Nu söker vi en glad och behaglig person som vill ta plats i en varm och positiv familj som bor i Staffanstorps kommun. Du kommer att jobba som personlig assistent åt en kille som är 26 år och som har flera funktionsvariationer, såsom intellektuell funktionsnedsättning och autism. Du måste vara självgående och ansvarstagande samt ha ett öppet sätt för att passa för arbetet. Har du tidigare erfarenhet av autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning så är det meriterande, men inget krav. Du skall assistera den glada 26-åriga kille där hans funktionsnedsättningar begränsar honom. Det kan vara allt från att ordna en måltid, planera och genomföra en utflykt, gå på promenad, träna på gymmet eller bara finnas där som ett absolut stöd och trygghet. Du måste tycka att vara ute eller vara bland folk då killen älskar besöka shoppingcentrum. Ha tydlig kommunikation då killen inte kan läsa mellan raderna. Assistentens roll och erfarenhet Som assistent måste du kunna ta eget ansvar i jobbet ihop med kunden. Att kunna läsa av hans mående är en viktig del av arbetet samt att kunna anpassa aktiviteter och utmaningar efter hans dagsform. Du kommer att ingå i ett litet assistansteam, där du kommer vara förstärkning när ordinarie assistenter är sjuka eller har semester. Det uppdraget är perfekt om du pluggar och vill jobba extra vid sidan om. Du måste vara självgående och ansvarstagande samt ha ett öppet sätt för att passa för jobbet. Har du tidigare erfarenhet av autism, utvecklingsstörning är det meriterande men personkemin och hur du och killen trivs med varandra kommer ändå vara det avgörande. Killen bor nära både Malmö och Lund. Meriterande erfarenheter • Autismkunskap, pedagogisk kunskap. • Tala flytande svenska. • Omsorgserfarenhet. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Timanställning. • Start vid överenskommelse. • Vi söker en assistent som kan jobba vid behov. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor för att stötta upp till vårt team, är det du? Om tjänsten Nu söker vi fler timvikarier som kan arbeta vid behov med våra kunder i Uppsalaområdet. Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Här finns möjlighet att börja jobba omgående, alternativt till hösten. Arbetsuppgifter Som personlig assistent är du en viktig del av din kunds vardag, och du är med och bidrar till en meningsfull och trygg tillvaro. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kunden, men kan till exempel vara: Hjälpa till med dagliga rutiner såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar, personlig hygien, av- och påklädning, samt vid måltider Följa med på aktiviteter, träning eller hitta på roliga saker tillsammans Hjälpa till med förflyttningar och hjälpmedel Meriterande är om du: Har erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Kan jobba varierande arbetstider För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", vilket vi använder för alla våra anställningar. Omfattning: Timvikarier vid behov eller varierande sysselsättningsgrad utifrån de enskilda uppdragens behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och matchas du till någon av våra kunder så kommer du att bli kontaktad. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Vid frågor kontakta oss här via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Hej! Jag är en man på 56 år som bor i Vallentuna med mina två katter och jag söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag vid ordinarie personals frånvaro. Jag är förlamad från axlar och neråt (men helt klar i knoppen) och är rullstolsburen så du kommer att vara mina armar & fötter. Jag behöver hjälp med det grundläggande såsom mat, hygien, aktiviteter etc, så din arbetsplats är där jag befinner mig. Jag tillbringar stor del av min tid i hemmet men ibland är jag ute på resande fot och då följer du med. Mina intressen är pyssla om min trädgård och mitt hus. Jag har även ett stort bil-intresse & spenderar en del tid i mitt garage med olika projekt. Det vore positivt om du har liknande intressen. Jag ser gärna att du som söker är i 30-50 års åldern och kan bra svenska i tal & skrift. Jag utvecklas tillsammans med min assistent så det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull & har en god människosyn. Beskriv gärna i din ansökan om du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller något annat som du tror kan vara meriterande. Rätt personkemi är det viktigaste och går före eventuella andra meriter! Tjänsten är ett vikariat på 86% perioden 20250825-20260818, du arbetar dygn var 5:e dag, rullande schema. Finns stor möjlighet att vikariatet leder till en tillsvidareanställning. Varje arbetspass är 26.5 timmar, med start 07:00 och slut 09:30 dagen därpå (aktiv tid 24,5h, sovande jour 2h). Det är viktigt att du är flexibel då gruppen hjälps åt att täcka upp pass/byta med varandra vid sjukom, vab etc. Det är ett plus om du kan hoppa in med kort varsel! OBS! Registerutdrag från Polisens brottsregister krävs och bör tas med till ev intervju. Timlön enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. Vid intresse mejla ditt CV och Personliga brev till [email protected] Välkommen in med din ansökan!
