Undersköterska med Administrativa Uppgifter

Vi söker en mångsidig och driven administrativ chef/undersköterska till vårt team! Vi är på jakt efter en individ med exceptionella administrativa färdigheter och en passion för vård och omsorg. Som administrativ chef/undersköterska kommer du att spela en nyckelroll i vår verksamhet genom att bistå med administrativa uppgifter samtidigt som du ger värdefullt stöd inom vården. Administrativa ansvar: Ansvara för allmän administration inklusive schemaläggning, dokumenthantering och korrespondens. Du kommer att säkerställa att vår verksamhet fungerar smidigt genom att hantera rutinuppgifter och koordinera resurser effektivt. Hantera inkommande och utgående kommunikation, både via telefon och e-post. Patientvård och stöd: Delta aktivt i vårdprocessen genom att assistera våra vårdgivare och patienter. Detta kan inkludera att ge grundläggande vård, övervaka patientens välbefinnande och rapportera till ansvariga. Kvalitetskontroll: Bidra till att upprätthålla höga standarder för vård och service genom att delta i kvalitetskontrollprocesser och följa föreskrifter och riktlinjer. Kvalifikationer: - Starka administrativa färdigheter och förmåga att hantera dokumentation noggrant. - God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika team. - Flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. - Grundläggande IT-färdigheter. Anställningsvillkor - Anställningsform: Heltid - Arbetsplats: Göteborg - Tillträde: Omgående Om du är redo att anta denna utmaning och bli en viktig del av vårt dedikerade team, skicka in din ansökan, inklusive CV och personligt brev.

27 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
HR-HANDLÄGGARE TILL ÖREBRO-VÄRMLANDSGRUPPEN

HR-HANDLÄGGARE TILL ÖREBRO-VÄRMLANDSGRUPPEN Västra militärregionen ansvarar för att stödja hemvärnsförbanden i Örebro län, Värmlands län, Västra Götalands län och Hallands län, med resurser för utbildning och administration. Örebro- Värmlandsgruppen (ÖVG) är en del av Västra militärregionen. Tjänsten är en ettårig SÄVA-anställning. Om befattningen Örebro-Värmlandsgruppens uppgift är att utveckla och vidmakthålla två hemvärnsbataljoner, samt stödja de frivilliga försvarsorganisationerna inom Örebro och Värmlands län. Örebro-Värmlandsgruppens söker en HR-handläggare i Kristinehamn med huvuduppgift att vara en del ipersonaltjänsten i stödet till hemvärnsbataljonerna medpersonaladministration avseende organisation,ekonomiersättningar med mera. Vem söker vi? Du är prestigelös och hjälpsam samt har en vilja till att lära dig nya saker. För att trivas som HR-handläggare är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och tycker om att arbeta i datormiljö, kunna prata och samverka med andra och kunna leda tillsammans med den andra HR-handläggaren på Örebro-Värmlandsgruppen handläggningen av personaltjänsten för hemvärnsbataljonerna. Du är ansvarstagande, initiativrik och har ett sinne som präglas av ordning och reda. En del av våra uppgifter beordras med kort varsel så du behöver vara flexibel. Ibland löser du uppgifter ensam och ibland i grupp, det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra såväl som att du kan arbeta självständigt.   Huvudsakliga arbetsuppgifter De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att bedrivas inom personalområdet med personalen i fokus avseende stödet till Hemvärnsbataljonerna.   • Handlägga personalfrågorna för Hemvärnsbataljonerna i samverkan med dom två andra personalhandläggarna. • Delta i organisationshantering på Hemvärnsbataljonerna. • Hantera personaluppgifterna i datormiljön, i system PRIO. • Stödja hemvärnsbataljonerna avseende ekonomiska ersättningar i system PRIO. • Löser i övrigt förekommande uppgifter på enheten och inom stödsektionen.   * Befattningen innebär periodvis kvälls- och helgtjänstgöringar. * Befattningen innebär ca 85% kontorsarbete och 15% med tjänst ute vid hemvärnets övningar och möten.   Kvalifikationer • Utbildning lägst gymnasienivå. • God datorvana (Office-paketet, Outlook). • God administrativ förmåga och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. • B-körkort, (manuellt) Meriterande • Förtrogen med Hemvärnet och de frivilliga försvarsorganisationerna. • Arbetat i system PRIO/ SAP. • Högskoleutbildning inom humaniora/ samhällsvetenskap Personliga egenskaper • Du har en hög arbetskapacitet. • God förmåga att arbeta i grupp och självständigt. • Utåtriktad och strukturerad. • God förmåga att kommunicera, i såväl tal som skrift. • Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt  Civil befattning. Arbetsort: Kristinehamn SÄVA-anställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse, men inriktningen är från  mitten av augusti Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Fv, Gert Malmkvist C Logsektionen Örebro-Värmlandsgruppen, [email protected]       Fackliga representanter SEKO: Lola Ahlgren OFR/S: Minde Passby SACO: Camilla Rosensköld OFR/O: Göran Hjert Samtliga nås via växeln: 0505451000 Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Processutvecklare till Center för Schemaplanering

Vill du bidra till något som verkligen är värdefullt - att hjälpa människor till bättre hälsa? Vill du vara del av ett team som brinner för att förbättra förutsättningarna för sjukvårdspersonal i alla professioner? Då ska du titta hit! Du erbjuds Att ingå i ett ambitiöst team med ansvar för att förbättra schemaplaneringsprocessen för hela Karolinska Universitetssjukhuset Att arbeta i ett strategiskt viktigt uppdrag som bidrar till långsiktig förändring Stora möjligheter att utvecklas i rollen som processutvecklare då uppdraget innehåller en spännande mix av teknik, schemaplanering och förändringsledning Efter introduktionen finns möjlighet att jobba på distans 1-2 dagar i veckan efter överenskommelse Om tjänsten Karolinska arbetar för att ta nästa kliv inom schemaplanering och implementera ett gemensamt schemaplaneringsverktyg med gemensamma arbetssätt för samtliga kliniska verksamheter. Du kommer arbeta i teamet Center för Schemaplanering som är en del av enheten Planering och Uppföljning inom stab Produktion. Arbetsuppgifterna består av att tillsammans med teamet  arbeta med processutveckling och förändringsledning inom ramen för schemaplaneringsprocessen, avseende såväl process, arbetssätt och verktyg.  Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att: Implementera, utbilda och supportera vårdverksamheter i användande av schemaplaneringsverktyget Tessa Hjälpa vårdverksamheterna utveckla goda arbetssätt i strategisk, taktisk och operativ schemaplanering Möjliggöra strukturerad uppföljning och driva kontinuerlig datadriven processutveckling Center för Schemaplanering har i uppdrag att utveckla den sjukhusövergripande schemaplaneringsprocessen samt att supportera vårdverksamheterna i schemaplanering på strategisk, taktisk och operativ nivå. Målet är att ensa arbetssätt kring strategisk, taktisk och operativ schemaplanering, minska administration samt möjliggöra enhetlig uppföljning kring resursåtgång relaterat till Karolinskas uppdrag inom produktion, utbildning och forskning. För att säkerställa att verksamheten kan nyttja ett välanpassat system ska även systemutveckling möjliggöras genom att samla in och beakta verksamheternas behov så att dessa kan prioriteras och kravställas mot systemleverantör. Uppdraget omfattar att verka för en god schemaplaneringsprocess och bistå med schemaplaneringsperspektiv i sjukhusövergripande processer inom Karolinskas modell för produktions- och ekonomistyrning.  Vi söker  Vi uppmuntrar både dig i början av din yrkeskarriär och dig med längre erfarenhet att söka. Personlig lämplighet värderas högt och särskilt att: Du har förmåga att engagera andra i förändring Du är lösningsorienterad och mån om att hitta bra lösningar för andra Du är serviceinriktad, involverande och engagerande Du är duktig på att kommunicera och kan på ett pedagogiskt och tydligt sätt beskriva resonemang till olika målgrupper i både tal och skrift Du är lyhörd, strukturerad och verbal och tydlig Kvalifikationer Krav: Du har minst 3 års erfarenhet av schemaplanering på strategisk, taktisk och operativ nivå Du har erfarenhet av att arbeta i projekt och/eller förändringsinitiativ, alternativt har du genomgått utbildning i projektledningsmetodik Du har erfarenhet av att arbeta i tid- och lönesystem Relevant utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig Meriterande: Du har erfarenhet av schemaplanering inom hälso- och sjukvård Du har erfarenhet av att arbeta i PA-systemet Heroma Du har haft arbetsuppgifter som omfattar att leda andra i förändring och nya arbetssätt Du har erfarenhet av att ställa krav på systemutveckling exempelvis genom att lämna krav till IT-avdelning och/eller systemleverantör Du har erfarenhet av att arbeta i en stor och komplex organisation och i gränssnitt mellan olika verksamheter Om rekryteringsprocessen Urval sker löpande. Provanställning kan komma att tillämpas. Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Relationskoordinator

Vi söker en engagerad och kvalificerad Relationskoordinator till Lärarvikarie Sverige ABför att underlätta och optimera administrationen av våra lärare.Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa att processen mellan lärare och skola fungerar effektivt och smidigt. Vi behöver dig som vill vara navet i verksamheten och arbeta för att säkerställa att både lärare och utbildningsverksamhet har bästa möjliga förutsättningar. Vad innefattar rollen: Som Relationskoordinator spelar du en central roll i att stödja en effektiv och smidig utbildningsmiljö. I rollen agerar du kontaktperson åt både skolor och gentemot lärare vilket kräver att du är kommunikativ, detaljorienterad och organiserad som person. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från konsultbranschen inom utbildningssektorn för att kunna axla rollen. Du behöver också kunna jobbatätt och effektivt med vårt rekryteringsteam för att kontinuerligt hitta och attrahera de bästa lärarna till vår lärarpool. Rollen innefattar ett stort administrativt ansvar och ett ständigt pågående arbete med återkoppling och uppföljning. Därmed är struktur och dokumentation av yttersta värde. Vad vi ser hos dig: Relevant utbildning eller erfarenhet inom utbildningsadministration eller liknande områden. Relationsbyggande förmåga, förhandlingsförmågasamt försäljningskompetens. Förmåga att hantera utmanande situationer med högt fokus och effektivitet. Utmärkta organisatoriska och kommunikativa färdigheter. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter. Är proaktiv, lösningsinriktad och anpassningsbar. Har erfarenhet av och förståelse för rekryteringsprocesser, särskilt inom utbildningsområdet. Du är resultatinriktad, initiativtagande, flexibel samt har starkt kundservicefokus. Om du är en ambitiös och driven individ som vill göra en positiv inverkan på utbildningssektorn, ser vi fram emot din ansökan! Rekrytering sker löpande och kan komma att tillsättas inom kort. Vänta inte, skicka in din ansökan idag!

