Projektledare, IT

Sök bland 229 lediga jobb som Projektledare, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare, digitalisering och säkerhetsteknik, till Regionfastigheter

Gör skillnad. Varje dag. Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger också ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg. Digitalisering och fastighetsautomation är viktigt för oss på Regionfastigheter. Detta för att kunna bedriva en robust, modern och effektiv fastighetsförvaltning samt ge förutsättningar för vår vision om det smarta sjukhuset. Ett sjukhus där vi tydligt kan optimera drift, energianvändning och skapa robusthet. Vi har en tydlig strategi och målbild med projekt som ska optimera vår väg framåt. Samtidigt har Regionfastigheter påbörjat en omfattande digitaliseringsresa med målsättning att effektivisera projekt, förvaltning och drift samt möjliggöra datadrivna beslutsprocesser. Se gärna vår film om Regionfastigheter här: https://bit.ly/3S2t482 ARBETSUPPGIFTER I rollen som projektledare med fokus på frågor relaterade till operativ teknik (OT) för våra fastighetstekniska system arbetar du med projekt som vi har i vår digitala handlingsplan samt med andra tekniska projekt för att stödja fastighetsautomation. Därtill arbetar du för att upprätthålla god säkerhet och förvaltning av kritiska fastighetstekniska system. Du har ett övergripande ansvar för att leda och driva framfarten i dessa projekt och i linje med Regionfastigheters mål och strategier enligt fastställd målbild för digitalisering och säkerhet. Vidare har du ansvar för uppföljning samt att sätta och följa upp mål och nyckeltal för de projekt som du är ansvarig för. Vi söker dig som tar egna initiativ och har kunskap och idéer om hur vardagen i ett projekt ser ut. Projekten är av olika karaktär, stora som små, och du samarbetar med kollegor både inom Regionfastigheter och andra förvaltningar. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom systemvetenskap, datavetenskap eller annat område som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Du har god erfarenhet av digital transformation och goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, är ett krav. Har du dokumenterad mångårig bred och djup erfarenhet av att leda digitaliseringsutvecklingsprojekt, säkerhetsprojekt, IT/OT och program inom stora fastighetsorganisationer är det meriterande. Vi ser det som fördelaktigt om du därtill har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Förståelse inom nätverk, segmentering samt hög kännedom om säkerhet för skyddsvärda installationer och kritiska OT/IT-system inom fastigheter ses också som meriterande För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha en tydlig och målinriktad kommunikation, vara en god ledare och förmåga att prioritera bland dina uppgifter. En central del av ditt arbete handlar om att driva projekt där färdplanen inte alltid är klar och det finns en mängd organisationer att ta hänsyn till. Vi ser att du har en förståelse samt ett stort intresse för tekniska lösningar, säkerhet och vill diskutera dessa med både utvecklare och personer med olika erfarenhet inom IT,OT och fastighetsdrift. Rollen kräver därför förmåga att arbeta självständigt och en god lednings- och organisationsförmåga. Därtill är du en god lyssnare och värdesätter goda samarbetskontakter, såväl internt som externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 450 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Director, Engagement Executive

We are looking for a Director, Engagement Executive to join an exciting project across Region Skåne for an integrated digital healthcare environment, replacing many existing IT systems in hospitals and primary care facilities. At Oracle Health we are working at the intersection of health and technology. We create software solutions to support clinicians and healthcare professionals in hospitals and healthcare organisations worldwide, and we are looking for a Director, Engagement Executive to join an exciting project across Region Skåne for an integrated digital healthcare environment, replacing many existing IT systems in hospitals and primary care facilities. The new system includes a service to manage the health of their 1.3 million citizens and a modern digital care system that allows for increased patient participation, safer patient experience, and improved work environment for healthcare professionals. As Director, Engagement Executive, you will be accountable for the delivery of Oracle Health client projects and external client relationships. You will be responsible for the development and delivery pillar of the Region Skåne SDV program and its associated integrated solutions, including staffing and contractor management. You will also take part in client roadmapping and project plan development, in collaboration with project managers and other subject matter experts. This will also involve monitoring the key performance indicators as the deployment progresses and intervening as necessary to mitigate risks and ensure on-time delivery of Oracle Health’s commitments. You will also create and drive action plans for the knowledge leader community, ensure adherence to Oracle’s unified method of implementation, and drive vision, innovation and strategy for internal organisational and team imperatives.This leadership role within the overall program requires directing teams of cross-functional associates to execute on the client’s vision, objectives and strategy as defined and driven by executive leadership. This position reports to Oracle Health regional Consulting leadership and collaborates with regional Program leadership. Basic Qualifications: · Bachelor’s degree in General Studies or related field, or equivalent relevant work experience · At least 7 years of project management work experience · At least 5 years of health care information technology (HCIT) work experience · Completed 2 projects within the last 4 years using Cerner Consulting Methodology, and enthusiasm to learn and transition this to Oracle’s unified implementation method and standards Preferred Qualifications: · Experience of Oracle Health's Region Skåne SDV program · C-suite stakeholder management experience · Managing complexity across a multi work stream program · Large scale program management experience, involving multiple coordinated projects Expectations: · Familiar with the use of Microsoft Project product · Ability to travel 50%, and to work in a hybrid home and office environment as needed · Ability to work overtime and irregular hours as needed · Excellent communication skills verbally and written

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Director, Deployment Lead

As a Director, Deployment Lead, you will play a lead role within the Sweden Consulting programs’ Engagement Management team, collaborating closely with project owners, Oracle Health and Client leadership, and other stakeholders to achieve successful delivery of Millennium applications. You will own and manage the planning and execution of all tasks associated with product deployment, including coordinating all project owners’ planning and preparation deliverables, time plans, and change readiness management. Examples of teams you will work across include Millennium Consulting workstreams, Clinical Consulting, hardware and integrated technologies, learning, managed service, and others. As a leader and member of the Consulting leadership team, the ability to build and maintain relationships at multiple levels, inspiring confidence in the team’s delivery, is critical. The work requires significant collaboration and facilitation skills, as deployment activities span across all teams and require the involvement and engagement of multiple subject matter experts across both technical and clinical spectrums, internal and external. It is also highly rewarding in this regard, as there are clear measures of success, client satisfaction, and cross-team cooperation. Examples of these activities include, but are not limited to, project plan management, deliverable and financial status reporting with the client and internal teams, coordinating activities and ownership with client counterparts, advising the client on expectations in a consultative role, establishing and managing to success metrics (KPIs) with various SMEs, and managing communication. Basic Qualifications: Bachelor's degree in business management or related field, or equivalent relevant work experience At least 6 years of experience in project or program management and consulting-type roles Demonstrated ability to manage relationships, work in matrix-type organizations, and collaborate across lines and levels to deliver against contract requirements and commitments Preferred Qualifications: Experience managing projects involving Cerner’s implementation methodologies and policies Experience managing IT projects in complex environments, such as public sector (government) contracts Experience working with healthcare delivery organizations Swedish language skills are a plus Expectations: Familiar with the use of Microsoft Project product Ability to travel 50%, and to work in a hybrid home and office environment as needed Ability to work overtime and irregular hours as needed Excellent communication skills verbally and written

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Projektledare, Programkontoret för Kompetens- och tjänstemodell i Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Välkommen till Programkontoret för Kompetens-och tjänstemodellen (KTM), som finns inom Avdelning strategisk omvårdnadsutveckling på Skånes universitetssjukhus (Sus)! Region Skåne har fattat beslut om att utveckla och implementera en regional modell för kompetensutveckling och tjänster, vilket innebär en generisk kompetensmodell som kan tillämpas för alla yrkeskategorier. Utgångspunkten är den modell som är utvecklad på Skånes universitetssjukhus KTM (tidigare Core Curriculum). Offentlig sektor befinner sig inför en omställning med förändrade arbetssätt och processer inom flera områden. Därför är en långsiktig strategi för kompetens och kompetensförsörjning av stor betydelse för dagens och framtidens möjligheter att möta invånarnas behov. Tillgång till rätt kompetens, på rätt plats och i rätt tid är avgörande för att kunna tillhandahålla en god och säker hälso- och sjukvård, en hållbar kollektivtrafik, ett brett och tillgängligt utbud av konst och kultur samt utveckling av näringsliv i regionen. Projektet har startat med att utveckla kompetensutvecklingsprogram för yrken inom hälso- och sjukvård i Region Skåne, och vi är nu i gång med att starta upp nästa fas som handlar om framtagande av KTM för övriga yrkesgrupper och vi söker därför en projektledare. Organisatoriskt ligger tjänsten i det regionala Programkontoret för KTM, som finns under Skånes universitetssjukhus, Avdelning strategisk omvårdnadsutveckling. ARBETSUPPGIFTER Som projektledare leder och driver du framtagandet av ramverk för olika yrkesgrupper. Du arbetar i team med en regional projektledare, förändringsledare och andra medarbetare i Programkontoret. Du deltar även i den regionala operativa styrgruppen. I ditt arbete ingår omvärldsbevakning, såsom inläsning av rapporter, artiklar och annan litteratur samt annan informationsinhämtning för att på så sätt driva projektet framåt. Din dag styr du fritt över och det kräver att du kan strukturera upp ditt arbete och har förmåga att hålla dig till givna tidsramar. I din roll som projektledare arbetar du även med att ta kontakt med andra regioner, nätverk och sjukhus för att kunna skapa underlag och en bild av hur vi går vidare i projektet. Det innebär att du som person behöver vara initiativtagande, driven och engagerad i syftet med och innebörden av KTM. För oss är det viktigt med tid för reflektion och vi har lärande forum en gång i månaden som berör området. Vi har arbetsmöten varje vecka för att stämma av hur arbetet fortskrider för teamet. En utmaning i tjänsten är att kunna arbeta och nå resultat även om ramarna inte är helt satta. Det kräver att du kan se det större perspektivet där projektet har inverkan. Stundtals kan det bli intensiva perioder där möten avlöser varandra i snabb takt vilket ställer krav på din flexibilitet. Här arbetar vi nära varandra och samarbetar över gränserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Därtill har du goda kunskaper i svenska språket och god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift. Du har erfarenhet av projektledning och/eller utvecklingsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda projekt inom offentlig verksamhet. Utbildning inom projektledning eller ledarskap är även meriterande. Uppdraget ställer krav på förmåga att leda processer och arbete i projekt. Därför är det av största vikt att du besitter förmågan att på ett pedagogiskt vis leda och driva processen framåt. Därtill är du kreativ och analytisk med förmåga att se olika perspektiv och lösningar. Du arbetar gärna såväl självständigt som tillsammans med andra. Uppdraget innebär att du på ett enkelt sätt kan etablera nya kontakter och hantera stora nätverk där dina förmågor att vara ödmjuk, lyhörd och flexibel är viktiga. Vi förutsätter att du är strukturerad och har förmåga att planera din arbetstid, prioritera samt följa upp ditt arbete och deadlines. Vidare ser vi att du trivs med att inspirera och motivera grupper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Detta är en spännande och intressant tjänst som kräver ett engagemang och driv av dig. I denna process tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Teknisk projektledare

DevPort söker nu en teknisk projektledare som vill hjälpa våra kunder göra världen lite bättre. Har du erfarenhet av mjukvaruutveckling samt besitter en förmåga att leda utvecklingen och bidra till att alla i teamet lyckas? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som teknisk projektledare kommer du vara vara med och driva tekniken och utveckling framåt för våra kunder. Du kommer ha en nyckelroll i företaget och möjligheten att delta i flera olika, spännande projekt. Våra kunder befinner sig i olika branscher och områden du kan komma att arbeta med är produkter och IT-system inom bl.a. telekom, fordon, industri, försvar samt myndigheter och finans. Vad just du kommer att arbeta med kommer ner till dina intressen! Vem är du? • Du har en bakgrund inom systemutveckling eller testområden och har ett stort intresse av moderna utvecklingsmetoder som Scrum och Agila metoder • Djupt intresse för teknik och ledarskap kombinerat med en stor social förmåga • Resultatinriktad och ansvarsfull, tro att gruppen kan prestera mer än individer • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • Vi ser gärna att du erfarenhet inom mjukvaruutveckling och från medel/stora organisationer inom RnD För att trivas som konsult hos oss är du nyfiken och har en vilja att ständigt lära och utvecklas. Du tar dig an de utmaningar som du möter och kommer på kreativa lösningar på problem. Vidare ser vi att du är en teamplayer och agerar föredöme för andra. Du är nyfiken och delar gärna med dig av dina kunskaper, samt frågar och lära av andra. Om DevPort DevPort är ett medelstort teknikkonsultföretag som grundades 2008. Vårt huvudkontor finns i Göteborg, utöver det har vi kontor i Stockholm, Linköping, Helsingborg och Karlskrona. DevPort har sin kärnkompetens i fordonsindustrin och vi sysselsätter idag cirka 500 personer i uppdrag inom tre affärsområden – digitala lösningar, produktionsutveckling och produktutveckling. Vi har ständigt spännande uppdrag för både dig som junior och senior ingenjör som matchas efter din profil och dina intressen. Med fina ramavtal och kunder har vi möjlighet att hitta rätt uppdrag för dig. Vill du jobba med oss? Skicka in din ansökan genom formuläret nedan. Löpande urval görs och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag! Start sker enligt överenskommelse. Intresserad av att jobba med oss? Skicka in din ansökan genom formuläret nedan. Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta Sandra Högman på [email protected] Jag ser fram emot din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektledare med kunskap inom affärssystem

Strävar du efter att leda och forma framtidens IT-lösningar inom en dynamisk organisation? Vi söker nu en driven individ med en mångfacetterad IT-profil och en passion för att driva projektledning inom affärssystem och digital transformation. Om oss Vi på RISE har en engagerad IT-avdelning bestående av över 60 specialister. Vårt uppdrag är att driva den digitala utvecklingen framåt och förse hela RISE-koncernen med moderna och funktionella IT-lösningar. Vi strävar efter att vara en digital förebild genom nära samarbete med alla verksamheter inom RISE. Om rollen Som IT-projektledare hos oss leder du förändring och främjar tvärfunktionellt samarbete för att leverera innovativa lösningar. Du ansvarar för att översätta verksamhetens behov till IT-krav, hantera projektbudgetar, tilldela resurser och koordinera olika intressenter. Dessutom spelar du en central roll i att stötta och inspirera projektteam och förvaltningsteam. Tjänsten är placerad i Borås och arbetet kan komma att innebära vissa resor mellan de olika verksamhets­orterna. Vi främjar även möjligheten till distansarbete för att underlätta vardagen för våra medarbetare. Befattningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att ske i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vem är du? Vi söker en naturlig ledare med utmärkta kommunikationsförmågor och förmågan att agera proaktivt. Din affärsmässiga inställning och förmåga att skapa nätverk på alla nivåer kommer att vara avgörande. Vi värdesätter din erfarenhet inom IT och din förmåga att driva framsteg genom teknik och förändringsledning. Kvalifikationer: - Flerårig erfarenhet av projektledning inom vidareutveckling av komplexa affärssystemlösningar. - Dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med IT-projekt. - Starkt intresse för och erfarenhet av förändringsledning. - Teknisk förståelse som möjliggör konstruktiv dialog med applikationsutvecklare för nya funktioner. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Önskvärt: Erfarenhet av IFS eller andra affärssystem är meriterande, liksom kunskaper om agila arbetssätt såsom Scrum eller SAFe. Vårt erbjudande En spännande och utmanande roll i en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Vi tillämpar ett hybridarbetssätt och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsplats där din potential kan blomstra. Välkommen med din ansökan! Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, skicka din ansökan senast den 19 maj 2024. För mer information, kontakta rekryterande chef Micael Lilja, 010-516 58 99. Fackliga representanter är Ulf Nordberg, SACO, 010-516 69 59 och Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling. Nyckelord: Projektledare, IT-projektledare, Affärssystem, IFS, Novacura Flow, Agil, Scrum, SAFe, RISE

