Projektledare, IT

Sök bland 291 lediga jobb som Projektledare, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Delivery Lead
Sinch Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sinch is pioneering the way the world communicates. More than 150,000 businesses — including Google, Uber, Paypal, Visa, Tinder, and many others — rely on Sinch’s Customer Communications Cloud to power engaging customer experiences through mobile messaging, voice, and email. Whether you need to verify users or craft omnichannel campaigns, Sinch makes it easy. Our AI-infused Super Network, APIs, and applications ensure you can connect with your customers reliably and securely, at every step of their journey. At Sinch we “Dream Big”, “Win Together”, “Keep it simple”, and “Make it Happen”. These values are our foundation! Description As Delivery Lead you will own and ensure cross team and cross domain deliveries. You will have the overview perspective and own the progress and all project related communication and planning. As Delivery Lead you will: Work closely with stakeholders across Engineering, Product, Operations, and Infrastructure to plan and coordinate software projects with high quality and at speed. On a daily basis provide direction and guidance of scaled agile practices across multiple teams and continuously focus on improving and maintaining deliveries across teams. Take care of the overall milestone planning, execution, delivery and release of our largest and most complex Engineering cross-team initiatives and projects. Effectively monitor project progress and present project updates and status to relevant stakeholders and project team members. Identify, diagnose and remove cross-team impediments so teams can deliver. Set up, implement and evolve cross-product line processes for managing initiatives, projects and dependencies with optimal output and progress whilst keeping autonomy in the product teams. Requirements We are looking for a person who is great at leading deliverables in an agile environment – not through reporting lines or “owning resources” but by creating trust, structure, overview and through enabling good collaboration and communications. You instill energy in the people you work with and have a knack for building report with both technical and non-technical colleagues, at all levels. You don’t accept the status quo and welcome challenges to change and improve. You easily grasp the technical details from the holistic company-wide perspective. At least a few years of relevant background from software organizations such as Delivery Lead, Project Manager, Engineering Manager, Entrepreneur, Scrum Master or Agile Coach Experience with Agile methodologies e.g., Kanban, Scrum, Agile Excellent communication and presentation skills in English - both verbal and written. Our Hiring Process We are committed to ensuring a recruitment process that is fair, objective, consistent, and inclusive. Our approach includes structured, competency-based interviews designed to evaluate your skills, experience, and qualifications relevant to the role. At times, we may include a data-driven assessment to enhance our hiring success and identify candidates likely to excel. We believe in a two-way process and encourage you to ask questions throughout the journey. If this role isn't what you're looking for, please explore the other opportunities listed on our career page: https://www.sinch.com/careers/. No matter who you are, we hope you find an exciting path forward - hopefully with us!

20 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
It-projektledare till enheten för it och säkerhet
Integritetsskyddsmyndigheten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vårt uppdrag berör hela samhället. Vi bidrar till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss. IMY rekryterar nu en it-projektledare till enheten för it och säkerhet (ITS). Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle. Arbetsuppgift Som it-projektledare på IMY arbetar du med myndighetens olika it-relaterade projekt och framför allt med myndighetens it-utveckling. Du håller dialog med våra it-leverantörer, vidareutvecklar vår projektmodell och tar fram mallar och verktyg som fungerar i vår verksamhet. Arbetet innebär att du driver våra projekt från början till slut. Du håller work-shops för kravställning och ansvarar för utvärdering under arbetets gång och efter genomförda projekt. Du samarbetar intensivt med myndighetensoch förvaltare av våra olika system. Det finns möjligheter att utveckla denna tjänst vidare beroende på kompetens. Samtidigt kommer du att få jobba med flera spännande förändringsarbeten inom myndigheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning inom it-området alternativt erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som