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Försäljningskonsult

Vi letar efter en engagerad individ som vill spela en nyckelroll i vårt tillväxtorienterade team inom IT-sektorn. Hos Aveer AB, en del av en växande koncern inom konsultbranschen, behöver vi en person som kan fungera som länken mellan våra kunder och våra konsulter. Den här rollen är inte bara administrativ; den innebär att vara den centrala kontaktpersonen och driva processen för att matcha rätt uppdrag till våra konsulter. Vi är Aveer, ett dynamiskt IT-konsultföretag och vi är just nu på en spännande tillväxtresa och söker en erfaren administratör som är redo att leda och ta ansvar för att växa och blomstra. Hos Aveer är alla möjligheter öppna för dem med stora visioner som vill vara med och bygga vår framtid. Vi är en del av Nordic Invest.in Group och det ger oss fördelen av ett starkt gemensamt nätverk med mycket kompetens inom koncernen – en rik källa till kunskap och stöd. Hos oss på Aveertror vi på att samarbete är nyckeln till framgång och strävar efter en arbetsmiljö präglad av hög ambition och öppenhet. Vi älskar att lösa problem och att leverera resultat. Vi söker någon somär proaktiv, detaljorienterad och som inte är rädd för att ta egna initiativ.Att vara delaktig i företagets tillväxtresa kräver att du är en självgående person med en stark vilja att driva din utveckling och vara modig nog att anta nya utmaningar. Rollen innefattar att Hanteraoch underhålla relationer med stora globala klienter samt konsulter. Administrera kontrakt och avtal med kunder och konsulter. Aktivt delta i förhandlingar samt upprätthålla kommunikation med nyckelkunder ochpartners. Koordinera och organisera möten, evenemang och affärsresor. Arbeta nära försäljnings- och rekryteringsteam för att förstå klienters behov samt säkerställa rätt matchning av IT-konsulter. Vi ser gärna att du Har gedigen erfarenhet inom administration, företrädesvis inom IT eller konsultbranschen. Besitter djup förståelse för IT-sektorn och dess komplexa affärsmiljöer. Har utmärkt kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift,på både svenska och engelska. Är proaktiv, beslutsfattande och kan hantera flera uppgifter samtidigt i en snabbt föränderlig miljö. Har starka relationsskapande färdigheter samt förmåga att arbeta effektivt med både kunder och konsulter. Har försäljningskompetens och är resultatinriktad, initiativtagande, flexibel samt organiserad och noggrann. Den person vi söker värdesätter relationsbyggande och tar ansvar för att leverera hög kvalitet gentemot både kunder och kollegor. Rollen kräver stark organisatorisk förmåga, effektiv kommunikation och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi behöver någon som tar eget ansvar för att skapa möjligheter och driver aktivt för att nå uppsatta mål.

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundrelationskoordinator

Wabra AB är ett expanderande konsultbolag specialiserat inom ekonomi och juridik. Vi är på en spännande tillväxtresa och söker en engagerad och proaktiv individ som vill spela en central roll i vårt team. Som en del av Wabra AB kommer du att vara länken mellan våra kunder och våra konsulter och därmedvara en nyckelperson i processen med att matcha rätt uppdrag med rätt kompetens. Vi söker en erfaren säljare, administratör eller relationshanterare för att hantera och stärka våra relationer inom ekonomisektorn, där vi specialiserar oss på att tillhandahålla ekonomikonsulter till globala börsnoterade företag. Vi behöver dig som är som är proaktiv, detaljorienterad och som inte är rädd för att ta egna initiativ. Rollen innefattar ett stort administrativt ansvar och ett ständigt pågående arbete med återkoppling och uppföljning. Därmed är struktur och dokumentation av yttersta värde. Vi söker dig som kan: Hantera och underhålla relationer med stora globala klienter och ekonomikonsulter. Sköta administrationen kring kontrakt och avtal med kunder och konsulter inom ekonomiområdet. Koordinera och organisera möten, evenemang och affärsresor för våra kunder och konsulter. Aktivt delta i förhandlingar och upprätthålla kommunikation med nyckelkunder och partners inom ekonomisektorn. Arbeta nära försäljnings- och rekryteringsteam för att förstå och uppfylla klienters specifika behov inom ekonomi och säkerställa rätt matchning av ekonomikonsulter. Vi ser gärna att du: Har gedigen erfarenhet inom administration, företrädesvis inom ekonomi eller konsultbranschen. Besitter djup förståelse för ekonomisektorn och dess komplexa affärsmiljöer, särskilt inom börsnoterade företag. Har utmärkt kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift, på bådesvenska och engelska. Är proaktiv, beslutsfattande och kan hantera flera uppgifter samtidigt i en snabbt föränderlig miljö. Har starka relationsskapande färdigheter och förmåga att effektivt arbeta med både kunder och ekonomikonsulter. Är resultatinriktad, har försäljningskompetens, är driven och självgående samt organiserad och noggrann. Känner du att detta är ett uppdrag för dig? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande!

