Säljande receptionist sökes till Kinna
Strength In Motion Sweden AB
Kontorsreceptionister

Gillar du träning och att hjälpa andra människor att utvecklas? Gillar du också att påverka och ta stort ansvar? Vi ser att du ska vara social och vilja arbeta med människor, ha en attityd med fokus på lösningar och inte problem, förstå vikten av att vara glad och trevlig, personligen agera som en förebild genom en professionell och hälsosam profil, viss erfarenhet inom träning men framförallt tidigare erfarenhet av service och säljarbete. På Premium Hälsan blir du en viktig pusselbit på vår fortsatta resa framåt med fokus på tillväxt och för ett friskare samhälle. Vi söker dig som: Är social, positiv, tålmodig samt har en bra organisationsförmåga. Alltid vill ha medlemmen i fokus och snabbt agera för att tillmötesgå och gärna överträffa medlemmens förväntningar. Förstår att god service levereras bland annat genom att ge kunden full uppmärksamhet, vara informell samt entusiastisk. Älskar att förbättra din kompetens och vill engagera dig för att varje dag lära dig och dina medarbetare något nytt. Verkligen vill arbeta aktivt med försäljning. Och har full förståelse för att först måste vi sälja in en kund – innan processen börjar med att vårda och ta hand om medlemmen. Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Receptionist till Aqua Dental Centralen- Timanställd
Aqua Dental AB
Kontorsreceptionister

Extraarbete som receptionist på Aqua Dentals största klinik. Aqua Dental Centralen är Aqua Dentals största klinik med 19 behandlingsrum och både allmäntandläkare, specialister och tandreglering under samma tak. Här möts patienterna av en modern och fräsch klinik som präglas av ett öppet, tillgängligt och professionellt klimat. Med en så stor och tillgänglig klinik blir receptionen till hjärtat i verksamheten, och en förutsättning för att det dagliga arbetet ska fungera. Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta extra hos oss för att stärka upp vårt ordinarie receptions- och administrationsteam! Om tjänsten I rollen som receptionist kommer du såklart att ha direktkontakt med behandlare och patienter både på plats och över telefon och mail, men du har även en betydande roll i klinikens administration och drift och blir en viktig länk mellan företaget, behandlare och patienter. I rollen som timanställd kompletterar du vår ordinarie personal bestående av sex heltidsanställda receptionister. Det finns möjlighet till både fasta arbetspass på rullande schema samt löpande vid behov, förlagda både kvällar och helger. Runtom i Stockholm har vi dessutom ytterligare 14 kliniker samt vårt Service Center där vi hjälper patienter från hela landet över telefon, mail och chatt – så det finns goda möjligheter att ta extra pass om så önskas. Tandvård är en mycket bred och kunskapstung bransch, så det är viktigt med en stark vilja att snabbt sätta sig in i verksamheten och tandvårdsbranschen i helhet. I din roll som receptionist så arbetar du nära våra behandlare och för dig som uppskattar att lära och utvecklas finns det stor potential och alltid mer kunskap att inhämta. Tidigare erfarenhet av tandvård är förstås meriterande, men det viktiga för oss är din drivkraft och vilja att lära. Tjänsten utgår från kliniken på Vasagatan 12 som ligger lättillgänglig mitt i centrala Stockholm. Till denna klinik söker sig patienter från hela Stockholms län, men även från övriga Sverige och världen, för allt från akutvård till mer omfattande behandlingar. Hos oss står patientbemötande och tillgänglighet i fokus och kliniken har öppet 365 dagar om året med generösa öppettider för våra patienter. En förutsättning för att tjänsten ska passa dig är att du - precis som vi på Aqua Dental - älskar att arbeta med människor och ge bästa möjliga service, och att du har en mycket god kommunikativ förmåga och lyhördhet. Vidare tror vi att du är van att både samarbeta och att ta eget ansvar, samt att du är kunskapstörstande och strävar efter att fortsätta utvecklas tillsammans med oss. Vår målsättning är att du ska trivas hos oss för ett långvarigt samarbete! Aqua Dental söker dig som · Har mycket god social kompetens och erfarenhet av kundbemötande. · Är ansvarstagande och har en stark initiativförmåga. · Har god datorvana (grundläggande förståelse för Officepaketet och erfarenhet av att arbeta i branschspecifik mjukvara är meriterande). · Har lätt för att kommunicera på både svenska och engelska, samt är tydlig och professionell i skrift både internt och externt. · Är strukturerad och har lätt för att prioritera. · Är problemlösande och kreativt lagd. · Har en stark egen drivkraft att utvecklas och lära inom en kunskapsintensiv bransch · Har minst ett års erfarenhet inom kundbemötande med administrativa inslag eller likvärdigt. Det är även meriterande om du har · En eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller kundrelationer · Grundläggande kompetens inom tandvård eller tidigare erfarenhet av journalsystem och patienthantering. Om kliniken Aqua Dental Centralen är Aqua Dentals största klinik med hela 19 behandlingsrum. Tack vare vår storlek och våra generösa öppettider så kan vi erbjuda alla slags behandlingar med korta väntetider till nya som gamla patienter. Personalen som arbetar här är drivna, sympatiska och engagerade och arbetar ständigt för att patienterna ska känna sig trygga och sedda från början till slutet av sin behandling. Det bästa med kliniken är den snabba, proffsiga servicen och den omhändertagande personalen. Aqua Dental I dag arbetar över 900 personer hos oss fördelat på 38 kliniker, fyra tandtekniska labb och ett huvudkontor. Vi är i en tillväxtfas och öppnar löpande nya kliniker runtom i landet. Vår målsättning är att erbjuda Sveriges bästa och tryggaste tandvård genom passion, kvalitet och tillgänglighet. På Aqua Dental är våra medarbetare det viktigaste vi har och vi vill även vara den bästa möjliga arbetsgivaren. Därför erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig utveckling och utbildningar, och vi har även vår egen utbildningsplattform The Art där interna och externa föreläsare delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Hos oss är det högt i tak och allas åsikter är välkomna. Framtiden på Aqua Dental Under de kommande åren står fortsatt branschledande tillväxt i fokus för oss. I samma takt adderas även fokus på att utöka och professionalisera de funktionella områdena inom Aqua Dental. För oss är det viktigt att säkerställa att vi varje dag kan säga att vi lever upp till våra värderingar: Med stor passion tillhandahålla ledande kvalitet i allt vi gör åt våra patienter. Erbjuda ledande servicenivå, bemötande och tillgänglighet. Skapar en attraktiv arbetsmiljö för våra medarbetare. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen 31 juli. Vi ser fram emot att höra från dig med din ansökan! Vid frågor om tjänsten, vänligen vänd er till rekryteringsansvarig för tjänsten, Administrativ chef, Robin Wiksander, [email protected]. Alla ansökningar hanteras via Aqua Dentals rekryteringssida, där du kan skapa en profil samt ladda upp CV och personligt brev. Inga ansökningar tas emot via mail

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Receptionist till Nordic Wellness Visby Galleria
Sportlife M W AB
Kontorsreceptionister

Säljande receptionist till Nordic Wellness Visby Galleria  Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra anläggningar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu söker vi en säljande receptionist till Nordic Wellness Visby Galleria. Är du en serviceinriktad person med driv och engagemang? Vill du vara med och skapa en inspirerande träningsmiljö där våra medlemmar känner sig välkomna och motiverade? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta: 75%  I en roll där service, försäljning och medlemskontakt står i fokus Med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Om rollenSom säljande receptionist är du klubbens ansikte utåt och ansvarar för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö. Du ser till att varje medlem får en förstklassig träningsupplevelse och att anläggningen alltid håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Välkomna och hjälpa medlemmar samt gäster Skapa en ren, fräsch och trivsam miljö på anläggningen Hantera försäljning av medlemskap och produkter Bidra till en familjär och positiv atmosfär Säkerställa ordning och reda i receptionen och på gymmet Arbetet är varierande och kräver att du är flexibel och självgående. Ingen dag är den andra lik, och du kommer att spela en viktig roll i att skapa den bästa möjliga träningsupplevelsen för våra medlemmar. Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och skapar goda relationer Har en positiv och serviceinriktad inställning Är flexibel och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger Är självgående, tar egna initiativ och ser vad som behöver göras Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din inställning, energi och vilja att utvecklas! Vad erbjuder vi? En inspirerande arbetsmiljö fylld med träningsglädje och teamkänsla Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Chansen att engagera dig i gruppträning och andra delar av verksamheten Ett roligt och omväxlande jobb i en växande organisation Ansökan Tjänsten är på 75 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Receptionist Scandic Järva Krog, deltid 50%
Scandic Hotels AB
Kontorsreceptionister

**Scandic Järva Krog** är en välkänd byggnad för de som kör E4an norr- eller söderut. Nära oss ligger Ulriksdal, Hagaparken, Strawberry Arena och Mall of Scandinavia. Bra kommunikationer gör det lätt att ta sig hit! Vi är ett familjärt hotell och tillsammans arbetar vi mot vår vision: Det personliga hotellet med DIG och gästen i fokus. Vi erbjuder våra medarbetare en välkomnande och varm arbetsplats i ett härligt och glatt team, där våra chefer arbetar nära sina medarbetare. Älskar du också det personliga mötet med gästen? Då är du den vi söker! Nu söker vi en Receptionist till Scandic Järva Krog. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar, kvällar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

27 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Ambulerande receptionist på deltid i Stockholm sökes!
Uniflex Sverige AB
Kontorsreceptionister

Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51%? Vill du knyta nya kontakter och skapa ett bredare cv? Då bör du jobba som ambulerande receptionist inom kontor! Kontoren har öppet under vardagar och kontorstider, därför söker vi dig som kan arbeta 2–3 hela vardagar i veckan. Vi är flexibla och kan anpassa schemat veckovis så det passar dig och dina studier så bra som möjligt. Om tjänsten Som anställd i vår vikariepool får du en unik chans att knyta nya kontakter inom affärslivet och prova på nya och spännande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig en trygg anställning med lön enligt kollektivavtal samt ett inkluderande jobb med bra arbetsklimat. I denna roll är du ansiktet utåt för Uniflex hos våra kunder, och vi utlovar dig en personlighetsutveckling utöver det vanliga. Arbetstiderna är vanliga kontorstider, ca. 08:00-17:00. Det kommer vara start omgående. Under sommar och jullov finns möjlighet till jobb på heltid! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att jobba inom: - Reception - Kontorsservice - Konferens - Växeltelefoni Detta innebär i huvudsak att vara olika företags ansikte utåt och jobba aktivt med bra kundbemötande i alla lägen! Vem är du? Krav: - Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51%. - God svenska och engelska i tal och skrift - Fullständiga gymnasiebetyg. Vi ser att du kan arbeta minst 2–3 hela vardagar i veckan, gärna mer men viktigt är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Tjänsten går utmärkt att kombinera med studier då det är väldigt flexibelt, du kan jobba olika dagar varje vecka beroende på skolschemat. Arbetet som receptionist ställer höga krav på en utåtriktad personlighet, servicekänsla samt en god problemlösningsförmåga. Du är stresstålig, driven och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs i mötet med människor och har lätt för att skapa förtroende. Du behöver ingen tidigare erfarenhet, du får upplärning hos oss och hos våra kunder! Om verksamheten Vi har intervjuer löpande, ansök redan idag! Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Receptionist sökes till extrajobb i paket- och servicedisk i Skärholmen ...
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Älskar du service och söker ett roligt extrajobb? Vi letar efter en flexibel stjärna till vårt team i Skärholmen Centrum! I rollen som Receptionist hos oss på E-Way, det välbesökta servicecenter i Skärholmen Centrum, får du vara ansiktet utåt och skapa positiva upplevelser för både besökare, kunder och medarbetare. Med ett professionellt och varmt bemötande ser du till att varje besök blir så smidigt och trevligt som möjligt. I rollen jobbar du både administrativt och fysiskt för att levererar service på hög nivå! I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Hantera post- och paketutlämning Kunna arbeta effektivt och logistiskt  Välkomna och vägleda besökare Vem är du? Vi vet att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du jobbar proaktivt och lösningsorienterat och ligger alltid steget före. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team.  Vi ser gärna att du är energisk, driven, ambitiös och trivs med att jobba fysiskt. Du har jobbat med service tidigare och arbetat i Office-paketet. Du talar flytande svenska och engelska. Det är även meriterande om du har erfarenhet av post och pakethantering. Anställningen Anställningsform: Timanställning  Sysselsättningsgrad: Vid behov, du kan komma att rycka in vid kort varsel samma dag samt vid planerade ledigheter, du kan själv söka lediga pass samt lägga in din tillgänglighet i vår schemaläggningsapp. Under sommarperioden kommer det att vara ett fast helgschema. Start: Omgående Arbetstider: Varierande, du kan jobba både vardagar, kvällar och helger. Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Receptionist till Fjärdhundra
Statens Jordbruksverk
Kontorsreceptionister

Är du beredd att jobba i en samhällsbärande verksamhet? För att alla djur i Sverige ska få förutsättningar att leva ett så bra liv som möjligt finns Distriktsveterinärerna. Med beredskap dygnet runt, mottagningar över hela landet och unik kunskap om djurhälsa bidrar vi till sundare djur och ett tryggare liv. Som distriktsveterinärer arbetar vi på uppdrag av privatpersoner, företag och myndigheter. Vi erbjuder samhällsbärande tjänster för akut djursjukvård, smittskydd och förebyggande insatser för en god djurhälsa. Alltid med fötterna på jorden och hjärtat på rätt ställe. Distriktsveterinärerna är en del av Jordbruksverket. ARBETSUPPGIFTER Som anställd hos oss kommer du att arbeta i ett team med veterinärer, djurvårdare och djursjukskötare. En stor del av det dagliga arbetet innebär receptionsarbete och arbete med att besvara vår kundtelefon. Du har tillsammans med teamet ansvar för att lösa och utföra de arbetsuppgifter som behövs utifrån dagens behov och du arbetar prestigelöst med målet att våra patienter, kunder och inte minst vi själva ska trivas. I arbetsuppgifterna ingår även lokal- och instrumentvård, tvätt, handräckning, orderbeställning och för tjänsten relevanta arbetsuppgifter. Att du trivs med att arbeta när det är mycket att göra och att du även kan arbeta självständigt är ett krav. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har mycket god kommunikativ och organisatorisk förmåga. Du gillar att vara spindeln i nätet och har förmåga att lyfta blicken och se helheten. Du ska också trivas med kundkontakter och brinna för att arbeta både för kundernas och djurens bästa.  I vårt dagliga arbete har vi både förbokade och planerade arbetsuppgifter samtidigt som en stor del av vårt arbete präglas av akutsjukvård. Det innebär att du behöver vara flexibel och lösningsorienterad. Du tar egna initiativ och är aktiv i arbetet för teamets och djurets bästa. B-körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet inom reception eller telefoni är meriterande. Tidigare erfarenhet inom djursjukvård är ett krav. Vi fäster stor vikt personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi bryr oss om vår personal. Därför ger vi alla medarbetare inom Distriktsveterinärerna möjlighet att ta del av olika förmåner. Några exempel är 28-35 dagar semester beroende på din ålder, löneväxling, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. För dig som förälder har vi bra villkor för att hitta en bra balans mellan arbetsliv och familjeliv, vi erbjuder bland annat föräldrapenningtillägg och möjlighet att reducera din arbetstid fram till dess att barnet är tolv år. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare. Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har Distriktsveterinärerna tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag. Hos Distriktsveterinärerna använder vi e-rekrytering genom Offentliga Jobb för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med ansökningshandlingarna. När du en gång fyllt i dina uppgifter kan du enkelt söka andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen. Tack för att du söker genom Offentliga Jobb!

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Skoladministratör
Järfälla kommun
Kontorsreceptionister

På Utbildningsförvaltningen i Järfälla kommun arbetar omkring 3 100 medarbetare i någon av våra 39 förskolor, 22 skolor, gymnasium, vuxenutbildning och central förvaltning. Vår verksamhet präglas av våra ledord: professionalitet, kollegialitet och utvecklingskraft. Med mod och kompetens driver vi verksamheten framåt, och vi värdesätter ömsesidig respekt och förståelse mellan kollegor. Tillsammans strävar vi efter att göra varandra bättre, för vi vet att när vi gemensamt utvecklas och ständigt förbättras, så tar vi Järfälla framåt. Tallbohovskolan är en skola för 400 elever med klasserna F-6. Skolorna är mångkulturella och många familjer är två- eller flerspråkiga. Inom organisationen finns också centrala grupper, anpassad grundskola och kommunal resursskola. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu två administratörer för att stärka vårt team. Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra är ett vikariat. Vi söker dig som har en ekonomisk gymnasieutbildning om minst tre år eller en relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller administration. Som skoladministratör är du spindeln i nätet och skolans ansikte utåt. Du arbetar i nära kontakt med skolledningen, tar emot besökare, svarar i telefon samt ansvarar för viss information på skolans elevplattform. En del av dina framtida arbetsuppgifter kommer att vara:  Att hantera SCB-statistik Elev och personaladministration i Edlevo Betygshantering Dokument och arkivhantering Schemaläggning för skola, fritidshem och modersmål IT-ansvar för personaldatorer Administratör för vissa verktyg såsom CoSafe Kontera fakturor i Raindance Inköp av inventarier och datorer Hantera anställningar i Winlas Uppdatera personalhandbok, informationskatalog och informera nyanställda Ha ansvar för telefoner och löner Vara brandansvarig, fastighetsansvarig och miljöansvarig Vidare följer sedvanliga uppgifter som skoladministratör. Tjänsterna innebär varierande och utmanande arbetsuppgifter som kräver ett stort mått av noggrannhet och flexibilitet. Är du en självgående och ansvarsfull person som tycker om att arbeta administrativt och har en passion för ekonomi, är detta en möjlighet för dig att utvecklas inom ett växande skola. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning eller motsvarande passande för uppdraget och tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Som person förutsätts du vara välstrukturerad, självgående, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga samt ett positivt förhållningssätt. Du behärskar svenska språket till fullo i både tal och skrift. Du har vidare även lätt att lära dig nya rutiner och förmåga att hålla flera saker i luften samtidigt. Arbetet förutsätter goda kunskaper inom IT. Vidare behöver du ekonomiska kunskaper och erfarenhet av fakturakontering. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och lämplighet. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs för arbete inom förskolor och skolor. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se https://www.jarfalla.se/bakgrundskontroller

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Receptionist Sundstabadet
Karlstads kommun
Kontorsreceptionister

