Uppdragsledare/ IT Projektledare

Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag! Om Envoi AB Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation. Om jobbet Vi söker just nu fler konsulter som vill vara med på vår resa framåt! Som IT konsult hos oss hjälper vi dig att utvecklas i din roll och hittar kunduppdrag som matchar din kompetens och intresse. Du kommer att arbeta ute på uppdrag hos någon av våra kunder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där du blir anställd som konsult hos oss på Envoi. Uppdragsbeskrivning Elmarknaden i Sverige är under stor förändring och hanteringen av det nordiska kraftsystemet blir alltmer utmanande till följd av ökad marknadsintegration och andel förnyelsebar elproduktion i kraftsystemet. Kunden skall under kommande år förnya, förbättra, utveckla och införa ett antal IT-stöd, inklusive ett nytt system för balansering av kraftsystemet som börjas tas i drift i slutet av 2024. Uppdragsbeskrivning Vi söker nu en engagerad och driven konsult som kommer att leda och styra ett eller flera uppdrag inom den pågående omfattande förändringen. Uppdragen ligger i gränsområdet mellan verksamhet och IT, med fokus på system för balansering av kraftsystemet. Uppdragsledaren har ansvaret för att samordna initiativ där flera delar av verksamheten, förvaltningsobjekt och projekt är inblandade. Dessutom ingår det i ansvarsområdet att säkerställa att verksamhetens behov och krav uppfylls och i vissa fall driva processförbättringar. Arbetsuppgifter Konsulten har det övergripande ansvaret för att säkerställa framdrift och leverans enligt fördefinierade mål och budget. Omfattning Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden. Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Slutkunden garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår. Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Slutkunden så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs. - Implementera nödvändiga förändringar hos Slutkunden för att det nordiska projektet som helhet ska kunna leverera ”Automated Nordic mFRR EAM”, samt de ändringar som krävs för att hantera efterföljande processer operativt - Koordinera och leda uppdrag och/eller projekt tillsammans med verksamheten - Samarbeta aktivt med olika delar inom organisationen för att säkerställa en enhetlig och effektiv framdrift - Skapa och underhålla en stark kommunikation och samarbete mellan IT-utveckling och verksamheten - Driva planering och genomförande inom olika områden - Ansvara för utredningar och aktiviteter, inklusive tidsplanering och resurshanteringHantera och minimera risker genom att implementera lämpliga riskhanteringsstrategier - Utveckla och genomföra utbildningsaktiviteter för att stödja användarna vid införandet av nya IT-lösningar - Analysera verksamhetsprocesser och formulera förbättringsförslag - Analysera befintliga verksamhetsprocesser för att identifiera möjliga förbättringsområden - Översätta identifierade förbättringsförslag och behov för att möta verksamhetens behov av IT- och beslutsstöd - Samarbeta tvärfunktionellt med andra divisioner och verksamheter - Skapa och upprätthålla effektiva samarbetsrelationer med andra delar av organisationen - Delta i tvärfunktionella möten och aktiviteter för att säkerställa samordning och samarbete över hela organisationen - Genom att följa dessa riktlinjer kommer konsulten att kunna säkerställa effektivitet, måluppfyllelse och budgetöverensstämmelse i uppdraget Obligatoriska krav: - Minst 10 års aktuell erfarenhet (under de senaste 15 åren) som uppdragsledare eller projektledare med dokumenterad erfarenhet av förändringsprojekt, att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer, verksamhetspersoner och intressenter. - Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 5 åren) av offentlig sektor - Minst 10 års praktisk erfarenhet av PPS, PROPS, PEJL eller liknande som projektstyrningsmodell Intresserad? Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vad erbjuder vi? Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation. Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

7 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Projektledare inom IT och digitalisering

Är du projektledaren som brinner för att ansvara, leda och styra projekt mot uppställda mål avseende tid, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiska IT-förändringsprojekt och har förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning! Arbetsbeskrivning Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam! Rollen som projektledare passar dig som har bakgrund inom IT och digitalisering, lätt för att förstå en komplex verksamhet och som har en passion att leda mjukvaruutveckling framåt. Du har en vilja att kontinuerligt experimentera, lära och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. Tillsammans med dina erfarna och kunniga kollegor kommer du att skapa kundvärde för våra uppdragsgivare som vill förbättra deras verksamheter. Rollen passar dig som är van att arbeta i en agil miljö där utveckling och digitalisering är i fokus. Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops, är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang. Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Kvalifikationer: - Minst 5 år erfarenhet som IT-projektledare eller Produktägare - Du har en relevant högskoleexamen, förmodligen som civilingenjör eller liknande utbildning. - Hög metodkompetens inom projektledning, systemutveckling och agil utveckling - Passion för att leda mjukvaruutveckling och en vilja att kontinuerligt experimentera, lära dig och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. - Förmåga att arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Som person har du god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Biners erbjudande till dig Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare. Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation. På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser. Ansökan Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

5 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Projektledare med tekniskt intresse

I rollen som konsult hos oss får du ett omväxlande jobb med en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Rollen som projektledare Vi söker dig som är en engagerad projektledare som brinner för att planera och organisera projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar planering och koordinering av projekt från början till slut. Du sätter upp realistiska deadlines och mål och ansvarar för resursplanering och tilldelning av arbetsuppgifter till teammedlemmar. Du ser till att ni uppnår, rapporterar och följer upp projektmål och mätetal i projektet. I rollen övervakar du projektets framsteg och rapporterar till ledningsgruppen, samt kommunicerar med projektstyrgrupp och andra intressenter. Du hanterar risker och problem som kan uppstå under projektets gång och följer upp och utvärderar projekt efter avslutad leverans. En central del i arbetet är att skapa och upprätthålla goda relationer med berörda inom och runt projektet. Projektledaruppdragen kommer att variera i både komplexitet och omfattning över tid, men består av små till medelstora projekt hos någon av våra kunder. Vem är du? För att trivas och vara framgångsrik i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att driva, genomföra och leda projekt. Vi ser också att du har högskole- eller civilingenjörsexamen inom IT/teknik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du är en person som är duktig på att koordinera och strukturera ditt arbete. Som person är du självgående och du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vi tror att du har en förmåga att leda och motivera teammedlemmar och har en förmåga att kommunicera tydligt och effektivt både med interna och externa intressenter. Du trivs med utmaningar, är strukturerad och organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har god datavana och det är meriterande med god förståelse för projektledningsverktyg. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. Vilka är vi? SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Luleå, Stockholm och Västerås. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen. Blir du nyfiken? Välkommen med din ansökan!

31 januari 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
IT-Projektledare Stockholm

Projektledare Stockholm - Gå med i vårt fantastiska team! Är du en driven och organiserad person med en passion för projektledning, IT och utveckling? Vi letar efter en ambitiös Projektledare för att förstärka vårt team av konsulter för våra kunder i Stockholm och leda spännande projekt mot framgång. Om oss: Talent Bureau är en ledare inom konsultuppdrag och rekrytering, dedikerad till att matcha exceptionella talanger med bästa möjliga arbetsmöjligheter. Som Projektledare hos oss kommer du att få chansen att arbeta i en dynamisk miljö, där ditt arbete spelar en avgörande roll i våra kunders framgång samt att vi fokuserar på din utveckling, där du får ta steg för att nå dina egna mål också. Som konsult är du ute hos våra kunder på uppdrag men är samtidigt en del av ett sammansvetsat team som tillsammans hittar nya vägar för att utvecklas och utveckla varandra på bästa sätt. Klart att vi tillsammans även har väldigt roligt ihop, det hör såklart till med allt från frukostar, AW till event och föreläsningar. Din roll som Projektledare: I rollen som Projektledare kommer du att ansvara för att planera, leda och genomföra projekt från start till slut. Ditt ansvarsområde inkluderar: - Upprätta och upprätthålla projektplaner och tidsramar - Samordna arbetsuppgifter mellan olika team och avdelningar - Kommunicera med klienter och intressenter, säkerställa att projekt levererar enligt förväntningarna - Övervaka och rapportera projektens framsteg till högre ledning - Identifiera och hantera potentiella risker under projektets gång Dina kvalifikationer: För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha följande kvalifikationer: - Akademisk bakgrund inom relevant område eller motsvarande erfarenhet - Förmåga att effektivt kommunicera på både svenska och engelska - Förmåga att hantera flera projekt samtidigt, med starka organisatoriska färdigheter - Erfarenhet av budgetering och resursallokering - Har minst 3 års erfarenhet som projektledare - Erfarenhet av att leda och driva IT-projekt - Har goda kunskaper om och erfarenhet av olika projektmetoder, processer och verktyg Varför välja oss? Som en del av vårt team får du möjlighet att: - Arbeta i en stöttande och uppmuntrande miljö. - Leda och utveckla projekt som gör skillnad - Få tillgång till kontinuerlig professionell utveckling och coaching - Arbeta med talangfulla och drivna kollegor - Bra förmåner som Friskvårdsbidrag, 30 dagars semester, flexibla arbetstider etc. Ansök idag! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som Projektledare, vill vi höra från dig! Skicka ditt CV och berätta varför just du är den vi söker till vårt team i Stockholm. Gör dig redo att göra påverkan - gå med i Talent Bureau som Projektledare i Stockholm idag!

