Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör

Sök bland 29 lediga jobb som Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Miljögeneralist Koncern

Var med och forma framtidens hållbara samhällsbyggande! Utvecklingen går i rasande fart och nu behöver vi på Peab förstärka vårt miljöteam. Vill du vara med på förändringsresan?   Peabkoncernens miljöfunktion har till uppgift att övergripande driva, samordna och synliggöra koncernens miljöarbete, med syfte att stärka koncernens konkurrenskraft och bidra till en hållbar samhällsutveckling.   För att stärka upp våra resurser för detta viktiga arbete, söker vi nu ytterligare en miljögeneralist till koncernens miljöfunktion. Genom din kompetens och ditt engagemang inom miljö och miljörelaterad kommunikation blir du en nyckelperson i omställningen mot hållbart samhällsbyggande!   Ditt uppdrag – utvecklande och betydelsefullt Som miljögeneralist inom koncernens miljöfunktion blir du en del av hjärtat i vår strävan att vara branschledande inom samhällsansvar. Du bidrar du till att organisationen har tillräckliga beslutsunderlag, effektiva arbetssätt och nödvändig kompetens för att säkerställa att utvecklingen går i rätt riktning och i den takt som krävs för att vi skall kunna möta intressenternas krav, nå våra mål och uppfylla lagkrav. Arbetet sker i ett nordiskt perspektiv och i nära samverkan med affärsområdena samt andra stödfunktioner.   I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår;   Verksamhetsstyrning – driva utveckling och förvaltning av effektiva arbetssätt i ständig förbättring, bl. a genom processer och styrande dokument i verksamhetsledningssystemet.   Systemstöd – driva utveckling och förvaltning av moderna systemstöd, för t ex miljödata, händelsehantering och lagbevakning, som underlättar arbetet.   Kompetensutveckling – driva utveckling och förvaltning av utbildningar, som stödjer lärande och utveckling i organisationen.   Omvärldsbevakning och påverkansarbete – djupdyka i det senaste inom miljöområdet, så som forskningsrapporter och kommande lagstiftning, analysera konsekvenser och på ett kortfattat sätt förmedla innebörden på ett sätt som inspirerar och motiverar verksamheten. Samordna remisser och medverka i externa forum för ett effektivt påverkansarbete i viktiga frågor.   Kommunikation – driva utveckling och förvaltning av struktur och miljörelaterat innehåll i Peabs kommunikationskanaler, i syfte att underlätta informationsutbyte, kunskapsuppbyggnad och att sprida budskap som berör och inspirerar. Göra skillnad genom att sätta strategier och producera relevant innehåll utifrån kommunikationsbehov relaterat till övriga arbetsuppgifter, t ex kopplat till förändringsledning.   Vi söker – driven kommunikativ teamspelare Du har en relevant examen från miljö- eller kommunikationsrelaterad akademisk utbildning eller YH-utbildning, eller motsvarande förvärvad kompetens, samt några års arbetslivserfarenhet inom miljöområdet och/eller miljörelaterad kommunikation, gärna från bygg- och anläggningsbranschen. Erfarenhet av förändringsledning (inkl. förändringskommunikation), verksamhetsstyrning och miljödatahantering är meriterande.   Du är en person som trivs med att utforska, utmana och tänka nytt. Du har förmåga att se helhetsperspektivet bortom detaljerna och att navigera i en komplex kontext. Din förmåga att arbeta självständigt matchas av din vilja att samarbeta och dela skratt med dina kollegor. Du har en naturlig talang för att kommunicera, både på svenska och engelska, och din förmåga att bygga relationer gör dig till en pålitlig och värdefull medlem i vårt team. Du är duktig på att lyssna in behov, summera olika perspektiv och föreslå konstruktiva lösningar.   Jobba med oss – stor frihet under ansvar Du kommer att ingå i ett team som i dagsläget utgörs av en miljögeneralist och koncernens miljöchef. Du kommer därutöver att ha ett nära samarbete med affärsområdenas miljöfunktioner, liksom med andra stödfunktioner på koncernnivå. Du rapporterar till koncernens Miljöchef, som utgår ifrån Göteborg.   Vi är flexibla när det gäller tjänstens geografiska placering och du kan utgå från något av våra etablerade kontor i hela landet. En stor del av interaktionen kommer att ske via digitala möten och resor förekommer i mindre utsträckning.   Vi hanterar inkomna ansökningar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-12!   Har du frågor är du välkommen att kontakta Miljöchef Elisabet Stadler, 072-246 65 15, eller HR Chef Sara Nilsson, 073-337 10 44.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Miljöingenjör

HYLTE PAPER AB är en av de mest moderna och miljövänliga pappersproducenterna med en lång och stolt historia. Vi producerar miljöcertifierat papper av världsledande kvalitet med råvaror från lokalt och ansvarsfullt brukade skogar. Bruket är beläget i Hallands inland ca 5 mil öster om Halmstad med en kapacitet på ca 250 000 ton tidningspapper.  Brinner du för miljön precis lika mycket som vi gör? Vill du växa med oss och bli en del av vårt arbete med att skapa förutsättningar för en hållbar framtid? Trivs du dessutom med att jobba brett – både självständigt och i samarbete med andra? Då kan det vara dig vi söker! Till vår utvecklingsavdelning söker vi nu en miljöingenjör som främst kommer jobba med miljölagstiftningen, myndighetsrapportering och tillståndsfrågor.   Vad erbjuder vi dig?  I den här rollen får du både jobba självständigt och i samarbete med andra – både internt och externt. Vårt syfte är att bidra med att följa och förbättra vår miljöpåverkan, det innebär att du blir en viktig spelare i vårt strategiska miljöarbete framåt. Rollen erbjuder en palett av arbetsuppgifter så som miljörelaterade utredningar, förbättringsarbeten, problemlösning och rapportering som är kopplat till vårt miljöarbete. Du ingår i brukets utvecklingsavdelning som förutom miljöfunktionen omfattar laboratorium och verksamhetsutveckling.   Om tjänsten I rollen som miljöingenjör har du ansvaret att följa och utvärdera ny lagstiftning samt att göra de rapporter som krävs till myndigheter. Som miljöingenjör kommer du även att arbeta med och ansvara för:          Projekt och utredningar relaterade till brukets miljöarbete          framtagning av nya rutiner avseende rapportering och ledningssystem          tolkning av miljölagstiftning          myndighetskontakter          tillståndsprövningar I det dagliga arbetet samverkar du med både processingenjörer, tekniker och operatörer och du har ett nära samarbete med kollegorna på utvecklingsavdelningen. I rollen ingår en hel del kommunikation både internt och externt och du är ofta den som frontar och är ansiktet utåt i verksamheten. Vem är du? Självklart brinner du för miljöfrågor men du har även intresse för teknik och att arbeta med siffror och statistik. Du har en god förmåga att analysera data och information från olika informationskällor samt arbetar på ett noggrant och systematiskt sätt vid rapportering och insamling av data. När det kommer till utmaningar är du den som gärna ser nya lösningar och tänker i nya banor och är inte den som backar undan om du stöter på en motgång. Med tanke på variationen och karaktären av arbetsuppgifter kräver rollen att du som person är strukturerad, noggrann och initiativtagande för att driva arbetet framåt på ett självständigt sätt. Din kommunikativa förmåga är viktigt i denna roll där det ställs krav på att kunna kommunicera med samt påverka olika grupper och enskilda individer.       Dina kunskaper och erfarenheter I den här rollen är kunskap inom miljölagstiftning en central del för att kunna hantera rollen på ett bra sätt. Därutöver vänder vi oss till dig som har högskoleexamen inom miljö, kemi eller annan lämplig inriktning som är relevant för rollen. Därtill har du minst 3 års erfarenhet av likvärdigt miljöarbete, gärna inom industri. Rollen kräver att du obehindrat hanterar svenska och engelska i tal och i skrift samt att du har en god datorvana. För denna tjänst är B-körkort ett krav.   Övrigt Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Utvecklingschef Elisabet Tullander på telefon 070-274 93 13. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Lovisa Karlsson på tel. 070-234 09 26. Sista ansökningsdag är den 12 maj men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering. På Hylte Paper värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.  Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Administratör av miljöarbete

Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss. Om tjänsten För kunds räkning söker vi någon med erfarenhet av arbetsmiljö frågor i fabrik. Tjänsten är allt ifrån deltid till heltid. Dina arbetsuppgifter Är att tillsammans med nuvarande arbetsmiljö ingenjören observera risker på verkstadsgolvet och dokumentera dem. Det finns även en backlogg av det inhämtade materialet som måste sorteras. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann och har tidigare erfarenhet av miljöarbete i fabrik och älskar det administrativa arbetet runt omkring! God kunskap i Svenska och Engelska är ett krav. Ansökan Välkommen in med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Junior Miljökonsult till AFRY

Är du en problemlösare som intresseras av miljöarbete? Vill du även tillhöra en organisation som genomsyras av gemenskap och flexibilitet? Då är detta tjänsten för dig! Urval sker löpande, varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med AFRY en junior Miljökonsult. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos AFRY under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vårt önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter: Som miljökonsult arbetar du projektbaserat där uppdragen innebär insamlande av data i fält och arbetet utförs omväxlande i fält och på kontor. Uppdragen varierar från mindre projekt till stora infrastrukturprojekt. Uppdragen varierar även i skede, storlek och komplexitet och i rollen som miljökonsult hos AFRY arbetar du som uppdragsledare, provtagare, handläggare och/eller specialist inom exempelvis: • Miljötekniska markundersökningar • Riskbedömningar och åtgärdsutredningar • Projektering och miljökontroll vid efterbehandling av mark och grundvatten • Upprättande av tekniska beskrivningar och förfrågningsunderlag • Tillstånds- och anmälningsärenden • Beställarstöd • Miljöinventeringar av byggnader Vi söker dig som: Har en högskoleutbildning inom exempelvis naturvetenskap med inriktning mot Kemi, Hydrogeologi, Kvartärgeologi, Geologi eller liknande, alternativt har du förskaffat dig kunskaper genom likvärdig arbetslivserfarenhet. Du hanterar det svenska språket i tal och skrift då det krävs i dialog med kunder. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos AFRY. Du är prestigelös, strukturerad och flexibel som person och har lätt för att ställa om när det krävs. Vidare är du en problemlösare som har lätt för att kommunicera med olika personlighetstyper. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Örnsköldsvik URVAL: Sker löpande KONTAKT: Jacob Matsson Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Miljöutredare till Renova

Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova. Läs mer på https://www.renova.se ARBETSUPPGIFTER Är du intresserad av ett omväxlande och utmanande arbete i en spännande bransch som är under ständig utveckling så kan avfallsbranschen och tjänsten som Miljöutredare vara något för dig! Som miljöutredare kommer du att stötta affärsområde Återvinning och dess avfallsanläggningar när det gäller miljöfrågor. En stor del av tjänsten är att vara ett stöd till säljarna samt ha kundkontakt kring tekniska frågor kopplat till olika avfallstyper såsom schaktmassor och brännbara fraktioner. Du kommer också att genomföra uppföljning mot lagar och tillstånd och i detta ha ett nära samarbete med verksamhetens chefer. I rollen ingår att informera och kommunicera både internt i företaget och externt med olika myndigheter. I tjänsten ingår även att driva utvecklingsfrågor samt delta i och leda projekt inom bland annat miljöteknik, reningsteknik och tillståndsfrågor. Stort fokus de senaste åren har legat på olika vattenfrågor men även uppdrag kring föroreningar i mark, klassificering och masshantering är återkommande i rollen. Befattningen som Miljöutredare ligger under enheten Miljö och utredning som är en stödenhet inom affärsområde Återvinning. Det finns i nuläget fyra miljöutredare på enheten som arbetar brett och stöttar Renovas olika behandlingsanläggningar såsom deponier, sorteringsanläggningar och återvinningscentraler inom områdena miljö och miljölagstiftning. När du jobbar hos oss på Renova har du möjligheten att göra samhällsnytta i kombination med ett roligt och omväxlande jobb i en koncern där hållbarhet är vår kärnverksamhet. Tjänsten utgår från våra trevliga lokaler i Sävenäs med ett nära samarbete med våra anläggningar i Göteborgsområdet. KVALIFIKATIONER - Högskole- eller universitetsutbildning inom miljöteknik, naturvetenskap, miljövetenskap eller motsvarande. - Kunskaper om miljö- och avfallslagstiftning är viktiga för tjänsten. - Relevant arbetslivserfarenhet från miljöområdet krävs. - Arbetet innebär kontakter med olika myndigheter så det krävs att du kan kommunicera mycket bra på svenska i både tal och skrift. - B- körkort krävs. - Erfarenhet från avfallsbranschen och arbete med förorenade områden är meriterande. Du som person har ett positivt synsätt och har lätt för att jobba självständigt såväl som i grupp, är drivande och har goda kommunikativa egenskaper. För att du ska trivas i rollen är du noggrann och analytisk. Andra egenskaper som värdesätts är att vara kundinriktad, ansvarstagande och flexibel. Du är dessutom strukturerad och målinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Självklart har du ett stort intresse för miljöfrågor! ÖVRIGT På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle! Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym. Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m. Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen. Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund. Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

