Redovisningschef

Sök bland 25 lediga jobb som Redovisningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningschef till Forenede Service
Forenede Service AB
Ekonomi- och finanschefer

Om företaget/rollen: Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus. På grund av kommande pensionsavgång söker vi nu vår nästa redovisningschef till vårt huvudkontor i Malmö. Rollen är, vad man skulle kunna kalla, en ”traditionell” redovisningschefsroll där du har ansvar för och leder bolagets redovisningsavdelning, med personalansvar för 4 redovisningsekonomer, som samtliga är placerade på vårt huvudkontor i Malmö. Arbetsuppgifter: • Ansvara för och leda det dagliga arbetet för redovisningsavdelningen • Säkerställa att företagets bokföring och redovisning följer lagar och regler • Upprättande av månads- och årsbokslut • Årsredovisning, skatteberäkningar och deklaration • Leda och vidareutveckla redovisningsteamet • Vara kontaktperson för externa revisorer och myndigheter • Implementera och vidareutveckla interna rutiner för effektivitet och kontroll Kvalifikationer: • Akademisk examen inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning eller revision • Flerårig erfarenhet av en ledande redovisningsroll med personalansvar • Erfarenhet av att leda och utveckla team • Mycket goda kunskaper i redovisning och skattelagstiftning • Goda kunskaper i Excel och andra relevanta ekonomiska verktyg • Flytande svenska i tal och skrift • Körkort B Personliga egenskaper: • Analytisk och strukturerad med ett stort sinne för detaljer • Ledarskapsförmåga och en god kommunikatör • Självgående • Proaktiv och lösningsorienterad • Engagerad och ansvarsfull • Nyfiken och drivande med vilja att utveckla redovisningsavdelningen Vi erbjuder: • En platt organisation med nära till beslutsfattande • Möjlighet till personlig och professionell utveckling • Fantastiska kollegor • Marknadsmässig lön och kollektivavtalsenliga förmåner/pensionsavtal (ITP 1+ ITP 2) Tillträde Tillträde enligt överenskommelse, men vi ser gärna ett tillträde så snart som möjligt för att säkerställa bästa möjliga överlämning.