Sundstabadet erbjuder något för alla. Här finns en badupplevelse oavsett om man vill BADA eller NJUTA. Verksamheten är öppen 360 dagar per år. Våra målgrupper är alla Karlstadsbor såväl allmänhet som skolelever och föreningsliv samt besökare till Karlstad. Nu är vi på jakt efter en service- och kundfokuserad receptionist.  Arbetsuppgifter Som receptionist på Sundstabadet är du en av de första som möter våra gäster. Ditt jobb kommer främst att handla om en sak och det är att ge våra kunder en härlig upplevelse på Sundstabadet. Det betyder att Sundstabadet alltid behöver synas från sin bästa sida och att kunderna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor skapar en välkomnande känsla på Sundstabadet. I tillägg till att vara kundens första kontaktpunkt så kommer du även att arbeta med verksamhetens kassasystem, vara delaktig i fakturahantering samt upprätthålla varuflöden och lager.  Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Du kommer att arbeta på ett rullande schema över verksamhetens öppettider som innefattar tidig morgon, kvällar och helger. I dagsläget har vi öppettiderna kl. 06.30 - 21.30. Detta passar för dig som önskar variation i dina arbetstider.                                                                                                                                       Kvalifikationer Som receptionist på Sundstabadet är du en driven och säljande person som motiveras av att möta och skapa relation till kunder. Din energi och ditt engagemang sprider sig till både anläggningens kunder och dina kollegor. Det är viktigt att du kan arbeta självgående, samt kunna ta egna initiativ och kunna se vad som behöver göras. Arbetsplatsen är en miljö där mycket händer samtidigt, det krävs därför att du kan arbeta i ett högt tempo, vara flexibel kring de olika arbetsuppgifterna som arbetet innebär samt ha ett lösningsorienterat fokus. Du behöver ha erfarenhet från tjänster med fokus på kundbemötande så som exempelvis receptionist, butiksarbete eller liknande där kassaarbete ingått i arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta digitalt vilket gör att du behöver ha god datorvana och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med start från 6/10 2025, med möjlighet till förlängning. Urval och tillsättning sker löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer kommer att ske under v 33.  Om Karlstads kommun Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet. Sundstabadet erbjuder något för alla. Här finns en badupplevelse oavsett om man vill BADA eller NJUTA. Sundstabadet är en av landets största badanläggningar med närmre 400 000 inpasseringar årligen. Verksamheten är öppen 360 dagar per år. Våra målgrupper är alla Karlstadsbor såväl allmänhet som skolelever och föreningsliv samt besökare till Karlstad. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Supportvärd
Högskolan i Gävle
Kontorsreceptionister

Om arbetsplatsen  Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt  Högskolan i Gävle söker en supportvärd till vårt nyinrättade Infocenter. Det är strategiskt och centralt beläget i högskolans bibliotek för att underlätta för våra besökare, och lokalerna är nyligen renoverade och anpassade till den nya verksamheten. Som en av fyra medarbetare är du högskolans ansikte utåt och hjälper till att hantera alla typer av frågor från anställda, studenter och besökare. Arbetsuppgifter I rollen som supportvärd ger du vägledning och support i många olika frågor - till exempel passerkort, nycklar, lokaler, användarkonton och andra IT-relaterade ärenden, studier och utbildningsstöd. Du hjälper även till med teknisk support i salar vid föreläsningar och event såsom disputationer. Infocenter bemannar en informationsdisk och hanterar även ärenden via telefon och högskolans serviceportal. Kvalifikationer Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning samt erfarenhet av arbete med administration och service. Du ska också ha kunskap om och erfarenhet av arbete med IT-support alternativt av att lösa IT-relaterade problem, samt ha goda kunskaper i Officepaketet. För tjänsten krävs också en mycket god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på både svenska och engelska, eftersom du kommer att möta studenter, anställda och externa gäster med olika erfarenheter och bakgrund. Det är meriterande att du har: • Eftergymnasial utbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant • Erfarenhet av arbete inom kundtjänst • Erfarenhet av ärendehanteringssystem • Erfarenhet av arbete vid högskola Du har mycket god samarbetsförmåga och har en vilja att ständigt utveckla verksamheten i samspel med andra. Vi utgår från att du jobbar med ett lösningsorienterat förhållningssätt och att du är ansvarsfull och lyhörd i mötet med människor. Du behöver vara självgående och kunna arbeta strukturerat och effektivt utifrån ärendets karaktär. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tidsbegränsat vikariat t  o m 2026-06-30, med möjlighet till eventuell förlängning. Kontaktperson Cecilia Heyman Widmark, Bibliotekschef och ansvarig för Infocenter Tfn 026 - 64 84 24 E-post: [email protected] Övrigt  Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025