Projektledare, IT
Sök bland 308 lediga jobb som Projektledare, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om Bolaget: Stockholm Stream Media AB erbjuder en SaaS-tjänst, Delta, för hantering av video till streamingplattformar. Vi jobbar bl.a. med Apple TV+, Amazon Prime, Vimeo, Comcast och Roku. Vi hanterar cirka 30 000 filmer och har fler än 20 kunder. Företaget grundades för 6 år sedan och har sitt kontor i Alvik, precis utanför tullarna, i Stockholm. Idag är vi ett team på 8 personer, vi är lönsamma och växer! Se även https://stockholmstream.com/ och https://www.deltasystem.tv/ Om Tjänsten: Vi söker en Team Lead för vår SaaS-tjänst Delta. Du kommer att ansvara för att leda våra utvecklare, produktutvecklingen och teknikval, i syfte att säkerställa att plattformen har en effektiv hantering av video, metadata, bilder och undertexter. Arbetsuppgifter: Leda Utvecklingen: Formulera strategi för produktutveckling och teknikval. Teamledning: Leda och motivera utvecklingsteamet, f.n. 3 personer och konsulter Utveckla: Vi bedömer att du till ca 50% kodar själv, och supporterar utvecklarna Projektledning: Hantera integrationsuppdrag och säkerställa struktur på utveckling och testning. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att leda och motivera team. Har god teknisk struktur, med förmåga att sätta standard på kod och infrastruktur. Teknisk kompetens: C# .NET och grundläggande React PostgreSQL och MSSQL Unit tester, integrationstester, CI/CD, container-tjänster Hantera AWS-resurser med CloudFormation eller CDK Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Det är även bra om du Har erfarenhet av videohantering och transkodering Vi erbjuder: Konkurrenskraftiga villkor Internationell arbetsmiljö med kollegor och kunder över hela världen. Stora möjligheter att påverka och forma arbetet. En positiv och motiverande arbetsmiljö med korta beslutsvägar. En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag. Ansökan och mer information Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta vår rekryteringspartner XLNT Search, Ulf Magnusson, [email protected] eller 070–5690928 Urvalet sker löpande Välkommen med din ansökan
Hos Tietoevry arbetar man målinriktat för att underlätta den digitala resa som arbetsmarknaden på bred front är mitt uppe i. Deras Public 360° system har en central roll för verksamheter i den offentliga sektorn. Som projektledare är du nyckelspelaren för denna resa och arbetar tätt tillsammans med dina kollegor för att på bästa sätt kunna hjälpa just dina kunder ett steg längre mot en digitaliserad informationshantering. Ditt nästa karriärsteg? Välkommen in med din ansökan. OM TJÄNSTEN I rollen som projektledare driver du projekt och ansvarar för att vidareutveckla dina kunder och ansvarar för att leda ditt projektteam mot ett lyckat resultat. Du kommer att vara drivande i merförsäljning/vidareutveckling av dina kunder gällande konsultinsatser, digitalisering och effektivisering till kunder. Kunderna är verksamheter inom offentlig sektor och ditt team hjälper dem att effektivisera och digitalisera sin informations-, ärende- och dokumenthantering genom systemet Public 360°. Du kommer till en avdelning med mycket på gång och som präglas av en framåtanda och ett fartfyllt tempo. Som projektledare kommer du att arbeta med flera kontaktytor såväl internt som externt. Du arbetar från kontoret i Solna och fungerar som länken mellan kunden och ditt projektteam. Du driver aktivt förändringsprojekt kring kunders verksamhetsprocesser där dokument- och ärendehantering är en kärnfråga. Många gånger är kunderna på väg att fullt ut gå över från analog till digital informationshantering och behöver Tietoevrys stöd i denna känsliga process. Du erbjuds - En arbetsplats med stora ambitioner där du får arbeta med moderna lösningar och kompetenta kollegor - En komplex roll där vi erbjuder en långsiktig kompetensutveckling anpassad efter dina behov - Att vara ansvarig för att leda nya och existerande kunder, kopplat till Tietoevrys produkt Public 360, genom deras digitaliseringsresa ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ha det övergripande ansvaret för aktiviteter hos dina kunder och se till att både kvalitetsmässiga och ekonomiska ramar hålls * Driva projekt och aktiviteter med starkt drag av