Redovisningschef

Sök bland 39 lediga jobb som Redovisningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningsansvarig till Meva Energy Group

Har du flera års erfarenhet av ekonomisk rapportering? Drivs du av tanken att arbeta inom en expansiv teknikorganisation där du aktivt bidrar till att forma ett hållbart samhälle för framtida generationer? Med huvudkontor i Göteborg expanderar detta erfarna team snabbt och du har möjlighet att vara en del av en spännande tillväxtresa. Nu söker vi en redovisningsansvarig med koncernperspektiv och vi hoppas att vi väckt ditt intresse!  Meva Energy utvecklar, tillverkar och säljer system för gas eller kraft- och värmeproduktion baserad på förgasning av förnybar biomassa. Tekniken är unik genom en patenterad förgasningsmetod som kan hantera andra generationens biobränsle i form av pulver och spån för kostnadseffektiv energiproduktion i industriell skala. Med stöd i en anläggning uppstartad för kommersiell produktion och en pågående installation för väletablerade kunder, ser vi framför oss en stark tillväxt de kommande åren.  På Meva Energy blir du del av ett team med duktiga och erfarna kollegor, där du får jobba nära affären och utveckla bolagets ekonomistyrning och rapportering.    Din roll som redovisningsansvarig på Meva Energy  För att trivas i denna roll inspireras du av att bidra i en fas där bolaget utvecklas och finansfunktionen växer i komplexitet och volym. Här får du möjligheten att utveckla vår ekonomiska redovisning nära affärsverksamheten. Rollen som Redovisningsansvarig utgår från att formulera det principiella till att implementera i effektiva processer och rapportera en tydlig och välintegrerad koncern.  I nuläget tar vi stöd av externa redovisningsbyråer med mycket av det löpande arbetet. Du planerar och samordnar, för närvarande bolag i Sverige och Polen, och strävar mot kontinuerliga process- och kvalitetsförbättringar. Du trivs även med det praktiska av arbetet och uppskattar dialog med kollegor kring olika aspekter av 1 (2) bolagets ekonomi. Tillsammans definierar vi långsiktiga utvecklingsmål som stödjer och utvecklar verksamheten framåt.  Du kommer ingå i ett team på tre personer i ett nära samarbete med CFO Fredrik Ahlström.  På frågan vad Meva Energy kan erbjuda berättar Fredrik:  På Meva Energy blir du en del av en grupp engagerade medarbetare som brinner för sitt område och att nå resultat. Vi värdesätter entreprenörsanda och ger förutsättningar för att kompetenta medarbetare ska kunna fortsätta utvecklas. Här bjuds du in till teamet som skall kommersialisera en ny teknik globalt och inte minst uppnå storskaliga miljöförbättringar från ett minskat fossilberoende. Vem söker vi?  Du har ett stort intresse av rapportering framför allt ur ett koncernperspektiv och du trivs med att jobba verksamhetsnära.  Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning inom redovisning eller motsvarande samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska redovisningsregler (K3) samt i internationella redovisningsregler (IFRS) är en förutsättning i denna roll. Det är meriterande om du har internationell erfarenhet gärna från bolag inom tillverknings- eller processindustrin.  Som person ser du helheten men har samtidigt öga för detaljerna. Du är analytisk, noggrann och trivs med att arbeta lösningsorienterat och proaktivt. Du är en prestigelös lagspelare med god kommunikativ förmåga, som trivs med många kontaktytor. Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i denna roll. Likaså krävs det goda systemkunskaper, gärna från någon av de större systemplattformarna.    Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta: Rekryteringskonsult Susanne Areschoug, 0730-983870. [email protected]  Här kan du läsa mer om Meva Energy: https://mevaenergy.com/  Här läser du mer om The Finance Family: https://financefamily.se/  Eftersom vi arbetar med löpande urval och intervjuer, så rekommenderar vi dig att inte vänta med att söka tjänsten!  Varmt välkommen med din ansökan – du kommer att göra skillnad!