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor för att stötta upp till vårt team, är det du? Om tjänsten Nu söker vi fler timvikarier som kan arbeta vid behov med våra kunder i Stockholmsområdet. Passa därmed på att söka till oss för en chans till arbete med start nu alternativt till hösten. Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Arbetsuppgifter Som personlig assistent är du en viktig del av din kunds vardag, och du är med och bidrar till en meningsfull och trygg tillvaro. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kunden, men kan till exempel vara: Hjälpa till med dagliga rutiner såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar, personlig hygien, av- och påklädning, samt vid måltider Följa med på aktiviteter, träning eller hitta på roliga saker tillsammans Hjälpa till med förflyttningar och hjälpmedel Meriterande är om du: Har erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Kan arbeta varierande arbetstider För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", vilket vi använder för alla våra anställningar. Omfattning: Timvikarier vid behov eller varierande sysselsättningsgrad utifrån de enskilda uppdragens behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och matchas du till någon av våra kunder så kommer du att bli kontaktad. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Vid frågor kontakta oss här via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Nu söker vi en flexibel och ansvarsfull personlig assistent till vår kund i Kristinehamn för en tjänst på 50%. Vem är jag? Jag är en aktiv kvinna i 60-års åldern som bor tillsammans med min man i Kristinehamn. På vardagarna arbetar jag bland annat för en branschorganisation vilket gör att det blir en del möten men även resor i tjänsten. På fritiden tycker jag om allt från konserter, gå ut och äta en god middag samt att resa. Min funktionsvariation gör att min fysiska förmåga är nedsatt. Det gör att jag har en elrullstol för att kunna ta mig fram och behöver stöttning vid bland annat förflyttningar och andra fysiska göromål i olika situationer. Så här kan en dag med mig se ut: Att arbeta som assistent hos mig innebär att du är mig behjälplig i vardagen. Det kan handla om allt från att ordna kring måltider, följa med på ärenden både i och utanför Kristinehamn samt sedvanliga hushållsuppgifter och påta i trädgården. Vem är du? För denna tjänst söker jag en kvinna, gärna i liknande ålder som mig själv. Du är en social, lyhörd och inkännande person. Du har ett ordningssinne och se vad som behöver att göras. Har du liknande intressen är det ett plus. Eftersom resor över dagen, samt med övernattning kan bli aktuellt så behöver du kunna vara flexibel kring arbetstiderna men även arbetsdagarna till viss del. Du som söker denna tjänst är rökfri! Du behärskar det svenska språket väl. Körkort är ett krav för att kunna arbeta hos mig, då du framför min bil i arbetet. Till denna tjänst önskar jag endast kvinnliga sökanden. Om tjänsten: Tjänsten är en deltidstjänst på 50% och förlagd till måndagar kl.9-15, tisdagar kl.9-15 samt onsdagar kl.9-17. Ändringar i arbetstid och dagar kan ske. Denna tjänst är förenlig med kanske eget företag eller andra åtaganden då det är en deltidstjänst och inhopp vid behov. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 3028 Ansvarig rekryterare: Johan Håkansson Tel: 010-7077822 Passal Assistans Djurgårdsvägen 31 681 53 Kristinehamn Tel: 010-70 77 800 E-post: [email protected] Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.
