Receptionist vid behov – Sommar & Höst i Stockholm
Arena Personal Sverige AB
Kontorsreceptionister

Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov hos våra kunder i Storstockholm och på Lidingö under sommaren och hösten.  Om tjänsten Du kommer att arbeta med varierande uppgifter inom reception, växelhantering och administration. Arbetet sker via dag-för-dag-bemanning, vilket innebär att du kan bli bokad med kort varsel – flexibilitet är därför ett måste. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av arbete i reception och med växeltelefon.  Är van vid att arbeta med datorer och administrativa system Är flexibel, serviceinriktad och trivs i mötet med människor Har möjlighet att arbeta på olika platser i Stockholm och på Lidingö Tidigare erfarenhet från liknande arbete är ett krav, och god svenska i tal och skrift är ett måste. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

26 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Entrévärd
DiiN Team AB
Kontorsreceptionister

Cube of Art söker en entrévärd på deltid. Arbetstiden inkluderar både vardagar och helger. Tycker du om att arbeta med varierande arbetsuppgifter? Älskar du att förbättra upplevelsen för alla? Då är du rätt person för tjänsten som entrévärd på Cube of Art i Uppsala. Om oss Cube of Art är ett museum för interaktiv konst. Museet ger besökarna möjlighet att upptäcka digital och interaktiv konst. Visionen är att förena människor i interaktion med konst, och väcka nyfikenhet kring hur teknik och konst kan samverka. Museet är beläget i centrala Uppsala och består av en svart kub med 7 meter i takhöjd. Kuben är installerad med den senaste laser- och lidartekniken som gör att besökarna kan interagera med konsten på ett helt nytt sätt. Om dig Vi söker dig som trivs med att möta människor, ta initiativ och skapa en välkomnande atmosfär. Du har lätt för att ta kontakt, leda samtal och arbeta i ett högt tempo där snabba beslut kan behövas. Det viktigaste för oss är din positiva inställning och ditt engagemang för att ge varje besökare en minnesvärd upplevelse. Vi söker dig som är redo att vara med och bidra till spännande konst! Du är stresstålig och gillar nya utmaningar. Du är en skicklig värd och är ansvarsfull, strukturerad och ser till att arbetet flyter på smidigt. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. Det kommer bli en lärorik resa med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och ny kunskap. Vi kommer garanterat att utmana dig! Mertierande Erfarenhet från kundtjänst eller försäljning. Utbildning inom teknik, data/IT och matematik är meriterande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Flexibel servicestjärna sökes till reception i Stockholm!
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Här är chansen för dig som söker en riktigt rolig utmaning och ditt nästa steg i karriären! Detta är en av våra mest värdefulla roller med störst möjlighet att klättra och utvecklas. I den här rollen arbetar du som flexande service manager vilket innebär att du arbetar främst som receptionist hos våra olika kunder runt om i Stockholmsområdet. Tjänsten är något för dig som gillar ett varierande arbete där du arbetar på olika företag, så som advokatbyrå, bank, mediebolag och även på våra konferensanläggningar och kontorscaféer. Som flexare (ambulerande service manager) kommer du att skapa dig ett stort kontaktnät och få mycket erfarenheter från arbete på olika bolag inom näringslivet. Arbetsuppgifterna varierar mellan de olika uppdragen i denna roll och dina dagar ser väldigt olika ut. Du får därför erfarenhet av att jobba som receptionist, konferensvärd, kontorsassistent, inom event, kontorscafé etc. Under de första veckorna kommer du att gå på upplärning ute hos våra kunder tillsammans med den ordinarie personalen. Du jobbar både självständigt och i team och exempel på uppgifter du kan ansvara för är: Agera mood manager och ansvara för att leverera service i världsklass till alla besökare Administrativt arbete i olika system Bokningar och beställningar Konferens och café Mail och telefon Post- och pakethantering Övrigt relaterade arbetsuppgifter som tillhör rollen som receptionist Vem är du? Välkomnande och serviceminded Glad och utåtriktad Strukturerad och ordningsam Orädd och gillar att möta nya människor Snabblärd, prestigelös och lösningsorienterad Flexibel och gillar varierat arbete Du talar flytande svenska och engelska Erfarenhet av Office-paketet och lätt för att sätta dig in i nya system Om anställningen Tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning Tjänsten är på 100% Måndag-fredag kontorstider ca kl 08-17 Uppdragen är belägna i Stockholm (främst i City, Solna, Kista, Sickla) Start omgående eller enligt överenskommelse Förutom löneförmånen med en extra snabb lönestege erbjuder vi b.la. friskvårdsbidrag, roliga friskvårdsaktiviteter, löpande utbildning, teamaktiviteter, kul företagsfester och andra speciella förmåner för våra flexande service managers! I denna roll har du även stora utvecklingsmöjligheter och många av våra nuvarande chefer har börjat sin karriär hos oss som just Flexande receptionist. Om Middlepoint  Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!   #Monster

