Redovisningsansvarig till AKWEL SWEDEN AB i Ulricehamn

AKWEL Sweden AB är fordonsindustrins resurs för formade rör och ledningar i metalliska material med hög teknisk kompetens inom luft- och vätskedistribution. En svensk teknikintensiv produktionsindustri med fokus på att tillverka rör i världsklass. Med fabriker i Ulricehamn och Varberg omsätter AKWEL Sweden 523 MSEK och sysselsätter cirka 360 personer totalt. För att läsa mer om dem, besök gärna hemsidan www.akwel-automotive.com Vill du ha ett övergripande ansvar för redovisning och har intresse av att arbeta i ett internationellt bolag med många olika kontaktytor? Arbetsuppgifter och mål I rollen som Redovisningsansvarig kommer du att ansvara för att sammanställa ekonomiska underlag för AKWEL i Ulricehamn och Varberg. Dina ansvarsområden innefattar löpande redovisning, moms, skatter och deklarationer för bland annat fastighetsskatt, bolagsskatt (årliga deklarationer och mellandeklarationer) samt obligatoriska deklarationer för transferpriser för relevanta enheter. Du bokför självständigt allmänna poster relaterat till månadsrapporter och årsredovisning – IFRS i koncernen. Du är operativt ansvarig för budgetarbetets genomförande, har halvårsavstämningar och arbetar nära företagets controller och ekonomifunktioner i Portugal. Du rapporterar till redovisningschef som är stationerad i Frankrike. Tjänsten är placerad i Ulricehamn. Vidare ingår ansvar över att redovisnings- och skatteförpliktelser uppdateras löpande enligt gällande regelverk. Du hanterar och administrerar processer, dokument och mottagen information enligt koncernprinciperna och behandlar avvikelser utifrån lokalt tillämpade regler. Du försörjer även företagets nyckelpersoner med ekonomiska rapporter samt information kopplat till processerna. Din profil Vi ser gärna att du har en relevant ekonomisk utbildning och flera års erfarenhet inom redovisning. Du är van vid att arbeta självständigt med hela bokslutsprocessen och känner dig trygg i dina redovisningskunskaper. Du har lätt för att använda flera olika systemstöd så som Excel, har du erfarenheter av SAP ser vi detta som en merit. Då koncernspråk och daglig kommunikation sker på engelska ser vi även att dina språkmässiga kunskaper är goda i både tal och skrift. Som person är du kvalitetsmedveten, analytisk, noggrann och strukturerad. Du arbetar professionellt med en affärsmässig inställning, där du på bästa sätt skapar värde för verksamheten i allt du gör. Genom ditt helhetsperspektiv och ditt strukturerade arbetssätt trivs du i en roll där du får ta ansvar och sätta rutiner i linje med bolagets vision och mål. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du erbjuds en ansvarsfull roll på ett internationellt bolag där du får möjlighet att sätta en övergripande struktur, ha ett helhetsansvar och få möjlighet att utvecklas vidare i din roll. ”På AKWEL lär vi av varandra, växer tillsammans och hjälper gruppen att gå framåt” Kontakt I denna rekrytering samarbetar AKWEL Sweden med Human & Execuitve. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde tel +46 705 809 893. Intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 12 maj 2024.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Redovisningschef

Vi är på en spännande resa och letar nu efter ytterligare en stjärna för att stärka upp vårt team. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö, samtidigt som vi har riktigt kul tillsammans! Just nu söker vi en Redovisningschef på 100 % till vårt Redovisningsteam. Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO. Ditt uppdrag: STC befinner sig i en expansiv fas med hög tillväxthastighet. Vi söker dig som både kan förhålla dig till tillväxt samtidigt som du motiveras av att arbeta i och skapa processer och struktur under resans gång. Som Redovisningschef får du en central roll i den dagliga verksamheten där du arbetar med att leda ditt team och delta i det dagliga arbetet på redovisningsavdelningen. Teamet du kommer leda består utav två redovisningsekonomer och två ekonomiassistenter. Du är ansvarig för månads- och årsbokslutsprocessen, koncernkonsolidering, årsredovisning enligt K3, likviditetsplanering samt leda och utveckla olika effektivisering- och governanceprojekt både inom och utanför avdelningen. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: Leda ditt team på fyra härliga medarbetare Månads- och årsbokslut Utveckling av processer och rutiner Årsredovisning och deklarationer Koncernredovisning och konsolidering Delaktighet i budget, prognos och analys Kontakt med bank, myndigheter och revisorer Systemägare för ekonomisystem och fakturasystem (Business Central/Exflow) Driva och utveckla internkontroll inom koncernen Förutsättningar för rollen: För att lyckas i rollen som Redovisningschef hos oss på STC tror vi att du har en universitetsutbildning inom ekonomi. Vi tror att du har arbetat 3-5 år i närtid som Redovisningschef och är en trygg ledare och van vid att hantera de arbetsuppgifter som beskrivs ovan. För att lyckas behöver du vara van att arbeta självständigt mot mål i stället för uppgifter. Vi förutsätter att du är bra på Excel samt talar och skriver väl på både svenska och engelska. Extra vikt läggs vid att du har god erfarenhet av koncernredovisning och arbetat med både svenska och nordiska dotterbolag. Vi ser det som meriterande om du arbetat inom större koncern med olika rapporteringsenheter. För att trivas i rollen och hos oss behöver du vara en teamspelare, ha lätt för att knyta kontakter samt vara prestigelös och proaktiv i ditt arbete. Som person är du analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har förmågan att fokusera på detaljer och samtidigt kunna lyfta blicken för att se det större sammanhanget. Vidare är du en målinriktad ”doer” som trivs i en familjär, föränderlig och öppen kultur. Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig framför allt att jobba i ett företag med glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap. Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi är ett lag, där vi tävlar och utmanar varandra. I vår kultur är uppmuntran och konstruktiv feedback en självklarhet. Vi är en attraktiv arbetsgivare som befinner sig i stark tillväxt med goda karriärmöjligheter. Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Sista ansökningsdag 12/5. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till [email protected] Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Ekonomiansvarig till WE Travel Group i Stockholm

Vi söker en engagerad, operativ och effektiv ekonomiansvarig med personalansvartill resekoncernen Tour Operators WE Travel Group. Vår kunds varumärken är några av Sveriges ledande arrangörer av nischade specialresor (Grand Tours, Historiska Resor, ReseSkaparna, PRO Medlemsresor och Äventyrsresor). Företaget utgörs av ett sammansvetsat team som arbetar i fina ljusa lokaler i Gamla Stan i Stockholm. Ditt uppdrag Som ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för företagets ekonomifunktion och alla ekonomiska frågor både på en strategisk och operativ nivå. Ansvaret innefattar att driva arbetet med hela det ekonomiska flödet, högt som lågt. I uppdraget ingår även att fortlöpande ta fram, analysera och rapportera budget, lönsamhet, statistik samt uppföljningar och avstämningar till ledningsgrupp och styrelse. Som ekonomiansvarig har du ansvar för budget, prognoser, bokslut, myndighetsrapportering, inkomstdeklarationer, momsavstämningar, löner, valutaterminer, resegarantier till Kammarkollegiet, koncernredovisning och årsredovisning. I rollen ingår personalansvar för en medarbetare på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till företagets VD och du sitter i företagets ledningsgrupp. Vem är du? För att axla rollen som ekonomiansvarig har du ett par års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar på ett mindre eller medelstort företag och relevant utbildning, med inriktning mot ekonomi eller controlling. Du ska ha erfarenhet av personalledning och det är meriterande med erfarenhet av resebranschen. Vi söker efter en trygg och tydlig ledare som är noggrann och pålitlig. Du driver och följer upp verksamheten på ett konsekvent och strukturerat sätt. Som