motsvarande. Du har gedigen it-bakgrund med minst tre års erfarenhet av projektledning med digitaliseringsprojekt. Du har erfarenhet av förstudier och kravställning och agilt arbetssätt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av införande av AI-lösningar. Har du god kännedom om informationssäkerhet så är detta meriterande. Vi ser gärna att du är väl förtrogen med Praktisk Projektstyrning (PPS) eller likvärdig modell. Dina personliga egenskaper  Som person är du utvecklingsorienterad och du driver självständigt och proaktivt dina uppgifter framåt. Du trivs i en dynamisk miljö och är flexibel, prestigelös och samarbetar lyhört och tillmötesgående med både internt och externt. Du har en god förmåga att förmedla komplicerad it-information till medarbetare med annan kompetens inom myndigheten. För att lyckas bra i rollen har du en god förmåga att förstå olika perspektiv, kan snabbt finna kärnan i komplex information och fatta rätt beslut utifrån det och kan leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning. Vi tror att du gillar variation och att du arbetar effektivt under skiftande förutsättningar. Det kommer naturligt för dig att ta ansvar för dina uppgifter och din egen utveckling, samtidigt som du bidrar till helheten och myndighetens utveckling. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Som person är du säkerhetsmedveten och har stor personlig mognad med eget driv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om hybridarbete. Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Frågor om tjänsten  För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • It-och säkerhetschef Joakim Nyberg, 08-515 154 00 • Hr-generalist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05 • Facklig företrädare Theodor Adolfsson (Saco-S), 08-657 61 13. IMY samarbetar med vår rekryteringspartner Novare Public i denna rekrytering. Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är 14 april 2025. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

20 mars 2025
Sista ansökan:
14 april 2025
Produktägare IAM
Migrationsverket
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Migrationsverket genomgår en digital transformation där gamla system ersätts och nya implementeras. Vi söker nu en erfaren produktägare inom IAM för att leda denna utveckling. Om rollen Som produktägare ansvarar du för att utveckla och driva IAM-produkter med fokus på säkerhet och användarupplevelse. Du arbetar nära utvecklingsteam, produktägare och andra intressenter för att säkerställa att lösningarna möter verksamhetens behov. Dina ansvarsområden: - Definiera vision, mål och roadmap för IAM-produkterna. - Samla in och analysera behov från användare och intressenter. - Ansvara för backlog i Jira och prioritera utvecklingsinsatser. - Följa upp leveranser och ekonomi inom produktområdet. - Samarbeta med interna och externa aktörer för att säkerställa framgångsrik implementering. Den här beskrivningen passar in på dig som person: Vi ser gärna att du är en prestigelös och utvecklingsorienterad ledare med ett stort driv, positivitet, effektivitet och beslutsamhet. Du ser hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du har en god analytisk förmåga och löser komplexa frågor som uppstår. När förutsättningar och mål ändras har du inga problem med att ändra inriktning och anpassa dig. Som person är du engagerad och gillar att samarbeta med andra och har lätt att skapa och bibehålla professionella relationer. I möten lyssnar och kommunicerar du på ett konstruktivt sätt och kan lösa konflikter och anpassa dig till situationen. Du som söker har: - Utbildning på högskolenivå alternativt motsvarande förvärvad yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen. - Minst 4 års aktuell yrkeserfarenhet som produktägare, produktledare eller förvaltningsledare inom mjukvaruutveckling i komplexa större organisationer.  - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. - Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att arbeta i en central roll med många olika intressenter och kravställare i en större komplex organisation.  - Erfarenhet av arbete enligt agila metoder och principer - God teknisk förståelse och förmåga att kommunicera tekniska termer till olika intressenter - Erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag och hålla presentationer, muntliga såväl som skriftliga.  