Projektledare, IT

Sök bland 297 lediga jobb som Projektledare, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare till globalt bolag i Göteborg!

Som Projektledare inom detta bolag är du motorn för förändring, driver företagets fordonsprogram och strategiska initiativ. Guida och coacha enheter för smidiga processer och skapa tydlighet för utvecklingsteamet. Välkommen till en värld av enkel, personlig och hållbar bilanvändning. Var en del av något stort! Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN I din roll som Projektledare inom Car Service Business-teamet kommer du att vara motorn som driver förändringen för att skapa enklare och bättre bilar. Ditt uppdrag är tydligt: accelerera bolagets fordonsprogram och strategiska initiativ för att leverera överlägsen service. Du kommer att vara en ledare som guidar och coachar bolagets enheter och produktteam för att säkerställa smidiga och effektiva processer. Genom att tydligt kommunicera och förmedla behoven och kraven från Car Service Business på fordonsprogramnivå, kommer du att skapa klarhet för deras utvecklingsteam. Ditt mål är att säkerställa att varje team har en kristallklar bild av vad som behöver levereras för att uppfylla specifika programkrav. Konsolidera och anpassa bolagets programstatus mot Car Service Business, deras värdekedja och Engineering (FoU) för att garantera att alla arbetar mot gemensamma mål för en överlägsen bilanvändnings- och serviceupplevelse. Välkommen till en värld där bilanvändning och service är enkelt, personligt och hållbart. Tillsammans skapar vi framtidens mobilitet - för människor, av människor. Gör dig redo att vara en del av något stort! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Öka hastigheten i bolagets bilprogram och deras strategiska transformativa uppgifter * Vara en integrationsledare för att leda, stötta och coacha bolagets enheter och deras produktteam * Skapa tydlighet till bolagets utvecklingsteam så att de har en tydlig bild av vad som behöver levereras för det specifika programet * Anpassa och konsolidera bolagets programstatus både mot Car Service Business, deras värdekedja och Engineering (FoU) VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial kandidatexamen inom inom företagsekonomi, IT eller projektledning - Har arbetslivserfarenhet från en likvärdig projektledarroll - Är obehindrad i engelska då det är koncernspråket och används därför dagligen Det är meriterande om du har - Om du har erfarenhet från automotivebranschen Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Kommunikativ - då kommunikation sker på olika nivåer i företaget * Nyfiken och vill lära dig mer * Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Projektledare inom Elkraft till Netel!

Netel är ledande specialister på kritisk infrastruktur i norra Europa. Dom har över 20 års erfarenhet av att utföra projekt samt service och underhåll åt branschens största aktörer inom kraft, telekommunikation, vatten och avlopp, fjärrvärme samt tillhörande markentreprenad. OM TJÄNSTEN Vi söker nu en Projektledare till Netel där du blir en del av ett kontor på ungefär 25 personer. Du kommer att arbeta i en verksamhet som präglas av ett starkt hållbarhetstänk där du blir en central del i deras tillväxtresa framåt. I rollen som Projektledare kommer du att utgå från kontoret i södra Stockholm men vara ute på olika arbetsplatser ungefär 40% av din tid vilket innebär att dina arbetsdagar är varierande. Som projektledare kommer du bland annat att ansvara för att säkra lönsamma projekt och leveranskvalité utifrån avtalade villkor. Du kommer att arbeta med prognoser, bedöma resurs, material och kompetensbehov och på så vis säkerställa att projekten håller fastställd tidplan. Vidare kommer du även att säkerställa att projekten är ekonomiskt lönsamma genom att optimera kassaflödet samt minimera projektens kostnader. Du erbjuds - Kollektivavtal - Förmånsbil - Förmånligt friskvårdsbidrag - Goda utvecklingsmöjligheter - Frihet under ansvar - En möjlighet att komma in i en bransch som har en stark tillväxt framför sig VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant utbildning på minst gymnasienivå - Har runt 3 års erfarenhet av att ha arbetat som projektledare på ett entreprenadbolag inom elkraft - Är fullt flytande i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska då de båda används i tjänsten - Innehar ett B-körkort Övrigt - Start: Enligt överenskommelse - Arbetsplats: Du utgår från Stockholm men arbetet innefattar en del resor i tjänst - Arbetstider: 08.00-17:00 - Då anställningen är säkerhetsklassad krävs det att du genomgår en bakgrundskontroll Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Netel här!

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Business Analyst / Sub-Project Manager

As part of this role, you will play a crucial role as the Single Point of Contact (SPOC) for IT within an ERP change project. Your responsibilities will extend to coordinating sub-project tasks both within the IT department and with external suppliers. Additionally, you will actively contribute to solution design and implementation, participate in solution workshops, handle requirements, track progress, and support the Head Project Manager in IT-related discussions   Your tasks • Spoc for IT within ERP change project and part of solution design/impl • Sub-Project tasks ( coordination within IT and with external supplier ) • Solution workshops, requirement handling, progress tracking, supporting HeadPM in IT related discussions Required skills • Experince from system change project, integration with both internal and external systems & processes • Technical understanding of IT landscape from either Solution architect or similar roles ( coding is not needed but could be a bonus for understanding purpose) • Sub-project mgmt / System Mgmt - profile Preferred skills • Former experience • Technical competence/skills • Leadership competence/experience About the employer Telin was born from the passion and vision of Linda Petersson in 2011, and is today owned by Linda and Richard. We operate in the south-eastern region of Sweden, with our head office in central Kalmar and another office in Växjö, more precisely Växjö Linnæus Science Park. We are proud to be known as the region's leading provider of executive and specialist recruitment and consultancy services, and this forms the core of our business. But our commitment extends much further than that; we also offer professional support and advice in organizational development and HR work to our customers. Your safety is a matter of course for us. In addition to the fact that you can trust that you will be employed under fair conditions with a collective agreement (Technical Service Agreement), you can count on an employer who thinks long-term and sustainably. At Telin, you have close dialogue and personal meetings with the consultant manager who is always available to you. You always have a monthly salary and you work for the same client until the assignment is finished, or until our client chooses to take over the employment. For us, that is the best thing that could happen! How to apply This is a consulting position and you are employed by Telin alternatively via your own company and you apply for the position via telinrekrytering.se We work with ongoing selection, so don't wait to submit your application. We do not accept applications via e-mail due to GDPR legislation. For your application to be valid, please register and apply via our website. If you have questions or want to know more, you are welcome to contact the responsible recruiter Richard Herbertsson on phone 072-3377455 or e-mail [email protected] Welcome with your application!

1 mars 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Utvecklingsinriktad förvaltningsledare till Digital arbetsplats och IT-stöd

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans. Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Är du en utvecklingsinriktad person som vill göra nytta i verksamheten? Har du drivet att skapa värde för Jordbruksverket, våra medarbetare och våra kunder samt dig själv? Vill du arbeta med verksamhetsutveckling kopplat till den digitala arbetsplatsen, både i projekt eller genom egna kartläggningar och analyser? Då är det dig vi söker! Personen vi söker ska stötta Jordbruksverkets verksamheter att skapa effektiva och användarvänliga processer genom att • kartlägga och analysera verksamhetens behov av utveckling med utgångspunkt i digitalisering, • föreslå lämpliga lösningar och • driva och stötta i genomförandet av utvecklingsinsatser. Enheten förvaltar och driver användning av ett antal standardsystem som kan vara en del av de lösningar du föreslår för att utveckla myndighetens verksamheter. Du behöver därför kunna jämföra verksamhetens behov och krav mot de möjligheter dessa standardsystem erbjuder. Du behöver även vara lyhörd och ha örat mot marken för att fånga upp effektiviseringsmöjligheter från ett helhetsperspektiv. Att ge andra service är för dig en självklarhet. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor. Du är lyhörd och tydlig i din kommunikation samt arbetar aktivt med att både söka och samla in information. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar och driver arbetet framåt. Du är orädd för nya utmaningar och har integritet och uthållighet i de situationer som kräver det. Din analysförmåga är god då en viktig uppgift är att analysera verksamhetens behov så vi bidrar med rätt stöd. Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis systemvetenskaplig eller IT-utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete med verksamhetsanalyser, t.ex. processanalyser och erfarenhet av implementering och förvaltning av standardsystem är meriterande. Erfarenhet av att agera som kravställare/beställare mot leverantör är även meriterande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Placeringsort är Jönköping. Möjlighet finns att teckna överenskommelse om distansarbete, viss del av arbetstiden. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

1 mars 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Business Analyst

Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag! Om Envoi AB Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation. Om jobbet Vi söker just nu fler konsulter som vill vara med på vår resa framåt! Som IT konsult hos oss hjälper vi dig att utvecklas i din roll och hittar kunduppdrag som matchar din kompetens och intresse. Du kommer att arbeta ute på uppdrag hos någon av våra kunder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där du blir anställd som konsult hos oss på Envoi. Uppdragsbeskrivning Vi söker en senior kravledare/kravanalytiker för att hjälpa oss med kravledningen i ett projekt som skall gå i mål vid årsskiftet av 2024. Detta är ett IT drivet projekt med fokus på integrationer inom ett regulatoriskt drivet affärsområde vilket skapar en komplex kravmassa att mappa upp och bearbeta. Projektet kommer under våren att jobba med kravmassan kring det sista delprojektet/leveransen och där vi identifierat ett komplext förhållande mellan kraven och den tilltänkta lösningen som delvist bygger på en befintlig produkt som är föråldrad och underdokumenterad. Därför söker vi en senior kravledare/kravanalytiker som är driven, kan leda workshops, förstå och mappa samt detaljera kraven i Jira utifrån verksamhet och utvecklingskrav. Önskade kompetenser/krav på konsulten: Skall-krav: - Erfaren kravanalytiker/kravledare - Grundläggande teknisk förståelse - Självgående (identifiera aktuella intressenter och sätta upp workshops) - Drivande (leda workshops och samordna mellan olika parter vid behov) Bör-krav: - Erfarenhet av API integrationer - Erfarenhet av Jira - Erfarenhet av Back-end system - Erfarenhet av olika kravtyper/källor Intresserad? Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vad erbjuder vi? Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation. Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt. - Attraktiva anställningsvillkorVi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen. - Personlig utvecklingVi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt. - Uppdrag utifrån ditt intresseSom konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher. - FörmånHos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

1 mars 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Produktägare- lojalitet & kundprogram

Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag! Om Envoi AB Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation. Uppdragsbeskrivning Uppdraget är att fylla ett behov av en produktchef som håller i det dagliga arbetet med befintliga kundprogram. Övergripande uppdragsbeskrivning Produktchefen för kundprogram har ansvar för bolagets kundprogram för både privatkunder och företagskunder. Ansvaret innebär att identifiera vilka principer för lojalitet och relationsskapandesom programmen ska bygga på, föreslå och förankra dessa, kravställa och iscensätta utveckling och förbättringar. Produktchefen ska kunna tillämpa vedertagna och etablerade teorier för lojalitet och kundprogram inom både butiks- och drivmedelsaffären samt i kombination med bolagets olika kortprogram och betallösningar. Kundprogrammen ska leda till att högre share-of-wallet och att kunderna stannar längre. Produktchefen ansvarar också för att genomföra olika aktiviteter som leder till aktiva samarbetspartners och aktiva medlemmar, samt tillse att medlemsprogrammen alltid har aktuella och relevanta medlemserbjudanden. I ansvaret ingår också att förstå kundkommunikationens roll och betydelse för relationsbyggande och lojalitetsskapande. Bolagets avdelning Customer Marketing ansvarar dock för och relevant kundkommunikation finns, och utför dessutom kundkommunikationen. Eftersom lojalitet och kundrelationer skapas med kundkommunikation är det särskilt viktigt att du som Produktchef för Kundprogram har ett nära samarbete med Customer Marketing. Produktchefen förväntas ha ett nära samarbete med andra avdelningar däribland Cutomer Experience där bl.a. produktkategorier i våra butiker samt stationskoncept utvecklas. Ansvaret omfattar också att informera och bistå Customer Support, Kreditavdelningen, säljare m.fl. Med övergripande strategier och mål i affärsplanen göra följande: - Identifiera, förankra och driva utveckling av kundprogram. - Säkra marknadsposition, effektivitet och resultatutveckling. - Arbeta efter uppsatta KPI:er. - Ansvara för att utveckla relationen med medlemmar i programmen samt värva nya medlemmar. - Kontinuerligt arbeta med samarbetspartners i kundprogrammen. Att ta in nya partners och partnererbjudanden, avveckla partners och partnererbjudanden, hålla partnerträffar och skapa aktivitet runt samarbetena samt tillse att bolaget ständigt har aktuella och relevanta erbjudanden. - Initiera och samverka kring aktiviteter, event och liknande i samarbete med exempelvis KAM, DC, Produktchefer, Stationschefer etc. - Kravställa utveckling av relevanta verktyg och integrationer i egenskap av produktägare i agilt arbetssätt. - Kontinuerligt analysera medlemsdatabaserna och identifiera lämpliga målgrupper för marknadskommunikationen i samarbete med ansvariga för kundkommunikationen. - Ansvara för fakta på hemsidan och samtliga kommunikationskanaler. - Genomföra all administration som exempelvis upp- och nedgraderingar, medlemsbevis etc - Skallkrav: - Högskoleexamen eller motsvarande som bas. - Gedigen och dokumenterad erfarenhet av kundprogram. - God kunskap om och att kunna tillämpa vedertagna teorier och principer för lojalitet och relationsskapande. - Erfarenhet från utformning och arbete med lojalitetsprogram. - Förmågan och erfarenhet av att vara nära kunden och identifiera relevanta och intressanta kundbehov/erbjudanden. - Erfarenhet av att köra kunddata, trender och marknadsanalyser i lojalitetssyfte. - Kunnig och erfaren i att använda lojalitets-, marknadsförings-, CRM- och analysverktyg. - Kunna se logiska samband och beskriva sekventiella flöden av händelser. - Tala och skriva svenska och engelska obehindrat. - Kreativa färdigheter för att leverera innovativa och engagerande lojalitetsprogram. Intresserad? Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vad erbjuder vi? Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation. Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
IT Project Manager- Banking!

Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag! Om Envoi AB Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation. Uppdragsbeskrivning As a Senior Project Leader for Financing Transformation Private, you will play a crucial role in one of SEB Group's top priority projects. This project focuses on the digitization of kundens mortgage offering and is of high importance to stakeholders. You will be responsible for driving and coordinating the entire project, ensuring timely delivery by overcoming obstacles and identifying bottlenecks. Additionally, stakeholder management will be a key aspect of this role. Responsibilities: - Lead and coordinate the Financing Transformation Private project, ensuring alignment with strategic objectives and timelines. - Remove hurdles and identify bottlenecks to ensure the timely delivery of project milestones. - Manage stakeholder relationships and expectations effectively throughout the project lifecycle. - Utilize your experience in driving projects from conception to completion within large organizations. - Thrive in a fast-paced environment characterized by high complexity and stakeholder management. - Employ strong problem-solving skills, proactivity, and pedagogic abilities to address complex challenges. - Collaborate seamlessly with cross-functional teams to achieve project goals. Qualifications: - Proven experience as a senior project leader, driving complex projects within banking. - Expertise in stakeholder management and navigating high-pressure environments. - Strong analytical and problem-solving skills, with a track record of delivering results. - Excellent communication and collaboration abilities, with a proactive and solution-oriented approach. - Comfortable working in a fast-paced environment with rapidly evolving priorities. - Fluent in Swedish and English Intresserad? Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vad erbjuder vi? Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation. Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt. - Attraktiva anställningsvillkorVi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen. - Personlig utvecklingVi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt. - Uppdrag utifrån ditt intresseSom konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher. - FörmånHos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Projektledare | Samsung SDS | Göteborg