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Business Expert, Treasury

Job Description Do you have a passion for Fashion, Tech, and Treasury? Join us on our exciting journey! We are looking for a talented business expert to join us and become a member of the Treasury team within the CFO Office. Treasury is responsible for the financing and banking related activities of the H&M Group including cash management, foreign exchange, financial risks management and corporate finance. The team is a supportive and cooperative function to the entire H&M Group organization, in all matters related to Treasury. Within the Finance policy framework, our aim is to bring value to the business by providing expertise in the field and assure optimal banking and funding structure at the best price possible. Aligned with our visionary goals, we are committed to support and drive for automated digitalized solutions. As Business Expert within Treasury, you will work agile in a cross-competence team with a common goal to assure that the product development is in line with business needs and will help solve business problems for customers and business end users. Key Responsibilities: Support the Product Manager responsible from Business Tech with rollout of global solutions and identifying new treasury solution features based on business opportunities and by assessing feasibility and requirements. Act as a partner to cross-functional stakeholders with the aim of supporting Implementation of IT solutions, processes, and ways of working that are compliant with Treasury regulations and principles. Accountable for making sure the IT processes/products meet the Treasury needs and bring value to the business. You will work closely with Treasury management and -specialists, but also product managers, engineers, product designers and other stakeholders, focusing on pinpointing and prioritize wanted effects for the processes/products and how these can be realized go give business value. Ensuring the process meets value by taking on the change management perspective in relation to Treasury and other stakeholders. Translating business needs to be implemented in the digital solutions. Deliverables: Deliver a Treasury Business Roadmap while participating in delivering an IT roadmap leading to realization of the functions’ overall goals. Qualifications As a Business Expert within Treasury, we believe that you are comfortable taking on responsibility, with a structured and organized approach. You have experience of project work and are comfortable delivering and meeting deadlines in dynamic work environments. You're truly hands-on and detail-oriented with a solution-oriented approach, willing to take initiative, build trust, and drive meaningful change. We believe you are an open minded, collaborative, communicative and ambitious team player full of drive and optimism and acts as a role model for our values. What you need to succeed: Minimum of 5 years of experience within the area of Treasury, with a strong understanding for the fundamentals of Treasury from a multinational perspective. Experience from and strong interest in digital solutions, new technology and integrations. Good knowledge of MS Office, Power BI with advanced Excel and experience from SAP solutions or equivalent Treasury systems. Skilled in analyzing and interpreting Treasury related tasks, with strong analytical skills to prioritize effectively. Good communication skills with fluency in English (both written and spoken). Additional Information This is a full-time permanent position, starting as soon as possible according to the agreement. The role is an on-site position, based in our office in Stockholm, Sweden. Apply by sending in your CV in English as soon as possible, but no later than the 14th of March. Due to data policies, we only accept applications through the career page. Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity H&M is a part of H&M Group. At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We strive to have a fair and equal process and therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application as they often contain information that easily can trigger unintentional biases.  Company Description H&M Group is a family of brands; H&M, COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET and Afound. At H&M Group, our people are the driving force behind our commitment to creating meaningful growth and more sustainable lifestyles. Help us re-imagine fashion and together we will re-shape our industry. Learn more about H&M Group here

29 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Redovisningschef till spännande bolag inom besöksnäringen

Är du en fena på redovisning med intresse för och erfarenhet av ledarskap? Drivs du av att påverka och arbeta med utveckling? Då kan vi ha rollen för dig! Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu en erfaren och engagerad Redovisningschef för att ta ledningen och forma framtiden för deras redovisningsavdelning. I rollen kommer du att vara nyckelpersonen som driver förändring och säkerställer effektiv finansiell styrning för deras verksamheter. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter är följande: • Övergripande ansvar för redovisningen i koncernens bolag • Planera, driva och koordinera redovisnings- och bokslutsprocesser • Upprätta månads- kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning • Upprätta, utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer inom redovisning, samt vara en drivande kraft i att utveckla utnyttjandet av affärssystemet och andra redovisningsrelaterade projekt • Leda redovisningsteamet genom förändringsarbete och förbättringar Vem är du? Vi söker dig med relevant ekonomisk utbildning och minst fem års erfarenhet av rollen som redovisningschef med personalansvar sedan tidigare. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av att leda team genom förändringsarbete och gärna ha arbetat i en internationell miljö. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av matrisorganisation samt kompetens inom större ERP-system. Vi söker dig som är: • Framåtlutad och har en coachande ledarstil • En relationsbyggare som trivs med att skapa och upprätthålla goda relationer • Analytisk och beslutsfattande • Proaktiv och självgående Vi erbjuder Du erbjuds en varierande roll med fokus på utveckling och möjlighet att påverka. Ansvariga för denna roll på Jurek är Malin Sjöström [email protected], 0709-72 14 70 och Sandra Waldnert [email protected] 0760-02 69 37. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar via mail.

29 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Redovisningsansvarig till konsultuppdrag

Till vår kund söker vi nu en Redovisningsansvarig för ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning. Du kommer att arbeta med Moderbolaget men kan även komma att få sköta några små bolag i koncernen. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av: • Löpande bokföring • Upprätta avstämningar, månads- årsbokslut med kvalitet. • Momsredovisning • Upprätta Årsredovisning • Upprätta Inkomstdeklarationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Gedigen erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter • God kunskap kring ekonomiska flöden och projekt • Har arbetat självständigt med redovisning från ax till limpa • Arbetat i Visma Administration eller Visma.net  Vi ser gärna att du är kommunikativ, gillar att samarbeta och är en doer :) Låter det här som ett spännande uppdrag? Välkommen att söka eller hör av dig så berättar jag mer. Jeanette Elm, 070-353 55 73, [email protected] P.S. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar därför inget personligt brev. Urval sker löpande.

29 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Verksamhetschef till Hästsporten Administrativa Center i Borlänge

Vi på Hästsportens Administrativa Center är den självklara leverantören av ekonomi- och lönerelaterade tjänster. Vi tillhandahåller idag ekonomi- och löneadministrativa tjänster till de flesta av Sveriges travbanor och även till andra företag och föreningar. Vi erbjuder ett flexibelt paketerat tjänsteutbud för effektiv hantering. Det är anpassat efter respektive kunds behov, baserat på storlek, resursstruktur och andra lokala förutsättningar. Vi hänger med i dagens utveckling och jobbar helt digitalt med redovisningstjänsterna. Hästsportens Administrativa Center ägs av Svensk Travsport och är syskonbolag till bland annat AB Trav och Galopp (ATG). OM TJÄNSTEN Vi erbjuder en fantastiskt spännande tjänst som Verksamhetschef på Hästsporten Administrativa Center (HAC). Här kommer du få förtroendet att leda den fortsatta utvecklingen av hela vårt kontor i Borlänge. Det primära ansvaret ligger inom ekonomi- och redovisningssidan men du är även övergripande ansvarig för att säkerställa kvaliteten inom lönehanteringen. Förutom det övergripande verksamhetsansvaret jobbar du också operativt med ekonomitjänster i våra kunduppdrag samt leder ekonomer och löneadministratörer i det dagliga arbetet. I ditt team har du 12 kompetenta medarbetare med olika ansvarsområden. Du rapporterar till CFO på Svensk Travsport tillika styrelseordförande på Hästsportens Administrativa Center. Du bidrar med kunskap, erfarenhet, engagemang och tillsammans med din personal arbetar ni för att leverera den bästa servicen till våra kunder. Då våra kunder outsourcar ekonomifunktionen till oss så jobbar du aktivt med stöttning och rådgivning för deras verksamheter. En viktig del i detta arbete är att uppdatera och utveckla system och processer så att vi levererar rätt tjänster med hög kvalitet till våra kunder. Vi söker dig som på bästa sätt vill ta ansvar för följande: • Långsiktigt och hållbart arbetsmiljö-, resultat- och personalansvar för vår verksamhet • Ansvara för att verksamheten bedrivs på ett effektivt och utvecklande sätt • Kompetensutveckling och kompetensförsörjning • Verksamhetens ekonomiska processer, såsom budget, prognos, bokslut och årsredovisningar • Analys och uppföljning • Etablera och vidareutveckla långsiktiga kundrelationer samt kvalitetssäkra leveranser DIN PROFIL Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Du har ett närvarande, tryggt och lyhört ledarskap med förmåga att bygga ett engagerat, kunnigt team som förstår och kan leverera det kunden vill ha. Att ge stöd, råd och styrning till medarbetare är något du trivs med. Vi ser gärna att du vill hantera frågor som omvärldsbevakning och ständiga förbättringar för att vi tillsammans ska kunna utvecklas på ett långsiktigt och hållbart sätt. Du har troligen högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har gedigen kompetens inom ekonomi och redovisning och vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande uppdrag men att du känner dig redo för nya utmaningar tillsammans med oss. Du är en van användare av olika ekonomisystem då dessa är kopplade till uppdrag som servicecenter och redovisningsbyrå för travet i Sverige. Är du inte redan insatt så kommer vi sätta in dig i den fantastiska travsporten. Vi erbjuder En ledande roll där du tillsammans med ett engagerat team levererar ekonomitjänster med kvalitet och skapar mervärde för våra kunder runt om i Sverige. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström och du lämnar in din ansökan på hemsidan www.lundinbostrom.se Har du frågor så kontaktar du Peter Boström, 073-826 71 00 alternativt Per Männikkö, 070-592 90 80. Sista ansökningsdag är 2024-03-25. Vi ser fram mot din ansökan!