Är du assistenten för mig? Erfarenhet är önskvärt men inget krav, du behöver vara öppen för att lära dig och ha ett eget driv i dig själv. Flytande svenska är ett krav både i tal och skrift . Du behöver vara rökfri för att kunna jobba hos mig. Du ska ha körkort eftersom jag har en egen bil som du kommer köra. Jag delar min lägenhet med min hund. Han följer med mig överallt, så du kan inte vara allergisk eller hundrädd. Även resor förekommer och som min assistent följer du med mig både i Sverige men även utomlands. Jag trivs bäst med kvinnliga assistenter och vi välkomnar därför kvinnliga sökande som brinner för yrket som personlig assistent. Som person är du trygg i dig själv, ansvarsfull och kan ta egna initiativ. Du har en positiv inställning till livet och ser möjligheter i allt. Ett stort plus är om du har kunskap i teckenspråk. Jag behöver hjälp med mycket i min vardag men tillsammans kan vi göra allt möjligt! Jag kan tänka och tala själv, det behöver ni inte hjälpa till med. Omvårdnad ingår, men även att vara ett socialt stöd för mig. Som personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter variera från dag till dag, du behöver stötta och hjälpa mig när saker uppstår. Då jag har en syn och hörselnedsättning sätts extra krav på dig, att få med mig i det sociala samt att kunna beskriva saker tydligt, så att jag förstår. Arbetet hos mig kommer att utveckla dig som person men det kommer också ge oss många skratt. Du kommer få utbildning och handledning i din roll som personlig assistent så du känner dig trygg i dina arbetsuppgifter. Jag har EIPS och behöver stöttning i det i min vardag. Mina intressen är sång och musik samt att jag brinner för skrivande, min stora passion är författarskap. Jag är väldigt kreativ och behöver stöttning i den processen Hos mig jobbar dygnspass med sovande jour på natten. Ni har ett eget assistentrum. Är detta ett jobb för dig, skicka in ditt personliga brev och cv redan idag Företagsinformation Albatross Personlig Assistans AB är ett personligt assistansföretag i Lund med 25 brukare och ca 150 anställda. Vi strävar efter att vara det personliga, familjära företaget med hög serviceanda och god tillgänglighet . Lär känna oss bättre på www.albatross-pa.se Vill du ha ett jobb där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där kvalité och närhet är viktigt. Välkommen till oss på Albatross! Lär känna oss bättre på www.albatross-pa.se Yrket som personlig assistent ställer höga krav på flexibilitet, ansvar och respekt. Att vara personlig assistent är ett stimulerande och utmanande arbete där din förmåga att arbeta utifrån vår brukares önskemål är helt avgörande
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en personlig assistent på deltid till vår kund som är bosatt i centrala Örebro. Kunden har ett SoL-beslut och du som assistent kommer därför att stötta honom i hans föräldraroll, vilket innebär att du hjälper till med omsorgen om hans dotter. Du kommer bland annat att förbereda dottern inför skolan, stötta med läxhjälp, leka och laga mat. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 06:30-07:30 samt kl. 16:00-18:00 på vardagar ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med barn. Du bör kunna engagera dig i lek och roliga aktiviteter med dottern, men också vara kapabel att sätta gränser vid behov. Rollen kräver engagemang, empati och en förmåga att skapa en trygg och stabil vardag för familjen. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Omfattning: Deltid på 15% (3-4 dagar/veckan) Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker en engagerad timvikarie för rollen som personlig assistent, där du vid behov kommer att arbeta med vår kund i Fagersta. I denna tjänst arbetar du både helger och vardagar, och under nattetid tillämpas väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vill du ha ett meningsfullt och omväxlande jobb där du gör skillnad i en annan människas vardag? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna i Östersund. Tjänsten är en på cirka 80 %, Du blir en viktig del i ett team som arbetar nära kunden och bidrar till att skapa trygghet, delaktighet och livskvalitet i vardagen. Du kommer att arbeta som personlig assistent åt en kvinna i 30-årsåldern som bor i en trivsam lägenhet i centrala Östersund. Ditt uppdrag är att ge henne stöd i vardagen och bidra till en trygg och meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifter Som assistent hjälper du till med: Stöd vid måltider Personlig hygien Förflyttningar med hjälp av lyft och sele Socialt och praktiskt stöd i vardagen Arbetstiderna varierar och inkluderar dag-, kvälls- och helgpass, samt vissa dygnspass med sovande jour. Vem söker vi? Vi letar efter dig som är: Lyhörd, ansvarsfull och flexibel Självständig men också bra på att samarbeta Positiv och engagerad i att skapa en trygg och trivsam miljö Kvalifikationer: God svenska i tal och skrift Erfarenhet av lyft och sele är meriterande men inte ett krav Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Varför jobba hos oss? Som personlig assistent får du ett givande och meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad. Vi erbjuder: En trygg arbetsmiljö med stöd och introduktion Möjlighet till extrajobb även efter sommaren Ansökan Låter detta som något för dig? Tveka inte att söka. Besök www.a-assistans.se Skapa en profil Klicka på "Lediga tjänster" och ansök Vi behandlar ansökningarna löpande, så tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan även skicka CV och personligt brev till [email protected] (ange referens 405). Vi ser fram emot din ansökan! OM OSS: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Arbetsgivare: Storsjöbygdens Personliga Assistans AB Tjänst: Personlig assistent Anställningsform: Behovsanställning eller möjlighet till fast tjänst Omfattning: Ca 80%, med möjlighet till mer Plats: Utanför Enköping Lön: Enligt överenskommelse Om uppdraget: Vi söker kvinnliga personliga assistenter till en ung kvinna i 20-årsåldern med flera funktionsnedsättningar och ett omfattande behov av stöd. Hon har nyligen flyttat till ett eget hus i Enköpingstrakten och behöver trygg och pålitlig personal omkring sig för att kunna leva ett aktivt och meningsfullt liv. Arbetet sker alltid tillsammans med minst en kollega under dagtid – dubbelbemanning är en grundförutsättning i vardagen. Dina arbetsuppgifter omfattar både praktiskt stöd i hemmet och att vara ett socialt stöd i aktiviteter, utflykter och vardagsliv. Vem är du? Du är kvinna, gärna med erfarenhet från arbete inom NPF, psykiatri, särskola eller liknande verksamhet. Du är trygg, stabil, har ett stort hjärta och kan arbeta lugnt och metodiskt även i utmanande situationer. Vi söker dig som: • Har erfarenhet av låg affektivt bemötande och/eller arbete med personer med autism, intellektuell funktionsnedsättning eller utmanande beteenden • Kan bemöta svåra situationer med empati och stabilitet • Har god fysisk och psykisk uthållighet • Har körkort (krav) • Har egen bil (meriterande, då arbetsplatsen ligger utanför centrala Enköping) • Är rökfri och trivs i ett hem med djur • Trivs med att arbeta både dag, kväll och natt i team • Är lyhörd, engagerad och har nära till skratt Meriterande: • Utbildning inom vård, socialt arbete eller pedagogik Vi erbjuder: • En viktig och meningsfull arbetsplats där du verkligen gör skillnad • Individuell introduktion och kontinuerlig handledning • Tydliga rutiner och ett professionellt team omkring dig • En god arbetsmiljö där din insats värdesätts Vill du vara med och skapa trygghet, struktur och glädje i en annan människas liv? Vi ser fram emot din ansökan. Intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan via vår hemsida: www.spaab.se eller direkt till kontaktperson [email protected] Märk din ansökan med 2595
Välj ett jobb för att visa detaljer