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Söker du dig en praktikplats inom rekrytering under hösten 2024 i Sthlm?

Är du mitt i din utbildning inom personal eller ekonomi på universitet/ högskola och söker en utvecklande praktikplats? Är du redo att fördjupa dig inom den spännande världen av bemanning och rekrytering? Då väntar en unik möjlighet hos oss! Kom och bli en del av StudentConsulting. Vi är en av Sveriges mest framstående aktörer inom bemannings- och rekryteringsbranschen med närvaro över hela Norden. Vi är ett dynamiskt och ungdomligt företag med snabba beslutsvägar och en passion för att skapa perfekta matchningar mellan kompetens och arbetsplats. Om du är redo att dyka in i branschens spännande värld kommer du få fördjupa dig och bli en del av vårt team under din praktik! Som praktikant hos oss kommer du att få stötta och lära dig av våra rekryterare i rekryteringsprocessen. Du kommer att få inblick i hela processen och utveckla dina kunskaper inom rekrytering. Under praktiken kommer du att få testa en mängd spännande uppgifter så som: o Annonsutformning o Urvalsarbete o Telefonintervju o Delta i personliga intervjuer o Referenstagning o Avancerad sökning i vår omfattande databas o Schemaläggning o Telefonkontakt med konsulter/kandidater o Administrativa uppgifter Arbetet utförs på vardagar under kontorstider på vårt nyrenoverade kontor i centrala Stockholm. Period för praktiken kan variera utifrån när just din utbildning har planerat in praktik, men tanken är under hösten 2024 med start kring aug/okt. Din profil För att vara aktuell för vår spännande praktikposition behöver du studera vid högskola, universitet eller en yrkesutbildning med en minst 8 veckor lång praktikperiod. Vi letar efter någon som är mer än bara engagerad – vi vill ha någon som är passionerad, framåt och nyfiken. Om du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö, att knyta värdefulla kontakter och att vara en viktig del av ett samspelt team, då kan detta vara drömchansen för dig. Din förmåga att anpassa dig och uppnå resultat kommer ser vi som en fördel. Låter detta som något för dig? Gör en intresseanmälan och ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Administrativ koordinator till bolag i Stockholm

Om tjänsten Vi söker nu för vår kunds räkning en erfaren och driftig administrativ koordinator för att stärka teamet i Stockholm. Som administrativ koordinator kommer du att spela en central roll i att säkerställa smidiga verksamhetsprocesser och bidra till effektivitet och framgång för vår organisation. Arbetsplatsen präglas av en positiv atmosfär, där samarbete och personlig utveckling står i fokus. De strävar efter att skapa en miljö där varje individ kan blomstra och göra skillnad. Låter det som något för dig? Läs vidare nedan och sök tjänsten redan idag! Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Arbetsuppgifter Som administrativ koordinator spelar du en nyckelroll för avdelningens administration och har breda kontaktytor, både internt och externt. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak innefatta: • Koordinera och utföra administrativa uppgifter såsom hantering av korrespondens, dokumentation och arkivering • Hantera kalendrar, mötesbokningar och reseplanering för ledningsgruppen • Assistera med att förbereda rapporter, presentationer och andra dokument • Fungera som kontaktperson för interna och externa intressenter samt leverantörer • Stödja och assistera vid olika projekt och evenemang • Upprätthålla och förbättra effektiva system och processer för att optimera verksamhetens flöde Kvalifikationer • Erfarenhet av liknande administrativa roller • Stark organisatorisk förmåga med förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt • Utomordentlig kommunikationsförmåga både i tal och skrift på svenska och engelska • Goda kunskaper i MS Office-paketet och en god systemvana • Förmåga att arbeta självständigt och i team • Högt fokus på detaljer och noggrannhet Som person tror vi att du är initiativtagande och tar ett stort eget ansvar för ditt arbete. Vidare är du duktig på att strukturera upp information och trivs med att lösa problem. Övrigt Tillträde: Maj/juni Omfattning: Heltid Plats: Stockholm Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag! Vi ser fram emot att välkomna en driven administrativ koordinator till vårt team i Stockholm!