person är du prestigelös och flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en god lagspelare som gillar att samarbeta med alla kollegor. För att trivas i rollen är det viktigt att ha pondus och kunna ta egna initiativ. Du är en utpräglad doer och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Att vara kundorienterad och kommunikativ är slutligen viktiga egenskaper för dig. Mer om tjänsten Tillsättning: gärna start 1 juli 2024 Omfattning: deltid 75-80% eller enligt överenskommelse Placering: Gamla Stan, Stockholm Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Accounting Manager till globala Calabrio

Vill du ha en nyckelposition på ett globalt, dynamiskt och innovativt bolag? Trivs du med breda kontaktytor och uppskattar en inkluderande företagskultur? I rollen som Accounting Manager har du möjlighet att påverka och bidra till Calabrios framtida utveckling och fortsatta framgång. Arbetsuppgifter Calabrio befinner sig i en spännande tillväxtfas och söker nu en Accounting Manager som trivs i ett föränderligt bolag och drivs av att utveckla processer och rutiner. Som Accounting Manager kommer du att leda ett redovisningsteam bestående av fyra medarbetare samt ha ett helhetsansvar för det internationella teamets redovisning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Ansvar för att leda ekonomiteamet i det dagliga arbetet • Helhetsansvar för redovisningen av flera av koncernens bolag; kvalitetssäkra månads- och årsbokslut, säkerställa att tidsplaner och regler efterföljs, avstämningar, rapportering och resultatanalys • Tillsyn av en extern redovisningsbyrå som sköter redovisningen för ett av bolagen • Hantering av komplexa redovisningsfrågor kopplade till US GAAP och svenska bokföringsregler • Utveckling och effektivisering av processer • Ansvar för interna kontroller • Kontaktperson gentemot revisorer och myndigheter i Sverige och utomlands • Leda revisionen för de internationella enheterna, inklusive upprättande av årsredovisning för några enheter Tjänsten är placerad i centrala Stockholm och du rapporterar till Global Controller. Vem är du? • Akademisk utbildning inom Finance/Accounting eller likvärdigt • Erfarenhet av redovisning i svenskt bolag (förståelse för svensk moms och skatteregler) och erfarenhet av US GAAP • Minst fem års erfarenhet av att leda andra • Erfarenhet av att hantera olika valutor • Talar och skriver obehindrat på engelska och svenska • Mycket goda kunskaper i Excel Meriterande: • Bakgrund inom revision • Tidigare erfarenhet av NetSuite, Salesforce och BI verktyg Personliga egenskaper Vi tror att du är en kommunikativ ledare med god förmåga att coacha och motivera dina medarbetare. Genom ditt öppna förhållningssätt lyssnar du in dina kollegors idéer och perspektiv, samtidigt som du förmedlar förväntningar och information på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Den dynamiska arbetsmiljön ställer krav på flexibilitet, proaktivitet och initiativtagande. För att lyckas i rollen tror vi att du är nyfiken och trygg i att fatta egna beslut. Du erbjuds Du erbjuds en utvecklande roll i ett innovativt och framåtsträvande bolag, där du ges möjlighet att påverka processer och arbetssätt. Calabrio månar om en familjär och inkluderande företagskultur, där det ska vara roligt att gå till jobbet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. I denna rekrytering samarbetar Calabrio med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Baeckström på telefon: 073-745 06 46 eller via mail: [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Calabrio Calabrio är ett globalt företag med huvudkontor i Minneapolis, Minnesota, USA och över 700 anställda över hela världen. De har verksamhet i flertalet länder i Europa, APAC och Mellanöstern och växer kontinuerligt. Calabrio hjälper kontaktcenter runt om i världen att förstå sina kunder, optimera sin kundservice och engagera sina anställda. Med deras marknadsledande molnbaserade programvara för bemanningsplanering, kvalitetsuppföljning och samtalsanalys har du alla verktyg som behövs för att leda din kundservice in i framtiden.

