Vi söker trygga och ansvarsfulla kvinnliga personliga assistenter till en glad tonårstjej! Just nu har vi en ledig tjänster både under dagentid samt vaken natt. Då schemat nu ska göras om så kommer det finnas möjlighet att påverka sin tjänstgöringsgrad. Kunden älskar att bada, lyssna på musik, lek och bus. Som assistent kommer du att assistera kunden med allt såsom hygien, sondmatning, medicinering, träning, kommunikation och förflyttningar. Tidigare erfarenheter inom dessa områden är ett plus. Det ingår introduktion för att du ska lära dig rutiner och sådant du behöver kunna i jobbet med kunden. Att jobba som personlig assistent: Att arbeta som personlig assistent innebär att du får möjligheten att göra en verklig skillnad i en annan människas liv. Du blir en del av kundens vardag och får möjlighet att bygga en stark och meningsfull relation. Genom att stödja och assistera kunden i deras dagliga liv, bidrar du till att öka deras livskvalitet och självständighet. Samtidigt får du själv en stor möjlighet till utveckling, både personligt och professionellt. Arbetsuppgifter: Hjälpa kunden med daglig omvårdnad och rutiner Följa med till skolan och fritidsaktiviteter Hjälpa henne att förmedla sin kommunikation till omvärlden Vi söker dig som: Är en tjej/kvinna och behärskar svenska språket väl Ser detta som ett långsiktigt arbete Är öppen för att lära dig att använda tecken som stöd i din kommunikation med kunden Är rökfri och inte har pälsallergi Är utåtriktad som person och har lätt för att ta egna initiativ Vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten gäller assistans till ett barn under 18 år, vilket innebär att du behöver kunna visa upp ett utdrag ur belastningsregistret utan anmärkning. Ta gärna med detta redan vid första intervjutillfället. Ansökan: Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ett eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Hej, Letar Du efter ett givande, roligt och varierande arbete som personlig assistent? Ett arbete där Du får vara med och göra skillnad för en annan person? Då har jag kanske uppdraget för Dig. Jag söker efter en personlig assisten som vill arbeta hemma hos mig i Örebro. Du ska hjälpa till med allt i min vardag, måltider, personlig hygien, fritidsintressen, Du kommer att vara min förlängda arm och tar vid och hjälper till där min funktionsnedsättning sätter gränser. I din roll så ingår även att planera och strukturerar upp min vardag tillsammans med mig allt för att jag ska bli så självständig som möjligt. Jag har Epilepsi. Den har bidragit till att jag har en intellektuell funktionsnedsättning. Jag har även en autistisk diagnos. Jag bor med min mamma i ett hus i Örebro. I min familj så ingår det även en häst och ibland brukar en av mina assistenter ha med sig en hund, så att du får inte vara allergisk om Du vill arbeta med mig. Du och jag kommer att hänga ihop i vått och torrt, på semestern, till fest och till vardags. Vi kommer att utveckla en nära relation till varandra. Därför är det viktigt att personkemin stämmer och att vi trivs ihop. För denna tjänst krävs det att DU: • Du ser detta uppdrag som långsiktigt • Du ska ha häst vana • Du ska vara lung, trygg tålmodig och inkännande • Du ska ha hög ansvarskänsla, vara flexibel • Du ska vara en pigg och framåt person • Behärska det svenska språket obehindrat i tal och skrift • Erfarenhet av autism och epilepsi är meriterande • Du ska vara rökfri • Du behöver ha körkort + om du har tillgång till bil Personkemin och personlig mognad är meriterande. Arbetstider/ Varaktighet: Tjänsten är på 65 % = 1 dygns pass/ vecka och att dag pass varannan vecka 8-18. Anställningsformen är: " Så länge assistansuppdraget varar" Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: omgående Ansök genom att skriva cv och personligt brev. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu två personliga assistenter till en rullstolsbunden tjej som bor i Hörby. Du erbjuds jobba som sommarvikarie och timvikarie vid behov. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat hjälp med personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar och lyft, medicinhantering enligt delegering samt omvårdnad kopplad till tracheostomi och sondmatning. Assistansen är dubbelbemannad, förutom under natten då en av assistenterna har väntetid. Vaken natt kan alltså förekomma vid sjukdom. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00 16:00 - 22:00 Om kunden Kunden är en tjej i 17-årsåldern som bor hemma tillsammans med sin familj. Hon går i skolan på vardagarna och tycker om att vara aktiv på olika sätt – hon gillar bland annat att gunga, vara ute i naturen, måla, lyssna på musik, pyssla, baka och spendera tid med sin familj. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en lugn, positiv och kreativ person – egenskaper som kunden verkligen uppskattar i sin omgivning. Det är också viktigt att du är flexibel, pålitlig och har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har automat körkort tillgång till bil inte är allergisk mot pälsdjur Det är meriterande om du har vårderfarenhet och vårdutbildning har tidigare erfarenhet av trach Omfattning: sommarvikariat samt extra vid behov Antal tjänster: 2 Tillträde: omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
. Vem är jag? Jag är en man i dryga 50-årsåldern som bor Göteborg, nära Korsvägen, och som nu söker en personlig assistent som kan jobba varannan helg. Jag har assistans på grund av min fysiska funktionsnedsättning som innebär att jag är rullstolsburen och behöver hjälp med personlig omvårdnad, förflyttningar, handräckning och vardagliga sysslor i hushållet. Jag är aktiv som person och gillar att vara ute, framför allt sommartid. Jag är verbal och arbetsleder själv. Mina intressen är bland annat matlagning och teknik mm. Vem är du? Det viktigaste för mig är inte vilka intressen du har, utan att vi klickar personlighetsmässigt! Eftersom jag är öppen för nya intresseområden är det ett plus om du är påhittig och tycker om att ta initiativ. Andra passande egenskaper är att du är lugn, trygg och en bra lyssnare. För att du ska känna dig trygg i din yrkesroll och för att jag ska känna mig trygg med dig kommer du bli erbjuden bredvidgång. Du kommer även få stöttning och vägledning av kollegor på plats och från koordinator på kontoret. Om tjänsten Denna tjänst omfattar i snitt 23 timmar per vecka vilket motsvarar ungefär 58% Arbetstiderna fördelas enligt ett fyraveckorsschema: * Vecka 1: Fredag kl. 08.00-00.00 & Söndag 08.00-23.00 * Vecka 2: Fredag kl. 08.00-23.00 * Vecka 3: Fredag kl. 08.00-00.00 & Söndag 08.00-23.00 * Vecka 4: Fredag kl. 08.00-23.00 Tjänstens tillträde är 25:e augusti, eller enligt överrenskommelse. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 1071 Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta hos en av våra kunder i Saxtorp. Vi erbjuder en tjänst på 42%. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner. Som assistent för denna tjänst hoppar du in och arbetar torsdagar och fredagar. Vi ser gärna att du är flexibel och har möjlighet att hoppa in vid behov även andra dagar. Det är ett utmärkt tillfälle för dig som har gott om tid och vill samla på dig värdefull arbetslivserfarenhet. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Torsdagar 07:00 - 17:00 Fredagar 07:00 - 14:00 Om kunden Kunden är en tjej i 17-årsåldern med Celebral Pares. Hon använder sig ibland av rullstol och behöver hjälp i vardagen med samtliga moment i sin vardag. Hon är en glad och kreativ tjej som älskar sång, dans och musik. Hon pysslar gärna när tid finns och gillar att vara ute. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har körkort & tillgång till bil är rökfri inte är allergisk mot pälsdjur Omfattning: deltid 42% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi på God Assistans söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent för att stödja och underlätta vardagen för våran kund. Omtanke är grunden i allt vi gör och något som är självklart för att kunna erbjuda bästa möjliga personliga assistans. Just nu söker vi en passionerad individ som vill bli en värdefull del av vårt team. Nu söker vi en vikarie till en trevlig assistans i Upplands Väsby! Som personlig assistent kommer du att arbeta med en kvinna, hon bor i Upplands Väsby. Vi söker främst en kvinnlig assistent som kan vara med och underlätta vardagen för våran kund. Ett arbetspass innebär bland annat att du: * Hjälper till med det mesta i vardagen, inkl personlig hygien. * Hjälper henne med vardagliga sysslor som att exempelvis diska, städa eller tvätta. * Ser till så att hon får i sig middag genom att värma mat och assisterar henne vid matbordet. * Åker med och handlar. Vi söker dig som: * Är över 18 år * Talar flytande svenska och har god kommunikationsförmåga. * Har körkort. * Är rökfri. * Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inget krav. * Är en trygg person med god självkänsla. * Är en ödmjuk person som brinner för att hjälpa andra människor. Vi söker dig som kan hoppa in vid vakanser. Vill du jobba extra så passar denna tjänst dig. Arbetstider: Vardagar dagtid mellan kl 08.00-16.00. Vi erbjuder: * Kollektivavtal * Individuell lönesättning. * Stöd i form av utbildningar och introduktionspass för dig som ny. God Assistans Policy är att vi tar in belastningsutdrag från samtliga anställda oavsett om du ska arbeta med en myndig eller omyndig person. Belastningsutdrag (för arbeta inom LSS) som du beställer här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/? Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt dedikerade team. Ansök nu och bli en del av God Assistans! #MITT God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se
Vi söker en assistent till vår kund som är en 16-årig glad och busig tjej med Cerebral Pares. Tjänsten är en timanställning. Du som assistent kommer hoppa in vid ordinarie assistents semester, övrig ledighet och sjukdom. Eventuellt kommer det även bli några vikariepass lediga till hösten. Det är viktigt att du har körkort och bil, då det behövs för att ta sig dit kunden bor samt att kunden har en anpassad bil (automat) som man kör henne i till skola, vårdbesök och fritidsaktiviteter. På fritiden gillar hon att gå ut och fika, bada, besöka Stallyckan och åka på olika utflykter precis som vilken 16-åring som helst. Hon har omfattande rörelsesvårigheter och har därav ett behov av ett flertal hjälpmedel så som taklyft, ståhjälpmedel, specialanpassade stolar samt olika kommunikationshjälpmedel. Du som assistent får en ingående bredvidgång för att lära dig hantera dessa. Du som assistent ska vara hennes stöd i de aktiviteter hon tycker om att göra, både i och utanför hemmet. Du följer även med på hennes utflykter samt besök på t.ex. habilitering, ortopedtekniska och hjälpmedelscentralen. Det är viktigt att du som söker är en positiv, trygg, lugn person som är lösningsfokuserad och driven. Arbetstiderna under skolterminen är morgonpass c:a 05:30-08:00 (tisdagar 07.30-10.00) samt eftermiddagspass ca 12.00-20.00 (Tisdagar 12.30-20.00). När man söker tjänsten är det extra viktigt att man kan ta morgonpass. På helg ligger arbetspassen mellan t.ex. 08:00-10.45, 08.00-19.00 eller 13.00-20.00. På vardagarna kan även arbetspass under dagtid förekomma, vid olika vårdbesök. Det kan även förekomma nattpass med sovande jour. Merparten av tiden är dubbelassistans, men det är stunder när du som assistent jobbar ensam. Under lediga dagar och lov ligger passen liknande passen på helger. Du får en bredvidgång innan du börjar arbeta självständigt. Företagsinformation Bärkraft Assistans AB arbetar med assistans för barn, ungdomar och vuxna som har funktionsnedsättningar som ger rätt till personlig assistans enligt LSS.
Är du lugn, pålitlig och lyhörd? Vill du göra skillnad i någons vardag? Då kan du vara den vi söker! Jag är en 61-årig man som bor i Borlänge. Nu söker jag en personlig assistent som kan assistera mig i min vardag. Min tal- och rörelseförmåga är nedsatt och jag är för närvarande rullstolsburen. Jag tycker om att åka bil med mina assistenter, göra korta utflykter, äta glass och ta korta promenader i naturen. Du kommer att assistera mig med mitt dagliga liv, inklusive påklädning, matsituationer och intim hygien. Matlagning, städning och vardagliga sysslor i hemmet är också en del av arbetsuppgifterna. Jag söker dig som är lugn, pålitlig och lyhörd. Du bör vara ansvarsfull, empatisk och självständig, samt initiativtagande och praktiskt lagd. Det är viktigt att du är bekväm med att laga mat och ta hand om hemmet. Vårdutbildning är ett plus men inget krav – det viktigaste är att vi får en bra personkemi. Omfattning: Extra vid behov Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på fast tillsvidaretjänst 80-85 % med start omgående, hos vår kund i centrala Skellefteå. Det är dubbelassistans hos kunden vilket innebär att man hela tiden arbetar två stycken assistenter samtidigt. Den vakanta tjänsten innefattar varierande arbetstider men dem flesta passen är förlagda dagtid på vardagar och helger. Enstaka längre pass samt nattpass förekommer. Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger enligt följande: Kl 06.55-15.00 Kl 07.00-16.00 Kl 07.00-18.30 (enstaka pass) Kl 15.30-07.00 (enstaka pass) Så du som söker måste vara tillgänglig för arbete vardagar och helger på dag, kväll, natt (vaken/jour). Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 35års åldern som bor i närheten av centrala Skellefteå. Han behöver din hjälp som assistent då han har autism och epilepsi. Assistansuppdragen är av övervakande och vägledande karaktär. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Medicinering, hjälp och vägledning. ÄR DU DEN VI SÖKER? En stor del av ditt arbete innebär att hjälpa och vägleda kunden i vardagliga situationer och i sociala interaktioner kring/med andra, samt att hjälpa kunden förstå sin omvärld. Du bör vara bra på att läsa av och analysera andra individers behov och situationer. Vi ser det som en fördel om du sedan tidigare har vana av att arbeta med förebyggande åtgärder och långsiktiga strategier. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska MERITER Erfarenhet av arbete inom autism Erfarenhet av lågaffektivt bemötande Sysselsättningsgrad: Tillsvidaretjänst 80-85 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Är du en social och pedagogisk person som gillar att ta initiativ och känner att du vill göra skillnad i en annan människas liv? Då tycker vi du ska ansöka till vår uppdragsgivare, en härlig tjej på 20 år som behöver utöka sitt team med en ny stjärna! Om tjänsten Vår uppdragsgivare är en ung tjej med aktiva dagar. Hon bor med sin familj i Jönköping. På vardagarna går hon på daglig verksamhet. På fritiden simmar hon, bowlar eller hittar på annat roligt med hjälp av sina assistenter. Vi söker nu nya medarbetare till vårt assistent-team. Som personlig assistent ger du stöd och finns till hands både i hemmet och på daglig verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår det personlig omvårdnad, assistera vid aktiviteter, stimulera, motivera och bidra till att göra varje dag till den bästa för vår uppdragsgivare. Kommunikationen sker genom tecken och bilder och därför är det viktigt att du är lyhörd, lugn och bra på att läsa av behov. Vem söker vi? För att ni ska trivas ihop krävs att du är en förtroendeingivande mogen kvinna med barnasinnet kvar och lätt till skratt. Du är strukturerad och har gott omdöme och drivs av att göra det lilla extra för någon annan. Vi önskar att du har erfarenhet från pedagogisk verksamhet eller arbete inom funktionshinderomsorg. Det är meriterande om du har arbetat med eller har ett intresse för hälsa och träning. Du kommer att arbeta i familj därför krävs det att du har integritet, är bra på samarbete och att kommunicera. I uppdraget förekommer aktiviteter som bad och ibland möte med djur vilket innebär att du som söker inte kan vara allergisk mot pälsdjur eller klor. Familjen åker på kortare och ibland längre semesterresor då assistenterna följer med, vilket också kan bli aktuellt för dig. Man arbetar efter ett rullande schema och då man arbetar i en tight grupp är det viktigt att man kan vara flexibel med arbetstider vid kollegors frånvaro. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • En deltid ca 50-70% • Tillträde 250901. • Möjlighet att börja som timvikarie innan dess finns. • Arbetstider som förekommer är dag, kväll, helg och natt (väntetid) enligt schema • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid en erfaren assistent Är det här tjänsten för dig? Skicka in din ansökan omgående då urval och intervjuer kommer ske löpande. För mer information kontakta ansvarig arbetsledare Mia Björk, [email protected] För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”.
Välj ett jobb för att visa detaljer