24 mars 2025
Sista ansökan:
22 april 2025
Redovisningschef till Desenio Group
Vindex AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker nu en Redovisningschef som vill bli en del av vårt fantastiska finansteam. Du kommer att leda redovisningsteamet som består av tre medarbetare och rapportera till vår CFO. Som vår Redovisningschef får du möjlighet att utveckla och påverka våra processer för finansiell rapportering. Du blir en del av en ung och internationell organisation där du leder redovisningsteamet och påverkar hur vi arbetar. Koncernen består av bolag i flera länder, och sedan 2021 är Desenio Group noterat på Nasdaq First North Growth Market. Vi söker nu en Redovisningschef som vill bli en del av vårt fantastiska finansteam! I denna roll leder du redovisningsteamet, bestående av tre medarbetare, och rapporterar direkt till vår CFO. Som Redovisningschef får du möjlighet att utveckla och förbättra våra processer för finansiell rapportering. Du ansvarar för hela koncernredovisningen och förväntas ha bred erfarenhet av alla delar inom redovisning. Vi är en internationell koncern med bolag i Sverige, Tjeckien och USA, samt lager i Tjeckien och USA. Vårt team består av cirka 100 personer globalt, varav 70 personer arbetar på vårt huvudkontor i Stockholm. Med över 20 olika nationaliteter präglas vår kultur av en internationell och dynamisk arbetsmiljö – vårt koncernspråk är engelska. Sedan 2021 är Desenio Group noterat på Nasdaq First North Growth Market. Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö, är snabbfotad, och gillar att arbeta i ett bolag där utveckling och förändring är en naturlig del av vardagen. Placering: Södermalm, Stockholm Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda och ansvara för den dagliga driften av redovisningsavdelningen Övergripande ansvar för koncernens konsolidering och rapportering Säkerställa korrekta och tidsenliga månads-, kvartals- och årsbokslut samt hög kvalitet i den externa och interna rapporteringen till börsen och andra intressenter Utveckla Desenio Groups redovisningsprocesser, policys och principer tillsammans med vår CFO Ansvara för redovisningsförbättringar kopplade till vårt ERP-system Övergripande ansvar för efterlevnad och regelverk kopplat till redovisning, moms och skatt Hantera externa kontakter, såsom revisorer och skattemyndigheter både i Sverige och internationellt Vi söker dig som Har en akademisk examen inom ekonomi/redovisning eller motsvarande Har erfarenhet av koncernredovisning och är van vid kvartalsbokslut, årsredovisningar, IFRS och andra förekommande uppgifter inom en koncern Har arbetat med redovisning i ett svenskbaserat bolag (inklusive svenska moms- och skatteregler) Är en stark ledare med förmågan att coacha och motivera teammedlemmar Har goda kunskaper i Excel Har utmärkta kunskaper i engelska, både i tal och skrift (svenska är inte ett krav, men meriterande) Det är ett plus om du har Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics 365 Business Central Tidigare erfarenhet av koncernredovisning eller redovisning i ett börsnoterat bolag Som person Du är strukturerad och målinriktad, och du gör alltid ditt bästa för att slutföra projekt och hålla deadlines Du är en positiv lagspelare med förmågan att kommunicera förväntningar och information på ett pedagogiskt sätt, samtidigt som du lyssnar på andras perspektiv. Du är en prestigelös och omtänksam ledare som stöttar ditt team i deras dagliga arbete Du är flexibel, anpassningsbar och trivs i en snabbföränderlig miljö Vi tror att du har ett proaktivt mindset och inte är rädd för att ifrågasätta processer samt driva förändringsinitiativ Praktisk information Startdatum: Så snart som möjligt. Omfattning: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Placering: Södermalm, Stockholm. Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen hanteras av Vindex, men du erbjuds anställning hos Desenio Group. Sök tjänsten via formuläret på Vindex och bifoga ditt CV i Word-Format till Vindex, ange referensnummer SJRC2844. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson på [email protected] eller via telefon 0705-567 187. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. OM Desenio Group Desenio är Europas ledande e-handelsbolag inom prisvärd väggkonst, med en växande närvaro i Nordamerika. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och noga utvalt sortiment av cirka 9 000 designs samt ramar och tillbehör i 35 länder, och vi fortsätter att expandera till nya marknader. Desenio har vuxit snabbt och lönsamt sedan 2015 och är väl positionerat för att bygga vidare på vår dynamiska tillväxtmodell, inklusive vår egenutvecklade tekniska plattform, industrialiserade kreativa processer och effektiva kundanskaffningsstrategi. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm med lager i Tjeckien och USA. Vår aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market under ticker-symbolen ”DSNO”. För mer information. Om Vindex Vindex är en specialiserad rekryterings- och interimsbyrå inom ekonomi och finans. Vi hjälper våra kunder att hitta rätt kompetens för såväl interimsuppdrag som permanenta tjänster. Med ett brett nätverk av kvalificerade kandidater och en djupgående förståelse för marknaden matchar vi rätt person med rätt uppdrag. Vi brinner för att skapa långsiktiga relationer och leverera hög kvalitet i allt vi gör. Se fler spännande tjänster och uppdrag, besök vår webbplats och kika under fliken Lediga tjänster.

21 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
Koncernredovisningschef till Koncernkontoret VGR
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ekonomi- och finanschefer

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi en engagerad och erfaren Koncernredovisningschef som vill vara med och bidra till en god ekonomisk hushållning med största möjliga nytta för regionens invånare genom att säkerställa en rättvisande redovisning och utveckla effektiva redovisningsprocesser. Vi erbjuder en nyckelroll i en dynamisk och meningsfull miljö där du får möjlighet att påverka och göra skillnad hos en av Sveriges största arbetsgivare Du rapporterar till avdelningschefen för Koncernekonomi. Ditt uppdrag I rollen som koncernredovisningschef tillhör du koncernstaben för Verksamhetsuppföljning, ekonomi och inköp som en av 15 personer inom avdelningen Koncernekonomi. Som Koncernredovisningschef kommer du vara sakkunnig expert med samordningsansvar för redovisningen inom hela koncernen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för att månads-, delårs- och årsbokslut är korrekta och upprättas i tid samt att den finansiella koncernrapporteringen är av hög kvalitet. Omvärldsbevaka och säkerställa att organisationen följer legala krav, normbildning och praxis inom redovisnings- och skatteområdet, vilket omfattar regionens förvaltningar såväl som regionägda bolag och anknutna stiftelser. Ansvara för att policy, rutiner och riktlinjer inom redovisningsområdet finns upprättade och hålls uppdaterade. Agera rådgivande i redovisningsfrågor till chefer och medarbetare inom Västra Götalandsregionen samt utveckla redovisningskompetensen inom avdelningen på koncernkontoret. Samordna den externa revisionen av delårs- och helårsbokslut och den löpande granskningen samt ansvara för kontakten gentemot den interna revisionsenheten. Tillsammans med kollegorna leda, samordna och utveckla redovisningsrutiner och processer för att öka effektivitet och intern kontroll inom hela organisationen. Personliga egenskaper: Du är som person driven, lösningsorienterad och ansvarstagande med en god analytisk förmåga. Vidare är du noggrann, strukturerad och van vid att hantera komplexa redovisnings- och systemmiljöer. Du har god samarbetsförmåga och förstår hur ditt arbete bidrar till organisationens övergripande mål samt trivs med att arbeta i en organisation som är under ständig utveckling.  Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av hög kompetens, engagemang och samverkan. Du kommer arbeta på en avdelning där samarbetsförmåga och stöd från arbetskamrater får högsta betyg i medarbetarundersökningar. Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans, men du förväntas arbeta från Regionens hus i Göteborg ca 2 dagar i veckan. För att lyckas i rollen behöver du:  Relevant akademisk examen inom ekonomi; civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, varav minst fem år inom offentlig sektor. Kunskap om redovisning i kommunal-/regionägda bolag och anknutna stiftelser är meriterande liksom erfarenhet från att arbeta i en stor, komplex organisation; gärna en politiskt styrd organisation.   Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Övrigt Tjänsten innebär resor inom Västra Götalandsregionen och ibland nationellt. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

21 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Redovisningschef
Göteborg Energi AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du en resultatdriven ledare som vill ta nästa steg i karriären? Vi söker nu en chef till enheten redovisning – en nyckelroll i vår organisation där du får möjlighet att påverka utvecklingen av våra finansiella funktioner. Enheten är en del av avdelningen redovisning och finans, som ansvarar för den externa ekonomiska rapporteringen. Din uppgift Som Redovisningschef kommer du att spela en central roll i vår organisation och ansvara för att leda och utveckla enheten redovisning. Din främsta uppgift blir att säkerställa korrekt och effektiv redovisning samt att bidra till företagets övergripande mål genom professionellt ledarskap och strategisk insikt . Rollen är underställd koncernens redovisning- och finanschef. Du kommer att ansvara för följande områden: - leda enheten redovisning för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i redovisningsprocesser - utveckla och implementera nya redovisningsrutiner och program - skapa och upprätthålla goda relationer med både interna och externa intressenter - leverera tydlig vägledning och stöd till medarbetarna samt främja en positiv arbetsmiljö - analysera och rapportera finansiella resultat för att informera beslutsprocesser och strategisk planering - god kunskap om redovisning och beskattning - identifiera och lösa problem samt optimera redovisningsflöde genom kreativt och analytiskt tänkande För att lyckas i denna roll bör du ha en stark känsla för integritet och en förmåga att ta initiativ. Vi söker en stabil och självständig ledare som är mål- och resultatorienterad, med en förmåga att övertala och inspirera andra. Din pedagogiska insikt och affärsmässiga tänkande kommer att vara avgörande för att nå framgång i denna dynamiska och ansvarsfyllda position. Ditt team Som redovisningschef kommer du att ha en nyckelroll i att vidareutveckla teamets kompetenser och skapa ett positivt arbetsklimat, där alla känner sig värdefulla och inspirerade att nå sina fulla potentialer. Ditt pedagogiska ledarskap och strategiska tänkande kommer att vara avgörande för att nå våra gemensamma mål . Du kommer att leda 14 medarbetare. Din kompetens Vi söker en Redovisningschef med en stark och mångsidig kompetensprofil som är avgörande för att driva vår verksamhet framåt. Du kommer att vara en nyckelperson i att leda och utveckla enheten redovisning genom att använda dina ledarskapsförmågor och affärsmässiga insikter. För att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet samt att du har minst fem års erfarenhet av arbete inom redovisning. För att trivas i denna roll ser vi att du besitter följande egenskaper: - Integritet: Du har en hög moralisk standard och agerar alltid med öppenhet och ärlighet. - Initiativtagande: Du tar egna initiativ och är inte rädd för att föreslå nya lösningar. - Mål och resultatorienterad: Du sätter tydliga mål och strävar efter att nå dem med fokus på resultat. - Ledarskap: Du har en naturlig förmåga att leda och inspirera ditt team. - Affärsmässighet: Du har ett kommersiellt perspektiv och förstår hur dina beslut påverkar verksamheten. - Numerisk analytisk förmåga: Du är bekväm med siffror och kan dra slutsatser från finansiella data. Ansökan I den här rekryteringsprocess samarbetar vi med Jurek Recruitment & Consulting. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Maria Von Sterneck på mailto:[email protected] Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR. Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

20 mars 2025
Sista ansökan:
15 april 2025
Accounting Manager (föräldravikariat)
Royal Design Group AB
Ekonomi- och finanschefer

Accounting Manager (Vikariat) Trivs du i en spännande och föränderlig bransch där ledarskap och kommunikation står i centrum? Royal Design Group söker en Redovisningschef (föräldravikariat) som vill leda och utveckla vårt redovisningsteam. Tjänsten är ett föräldravikariat om 12 månader med start i maj/juni med placering i Stockholm eller Nybro. Om rollen I rollen ingår ett personalansvar för redovisningsavdelningen som består av fyra personer som sitter på vårt kontor i Nybro. Du rapporterar direkt till vår CFO men har även ett tätt samarbete med vår business controller, båda placerade på kontoret i Stockholm. Det förekommer resor till vårt kontor och lager i Nybro och man förväntas resa till Nybro/Kalmar ca en gång per månad. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden • Övergripande ansvar för den löpande bokföringen samt månadsbokslut • Månadsvis rapportering till ägarbolaget i konsolideringssystem • Genomgång av löner och utbetalningar • Genomgång av månatliga avstämningar • Budget och forecast av balansräkningen • Kontakt med revisorer och myndigheter • Helhetsansvar för årsbokslut, årsredovisningar och deklarationer • Skatter och avgifter • Likviditetsplanering • Säkerställa regelefterlevnad • Support för andra avdelningar i utvecklingsprojekt • Utveckla och förbättra interna processer Kvalifikationer och erfarenheter • Ekonomexamen • Arbetslivserfarenhet om minst 5 år, gärna inom revision eller redovisningschef sedan tidigare • Erfarenhet från Retail • Mycket goda kunskaper i Excel • Erfarenhet av Business Central/Navision (ERP) • Erfarenhet av att leda personal och är trygg i att coacha dina medarbetare och styra gruppen mot utsatta mål Vem är du? • Du trivs på en arbetsplats med högt tempo i en föränderlig omvärld • Du är trygg i dig själv och har ett strukturerat arbetssätt • Du har en hög ambition på kvalitet, förmåga att driva igenom förändring och vågar fatta beslut • Lätt för att bygga relationer och har ett prestigelöst förhållningssätt • Du har god affärsförståelse och ett stort intresse för verksamhetens alla delar • Är självgående Royal Design Group AB Royal Design och Rum21 är några av Nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Sedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt. Varje månad har vi miljontals besökare som kommer till oss för inspiration, information och det senaste inom trender och design, vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, belysning, inredning samt glas och porslin. Idag finns bolaget representerat online på över 14 marknader samt genom vår flagship store i Stockholm under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21. About Story House Egmont Story House Egmont är ett av Nordens ledande och mest traditionsrika medieföretag. Vi är passionerade historieberättare och står bakom några av landets populäraste varumärken. Inom våra tre huvudområden - Media, E-commerce och Agencies - utvecklar vi engagerande innehåll, högkvalitativa produkter, innovativa tjänster och personliga mötesplatser. Vår ägare är den nordiska mediekoncernen Egmont tillsammans med Nordisk Film, TV 2 i Norge och det danska bokförlaget Lindhardt og Ringhof. Egmont är en stiftelse som varje år delar ut en stor del av sitt överskott för att stötta utsatta barn och ungdomar. We bring stories to life. Ansökan Sista ansökningsdag är 20e april. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan annonsens upphörande. Kontakt och rekryterande chef, [email protected] HR Manager, Lovisa Rosén-Lidholm, [email protected] Välkommen med din ansökan!

20 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
Interim redovisningschef till kund i norra Stockholm
Quest Consulting Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

För kunds räkning söker vi en interim redovisningschef på som har det övergripande ansvaret för redovisningsprocesserna för denna kommunala kund och deras bolag samt förvaltningen av kommunens stiftelser. Budget och uppföljningsprocessen ansvara en annan enhet inom ekonomiavdelningen för. Som redovisningschef ansvarar du tillsammans med din enhet för: – Bokslut, delårsbokslut och årsredovisning – Koncernredovisning och sammanställda räkenskaper – Räkenskapssammandraget (RS) – Redovisningsrutiner och redovisningsupplägg – Investeringsredovisning – Förvalta ekonomisystem – Rådgivning och anvisningar till förvaltningarna – Säkerställa att redovisningen följer lagar, förordningar och god redovisningssed Som interims enhetschef har du budget, personal- och verksamhetsansvar för fyra medarbetare på din enhet. Som enhetschef är du alltid ytterst ansvarig för leveransen från enheten. Du lönesätter i samråd med ekonomichefen. Du genomför medarbetarsamtal och lönesamtal. Du planerar, stöttar och följer upp medarbetarnas dagliga arbete. Skallkrav Högskoleutbildning inom ekonomi, med fördel inriktning inom redovisning Tidigare erfarenhet av att arbeta med kommunal redovisning, antingen med revision mot kommun eller direkt i en kommun Erfarenhet från chefs- och ledaruppdrag. Erfarenhet av att upprätta sammanställd redovisning, kassaflöden, årsredovisningar samt uppbokningar av pensionsskulder och kontoavstämningar Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Börkrav Ska självständigt stödja verksamheten i redovisningsprocesserna Referensuppdrag: Två referens uppdrag ska anges med liknande uppdrag. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

20 mars 2025
Sista ansökan:
10 april 2025
Nelly.com - Finance Manager
Infinity Human Resources Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

. Nelly.com är en välkänd e-handelspionjär. Sedan starten 2004 har vi byggt ett starkt varumärke med cirka 900 000 aktiva kunder. Idag består Nelly.com av cirka 200 medarbetare varav hälften jobbar på vårt lager i Borås, resten främst från vårt huvudkontor i Borås eller i vår flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm. Vi hjälper Nordens unga kvinnor och män att känna sig snygga varje dag. Vi erbjuder mode för alla tillfällen som speglar de snyggaste trenderna och de bästa varumärkena. Hos Nelly.com får du breda karriärmöjligheter i ett bolag som värdesätter innovation, driv och initiativ. Vi söker nu en Finance Manager till Nelly.com som ska ta en ledande roll i att utveckla och stärka vår finansfunktion. I denna strategiska och operativa roll får du möjlighet att arbeta brett med bokslutsfrågor, finansiell rapportering och Treasury-frågor, samtidigt som du blir en viktig del i att stötta organisationen i dess fortsatta utveckling framåt som en snabbfotad och dynamisk e-handlare. Om jobbet Som Finance Manager kommer du att arbeta i en spännande och snabbföränderlig miljö där du ansvarar för bokslutsprocessen, hanterar utredningsfrågor relaterade till IFRS, K3 och koncernredovisning samt att säkerställa extern rapportering enligt regulatoriska krav. Du kommer också att arbeta med likviditetsplanering och optimering genom att utveckla och ansvara för prognosmodeller, samt hantera Cash Management och Treasury-relaterade frågor såsom FX-handel, valutahantering och kredithantering. Rollen inkluderar ansvar för att vara kontaktperson gentemot banker och andra finansieringsinstitut där man i nära samarbete med CFO hanterar frågor som leverantörsgarantier och finansieringslösningar. Du kommer också hantera komplexa redovisningsfrågor samt kommunicera med externa revisorer och agera bollplank i revisionsprocessen. Rollen innebär personalansvar över fem ekonomer och du rapporterar till CFO. Vad vi söker för profil Vi söker dig som vill ta en ledande roll inom Finance-teamet i ett börsnoterat bolag. Vi söker dig med en redan gedigen bakgrund inom redovisning och finans och som trivs i en snabb och dynamisk arbetsmiljö. Du har en magister- eller masterexamen i Business Administration eller motsvarande och 5–10 års erfarenhet av att ansvara för koncernbokslut och extern rapportering. Du har goda kunskaper i K3, IFRS och koncernredovisning, gärna med erfarenhet från en internationell koncern. Erfarenhet av att arbeta i en börsnoterad miljö är starkt meriterande, med förståelse för de krav som ställs på rapportering och integritet. Har du också dokumenterad erfarenhet av Cash Management och Treasury-frågor är det meriterande. Vi söker dig som har en stark analytisk förmåga, med en lösningsorienterad och strukturerad arbetsmetodik. Du är van att hantera förändringar och fatta beslut i en snabbfotad bransch som e-handel. Dessutom har du god kommunikationsförmåga och erfarenhet av att agera kontaktperson gentemot externa parter som banker och revisorer. Du är en naturlig ledare och har förmåga att driva förändring och få med dig organisationen. Vi ser gärna att du, efter några år, har ambitionen att utvecklas ytterligare inom bolaget. Vad vi erbjuder Hos Nelly.com får du möjligheten att arbeta i en kreativ och framåtblickande organisation, där tempot är högt och möjligheterna många. Detta är en bred roll som kombinerar strategiska och operativa uppgifter, och för rätt person finns mycket goda möjligheter att växa och snabbt ta utökat ansvar inom organisationen. På Nelly.com delar vi Nelly-andan: där vi ser möjligheter, har ett business-mindset och trivs med förändring. Vi vill lära genom att göra, vi vill förverkliga våra idéer och vi är redo att jobba för det vi tror på - och ha roligt under tiden. Alla är delaktiga i den framgång vi skapar. Vi värdesätter våra medarbetares livspussel och det finns goda möjligheter att kombinera arbete på kontoret med hemarbete. Du utgår från huvudkontoret i Borås, alternativt från vår flaggskeppsbutik i Stockholm. Oavsett var du befinner dig kommer du att behöva närvara på huvudkontoret enligt överenskommelse. Vill du vara med och skapa framtiden för en av Nordens ledande e-handelsaktörer? Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så ansök redan idag! Kontakt och ansökan Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på telefon, 070-5591192 eller Anton Fredriksson på e-mail; [email protected].

20 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
engcon söker Manager Accounting till Finance
Engcon Nordic AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du på jakt efter nästa utmaning i karriären? Trivs du i en roll där du har många kontaktytor och får jobba med ständiga förbättringar? Drömmer du om att jobba i en kreativ och internationell miljö? Then join the engcon family and help us Change the World of Digging!  engcon är den ledande globala tillverkaren av tiltrotatorer med tillhörande redskap som ökar grävmaskiners lönsamhet, effektivitet och hållbarhet. Vi är drygt 400 medarbetare i 16 olika länder. 2024 omsatte vi ca 1,65 miljarder och sedan juni 2022 är vi börsnoterade på Nasdaq, Stockholm. Vi har hjärtat i Jämtland och Strömsund. Vår vision är att förändra den grävande världen.  Om tjänsten  Rollen innebär att vara ansvarig för teamen Accounts Payable, Accounts Receivable och Reconciliation vid vårt huvudkontor i Strömsund. Du har personalansvar för ca 15 medarbetare och du ansvarar för avdelningens dagliga arbete. Du kommer bland annat att  • ansvara för den dagliga driften av Redovisningsavdelningen, inklusive att övervaka den löpande bokföringen, hantera leverantörs- och kundreskontra samt säkerställa att alla transaktioner bokförs korrekt och i tid.  • utveckla, implementera och upprätthålla interna redovisningspolicyer och procedurer.  • säkerställa att finansiell information är korrekt, tillförlitlig och i enlighet med gällande redovisningsstandarder och lagar.  • bidra till budgeterings- och prognostiseringsprocessen, inklusive att utveckla budgetmodeller, analysera budgetavvikelser och ge rekommendationer för åtgärder.  • Samarbeta med revisorer för att säkerställa att redovisningen är korrekt och i enlighet med gällande standarder och regelverk.  • delta i projekt samt samarbeta med andra avdelningar för att förbättra redovisningsprocesser och system, inklusive implementering av ny programvara.  Vi söker dig som  har högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av redovisning. Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team, med en stark analytisk förmåga och problemlösningsförmåga. Du har utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga, och kan arbeta självständigt samt ta initiativ. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.  Som person är du noggrann, detaljorienterad och strukturerad. Vidare ser vi att du är resultatinriktad, driven och flexibel.   Placeringsorten är Strömsund.

