Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Att jobba som personlig assistent hos denna kvinna innebär att du ger en individuellt anpassat assistans som präglas av lyhördhet för kvinnans behov och önskemål. Som personlig assistent arbetar du aktivt för att kvinnan ska uppnå högsta möjliga livskvalitet och jobbar alltid utifrån hennes behov och önskemål. Det är ett roligt och varierande arbete där du får möjlighet att vara både ute och inne. Du ska vara social, positiv, flexibel, noggrann, tycka om att röra på dig, ha arbetsglädje, vara initiativrik och ha hjärtat på rätta stället. Viktigt att ha tålamod. Som personlig assistent är du hennes ögon, öron, stöd och ledsagare. Det är viktigt att du respekterar hennes integritet och självbestämmande. Det kräver att du är lyhörd och att du kan kommunicera rakt, tydligt och ärligt. Du behöver dels kunna vara självgående och ta initiativ vid behov, vara aktiv och social, men också kunna rätta dig efter hennes önskemål och finnas till hands i bakgrunden när det behövs! Du utför de uppgifter hon inte själv klarar av eller tycker är svårt; hushållssysslor, matlagning, städning, hjälp med personlig hygien, hjälp att läsa både på papper och vid datorn, följa med på fritidsaktiviteter, orka med långpromenader, trädgårdsarbete, med mera. Du ska vara rökfri kvinna och bemästra taktilt/vanligt teckenspråk samt ha körkort för manuell bil. Du får inte ha pälsallergi eller vara hästrädd, då brukaren spenderar mycket tid i stallet. Rätten om självbestämmande, hur assistansen skall utformas för varje enskild är lagstadgad, alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB, för vi styrs av kundens behov. Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men kunder och anställda runt om i hela landet.
Vi har nu en ledig tjänst till dig som är intresserad av att jobba som personlig assistent till en kvinna med dövblindhet! Hon bor i hus tillsammans med sin man, tonårsbarn och hund. Det innebär att arbetsplatsen är i den enskildes hem och var den enskilde befinner sig. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, hushållssysslor, syntolkning, ledsagning, långpromenader mm. Brukaren har ett stort hästintresse och har egen häst. Vilket innebär att du som assistent får vara med och hjälpa till i stallet samt med ridningen. Att jobba som personlig assistent hos denna kvinna innebär att du ger en individuell anpassad assistans som präglas av lyhördhet för kvinnans behov och önskemål. Som personlig assistent är du hennes ögon, öron, stöd och ledsagare. Du behöver endast behärska handalfabetet. Men det är meriterande om du bemästra taktilt/vanligt teckenspråk. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du ska tala flytande svenska och vara rökfri kvinna! Arbetstiden är förlagda på dag, kväll, helg på löpande schema. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemin. Vi ser gärna att du är tillgänglig över sommaren. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 35-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som vill jobba ca 50% plus extra vid behov. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Körkort är en merit. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Ange referensnummer MF25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 35-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som vill jobba ca 50% plus extra vid behov. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Körkort är en merit. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Ange referensnummer MF25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.
Vill du ha ett meningsfullt och varierande jobb där du verkligen gör skillnad? Är du en lugn, empatisk och initiativtagande person? Gillar du att jobba med människor ? Vi söker nu personer till dessa olika tjänster hos en kvinna i Norrtälje * Sommarvikarie med chans till att få fortsätta arbeta timmar till hösten (timanställning) * Tillsvidare anställd med schema på dagtid/kväll 80-100 % rullande schema * Nattjänst 1-2 natt per vecka (aktiv tid ) * Timvikarier som kan arbeta både dag, kväll och natt. Om tjänsten Som personlig assistent kommer du vara en viktig del av vår kunds vardag. Dina arbetsuppgifter är varierande och kan omfatta allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor och följa med kund på aktiviteter. Du arbetar både stödjande och motiverande för att skapa en trygg vardag för kunden. Kunden bor med sin familj i en villa och det finns hundar i hemmet. Vem är du? Empatisk, hög arbetsmoral och trygg i dig själv. Är lyhörd för kundens behov integritet. Har lätt för att sammarbeta då dubbelassistans utförs dagtid. Behärskar svenska väl i tal och skrift Är vaccinerad med minst 3 sprutor för Covid -19 Kan uppvisa ett belastningsregister vid anställning Rökfri på arbetstid Kvinna över 20 år Tidigare erfarenhet krävs inte. Du får utbildning på plats av erfarna kollegor. Varför jobba hos oss? Du får ett meningsfullt och givande arbete där du verkligen gör skillnad. Du får arbeta i ett team som är engagerade. Låter detta som något för dig ? Skicka in din ansökan redan idag eller välkommen att ringa vid frågor eller funderingar. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar - på riktigt. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra och kvalitativ assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och såklart en generös friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil)
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu efter två personliga assistenter till en rullstolsburen kvinna som bor i Tidaholm. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, tunga lyft och förflyttningar av olika slag, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Intressen hos kvinnan är att gå på promenader, sjunga, vara aktiv inom näringsliv och PRO. Vi söker dig som kan arbeta extra vid behov med möjlighet till fasta tider varannan helg och varje onsdag fr o m september. Arbetstiderna är förlagda mellan följande klockslag 07.00-23.00. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du B-körkort Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning. Omfattning: Extra vid behov med möjlighet till fasta tider varannan helg och varje onsdag fr o m september. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Arbetsuppgifter Jag behöver sommarvikarier i Åhus. Är du intresserad?? Jag är en man i 40-årsåldern som bor i egen lägenhet i Åhus. Lägenheten ligger på promenadavstånd från busstationen. Jag har en förvärvad hjärnskada, epilepsi och insulinbehandlad diabetes, därav har jag behov av personlig asssistans dygnet runt med jourtid på natten. Jag behöver hjälp från mina assistenter med all ADL, såsom att sköta min hygien, klä på mig, sköta hushållssysslor, matlagning, samt planering och utförande av aktiviteter. Jag är en glad och enkel man och tycker om när mina assistenter skojar med mig. Jag tycker också om att vara aktiv på min fritid med bad och utflykter. Du som assistent ser till att göra mina dagar minnesvärda. Jag saknar verbal kommunikation men mina assistenter förstår mig. Mina assistenter arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande, det fungerar bäst i bemötandet gentemot mig. Jag söker både kvinnliga och manliga assistenter som kan tjänstgöra hos mig. Schemat är i dagsläget förlagt på dagar, kvällar, nätter och dygnspass. Arbetet med mig är dubbelbemannad assistans dygnet runt alla veckans dagar. Jag söker nu personliga assistenter som kan arbeta hos mig i sommar under semestertider. Jag hoppas att du finner detta sommarjobbet intressant och skickar in din ansökan. Mina assistenter erbjuder gedigen bredvidgång och en trygg introduktion, allt för att du ska bli en i gruppen för mig i sommar. Välkommen med din ansökan idag. Hoppas du ser detta som en möjlighet! Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans
Vill du ha ett meningsfullt och givande arbete där du gör skillnad i någon annans vardag? Vi på Shamsen Omsorg AB söker nu engagerade och lyhörda personliga assistenter till en kvinna i 40-årsåldern bosatt i Leksand. Hon är rullstolsburen och har ett omfattande vårdbehov, inklusive tracheostomi (trach) och gastrostomi (PEG). Arbetet innebär att vara ett stöd i hennes vardag och bidra till att hon kan leva ett så självständigt och aktivt liv som möjligt. Kunden är en positiv och aktiv person som älskar djur, tycker om naturen och uppskattar både inomhus- och utomhusaktiviteter – allt från promenader till spontana utflykter. Om jobbet Som personlig assistent kommer du att hjälpa till med: Personlig omvårdnad och förflyttningar Dagliga sysslor i hemmet som matlagning och städning Sjukvårdande moment kopplade till trach och PEG Att delta i och underlätta aktiviteter utanför hemmet Arbetet sker i kundens hem och i hennes närmiljö. Det är ett varierande och viktigt arbete där du gör skillnad varje dag. Vem söker vi? Vi söker dig som är trygg, lyhörd och har ett stort engagemang för att hjälpa andra. Du behöver vara initiativtagande, lugn och ha förmåga att anpassa dig efter olika situationer. Du trivs med ett aktivt arbete och har inga problem med att ta ansvar. Krav för tjänsten: Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift B-körkort Minst 18 år Meriterande: Erfarenhet från vård och omsorg eller liknande roll Erfarenhet av arbete med trach och PEG Vård- och omsorgsutbildning Varför jobba hos oss? På Shamsen Omsorg AB värdesätter vi gemenskap, trygghet och glädje – både för våra kunder och vår personal. Vi är ett familjärt företag med mottot att sprida solsken till alla i vår närhet. Företagets huvudkontor finns i Djurås men vi söker nu personliga assistenter för uppdrag i Leksand. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Observera att vi begär utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung kvinna i 30 åldern bosatt i Falun har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av bliss eller liknande är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning". Tjänsten innebär arbete vid behov/frånvaro under dagtid, kvällstid och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Robin Strömsmoen | [email protected]
Om tjänsten: Vi söker ansvarstagande vikarier som vill göra en verklig skillnad i vardagen för en fantastisk 24-årig tjej som bor i en mysig bostad nära sin familj strax utanför Uppsala, i närheten av Ramstalund. Tjejen lever med CP-skada, autism och epilepsi och behöver stöd för att skapa en meningsfull och strukturerad vardag. Genom att hjälpa henne med praktiska sysslor, följa rutiner och stötta i sociala situationer blir du en viktig del av hennes trygghet och utveckling. Du får möjlighet att göra en verklig skillnad, samtidigt som du växer och lär dig något nytt varje dag. Dina arbetsuppgifter inkluderar personlig omvårdnad, hushållssysslor, stöd i hennes fritidsintressen samt att följa med och hjälpa till vid olika aktiviteter. För att känna dig trygg och säker i ditt arbete är det viktigt att arbeta regelbundet och bygga en stabil och förtroendefull relation med tjejen, där din kontinuerliga tillgänglighet reflekterar ditt engagemang. Vem är du? Engagerad och erfaren: Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer med autism. Uppmärksam och flexibel: Du är duktig på att läsa av situationer och hitta lösningar utifrån individens behov. Meriterande färdigheter: Erfarenhet av lågaffektivt bemötande, bildstöd och tecken som stöd är ett stort plus. Djurvän: Du trivs i ett hem där både hund och katt är en del av familjen. Självständig och initiativrik: Du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ när det behövs. God kommunikation: Du behärskar svenska väl i både tal och skrift. Omfattning och arbetstider: Tjänsten startar som timanställning vid behov, där du täcker upp för ordinarie personal vid sjukdom, ledighet och obemannade pass. Om allt fungerar bra finns goda möjligheter till fasta pass framöver. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dag, kväll, natt med jour samt helger. Du har möjlighet att önska arbetstider, vilket innebär att din flexibilitet är viktig för att kunna arbeta vid olika tidpunkter. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer