Redovisningschef
Sök bland 35 lediga jobb som Redovisningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du leda ett engagerat redovisningsteam i ett företag där glädje, ansvar och utveckling går hand i hand? Trivs du med att kombinera strategiskt ledarskap med operativt arbete? Då är det här din nästa utmaning! Vi på Humana söker nu en trygg, engagerad och drivande gruppchef till redovisningsteamet i Sverige. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad – både i människors vardag och i vår ekonomiska utveckling. Om rollen Som gruppchef för redovisning är du en nyckelperson i vår ekonomifunktion. Du leder ett team på tolv kompetenta redovisningsekonomer fördelade mellan våra kontor i Stockholm och Örebro, och har ett helhetsansvar för personal, verksamhet och arbetsmiljö. Du rapporterar till redovisningschef Sverige och är en viktig drivkraft i utvecklingen av såväl teamet som våra redovisningsprocesser. Rollen är en kombination av ledarskap och operativt arbete – 30-50 % av tiden arbetar du själv med redovisningsuppgifter för att stötta teamet. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda, coacha och utveckla redovisningsteamet Säkerställa att lagar, regler och interna riktlinjer följs Driva och effektivisera redovisnings- och rapporteringsprocesser Följa upp resultat och säkerställa att teamet når uppsatta mål och budget Arbeta aktivt med arbetsmiljöfrågor – både fysiskt och psykosocialt Delta i det operativa arbetet med löpande redovisning, månadsbokslut och interna kontroller Tjänsten är placerad i Örebro alternativt Stockholm, med vissa resor mellan orterna. Vem är du? Vi söker dig som är en prestigelös och relationsskapande ledare med ett genuint intresse för människor och utveckling. Du är trygg i din yrkesroll, har en god analytisk förmåga och är van att ta egna initiativ. Du kommunicerar tydligt och pedagogiskt – och du trivs i en miljö där du får vara både strateg och doer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi Tidigare erfarenhet av ledarskap med personalansvar Flera års erfarenhet av redovisning som inkluderar upprättande av årsredovisningar (K3, gärna även IFRS) och bolagsdeklarationer God systemvana och ett intresse för att arbeta med digitala verktyg Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Goda kunskaper i Google Workspace och Officepaketet Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet från större bolag – gärna börsnoterade. Så går vi vidare Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 10 augusti. Har du frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig! Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Kontakt Peter Hummerhielm, redovisningschef Sverige, [email protected]
Aspia erbjuder nu en fantastisk chans för dig som vill utvecklas i rollen som ledare. Vi söker en affärsdriven person som vill ta det övergripande ansvaret för kontoret i Kristianstad. Detta är en perfekt roll för dig som har förmågan att utveckla den lokala affären och vara en stöttande och inspirerande ledare för våra medarbetare! Din roll I en roll som Office Leader hos oss på Aspia har du ansvar för kontorets resultat. Du agerar utifrån Aspias strategier både gentemot medarbetare och mot kunder. Du har som Office Leader ansvaret för att upprätta, förankra och följa upp den lokala affärsplanen för att nå uppsatta tillväxt- och lönsamhetsmål. I rollen är du ansvarig för alla medarbetare på ditt kontor och är direkt linjärt ansvarig för dina gruppchefer och seniora medarbetare. Du är en viktig ledare som driver, utvecklar och engagerar till affärer för den lokala marknaden och tillsammans med strategigruppen tar ett ansvar för hela marknadsområdets utveckling. Du kommer att coacha och leda dina medarbetare, arbeta med personalstrategier och med rekrytering. Vidare kommer du att arbeta nära marknaden och se till nya affärsmöjligheter samt utveckla existerande kunder. Vi tror att du trivs i kontakten med människor och att du har örat mot marknaden för att tillsammans med dina kollegor erbjuda den bästa servicen till våra kunder. Din profil Kvalifikationer: - Bakgrund inom redovisning/ekonomi, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå. - Erfarenhet från ledande befattning, gärna som innefattat budget- och resultatansvar. - Förmåga att driva aktiviteter som främjar hög kundnöjdhet och skapar nya affärer. - Tidigare erfarenhet av personalansvar. För denna roll är dina personliga egenskaper mycket viktiga. Vi söker dig som trivs med att ta ansvar och att arbeta strategiskt likväl som att ta ett operativt ansvar. För att trivas i rollen som Office Leader så har du god förmåga att förvandla ord till handling och du har en bra känsla för affärer. Du vågar delegera och ge dina medarbetare frihet under ansvar. Vidare är du kommunikativ och inspirerande och brinner för området ledarskap. Vi söker dig som gillar att tänka nytt och värdeskapande och som uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö med stort tillväxtfokus. Du erbjuds Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat! Praktiskt om tjänsten Placeringsort: Kristianstad. Tillträdesdatum: Så snart som möjigt enligt överrenskommelse. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 17 augusti. Dock kan urval och intervjuer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Oskar Engdahl för mer information om rollen. För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Josefina Hägglund. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Aspia Sverige ingår i Aspia Group, tillsammans med varumärkena Accountor och Skeppsbron Skatt. Tillsammans är vi inom Aspia Group över 3100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina. Aspia är det självklara valet både för dig som söker ditt första jobb och för erfarna experter som vill ta nästa steg i karriären. Hos oss får idéer och individer växa i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!
Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för kommande generationer. Sektionschef till Redovisningsavdelningen sökes till Boliden. Är du noggrann, analytisk och kommunikativ? Har du en nyfikenhet för utveckling och förbättringsarbete? Då kan du vara den vi söker! Din roll: Vi söker en driven och självständig Sektionschef till Redovisningsavdelningen med god samarbetsförmåga och målinriktad inställning. Du är proaktiv, tar egna initiativ och är flexibel samt öppen för förändring. Dina arbetsuppgifter: Allmän redovisning. Ansvara för centrala avstämningar av huvudboken. Vara stöd till, utreda och svara på redovisningsfrågor från våra interna kunder. Säkerställa att vi följer redovisningsprinciper och regler. Bidra till utveckling av interna processer. Medverka i bokslut och vara stöd till övriga ekonomiavdelningar inom Boliden. Utbilda och informera medarbetare om förändrade redovisningsprinciper. Personalansvar, budgetansvar och kostnadsansvar för en avdelning med 5 medarbetare. Ditt bidrag: Relevant utbildning inom ekonomi. Några års erfarenhet från ekonomiarbete. God kommunikationsförmåga i både svenska och engelska. Förmåga att arbeta självständigt och driva egna projekt. Nyfikenhet och intresse för utveckling och förbättringsarbete. Erfarenhet från Dynamics 365 är meriterande. Erfarenhet från personalansvar är meriterande. Varför arbeta tillsammans med oss: På Boliden tror vi på att främja en arbetsplats där mod, omtanke och ansvar är centralt i allt vi gör. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tror på samarbete och där det du bidrar med kommer att ha en direkt inverkan på kommande generationer. Vi är ett företag som består av ansvarsfulla och kreativa människor som alla jobbar mot samma vision; att bli den mest hållbara och respekterade metalleverantören i världen. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö med möjligheter till personlig och professionell utveckling i ett engagerat team och en arbetsplats som värdesätter samarbete och innovation. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Boliden! Sista ansökningsdag 10 augusti 2025. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef, Carita Holmgren via mejl till [email protected] Frågor om ansökan besvaras av Talent Acquisition Partner Pernilla Åkerblom via mejl till [email protected] Facklig information får du av Ingela Scherling Saco +46 70 272 08 68, +46 910 70 42 40, Andreas Mårtensson, Unionen, +46 70 541 83 93 and Peter Markström, Ledarna, +46 910 77 40 09. --------------------------------------------------------------------- Important! If you are a current employee within Boliden you shouldn't complete the application at this site, please log on to your Workday account and apply through "Find Jobs".
Vill du vara med och ta ansvar för redovisningen i en komplex och samhällsviktig verksamhet? Cyclife söker nu en trygg och erfaren Chief Accountant med en passion för struktur, kvalitet och tydlighet i siffrorna. Här får du en nyckelroll i en organisation med högt ställda krav, där du arbetar nära verksamheten och driver den finansiella rapporteringen från ax till limpa. Rollen passar dig som trivs i specialistrollen, vill bidra till helheten och ser tjusningen i att lösa komplexa redovisningsfrågor. Vad erbjuder vi? Stort miljöperspektiv Förskottssemester 48 arbetsfria timmar per år utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning 24 timmar per år Maximerat friskvårdsbidrag på 5 000 kr Fri tillgång till lokalt gym Subventionerat pris på lunchkuponger på lokal restaurang Laddstolpar för laddning av elbil eller laddhybrid Flexibla arbetstider / Hybrid Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är idag ett bolag med 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Vad innebär rollen? Som Chief Accountant får du en nyckelroll med ansvar för bolagets redovisning från ax till limpa. Du driver både strategiska och operativa delar av redovisningsarbetet och är den som säkerställer att rapporteringen håller hög kvalitet, följer regelverk och levereras i tid. Rollen innebär ett nära samarbete med revisorer, CFO och andra interna intressenter – där du är den som står för trygghet, struktur och expertis i redovisningsfrågorna. Med arbetsuppgifter som exempelvis inkluderar: Utföra bokföringsaktiviteter och månadsbokslut Förbereda årsredovisning och myndighetsrapportering Ansvara för skattefrågor och deklarationer Hantera investeringar, anläggningstillgångar och avsättningar Driva kontakten med revisorer och förbereda inför revision Delta i förbättrings- och förändringsarbete inom ekonomifunktionen Ge stöd till andra avdelningar i redovisningsfrågor Arbeta aktivt med kassaflöde, budget och uppföljning Vem söker vi? Vi söker dig som har en bakgrund inom kvalificerad redovisning, gärna från industribolag, koncerner eller revisionsbyrå, och som är redo att ta ett helhetsansvar för bolagets finansiella redovisning och rapportering. Krav och kvalifikationer: Gedigen erfarenhet av redovisning enligt K3 (krav), gärna också kännedom om IFRS Erfarenhet av att självständigt ta fram årsredovisningar, deklarationer och andra myndighetsrapporter Erfarenhet av avstämningar, bokslut och budgetprocesser God kunskap inom skattefrågor God erfarenhet av kontakt med externa revisorer och myndigheter Erfarenhet från arbete i internationell koncern Mycket goda kunskaper i Excel och övriga delar av MS Office Flytande engelska och svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av arbete på revisionsbyrå Erfarenhet av SAP H4 Praktisk erfarenhet i olika komplexa redovisningsfrågor, t ex avsättningar, anläggningstillgångar, mm Förstå och tala franska Vi söker en trygg, strukturerad och självständig person med ett prestigelöst förhållningssätt. Du är van vid att ta egna initiativ, lösa problem och driva frågor i mål. Rollen kräver tålamod, noggrannhet och en förmåga att förklara komplexa frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du behöver vara lyhörd och samarbetsinriktad, samtidigt ta ledning i din expertis. Detta är en rekrytering med start enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast – första kontakt, återkoppling och intervjuer för tjänsten kommer ske i augusti. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Är du en erfaren redovisningsekonom, gärna inom statlig sektor, som är redo att ta nästa steg i din karriär? Eller är du redovisningschef och söker en ny utmaning i ett affärsverk som leder flyget, där du får möjlighet att leda våra redovisningsprocesser? Brinner du också för att optimera, effektivisera och digitalisera våra processer och arbetssätt. Då är det här rollen för dig! Om tjänsten Rollen som gruppchef är en nyinrättad tjänst. Som gruppchef för redovisningsgrupperingen i ekonomienheten inom Gemensamma tjänster (GT) för LFV är du en nyckelspelare i att utveckla och säkerställa en god kvalitet i affärsverkets redovisningsprocesser. Du leder och inspirerar ett team på 9 personer inom redovisning, leverantörs- och kundreskontra och ett systemteam som förvaltar vårt affärssystem. Du har ett övergripande ansvar för redovisningsarbetet i gruppen, från kvalitetssäkring till rapportering, samtidigt som du driver förändring och utveckling med fokus på digitalisering och ökad automation. Du kommer också att ha en viktig roll i LFVs arbete med upphandling och implementering av affärssystem. Din roll Du ingår i ledningen för GT Ekonomi och rapporterar till enhetschef för GT ekonomi. Enheten består idag av ca 30 medarbetare uppdelade i en redovisningsgrupp, en controllergrupp och ytterligare en gruppering som stöttar en specifik del av LFV Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Leda och fördela det dagliga arbetet inom redovisningsgruppen. • Personalansvar för redovisningsgruppen. • Säkerställa att den löpande redovisningen och bokslut håller god kvalitet. • Processutveckling och kvalitetssäkring – du leder arbetet med att effektivisera och modernisera redovisningsprocesserna, med fokus på förenkling, digitalisering, automation och AI-stöd. • Regelefterlevnad – Säkerställande av att myndigheten följer interna rutiner och gällande regelverk. • Finansiell rapportering – Bistår med upprättandet av de finansiella delarna i delårsrapporter och årsredovisning samt övrig finansiell rapportering. Detta görs i nära samarbete med koncernfunktionen Styrning och ekonomi. • Rapportering till statsredovisningen (Hermes) och anslagsredovisning. • Kontakter med externa revisorer och Riksrevisionen. • Delta i bytet av affärssystem. Myndigheten står inför ett byte av affärssystem som kommer att ge förutsättningar för ytterligare automatisering och effektivisering inom redovisningsområdet. • Du tolkar vad god redovisningssed är. Vem är du? Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kombinerar strategisk tänkande med ett operativ driv. Du är analytisk, prestigelös och har en öppen kommunikation som skapar engagemang och tydlighet i teamet. Du är van vid att hantera komplexa situationer och tar ansvar för att utveckla både processer och medarbetare. Vi söker dig som: • Har akademisk examen inom ekonomi eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig • Har minst 5 års erfarenhet av kvalificerade redovisningsuppgifter, gärna från en statlig myndighet, affärsverk eller en större organisation • Tidigare drivit automation och effektivisering inom redovisningsområdet • Flytande svenska i tal och skrift Meriterande om du: • Tidigare haft personalansvar • Haft ansvar för en arbetsgrupp med motsvarande uppdrag • Har god kännedom av det regelverk inom redovisningsområdet som styr en statlig myndighet • Har erfarenhet av koncernredovisning • Har erfarenhet av att arbeta med affärssystemet IFS Övrig information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Innan anställning genomförs ett drogtest. Vi värdesätter mångfald och vi tror att olika perspektiv gör oss bättre. Vår rekryteringsprocess är kompetensbaserad och innehåller urval, tester och intervjuer, vilket säkerställer att alla kandidater behandlas lika och rättvist. Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här LFV gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings-och rekryteringsföretag.
Trivs du med ordning och struktur, men också med att leda andra och driva förbättringar? Då kan du vara den vi söker som vår nya redovisningschef! Hos Elcare Nordic får du jobba i ett internationellt bolag i tillväxt - med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och möjlighet att verkligen påverka. Dina arbetsuppgifter Som redovisningschef hos Elcare Nordic får du en nyckelroll i vår ekonomiavdelning med ansvar för att säkerställa korrekt och effektiv redovisning i enlighet med gällande regelverk. Du kommer också att leda och coacha vårt Claim-team med sex medarbetare, där du får användning av både ditt ledarskap och din förmåga att skapa struktur och arbetsglädje. Du arbetar nära våra produktionsteam, våra interna stödfunktioner samt externa kontakter - inte minst vårt outsourcade ekonomiteam i Indien. Här krävs både god samarbetsförmåga och kommunikativ skicklighet, på både svenska och engelska. Dina ansvarsområden omfattar bland annat: Säkerställa att redovisningen följer aktuella regelverk och principer. Vara stödperson och kontakt för din personalgrupp vid frågor om fakturor och bokföring. Leda och utveckla Claim-teamet (personalansvar, uppföljning, stöd i vardagen). Se till att slutförda aktiviteter rapporteras, faktureras och följs upp tills betalning skett. Löpande avstämningar av balanskonton och uppföljning av avsättningar. Hantering av moms- och skattedeklarationer samt rapportering till t.ex. SCB. Analysera reskontror och följa upp förfallna kundposter. Delta i periodavstämningar och stödja vid bokslutsarbete. Ansvara för rapportering till koncernen, exempelvis avsättningar och analys av resultat. Vara ett bollplank till vår CFO, t.ex. i budgetprocessen. Samarbete med andra delar av verksamheten - t.ex. produktion och support. Du gör inte hela bokslutsarbetet själv, men du ansvarar för din del och jobbar nära andra på ekonomiavdelningen. Din profil Vi tror att du gillar struktur och har ett öga för detaljer - men också att du är bra på att se helheten. Du har jobbat med redovisning i flera år och är trygg i din kompetens. Du har erfarenhet av personalansvar, och tycker det är både roligt och viktigt att skapa en bra stämning i gruppen. Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial ekonomisk utbildning - eller motsvarande erfarenhet. Vana från kvalificerat redovisningsarbete. Tidigare erfarenhet av att leda ett team. God kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska (norska är ett plus!). Bra koll på Excel och gärna erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem. Som person är du lugn, stabil och lösningsfokuserad. Du gillar att få saker gjorda, men uppskattar också att bolla idéer och samarbeta med andra. Vi erbjuder dig Hos Elcare Nordic får du en roll med stort ansvar, men också mycket frihet. Du kommer till ett bolag i tillväxt där det finns tydliga strukturer, men också stort utrymme att påverka och driva förbättringar. Vi har nyligen flyttat in i nyrenoverade lokaler på Arabygatan i Växjö - anpassade för både fokus och samarbete - där du arbetar nära dina närmaste kollegor inom ekonomi, inklusive vår CFO och controller. Vår företagskultur beskrivs ofta som hjälpsam, stabil och lösningsfokuserad. Här jobbar vi tätt mellan avdelningar, med korta beslutsvägar och en prestigelös inställning. Du blir en viktig del av både den lokala verksamheten och det internationella samarbetet - och vi välkomnar dina idéer. Hos oss får du: En självständig roll med stort förtroende och möjlighet att påverka Kollegor på plats i Växjö - bland annat CFO och controller - vilket ger nära samarbete En platt organisation där förbättringsförslag uppskattas 38 timmars arbetsvecka och 30 semesterdagar Friskvårdsbidrag och kollektivavtal (Unionen) Möjlighet till hybridarbete efter introduktion Övrig information Vi erbjuder dig en roll där du får jobba nära verksamheten - samtidigt som du är en viktig del i att säkerställa kvalitet och tydlighet i ekonomin. Du får stor frihet under ansvar och blir en del av en organisation som uppmuntrar egna initiativ. Startdatum: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare. Placeringsort: Växjö, delvis hybrid. Kollektivavtal: Unionen. Elcare Nordic har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Om du har frågor om företaget eller tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nathalie Stjärned på [email protected] eller på telefon 073 320 56 35. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten via Maxkompetens hemsida. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Elcare Nordic är Nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik. Vi arbetar med auktoriserad service för flera av världens mest välkända varumärken - på allt från datorer, mobiltelefoner och TV-apparater till hushållsprodukter och professionell elektronik. Med över 300 anställda och tusentals reparationer varje dag är vi en nyckelspelare i en bransch som ständigt utvecklas. Vår service präglas av kvalitet, snabbhet och trygghet - där varje ärende hanteras med stort engagemang och teknisk kompetens. Vi är verksamma i hela Norden och samarbetar med både tillverkare, återförsäljare och försäkringsbolag. Hos oss möts du av en stabil och lösningsfokuserad kultur, där teknik, affär och kundnöjdhet alltid går hand i hand. Läs gärna mer på elcare.com
Vill du ta nästa steg i din karriär som ledare inom redovisning – i en internationell miljö där smakupplevelser och kvalitet står i fokus? Selecta har nyligen fått nya huvudägare vilka har genomfört en rekapitalisering, vilket skapat en stabil och långsiktig finansiell grund. Det här innebär att du som redovisningschef/head of finance kliver in i en spännande fas där vi har resurser och ambition att växa samtidigt som vi ser över vår sätt att arbeta –du får möjlighet att vara med och påverka hur vi bygger framtidens ekonomiavdelning samt var en viktig del i bolagets utveckling. Så nu söker vi på Selecta Sverige en Redovisningschef/Head of finance som vill vara med och leda vår redovisningsfunktion in i framtiden. Du hittar oss i våra moderna lokaler i Solna Strand – och självklart bjuder vi på riktigt gott kaffe! Om rollen Som Redovisningschef/Head of finance på Selecta Sverige har du det övergripande ansvaret för redovisningsavdelningen och leder ett team på åtta kunniga medarbetare. Du rapporterar till vår Finance Director och ingår i finansledningsteamet i Sverige. Rollen innebär ansvar för allt från redovisning och skatt till årsbokslut, kassaflöde och kontakt med revisorer och myndigheter. Du leder förändringsarbeten, driver förbättringsinitiativ och utvecklar processer, arbetssätt och rutiner i nära samarbete med resten av organisationen. Och ja – det finns alltid gott kaffe på kontoret. Vi är trots allt Europas ledande leverantör av mat- och dryckeslösningar! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvar för redovisning och rapportering enligt IFRS Skatt- och momsredovisning, deklarationer och årsredovisningar Likviditetsplanering samt bank-, finans- och försäkringsfrågor Leda och planera revisioner samt säkerställa intern kontroll mot revisorer samt interna regelverk. Personalansvar för teamet – coacha, utveckla och skapa laganda Driva förbättringsprojekt och vara aktiv i utveckling av system och processer Ägarskap för redovisningsrelaterade system och moduler Vi söker dig som: Har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande Har minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i ledande positioner, med erfarenhet från internationell koncern. Är trygg i att arbeta enligt IFRS och har god förståelse för finansiella flöden Har erfarenhet av personalledning och trivs med att bygga starka team Har mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av ERP-system (ex. Movex, Palette eller Cognos är meriterande) Erfarenhet från transaktionsintensiva miljöer kopplade till lagerhantering samt anläggningstillgångar Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska – i tal och skrift Vi tror att du är: En strukturerad och lösningsfokuserad ledare med stark analytisk förmåga. Du gillar att jobba nära verksamheten – både strategiskt och operativt – och drivs av att utveckla både människor och processer. Du trivs i en miljö där lagkänsla, ansvarstagande och högt tempo är en del av vardagen. Vad erbjuder vi? Hos Selecta får du en viktig roll i en organisation med korta beslutsvägar och starkt kundfokus. Vi erbjuder marknadsledande varumärken, bra arbetsmiljö och goda förmåner, inklusive fri tillgång till kaffe och rabatter på mat från våra egna foodtech-lösningar. Alla medarbetare har tillgång till Benify med ett brett utbud av personalförmåner och friskvårdsbidrag. Intresserad? Kontakta gärna Sara Tamadon Nejad, HR Business Partner, på [email protected] för frågor om tjänsten. Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Kontakt från rekryteringsbyråer undanbedes
Vi söker nu en driven och erfaren Redovisningschef till en växande koncern inom tjänstesektorn med starka ambitioner att skala upp och ta nästa steg i sin utveckling. Detta är en unik möjlighet för dig som vill vara med och forma strukturen i en dynamisk organisation med högt tempo, professionell kultur och tydlig tillväxtagenda, både organiskt och via förvärv. Om rollen Som Redovisningschef kommer du att spela en nyckelroll i företagets fortsatta utveckling. Du blir en del av ett mindre, men strategiskt viktigt ekonomiteam och rapporterar till CFO. Rollen omfattar fullt ansvar för redovisning, finansiell rapportering och samordning av koncernens ekonomiska processer. Du kommer att arbeta nära både CFO, koncerncontroller och VD - tillsammans bildar ni kärnan i bolagets finansiella styrning. Rollen kräver en god balans mellan strategisk förståelse och operativ kapacitet. Du är trygg i det redovisningstekniska hantverket och har samtidigt förmåga att driva förändringsarbete, förbättra processer och stötta dotterbolagen i komplexa frågor. Du kommer även vara ägare av frågor kopplade till financial governance och intern kontroll. Exempel på ansvarsområden: Samordning av redovisning och rapportering på koncernnivå Kvalitetssäkring och stöd till dotterbolagens ekonomifunktioner Utveckling av finansiella processer och rutiner Förberedelse för framtida skifte till IFRS Ansvar för implementation av nytt koncernrapporteringssystem Arbete i gränslandet mellan redovisning, controlling och verksamhetsutveckling Om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning och koncernredovisning , gärna i en internationell eller förvärvsintensiv miljö. Du har erfarenhet av att arbeta nära verksamheten och är van vid att både ta ansvar och driva frågor självständigt. Du trivs i en miljö där saker inte är färdigbyggda och där du får vara med och påverka från grunden. Du är analytisk, lösningsorienterad och har lätt för att skapa struktur i komplexa miljöer. Samtidigt är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta över funktioner och bolagsgränser. Du har stark integritet, är orädd att ifrågasätta när det behövs men alltid med verksamhetens bästa i fokus. Vi söker dig som har: Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande Gedigen erfarenhet av redovisning och koncernrapportering God förståelse för koncernstrukturer, regelverk och processer Erfarenhet av eller intresse för att arbeta med systemstöd för konsolidering Erfarenhet från PE-ägd eller tillväxtorienterad miljö är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Placeringsort: Solna, tjänsten är på heltid med kontorsnärvaro, viss flexibilitet finns. Tillträde: Enligt överenskommelse/snarast möjligt Tjänsten inleds med provanställning, enligt bolagets praxis. Frågor? För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på [email protected] Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en redovisningschef för ett konsultuppdrag, med möjlighet till anställning för den som är intresserad, hos vår kund - ett växande företag som är ledande i sin bransch. Företaget är i en expansiv fas och genomgår en resa där ekonomifunktionen, och du som redovisningschef, spelar en viktig roll! Var? Göteborg (möjlighet till hybridarbete) När? Start så snart som möjligt, senast slutet av augusti/ början av september Anställningsform? Konsultuppdrag alternativt Hyrrekrytering via Delta Consulting Om Rollen: Uppdraget syftar till att säkra kvalitet och leverans inom redovisning, bokslutsarbete, myndighetsrapportering samt intern finansiell rapportering för den svenska verksamheten i koncernen. Du får möjlighet att kombinera operativt arbete med strategiskt ansvar genom att leda och utveckla redovisningsteamet, ett team med härliga, kompetenta och erfarna ekonomer, samt vara med och driva förbättringsarbete, systemutveckling och processoptimering. Arbetsuppgifter: Leda och utveckla redovisningsteamet Säkerställa kvalitet i månads-, kvartals- och årsbokslut för de svenska bolagen Ansvara för moms-, skattehantering och deklarationer Upprätta årsredovisningar enligt K3 Säkerställa likviditetsstyrning och cash management Hantera kontakter med revisorer och myndigheter Implementera och följa upp interna kontroller Stötta i budget, prognosarbete och rapportering till ledning och koncern Viss koncernredovisning Vem är du? Vi söker dig som ständigt vill utvecklas och även bidra till att din omgivning utvecklas. Du är initiativtagande och är inte rädd för att testa dina idéer för att uppnå bättre resultat. Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samtidigt som samarbetet med dina kollegor är viktigt. Du föregår med gott exempel i vartenda moment och behandlar din omgivning i egenskap av en äkta ledare: med respekt, lyhördhet och ödmjukhet. Krav: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, inklusive arbete med årsredovisningar Erfarenhet av att leda team – antingen som chef eller teamledare Mycket god systemvana, meriterande om du varit med och lett systembyte Ansvarstagande och en "doer" Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] eller 072-221 94 19. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Vill du leda ett team av specialister och utveckla framtidens redovisningstjänster? Aspia söker nu en chef för våra Redovisningsspecialister – en nyckelroll i en växande organisation. Vi erbjuder en dynamisk och affärsdriven miljö där du får möjlighet att leda, utveckla och driva vår specialistenhet framåt. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Varmt välkommen med din ansökan! Redovisningsspecialisterna är en del av Aspias affärsområde Accounting som arbetar med rådgivning inom redovisning och finansiell rapportering. Vår grupp består i dag av 12 personer, där hälften är baserade i Stockholm och övriga arbetar på olika orter runt om i landet. Tillsammans arbetar vi med olika kundnära frågor och projekt och har för närvarande ett 100-tal kunder som verkar i en noterad miljö. Om rollen Som chef för redovisningsspecialisterna på Aspia har du personalansvar för 12 medarbetare spridda över hela landet. Vår enhet är inne i en spännande tillväxtfas, och Aspias förvärv av Accountor kommer innebära att teamet kommer att växa med ytterligare personer under hösten. Ditt uppdrag innebär att: - Leda och coacha teamet genom utvecklingssamtal, kompetensutveckling och resursplanering. - Säkerställa att inkommande uppdrag fördelas effektivt och att arbetet håller hög kvalitet. - Utveckla och marknadsföra enhetens tjänster samt ansvara för försäljning och kundbearbetning. - Bygga starka samarbeten internt och externt – både med övriga enheter inom Aspia och våra kunder. - Ha resultat- och personalansvar samt avrapportera till överordnade. - Hålla dig uppdaterad kring branschens utveckling och driva innovation inom redovisningstjänster. Vi uppskattar att tjänsten som ledare för gruppen uppgår till ca 50%, och övrigt tid arbetar du i olika kundprojekt som redovisningsspecialist. Enhetens kunder består främst av medelstora och större bolag samt kommuner och regioner. Uppdragen inkluderar både eget kundansvar och att bistå kollegor med specialistkompetens inom redovisning. Vår specialistenhet arbetar med redovisningsfrågor enligt K2, K3, IFRS och RKR (Rådet för kommunal redovisning). Som chef förväntas du därför ha en gedigen erfarenhet av K2, K3 och/eller IFRS samt en god förståelse för redovisningsregelverk och normering. Din profil/Kvalifikationer: Vi söker dig som: - Har gedigen erfarenhet inom redovisning, särskilt inom K3 och/eller IFRS. - Har erfarenhet av att arbeta med större bolag, gärna i noterad miljö. - Har tidigare erfarenhet av personalansvar eller teamledning - Har erfarenhet från konsultbranschen, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå. - Innehar en relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att lyckas i rollen har du en stark förmåga att driva affärer och utveckla kundrelationer. Du har en affärsmässig och lösningsorienterad inställning, är strukturerad samt är en skicklig och tydlig kommunikatör. Du har ett starkt intresse för ledarskap och människor, och motiveras av att se andra växa. Du är lyhörd och har en förmåga att coacha och utveckla andra. Då ditt team sitter utspritt över landet är det viktigt att du känner dig trygg samt har förmågan att både leda och samarbeta på distans. Vidare ser vi även att du är prestigelös, och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du får vara med och påverka. Varför Aspia? Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Med cirka 3 000 medarbetare är vi en av de största aktörerna i branschen, och vi fortsätter att växa. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant inom redovisning och rådgivning, och vi värdesätter innovation, samarbete och utveckling. Som en del av Aspia får du: - En central roll i en expansiv organisation med stora möjligheter att påverka. - Möjlighet att leda ett specialiserat team inom en viktig del av vår verksamhet. - Tillgång till ett brett nätverk av experter och branschkollegor. - En stimulerande arbetsmiljö där vi satsar på kompetensutveckling och innovation. Praktisk information - Placering: Flexibelt, med möjlighet till distansarbete. Våra medarbetare är utspridda över hela landet. - Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. - Omfattning: Heltid, 100% Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl. Vi kommer att behandla din ansökan och påbörja urvalsarbetet i mitten av Augusti månad, och kommer därefter att kunna återkoppla mer i processen. Kontakt: Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Marcus Johansson: [email protected]. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen i övrigt är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Bergström: [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Aspia Sverige ingår i Aspia Group, tillsammans med varumärkena Accountor och Skeppsbron Skatt. Tillsammans är vi inom Aspia Group över 3100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina. Aspia är det självklara valet både för dig som söker ditt första jobb och för erfarna experter som vill ta nästa steg i karriären. Hos oss får idéer och individer växa i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 35 jobb