliga resa! Omfattning Heltid Tillträde Omgående

9 juni 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Marknadskoordinator till Svea Husbilar

Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren marknadskoordinator som vill ta ett övergripande ansvar för marknadsföring och kommunikation. Allt med syfte att sprida varumärkeskännedom, kundnytta och konkurrensfördelar. Du är en viktig pusselbit för fortsatt utveckling och tillväxt genom de digitala kanalerna. Du kommer att arbeta med innehåll, publicering, bildbearbetning, videos, planering, underhåll och utveckling av bland annat sociala medier, hemsida, SEO, annonsering både digital och tryckt. Din Profil Vi letar efter någon som brinner för marknadsföring och älskar att arbeta i en kreativ och dynamisk miljö. Vi ser att du har relevant utbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men vi värdesätter inte bara din kompetens utan också din personlighet och ditt engagemang. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och gillar att arbeta kreativt. Du är driven och har en förmåga att leverera det som utlovats med kvalitet i rätt tid. Du behöver vara självgående och tycka om att ta egna initiativ. Om företaget Svea Husbilar startade sin verksamhet 2016 och är ett renodlat förmedlingsföretag som byggt hela verksamheten kring en väl utvecklad och framgångsrik förmedlingsprocess. Vi är mycket stolta över att under åren kunnat förädla våra processer och därmed snabbt växa till Sveriges största förmedlingsfirma. Svea Husbilar förmedlar runt 700 fordon per år och omsatte under 2022 ca 400 miljoner kronor. Vi driver idag tre anläggningar och beräknar under 2023-2025 öppna ytterligare fyra anläggningar i Sverige. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och vi samarbetar i team vilket skapar gemenskap och arbetsglädje. Hos oss är alla lika mycket värda oavsett avdelning, arbetsuppgifter eller befattning! Svea Husbilar ägs av Svenska Husbilsgruppen AB som är en koncern med 8 st aktiebolag. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, har ni frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Teo Sandahl på [email protected]. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

7 juni 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Marknadskoordinator till Svea Husbilar

Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren marknadskoordinator som vill ta ett övergripande ansvar för marknadsföring och kommunikation. Allt med syfte att sprida varumärkeskännedom, kundnytta och konkurrensfördelar. Du är en viktig pusselbit för fortsatt utveckling och tillväxt genom de digitala kanalerna. Du kommer att arbeta med innehåll, publicering, bildbearbetning, videos, planering, underhåll och utveckling av bland annat sociala medier, hemsida, SEO, annonsering både digital och tryckt. Din Profil Vi letar efter någon som brinner för marknadsföring och älskar att arbeta i en kreativ och dynamisk miljö. Vi ser att du har relevant utbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men vi värdesätter inte bara din kompetens utan också din personlighet och ditt engagemang. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och gillar att arbeta kreativt. Du är driven och har en förmåga att leverera det som utlovats med kvalitet i rätt tid. Du behöver vara självgående och tycka om att ta egna initiativ. Om företaget Svea Husbilar startade sin verksamhet 2016 och är ett renodlat förmedlingsföretag som byggt hela verksamheten kring en väl utvecklad och framgångsrik förmedlingsprocess. Vi är mycket stolta över att under åren kunnat förädla våra processer och därmed snabbt växa till Sveriges största förmedlingsfirma. Svea Husbilar förmedlar runt 700 fordon per år och omsatte under 2022 ca 400 miljoner kronor. Vi driver idag tre anläggningar och beräknar under 2023-2025 öppna ytterligare fyra anläggningar i Sverige. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och vi samarbetar i team vilket skapar gemenskap och arbetsglädje. Hos oss är alla lika mycket värda oavsett avdelning, arbetsuppgifter eller befattning! Svea Husbilar ägs av Svenska Husbilsgruppen AB som är en koncern med 8 st aktiebolag. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, har ni frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Teo Sandahl på [email protected]. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

7 juni 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024