29 februari 2024
Sista ansökan:
25 mars 2024
Redovisningschef

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Lockas du av en utvecklande roll i ett internationellt bolag? Trivs du med både strategiskt och operativt ansvar? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om rollen I rollen som redovisningschef blir du en operativ nyckelperson inom finansavdelningen och leder ditt team i arbetet med redovisning och rapportering. Utöver att leda ditt team kommer du själv operativt arbeta med bland annat likviditetsuppföljning, månadsbokslut och rapportering. Eftersom ISS Sverige är en del av en global koncern ansvarar du över att den finansiella rapporteringen sker i tid och enligt koncernens riktlinjer, samt att enheten följer koncernens ekonomiska regler och riktlinjer. Vidare innebär rollen att du initierar, driver och är delaktig i förbättringsarbetet för att effektivisera och utveckla processer internt inom teamet. Du har även ett nära samarbete med andra avdelningar och intressenter inom verksamheten. Vidare innefattar rollen bland annat: • Personalansvar för ett mindre team samt budget- och resultatansvar för enheten • ansvara för och vara delaktig i månads- och årsbokslut • ta fram och presentera strukturerade analyser av utfallsdata • ansvara för och vara delaktig i upprättande av årsredovisningar, deklarationer och momsdeklarationer • ansvara för och vara delaktig i likviditetsuppföljning, betalningsrutiner och kassaflödesförbättrande initiativ • löpande uppdatera instruktioner och policys kopplade till redovisningsområdet • säkra att intern och extern rapportering följer lagar och god redovisningssed i Sverige • medverka och underlätta vid interna och externa revisioner • säkerställa att enheten arbetar enligt enhetliga och kvalitetssäkrade ekonomiprocesser • leda och/eller delta i ekonomiska och administrativa projekt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och utgår från ISS huvudkontor i Marievik, Liljeholmen. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Vem söker vi? Vi söker efter person som är analytisk och som har god samarbetsförmåga. Du har integritet och är trygg i din kompetens för att framgångsrikt arbeta och navigera i en stor organisation med många olika intressenter. Vi ser att du är kommunikativ och har goda ledaregenskaper. För den här tjänsten söker vi dig som har: • 3-5 års erfarenhet från liknande positioner • en akademisk examen inom ekonomi/finans • gedigen redovisningskompetens och kunskap om likviditetsuppföljning • god yrkesmässig vana att arbeta i miljöer med höga krav på analys, ekonomistyrning och rapportering med korta deadlines • erfarenhet av personalansvar • flytande svenska och engelska i tal och skrift • mycket goda kunskaper inom Excel och MS Office program Det är meriterande om du har: • kompetens inom Swedish GAAP/K3 och IFRS, skatt och momsfrågor • vana av Navision och Power BI Navision Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Välkommen att skicka in din ansökan, dock senast 26 mars. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Vid eventuella frågor om processen, kontakta vår Talent Acquisition Specialist Stina Fröman Starke, e-post: [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

29 februari 2024
Sista ansökan:
26 mars 2024
REDOVISNINGSANSVARIG TILL ETT BÖRSNOTERAT BOLAG

Vill du bli en del av ett internationellt företag med många utvecklingsmöjligheter? Vi söker nu en redovisningsansvarig med öga för detaljer och ett intresse för Analys till ett bolag med kontor och produktion i Mölndal, Göteborg. Om företaget För vår kunds räkning söker vi en erfaren redovisningsekonom för ett konsultuppdrag. Du kommer arbeta på huvudkontoret som ligger i Mölndal och här vara del av en ekonomiavdelning på ca 30 personer. Detta är ett uppdrag på 6 månader med goda chanser till en anställning efter denna period. Dina arbetsuppgifter Som Redovisningsansvarig kommer du att ha en central roll inom ekonomiavdelning och ansvara för en rad viktiga uppgifter, inklusive: • Redovisningsansvarig för en eller flera försäljningsenheter i regionen EMEA Nord. • Övervaka alla aspekter av redovisning, rapportering enligt US GAAP och Local GAAP med rapportering i konsolideringssystemet Hyperion. • Årlig lagstadgad deklaration och skattedeklaration för den juridiska personen. • Avstämning och analys av balansräkningskonton. • Granska och analysera månatliga ekonomiska resultat. • Ansvarig för företagets interna kontroller (SOX). • Stöd till den lokala verksamheten i alla redovisningsfrågor. • Kontaktperson för externa intressenter såsom externa revisorer, bank, myndigheter m.fl. • Driva olika utvecklingsprojekt inom redovisningsområdet och var involverad i implementeringen av framtida ERP-system (SAP). Din profil Du har tidigare erfarenhet från komplexa affärsmiljöer och uppgifter inom redovisning, skatt, moms och intern kontroll. Troligtvis har du arbetat på någon av de större revisionsbyråerna eller liknande erfarenhet från ett internationellt företag med matrisorganisation där du har exponerats för projekt som ERP-implementering eller ständiga förbättringsprojekt. Som person behöver du vara samarbetsvillig, flexibel och nyfiken. Rollen kräver ett stort ansvar, en vilja att göra rätt och ett proaktivt förhållningssätt. Du måste trivas i en självmotiverad roll men också vara teamfokuserad. Att bygga relationer kommer naturligt för dig med en stark kommunikativ och interpersonell kompetens. Framgångsfaktorer • Universitetsexamen i finans eller motsvarande • 7-10 års kvalificerad arbetslivserfarenhet. • Oberoende finansiella rapporter för företag i en internationell koncern eller revisionsbyrå. • Erfarenhet av SOX/intern kontroll. • Mycket kunnig inom redovisning, skatt och moms. • Goda IT-kunskaper från större affärssystem, gärna M3, SAP eller liknande, och rapportering i konsolideringssystem som HFM. • Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid, 100% PLACERING: Mölndal, Göteborg KONTAKT: Tina L Kimming 0723-090877 LÖN: Enligt överenskommelse SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-03-31 Denna tjänst är en hyrrekrytering där du blir anställd på Resultat och uthyrd till vår kund, för att sedan bli tillsvidareanställd på företaget. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta. Tina L Kimming, 0723-090877

28 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Redovisningschef i Uppsala

Om tjänsten Nu söker vi på SJR dig som vill arbeta som redovisningschef på ett medelstort företag i Uppsala (du får givetvis information om vilket företag det avser vid en första kontakt med oss) Detta är ett konsultuppdrag via oss på SJR för att täcka för en föräldraledighet hos vår kund. Antingen fakturerar du genom eget bolag eller så anställs du som konsult via oss. Uppdraget är tänkt att starta i maj för att det ska bli en bra överlämning och sedan pågå i ca 1 1/ år framåt. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Upprättande av konsolidering enligt IFRS * Rapportering * Hålla ihop bokslutsarbetet * Personalansvar för en mindre grupp * Kontakt med revisorer och skattekonsulter * Kontrollera månadsavstämningar * Projektleda ett systembyte Lämplig bakgrund För att passa för den här rollen bör du ha en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet och tidigare arbetat i roller som redovisningschef. Personliga egenskaper Som person bör du vara en doer som tycker om att ta tag i saker och driva dem i mål. Det är även bra om du tycker om att utveckla saker till det bättre och kunna se förbättringspotential och ta tag i det. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnea Järverup eller Charlotta Ezitis Holmström. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

28 februari 2024
Sista ansökan:
27 mars 2024
Redovisningschef

Vill du bli PTS nya redovisningschef och leda och utveckla arbetet i vår nybildade redovisningsenhet? Trivs du med att kontinuerligt arbeta med att vidareutveckla rutiner och processer? Om du dessutom är en erfaren prestigelös ledare med förmåga att få dina medarbetare att utvecklas kan det vara dig vi söker!  PTS är en växande och modern myndighet, mitt i Stockholm. Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. ”Här händer det mycket, och vi på ekonomiavdelningen vill vi ge bästa möjliga stöd till verksamheten.  Då PTS är inne i en expansiv fas med nya arbetssätt, nya uppdrag och delvis nya behov söker vi nu en redovisningschef som kan delta i utvecklingsresan och driva den tillsammans med sina medarbetare. Du med din personlighet och din kompetens blir en väldigt viktig del av ekonomiavdelningen och redovisningsenheten. Vi har ett viktigt uppdrag inom myndigheten, det ska vara lätt för verksamheten att göra rätt, och vi ser mycket fram emot att få välkomna vår nya redovisningschef! ” Det här säger Annika Leander som är avdelningschef och kanske din blivande chef. Om enheten: Redovisningsenheten är en av fyra enheter inom ekonomiavdelningen på PTS. Enheten förväntas ge både råd och stöd till myndighetens chefer samt att ha en styrande roll inom ansvarsområdet. Här ligger även ansvar för rapportering av bokslut, fakturering, internt lönestöd samt avgiftshantering och administration gällande anmälan enligt lagen om elektronisk kommunikation m.m. Förvaltning och utveckling av PTS affärssystem UBW Unit4 är också en del av enhetens viktiga uppdrag. På enheten arbetar idag 7 medarbetare. Om rollen: I din roll som redovisningschef har du det övergripande ansvaret för både den interna och externa redovisningen samt kontroll och uppföljning kopplad till denna. I rollen ingår ansvar för tjänsterna som tillhandahålls från Statens servicecenter (SSC) och att vara strategisk kontaktperson mot både SSC samt mot Riksrevisionen i det årliga revisionsarbetet. Vidare leder och samordnar du enhetens arbete och är rådgivande och coachande gentemot enhetens medarbetare. Du rapporterar till ekonomiavdelningens chef och ingår i ekonomiavdelningens ledningsgrupp. Vem är du? Du är en erfaren ledare och som person är du trygg och stabil med god självinsikt. Som ledare är du inkluderande och prestigelös och bidrar till ett bra arbetsklimat som bygger på delaktighet, ansvarstagande och engagemang. Då en del i arbetet innefattar kontakter med externa parter samt andra enheter på PTS, är det viktigt att du är lyhörd och bra på att skapa och bibehålla goda relationer. Vidare ser vi att du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad samt att du har god analytisk förmåga. Vi söker dig som har: • Ekonomisk högskoleexamen, gärna med inriktning mot redovisning • Flera års erfarenhet av arbete som chef eller ledare med personalansvar • Flerårig erfarenhet från statlig redovisning • Goda IT-kunskaper och mycket goda kunskaper i ekonomisystem och Microsofts standardprogram • Ett stort intresse och erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning, utvecklings- och förbättringsarbeten och förmåga att se helhetsperspektivet • Flytande svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av UBW Unit4 (Agresso) • Vana av att driva förändringsarbete Bra att veta  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.  Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semestervillkor  och pension. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40% om verksamheten tillåter. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt. Hur ansöker jag?  För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar inte bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta rekryterande chef eller vår rekryteringskonsult. Vi kommer att använda oss av personlighets-och begåvningstester i denna rekrytering. Varmt älkommen med din ansökan senast den 17 mars. För mer information kontakta enhetschef Annika Leander på [email protected] eller Rekryteringskonsult på [email protected]. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till [email protected]. Att arbeta på PTS: Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