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Accounting Manager till Samsung Nordics
SJR in Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

SJR tillsätter nu en Accounting Manager till ett långt konsultuppdrag på flera år hos vår kund Samsung med kontor beläget i Kista. Uppdraget är start så snart som möjligt och det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill gå som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten Vi söker en operativ och analytisk Accounting Manager för att ansvara för den dagliga driften av redovisnings- och financial controlteamet, Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa tillförlitlig finansiell rapportering, efterlevnad av regelverk och att driva effektiviseringar inom redovisning och processutveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Leda och övervaka redovisnings- och financial control teamet, totalt 5 personer. - Säkerställa tillförlitlig finansiell rapportering enligt interna och externa regelverk (IFRS, K3, SEGAM, GPPM m.m.) - Driva effektiviseringar genom digitalisering, automatisering och processförbättringar - Ansvara för månadsbokslut och rapportering till ledning och huvudkontor - Säkerställa efterlevnad av lagar och regler inom redovisning och skatt - Planera och övervaka verksamhetens overheadkostnader - Hantera budget- och prognosprocesser - Leda den årliga revisionen och vara kontaktperson för externa revisorer - Identifiera risker och förbättra intern kontroll - Vara backup för skattechefen i olika skattefrågor Lämplig bakgrund - Akademisk examen inom ekonomi, redovisning eller finans - Minst 5-10 års erfarenhet av redovisning och finansiell styrning - Gedigen kunskap inom teknisk redovisning och intern kontroll - Erfarenhet av att leda team och fördela arbetsuppgifter - Erfarenhet av budgetering och prognosarbete - Van vid internationell rapportering och arbete i en global organisation - Skattekompetens på Finance Manager-nivå - Flytande engelska i tal och skrift Personliga egenskaper - Hög integritet och noggrannhet - Strukturerad och kvalitetsmedveten - Passion för ledarskap och coachning - Drivande och förändringsbenägen Vad erbjuder vi Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbföränderlig industri, och det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-17. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