affärsutveckling och mernytta för kunden på både kort och lång sikt * Vara drivande inom sälj i frågor rörande projektplanering, estimering och budget * Arbeta relationsbyggande på lång sikt och driva till kundvård och merförsäljning under förvaltningsfasen * Entusiasmera medlemmarna i dina kundteam och se till att alla utmaningar hanteras på ett effektivt sätt * Bidra till att utveckla metoder och processer runt projektledning VI SÖKER DIG SOM * Har minst fem års erfarenhet av projektledning där du representerat leverantörsidan mot externa kunder * Har erfarenhet av att tillämpa någon etablerad projekt- eller förvaltningsmodell * Du har en stor erfarenhet av att arbeta med att vidareutveckla kunder och arbeta mer merförsäljning av tjänster. * Har ett intresse för teknik och digitalisering * Har professionell kunskap i svenska och engelska då båda språken används i rollen Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med verksamheter inom offentlig sektor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att leda team med projektmedlemmar i flera länder. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Orädd - Initiativtagande - Affärsinriktad - Samarbetsvillig Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Tullverkets IT avdelning i Luleå är norra Sveriges största arbetsgivare inom it, med cirka 280 anställda. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och delta i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor som kompletterar varandra löser du nya uppgifter varje dag och bidrar till Tullverkets samhällsviktiga uppdrag. Vill du vara med och utveckla samhällsviktiga system för Tullverket? Vår IT-avdelning i Luleå söker drivna och ansvarstagande projektledare. Vi söker dig med flera års erfarenhet – ansök och bli en av våra nya medarbetare! Om tjänsten Tjänsten innebär att ta ansvar för att planera, leda, stödja och följa upp arbetet med att utveckla och förvalta de börlägen, färdplaner, leveransplaner och utvecklingsarbeten som ett visst leveransområde ansvarar för inom Tullverkets utvecklingsportfölj. I rollen ingår även ansvar för att: • säkerställa att leveransområdet har rätt kapacitet och förmåga för behovet på både kort och lång sikt • förebygga och eliminera eventuella hinder för att få önskat arbete utfört • visualisera utvecklingsområdets kapacitet, förmåga och prognos • leveransområdet arbetar effektivt och applicerar kontinuerlig förbättring i sitt arbete. • följa upp budget • göra prognoser och resursplanering tillsammans med produktägare och relevanta avdelningar • vid behov styra, leda och samordna arbetet mellan leveransteam inom leveransområdet • ha regelbunden kontakt med leverantörer • hantera avtal. Du kommer att ha ett nära samarbete med leveransområdesledningen, samt ledningarna från andra leveransområden och utvecklingsområden. Vi tycker att det är viktigt att du är professionell med ett agilt ledarskap och ett bra medarbetarskap. Dina ledaregenskaper kommer att värderas högt. Det är självklart för dig att planera, prioritera, slutföra och nå resultat. Risker och utmaningar hanterar du löpande och transparent. Du är bra på ekonomistyrning och förändringshantering samt kan hantera olika intressenters behov både internt på Tullverket och externt. Vi söker dig som har: • en eftergymnasial utbildning inom IT eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig • erfarenhet av arbete som projektledare, uppdragsledare, leveransområdesansvarig, teamledare eller annan ledarroll inom IT • erfarenhet av agila utvecklingsmetoder • förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • workshopledning • förändringsledning. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en naturlig ledare och har ett stort intresse för att leda i en agil organisation. Du är systematisk i ditt arbetssätt med förmåga att ta initiativ, vara flexibel, se möjligheter och nå resultat. Du har god förmåga att engagera, motivera och leda andra människor mot områdets mål och kommunicerar på ett klart och tydligt sätt. Intresse för människors beteende och agerande är en fördel. Som person är du en social lagspelare som drivs av att lösa kundens behov, med ödmjukhet och respektfullhet som viktiga personlighetsdrag. Du är också bekväm i samarbete på distans och nyttjar alla kanaler och verktyg för det. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har ett viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklings- och utbildningsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och därför omfattar våra förmåner bland annat något vi kallar flexibel arbetsplats. Det innebär att du arbetar både på kontoret i Luleå och hemifrån utifrån en nivå som passar ditt arbete, dig och dina kollegor men minst en dag per vecka förväntar vi oss att du är på kontoret i Luleå. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2024-20484. Placeringsort: Luleå. Anställningen är en tillsvidareanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: Efter överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Ida Eriksson, 0920-25 98 10. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 21 oktober. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Om rollen Till vårt ständigt växande gäng söker vi nu en senior projektledare att driva våra största och mest komplexa projekt. Kan du även arbeta som förändringsledare, med krav och/eller leda testarbete är det meriterande. Vi erbjuder en arbetsplats där du får jobba lokalt och nära våra kunder. Hos oss får du möjlighet att både utveckla och utvecklas, påverka i stort som smått och bidra till en kultur som gör det roligt att gå till jobbet – varje dag. Även om Dizparc är ett relativt ungt företag, i både sinnet och antal verksamma år, kan vi erbjuda ett gäng erfarna och kompetenta kollegor att utbyta erfarenheter och utvecklas tillsammans med. En vanlig dag på jobbet Vi söker dig som både har god förståelse för hur man leder team och projekt mot utsatta mål. Rollen förutsätter ett brett verksamhetsintresse i kombination med övergripande teknikförståelse och det kan bli aktuellt både med projektledning av våra åtaganden och att arbeta i projekt hos våra kunder. Du är intresserad av att se nya möjligheter hos våra kunder och deltar i offertarbete. Vem tror vi att du är? Vi letar efter dig som ofta beskrivs som trevlig, engagerad, strukturerad, kommunikativ, lösningsorienterad och serviceinriktad med ett genuint intresse för projektledning. Du bör känna dig trygg i att ta dialoger med kund, rådge, vara med vid införsäljning och rapportera till en styrgrupp. Du är van att följa projektmodeller och kan hantera såväl agila projekt som vattenfallsprojekt. Önskvärt att du har en eftergymnasial IT-utbildning, svenska/engelska-kunskaper och ett B-körkort i bagaget. Har du det så tycker vi inte att du ska vänta en enda sekund till med att skicka in din ansökan! Ansökningar behandlas fortlöpande. Vi hörs!
Har du stark kompetens och erfarenhet av projektledning av komplexa upphandlingsprojekt? Har du även mycket god kompetens inom IT-säkerhet? Då kan du vara rätt för rollen som projektledare hos vår kund Stokab! Läs gärna vidare och se om du håller med! Om tjänsten Nu söker vi på Perido en projektledare till vår kund Stokab, ett företag som ägs av Stockholms stad och specialiserar sig på att hyra ut fiberförbindelser till telekomoperatörer, företag, myndigheter och organisationer. Genom att erbjuda en konkurrensneutral och passiv infrastruktur i form av optisk fiber, bidrar Stokab till IT-utvecklingen och främjar den positiva utvecklingen av Stockholmsregionen. Företaget strävar efter att skapa goda förutsättningar för kommunikation och tillväxt, med en vision om att göra Stockholm till Europas ledande tillväxtregion. Du utgår från kontoret beläget i närheten av Globen. Dina arbetsuppgifter Som projektledare kommer du ha en tudelad roll, där du har hand om två olika projekt: Projektledare för upphandlings- och införandeprojekt: Hålla samman ett team av interna resurser och skapa upphandlings- och beslutsunderlag inför upphandling Hålla samman ett team av interna resurser för att avveckla befintligt avtal och implementera nytt avtal i ett överföringsprojekt Rapportera progress till styrgrupp Projektledare för implementationsprojekt av it-säkerhetstjänster Tillsammans med interna resurser hos uppdragsgivaren ska projektledaren omvandla kravställningar från informationssäkerhetsklassningar, risk- och sårbarhetsanalyser och andra styrdokument till tekniska implementationsprojekt Implementationsprojekten ska budgeteras, planeras och beställas av olika underleverantörer Följa upp underleverantörernas leveranser på progress, kvalitet och kostnad Dina egenskaper Vi söker en erfaren och skicklig projektledare med omfattande kompetens inom komplexa upphandlingsprojekt och inom IT-säkerhet. För att lyckas i rollen förväntas du ha stark ledarskapsförmåga och kunna driva projekt från start till mål med tydlig struktur och fokus på leverans. Du ska ha god erfarenhet av att leda team och samarbeta med olika intressenter, både internt och externt, samt vara skicklig i att skapa och upprätthålla relationer. Förmågan att arbeta proaktivt, hantera flera uppgifter samtidigt och fatta snabba beslut under press är avgörande. Dessutom krävs det att du har god förmåga att analysera risker och lösa problem på ett kreativt och effektivt sätt. Framför allt bör du vara en målinriktad, organiserad och engagerad person som kan inspirera och leda ditt team till framgång. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Mycket god kompetens och erfarenhet som projektledare av komplexa upphandlingsprojekt Erfarenhet av projektledning av IT-säkerhetsprojekt och mycket god kompetens inom IT-säkerhet Mycket god kompetens och erfarenhet inom upphandling för offentliga verksamheter som lyder under LoU Erfarenhet av genomgång och analys av nätverksmiljöer samt kommunikationsstruktur mot externa leverantörer Erfarenhet av utredningsuppdrag för upphandlingar inom relevant område Erfarenhet av implementation av större avtal gällande datakommunikation Kunskap eller erfarenhet av kommunala stadsnät Mycket god teknisk kompetens av datakommunikation innefattande, switchar, routar, WiFi, brandväggar, DNS, DHCP mm Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31, med god chans till förlängning. Start så snart som möjligt. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34833 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Nu söker vi en projektadministratör för en koordinerande roll inom Skånes digitala vårdsystem utbildning. Rollen innebär att administrera bokningsbara utbildningsplatser som kan nyttjas av verksamheten för att genomföra sin systemutbildning av det nya journalsystemet. I rollen kommer man följa upp bokningar, säkerställa att rätt uppgifter finns, vara behjälplig vid mer komplexa bokningar och övervaka en funktionsbrevlåda. Rollen kommer även att ansvara för uppföljningen av den utbildningstakt som varje förvaltning håller av sina medarbetare. Rollen innebär även att man kommer ha en koordinerande roll för lokalerna där våra utbildningsplatser kommer finnas. Det innebär att följa upp med respektive fastighetsförvaltare och säkerställa att rätt förutsättningar finns i lokalerna. Detta kan innebära samarbete med väldigt många olika organisationer och leverantörer och rollens uppdrag blir att koordinera detta arbete för att hålla ihop helheten. Du kommer att ingå i ett härligt team där behovet av samarbete är lika stort som att kunna arbeta självständigt. För rollen krävs det att du har: Goda kunskaper i excel Erfarenhet av att arbeta i stora komplexa projekt och kunna koordinera mellan olika intressenter Kommunikativ och serviceinriktad Goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift För rollen krävs det också att du är strukturerad, arbetar proaktivt och är lösningsorienterad. Du är duktig på att skapa ordning och reda där allt inte finns på plats. Du kommer att samarbeta med både interna och externa intressenter och det är därför viktigt att du är lyhörd och har lätt att knyta kontakter och samarbeta med olika människor. Du måste trivas med att arbeta i en miljö med högt tempo där det ständigt sker förändringar. Tidigare erfarenhet av schemaläggning, koordinering och erfarenhet är meriterande.
Har du arbetat i en administrativ roll sedan tidigare och är redo för en ny utmaning? Låter det dessutom lockande att arbeta i en varierande roll där du får chansen att driva egna projekt? Sök tjänsten som service coordinator hos vår kund redan idag, löpande urval! Information om tjänsten Professionals Nord söker för vår kunds räkning en service coordinator. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter I rollen som service coordinator utgår du från vår kunds verksamhet i Örebro. Du har daglig kontakt med kunder, säljare och agenter globalt vad gäller planering, leverans, samordning och utvärdering av behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer även innefatta: • Teknisk support till kunder för hjälp med reservdelar • Upprätta offerter och returhanteringsdokument • Förbereda kunder inför installation • Assistera tekniker med service och support Vi söker dig som: har en avklarad och godkänd gymnasieexamen och har arbetat administrativt sedan tidigare. Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska, då majoriteten av dialogerna är på engelska. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta globalt och i projektform. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som kommer vara avgörande för hur väl du kommer trivas och lyckas i rollen som service coordinator. Du är självgående och arbetar lösningsorienterat inför de arbetsuppgifter du ställs inför. Vidare är du kommunikativ och hjälpsam i dialogen med såväl kunder som interna kollegor. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster #service, #administration, #projekt Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Åt vår kund söker vi en Förvaltningsledare Uppdragsbeskrivning Förvaltnings- och utvecklingsledaren ansvarar för att, tillsammans med en förvaltningsledare-IT från IT-divisionen, utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I förvaltningen ingår såväl verksamhetsspecialister som IT-specialister. I rollen ingår även att proaktivt identifiera utvecklingsbehov i verksamheten, och verka för en långsiktig planering som ger förutsättningar att realisera prioriterade behov på längre sikt. Rollen ska aktivt bidra till verksamhetsutveckling kopplat till verksamhetsnära IT-förvaltning och utveckling. Uppdraget som Förvaltnings- och utvecklingsledare hos kunden omfattar arbete i linjeorganisationen på enheten som avgränsar till andra enheter och divisioner inom organisationen. Rollen innefattar ledning av den verksamhetsnära delen av en IT-förvaltning som omfattar ett tiotal IT-system. Uppdraget innefattar även ledning av utvecklingsinitiativ och utredningsinitiativ inom verksamheten och kan därför innebära ansvar och arbete mellan enheter/avdelningar där behov finns. Arbetsuppgifter Ta fram en förvaltningsplan i nära samarbete med verksamheten Sköta rapportering och framtagande av beslutsunderlag till styrgrupp eller linjechef Leda förvaltningens arbete för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt, samt prioritera och besluta inom ramen för gällande plan Styra den verksamhetsnära förvaltningen och driva ett aktivt arbete för att stödja verksamheten med kravställning och test avseende IT-stöd inom området. Sköta leverantörsstyrning; avropa mot ingångna avtal samt se över befintliga avtal Initiera uppdrag utifrån gällande förvaltningsplan, samt vid behov agera utvecklingsledare med en aktiv roll i att driva uppdragen framåt Säkerställa att roller på operativ nivå i förvaltningen är bemannade, i samråd med ansvariga linjechefer Upprätta och underhålla löpande förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner Planera för mottagande av eventuella nya IT-system från projekt till förvaltning Driva och bidra till framfart inom organisationen för olika initiativ och fokusområden Kompetens och Erfarenhet Examen från universitet eller högskola/yrkeshögskola inom exempelvis energisystem, energiteknik alternativt annan teknisk utbildning. Minst 9 års arbetslivserfarenhet av att samordna eller leda tekniska uppdrag inom exempelvis behovsanalys eller kravställning för verksamhetsnära IT-utveckling Minst 9 års erfarenhet av att leda IT-relaterade utvecklingsprojekt Minst 5 års förvaltningsledning efter PM3-modellen Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med IT-frågor för komplexa IT-miljöer, med många integrationer och med höga krav på informationssäkerhet Minst 5 års arbetslivserfarenhet som kravanalytiker eller testledare Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom svensk eller nordisk dagen före eller intradagmarknad Minst 3 års erfarenhet av strukturdatasystem eller publiceringsplattformar av öppen data Meriterande Minst 5 års arbetslivserfarenhet av kontrollrumsnära verksamhet och system Minst 5 års arbetslivserfarenhet av nordiskt eller europeiskt samarbete Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete på myndighet eller statligt affärsverk Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Dina arbetsuppgifter Vi söker nu för kunds räkning en Projektkoordinator som vill bidra till telecom branschen. Är du en dynamisk och detaljorienterad person med en passion för projektledning? Trivs du i en snabb miljö, säkerställer sömlös samordning och effektiv kommunikation? Om så är fallet, vill vi ha DIG som vår Projektkoordinator! Som Projektkoordinator kommer du att spela en avgörande roll för framgången för vårt stora projekt genom att säkra planering, avvikelsehantering och kommunikation. Dina dagliga ansvarsområden kommer att inkludera: Planeringsexpertis: -Utveckla och hantera den totala projekttidsplanen, säkerställa att den är i linje med projektets milstolpar och mål. -Skapa detaljerade tidsplaner för specifika planeringsområden och produktionsströmmar, med fokus på effektivitet och resursoptimering. -Strategiskt planera och fördela gemensamma resurser för att maximera produktiviteten. Samordning: -Samarbeta nära med linjeorganisationen samt programkontoret för att anpassa projektaktiviteter med övergripande mål. -Säkerställa sömlös samordning mellan teammedlemmar, intressenter och externa partners för att garantera projektets framgång. -Underlätta regelbundna möten för att granska framsteg, hantera utmaningar och optimera projektplaner. Avvikelsehantering: -Proaktivt identifiera potentiella avvikelser från projektplanen och utveckla effektiva strategier för att lösa dem. -Arbeta nära med teammedlemmar för att hantera och mildra avvikelser, säkerställa minimal påverkan på projektets tidslinjer och mål. -Ha ett skarpt öga för riskbedömning och implementera förebyggande åtgärder. Kommunikation: -Främja en kultur av tydlig och transparent kommunikation inom projektteamet. Utveckla och distribuera regelbundna projektuppdateringar, säkerställa att alla intressenter är informerade om framsteg, utmaningar och prestationer. -Agera som en central kontaktpunkt för projektrelaterad kommunikation och underlätta effektiv informationsflöde. Praktisk information: Uppdragsstart: Omgående Distansarbete: Nej Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdag: 2024-10-08 Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi söker en nu en engagerad och driven System administrator till Saab. Du kommer jobba som metodikutvecklare och förvaltare av plattformen 3DExperience till IT System Maintenance inom Business Support. Du kommer att tillhöra ett kompetent förvaltningsteam med mångårig erfarenhet av CAD-förvaltning, 3DExperience, integrationer till närliggande system och berörd metodik. I teamet förvaltar vi 3DExperience och tillhörande programvaror såväl som Catia V5, SmarTeam och andra legacy-verktyg. I rollen kommer dina kontaktytor spela en avgörande roll och du behöver kunna kommunicera med olika roller och funktioner både internt och externt. Du kommer hålla kontakt och samverka med flera olika delar inom och utanför Saab så som verktygsleverantörer, verksamhetsleverantörer, IT support, samt andra affärsområden inom Saab - både i och utanför Sverige. Du blir en viktig länk mellan regelverk, processer, verktyget och användargrupperna inom våra produktområden och produktion. I denna rollen kommer du även att utbilda och supportera medarbetare i plattformen 3DExperience samt hålla samman och leda en grupp verksamhetsnära support-resurser. Din profil Vi söker dig som har en högskoleexamen inom mekanikutveckling, IS eller IT alternativt en utbildning som vi bedömer relevant. Vi tror att du har din bakgrund inom konstruktion och har tidigare arbetslivserfarenhet av att jobba med operativsystem, brandväggar, datalagring, databaser m.m. Du har gedigen kunskap av någon eller flera delar av plattformen 3DExperience. Har du dessutom erfarenhet av arbete i Mediawiki samt av förvaltning- och metodikarbete ser vi detta som meriterande. Som person har du en genuin vilja att hjälpa andra och en stark känsla för service. Du är kommunikativ och delger information på ett sätt som mottagaren förstår. Du kommunicerar även obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. För att lyckas i den här rollen behöver du vara lyhörd och jobba på ett relationsbyggande sätt. Du är driven och tar stort ansvar för dina tilldelade ansvarsområden. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Visar 1 till 10 av 308 jobb