Teamsekreterare till vuxenteamet på Habiliteringen Norr Vill du göra skillnad för personer med funktionsnedsättning – och samtidigt bidra till en god struktur och tillgänglighet i vården? Då kan du vara vår nästa teamsekreterare! Vi söker nu en medicinsk sekreterare till vårt vuxenteam på Habiliteringen Norr, då en av våra kollegor är tjänstledig. Hos oss blir du en central del av det administrativa arbetet som gör habiliteringens insatser möjliga – och som bidrar till ökad livskvalitet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar. Du arbetar i ett tvärprofessionellt team där flera professioner samverkar, och där du får möjlighet att ta ansvar, arbeta självständigt och bidra med din specialistkompetens i vårdadministration. Arbetsuppgifter Som teamsekreterare hos oss får du ett varierat uppdrag. Du: ansvarar för journalhantering, registrering och intyg sköter bokningar, kallelser, väntelistor och återbud hanterar inkommande ärenden via telefon, 1177 och post deltar i teammöten och dokumenterar utför administrativa kvalitetskontroller informerar kollegor om administrativa rutiner har möjlighet att utvecklas inom särskilda ansvarsområden såsom: Lokalt systemansvar (LSA) – stöd i IT-relaterade frågor Digital processutveckling (VDP) – bidra till att utveckla arbetssätt och digitala lösningar Vi arbetar aktivt med digital utveckling, exempelvis införandet av taligenkänning (TIK). Rollen kan till viss del anpassas utifrån dina tidigare erfarenheter och utvecklingsintressen. Om dig Vi söker dig som har en positiv inställning, god samarbetsförmåga och som tar ansvar för att skapa struktur och kvalitet. Du trivs i både team- och självständigt arbete, är serviceinriktad och tycker om att förbättra arbetssätt tillsammans med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Utbildning inom vårdadministration (80 KY-poäng, 400 YH-poäng eller motsvarande) God datorvana och IT-kompetens Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Förståelse för medicinsk terminologi Förmåga att arbeta självständigt, flexibelt och strukturerat Meriterande: Erfarenhet av arbete i journalsystemet Cosmic Tidigare arbete inom habilitering eller liknande specialiserad vård Din framtida arbetsplats Habilitering är specialiserad hälso- och sjukvård för personer med olika former av funktionsnedsättningar. Vi erbjuder stödinsatser som syftar till att bibehålla och utveckla funktionsförmåga och skapa förutsättningar för god hälsa och delaktighet. Vuxenhabiliteringen riktar sig fram för allt till patienter med intellektuell funktionsnedsättning och olika former av rörelsenedsättning eller förvärvad hjärnskada. Habiliteringen Norr har sitt upptagningsområde i norra och mellersta Kalmar län och består av fyra team (tre barnteam och ett vuxenteam) samt syncentral, fördelade på tre orter. Arbetet sker med personcentrerat fokus i nära samarbete, både mellan professioner och framför allt med patient. Vad vi erbjuder En meningsfull arbetsvardag där du gör skillnad för både patienter och kollegor Ett kompetent och samarbetsinriktat team Möjlighet att fördjupa dig inom digitala och tekniska ansvarsområden En arbetsplats där vi värderar arbetsglädje, delaktighet och utveckling Du har din placering i Västervik eller Oskarshamn, med arbetsplats i vuxenteamet. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig. Om Västerviks sjukhus Västerviks sjukhus är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På Västerviks sjukhus finns jobb för dig som vill utvecklas i din roll tillsammans med trevliga kollegor. Här arbetar drygt 1200 medarbetare och vi har en fin sammanhållning och en bred kompetens. Sjukhuset är lagom stort och du får en trygg, och trivsam anställning med möjlighet till att lära nytt. Det ligger i anslutning till Västerviks centrum och är nära skärgården. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Moment förstärker nu vårdadministrationen med rekrytering av chefsstöd vårdadministration. Är du medicinsk sekreterare eller har erfarenhet av chefsstöd vårdadministration inom hälso- och sjukvård och lockas av en verksamhetskultur som kännetecknas av omtanke och kunskap? Moment erbjuder stort inflytande, korta beslutsvägar och målinriktat arbete tillsammans med chef och kunniga engagerade kollegor. Moment är en verksamhet med fokus på patienternas bästa. Här arbetar vi tillsammans för att patienterna ska få ett bra omhändertagande från första kontakt och igenom hela vårdkedjan. Som chefstöd är du en nyckelperson för vår verksamhetschef och hela verksamheten. Om verksamhetenMoment Psykologi Stockholm ligger invid Observatorielunden i centrala Stockholm. Här arbetar ca 15 medarbetare, psykologer, specialistläkare, specialistsjuksköterska och vårdadministratörer. På mottagningen bedriver vi barn- och vuxenpsykiatrisk konsultation och vård. Våra kunder är privatpersoner, försäkringsbolag, kommun och regioner. I rollen ingår samarbete med Moment Psykologis övriga vårdadministratörer såväl på den egna arbetsplatsen som på distans med andra mottagningar i landet. Om tjänstenSom chefstöd/chefssekreterare arbetar du i nära samarbete med verksamhetschef, MLA, PLA, kollegor och ansvarar för den vårdadministrativa dagliga driften av verksamheten. Några av dina övergripande arbetsuppgifter; - Kontrollera och säkerställa daglig följsamhet till boknings- och rapporteringsanvisningar för medarbetare - Delaktig i planering och genomförande av nyanställning och avslut såsom on/offbordning och schemaläggning - Ställföreträdande chef vid verksamhetschefens frånvaro - Remisshantering, kallelse, bokning, bemötande i tfn, chat och på mottagningen -Delaktig i utvecklings och förbättringsarbete - Systemansvarig administratör för huvudsystem på enheten - Sammankallande till, förbereder och leder produktionsplaneringsmöten - Ansvarar för egen rapportpunkt på APT Du kommer ha mycket kontakt med din kollegor, patienter och deras anhöriga. Vem är du?Vi söker dig med gedigen arbetserfarenhet av vårdadministration inom hälso- och/eller sjukvård. I rollen har du huvudansvaret för vår process boka- kalla - bemöta. Tjänsten kräver hög grad av självständighet, ansvarstagande och vilja att förbättra och utveckla. Du har god organisations- och samarbetsförmåga, är drivande i det dagliga arbetet och i det långsiktiga utvecklingsarbetet. Du har lätt för att kommunicera med medarbetare, patienter och externa kontakter. Som person har du ett positivt förhållningssätt, är trygg i din roll och kan vara både uppgifts- och relationsorienterad. Personliga egenskaper värderas högt i rollen som chefstöd. Du uppskattar att ge god service och är självständig, ansvarstagande och noggrann. Personliga egenskaper värderas högt i rollen som chefstöd. Särskilt meriterande är erfarenhet av Webdoc och Doctrin och utmärkande god kompetens inom Office 365. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du ska behärska engelska, muntlig och skriftligt. Förstås ser vi gärna att du delar vår värdegrund: VI GER Vi omsätter högspecialiserad evidensbaserad vård till handfasta råd och verktyg Vi är fokuserade på utveckling och arbetsglädje för våra medarbetare Vi ger vård som ger hållbara resultat Vi delar med oss av kunskap och stödjer varandra kollegialt VI LÄR Vi anstränger oss för att ta reda på ny kunskap Vi tar del av vetenskapliga rön och utvecklar våra metoder kontinuerligt Vi bedriver förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen VI GÖR SKILLNAD Våra tjänster skapar kännbar förändring och mätbara resultat Våra tjänster ger effekt som håller i sig över tid Vi skapar en branschförebild i enlighet med vår vision och affärsidé som förbättrar vården Vi erbjuder dig Som medarbetare på Moment får du ett varierat och ansvarsfullt arbete med bra anställningsvillkor. Hos oss hittar du arbetsglädje, gemenskap, frihet och många möjligheter till utveckling. Du kommer att ingå i ett stöttande team som skapar fantastiska resultat - varje dag. Här arbetar du tillsammans med dina kollegor i en kvalitetsfokuserad organisation med snabba beslutsvägar - allt för att du ska kunna göra det du gör bäst. Moment är kollektivavtalsanslutna. Hos oss har vi dessutom en uppskattad tradition som innebär att du alltid är ledig på din födelsedag! Om ossMoment Psykologi är en specialiserad del av Moment Hälsa och systerbolag till Moment Barn och ungdom. Moment grundades 2010 och erbjuder specialisttjänster inom psykologi/psykiatri, barnmedicin och neuropsykiatri till företag, privatpersoner och offentlig sektor. Vi har mottagningar i Stockholm, Vällingby, Borås, Uddevalla, Göteborg, Skövde, Malmö, Borlänge och Umeå. Hos oss arbetar ett 80-tal psykologer, specialistläkare och specialistsjuksköterskor med att skapa psykisk och fysisk hälsa. Företaget leds värderingsstyrt med stort fokus på att skapa samhällsnytta. Moment har haft en mycket stark och sund tillväxt under ett flertal år och blivit utsedda till Gasellföretag 2017, 2018, 2019, 2020 och 2022. Om anställningen Tjänsten är på 100% och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Deltid kan diskuteras. Lönetyp: Fast månadslön Anställningsvillkor: Heltid, tillsvidare Vi har löpande urval så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Sista ansökningsdag är 20 juni. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig. Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss Vi på Capio Vårdcentral Lund Clemenstorget söker en vikarierande medicinsk sekreterare till vårt fantastiska team! Välkommen till en av Skånes största vårdcentraler där våra ca 70 medarbetare har hand om ca 19000 listade invånare. Här jobbar vi för att tillsammans skapa den bästa möjliga primärvården för våra patienter och vet att vägen dit går genom en tydlig organisation och god arbetsmiljö för oss som jobbar här. För oss på Capio är det viktigt med ett flexibelt och nära samarbete mellan yrkesgrupperna för att på bästa sätt samordna vården. Vårdcentralen är indelad i tre team bestående av läkare, sjuksköterskor och sekreterare där varje team ansvarar för sina listade patienter. Detta arbete utgår från dagliga team ronder, där patienter planeras och bokas in efter medicinsk prioritering. Din roll Vi söker nu en medicinsk sekreterare för arbete tillsammans med två kollegor på vår vårdcentral. Arbetet som medicinsk sekreterare är omväxlande och stimulerande. I tjänsten ingår rondarbete, journalskrivning, medicinsk dokumentation, remisshantering och scanning, hantering av Mina planer samt övriga administrativa uppgifter. Vi erbjuder dig Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Detta kan du förvänta dig av oss: En närvarande chef och ett inkluderande team med bra stämning där vi lär av varandra! Följande erbjuder vi också: Möjligheter till utveckling En arbetsmiljö som du aktivt kan påverka Flexibla arbetsförutsättningar En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar En arbetsplats med tydliga mål, där kvalitet och service prioriteras Om dig Vi söker dig som är flexibel och nytänkande med vårddokumentationsutbildning. Du bör ha goda kunskaper i svenska språket och i medicinsk terminologi. Vi ser gärna att du som sökande har tidigare erfarenhet av arbete inom primärvård och har goda IT-kunskaper. Vana vid journalsystemet PMO är meriterande. Övrig information Vikariat 75% tom 260531. Vi tillämpar fortlöpande rekrytering. Välkommen till oss! Sista ansökningsdag: 2025-06-27 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Om oss Region Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Thoraxcentrum i Blekinge är en professionell kunskapsorganisation på drygt 250 medarbetare som ger Blekinges invånare tillgång till specialiserad och högspecialiserad hjärt- och lungsjukvård. Vi finns både i Karlshamn och Karlskrona och vår verksamhet kännetecknas av hög vårdkvalitet, utvecklingsvilja, ansvar och delaktighet. Vi söker nu nya kollegor till vår verksamhet inom slutenvården som vill vara med och bidra till att fortsätta kunna ge våra invånare bästa tänkbara hjärtsjukvård och sträva efter att ständigt utveckla verksamheten. Vårdadministration ingår tillsammans med hjärtmottagningen, THIVA, vårdavdelning 55 och 47/HIA, thoraxoperation, klinisk fysiologi, arytmisektion och angiosektion i Thoraxcentrum. Vi medicinska sekreterare jobbar gruppvis på de olika sektionerna och är ett administrativt stöd till hela kliniken. Vi erbjuder bra arbetstider, flextid, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Om jobbet Dagliga arbetsuppgifter på alla våra enheter är journalskrivning, remisshantering, bokning av patienter, skanning, beställning och samordning av undersökningar samt diagnoskodning. Arbetet innefattar även produktionsplanering, dokumentering i olika system, posthantering, registrering i kvalitetsregister och framtagande av statistik på kliniken. Du kommer också att ha patientkontakt och vara ett administrativt stöd för andra yrkeskategorier. Du kommer att arbeta i ett team där gott samarbete kombineras med självständiga arbetsuppgifter och där du inom ramen för din anställning också har möjlighet att vara med i utvecklings- och förändringsarbete. Hos oss är din insats en viktig del i vårdprocessen. Om dig Du som söker ska ha en YH-utbildning som medicinsk sekreterare alternativt vara läkarsekreterare. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift och i medicinsk terminologi. Du har god IT-vana i Windowsmiljö och vi ser gärna att du har utbildning i sjukdomsklassificering. Du är noggrann, kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt är lyhörd för att medverka till en positiv stämning i arbetsgruppen. Som person trivs du med varierande arbetsuppgifter, är flexibel samt öppen för förändringar och utveckling av ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och kan ta egna initiativ. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Intervjuer kan komma att ske löpande. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Om oss Vill du bli en del av vårt team på infektions- och hudkliniken? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten som medicinsk sekreterare hos oss. Tillsammans är vi ett härligt och kompetent gäng som gillar utmaningar. Vi trivs på arbetet och har ett gott kollegialt stöd av varandra. Är du positiv, flexibel och uppskattar att arbeta med varierade arbetsuppgifter så kommer du att trivas hos oss. Infektions- och hudkliniken är en klinik i ständig utveckling där vi utmanas av nya mål och vi värdesätter höga ambitioner, samarbete och ett gott skratt under arbetsdagen. I omtanke av personalen så hittar vi ofta på aktiviteter där vi umgås och har trevligt en stund både på och utanför arbetet. Vi är den lilla kliniken med det stora hjärtat. Kliniken har sin verksamhet väl samlad i en egen byggnad i Karlskrona samt en mindre hudmottagning i Karlshamn. Vi har ansvar för specialiserad vård inom hudsjukdomar, könssjukdomar och infektionssjukdomar både inom sluten- och öppenvård. Om jobbet Tjänsten är ett vikariat under ett års tid med möjlighet till förlängning. Som medicinsk sekreterare hos oss får du vara med att utveckla rutiner och arbetssätt, vi värdesätter dina idéer till utveckling, förändring och förbättring. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innebär sedvanliga sekreteraruppgifter såsom journaldokumentation, remisshantering, bildhantering, registrering i kvalitetsregister, bokningar och bevakning av väntelistor, diagnosklassificering och vara ett administrativt stöd för andra yrkeskategorier samt vara behjälplig i receptionen vid ordinarie receptionisters frånvaro. Här har vi alla en gång varit nya och på infektions- och hudkliniken får du en trygg och grundlig introduktion i vår verksamhet. Om dig Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör och har goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Erfarenhet av journalsystemet NCS Cross och utbildning i sjukdomsklassificering är meriterande men inget krav. Som person är du positiv, noggrann och kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är serviceinriktad samt har lätt för att samarbeta med olika yrkeskategorier och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du trivs med varierande arbetsuppgifter, är flexibel samt öppen för förändringar och utveckling av ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande men avslut sker först i augusti så ansök redan i dag! Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Gör skillnad. Varje dag. Är du på jakt efter din nästa utmaning där du får möjlighet att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare tillsammans med glada och engagerade kollegor? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! I september 2025 flyttar vi in i ljusa lokaler högts upp i den nya byggnaden på nya sjukhuset i Malmö. Kirurgimottagningen i Malmö är en del av verksamhetsområde (VO) kirurgi och gastroenterologi som innefattar kirurgisk och gastroenterologisk verksamhet i Malmö och Lund samt kirurgisk verksamhet i Landskrona. Inom VO:t bedrivs akut, basal och högspecialiserad vård med vårdavdelningar och mottagningar i Malmö och Lund. Hit kommer patienter med remiss från hela Södra sjukvårdsregionen och även från övriga delar av Sverige. Hos oss på Kirurgimottagningen i Malmö finner du en samlad kompetens av olika yrkeskategorier. Vi har förutom medicinska sekreterare bland annat läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, administratör, kurator, fysioterapeuter och receptionist. Med dessa kollegor blir du en del av en stor gemenskap där arbetsmiljön präglas av en öppen miljö och ett välkomnande klimat. Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss! ARBETSUPPGIFTER Nu välkomnar vi en medicinsk sekreterare till vårt team! Gillar du att planera och organisera ditt arbete med fokus på att hålla en hög leveranskvalitet? Då tror vi att du har goda förutsättningar för att trivas hos oss. Dina arbetsuppgifter att organisera och strukturera det administrativa arbetet som innebär remisshantering, hantera 1177, bevakningar, tidsbokning för nybesök, patienttelefon samt journalskrivning. Vi tar även emot vårdgarantiärende och handlägger dessa. Du trivs i ett högt arbetstempo, är strukturerad samt har förmåga att planera arbetet efter vad som är av högsta prioritet för stunden. Vidare är du positiv, serviceinriktad, ansvarsfull och brinner för att organisera och planera. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och har ett professionellt bemötande mot patienter och kollegor. Då vi är en bred verksamhet är din flexibilitet av stor vikt. Din förmåga att ge bra service är betydelsefullt för hur verksamheten uppfattas både internt och externt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i förändringsarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en godkänd utbildning inom Hälso-och sjukvårdsadministration 80p KY/400p YH eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket i såväl tal som skrift. För att du ska bli framgångsrik i rollen krävs det att du är har god datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in och arbeta i olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i Melior, PASIS samt från kassa- och receptionsarbete samt schemasystemet Medinet. Likaså är det en fördel om du har klassificeringsutbildning och erfarenhet av att koda på avdelning. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kontakta och intervjua sökande redan innan annonsens sista ansökningsdag. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varmt välkommen till oss på Läkarhuset Väster - den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat! Är du nyfiken på att jobba på en mindre enhet i privat regi och bli en del av vårt härliga team? Då ser vi fram emot att lära känna dig! Vilka är vi? - Vi är en väl fungerande vårdcentral med fasta läkare och olika specialistmottagningar - Vi är belägna i trevliga lokaler centralt i Jönköping - Verksamheten har ca 3500 listade patienter På Läkarhuset Väster är vi stolta över vårt arbete. Vi har hög kompetens och god tillgänglighet för våra patienter. Vi får mycket goda resultat inom området patientnöjdhet i flera nationella mätningar. Vi är också ett sammansvetsat gäng som har nära till skratt och uppskattar att ha kul på jobbet! Hos oss kommer du till en engagerad personalgrupp som tillsammans bidrar till en trivsam och familjär arbetsplats. Tillsammans skapar vi en högkvalitativ och modern vård som formas av ett personligt engagemang och god service. Vi söker nu en Vårdadministratör till Läkarhuset Väster. Vad erbjuds du? Hos får du en bred tjänst med arbetsuppgifter såsom skriva journaler, intyg, scanning, receptions- och kassaarbete, posthantering samt vara övrig personal behjälplig i administrativa ärenden. Vi hoppas att du uppskattar charmen med att arbeta på en liten mottagning, med mycket kompetens och hjärta. Vem söker vi? Vi söker dig som är vårdadministratör, har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) alternativt läkarsekreterarutbildning. Vidare behöver du ha god kunskap och vana i Office-paketet och journalsystemet Cosmic. Erfarenhet av arbete inom primärvård samt IT är meriterande. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en hög social kompetens och du brinner för att ge patienterna en utmärkt service och bemötande. Vår arbetsplats har patienten i fokus och strävar efter att ge bästa möjliga vård. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet – empatisk, engagerad och kompetent. Mer om tjänsten Tjänstgöringsgrad 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Läkarhuset Väster är en väletablerad verksamhet som bedriver primärvård enligt vårdavtal med Region Jönköpings län. Vi finns i centrala Jönköping och ca 3500 listade patienter. Läs mer om oss: https://primavard.se/lakarhuset-vaster Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. I Närsjukvårdsområde Skellefteå ingår Akutmottagningen, Medicinsk och geriatrisk klinik, Rehabcentrum, Psykiatriska kliniken, 1177 samt Primärvården i Skellefteå och Norsjö. Tillsammans skall dessa verka för god och nära vård. Byske hälsocentral tillhör Skellefteås norra