16 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Miljöingenjör

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kommunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en aktör som kraftfullt arbetar för ett hållbart samhälle. Vi är i en spännande utvecklingsfas och förstärker organisationen och söker dig med kompetens och nyfikenhet att möta framtiden tillsammans med oss. Är du intresserad av arbete inom kraft- och fjärrvärmeverksamheten? Trivs du att arbeta i en teknisk miljö och med många kontakter? Då kanske du är den vi söker! Till affärsområde Kraft & Värme och enheten Analys, Utveckling och Bränsle söker vi en miljöingenjör. Enheten ansvar bland annat för bränsleförsörjningsprocessen, optimering och miljöfrågor för kraft- och fjärrvärmeverksamheten. Arbetsuppgifter · Bidra i och leda utredningar, analyser och projekt inom miljö- och anläggningsteknikområdet, både avseende ekonomiska och miljörelaterade förbättringar inom kraft- och fjärrvärmeverksamheten · Bidra till och stötta i den långsiktiga anläggningsplaneringen och produktionsoptimeringen inom kraft- och fjärrvärmeverksamheten · Miljö- och klimatrapportering samt uppföljning inom kraft- och fjärrvärmeverksamheten · Leda arbetet med miljö- och anläggningsrelaterad tillsyn från externa kontrollorgan · Skatte- och styrmedelsfrågor samt omvärldsbevakning inom miljö- och anläggningsteknikområdet · Bidra i arbetet med handel av utsläppsrätter Kvalifikationer Vi söker dig som har treårig högskoleexamen eller mycket bred och/eller djup yrkeskunskap som motsvarar minst tre års heltidsstudier på högskola. Du har tre-fyra års relevant yrkeserfarenhet. För att trivas i rollen samarbetar du bra med andra, är noggrann, analytisk och tar egna initiativ. Du uppskattar att självständigt planera och prioritera ditt arbete och trivs med utveckling. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning. Vi kan komma att tillämpa provanställning på sex månader. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 12 maj 2024. Löpande urval sker. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering. Mer om oss Våra affärsdrivande enheter är organiserade i affärsområden – Kraft & Värme, Elnät & Stadsnät, Vattentjänster, Återvinning och Stadsmiljö. Våra stödjande verksamhetsområden består av HR, Verksamhetsutveckling, Marknad och Ekonomi som tillsammans med våra affärsdrivande verksamheter gemensamt arbetar för att uppnå företagets mål. Miljö och hållbarhet är en viktig del i vårt uppdrag och i vår vardag, i stort och smått. Vi arbetar aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge. Vår personal är en stor del i vår framgång och på Borlänge Energi är arbetsmiljön i fokus. Det är ett företag att växa med och där du får möjlighet att utvecklas. Våra kärnvärden är respekt, engagemang och hållbarhet.