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Accounting Officer till Eiffage Infra-Nordic i Göteborg

Eiffage Infra-Nordic befinner sig i en utvecklande och expanderande fas där de etablerar sitt kontor i Göteborg. Därför söker vi nu efter deras nya Accounting Officer - en roll för dig som trivs i en föränderlig organisation samtidigt som du värdesätter laganda. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Vi söker nu för vår kunds räkning en ny lagspelare till deras kontor i Göteborg. Med tillväxtens omfattning har deras Commercial Manager mer att koordinera, korrespondera, prioritera, förbereda och ansvara för, därför behöver vi dig, som kan ta över uppgifter inom redovisningsområdet. Du skall både bygga upp, implementera och utföra uppgifter inom redovisningen, från ax till limpa. Din vardag styrs av projekt och är ständigt föränderlig, därför är det viktigt att du har rätt mindset och inställning till att vara med och bygga upp rutiner och processer inom området. Vi söker dig som är en generalist inom accounting, som har erfarenhet av bokslut, momsrapportering, analys, budget- och prognosarbete. Gärna med bakgrund i den globala redovisningsstandarden (IFRS). Målet är att organisationen ska fortsätta växa och att alla delar av det ekonomiska flödet skall göras inhouse. Matchar ovan beskrivning in på dig är du varmt välkommen med din ansökan. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på Academic Work som konsult för att sedan arbeta ute hos Eiffage Infra-Nordic. Uppdraget är långsiktigt där du till en början erbjuds en visstidsanställning om 6 månader hos oss, med starka möjligheter till förlängning förutsatt att samarbetet mellan samtliga parter känns bra. Du erbjuds - Möjligheten till att vara med och påverka och utforma nya processer och rutiner inom bolaget - Att vara en del av bolagets fortsatta starka tillväxt - Ett litet och trevligt team som har roligt på jobbet ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera daglig redovisning och rapportering * Löpande registrering av kund- och leverantörsreskontra * Månads-, kvartals- och årsredovisning samt årsbokslut * Se till att alla finansiella rapporter är i linje med tillämpliga regler och förordningar * Förbereda och presentera finansiella rapporter till ledningen * Analysera finansiell data för trender och insikter * Skapa och implementera mallar och rutiner, processer och strategier VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av en liknande roll tidigare, där du ansvarat för- och drivit samtliga ekonomiska processer - Har en avslutad eftergymnasial utbildning på högskola eller universitet inom ekonomi eller annat relevant område - Har mycket goda kunskaper i MS Office (Excel) och andra relevanta system, exempelvis SAP - Är flytande i engelska och svenska i både tal och skrift då det krävs i ditt dagliga arbete Det är meriterande om du har - Erfarenhet av internationell redovisning (IFRS) - Arbetat i SAP tidigare och således kan orientera dig i systemet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Innovativ - Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Eiffage Infra-Nordic AB. Huvudkontor i Helsingborg, med ytterligare kontor i Göteborg och Stockholm, är specialister på infrastrukturbyggande. Företaget erbjuder ett brett utbud av tjänster inom områdena ban- och järnvägsbyggande och även infrastrukturarbete. Eiffage Infra-Nordic är en del av Eiffage Infra- Bau i Tyskland.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Gruppchef för redovisning och lön

Drivs du av att arbeta målmedvetet och under stort ansvar? Som chef för Säkerhetspolisens grupp inom redovisning och lön arbetar du i en verksamhet där omvärldens krav och förändring kräver kontinuerlig utveckling av metoder och verktyg. Sök ett arbete där du är med och gör skillnad. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skyddar vi Sverige. Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre. Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet. Det här är ditt uppdrag I rollen som gruppchef arbetar du med att utveckla och driva verksamheten framåt inom områdena för redovisning och lön. Din grupp arbetar med löpande redovisning, betalningar, bokslut och lönearbete och du ansvarar för gruppens verksamhet, mål och resultat. Du leder, planerar och samordnar gruppens arbete i vardagen och finns tillgänglig för avstämning, vägledning och kvalitetssäkring. Tillsammans med medarbetarna säkerställer du en god redovisning och lönehantering. Vidare ansvarar du för att den ekonomiska redovisningen är korrekt enligt gällande förordningar och andra regelverk samt för redovisnings-, betalnings och löneprocessen. Du ansvarar även för att de interna regelverken gällande ekonomi och löneadministrativa rutiner är aktuella och att de efterlevs. Du är chef med personal- och arbetsmiljöansvar på direkt nivå och du ingår i enhetsledningen. Även bokslut och andra relevanta ekonomiska delar av myndighetens årsredovisning faller under ditt ansvar. I rollen ingår också att du är kontaktyta och ansvarig för hanteringen av externt granskande myndigheter. Din placering är på huvudkontoret i Solna. Arbetet utförs på plats. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Akademisk utbildning inom ekonomi, alternativt relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Flerårig erfarenhet från arbete med statlig redovisning Erfarenhet av en arbetsledande roll inom redovisning och/eller lönehantering Goda it-kunskaper Mycket goda kunskaper i ekonomi- och eller lönesystem Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Ekonomiutbildning med inriktning mot redovisning Erfarenhet av att hantera säkerhetsskyddsklassificerad information Erfarenhet av arbete med lönehantering Erfarenhet av arbete i affärssystemet Unit4 UBW (Agresso) Erfarenhet av genomförande av byte av affärssystem Det här är kollegan vi söker För att passa i rollen som gruppchef på Säkerhetspolisen har du hög integritet, ett mycket gott omdöme och en stark moralisk kompass. Du är strukturerad, noggrann och känner dig bekväm med att leda i förändring och att utveckla arbetsmetoder och processer. Vidare har du ett effektivt arbetssätt, du är flexibel och du är van vid att fatta snabba beslut och att förhålla dig till regelverk. Du har ett öga för detaljer och du kan enkelt se ser hur dina och gruppens arbetsuppgifter påverkar helheten. Dina sociala förmågor är höga och din samarbetsförmåga är god. Genom dialog och samverkan skapar du engagemang och initierar samarbeten som gynnar både gruppen och andra verksamhetsområden. Som chef är du stöttande, du motiverar dina medarbetare och tar tillvara på deras engagemang. Du kommunicerar pedagogiskt och coachande. Genom ditt prestigelösa förhållningssätt och din förmåga att hjälpa dina medarbetare att växa, bidrar du aktivt till ett gott arbetsklimat och skapar relationer där gemensam ansvarskänsla och förtroende värdesätts. Du agerar snabbt på problem som uppstår, återkoppling ger du med personlig omtanke. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor och förmåner Säkerhetspolisen prioriterar alla medarbetares goda hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på arbetstid och vi erbjuder individuell träning och gruppträning i egna träningslokaler på vårt huvudkontor i Solna. Därutöver erbjuds alla medarbetare ett individuellt friskvårdsbidrag som går att utnyttja enligt Skatteverkets gällande regler för friskvårdsbidrag för motions- eller friskvårdsaktiviteter. Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester. Utöver statlig tjänstepension (PA 16) har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal som ger alla anställda en extra månatlig pensionsavsättning, som motsvarar ungefär en halv månadslön per år. Vid föräldraledighet får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 82 71. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2024-05-09. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen. Urval och intervjuer kan ske löpande.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Redovisningschef

Peab AB söker nu en Redovisningschef till bolagsredovisningen inom affärsområde Industri (där Lambertsson, Swerock och Peab Asfalt bland annat ingår) med ett genuint intresse för ledarskap. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för bolagsredovisningen i Sverige. Tjänsten är placerad i Ängelholm och avser en tillsvidareanställning. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering i ett större bolag eller i en koncern? Brinner du för vidareutveckling av processer, arbetssätt och dina medarbetare? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.   Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande byggföretag som kännetecknas av professionalism, hållbarhetsfokus och hög ambitionsnivå. Tjänsten innebär många kontaktytor inom affärsområdet och koncernen. Tillsammans med dina 8 medarbetare kommer du att leda, driva och utveckla Peab Industris redovisning, processer, rapportering och IT-stöd. Ett systembyte till Microsoft Dynamics 365 genomförs under 2024 och fokus ligger på att använda systemet på bästa sätt, fokusera på värdeskapande uppgifter och renodla för att få ett effektivt arbete, processer och rutiner. En viktig del i ditt uppdrag är att vidareutveckla dina medarbetare i gruppen och tillsammans skapa en trygg och leveranssäker organisation där varje individ trivs, utvecklas och ges möjlighet att ta ansvar. Kulturen hos oss är prestigelös och vi hjälps åt för att nå gemensamma mål. Kollegialt lärande och delaktighet är något vi prioriterar högt och som präglar vår vardag.   I dina ansvarsområden ingår främst: • Övergripande legalt ansvar för redovisning och rapportering för affärsområdet • Driva utveckling, förbättringar och digitalisering av arbetssätt och processer • Leda och utveckla medarbetarna i gruppen • Samverka med övriga AO, reskontragrupper, lön, controlling och koncernekonomi • Arbetsmiljöansvar • Aktiv medverkan i ledningsgrupp • Budget- och prognosansvar för din redovisningsenhet • Bedömning av tjänstedebitering av bolagsredovisning   Du rapporterar till avdelningschefen för redovisning för Peabkoncernens svenska dotterbolag.   Vem är du? Vi tror att du har en akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning samt god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som redovisningschef, redovisningsansvarig, teamchef, financial controllerchef, revisor eller annan närliggande roll. Har du tidigare erfarenhet av lagerhantering, anläggningstunga bolag eller leasing ser vi positivt på detta. Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerad externredovisning enligt K3, bokslutsarbete, rapportering, skatteberäkning och årsredovisningar i större bolag. Vi vill att du har tidigare ledarerfarenhet som chef eller teamledare. Har du även kunskap om IFRS är det värdefullt. Du har ett genuint intresse av att utveckla och coacha dina medarbetare samt få dem att trivas. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta processorienterat. Du har tidigare jobbat i projekt inriktade mot processförbättringar och du kan agera som kravställare mot övriga organisationen. Som person trivs du i en dynamisk vardag och i en omväxlande roll. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i din egen kompetens och har integritet. Du trivs med att leda andra och du brinner för att hjälpa medarbetarna att prestera på topp i sitt arbete och nå sin fulla potential. Du är förtroendeingivande och analytisk. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda långsiktiga relationer internt och externt. Med ditt coachande och kommunikativa sätt är du en entusiasmerande person med en god motivationsförmåga. Du kan via ett pragmatiskt förhållningssätt analysera arbetsflödet och ifrågasätta resultat. Du är bekväm med att arbeta med operativa redovisningsfrågor men också att kunna se och prioritera ditt eget samt din grupps arbete från ett helikopterperspektiv. Du har en förmåga att se värdeskapande aktiviteter utifrån ditt ansvarsområde och driva igenom förändring för att strategiskt jobba mot redovisningsavdelningens mål i affärsplanen.   I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia och för ytterligare information och din ansökan använder du denna länk.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.   Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?   Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Utvecklingsorienterad Redovisningschef

Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Peab AB söker nu en Redovisningschef till bolagsredovisningen inom affärsområde Industri (där Lambertsson, Swerock och Peab Asfalt bland annat ingår) med ett genuint intresse för ledarskap. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för bolagsredovisningen i Sverige. Tjänsten är placerad i Ängelholm och avser en tillsvidareanställning. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering i ett större bolag eller i en koncern? Brinner du för vidareutveckling av processer, arbetssätt och dina medarbetare? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande byggföretag som kännetecknas av professionalism, hållbarhetsfokus och hög ambitionsnivå. Tjänsten innebär många kontaktytor inom affärsområdet och koncernen. Tillsammans med dina 8 medarbetare kommer du att leda, driva och utveckla Peab Industris redovisning, processer, rapportering och IT-stöd. Ett systembyte till Microsoft Dynamics 365 genomförs under 2024 och fokus ligger på att använda systemet på bästa sätt, fokusera på värdeskapande uppgifter och renodla för att få ett effektivt arbete, processer och rutiner. En viktig del i ditt uppdrag är att vidareutveckla dina medarbetare i gruppen och tillsammans skapa en trygg och leveranssäker organisation där varje individ trivs, utvecklas och ges möjlighet att ta ansvar. Kulturen hos oss är prestigelös och vi hjälps åt för att nå gemensamma mål. Kollegialt lärande och delaktighet är något vi prioriterar högt och som präglar vår vardag. I dina ansvarsområden ingår främst: • Övergripande legalt ansvar för redovisning och rapportering för affärsområdet • Driva utveckling, förbättringar och digitalisering av arbetssätt och processer • Leda och utveckla medarbetarna i gruppen • Samverka med övriga AO, reskontragrupper, lön, controlling och koncernekonomi • Arbetsmiljöansvar • Aktiv medverkan i ledningsgrupp • Budget- och prognosansvar för din redovisningsenhet • Bedömning av tjänstedebitering av bolagsredovisning Du rapporterar till avdelningschefen för redovisning för Peabkoncernens svenska dotterbolag. Vem är du? Vi tror att du har en akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning samt god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som redovisningschef, redovisningsansvarig, teamchef, financial controllerchef, revisor eller annan närliggande roll. Har du tidigare erfarenhet av lagerhantering, anläggningstunga bolag eller leasing ser vi positivt på detta. Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerad externredovisning enligt K3, bokslutsarbete, rapportering, skatteberäkning och årsredovisningar i större bolag. Vi vill att du har tidigare ledarerfarenhet som chef eller teamledare. Har du även kunskap om IFRS är det värdefullt. Du har ett genuint intresse av att utveckla och coacha dina medarbetare samt få dem att trivas. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta processorienterat. Du har tidigare jobbat i projekt inriktade mot processförbättringar och du kan agera som kravställare mot övriga organisationen. Som person trivs du i en dynamisk vardag och i en omväxlande roll. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i din egen kompetens och har integritet. Du trivs med att leda andra och du brinner för att hjälpa medarbetarna att prestera på topp i sitt arbete och nå sin fulla potential. Du är förtroendeingivande och analytisk. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda långsiktiga relationer internt och externt. Med ditt coachande och kommunikativa sätt är du en entusiasmerande person med en god motivationsförmåga. Du kan via ett pragmatiskt förhållningssätt analysera arbetsflödet och ifrågasätta resultat. Du är bekväm med att arbeta med operativa redovisningsfrågor men också att kunna se och prioritera ditt eget samt din grupps arbete från ett helikopterperspektiv. Du har en förmåga att se värdeskapande aktiviteter utifrån ditt ansvarsområde och driva igenom förändring för att strategiskt jobba mot redovisningsavdelningens mål i affärsplanen. Vi erbjuder ======= I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Läs gärna mer om Peab Industri och Peabkoncernen på https://peab.se/om-peab/lar-kanna-oss/var-verksamhet/ao-industri/ och https://peab.se/

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Redovisningschef till Modig Machine Tool AB

Om företaget Har du en talang för siffror och en passion för ledarskap? Är du intresserad av att arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Vi erbjuder dig en unik möjlighet att bidra till vår framgång och utvecklas professionellt! På Modig Machine Tool AB värderar vi innovation och kvalitet. Som en global ledare inom tillverkningen av premiummaskiner för flygindustrin, stoltserar vi med att leverera skräddarsydda lösningar till världens främsta företag. Vårt engagemang för excellens och kreativ problemlösning driver oss framåt, och vi bjuder nu in dig att bli en del av vår familj. Läs mer på www.modig.se Tjänstebeskrivning Vi söker nu en erfaren och kompetent Redovisningschef som kommer att spela en nyckelroll i vår organisation genom att säkerställa noggrannheten och effektiviteten i vår redovisningsprocess och ekonomiska rapportering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda och utveckla redovisningsteamet, som består av fyra kollegor, där du fördelar uppgifter, coachar medarbetarna och följer upp arbetet för att säkerställa det fortsatta arbetet. Vidare innefattar rollen dessa ansvarsområden: • Inspirera och vägleda redovisningsteamet mot kontinuerlig förbättring och utmärkta resultat. • Överse månads- och årsbokslut, försäkra dig om att alla finansiella rapporter är korrekta och tidsspecifika. • Ta ansvar för företagets budgetering och finansiella prognoser. • Leda arbetet med finansiella analyser, rapportering och säkerställa compliance med gällande lagstiftning och standarder. • Förvalta företagets likviditet och finansiella risker, inklusive valutahedging och bankgarantier. • Främja en kultur av transparens och integritet inom redovisningsavdelningen. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till CFO. Placeringsort Kalmar. Kvalifikationer Vi söker en person med relevant högskoleutbildning och gedigen erfarenhet inom redovisning. Ditt ledarskap är byggt på förtroende, inkludering och motivation. Du har en bevisad förmåga att leda team och är van vid att arbeta i en högpresterande miljö. Flytande kommunikation på både svenska och engelska är ett krav. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Eriksson på telefon 076-677 68 73 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast söndagen den 19 maj 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Funderar du på att flytta till Kalmar län? Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Redovisningschef till Modig Machine Tool AB

Om företaget Har du en talang för siffror och en passion för ledarskap? Är du intresserad av att arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Vi erbjuder dig en unik möjlighet att bidra till vår framgång och utvecklas professionellt! På Modig Machine Tool AB värderar vi innovation och kvalitet. Som en global ledare inom tillverkningen av premiummaskiner för flygindustrin, stoltserar vi med att leverera skräddarsydda lösningar till världens främsta företag. Vårt engagemang för excellens och kreativ problemlösning driver oss framåt, och vi bjuder nu in dig att bli en del av vår familj. Läs mer på www.modig.se Tjänstebeskrivning Vi söker nu en erfaren och kompetent Redovisningschef som kommer att spela en nyckelroll i vår organisation genom att säkerställa noggrannheten och effektiviteten i vår redovisningsprocess och ekonomiska rapportering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda och utveckla redovisningsteamet, som består av fyra kollegor, där du fördelar uppgifter, coachar medarbetarna och följer upp arbetet för att säkerställa det fortsatta arbetet. Vidare innefattar rollen dessa ansvarsområden: • Inspirera och vägleda redovisningsteamet mot kontinuerlig förbättring och utmärkta resultat. • Överse månads- och årsbokslut, försäkra dig om att alla finansiella rapporter är korrekta och tidsspecifika. • Ta ansvar för företagets budgetering och finansiella prognoser. • Leda arbetet med finansiella analyser, rapportering och säkerställa compliance med gällande lagstiftning och standarder. • Förvalta företagets likviditet och finansiella risker, inklusive valutahedging och bankgarantier. • Främja en kultur av transparens och integritet inom redovisningsavdelningen. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till CFO. Placeringsort Kalmar. Kvalifikationer Vi söker en person med relevant högskoleutbildning och gedigen erfarenhet inom redovisning. Ditt ledarskap är byggt på förtroende, inkludering och motivation. Du har en bevisad förmåga att leda team och är van vid att arbeta i en högpresterande miljö. Flytande kommunikation på både svenska och engelska är ett krav. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Eriksson på telefon 076-677 68 73 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast söndagen den 19 maj 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Funderar du på att flytta till Kalmar län? Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024