18 mars 2025
Sista ansökan:
17 april 2025
Från senior redovisningskonsult till gruppchef redovisning i Jönköping!
ECIT Services AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du vår nyfikna och inspirerande seniora redovisningskonsult, med inriktning mot ägarledda bolag, som sätter laget för jaget? Har du fallenhet av att leda andra och vill vara med på en tillväxtresa? Har du dessutom ett intresse för digitala processer och smarta IT-lösningar? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Om tjänsten ECIT är ett företag inom outsourcing av ekonomi- och lönefunktioner samt affärssystem. Vi växer kraftigt genom förvärv och organisk tillväxt. Därför söker vi nu en modig och affärsdriven senior redovisningskonsult som vill kliva in i rollen som gruppchef med kontorsansvar till vårt redovisningsteam i Jönköping. Trots att vi växer och blir fler, så är vi fortfarande ett familjärt bolag med hög kompetens hos alla medarbetarna. I rollen som gruppchef kommer du vara ett stöd för redovisningsgruppen där du är en naturlig ledare med stor handlingskraft som driver både teamet och kunderna framåt. Du inspirerar och motiverar medarbetarna samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga. Som gruppchef kommer du också vara ansvarig för kontoret och arbeta som en projektledare med att starta upp nya och befintliga kunder för att hjälpa till med olika problemställningar inom redovisning och it. Därför bör du ha god erfarenhet inom redovisningsyrket där du är van att ansvara för hela redovisningsprocessen. Det gäller att förstå vikten av att arbeta effektivt och affärsmässigt, i team och alltid för kundens bästa. Placering för tjänsten är i Jönköping i vackra och trivsamma lokaler vid A6 motet. Kvalifikationer Ekonomisk examen antingen från gymnasium eller KY-utbildning, högskola, universitet eller motsvarande. God kunskap och erfarenhet av hela redovisning processen från löpande bokföring, månad- och årsbokslut, deklaration och moms etc. Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet som redovisningskonsult för ägarledda bolag. Gärna från outsourcingbranschen. Haft någon form av ledarerfarenhet inom ekonomi såsom teamledare, projektansvarig, gruppchef eller liknande. Goda kunskaper i svenska och engelska. Vem är du? För att lyckas som gruppchef tror vi att du trivs med att bygga relationer och gillar att leda andra. Kunden i fokus är ett ledord i din vardag där du brinner för att skapa värde för kunden, där du tar eget ansvar för arbetets utförande och har ett lönsamhetstänkande utifrån kund- och affärsfokus. Detta innefattar att du har god kommunikationsförmåga och att du håller en hög servicenivå. Som ledare har du ett coachande ledarskap, sprider god stämning, är förtroendeingivande och entusiasmerande som person. Vi ser även att du är strukturerad och noggrann med en god problemlösnings- och analysförmåga där du ser värdet i att leverera med god kvalitet. Vi ser även att du är lösningsorienterad och ständigt ser möjligheter!  Vad kan ECIT erbjuda dig? Nu tänker du säkert: "varför ska jag söka en tjänst på ECIT?" Det finns faktiskt många goda skäl till det! Vi har valt ut de fem främsta anledningarna till att du ska söka jobb som gruppchef på ECIT, så att du snabbt får ett underlag om ECIT är din framtida arbetsplats. 1. DU UTVECKLAR DINA BEFINTLIGA KOMPETENSER OCH LÄR DIG NYA SAKER På ECIT arbetar vi aktivt med kunskapsdelning och ser vårt företag som en plats där du får lära dig nya saker och förbättra dina färdigheter. Vi arbetar i flera olika system och hos många typer av företag, vilket gör att vi ser till att våra konsulter är utbildade och har den kompetens som krävs. Oavsett om det är kurser eller interna utbildningar som krävs för att bibehålla auktorisation, utveckla en viss kompetens eller för att lära sig nya system, så prioriterar vi det högt. 2. DU BLIR EN DEL I ETT REDOVISNINGSTEAM MED BRA SOCIAL MILJÖ På ECIT är det extra viktigt för oss att betona att du blir en del av ett team. I redovisningsteamet håller vi veckovisa statusmöten och ser till att vi har kontakt med varandra kring de uppgifter vi arbetar med. På så sätt skapar vi ett utrymme för professionell sparring. Vi är alltid flera konsulter som arbetar med respektive kund, därför ses vårt förhållningssätt och vår relation till kunderna alltid som en laginsats. 3. DU ÄR MED OCH SKAPAR EN BRA ARBETSMILJÖ På ECIT fokuserar vi på att skapa en bra arbetsmiljö, vilket för oss omfattar flera centrala element. Vi menar att flexibilitet när det kommer till mötestider och möjlighet till hemarbete bidrar till att skapa en bra arbetsmiljö. Vi strävar därför efter att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna att planera och forma sitt arbetsliv och arbetsmiljö, så att den är förenlig med familjeliv, fritidsintressen m.m. Samtidigt bidrar vår teamstruktur som nämns ovan till att våra arbetsuppgifter inte är beroende av individers närvaro. På så sätt finns back-up vid sjukdom, semester eller liknande, därför slipper du få ökad arbetsbelastning efter frånvaro. 4. DU KOMMER ATT SKÖTA REDOVISNINGEN FÖR SPÄNNANDE OCH STARKA VARUMÄRKEN På ECIT är vi stolta över att arbeta med många välkända varumärken. 5. DU BLIR EN DEL AV EN INTERNATIONELL KONCERN I SNABB UTVECKLING ECIT är ett företag med nordiska rötter som grundades 2013. Idag är vi ca 2 600 anställda i 10 länder. I Sverige är vi ca 480 anställda på 19 orter. Det som skiljer ECIT från liknande företag är vårt lokala ägande och engagemang på de platser där vi är verksamma samt vårt unika samspel mellan IT och hela ekonomifunktionen. Stor del av vår koncern består av IT-funktioner vilket innebär att vi driftar och supportar affärssystem, bygger arbetsplatser, utvecklar både applikationer och andra system. Denna närhet till IT gör oss som leverantör snabbfotade, unika och effektiva aktörer med möjlighet och förståelse för att kunna bygga de bästa lösningarna för våra kunder! Välkommen med din ansökan! Har vi väckt ditt intresse av att jobba som gruppchef på ECIT? Skicka din ansökan snarast, då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum som är 19 februari. Tjänsten är på heltid där vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar ECIT inte emot ansökningar via e-post.

14 mars 2025
Sista ansökan:
5 april 2025