Just nu har Samsung SDS i Göteborg en spännande möjlighet för dig som vill projektleda dem att bli ISO-certifierade. Ta chansen att bli en del av ett växande och globalt företag - ansök idag! Kort om uppdraget Uppdragslängd: tills dess att uppdraget är slutfört. Möjlighet till förlängning finns. Placeringsort: Göteborg. Typ av anställning: konsultuppdrag. Tillsättning: så snart som möjligt. Dina arbetsuppgifter Som projektledare för ISO-certifiering är din primära uppgift att leda och koordinera alla aktiviteter som krävs för att Samsung SDS ska uppnå ISO-certifiering. Det innebär att du kommer att ansvara för att planera och implementera alla nödvändiga processer, system och dokumentation för att följa ISO-standarderna. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar inom företaget för att säkerställa att alla krav och riktlinjer uppfylls. Dessutom kommer du att vara ansvarig för att övervaka framstegen, identifiera och hantera eventuella brister eller utmaningar som kan uppstå under certifieringsprocessen. Din roll som projektledare är avgörande för att säkerställa att företaget når ISO-certifiering inom angiven tid och budget. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och tidigare har arbetat med att leda och koordinera projekt. Vi ser att du har en relevant utbildning och att du är en analytisk och strukturerad person med utmärkta kommunikationsfärdigheter. Du är van vid att arbeta både självständigt och i team samt har förmågan att hantera många bollar i luften samtidigt. Har du tidigare erfarenhet av ISO-certifiering är detta starkt meriterande. Om företaget Samsung SDS är en global ledare inom logistiktjänster som erbjuder innovativa lösningar och SCM-rådgivning. Med en stark närvaro i 40 länder och över 4 500 logistikexperter är vi i framkant av branschens tillväxt. Gå med i vårt dynamiska team och bidra till framgången för vår snabbt växande organisation. Ansökan För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret. Vänligen kontakta rekryterare Oscar Sahlin via telefonnummer 0722048403 om du har några frågor eller funderingar. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Project Manager - Energy Market

Project Manager for Energy Market at Flower: Driving Renewable Energy Transformation ️ What We Do At Flower, we champion renewable electricity as the cornerstone of a sustainable future. To revolutionise the current power system, we operate the Digital Power Refinery Platform, a virtual power plant (VPP). This platform integrates diverse generation, consumption, and storage assets, optimising electricity benefits on local, regional, and system-wide levels. Join us in expanding our team and launching groundbreaking energy solutions across new European markets! ‍💻 About the Role Join the newly started energy market intelligence team within our trading team as an Project Manager. Your role revolves around obtaining access to various energy markets, ensuring regulatory compliance while monetising our asset portfolios across geographies. Responsibilities: - Manage and drive multiple market access application processes. - Analyze and maintain expertise in regulatory frameworks and market structures across our geographies. - Identify new markets aligned with Flower’s green energy transition goals. ‍🏍 Skills & Requirements Must-Haves: - University degree in a relevant field (e.g., energy, engineering) - Business acumen with a proactive mindset - Strong presentation and communication skills - Project management expertise - Minimum 2 years of work experience - Ability to multitask with various stakeholders - Independent and team-oriented work style - Thrives in an agile, idea-driven environment - Fluency in English - Valid work permit in Sweden Nice-to-Haves: - Regulatory affairs experience. - Understanding of energy market structures and compliance. - Previous roles in regulatory agencies or energy trading. - Energy market experience We do a background check of all employees, as the security of the electricity system is our top priority. Apply If you’re passionate about driving the energy transition through tech solutions and seek a dynamic work environment, apply now! We offer competitive salaries, flexible work arrangements, and comprehensive benefits. Please submit your CV and a brief motivational letter highlighting your personality and reasons for joining Flower. Location We value office collaboration but support remote work. Our office is at Söder Mälarstrand 21, minutes away from Gamla Stan subway station in Stockholm. Apply To apply, please submit your resume and a cover letter highlighting your relevant experience and why you feel you would be a great addition to our team. In the recruitment process you will meet with the Talent Acquisition Specialist, Head of Market Intelligence, Department VP, and CEO. Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office, so we want you to submit your CV in English. We look forward to hearing from you!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Verksamhetsutvecklare, inriktning digitalisering

Vill du vara med och bidra till Skellefteå kommuns resa med att ta vara på digitaliseringens alla möjligheter? Vi söker nu en verksamhetsutvecklare med inriktning på digitalisering som tillsammans med våra verksamheter vill arbeta för att skapa en bättre digital framtid för Skellefteå kommun. Ny teknik tillsammans med en kraftig tillväxt av digitala tjänster i samhället ställer helt nya krav på kommunens avdelning för IT och verksamhetsutveckling. Vi har under de senaste åren arbetat strukturerat med digitala tjänster både för medarbetare och kommunens invånare. Nu utökar vi vår satsning på digitalisering och automation med ännu mer verksamhetsutvecklingsstöd. Du kommer till ett välfungerande team där vi hjälper varandra att lyckas. Vi jobbar ofta i team där flera verksamhetsutvecklare tillsammans hjälps åt med ett uppdrag. I teamet finns spetskompetens inom e-tjänsteutveckling, tjänstedesign, automation, processutveckling, UX, webb, kommunikation och systemutveckling. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare deltar du i olika utvecklings- och förbättringsarbeten där du ansvarar för slutanvändarens upplevelse. Du träffar verksamheter och lyssnar in behovet och stöttar dem i deras omställning samtidigt som du genom tjänstedesign tar fram kundresor, gör insiktsarbeten, ritar upp nuvarande och nya arbetsprocesser och agerar verksamhetsstöd till verksamheten i olika utvecklingsarbeten. Du kommer att ha en stor variation i uppdragen och möta kommunens olika verksamheter som alla har specifika krav och behov. Du kommer att arbeta mycket med förändringsledning och ta fram nya arbetssätt - ofta med utgångspunkt i workshops tillsammans med slutanvändarna. Du förväntas utmana existerande arbetssätt och hjälpa verksamheten att hitta nya effektivare vägar framåt. Som verksamhetsutvecklare arbetar du agilt och processorienterat, vi använder oss av olika metoder och verktyg för att möta våra kunders behov. KVALIFIKATIONER Du har en högskoleexamen inom informatik, systemvetenskap, beteendevetenskap med inriktning mot IT eller annan utbildning som bedöms relevant för arbetet. Du kan istället ha förvärvat kunskaperna genom arbetslivserfarenhet inom området. Kunskaperna vi önskar att du tar med dig in i uppdraget handlar om olika metoder för verksamhetsutveckling men också förmågan att driva förändringsarbete för olika behov, användare och situationer. Du brinner för användarvänliga lösningar och är stark i olika delar av utvecklingsprocessen. Du har förmågan att leda andra och sätta dig in i användarens behov. Att leda förändringsarbeten i grupp kommer naturligt för dig och du är trygg i den rollen. Du är van att kommunicera på svenska, du är nytänkande och kommer gärna med egna lösningsförslag samtidigt som du kan facilitera och få andra att utveckla sina processer. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

1 mars 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024