24 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Kund- och leverantörsreskontrachef till Nordic Leisure Travel Group

Nordic Leisure Travel Group säljer resor från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving Sverige och Ving Norge, Globetrotter, Spies i Danmark, Tjäreborg i Finland, flygbolaget Sunclass Airlines samt hotellbolaget Resorts & Hotels där de egna hotellkedjorna Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club och Sunprime Hotels ingår. Gruppen säljer cirka 1 325 000 resor årligen i de nordiska länderna. Brinner du för personalledning, reskontraprocessen och vidareutveckling? Vill du arbeta i Nordens mest spännande och dynamiska reseföretag? Nu finns chansen att bli Nordic Leisure Travel Groups nästa reskontrachef. Nordic Leisure Travel Group är nu i behov av att rekrytera en engagerad och erfaren chef för reskontrateamet. Man ansvarar för en del av kund- och leverantörsreskontraprocessen inom koncernen. Nordic Leisure Travel Group säljer resor från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving Sverige och Ving Norge, Globetrotter, Spies i Danmark, Tjäreborg i Finland, flygbolaget Sunclass Airlines samt hotellbolaget Resorts & Hotels där de egna hotellkedjorna Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club och Sunprime Hotels ingår. Gruppen säljer cirka 1 325 000 resor årligen i de nordiska länderna. Om rollen I rollen läggs stor vikt och fokus på ledarskap och medarbetarutveckling men även att du och ditt team bidrar till fortsatt arbete med förbättringar och effektivisering av processer. Vi söker dig som brinner för personalledning, reskontra/redovisning samt för att utveckla processer och rutiner. Du och ditt team driver utvecklingen av reskontrafunktionen för att ge verksamheten bästa möjliga förutsättningar att fortsätta utvecklas. Personalansvar för ca 10 medarbetare ingår i rollen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda och fördela det dagliga arbetet i teamet • Vara delaktig i det dagliga arbetet, samt vid arbetstoppar eller semestrar fungera som backup • Coacha och stödja medarbetarna i det dagliga arbetet, i förbättringsarbetet och i sin personliga utveckling • Godkänna betalningar • Koordinera och vara en del av bokslutsprocessen för teamet samt vara delaktig i revision • Driva och delta i förbättringsprojekt inom Finance • Vara uppdaterad på samt att förmedla kunskap om de lagar och interna regler som styr teamets ansvarsområde, samt säkerställa att de efterföljs Nordic Leisure Travel Group erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en intern karriär. Du får en omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor - vi arbetar i nära samarbete mellan de nordiska länderna för att ge våra gäster de bästa veckorna på året. Vi har dessutom ett högt medarbetarengagemang som år efter år visar sig i vår interna medarbetarundersökning. Vi älskar vårt jobb och välkomnar dig ombord på vår resa i Nordic Leisure Travel Group! Vem letar vi efter? Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och gedigen erfarenhet av kund- och leverantörsreskontraprocessen samt redovisning. Vidare har du ett systemintresse och goda kunskaper i Excel. Du är flytande i både svenska och engelska och förstår dom skandinaviska språken. Har du erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö, har arbetat med Lean och har erfarenhet av RPA är det meriterande. Det är också en fördel om du har erfarenhet av NAV och ExFlow. Vi önskar att du har minst ett par års erfarenhet av ledarskap. För att trivas i denna roll är det viktigt att du är en trygg ledare, att du är flexibel och bra på både problemlösning och att få till goda samarbeten. Du är inte rädd för att hugga i och hjälpa till där det behövs samtidigt som du har en förmåga att se helheten. Du har sinne för struktur och är bra på att prioritera och prestera under stress. Vi arbetar i en miljö där alla arbetar tillsammans och strävar efter att uppnå samma mål, det är viktigt att du trivs i detta samt att du brinner för att bygga en bra kultur och skapa motivation och engagemang inom organisationen. Har vi fångat ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar Nordic Leisure Travel Group med Mpya Finance. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Brisheim, [email protected] 070-842 13 77 eller Nadja Linder, [email protected] 070-796 95 97. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

23 februari 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024