primärvårdsområde. Övriga enheter utgörs av Kåge, Ursviken och Morö Backe hälsocentraler med vilka vi har ett nära samarbete. Hälsocentralerna utgör vår viktigaste bas för den nära vården. En gemensam utvecklingsresa är uppstartad genom projektet "Livskraft tillsammans", för en hållbar primärvård med god kvalitet och ökad arbetsglädje. Byske hälsocentral - med älven, havet och naturen nära inpå knutarna! I arbetet hos oss möter du en blandning av unga och äldre människor. Du arbetar tillsammans med kollegor i ett väl fungerande team och arbetet är varierande och utvecklande. Vi månar om varandras arbetsmiljö och tillsammans för vi en ständigt dialog om hur den kan utvecklas och förbättras. Vi välkomnar nya idéer och en positiv anda och hoppas att du kommer till oss med din nyfikenhet, dina erfarenheter och ditt personliga engagemang. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare/vårdadministratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där din kompetens och erfarenhet tas tillvara. Som medicinsk sekreterare/vårdadministratör arbetar du med journalskrivning, remiss- och posthantering, bokar och kallar patienter samt tar emot patienter i receptionen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad till medicinsk sekreterare alternativt vårdadministratör. Du är en medmänsklig och positiv person. Du är bra på att samarbeta med olika människor i olika yrkeskategorier. Du är initiativtagande, ambitiös och ser möjligheter. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Vårdcentralen Norra är en ny och modern vårdinrättning belägen i ljusa och välutrustade lokaler. Vårdcentralen är strategiskt placerad i en växande stadsdel i Eskilstuna och har goda förbindelser med allmänna kommunikationer, vilket gör den lättillgänglig både med kollektivtrafik och bil. Vi värnar om ett trivsamt och öppet arbetsklimat på vår mottagning. Vi lägger stor vikt vid bemötande, kvalitetsarbete, kontinuitet samt tillgänglighet. Vårt patientklientel är varierat och speglar befolkningsstrukturen i Eskilstuna på ett sätt som är representativt för kommunen som helhet. Vi söker dig som Är utbildad vårdadministratör eller medicinsk sekreterare med kodningsutbildning. Tidigare erfarenhet inom yrket är meriterande. Arbetsbeskrivning I rollen kommer du bland annat att arbeta med följande uppgifter: • Sedvanliga administrativa uppgifter och dokumentation. • Remisshantering. • Diagnosklassificering. • Viss IT-verksamhet samt fungera som objektspecialist i flera olika system. • Administrativt stöd till kollegor. • Du kommer även att ha flera olika administrativa ansvarsområden, anpassade efter din kompetens, intresse och verksamhetens behov. Kvalifikationer Den sökande ska vara trygg både i sin personlighet och profession samt ha ett serviceinriktat arbetssätt. Utbildning som medicinsk sekreterare eller vårdadministratör är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från primärvården. Tidigare erfarenhet som klinikadministratör är meriterande.
Vi på Laxå vårdcentral behöver dig som är medicinsk vårdadministratör och som kommer att ersätta vår arbetskamrat som ska gå i pension. Laxå vårdcentral är en liten vårdcentral belägen i naturskön miljö. Här finns kunskap, erfarenhet och kompetens samlat under samma tak. Vi strävar efter att ha ett prestigelöst arbetsklimat där personalen hjälps åt, oavsett profession, med ett starkt utvecklings- och patientfokus. Hos oss arbetar ett 30-tal medarbetare. Vårdcentralen rankas högt av studenter och utbildningsläkare och här får du arbeta med ett mycket blandat patientunderlag. Vi tillhör västra området inom primärvården och har ett nära samarbete med vårdcentralerna i Degerfors och Karlskoga. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Medicinsk vårdadministratör till Laxå vårdcentral Arbetsuppgifter Sekretariatet på vårdcentralen består av fyra medicinska vårdadministratörer och en kanslist. Vi har rullande schema på arbetsuppgifterna som gör arbetsdagarna varierande. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. medicinsk dokumentation, patientadministration, receptions- och kassahantering. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Utbildning som medicinsk vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga och flexibilitet. Du behöver vara serviceinriktad och ha ett gott bemötande. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Välj ett jobb för att visa detaljer