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säljande receptionist sökes till Gnosjö
Strength In Motion Sweden AB
Kontorsreceptionister

Gillar du träning och att hjälpa andra människor att utvecklas? Gillar du också att påverka och ta stort ansvar? Vi ser att du ska vara social och vilja arbeta med människor, ha en attityd med fokus på lösningar och inte problem, förstå vikten av att vara glad och trevlig, personligen agera som en förebild genom en professionell och hälsosam profil, viss erfarenhet inom träning men framförallt tidigare erfarenhet av service och säljarbete. På Premium Hälsan blir du en viktig pusselbit på vår fortsatta resa framåt med fokus på tillväxt och för ett friskare samhälle. Vi söker dig som: Är social, positiv, tålmodig samt har en bra organisationsförmåga. Alltid vill ha medlemmen i fokus och snabbt agera för att tillmötesgå och gärna överträffa medlemmens förväntningar. Förstår att god service levereras bland annat genom att ge kunden full uppmärksamhet, vara informell samt entusiastisk. Älskar att förbättra din kompetens och vill engagera dig för att varje dag lära dig och dina medarbetare något nytt. Verkligen vill arbeta aktivt med försäljning. Och har full förståelse för att först måste vi sälja in en kund – innan processen börjar med att vårda och ta hand om medlemmen. Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Extrajobb som receptionist på spännande bolag!
Bemannia AB (Publ.)
Kontorsreceptionister

Lyhörd och organiserad receptionist för extrajobb omgående sökes till uppdrag i Göteborg! Om uppdraget Vår kund, belägen centralt i Göteborg, söker nu efter en receptionist, med start omgående. Du får möjlighet att arbeta i en central knytpunkt där hållbarhet möter utveckling, och vara en viktig del av teamet. Du blir ansiktet utåt för företaget och hjälper till att skapa en inbjudande och professionell atmosfär. Uppdraget är vid behov, perfekt för dig som studerar eller letar efter ett extrajobb.  Dina arbetsuppgifter Som receptionist kommer du att ta emot besökare, svara på samtal och e-post samt se efter så att entrén och receptionen ser hel och ren ut. Utöver detta förekommer arbetsuppgifter kopplat till att: Hantera post och paket Bistå personalen med diverse ärenden Ansvara för att kontoret är i ordentligt skick Ta emot mindre leveranser Ansvara för ärendehantering, felanmälningar, nyckelhantering  Vara ansiktet utåt för verksamheten och hänvisa besökare rätt  Dina kvalifikationer Gymnasieexamen eller motsvarande Arbetslivserfarenhet av reception, ärendehantering, felanmälan, nyckelhantering God datorvana och kunskaper i Officepaketet God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska God förmåga att multitaska och prioritera arbetsuppgifter effektivt Arbetslivserfarenhet av telefonväxel Vi söker en person som ser långsiktigt på tjänsten och som är bekväm med en behovsanställning.  Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-07-15 Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] under kontorstid.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Receptionist
A. Zaborowski AB
Kontorsreceptionister

Specialistläkarna i Lund är en privat klinik som bedriver sjukvård på uppdrag av Region Skåne. Vi bedriver vård inom urologi, ortopedi, öron-näsa-hals samt endoskopiska undersökningar (koloskopi och gastroskopi) och gynekologi. Vi söker nu en receptionist på heltid som kan bli en del av vårt team. Du kommer att vara ansiktet utåt mot våra patienter. Du kommer både få ta emot samtal i telefon, möta patienter som kommer till mottagningen samt göra administrativa uppgifter som inskrivning av remisser och bokning av patienter. Upplärning inom de olika delarna är en självklarhet. Vi är en arbetsplats där du blir en i gänget och det är viktigt att man känner sig sedd. För oss är det viktigt att man tar ansvar för sina arbetsuppgifter, är flexibel och initiativtagande. Vi behöver att den sökande är beredd på att skapa ett välutvecklat teamarbete likaväl som självständigt arbete. Det är viktigt med ett glatt och positivt bemötande både mot patienter och personal. Då vi är en relativt liten enhet så är det viktigt att samarbetet mellan personalen fungerar. Du ska ha en positiv inställning till ditt arbete, ibland kunna arbeta i högt tempo och tycka om att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter, men även ha god samarbetsförmåga. Du skall kunna planera och ha ett engagemang så att du medverkar i verksamhetens fortsatta utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tidigare erfarenhet inom reception är meriterande. Tillträde så snart som möjligt. Provanställning på sex månader tillämpas. Specialistläkarna i Lund, Malmö och Helsingborg behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. På vår hemsida kan du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: https://www.specialistlakarnalund.se/integritetspolicy-2/

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Receptionist till företag vid Stureplan
Blendow Group AB
Kontorsreceptionister

Blendow Group grundades för 30 år sedan och har sedan 2001 inriktat sig på att erbjuda juridisk kompetensförsörjning till jurister och andra beslutsfattare. I dag består vi av drygt 300 medarbetare, varav 70 personer arbetar heltid på vårt huvudkontor vid Stureplan. Blendow Group är landets ledande och i särklass mest innovativa företag inom juridisk kompetensförsörjning. BG Institute, som är ett av Blendow Groups affärsområden, är Sveriges största privatägda utbildningsinstitut inom juridik som genomför över 350 kurser och konferenser per år. Det gäller att se möjligheter och ta till vara på dem. Vi söker nu en person som har rätt attityd till service och kan bli vår nya stjärna. Service för oss handlar om hur man bemöter människor då alla vill bli sedda och hörda. Som receptionist spelar du en nyckelroll då du är den första personen besökare träffar eller pratar med när de ringer. Med din positiva inställning så hålls alla våra kundkontakter på en hög nivå där vi bygger långsiktiga relationer. Du kommer jobba i ett team om fem personer där du har stort eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir utförda. Att vara lyhörd och lösningsorienterad gör att vi tillsammans alltid levererar. Har du erfarenhet av serviceyrket sen tidigare är det en merit men det viktigaste för oss på Blendow Group är rätt attityd. Med rätt attityd kan man utföra underverk och gå hur långt som helst. Vår nuvarande receptionist säger såhär om jobbet: ”Att jobba i receptionen innebär att man får träffa nya människor och knyta goda kontakter externt såväl som internt med medarbetare på Blendow Group. Dessutom får man en god översikt över stora delar av företaget samt hur branschen fungerar. Detta är ett perfekt jobb för dig som gillar tydliga strukturer. Det ställs också krav på flexibilitet vilket gör att man ständigt lär sig något nytt. Det bästa med att jobba i receptionen är att det alltid funnits utrymme för att utvecklas samtidigt som det finns flera duktiga kollegor och chefer att luta sig på, man är aldrig ensam!” Skicka ett personligt brev till oss och berätta varför du är den vi söker efter! Arbetet är självständigt samtidigt som du är en del av Produktionsteamet. Du är ansvarstagande, noggrann och har ett väl utvecklat ordningssinne där du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. För att passa in hos oss är det viktigt med mycket goda sociala färdigheter. Arbetsdagen är mycket varierande och innefattar bl.a. arbetsuppgifter som: - Välkomna besökare - Hantera bud, post och telefon - Ansvara för beställningar till kontoret - Ansvara för avstämningar av kurser och kallelser till kursdeltagare - Assistera säljavdelningen med orderregistrering och rapporter - Assistera VD och andra chefer med dagliga göromål Jobbet är heltid och en projektanställning om 10 månader med chans till förlängning. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden gått ut. Det finns mycket goda möjligheter att växa i företaget och gå vidare internt.

24 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Receptionist till Grand Fitness Stockholm
Sportlife M W AB
Kontorsreceptionister

