Planeringschef
Sök bland 4 lediga jobb som Planeringschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om Edge of Talent Edge of Talent är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning, specialiserad på att matcha rätt talanger med rätt företag. Vi erbjuder våra konsulter spännande uppdrag och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Din roll Som Project Planner kommer du att spela en central roll i att stötta delprojektledare och koordinera projektens planering. Du kommer att arbeta med tidplaner, avtal, tillstånd samt material- och tjänsteförsörjning för att säkerställa att projektets huvudsakliga syfte, byggnation, uppnås. Ditt ansvar Stödja delprojektledare i planering och uppföljning av projektaktiviteter. Koordinera tidsplaner, avtal, tillstånd samt material- och tjänsteförsörjning. Säkerställa att projektmål och syften uppnås inom uppsatta tidsramar. Använda och underhålla planeringsverktyg som MS Project, Antura Projects, SAP och Excel. Kvalifikationer Civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot bygg eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av liknande arbete inom projektplanering och -koordination. Goda kunskaper i MS Project, Antura Projects, SAP och Excel. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande erfarenheter Erfarenhet inom bygg- eller industrisektorn. Strukturerad och noggrann med förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter. God kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika intressenter. Självgående med ett proaktivt arbetssätt. Placering Uppdraget innebär en kombination av arbete på plats hos kunden (2-3 dagar per vecka) samt viss möjlighet till distansarbete. Tjänsten kräver vissa tjänsteresor med övernattningar, främst inom Sverige. Tidplan och omfattning Start: Enligt överenskommelse Uppdragets längd: 6+ (6*3) månader Omfattning: Heltid Stor möjlighet till framtida anställning hos kunden. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast [sista ansökningsdatum]. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Om Edge of Talent Edge of Talent är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning, specialiserad på att matcha rätt talanger med rätt företag. Vi erbjuder våra konsulter spännande uppdrag och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Din roll Som Project Planner kommer du att spela en central roll i att stötta delprojektledare och koordinera projektens planering. Du kommer att arbeta med tidplaner, avtal, tillstånd samt material- och tjänsteförsörjning för att säkerställa att projektets huvudsakliga syfte, byggnation, uppnås. Ditt ansvar Stödja delprojektledare i planering och uppföljning av projektaktiviteter. Koordinera tidsplaner, avtal, tillstånd samt material- och tjänsteförsörjning. Säkerställa att projektmål och syften uppnås inom uppsatta tidsramar. Använda och underhålla planeringsverktyg som MS Project, Antura Projects, SAP och Excel. Kvalifikationer Civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot bygg eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av liknande arbete inom projektplanering och -koordination. Goda kunskaper i MS Project, Antura Projects, SAP och Excel. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande erfarenheter Erfarenhet inom bygg- eller industrisektorn. Strukturerad och noggrann med förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter. God kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika intressenter. Självgående med ett proaktivt arbetssätt. Placering Uppdraget innebär en kombination av arbete på plats hos kunden (2-3 dagar per vecka) samt viss möjlighet till distansarbete. Tjänsten kräver vissa tjänsteresor med övernattningar, främst inom Sverige. Tidplan och omfattning Start: Enligt överenskommelse Uppdragets längd: 6+ (6*3) månader Omfattning: Heltid Stor möjlighet till framtida anställning hos kunden. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast [sista ansökningsdatum]. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Om Edge of Talent Edge of Talent är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning, specialiserad på att matcha rätt talanger med rätt företag. Vi erbjuder våra konsulter spännande uppdrag och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Din roll Som Project Planner kommer du att spela en central roll i att stötta delprojektledare och koordinera projektens planering. Du kommer att arbeta med tidplaner, avtal, tillstånd samt material- och tjänsteförsörjning för att säkerställa att projektets huvudsakliga syfte, byggnation, uppnås. Ditt ansvar Stödja delprojektledare i planering och uppföljning av projektaktiviteter. Koordinera tidsplaner, avtal, tillstånd samt material- och tjänsteförsörjning. Säkerställa att projektmål och syften uppnås inom uppsatta tidsramar. Använda och underhålla planeringsverktyg som MS Project, Antura Projects, SAP och Excel. Kvalifikationer Civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot bygg eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av liknande arbete inom projektplanering och -koordination. Goda kunskaper i MS Project, Antura Projects, SAP och Excel. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande erfarenheter Erfarenhet inom bygg- eller industrisektorn. Strukturerad och noggrann med förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter. God kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika intressenter. Självgående med ett proaktivt arbetssätt. Placering Uppdraget innebär en kombination av arbete på plats hos kunden (2-3 dagar per vecka) samt viss möjlighet till distansarbete. Tjänsten kräver vissa tjänsteresor med övernattningar, främst inom Sverige. Tidplan och omfattning Start: Enligt överenskommelse Uppdragets längd: 6+ (6*3) månader Omfattning: Heltid Stor möjlighet till framtida anställning hos kunden. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast [sista ansökningsdatum]. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi gör något unikt inom kraftbranschen – vår teknik möjliggör större mängder av kraft att nå kunder med minimal miljöpåverkan. Som pionjärer och marknadsledare inom energisektorn levererar vi banbrytande teknologi till kunder över hela världen! Vi fortsätter att växa och rekryterar just nu till vår inköps och planeringsavdelning på High Voltage Components Avledare, där vi söker dig som vill vara med och påverka den gröna energiomställningen. Inom konstruktionsavdelningen har vi ett positivt klimat där vi nyttjar varandras olika bakgrunder och kompetenser. Du blir en del av ett spännande lag, där du som individ får chansen att utvecklas både som konstruktör och som person. Du får chansen att fördjupa dig inom tekniken kring produkter för att förbättra elkvaliteten i vårt kraftnät. Inom Hitachi Energy arbetar vi målinriktat för att skapa en framtid där innovativ digital teknik ger större tillgång till hållbar energi som bidrar till den gröna energiomställningen. Även om du inte uppfyller alla kraven nedan ser vi gärna att du söker tjänsten om du finner den intressant då vi lägger stor vikt vid personligt driv och lämplighet. Dina ansvarsområden Som avdelningschef leder du det operativa inköpsarbetet likväl som planeringen för enheten. Du leder ett team av dedikerade medarbetare mot våra gemensamma mål. Du ansvarar för utvecklingen av avdelningen både vad gäller medarbetare och processer. Du ingår i vår sälj och verksamhetsprocess samt ansvarig uppföljning och rapportering inom ditt område. Tillsammans med vårt strategiska inköpsteam har du en nära kontakt med vår leverantörsbas. Du säkerställer Leverantörs OTD så att vi kan producera utifrån gällande plan och med kvalitet i ingående komponenter. Hälsa, säkerhet och integritet är en natulig del i ditt arbetssätt. Som ledare är du fokuserad på att engagera och utveckla våra medarbetare för gemensam framgång. Din bakgrund Du har en akademisk utbildning gärna med examen inom ingenjörsområdet, industriell ekonomi eller motsvaramde. För att vara framgångsrik i denna position har du ledarskapserfarenhet, gärna inom inköp/logistik eller planering. Som person har du god samarbetsförmåga och du ser utmaningar som en möjlighet. Du tycker om att samarbeta och lyssnar gärna på andras idéer. Dina analytiska egenskaper hjälper dig att definiera och prioritera dina och ditt teams uppgifter för din avdelning och vår enhet.. Ett bra ledarskap är för oss karaktäriserat av intresse att utveckla våra medarbetare, öppenhet för föndring och nya utmaningar samt glädjen i att bygga ett framgångsrikt lag. Du måste vara bekväm med att ha engelska som arbetsspråk, i både tal och skrift Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy, inom Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter Mer om oss Är du redo för en ny spännande utmaning? Låter ovanstående beskrivning som dig? Välkommen att skicka in din ansökan. Ansökningar kommer hanteras löpande, så tveka inte – skicka in din ansökan idag! Rekryterange chef Tomas Arnoldsson, [email protected], svarar gärna på dina frågor kring rollen. Fackliga kontaktpersoner – Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107 38 25 17; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43 ; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19. Övriga frågor ställs till Talent Partner Johanna Laiv, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb