Om kunden Kunden är en kille på 5 år och behöver hjälp med allt i sin vardag. Du jobbar i kundens hem utifrån uppsatta och tydliga rutiner. Kunden behöver lugn och ro så det är viktigt att du är lyhörd för vad kunden behöver för tillfället. Kunden har mycket omvårdnad samt sjukvårdsinsatser vilket göra att det krävs att du är lösningsfokuserad och gillar att arbeta för kundens bästa. Det finns en katt hemma hos kunden. Om anställningen Vi söker personliga assistenter som kan arbeta som tim vid behov och hoppa in vid ordinarie personals frånvaro och ledigheter och för rött person finns möjlighet till tjänst. Timanställd vid behov: Du kommer arbeta på korttidsfrånvaro så som sjukdom hos personalen men även långtidsledigt som jul och sommarledighet kan förekomma. Arbetet är fördelat på dag-, eftermiddags-, kväll- samt vaken nattpass. Du jobbar både vardagar och helger. Du bör behärska svenska i både tal o skrift. Du kommer få god introduktion och utbildning hos kunden för att säkerställa trygghet mellan dig och kunden. Personliga egenskaper Vi söker dig som är van att jobba utifrån uppsatta rutiner. Du kommer jobba aktivt utifrån kundens behov. Du ska ha hög arbetsmoral och ansvarskänsla. Hos kunden finns det mycket hjälpmedel så som lift, salivsug, syrgasmask, syrekontroll så du bör ha bra förmåga att ta för dig samt att kunna samarbeta med kollegor. Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Ett plus är om du arbetat med barn med trakeostomi tidigare. Utdrag från belastningsregistret kommer att ske så det är bra om du har ett aktuellt belastningsregister redo. Välkommen in med din ansökan! Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej, jag vill gärna hitta en assistent som vill förgylla min vardag. Jag är en kvinna mitt i livet som bor i villa med med sambo och barn. Uppskattat vore att få hjälp med förflyttningar (jag är rullstolsburen), toalettbesök, dusch, städ, matlagning,träning, inköp samt lättare trädgårdsarbete. Vill gärna komma utomhus en sväng varje dag. Jag är intresserad av kost, träning och du får gärna vara likasinnad och även allmänbildad så vi kan ha givande diskussioner. Vi ser gärna att du är rökfri och med erfarenhet av personlig assistans. Då det finns ett barn i hemmet så behöver vi ett belastningsregister. Arbetstider ca: 8-12, 14-17 varje dag, ibland kan kvällar förekomma 21-22. Omfattning: Timvikariat/extra vid behov Tillträde: Enligt överrenskommelse. Tänker du att detta passar in på just dig tycker jag att du ska söka tjänsten - gärna redan idag. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker nu en engagerade och ansvarstagande personlig assistent till en av våra kunder bosatt på Sollerön. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie och som assistent förväntas du vara flexibel och kunna arbeta under dygnets alla timmar, både vardagar och helger. Under nattetid tillämpas väntetid. Startdatum sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan påbörja en introduktion snarast möjligt. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern som lever med både Parkinson och ALS. För att underlätta vardagen använder hon hjälpmedel som andningsmask, duschstol, rullstol och trapphiss för att ta sig mellan våningsplanen. Som assistent hos henne kommer du att vara en förlängning av hennes armar och ben och hjälpa henne med uppgifter hon själv inte längre kan utföra, oavsett om de är små eller stora. Du blir den som stödjer henne med allt från att skriva till att hantera praktiska sysslor i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis innebära: Hjälpa henne med dagliga rutiner, så som hushållssysslor. Assistera vid förflyttningar och hjälpa till med på- och avklädning. Du kommer även att uppmuntra och delta i hennes stora intressen, som matlagning och trädgårdsarbete. Du hjälper inte bara till med det praktiska utan skapar också glädje och engagemang genom att dela hennes intressen. Tillsammans ser ni till att hennes dagar fylls med värdighet, glädje och omtanke. Eftersom vår kund har haft både hundar och hästar tidigare, ser hon det inte som något hinder att du som assistent har egna husdjur. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har en lugn och trygg personlighet, men som samtidigt har "skinn på näsan". För att trivas i denna roll ser vi gärna att du delar kundens intressen för både trädgårdsarbete och matlagning. Du har en stark förmåga att arbeta med människor och kan snabbt sätta dig in i deras behov och anpassa ditt arbetssätt därefter. Du är lyhörd, tar egna initiativ och hittar lösningar där andra ser hinder. Engagemang och närvaro är självklara delar av ditt arbetssätt, och du skapar en positiv och meningsfull vardag för de du hjälper. KRAV B-körkort och tillgång till bil. Tidigare erfarenhet av arbete inom vården. MERITERANDE Erfarenhet av att arbeta med ALS eller Parkinson. Sysselsättningsgrad: Timvikarie. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Du kommer att inga i en assistentgrupp som jobbar for att ge var uppdragsgivare basta mojliga assistans. Uppdragsgivaren ar en man i 25-årsåldern som bor i egen lagenhet och lever ett aktivt och socialt liv. Mannen jobbar som ungdomsledare inom kyrkan dar du som assistent kommer vara med under hans arbetstid och vi ser det som positivt om du delar mannens kristna livsaskadning. Mannen kommunicerar med hjalp av bildstod (Bliss) och det ar darfor viktigt att du beharskar det svenska spraket i tal och skrift, Utover det soker vi dig som ar en mogen, ansvarsfull, glad och positiv person. Du ar kreativ med en vilja att hitta pa aktiviteter samtidigt som du ar strukturerad da struktur ar viktigt i uppdraget. Vi söker dig som kan tänka dig att pendla mellan Växjö och Horda för att jobba dygnspass. Novum ar en rikstackande assistansanordnare som arbetar utifran en kristen vardegrund vars ambition ar att gora skillnad for individen, branschen och i samhallet. Lopande urval gors, darfor kan tjansten komma att tillsattas innan sista ansokningsdatum. I detta uppdrag ser vi det som krav att du: Beharskar det svenska spraket flytande i tal och skrift Har korkort Om anstallningen Detta ar en tjänst är ett sommarvikariat där det finns möjlighet att fortsätta med behovsvikariat dar vi ser att du kan hoppa in och jobba vid behov under en längre tid. Det kan också bli möjligt att få vissa fasta tider. Arbetstiden ar forlagd till dygnspass Vi erbjuder fast timlon enligt overenskommelse. Ovriga ersattningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker lopande och mer information om uppdraget fas vid en eventuell intervju. Tilltrade sker enligt overenskommelse. For anstallning hos Novum Assistans kravs att du har ett BankID och godkanner att anvanda ditt BankID i tjansten.
HEJ! Jag är en tjej på 21 år som just nu söker dig som vill jobba som min personliga assistent! Du kommer vara anställd av mitt assistansbolag Vivida Assistans, men själva jobbet utför du där jag befinner mig, till exempel hemma i min lägenhet eller på KTH där jag studerar. KORT OM MIG Jag bor i centrala Stockholm och studerar mitt andra år på civilingenjörsprogrammet i datateknik. Jag har en muskelsjukdom vid namn nemalinmyopati, vilket är en form av muskelsvaghet—därför behöver jag din hjälp vid de flesta fysiska moment som förflyttningar, påklädning, dusch med mera. Lägenheten är en studentlägenhet som ligger nära Stadion så det finns goda kommunikationsmöjligheter i form av både buss och tunnelbana. Ett assistentrum med säng finns även i lägenheten. På min fritid lägger jag en hel del tid på mina studier, men ibland brukar jag till exempel träna på gym och då behöver jag din aktiva hjälp. Jag behöver även hjälp med diverse hushållssysslor etcetera. Jobbet kan alltså variera från dag till dag och det är viktigt att du som person är flexibel i ditt sätt. Det är också viktigt att du är en god lyssnare och kan respektera min integritet då jag själv berättar vad jag behöver hjälp med. VEM SÖKER JAG? - Är du en flexibel person som kan arbeta lugnt och metodiskt? Då kan detta vara en tjänst för dig! - Arbetet innebär en del lyft så det är därför viktigt att du är ganska stark och har god fysik. Har du erfarenhet av att jobba som personlig assistent är det självklart positivt, men viktigast är din personlighet och att vi kan bygga upp ett ömsesidigt förtroende. - Det är positivt om du har körkort men det är inget krav. - Jag är som sagt själv tjej och vill därför att även helst att du ska vara det. Det är ett plus om du är 20–35 år gammal. - Jag har en katt som bor hos mig ibland så det är bra om du inte är allergisk. ARBETSTIDER OCH TJÄNSTGÖRINGSGRADER Du kommer få jobba ca 3 långa pass per 2 veckor, dvs ca 6 långa pass per månad, det blir 50% Jag önskar även att du är villig att hoppa in andra tider ifall mina andra assistenter är sjuka eller lediga. Om du har en annan sysselsättning som du tänker kombinera med detta får du gärna skriva i din ansökan vilka dagar du redan är uppbokad. Arbetet kommer innefatta dagtid, kvällstid samt nattarbete. Det är då väntetid, så kallad jour, på natten. Detta innebär att du sover på arbetsplatsen och finns tillgänglig när jag behöver hjälp. NÄR KAN DU BÖRJA JOBBA HOS MIG? Jag behöver en ny assistent till augusti, och gärna att du kan gå intro innan. DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan! UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor strax utanför Visby. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro med möjlighet till mer arbete under sommarperioden. Du bör vara bekväm med kroppsarbete då kunden hjälper till med diverse saker på familjens lantbruk och ofta får då assistenten hjälpa till med de sysslor vår kund inte själv klarar av. Dina arbetsuppgifter kan även innefatta att du hjälper vår kund med av- och påklädning, personlig hygien, förflyttningar, hushållssysslor och att du är med på kundens arbetsplats. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dagtid, under både vardagar och på helger. Om kunden Du får gärna ha ett sportintresse, då vår kund har ett stort intresse för sport och åker runt på olika aktiviteter kopplat till detta. Om dig Som person bör du vara social och drivas av att hjälpa människor och som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller personlig assistans, Delar kundens sportintresse. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker en personlig assistent till en glad och busig tjej på 3 år som tycker om att vara ute och leka. Kunden bor centralt i Gävle tillsammans med mamma, pappa, en storebror på 5 år och två katter. Kunden har en röresle- och utvecklingsförsening, och kommunicerar med Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i form av stödtecken och bildstöd. Kunden har epilepsi samt kontinuerlig matning i knapp. Vem är du? Här önskas en kvinnlig assistent i 30-årsåldern. Du behöver vara lekfull och driven, eftersom att du kommer att vara en viktig person i ett litet barns liv. Det är viktigt att du har en bra hand med barn. Det är bra om du har körkort och bil, men det är inget krav Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av knapp på magen, epilepsi och AKK. Du måste vara rökfri och det är viktigt att du kan arbeta i ett hem där det finns pälsdjur. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på dagtid, eftermiddag och vaken natt. Därför är det viktigt att du kan arbeta dygnets alla timmar. Vi söker ordinarie personal. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar __________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se __________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Vi söker personlig assistent till en pojke i 8 års åldern med autism och lindrig utvecklingsstörning. Han bor i Ulricehamn på en liten gård. Du som söker behöver vara en kreativ, trygg och positiv problemlösare. Du som assistent kommer vara en vägledande vän och stötta honom i hans vardag. Du som söker behöver vara hundvan och ej allergisk då familjen har hund. Tjänsten kommer främst innebära längre pass med sovande jour. Vi erbjuder timanställning och vikariat Vikariatet ca 68% gäller från slutet av maj till november. Timanställning omgående. Företagsinformation Bärkraft Assistans AB arbetar med assistans för barn, ungdomar och vuxna som har funktionsnedsättningar som ger rätt till personlig assistans enligt LSS.
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Nu söker vi personliga assistenter till vår manliga kund i Hässelby. Vi söker flera personliga assistenter både till fasta schemarader och timvikarier vid behov. Kunden har nervsjukdomen ALS och har ett omfattande hjälpbehov. Tillsammans med en kollega kommer du ansvara för all typ av personlig omvårdnad, förflyttningar, andningshjälp med mera. Du kommer arbeta i kundens hem och kunden har dubbelassistans alla dygnets timmar. Kunden är trakeostomerad samt sondmatas. Kommunikation är möjlig i viss mån genom mimik och med stöd av Tobii (eyetracking). Kunden bor med sin familj samt en hund. Exempel på förekommande arbetsuppgifter: Personlig omvårdnad, hygien, förflyttningar med mera. Sondmatning Arbete med hostmaskin, slemsug och ventilator Utföra träningsprogram och stretchning. Följa med kund på besök i hälso- och sjukvården. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Det är meriterande med någon form av vårdutbildning såsom undersköterske- eller vårdbiträdesutbildning. Du bör ha erfarenheter av nervsjukdomen ALS samt ha hanterat medicinsk utrustning såsom slemsug, ventilator och hostmaskin. Det är meriterande med erfarenhet av palliativ vård. För att passa som personlig assistent till denna kund bör du vara lugn, positiv och ha mycket god samarbetsförmåga. Du ska ha förståelse för sjukdomen samt vara empatisk och lyhörd för kunden och hans familj. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstid så länge assistansuppdraget varar / behovsanställning Omfattning: Heltid / deltid Arbetstid: Dag / Kväll, helgarbete förekommer. Tillträde: Snarast Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
Är det dig vi söker? Vi söker dig som tycker om att vara aktiv men även kan njuta av lugna dagar hemma! Du är positiv, har stort tålamod och har erfarenhet av personlig assistans. Ett stort plus är kunskap och erfarenhet av TAKK. Bad, promenader vid havet och bollaktiviteter är stora intresse för kund. Vi ser gärna att du gillar att motivera och hjälper till i planeringen av aktiviteter. I tjänsten ingår dagliga sysslor som städ och matlagning. Vi ser gärna att du har intresse för matlagning och kan tillsammnas med kund laga mat. Vi söker personal till en helt ny assistentgrupp med dygnet runt assistans. Passen är dygnspass med väntetid på natten. Vi ser fram emot din ansökan! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Välj ett jobb för att visa detaljer