Receptionist till Grand Fitness – för dig med känsla för service, kvalitet och försäljning Vill du arbeta i en miljö där exklusivitet, personlig service och träningsupplevelse står i centrum? Brinner du för mötet med människor och drivs av att skapa resultat genom service och försäljning? Då kan du vara den vi söker till rollen som receptionist på Grand Fitness Klarabergsgatan – vårt premiumkoncept inom Nordic Wellness. Om Grand Fitness Grand Fitness är en del av Nordic Wellness – men med ett eget uttryck och en tydlig identitet. Här erbjuder vi en träningsupplevelse utöver det vanliga, där medlemmarna får tillgång till noggrant utvald utrustning, stilrena och harmoniska miljöer samt ytor för avkoppling och återhämtning. Vår service präglas av hög kvalitet och ett personligt bemötande, levererat av utvalda instruktörer, personliga tränare och receptionspersonal som delar vår passion för hälsa och välmående. Utöver exklusiv utrustning erbjuder vi även Bootcamp och Personlig Träning (PT) – för den som söker en mer skräddarsydd träningsupplevelse. Om rollen Som receptionist på Grand Fitness är du klubbens ansikte utåt – du är den första och sista personen våra medlemmar möter. Din roll handlar om mer än att checka in och svara på frågor – du är en viktig del av kundupplevelsen och bidrar varje dag till att skapa en atmosfär av exklusivitet, professionalism och försäljningsfokus. Du ansvarar för att ta emot medlemmar med värme och stil, hålla klubbmiljön i toppskick och bidra till att klubben fungerar effektivt – både i vardag och vid kampanjer och aktiviteter. Dina arbetsuppgifter: Ge ett personligt och professionellt bemötande till medlemmar och gäster Säkerställa att klubbens ytor är fräscha, inbjudande och i toppskick Arbeta aktivt med försäljning av medlemskap, produkter och tjänster Stötta det dagliga flödet i receptionen och bidra till klubbens exklusiva känsla Vara en del av teamet som bygger relationer och stärker vår varumärkesupplevelse Vi söker dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och har ett genuint intresse för service och sälj Är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer Har en positiv och professionell framtoning Kan arbeta flexibelt – dagtid, kvällar och helger Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Har tidigare erfarenhet från service, reception, försäljning eller hotell (meriterande men inget krav) Vi erbjuder dig: En inspirerande och exklusiv arbetsmiljö Fri träning på Grand Fitness och alla Nordic Wellness-klubbar Möjlighet att växa och utvecklas inom koncernen Ett arbete där du varje dag gör skillnad – för våra medlemmar och för teamet Ansök nu Tjänsten är på 100 % och startar i mitten av Augusti Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Urval och intervjuer sker löpande – vänta därför inte med din ansökan. Välkommen till Grand Fitness – premiumträning i sin renaste form!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Receptionist sökes till KustCamp Ekön
Tjust Fritid AB
Kontorsreceptionister

Vi söker dig som vill jobba som receptionist på KustCamp Ekön. Vi är ett fyrstjärnigt campingparadis med fantastiskt läge i Gryts underbara skärgård. Arbetet i receptionen är ett servicearbete, vilket innebär att det är din uppgift att lyssna på våra gästers olika krav, förväntningar och lösa problem. Som receptionist ska du kunna svara på frågor gällande campingen samt guida kring aktiviteter som finns i området. HUVUDUPPGIFTER: In & Utcheckning av våra gäster. Hjälpa våra gäster. Ta emot bokningar via telefon, mail samt på plats. Butiksförsäljning. DIN PROFIL: Du har ett sinne för ordning och reda samt en god planeringsförmåga. Du behöver kunna leda och fördela arbetsuppgifter. För oss är det viktigt att du kan ta initiativ och har en god serviceanda och förmåga att få människor att känna sig välkomna. Du ska vara en glädjespridare bland våra gäster och övriga medarbetare. VI ERBJUDER: En arbetsplats med fantastisk miljö och ett spännande arbete med varierande arbetsuppgifter. Personalboende vid behov. Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen löper ut.

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Jobba som receptionist på Coor!

Är du en positiv person som drivs av service i världsklass? Då kan detta vara jobbet för dig! Coor är en av Nordens ledande leverantörer av Facility Management och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Coor erbjuder alla tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor ÄR service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, vi lagar mat, vi städar, vi välkomnar gäster, vi levererar post och vi sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vi söker nu drivna och härliga receptionister. I rollen som receptionist kommer du arbeta med att ta emot telefonsamtal, ta emot och skicka mail. Det kommer även innebära att hjälpa gäster med deras ärenden och funderingar. Du kommer kunna kvittera t nycklar till gäster, ta emot felanmälningar som ska delegeras vidare till vaktmästare. Arbetet innebär både ensamarbete och arbete i grupp. Arbetet kommer att vara i två olika lokaler i Boden, den ordinarie receptionen samt en till reception i Sävast. Tjänsten är förlagd på cirka 80% med möjligheter upp till 100%. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har erfarenhet av service. Du ska ha gästen i fokus. Det är även viktigt att du är bekväm att prata med folk och kunna skapa bra relationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter. Det krävs en viss datavana för att kunna arbeta i systemet. - B-körkort är meriterande - Kunna göra sig förstådd på svenska och engelska är ett krav Vi utför bakgrundskontroll på all vår personal inför anställning. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan skicka in en ansökan redan idag, vi arbetar löpande med både urval och digitala intervjuer. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emilia Bergstedt på mailadress: [email protected] OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025