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Project Leader

Project Leader - Scrum Master Default Älmhult, Sweden Full-time Company Description - Job Description Are you ready to put in the next gear of moving IKEA and making us better together? We are now looking for a Project Leader and your task will be to take on the role as a scrum master for one of our bigger initiatives where we have several digital product teams. As a Project Leader you will report to Lars Gulin, Team Manager in Planning, Range Operations, where we have the assignment to create optimal preconditions for the business and people to design, develop and manage the IKEA range offer in a connected and optimized IKEA value chain – to deliver growth and enable low cost. Over the coming years we are investing to develop IKEA and within the area Range Operations we have several interesting ongoing and upcoming initiatives. Therefore, we are recruiting a Project Leader in a Scrum Master role who is capable and have the willingness to lead initiatives with global impact. The assignment As a Project Leader in the Scrum Master role your main responsibility will be to Lead Product / Platform team ceremonies / rituals Based on prioritized backlog of the team, drive and facilitate the execution / deliverables for the sprint. Develop and follow outcome-based deliveries (e.g., OKR´s) and understand KPI´s related to the team. Follows up on team related measurements. Coaches the team to create high-value uplift, promotes self-organization and cross-collaboration. Visualize impediments to the team progress towards the value. Coaches the team on the Product & Platform ways of working and how to apply it to the best outcomes of the team. Is this the challenge for you? We offer a strategic position in a major international business project environment positioned in a dynamic and professional unit with great, inspiring, and professional colleagues. Qualifications Your background You have a good understanding of connecting people, process, data & technology. Your greatest strength is your leadership, and you have a strong belief in the IKEA leadership approach, leading Business & People together. You will take full responsibility for the delivery of your initiatives and have a proven ability to manage and execute complex initiatives in digital product and platform environment. We believe that to be successful in this role you need to: Have solid knowledge and experience in managing and leading teams and stakeholders working with digital development with a proven track record of delivering results. Have solid experience of working in an agile way (Kanban, Scrum) and the role as scrum master. Have worked with software development teams and have a good understanding of successful software development. Be able to perform on a tactical and operational level Be comfortable in a complex, dynamic, diverse, and ever evolving business environment Have knowledge in change management methods and tools Be confident, strong as communicator and able to influence a wide range of stakeholders across the IKEA value chain at the same time sensitive to people different needs Preferably having knowledge in IKEA business processes and understanding of Information Technology and relevant production models Additional information The position will be based at IKEA of Sweden in Älmhult. We believe that your presence with the team and the business is important why you have the spirit to spend the majority of the time in the workplace. We do offer the flexibility to work from home a couple of days per week. We look forward to receiving your application! Last application day March 10th, 2024 About Inter IKEA Group Inter IKEA Group is the group of companies that connects IKEA franchisees with range development and suppliers and aligns the overall IKEA strategic direction. All to create a better everyday life for the many people. The Group includes Inter IKEA Systems B.V. – the worldwide IKEA franchises – as well as range development, Supply and certain industry activities.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Release Manager

Do you want to be part of a journey where the focus is on development with passion and execution? We are now looking for a Release Manager who thrives on challenges and wants to be part of safe and supportive teams where humor and joy take place in everyday work! About Nexer Engineering Process We provide expertise and resources in the process and configuration of engineering products. It can be the release and configuration of embedded software in vehicles, both within the client’s development organization and in production and aftermarket. Our mission is not only to support our customers in the best possible way but also to be THE team where we support each other to be better every day. In the team we value knowledge-sharing, caring, and daring. This way, we help each other reach new levels – whether in the context of the assignment or related to our personal career goals. The role As a consultant, you will work with one of our long-term, qualified, and challenging assignments. An example of an assignment is to be part of a team to launch the actual software. You can handle properly quality-assured releases for production and after. You can be responsible for planning the releases connected to all running vehicle programs and product development, as well as carrying out the actual release to the next level in the integration chain. Who are we looking for? We are looking for someone who is structured and has a great interest in technology. You have no problem coordinating and setting proper plans to drive your work independently. Your character is driven, and you are able to take ownership and communicate effectively. You enjoy working with a wide range of contacts, cooperating with others and care about your relationships. In addition to your personal qualities, you need: Experience and understanding of Embedded Systems development. Experience in software delivery planning and release management. Experience working within the automotive industry or other relevant industries. Experience working as a project manager and understanding of Agile methodologies. B.Sc. or M.Sc. degree in Computer Science, Software Engineering, Electrical Engineering, or a similar technical field of study, or equivalent work experience Application You are welcome to submit your application below. We do not have the opportunity to receive applications via e-mail, but if you have questions about the service or Nexer, please contact Robert Lövström at [email protected] About NEXER GROUP Nexer as an employer If you work at Nexer, you get a bold and entrepreneurial employer with an international presence. We take pride in leading the digital revolution and being at the forefront of technology, always with an agile and forward-looking approach. With us, you get unique opportunities to dream big, act smart and develop. As a family-owned company, we own our strategy and invest in long-term goals, and we encourage employee involvement and ideas. In addition, we offer a flexible work policy, where it’s possible to work remotely when it suits you and your assignment. Our culture Our vision is Promising future – it’s important for us to make a difference and contribute to a better future. We are committed to our customers and have a sincere concern for each other. We embrace diversity and believe that people with different backgrounds and experiences make our work and our company better. We value innovation and the will to develop and take the next step, onwards and upwards. And most importantly – we have fun at work!