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Release Manager

Do you want to work with an app loved by kids all around the world? Toca Life World has millions (and millions) of users with more and more kids discovering the app every day. It’s a live platform for true open-ended play, an ever-expanding space where kids can tell any story they like. As the Release Manager for Toca Life World you’ll ensure that new content is successfully released on a regular basis, constantly surprising and delighting kids around the world. What you’ll be doing As part of a small release team you’ll be managing the release process for your project. You’ll work to continuously improve the process and set us up for success as we start releasing content more frequently. You’ll manage risk and resolve issues that affect release scope, schedule and quality. You’ll make sure the app is in good health at all times, and ensure any deviations are handled. Communication is key in this role, and you’ll be in close contact with the Product Owner, Lead Producer, Tech Director and Producers, keeping stakeholders and teams informed of progress and any changes in release plans. You’ll make sure everyone is updated on release scope and any roadblocks ahead. To stay ahead of the game you’ll keep up to date with requirements and any changes related to our platforms. Is this you? You have relevant experience from a previous role in release management, QA or production, and have worked with CI/CD tools. You’re used to working with regular live releases and technically complex products, within either the games industry or in app development. To efficiently manage and coordinate the release processes, you’re highly organised and have previous experience from either project management or being in a lead role. You’re comfortable managing multiple stakeholders, and know how to communicate and collaborate effectively to get the job done on time, at all times. You’re able to see how all contributing parts connect in the release process, and don’t hesitate to speak up when you see obstacles ahead. You believe in the power of play! This is us! Toca Boca captures the spirit of play. We create digital toys and everyday products that are filled with fun and silliness that kids from any corner of the world can instantly relate to. Everything is designed from their perspective. We celebrate the diversity and quirkiness of their world and give them the freedom to play in ways that only they can. Good to know! This position is full time and based in our Stockholm studio with a hybrid working model (part office, part working from home). We apply a 6-month probationary period. You’ll need to be located in Sweden as we are unable to support relocation or offer fully remote work. As we’re an international company, with over 20 nationalities working here, and millions of users all over the world, you need to be fluent in English. Your application should therefore be in English. #LI-Hybrid Toca Boca develops digital games that capture the power of play and that are filled with fun and silliness that kids around the world can instantly relate to. Since our first product launch in 2011, we have released 46 apps that have been downloaded more than 444 million times the world over, making us the No. 1 mobile-first kids brand in the App Store. Our products focus on sparking kids’ creativity and imagination, creating opportunities for open-ended play. With offices in Stockholm and San Francisco, Toca Boca is owned by Spin Master Corp., a global children’s entertainment company that creates, designs and manufactures a diversified portfolio of innovative toys, games, products and entertainment properties.

25 januari 2024
Sista ansökan:
22 juli 2024
Business Systems Consultant

HVD Group is developing rapidly and is working hard to conquer the European market in software for craftsmen. We are a team of over 200 people in multiple locations working locally and globally to achieve our mission. Our teams are changing the industry and improving the everyday lives of thousands of workers and businesses - from family-owned to enterprise customers. Through innovative technology and years of expertise in the craftsmanship industry, we have successfully partnered with over 10,000 customers and gained the trust of 100,000 users in different segments of the industry. Our vision is to become the European leader in providing business systems for the craftsmen industry. To accomplish this ambitious goal, we need to continue building our teams with strong talent, just like yourself. Role Scope: As an Entré consultant, you will work hands-on in the configuring the system, lead activities for clients, facilitate training in our ERP system, and ensure successful adoption of best practices. You'll collaborate with various departments, independently execute orders, and play a crucial role in project deliverables. Responsibilities: - Engage with clients and independently execute system changes in Entré. - Plan, execute, and meticulously follow up on orders or deliverables within projects, including diligent time reporting, documentation, and verification. - Collaborate with project managers, department heads, and finance personnel to ensure seamless integration of Entré into various business processes. - Ensure thorough testing, documentation, and facilitate a seamless handover to the support department for ongoing maintenance and client support. - Build expertise in the Entré product, actively developing competence, and proactively sharing knowledge within the team. - Minimum 2 years of hands-on ERP system experience: We are specifically seeking candidates with a minimum of 2 years of practical experience in managing orders, projects, services, and administrative functions within accounting and payroll modules. - Post-secondary education in technology, IT, or economics. - Advantageous to have experience in the construction or craftsmen industry and understanding workflows in these areas. - In-depth experience in practicing payroll or accounting is a plus. - Excellent command of spoken and written Swedish and English. Qualities We Value - We are seeking an organized, proactive, and customer-centric individual committed to continuous learning and team If you share our excitement and vision but worry that your experience doesn't match all of the listed qualifications, please apply anyway! You could be the ideal candidate for this role or another in our ever-expanding organisation. We look forward to seeing you soon! Hantverksdata är byggt för dig som bygger landet. Vi erbjuder våra kunder marknadsledande molnbaserade affärssystem för entreprenad och servicebranschen. Starka tekniska lösningar tillsammans med en kundservice i världsklass för att vi efter 50 år kan fortsätta erbjuda den allra bästa upplevelsen för våra kunder. Hantverksdata är idag över 100 drivna och engagerade kollegor som arbetar i olika roller men med ett gemensamt mål. Vi använder vår breda kunskap till att skapa en positiv miljö där vi kan lära av varandra för att nå nya höjder tillsammans! Hantverksdata är en del av HVD Group som finns representerade i fem länder med över 250 anställda.

25 januari 2024
Sista ansökan:
22 juli 2024
Senior IT Projektledare med erfarenhet av IT infrastrukturprojekt

Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare. Vi söker : Vi söker en passionerad Senior IT Projektledare med en gedigen bakgrund inom IT-infrastrukturprojekt. Om du har erfarenhet som projektledare och en dokumenterad framgångsrik track record inom transformationer, migreringar, implementationer och uppgraderingar inom server, applikation, datacenter, samt nätverk/säkerhet, så kan det vara dig vi letar efter! Erfarenhet : - Minst 9 års erfarenhet som IT Projektledare - Framgångsrik erfarenhet av att leda projekt inom IT-infrastruktur - Förmåga att hantera komplexa projekt och hålla tidslinjer - Stark kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga - Djup förståelse för server, applikation, datacenter, nätverk och säkerhet Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra : Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® sex år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected]

24 januari 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Senior IT Projektledare med erfarenhet av införanden av digital arbetsplats

Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare. Vi söker : Vi söker en erfaren Senior IT Projektledare med en gedigen bakgrund inom införanden av digitala arbetsplatser, särskilt med fokus på M365/O365. Vi ser dig ha dokumenterad framgång i att driva och slutföra framgångsrika projekt inom M365/O365-implementeringar. Erfarenhet : - Minst 9 års erfarenhet som projektledare inom IT-branschen. - Erfarenhet av att leda och slutföra projekt med inriktning på M365/O365-implementeringar. - Gedigen kunskap om M365/O365-plattformar och dess olika komponenter. - Stark förmåga att analysera och förstå kundens behov samt utforma lösningar som möter dessa krav. - Utomordentliga kommunikationsfärdigheter för att effektivt samarbeta med teammedlemmar och intressenter. - Proaktivt och självgående arbetssätt för att säkerställa framgångsrika resultat. Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra : Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/). Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected]

24 januari 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Senior IT Projektledare med erfarenhet av införanden av verksamhetssyste...

Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare. Rollen : Vi söker en driven och erfaren Senior IT Projektledare med specialisering inom införanden av verksamhetssystem, särskilt inom områdena HR och lönesystem. Har du en gedigen erfarenhet som projektledare är du den vi letar efter för att ta ledningen i komplexa IT-implementeringsprojekt. Erfarenheter: - Projektledarerfarenhet: Minst 9+ års dokumenterad erfarenhet som projektledare inom IT. - Verksamhetssystem: Erfarenhet av införanden av verksamhetssystem, särskilt inom HR och/eller lönesystem. - Systemkompetens: Kandidaten bör ha gedigen erfarenhet av minst två olika system inom HR och/eller löneområdet, eller en kombination av båda. Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/). Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected]

24 januari 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Projektledare - System Development

På Prevas tror vi på att teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar och har full tilltro till att du som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen en stark tro på människan och är övertygade om att din utveckling är vår utveckling. Vi vet också att vår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur på just det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen.  Rollen I rollen projektledare på Prevas har du fullt ansvar för dina kundprojekt och är en del av projektteamet. Teamens sammanställning varierar mellan projekten men består ofta av experter inom berörda områden, där alla är delaktiga för att ta fram den bästa lösningen. Dina främsta arbetsuppgifter som projektledare är att: - Planera och leda arbetet i projektet på ett proaktivt sätt - Driva arbetet framåt genom projektmöten, avstämningar och avrapporteringar - Ta ansvar för projektets budget - Ansvara för dokumentation och kundkontakt - Slutföra projektet och skapa en slutrapport Oftast arbetar du med att leda våra leveranser men du kan också i perioder leda våra kunders projekt. Vi arbetar med flera olika projektmodeller beroende på uppdrag. Det kan vara både agila och mer traditionella vattenfallsmodeller. Det finns möjlighet att sitta ute hos kund och driva projekt i deras organisation, men vi har också flera projekt som drivs internt som vi behöver resurser till. Vi samarbetar mellan avdelningarna i Västerås eller med andra enheter inom Prevas. Projektuppdragen kan vara allt ifrån rena SW utvecklingsprojekt till inbyggda system, eller hela produkter som innefattar fler kompetensområden. Hos oss får du varierade arbetsuppgifter och kollegor med hög teknisk kompetens. För oss är gemenskap en självklarhet vilket innebär att vi även fokuserar på att hitta på sociala aktiviteter tillsammans. Trivs du på en arbetsplats där du får utbyta erfarenheter och samtidigt ha roligt på jobbet? Då är Prevas i Västerås något för dig. Din bakgrund - Flera års arbetslivserfarenhet av projektledning inom SW utveckling eller system - Du har god samarbetsförmåga och är van att arbeta med många kontakter - Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska - Det är meriterande om du har en ingenjörsutbildning eller annan teknisk utbildning Rollen kräver ett intresse för teknik och en vilja att lära sig om våra kunders verksamhet. Du tycker om ansvar och strävar efter att uppnå bästa resultat för alla i teamet samt för våra kunder. Som person är du proaktiv, kommunikativ, strukturerad och målinriktad. Du är bra på att planera och har förmågan att driva ditt arbete i rätt riktning. Dina kunskaper är viktiga för oss men vi värdesätter lika mycket dina personliga egenskaper. Övrigt Hos oss får du arbeta i en platt nätverksbaserad organisation med goda möjligheter att påverka utformningen av vår verksamhet. Gemensamt för oss som arbetar på Prevas är ett stort teknikintresse, arbetsglädje och kundnytta i fokus. På Prevas huvudkontor i Västerås är vi en härlig mix av kvinnor och män i olika åldrar som uppmuntrar varandra att utvecklas. Tillsammans gör vi Prevas till något unikt som vi alla kan vara stola över. Kontakt Om du har funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Linda Hjärne, Business Unit Manager, via mail [email protected] (mailto:[email protected]) eller telefon 072-147 50 31. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi rekryterar löpande! Prevas värdegrund Gemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. Även om du inte känner dig helt speglad i varje jobbkrav som listas i annonsen uppmuntrar vi dig ändå att kontakta oss och ansöka! Forskning har visat att kvinnor och underrepresenterade grupper ofta bara ansöker när de känner sig 100% kvalificerade. Vi är engagerade i att skapa ett rättvist, inkluderande företag med mångfald och vi uppmuntrar starkt sökande av alla kön, åldrar, etniciteter, kulturer, förmågor, sexuell läggning och livserfarenhet att ansöka. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT - Business driven, Open-minded, Active och Team player.

23 januari 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024