Det här är vårt erbjudande till dig: Vi vill att du ska känna att du utvecklas och erbjuder möjligheten att gå kurser och besöka konferenser. Du får ett omväxlande arbete där du kan påverka utvecklingen av våra tekniska lösningar, samtidigt som du kommer att knyta an många nya kontaktytor. Vi tycker det är viktigt att våra medarbetare kan kombinera arbets- och privatliv på ett så flexibelt sätt som möjligt och erbjuder möjligheten att kombinera jobb på kontoret med arbete hemifrån. Resor kan förekomma. Upplysningar Placeringsort: Norrköping Arbetstid: Kontorsarbetstid (flextid). Tjänsten: Heltid, tillsvidareanställning med provanställning. Tillträde: enligt överenskommelse. Läs mer om hur det att arbeta med IT på Migrationsverket här och om våra förmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Jobba-med-it.html. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta ställs krav på svenskt medborgarskap. Anställningen förutsätter en godkänd säkerhetsprövning. Vill du veta mer? Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Ajla Dulic via e-post: [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta [email protected] Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 10 april 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html  Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

20 mars 2025
Sista ansökan:
10 april 2025
Product Manager to Rillion
Rillion AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Want to be a part of our exciting, new growth journey? We’re looking for a Product Manager to help shape the future of one of our new AI-driven products. In this role, you’ll work in a cross-functional team of engineers, designers, and stakeholders to build solutions that contribute to our company’s growth. At our core, we believe in empowered teams, strong product thinking, and delivering real value to customers. If you’re a solution-oriented professional with a passion for product management and the SaaS B2B business, this could be the perfect opportunity for you. What you will do: Deeply understand customer needs through qualitative and quantitative research Work closely with engineers, designers and other stakeholders to discover and build solutions that solve real customer problems. Define success metrics, track performance, and iterate based on insights. Partner with the engineering manager to lead team efforts, ensuring timely delivery, communicating release information and keeping the organization updated about our progress. Work closely with our PMM for product launches and sales enablement. Acting as the voice of the customer and championing a strong product culture. Stay on top of industry trends and competitors to drive product innovation. Continuously improve our product processes, tools, and ways of working to build a high-performing product organization. What we look for: We think that you have 5+ years of experience in a similar role, preferably within a SaaS company. You also bring: Strong ability to collaborate in a product trio (PM, engineers, designers) to conduct user research, validate assumptions, and turn insights into product improvements. Experience with discovery methodologies such as user interviews, prototype testing, and competitor analysis. Familiarity with product analytics to drive decisions and assess performance. Excellent communication skills, with the ability to engage both technical and non-technical stakeholders. Fluent Swedish, both written and spoken. Bonus points if you have: Experience with purchase-to-pay processes, capture and e-Invoice solutions, or AI-powered products. What we offer: Opportunity to work in a dynamic growth company Talented colleagues ready to support the success in your career path Social events with your colleagues (breakfast, candy-time, afterwork etc.) A collection of different benefits, including a generous pension and insurance package Hybrid working model and the flexibility to work three days from the office and two days remote Come and enjoy our office in central location in Stockholm with an amazing view. The recruitment process: We review applications and invite for interviews continuously. A background check will be conducted on final candidates, pre-employment. If you have any questions regarding the role, please contact recruiter Victoria Stjernström at [email protected]. About Rillion We are a global company founded in Sweden with 30 years’ experience in the AP Automation industry. We help finance professionals transform how they manage invoices by digitalizing and automating the entire process. By removing the manual steps of invoice handling, we enable finance teams to save time and effort, reducing the possibility of human error. Because we’re AP professionals ourselves, we understand how to give our customers everything they need, and nothing they don’t. Together with our investors at Altor we will continue our journey and to complete our mission, we need more talented people. Rillion is an equal opportunity employer. We believe that diversity is integral to our success, and do not discriminate based on race, color, religion, age, or any other basis protected by law. We´re looking forward to your application!

20 mars 2025
Sista ansökan:
19 april 2025
Product Owner of GitHub Enterprise Cloud
Swedbank AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

If you're passionate about driving the success of the bank’s engineering community through continuously pushing the engineering experience and efficiency to the next level, we strongly advise you to continue reading. Through innovation and standardization, you and your team are responsible for the necessary steps of engineering, all the way from onboarding to building and shipping secure software. In Swedbank you have the opportunity to: Be part of the unit that in many ways drives the software engineering culture of the bank, group wide Impact the daily lives of a large software engineering community consisting of 1500+ engineers that are pushing an enormous number of builds per day Setting the course for Swedbank’s engineering experience through your targets for the implementation and integration of the GitHub Enterprise Cloud platform, it’s AI-powered features/products and associated offerings Work together with stakeholders to gather requirements and prioritize features for your roadmap Collaborate with collages and teams all around the bank to drive changes and improvements in the direction that enables engineers to focus on delivering business value What is needed in this role: Proven experience as Product Owner or similar role in software development Hands-on experience of GitHub, its portfolio of features You have a solid technical background from working as a software engineer in the past with demonstrated experience Having a bachelor’s or master’s degree in computer science, or another relevant field You have solid experience working in an agile environment and know how to work your way through a federated IT organization Collaboration is your middle name and breaking silos is what you do daily You know how to conduct market research and competitive analysis to inform product decisions You have excellent written and verbal communication skills in English What we offer when you join us: An open, simple and caring culture Opportunity to create the best experience for our customers An international, sustainable and inclusive work environment Development opportunities and advancement in your career Flexible working options Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits "Join our team and... be a part of an inspiring atmosphere with talented colleagues who like to share their knowledge and who are always ready to help. As your manager, I am including, caring, and engaged. I like structure but can also be flexible and pragmatic. My objective is to create a positive and engaging work environment where the team can thrive, have fun, and perform at its best. I believe that empowerment allows people to grow and do amazing things. If you find this inspiring - this is the role for you!" Jon Siljehag, your future leader We look forward to receiving your application by 20.04.2025. We work with continuous selection, which means that the position may be filled before the application deadline. Location: Stockholm, Tallinn, Vilnius, Riga Recruiting manager: Jon Siljehag If you are employed in Estonia, please note that the salary offered for this position ranges from 3 500 - 5 300 gross i.e. before taxes. Read more here. If you are to be employed in Latvia, please note that the salary offered for this position ranges from 3 300 - 4 900 gross i.e. before taxes. Read more here. If you are to be employed in Lithuania, please note that the salary offered for this position ranges from 4 100 - 6 100 gross i.e. before taxes. Read more here. We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid #LI-MA1

20 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
Bilfinger söker Projektchef inom piping
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Med fler än 3600 engagerade och skickliga medarbetare på 70 olika platser i Norden, levererar Bilfinger underhåll, ingenjörsarbete, projekt och drifttjänster under hela industrianläggningens livscykel. De söker nu en Projektchef inom piping för verksamheten i Stenungsund. Rollen lämpar sig för dig med stark industri- eller verkstadsbakgrund, samt med erfarenhet inom projektledning, försäljning och ledarskap. Ta möjligheten att bli en del av ett ledande bolag inom hållbarhet och effektivitet av industriella tjänster! OM TJÄNSTEN Bilfinger är en internationell leverantör av industri- och ingenjörstjänster som är verksam inom flertalet marknader och discipliner. Koncernen har 31 000 anställda globalt, med huvudkontor i Tyskland. I vår nordiska verksamhet, som finns i Sverige, Norge, och Finland, har vi fler än 3600 anställda med uppdrag hos spännande kunder både onshore och offshore. Du erbjuds - Ett tryggt och stabilt företag med många år i branschen - En anställning med stora utvecklingsmöjligheter, varierande arbetsuppgifter där du får ta ett stort eget ansvar med stora möjligheter att själv påverka ditt arbete - Goda förmåner som arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, företagshälsovård med mera ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Projektchef kommer du att ha en nyckelroll i att leda och motivera vårt projektteam, samtidigt som du bidrar till att driva vår affärsverksamhet framåt. Du säkerställer att projekt levereras enligt kundernas behov och förväntningar, bygger långsiktiga kundrelationer och identifierar nya affärsmöjligheter. Du och nuvarande Projektchef rapporterar direkt till Affärsområdeschefen och kommer tillsammans se till att befintliga och nya projekt genomförs på ett säkert och kvalitetsriktigt sätt inom satt tidsram och till budgeterad kostnad. Projekten kan ske in-house i form av rena verkstadsprojekt samt ute på site hos kund. Projektgrupperna kommer variera i storlek beroende på vidden av projekten. Exempel på arbetsuppgifter: * Leda och motivera projektteam * Genomföra kalkyler, följa upp prognoser både vad gäller HSE (Health, Safety and Environment), kvalité, ekonomi och tid * Leda och driva försäljningsarbete för befintliga och nya kunder * Ansvar över kvalitén på den levererade tjänsten och överenskomna krav med kunden VI SÖKER DIG SOM - Flerårig erfarenhet som Projektchef eller Projektledare där du förvärvat kunskaper inom sammansättning av projektteam, kalkylering, prognostisering, budgetering, HSEQ och dylika arbetsuppgifter - Flerårig erfarenhet inom industri eller verkstad, antingen i en roll som svetsare, rörläggare eller arbetsledare - Arbetslivserfarenhet från leverantörssidan vid projektgenomförande - Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - B-körkort Det är meriterande om du har - Eftergymnasial teknisk utbildning inom mekanik, maskinteknik eller liknande - Erfarenhet från entreprenadbranschen och kunskap i entreprenadjuridik - Arbetslivserfarenhet inom rörkonstruktion - Kunskaper i SAP - Svetserfarenhet - BAS-U och BAS-P För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Affärsmässig - Flexibel - Lyhörd - Engagerad - Orädd Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Bilfingers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. OBS! Som slutkandidat kommer du genomföra ett drogtest och eventuellt utdrag ur belastningsregistret via Polismyndigheten innan anställning träder i kraft. INFORMATION OM FÖRETAGET Vi täcker hela värdekedjan från rådgivning, projektering, produktion, montering, underhåll och revisioner, till miljötekniska och digitala lösningar. På Bilfinger skapar vi värde genom att jobba med ständiga förbättringar tillsammans med våra kunder. Vårt fokus på hälsa, säkerhet och miljö ingår naturligt i vårt arbetssätt och bidrar till vår konkurrenskraft. Läs gärna mer om oss på vår hemsida!

20 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Projektledare övningar till cyberförsvaret
Försvarsmakten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Försvarsmakten är en organisation i ständig utveckling för att alltid vara beredda att värna Sveriges okränkbara frihet. Vi är beredda att göra det som krävs, även i de svåraste situationerna. Gillar du att projektleda och samverka mellan flera olika parter? Nu söker vi en projektledare med inriktning övningar för cyberförsvarsledningen.Försvarsmakten har en central roll i utvecklingen och förstärkningen av Sveriges cyberförsvar. Utvecklingen är en del av det övergripande arbetet med att stärka totalförsvaret och Försvarsmaktens operativa förmåga. Försvarsmaktens system utsätts dagligen för påfrestningar av främmande aktörer. I försvarsmakten finns en stark värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa ryms. Något av det vi erbjuder är utbildningar, seminarier och certifieringar utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder träning på arbetstid 3 timmar per vecka samt ersättning för startavgifter. Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt. Vi har även flextid på arbetstid samt extra föräldralön vid föräldraledighet och VAB. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som projektledare för övningar i Försvarsmaktens cyberförsvarsledning är du ansvarig för att planera, genomföra och utvärdera nationella och internationella cyberövningar som cyberförsvaret deltar i. Du arbetar tillsammans med andra på sektionen i samtliga moment som krävs för att skapa bra förutsättningar för att öva personalen. Du kommer att bli ansvarig för ett antal övningar där du står som kontaktperson både nationellt och internationellt. Rollen ställer krav på att du ska kunna arbeta självständigt för att kunna driva övningsprojekten framåt. Du kommer samverka inom och utanför försvarsmakten. Du medverkar även i utveckling av nya övningar, leda och delta i planeringskonferenser, ge stöd till andra verksamheter som Cyberförsvarsledningen genomför. Kvalifikationer Vi söker dig med flerårig erfarenhet av projektledning. Vi ser att du har en god datorvana samt en viss teknisk förståelse, framförallt inom IT området. Gymnasieutbildning eller motsvarande är ett grundkrav för den här tjänsten. Du skriver och talar svenska samt engelska obehindrat. B-körkort ett krav, resor förekommer i tjänsten. Meriterande Det är meriterande att ha erfarenhet av Försvarsmakten eller annan statlig myndighet, exempelvis genom tidigare anställning eller genomförd grundläggande militär utbildning. Det är fördelaktigt att ha erfarenhet av att jobba i en snabbt växande organisation samt har en vana att arbeta självständigt. Personliga egenskaper Vi söker dig som är prestigelös, trivs med att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad men har en förmåga att ta initiativ och hitta lösningar. Vi ser att du är en trygg och stabil person med hög integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Fackliga kontaktpersoner OFR/O HKV Arne Nilsson SACO HKV Camilla Robertsson SEKO HKV SEKO HKV Lise-Lotte (Lotta) Larsson Försvarsförbundet,OFR/S Kjell Tetzlaff Ovanstående kontaktpersoner nås på telefon 08-788 75 00 Övrigt Tillsvidareanställning, heltid och 6 månaders provanställning tillämpas, tillträde enligt överenskommelse. Arbetsort är Stockholm. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare. I rekryteringsprocessen ingår det även arbetspsykologiska tester. Frågor om befattningen skickas till [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 2025-04-13. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Mejla ansökan till [email protected], ange referens 6850 -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

20 mars 2025
Sista ansökan:
13 april 2025
Tech lead till vår kund i Stockholm
Quest Consulting Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Beskrivning av uppdraget För kunds räkning söker vi en erfaren Tech lead/Lead developer med en hög förmåga att dels bygga upp och driva ett utvecklingsteam, dels vara delaktig i utvecklingsarbetet med att skapa effektiva lösningar. I rollen som Tech Lead/Lead developer kommer du att vara delaktig i att utveckla webbapplikationer samt de stödjande mikrotjänster. Det utvecklingsteam som du kommer att ingå i är helt nytt och kommer att organiseras under året. Det innebär att den första tiden kommer att innefatta den faktiska etableringen av teamet. Men det innebär även att du får möjligheten att påverka teamets kultur, arbetssätt och val av utvecklings­verktyg.  Arbetsuppgifter i rollen som Tech Lead/Lead developer inkluderar bland annat följande:  Bidra med egen teknisk kompetens genom att vara delaktig i utvecklingsarbetet och med implementeringen av lösningar.  Mycket god erfarenhet av att driva och deltaga i utvecklingsarbete (från kravinsamling till färdig produkt)  Coacha och stödja utvecklare för att maximera teamets prestation  Utforma och implementera tekniska lösningar som är i linje med initiativets mål och verksamhetstrategier  Hantera tekniska utmaningar och hitta lösningar på komplexa problem  Granska kod och säkerställa att initiativets tekniska standarder efterlevs  Samarbeta med initiativledare för att planera och prioritera arbetsuppgifter  Utföra kodgranskningar och säkerställa att utvecklingen följer best practices  Samarbeta med andra intressenter för att förstå och översätta affärskrav till tekniska lösningar  Vid behov fungera som teknisk expert och rådgivare för ledningen och andra intressenter  Då området är komplext med många intressenter är det av största vikt att man som Tech Lead har en bra samarbetsförmåga. En Tech Lead/Lead developer fungerar som en länk mellan utvecklingsteamet och andra delar av organisationen och bidrar till att forma den tekniska visionen för den utvecklingsorienterade delen av initiativet. Arbetet kommer att ske med utgångspunkt i organisationens rutiner, processer och verktyg (t.ex. Atlassian Confluence och Jira).  Skallkrav: Minst 6 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling i programspråket C# de senaste 12 åren Arbetslivserfarenhet att utveckla mikrotjänster genom eventdriven design Arbetslivserfarenhet i rollen som mjukvaruarkitekt (eller motsvarande)   Arbetslivserfarenhet av Kubernetes i minst 3 år de senaste 6 åren Arbetslivserfarenhet av Devops i minst 3 år de senaste 6 åren Arbetslivserfarenhet av design och utveckling av Databaser (SQL/No-SQL) i minst 6 åren Arbetslivserfarenhet av att arbeta som lead developer minst 2 uppdrag de senaste 6 åren Börkrav: Arbetslivserfarenhet av Devops-verktygen TerraForm eller Helm Charts i minst 2 uppdrag.  Arbetslivserfarenhet av arbete med Kubernetes Rancher i minst 1 år. Arbetslivserfarenhet av att arbeta med infrastruktur (Nät, routing, DNS) i en Linuxmiljö i minst 1 år. Arbetslivserfarenhet av att arbeta med BDD (Behaviour-driven development) i minst 1 år Arbetslivserfarenhet av verktyg Apache Kafka eller RabbitMQ i minst 1 uppdrag Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

20 mars 2025
Sista ansökan:
3 april 2025
Tech Lead/Lead Developer