24 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Erfaren mekanikkonstruktör till växande bolag

Brinner du brinner för att skapa innovativa och hållbara lösningar? Har du en gedigen erfarenhet av mekanisk konstruktion och är redo att ta dig an spännande utmaningar? Då kan detta vara rätt roll för dig! Du erbjuds • Att jobba hos en mycket spännande arbetsgivare som arbetar i teknikens framkant och med kvalificerade och spännande projekt.  • Goda utvecklingsmöjligheter såväl på ett personligt som på ett tekniskt plan. • Att få arbeta hos en arbetsgivare som värdesätter gemenskap och stark teamkänsla. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att vara nyckelpersonen i utvecklingen av företagets produkter, ansvarig för att skapa och optimera mekaniska system och komponenter. Utifrån dina tidigare erfarenheter och drivkraft anpassas rollen efter dig, nedan ger vi förslag på vanligt förekommande arbetsuppgifter:  • Produktutveckling • Delta i tillverkningsprocessen och materialval • Prototyptestning • Cad-modellering (SolidWorks, Inventor, Catia)  Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller arbetat dig till motsvarande kunskap. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av mekanik, konstruktion samt konstruktion av specialmaskiner. Vidare har du god förståelse för vad som karaktäriserar olika tillverkningsmetoder och materialval. Har du även kunskap inom Solid Works, Creo, Catia och Inventor är det ett stort plus! Körkort är ett krav då det förekommer resor och kundbesök i tjänsten. Vi förutsätter också att du behärskar både det svenska och engelska språket då det krävs i dialog med kunder. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår samarbetspartner. Du är strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta samt gillar att ta egna initiativ och komma med förbättringsförslag. Något som kommer naturligt för dig är att samarbeta med övriga kollegor. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Sundsvall & Härnösand URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Schölander Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Senior IT-Projektledare till Boplats

Arbetsuppgifter Kraven som ställs på Boplats idag är inte desamma som igår. För att möta morgondagen genomgår vi en spännande resa för att höja utvecklingstakten av vår digitala tjänst. Detta kräver att vi utvecklar rätt saker vid rätt tidpunkt. En viktig del i att nå detta mål är att stärka upp med en erfaren IT-projektledare. Du har framgångsrikt levererat många projekt från start till slut, och ditt intresse för digital produktutveckling sträcker sig därför bortom tidsplanen. Vad som byggs är för dig minst lika viktigt som hur det byggs. Tid och budget är viktigt, men det är också avgörande att teamet bygger bra saker. Detta kräver bland annat ett gediget kravarbete, och du är bekväm med att omsätta behov till tekniska specifikationer. Din breda kunskap och ditt prestigelösa sätt gör dig till en person som kollegor kan vända sig till för att själva växa. Dessa egenskaper kommer att behövas för att Boplats ska bygga världens bästa förmedlingstjänst, och då behövs också ett lika bra produktteam. Det teamet bygger sig inte själv utan kräver att personer som du pekar ut riktningen. Kvalifikationer Teknisk Kompetens -Meriterande • Gedigen erfarenhet av agila projektledningsmetodiker med förståelse för hur dessa kan optimeras i olika projekt. • Skicklighet i att hantera projektverktyg och -system för att säkerställa effektiv uppföljning och rapportering av projektframsteg. • Erfarenhet av kravställning på IT-system kunna omsätta användares behov i tekniska specifikationer • Kunskap om och förståelse för programmering och logik i IT-system Strategiskt Tänkande -Krav • Förmåga att balansera projektets omfattning och resurser, samtidigt som man bibehåller en tydlig riktning mot strategiska mål. • Skicklighet i riskhantering och förmåga att proaktivt identifiera och adressera potentiella risker i projektet. Resultatinriktad -Krav • Starkt engagemang för att leverera projekt i tid, inom budget och till den högsta möjliga standarden. • Användning av prestationsmätning och projektuppföljningsverktyg för att kontinuerligt förbättra projekthanteringsprocesser Kommunikationsfärdigheter - Krav • Stark förmåga att kommunicera projektvisioner och mål klart och effektivt till alla teammedlemmar och intressenter. • Förmåga att effektivt hantera kommunikation och relationer med leverantörer och kunder för att säkerställa projektens framgång. Ledarskap och Teamarbete - Krav • Erfarenhet av att leda och motivera projektteam för att nå hög prestation och uppfylla deadlines. • Kapacitet att bygga och upprätthålla en stark teamkultur, med ett fokus på samarbete och öppen kommunikation.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024