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Miljökonsult

Vill du vara en del av ett engagerat bolag inom miljö, omgivningspåverkan och geoteknik? C3S Miljöteknik är ett engagerat konsultbolag inom miljö, omgivningspåverkan och geoteknik. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners skapar vi hållbara värden i samhällsbyggandet. Våra konsulter utför tjänster inom miljö, geoteknik, avfallshantering samt omgivningspåverkan. Vi är även en viktig del av Qflow Group som kopplar samman de bästa teknikkonsultbolagen inom bygg- och anläggningsbranschen. Vi vill nu anställa ytterligare en driven miljökonsult till vår Miljöavdelning med möjlighet till placering i Malmö, Helsingborg eller Halmstad. Du kommer att ingå i ett härligt gäng där vi har specialister som är verksamma som exempelvis miljökonsulter, geotekniker och besiktningsmän. Genom våra expertkompetenser skapar vi förutsättningar för innovativa lösningar där vi kan utmana oss själva och kunden i jakten på hållbara, säkra och pålitliga lösningar. Då vi har en platt organisation, med närhet till snabba beslutsvägar, finns det goda möjligheter för dig att både utveckla och utvecklas. Att jobba som Miljökonsult hos oss är en bred roll där du ansvarar för hela projektet från start till mål och håller regelbunden kontakt med kunden. Vi söker efter dig med relevant utbildning och erfarenhet mot miljö- och materialinventeringar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med förorenade områden; med fokus på provtagning, utredning och rapportskrivning. Det är även meriterande om du har kunskaper inom återbruk, certifiering av byggnader samt fuktkontroll. Vi arbetar alltid utifrån ett helhetsperspektiv med att kartlägga, sammanställa och analysera för att identifiera förbättringsåtgärder för kund såväl som miljö. Oberoende om du verkat som uppdragsledare eller handläggare så vill vi gärna komma i kontakt med dig, då vi eftersträvar att anpassa rollen så att dina styrkor kommer till sin bästa rätt. För att lyckas i rollen har du en hög servicekänsla och trivs med att arbeta i en relationsskapande roll där du även bidrar till företagets tillväxt. Vi ser att du är en positiv lagspelare som sätter laget framför jaget och vill utvecklas. I rollen arbetar du med kunder i södra Sverige och därför är körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder en ständigt lärande organisation där vi utgår från befintliga, traditionella lösningar och utvecklar dessa vidare. För oss är det viktigt att alla trivs och har kul på jobbet; och om vi får säga det själva - så är vi ett rätt härligt gäng! Vi ser fram emot din ansökan.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Avfallsingenjör

Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare, varje dag. Om tjänsten Nu erbjuds du en möjlighet att få bidra med din expertis hos oss som Avfallsingenjör. I tjänsten deltar du i planering och utveckling av verksamheten både på kort och lång sikt, du deltar i budgetarbete och ekonomiprognoser och håller i omvärldsbevakning. Utöver den dagliga driften och förkommer arbete ute på fält där det kan behöva göras provtagningar eller rådgöras med interna eller externa parter i olika frågor inom området. Du arbetar nära en kollega med samma roll i de olika uppgifterna och du samarbetar också tillsammans med övriga kollegor inom avfallsplanering & kundservice, samt externa kundkontakter.  Målbilder hos oss på Atleverket: • cirkulär ekonomi • minska klimat och miljöpåverkan • ökade intäkter och minskade utgifter Exempel på arbetsuppgifter: • Styrning lakvatten (hålla tillståndsvillkor samt balansera volymerna på anläggningen) • Miljörapport och kontrollprogram • Kontakt med tillsynsmyndighet • Godkännande av massor och annat avfall som tas in till avfallsbehandling (utgår från tillståndsvillkor samt författningskrav) • Deponi (var lägga avfall på deponiyta utifrån kvalitet, föroreningshalt och logistik) • Projektering och utredning med fokus på miljö/hållbarhet (utifrån kontrollprogram och övrig omgivningspåverkan) • Remisshantering för enheten Atleverket • Delta i fastighetsutveckling avseende ytor och byggnader för avfallsbehandling, lagring, etc. Om arbetsplatsen Din bas och huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen i Örebro men ditt arbete kommer omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter och deponi. Inom Avfall blir du del av ett gäng på cirka 70 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en hållbar och tillgänglig avfallshantering. Vi vill göra det enkelt för örebroarna att sortera rätt och minska sitt avfall. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun, vilket betyder att du träffar många kollegor och invånare i din arbetsvardag. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Vi söker dig som är trygg i dig själv och din kompetens. Som person har du stark analytisk färdighet och en förmåga att lösa komplexa miljöproblem. Du arbetar strukturerat och kan hantera och prioritera arbetet på ett sätt som alltid syftar till verksamheten mål. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är engagerad och positiv samt kan kommunicera tydligt och samarbeta bra med andra människor. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat och mycket väl kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • högskole- eller universitets-examen inom, enligt vår bedömning, relevant område • flerårig arbetslivserfarenhet inom området • kompetens inom och erfarenhet av miljölagstiftning • B-körkort (manuell växel) Meriterande: • erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt • erfarenhet av arbete med avfall och/eller farligt avfall • erfarenhet av arbete på avfallsanläggning Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: snarast enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Arbetstid: Schema dagtid med flextidsavtal Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Tester kan komma att tillämpas i urvalsprocessen. I denna rekrytering har Örebro Kommun valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Mia Haglund på [email protected], alternativt 072-396 05 82 Lisa Beckman på [email protected], alternativt 072-383 88 53 Ansökan Sista ansökningsdag är 1 maj, vi tillämpar löpande urval. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

12 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Avfallsingenjör Atleverket

”Atleverket är en imponerande anläggning! Vi har en stor sortering, deponi och en utveckling av ett tiotal våtmarker som vi är mycket stolta över. Vi får regelbundet besök från andra inom vårt område som inspireras av vårt arbete.” - Björn Sjögren enhetschef för Atleverket Kanske jobbar du idag inom projektledning, med tekniskt arbete eller underhållsarbete med miljöfrågor och kanske till och med har någon koppling till avfall? Oavsett vad din titel är idag söker vi dig som är trygg i din kunskap kring miljöfrågor och avfall. Välkommen med din ansökan! Kort om tjänsten: Inom enheten Atleverket arbetar vi med följande målbilder: - cirkulär ekonomi - minska klimat och miljöpåverkan - ökade intäkter och minskade utgifter För att nå målbilderna är ditt arbete som avfallsingenjör brett! Bland annat deltar du i planering och utveckling av verksamheten både på kort och lång sikt, du deltar i budgetarbete och ekonomiprognoser och håller i omvärldsbevakning. Samtidigt som du hanterar den dagliga driften och ofta är ute på fält där det kan behöva göras provtagningar eller rådgöras med interna eller externa parter i olika frågor inom området. Du arbetar nära en kollega med samma roll i de olika uppgifterna och du samarbetar också tillsammans med övriga kollegor inom avfallsplanering & kundservice, samt externa kundkontakter.  Andra exempel på arbetsuppgifter: - Styrning lakvatten (hålla tillståndsvillkor samt balansera volymerna på anläggningen) - Miljörapport och kontrollprogram - Kontakt med tillsynsmyndighet - Godkännande av massor och annat avfall som tas in till avfallsbehandling (utgår från tillståndsvillkor samt författningskrav) - Deponi (var lägga avfall på deponiyta utifrån kvalitet, föroreningshalt och logistik) - Projektering och utredning med fokus på miljö/hållbarhet (utifrån kontrollprogram och övrig omgivningspåverkan) - Remisshantering för enheten Atleverket - Delta i fastighetsutveckling avseende ytor och byggnader för avfallsbehandling, lagring, etc. Om arbetsplatsen Din bas och huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen i Örebro men ditt arbete kommer omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter och deponi. Inom Avfall blir du del av ett gäng på cirka 70 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en hållbar och tillgänglig avfallshantering. Vi vill göra det enkelt för örebroarna att sortera rätt och minska sitt avfall. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun, vilket betyder att du träffar många kollegor, invånare och företag i din arbetsvardag. Kvalifikationer Vi söker dig som är trygg i dig själv och din kompetens. Som person har du stark analytisk färdighet och kunna skapa förståelse för komplexa miljöproblem. Du arbetar strukturerat och kan hantera och prioritera arbetet på ett sätt som alltid syftar till verksamheten mål. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är engagerad och positiv samt kan kommunicera tydligt och samarbeta bra med andra människor. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat och mycket väl kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: - Högskole- eller universitets-examen inom, enligt vår bedömning, relevant område - Flerårig arbetslivserfarenhet inom området - Kompetens och erfarenhet inom miljölagstiftning - B-körkort (manuell växel) Meriterande: - Erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt - Dokumenterad erfarenhet av arbete med avfall och eller farligt avfall - Har du erfarenhet av arbete på avfallsanläggning är det mycket meriterande Information och ansökan I denna rekrytering har Örebro Kommun valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Mia Haglund: - [email protected] - 072-396 05 82 Lisa Beckman - [email protected] - 072-383 88 53 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

12 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Sustainability Leader

You see things a little differently. So do we! At IKEA, we believe that what you value is more important than what your CV says. We offer positions that will challenge your skills and let you grow. Come see things a little differently with us. Inter IKEA Group brings together three areas: Retail Concept, Range and Supply. Together we work constantly to improve the IKEA home furnishing offer and make it more accessible for the many people. Job Description: Sustainability is one of the pillars of IKEA Business Strategy to grow IKEA. Our aim is to establish trust with our Customers, Co-Workers, and Business Partners, through demonstrating the practical application of our commitment to having a positive impact on people and environment. This is further defined in IKEA’s People & Planet Positive Strategy. We engage our Customers, Co-workers, and Business Partners in how we together, can work towards a more sustainable future and encourage people to both, work for us and shop with us. We are now looking for a Sustainability Leader within the global organization IKEA Supply Areas. The role of the Sustainability Leader includes leading the development and implementation of efficient and relevant ways of working and tools related to sustainability. You will also be responsible for developing and maintaining a network of internal and external stakeholders while providing a bridge for smooth communication and ensuring a cross functional collaboration. You will also have main responsibilities such as: Contribute to execution of sustainability agenda through the relevant functions. Drive performance management agenda and enables high performance culture within the function / matrixes. Contribute to defining wished position, initiatives and directions of Global Supply Area organization, lead and manage projects aligned with the Sustainability manager Global Supply Areas to enable sustainable business growth. Lead the assigned sustainability process/es and actively contribute the planning and execution process including development of portfolio and project management. Contribute and lead the special assignments within the Sustainability area of responsibility. Qualifications: We are looking for you that has extensive understanding of the different sustainability topics and how they relate to each other in the business. You have a passion for sustainability and the commitment for leading the transformation for IKEA to be the leader in a sustainable life at home. We also look for great communication skills and leadership capabilities and that you have the ability to engage people while being proactive and result-oriented. We also wish for: • A university degree or work experience in sustainability related areas (environmental, human rights, industry specific, etc.) or general economics, engineering, or business administration. • Understanding of the IKEA Concept, strategies, and IKEA processes. • Good knowledge and understanding of sustainability related global trends and their impacts to the total business. • Good understanding of different industrial setups, market specific conditions and macro-economic conditions. • Good understanding of different supply chains and ability to identify the links to create, lead and execute sustainable business projects. • Fluent in English, both written and spoken. • Knowledge of relevant IT tools. Additional information: Does this sound like your next challenge? Please submit your CV and letter of motivation in English, online via our recruitment system Smart Recruiters no later than 28th of April, 2024 and tell us why you would be a good fit. If you have any questions regarding the position, please contact the Recruiting Manager Rumiana Yonova at [email protected]. If you have any questions about the recruitment process, please contact the People & Culture Recruiter Ellinor Asschier at [email protected]. Please note that we will be interviewing continuously so do not hesitate to send in your application today!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024