Centio Consulting Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker en Tech Lead/Lead Developer till myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik De söker en erfaren Tech lead/Lead developer med en hög förmåga att dels bygga upp och driva ett utvecklingsteam, dels vara delaktig i utvecklingsarbetet med att skapa effektiva lösningar. I rollen som Tech Lead/Lead developer kommer du att vara delaktig i att utveckla webbapplikationer samt de stödjande mikrotjänster som tillsammans med andra system tillsammans kommer att bilda den nya trafikhanterings-förmåga som initiativet ska etablera inom färdtjänsten. Arbetsuppgifter Bidra med egen teknisk kompetens genom att vara delaktig i utvecklingsarbetet och med implementeringen av lösningar. Mycket god erfarenhet av att driva och deltaga i utvecklingsarbete (från kravinsamling till färdig produkt) Coacha och stödja utvecklare för att maximera teamets prestation Utforma och implementera tekniska lösningar som är i linje med initiativets mål och verksamhetstrategier Hantera tekniska utmaningar och hitta lösningar på komplexa problem Granska kod och säkerställa att initiativets tekniska standarder efterlevs Samarbeta med initiativledare för att planera och prioritera arbetsuppgifter Utföra kodgranskningar och säkerställa att utvecklingen följer best practices Samarbeta med andra intressenter för att förstå och översätta affärskrav till tekniska lösningar Vid behov fungera som teknisk expert och rådgivare för ledningen och andra intressenter Krav (OBS, obligatoriska) Minst 6 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling i programspråket C# de senaste 12 åren Arbetslivserfarenhet att utveckla mikrotjänster genom eventdriven design, i minst 2 uppdrag de senaste 5 åren Arbetslivserfarenhet i rollen som mjukvaruarkitekt (eller motsvarande) i minst 1 uppdrag de senaste 4 åren Arbetslivserfarenhet av Kubernetes i minst 3 år de senaste 6 åren Arbetslivserfarenhet av Devops i minst 3 år de senaste 6 åren Arbetslivserfarenhet av design och utveckling av Databaser (SQL/No-SQL) i minst 6 åren Arbetslivserfarenhet av att arbeta som lead developer minst 2 uppdrag de senaste 6 åren Meriterande Arbetslivserfarenhet av Devops-verktygen TerraForm eller Helm Charts i minst 2 uppdrag. Arbetslivserfarenhet av arbete med Kubernetes Rancher i minst 1 år. Arbetslivserfarenhet av att arbeta med infrastruktur (Nät, routing, DNS) i en Linuxmiljö i minst 1 år. Arbetslivserfarenhet av att arbeta med BDD (Behaviour-driven development) i minst 1 år Arbetslivserfarenhet av verktyg Apache Kafka eller RabbitMQ i minst 1 uppdrag Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

20 mars 2025
Sista ansökan:
3 april 2025
Agil Coach inom Infrastruktur
NXT Interim Stockholm AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vår kund är på en kraftig tillväxtresa inom samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll och de är nu i behov av en Agil Coach med erfarenhet av Infrastruktur. Om rollen I rollen kommer du att arbeta nära flera team som kommit olika långt i det agila arbetssättet. Inledningsvis kommer du att kartlägga ett nuläge innan du planerar för passande insatser för att implementera förbättringar ihop med teamen och coacha dem framåt. Du trivs i en arbetsmiljö där mycket händer och ingen dag är den andra lik. Vidare så bör du vara duktig på att se helheter och är inte rädd för att driva på förändringar. Andra personlighetsdrag vi anser vara meriterande är att du är lyhörd, strukturerad, flexibel och prestigelös. Med tanke på att du kommer att ha många kontaktytor internt, är det viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga och behärskar både svenska och engelska väl.Den du är    Har minst 5 års erfarenhet av agil projektledning Har erfarenhet av att driva förändring i organisationer Har erfarenhet av olika agila metoder och ramverk (ex Scrum/Kanban) Är certifierad Scrum Master Har erfarenhet av att leda workshops Är van vid att arbeta i en konsultativ roll Relevant högskoleutbildning Villkor och omfattning Detta är en visstidsanställning på heltid under perioden 04/05/2025 till12/31/2025, hos NXT Interim Stockholm AB, med uppdrag hos vår kund i Linköping.  Vi tillämpar kollektivavtal. Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

20 mars 2025
Sista ansökan:
3 april 2025