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Samordnare till Judiska Hemmet

Vi söker en samordnare till Judiska Hemmet. Arbetsuppgifterna består av: Planera och följa upp introduktion av nyanställda, schemaläggning, ansvara för schemajustering och bemanning. Meriterande är om du har goda kunskaper i schema- och bemanningsprogrammet Medvind samt arbetat som samordnare tidigare. Vi önskar att du har god datorvana, behärska Word, Excel, erfarenhet av dokumentation, förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, är flexibel och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och ekonomi. Du är också mottagarfunktion när det gäller sjuk- och friskanmälan. Som samordnare ansvarar man bl. a för bemanningen av omvårdnadspersonal. Du ska vara enhetschefernas högra hand och bistå i olika administrativa uppgifter (Nyckelskåp, beställa olika behörigheter) samt introducera ny personal. Dagarna går snabbt hos oss och det här är ett arbete för dig som tycker om att organisera och som inte blir stressad av många telefonsamtal och många snabba beslut som måste tas under en dag. Du är en person som trivs med att arbeta i högt tempo och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är driven, serviceinriktad, självgående, strukturerad och noggrann. Vi vänder oss till dig som är intresserad av att arbeta på Judiska Hemmet i Hammarbyhöjden, Stockholm som är ett vård- och omsorgsboende. Restid från Stockholms central är ca. 10 min. Judiska Hemmet drivs av en icke vinstdrivande ideell förening och vi har totalt 76 lägenheter med inriktning somatik och demens. Förmåner är friskvårdsbidrag 3300 kr per år samt möjlighet att äta subventionerade måltider. Under år 2024 har vi höjt friskvårdsbidraget till 4500 kr. På Judiska Hemmet arbetar vi som brinner för att sätta de boendes behov och önskemål i fokus. Att arbeta hos oss innebär att du får lära känna den judiska kulturen. Vi följer judiska traditioner och har kosher mathållning. Rekrytering sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten inleds av 6 månaders provanställning. Hör av dig med personligt brev och cv så hör vi av oss till dig! Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Personalplanerare Växjö

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om jobbet På Connect Bus spelar vi en avgörande roll i att främja hållbarhet och tillväxt samtidigt som vi ger värdefulla samhällstjänster. Genom att erbjuda kollektivtrafik möjliggör vi daglig pendling, skolskjutsar och färdtjänstresor för tusentals människor varje dag. Som en del av vårt team får du möjlighet att vara med och forma framtidens hållbara samhälle samtidigt som du deltar i vår spännande tillväxtresa. Som personalplanerare hos oss på Connect Bus i Växjö spelar du en nyckelroll i att säkerställa att vår personalresurs används effektivt och att vi kan erbjuda en pålitlig och högkvalitativ kollektivtrafikservice till våra passagerare. Om dig Du är en engagerad och ansvarstagande person som brinner för att skapa en smidig och effektiv kollektivtrafikupplevelse för våra resenärer. Som vår framtida Personalplanerare är du en självgående person med förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och fatta snabba beslut i en ibland pressad miljö. Du är en kommunikativ person som trivs med att samarbeta med olika intressenter, inklusive förare, andra teammedlemmar och externa parter, för att säkerställa att vår kollektivtrafik lever upp till högsta standard. Du har även förmågan att arbeta strategiskt och långsiktigt för att planera och optimera vår personalresurs. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du har förmågan att snabbt anpassa dig till förändrade förhållanden och prioritera dina uppgifter efter behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Personalplanerare på Connect Bus, är din roll central för att säkerställa en smidig och effektiv drift av vår trafik. Du kommer att leda, fördela och övervaka personalbemanningen för att säkerställa att vi har rätt personer på rätt plats vid rätt tidpunkt. Det innebär att du arbetar aktivt med schemaläggning, bemanningsplanering samt semester- och ledighetsplanering för våra anställda. Att hålla koll på lönerapporteringen är också en viktig del av din roll. Dessutom är du ansvarig för att upprätthålla en öppen och effektiv kommunikation med vår trafikpersonal, vilket innebär att du erbjuder stöd och vägledning vid behov. När det uppstår personalavvikelser är du den som agerar snabbt och proaktivt för att lösa situationen. Du arbetar med att hantera akut personaltillsättning för att säkerställa minimal inverkan på våra resenärer. Din passion för att skapa en smidig och hållbar kollektivtrafikupplevelse, tillsammans med din förmåga att hantera komplexa situationer och samarbeta med olika intressenter, gör dig till en viktig del av vårt team här på Connect Bus. Ditt team På Connect Bus är vi stolta över vårt engagerade och dynamiska team som arbetar tillsammans för att säkerställa en smidig och pålitlig kollektivtrafik för våra resenärer. Som en del av vårt team kommer du att vara placerad på vår depå i Växjö, där du kommer att arbeta nära dina kollegor för att säkerställa att den dagliga driften fungerar som den ska. Vi värnar om alla våra medarbetare och tror på styrkan i samarbete och gemensamt ansvarstagande. Vi strävar alltid efter att skapa en positiv och stödjande arbetsmiljö där varje medlem i teamet känner sig sedd, uppskattad och respekterad. Kvalifikationer och färdigheter Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande, samt 1–2 års erfarenhet av kollektivtrafikbranschen. Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta med Office-paketet samt goda kunskaper i planeringssystem. Erfarenhet av schemaläggning och personalhantering är meriterande. Du har goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift. Du har stark organisatorisk förmåga och förmåga att arbeta i högt tempo samt goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter. Du har förmåga att fatta snabba och korrekta beslut under pressade situationer. Dessutom erhåller du kunskap om relevant lagstiftning och avtal inom kollektivtrafiksektorn. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning efter provanställning. Omfattning: Heltid, enligt överenskommelse. Ansökningsperiod Skicka in din ansökan senast den 2024-05-17, vi kommer att behandla inkomna ansökningar efter hand, så du behöver vänta inte till sista ansökningsdag.   Om oss  Connect Bus är ett av Nordens ledande företag för persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken! Vi erbjuder ett brett utbud av transportlösningar, inklusive linjebussar, flexlinjebussar och fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik. Med över 3 700 medarbetare och en imponerande flotta på över 2 700 fordon, spridda över 64 depåer, är vi stolta över att vara den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och den femte största i Sverige! Vårt team består av högt kvalificerade och erfarna individer, som arbetar tillsammans för att säkerställa högsta kvalitet och tillförlitlighet i alla våra tjänster. På Connect Bus är det viktigt att varje anställd delar vår vision och våra värderingar. Med visionen att leda omställningen till hållbart resande genom innovation och engagerade medarbetare, strävar vi efter att skapa en arbetsmiljö där varje individ känner sig delaktig och engagerad i att uppnå våra gemensamma mål. Vår värdegrund: Ansvarstagande: Vi tar hand om människor och miljö genom säkra och hållbara prioriteringar Engagerade: Vi utför vårt arbete med stolthet och löser dagens och morgondagens utmaningar Inkluderande: Vi har plats för alla och skapar tillsammans de bästa upplevelserna och resultaten

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024