Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Tjänsten är på 100% förlagd dagtid och kvällstid på vardagar och helger. Arbetspassen varierar mellan 10-12 timmar på ett rullande tvåveckorsschema vilket innebär att du jobbar lika många dagar som du är ledig. Tjänsten söker sig till dig som är duktig på att läsa av hur någon mår. Arbetet kan innebära att du måste gå från 0-100 på sekunden då andnings och slem-problematiken kan ske akut. Ansvarsområden är bland annat att hjälpa till med slemsug, inhalationer, hostmaskin, BiPap, sondmatning, att hålla god ergonomi och förflyttningar till och från olika hjälpmedel. Jag som söker dig är glad, positiv och älskar livet. Jag ser glädjen i allting och är inte rädd för att utmana mig själv. Min muskelsjukdom, SMA Typ1, gör att jag behöver hjälp med att göra det mina kompisar gör. Det kan vara allt från att öppna korken på limstiftet till att skjuta på gåstolen så att jag kan åka med mina rullskridskor. En annan av mina aktiviteter är att bada och träna i bassäng och då är det bra om du som söker kan byta om och hjälpa mig i samma omklädningsrum. Du ska också kunna tala och förstå svenska i tal och skrift eftersom jag inte kan några andra språk. Du ska vara lyhörd för vad jag behöver och även kunna ta egna initiativ. Din arbetsplats är där jag är och vi utgår oftast från hemmet. Körkort är meriterande då vi bor en bit utanför stan. SMA (spinal muskelatrofi) Typ1 är en muskelsjukdom som gör en generellt muskelsvag i hela kroppen vilket betyder att alla muskler påverkas, allt från armar och ben till andning och svalg-muskulaturen. Sjukdomen har ingen kognitiv eller intellektuell påverkan. Vid frågor kontakta Assistanskoordinator Matilda - [email protected]
Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra uppdragsgivare boende i Jonsered utanför Partille. Uppdragsgivaren har till följd av en muskeldystrofi personlig assistans dygnet runt med viss dubbelassistans. Uppdragsgivaren har framförallt stora fysiska behov då han till stor del är förlamad. Han har olika hjälpmedel, bl.a. PEG och andningsstöd. Vem är du? För att passa för tjänsten så tror vi att du har ett lugn i dig själv och är bra på att läsa av andra människor. Du sprier en trygghet runt dig och gillar att vara ett stöd för någon annan i dess vardag. Vidare så tror vi att du: Har ett moget förhållningssätt. Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift. Är minst 20år gammal Är rökfri. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av assistansyrket, men inget krav då introduktion ges. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om tjänsten. Tjänsten är ca 70% med arbetspass förlagda dag, kväll och natt alla veckodagar. Om Konsensus Personlig Assistans Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personlig assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Röbäck, Umeå. Tjänsten är på 75% med start i augusti men innan dess finns möjlighet till arbete som timvikarie vid behov. Arbetstiderna är förlagda till dagtid kl. 08.00-17.00 och kväll/natt med sovande jour kl. 17.00-08.00 under vardagar och helger. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 60-årsåldern med många intressen, såsom stand-up, resor, äventyr och att umgås med familj och vänner. På grund av MS och synnedsättning behöver hon din hjälp som assistent i sin vardag. Din roll blir att stödja henne i både dagliga rutiner och aktiviteter, och tillsammans skapar ni en enklare och mer meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner som hushållssysslor och matlagning Hjälp med personlig hygien samt vid av- och påklädning Förflyttningar med hjälp av golv- och taklyft samt handräckning vid behov Följa med vid ärenden och inköp Deltaga i aktiviteter och resor, både lokalt och utrikes ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och göra skillnad i deras vardag. Eftersom du kommer arbeta i kundens hem, ställs höga krav på personlig mognad och hänsynstagande. Du är ansvarstagande, noggrann och har förmågan att anpassa dig efter kundens behov. Du är också initiativrik, stresstålig och kan hantera olika situationer med lugn. Punktlighet och att hålla tider är en självklarhet för dig. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Erfarenhet av arbete som personlig assistent Tåla att vistas vid cigarettrök i utomhusmiljö Ej allergisk mot pälsdjur då kunden har katt och du som assistent kommer hjälpa kunden med omvårdnad av katten MERITER Annan vårderfarenhet Erfarenhet av MS Sysselsättningsgrad: 75% Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Nu söker vi nya vikarier till vår uppdragsgivare i centrala Mjölby. Uppdragsgivaren bor i en egen lägenhet, hon är rullstolsburen och har hjälp med det mesta i sin vardag. Uppdragsgivaren tränar mycket antingen Boccia eller på Gym. Hon tycker om att hitta på saker när hon är ledig det gäller att du som assistent är aktiv samt att du gillar att laga mat. Uppdragsgivaren åker ofta på tävlingar vilket innebär att schemat kan ändras man arbetar mer i perioder och minder i perioder det innebär att man måste vara flexibel. Arbetstiderna varierar ibland arbetar man heldag 07:00-22:20 eller så är passet uppdelat på förmiddag och eftermiddag. Om uppdragsgivaren blir sjuk kan det bli så att man måste stanna över natten. Det krävs även Mycket goda kundskaper i svenska både i tal och skrift då uppdragsgivaren använder sig av Bliss karta för att kommunicer. Känner du att annonsen stämmer in på dig? Skicka då gärna in din ansökan.
Just nu söker vi dig som vill jobba extra som personlig assistent hos vår kund utanför Laholm. Du behöver ha tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Vad innebär den här tjänsten? Du kommer jobba extra vid behov året runt, men mer under skolloven. Arbetstiderna är ofta på eftermiddag/kväll och helg, samt ibland på dagtid under helger och lov. En sportintresserad kille söker personlig assistent. Assistansen utförs främst i barnets egen hemmiljö, som är både i Mellbystrand och Våxtorp. Du kommer att vara ett stöd i hans vardag, med bland annat personlig omvårdnad, kommunikation, lek och aktiviteter. Det är en kille som gillar hockey, hästar, spel och bus. Vi ser gärna att du är lekfull, har glimten i ögat samtidigt som du är ansvarstagande. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: • är pigg, glad, framåt och påhittig. • har erfarenhet från arbete med barn eller som personlig assistent. • tycker om djur, natur och sport. • tål pälsdjur. • har goda datakunskaper. • är rökfri. • har mycket goda kunskaper i svenska, framförallt i tal. • tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till bil. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Arbetspass bokas efter överenskommelse Arbetstider: eftermiddag, kväll och helg (ibland dagtid) Tillträde: enligt överenskommelse För arbete med barn krävs utdrag ur belastningsregistret. Du kan beställa detta här: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Fanny Helgesson, Verksamhetschef, 010-130 41 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Toppenjobb med långa pass! För kunds räkning söker vi en varm och empatisk kvinna som kan hoppa in vid behov för att assistera en man i 45-årsåldern i det dagliga livet. I uppdraget ingår att vara behjälplig vid förflyttningar, matsituation, viss hygien samt förekommande hushållssysslor. Han har nedsatt tal och det är därför av stor vikt att du har mycket god svenska alternativt engelska. Erfarenhet är inte ett krav, men starkt meriterande. Passen är förlagda kl. 8.30-23 vardagar samt 9.00-23 helger. Katt finns i hemmet. För rätt person finns det chans till en tjänst på ca. 80%. Att arbeta på God Assistans innebär: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) innan anställning. * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt dedikerade team. Ansök nu och bli en del av God Assistans! God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Kontaktperson på God Assistans: Therese Elmqvist #Mitt
035 Vård & Omsorg utför hjälp för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. 035 Vård & Omsorg söker Personliga assistenter till vårt arbetslag. Erfarenhet inom personligt assistans är meriterande. Du arbetar i kundens hem där du hjälper kunden utifrån dennes individuella behov. Vi söker dig som är engagerad, positiv men även som har gott tålamod och kan hantera person med mycket omsorg. Vi söker dig som vill jobba heltid/deltid och kan börja omgående eller enligt överenskommelse. #jobbjustnu Är du intresserad? Varmt välkommen med din ansökan!
Om jobbet: Kunden som söker är en kvinna 58år gammal bosatt i Gunnarskog. Hon bor i hus på landet så dina arbetsuppgifter utöver assistans i samtliga vardagliga situationer blir även hushållsarbete samt trädgårdsarbete. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och du arbetar för att kund ska bibehålla sina funktioner och kunna leva ett liv som alla andra utifrån sin egen vilja samt förutsättningar. Kvinnan för sin egen talan så det är av stor vikt att du är lyhörd, intresserad samt positiv till ditt arbete. Dina arbetsuppgifter innebär: förflyttningar personlig hygien matlagning vardagsaktiviteter etc. Djur finns i hemmet och promenader ingår i arbetet. Du som söker ska vara: Ansvarsfull och känna dig trygg i din yrkesroll. Ha "ryggrad" att stå upp för kund samt en egen viljan att assistera utifrån kundens självbestämmande. Du ska ha lätt för att kommunicera och jobba för ett positivt arbetsklimat inom assistansen. Du kommer få introduktion av kund samt van assistent för att du ska känna dig trygg att gå i tjänst på avtalade tider. Din arbetsgivare blir Din personliga assistans. Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal med Kommunal och erbjuder anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsförmåner.
Jag är en glad och positiv tjej som bor i Höör tillsammans med min familj. På grund av en muskelsjukdom, som medför nedsatt muskelstyrka, är jag i behov av personlig assistans i min vardag. Jag är kreativ och har intresse för pyssel, datorspel och jag uppskattar sociala sammanhang som att umgås med mina vänner. För att kunna leva ett aktivt och självständigt liv behöver jag stöd i de moment jag inte själv kan utföra. Tjänsten avser främst arbete under kvälls- och nattpass. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att assistera vid förflyttningar i sängen, vid toalettbesök, handräckning, samt stödja mig vid användning och förberedelse av andningsmask. Jag söker dig som är ansvarsfull, pålitlig, rökfri, ordningsam och trygg i din roll. Jag ser gärna att du är lugn och inte räds av att det ibland blir ett väldigt lugnt arbetstempo. Du bör också vara djurvän och inte ha allergi mot husdjur, då det finns djur i hemmet. Känner du att detta uppdrag passar dig? Välkommen med din ansökan! Företagsinformation Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer med funktionsnedsättning i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter. På Sydassistans erbjuder vi våra anställda utbildningar som är relevanta för arbetet med just din uppdragsgivare.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Vi söker en go, glad och pålitlig personlig assistent till en 35 årig man i Hässleholm som efter en dykolycka för femton år sedan bröt nacken och nu är beviljad assistans dygnet runt. Tjänsten är på 75% och arbetspassen är förlagda som 12-timmarspass dagtid och på natten med två timmar jour på nattpassen. Vår medlem berättar själv vad han vill ha hjälp med så arbetet innebär främst att vara hans armar och ben i vardagen. Det kan vara allt från att hjälpa till med av- och påklädning, åka iväg på utflykter eller att umgås med hans vänner och familj. Det är krav på körkort och då han har hund bör du inte vara allergisk mot pälsdjur. Har du erfarenhet av arbete som personlig assistent är det meriterande men det viktigaste är att personkemin stämmer. Vi kommer endast att höra av oss till sökande som blir aktuella för intervjuer. Har du några frågor får du gärna kontakta Björn på [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer