Redovisningschef

Sök bland 38 lediga jobb som Redovisningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Head of Accounting till Bactiguard i Stockholm City

Bactiguard is a global medtech company with a purpose to prevent infections. We provide safe, cost-effective, and easy-to-use infection prevention technology and solutions across five therapeutic areas – orthopedics, urology, intravascular/critical care, dental, and wound care. Bactiguard’s unique technology is based on a thin noble metal coating that prevents bacterial adhesion and biofilm formation on medical devices. Bactiguard’s solutions are biocompatible and make a positive impact by decreasing patient suffering, saving lives and healthcare resources, and fighting antimicrobial resistance, one of the most serious threats to global health and modern medicine. Bactiguard operates through license partnerships with leading global medtech companies, such as BD and Zimmer Biomet, differentiating their medical devices with our technology, and through the Bactiguard Product Portfolio (BPP). BPP includes coated medical devices such as catheters and trauma implants, and wound care products and sutures. Bactiguard is headquartered in Stockholm, has production in Sweden and Malaysia, and around 210 employees. Listed on Nasdaq Stockholm, the company reported revenues of 253.5 MSEK in 2022. Read more on www.bactiguard.com Vi söker nu en självgående och engagerad ledare till Bactiguard som trivs i att utveckla funktionen vidare med oss. Som Redovisningschef är du operativ och har du det övergripande ansvaret för att säkerställa redovisningen, leda personal och utveckla funktionen. Är det dig vi söker? Vad kan Bactiguard erbjuda dig? Bactiguard är ett globalt medicinteknikbolag med svenska rötter, vars affärsidé är att förhindra vårdrelaterade infektioner, minska antibiotika-användningen och rädda liv genom att utveckla och tillhandahålla infektionshämmande lösningar för sjukvården. Hos oss blir du en del av ett team där engagemang om att göra världen till en bättre plats genom att förebygga infektioner. Vi ger dig en möjlighet att arbeta på Bactiguard som genomsyras av ett öppet arbetsklimat och professionalism. Hos oss kan du räkna med att göra skillnad. Om rollen Vi söker nu en självgående och engagerad Redovisningschef till Bactiguard som trivs i att utveckla funktionen vidare med oss. Som Redovisningschef är du operativ och har du det övergripande ansvaret för att säkerställa redovisningen, koncernredovisningen och utveckla funktionen. Du har personalansvar för två medarbetare och rapporterar direkt till CFO. Du har en nyckelroll i bolaget med möjligheten att fortsätta utveckla system, processer och rutiner för ekonomifunktionen. Du arbetar nära affärsverksamheten och ledningen och har ansvar för att bokslut och årsredovisning. Vidare leder och driver du utredningsfrågor inom exempelvis lager, IC, moms, skatt, intern kontroll och redovisningsprinciper. Som Redovisningschef kommer du att arbeta både strategiskt och redovisningsnära. Du har ett övergripande ansvar för redovisningen och driver redovisnings- och bokslutsprocessen. Du upprättar, utvecklar och kvalitetssäkrar rutiner och processer inom redovisningen samt är delaktig i och har en drivande roll i diverse redovisningsrelaterade projekt. Du kommer ha mycket kontakt med våra dotterbolag ute i världen och säkerställa och kvalitetssäkra korrekt rapportering för koncernen. Rollen innefattar daglig kontakt med våra dotterbolag globalt. Du är den som leder och fördelar arbetet på redovisningsfunktionen samt konsoliderar för gruppen. Du ingår i ett Finance team om fyra personer. Bactiguard har sitt kontor i fina lokaler mitt i centrala Stockholm. I rollen ingår: • Övergripande redovisningsansvar för Bactiguard och dess dotterbolag (månad, kvartals och årsbosklut) med leveranssäkerhet • Ansvarig för koncernrapportering och koncernavstämning mot dotterbolagen (fem legala enheter) • Leda och fördela arbetet i finansiell uppföljning och analyser samt coacha medarbetare • Upprätta kvartalsrapporter och årsredovisningar för gruppen samt rapportering till marknaden tillsammans med IR teamet • Skatteberäkningar samt skatte- och avgiftsdeklarationer • IFRS 9, 16, ESEF taggning • Likviditetsprognoser och uppföljning • Finansiellt stöd åt verksamheten • Säkerställa och aktivt och kontinuerligt ta lead i att kvalitetssäkra, förbättra och utveckla processer, rutiner och interna kontroller Vem söker vi? Vi söker dig som har en akademisk utbildning och har arbetat flertalet års med kvalificerad redovisning från större bolag eller koncern med komplex verksamhet samt drivit förändringsarbete med fördel från börsnoterad bolag. Du är van att driva uppföljning och analys. Du har stort systemintresse och goda kunskaper i Excel. Du är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift. Har du erfarenhet av koncernredovisning är det starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är prestigelös, strukturerad och har en förändringsvilja. Vidare har du ett problemlösande förhållningssätt och att du ser kontakt med människor som något naturligt och positivt. Vidare tror vi att du trivs i att leda och utveckla medarbetare. Har du tidigare erfarenhet av roll med ledarskap ser vi det som meriterande. Har vi väckt ditt intresse? I denna rekrytering samarbetar Bactiguard med Mpya Finance. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Helene Werme, [email protected] eller Malin Skotte, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Teamchef till Accountor i Västervik

Är du erfaren som ledare, vill ta nästa kliv i karriären och jobba i en affärsmässig roll med personalansvar? Sporras du av att få utvecklas och samtidigt driva ett professionellt team av redovisningskonsulter? Då tror vi att du skulle passa perfekt som teamchef till ett av våra redovisningsteam i Västervik! Att jobba som Teamchef är en spännande och utvecklande möjlighet för dig som vill jobba både med det coachande ledarskapet såväl som att ansvara för god lönsamhet/effektivitet. Rollen ger dig stora möjligheter att utvecklas och passar dig som gillar omväxling. Ditt uppdrag blir att motivera och coacha medarbetarna att uppnå ditt teamets gemensamma mål. Det är en självständig roll med budgetansvar och mycket frihet. En kul och utvecklande roll för dig som vill arbeta varierat, med både resultat och människan i fokus. Som Teamchef är du med och styr arbetskultur, trivsel och arbetsmiljö på kontoret i samklang med de två andra Teamchefer som jobbar i Västervik. Främsta arbetsuppgifter: Främja motivation och välmående i teamet då Accountors medarbetare är högsta prioritet. Utveckla engagemang och kompetens. Regelbundna 1:1-samtal och teammöten. Driva lönsamhet och tillväxt. Löpande uppföljning av dina konsulters uppdrag Beläggningsfrågor är en del av vardagen. Vem är du? Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt byta fokus och räds inte förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Slutligen känner du stort ansvar för kvalité i leverans från ditt team och är noga med att löpande följa upp lönsamhet. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av att jobba självständigt med redovisning. Du är en erfaren och trygg ledare och är bekväm med att tala och skriva på svenska och engelska. Vi ser det som mycket meriterande om du har jobbat som konsult tidigare, t.ex. på en byrå och om du har erfarenhet av att ha jobbat på större företag. Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även: Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående. Friskvårdsbidrag på 5 000 kronor per år. Fräscha lokaler i centrala i Västervik. Hälsoundersökning för dig som är 40+. Om Accountor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att te emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig Daniel Lundström. [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Teamchef till Accountor i Västervik

Är du erfaren som ledare, vill ta nästa kliv i karriären och jobba i en affärsmässig roll med personalansvar? Sporras du av att få utvecklas och samtidigt driva ett professionellt team av redovisningskonsulter? Då tror vi att du skulle passa perfekt som teamchef till ett av våra redovisningsteam i Västervik! Att jobba som Teamchef är en spännande och utvecklande möjlighet för dig som vill jobba både med det coachande ledarskapet såväl som att ansvara för god lönsamhet/effektivitet. Rollen ger dig stora möjligheter att utvecklas och passar dig som gillar omväxling. Ditt uppdrag blir att motivera och coacha medarbetarna att uppnå ditt teamets gemensamma mål. Det är en självständig roll med budgetansvar och mycket frihet. En kul och utvecklande roll för dig som vill arbeta varierat, med både resultat och människan i fokus. Som Teamchef är du med och styr arbetskultur, trivsel och arbetsmiljö på kontoret i samklang med de två andra Teamchefer som jobbar i Västervik. Främsta arbetsuppgifter: Främja motivation och välmående i teamet då Accountors medarbetare är högsta prioritet. Utveckla engagemang och kompetens. Regelbundna 1:1-samtal och teammöten. Driva lönsamhet och tillväxt. Löpande uppföljning av dina konsulters uppdrag Beläggningsfrågor är en del av vardagen. Vem är du? Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt byta fokus och räds inte förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Slutligen känner du stort ansvar för kvalité i leverans från ditt team och är noga med att löpande följa upp lönsamhet. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av att jobba självständigt med redovisning. Du är en erfaren och trygg ledare och är bekväm med att tala och skriva på svenska och engelska. Vi ser det som mycket meriterande om du har jobbat som konsult tidigare, t.ex. på en byrå och om du har erfarenhet av att ha jobbat på större företag. Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även: Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående. Friskvårdsbidrag på 5 000 kronor per år. Fräscha lokaler i centrala i Västervik. Hälsoundersökning för dig som är 40+. Om Accountor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att te emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig Daniel Lundström. [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Koncernredovisningschef / ansvarig till förvärvsintensivt bolag!

Vi söker nu en koncernredovisningschef / ansvarig till förvärvsintensivt bolag med ambitiös tillväxtstrategi   Här får du en fantastisk möjlighet att vara med på en resa där du får vara med och påverka din roll i ett förvärvsintensivt bolag! I takt med att koncernen växer behöver vi nu förstärka centralt med en erfaren och kompetent koncernredovisningschef/ ansvarig.  Rollen är ny i koncernen och det innebär möjlighet att implementera processer och arbetssätt med stor frihet.  Du rapporterar till koncernens CFO och sitter på bolagets kontor i Göteborg. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kr rullande 12 månader och består av ca 6o st svenska dotterbolag.   Om tjänsten: Rollen som Koncernredovisningsansvarig/ chef innefattar bland annat följande:  • Ansvara för koncernredovisningen och konsolideringen enligt K3. • Ansvarig för konvertering till IFRS vilket skall påbörjas under 2025. • Ansvara för framtagning av kassaflödesanalys på månatlig basis. • Tillsammans med övrig ekonomifunktion ansvara för att uppdatera samt kommunicera koncernens redovisningsprinciper och Ekonomihandbok för koncernen. • Att vara uppdaterad avseende redovisnings- och skatteregler och informera berörda om kommande förändringar samt säkerställa att hänsyn tas till sådana förändringar i rapporteringen. • Kommunicera instruktioner och deadlines för rapportering och säkerställa efterlevnad av dessa.  • Att vara CFO behjälplig med att upprättande av delårsrapporter. • Att vara huvudansvarig för koncernens årsredovisning. • Ansvara för och kontinuerligt utveckla koncernrapporteringssystemet Cognos.  • Att vara CFO behjälplig vid upprättande av månadsrapport till koncernledning och styrelsen. • Delta i och/eller driva verksamhetsrelaterade projekt såsom internprissättningspolicy mm.   Om dig: För att lyckas i rollen behöver du vara uppdaterad kring redovisningsregler och ha tidigare erfarenhet av att arbeta med koncernredovisning i enlighet med IFRS. Viktigt är vana vid att ta ansvar för processer och rapportering samt arbeta med förbättringar och effektivisering. Meriterande är att ha varit delaktig i konvertering till IFRS samt implementering av Cognos som konsolideringssystem. Bolaget är i kraftig tillväxt och förutsättningar förändras. Vi söker dig som vill följa med på resan och lockas av att kunna bidra, sätta strukturer och som lockas av den ”omogna miljön” där saker kan förändras snabbt. Det blir en otroligt rolig utmaning för rätt person! Som person är det viktigt att ha lätt för att samarbeta och se helheten. För att passa in i kulturen behöver man också vara prestigelös och kunna ”kavla upp ärmarna vid behov”.  För att trivas som bäst hos oss ser vi att du är analytisk, självständig, van vid och trivs med att vara drivande. Du har hög ansvarskänsla, är stresstålig och tycker om att lära dig nya saker.   Ansökan: I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med The Finance Family och Marianne Seal. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Seal  på 0701 660863 eller [email protected]   Du är varmt välkommen med din ansökan! .

24 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Accounting Manager till ett längre konsultuppdrag

För kunds räkning söker vi just nu en accounting manager för ett spännande uppdrag med start i mitten på maj, och löpande cirka 9 månader framåt. Som accounting manager kommer du att ta ansvar för alla ekonomiska aspekter inom det svenska holdingteamet. Du kommer att se över ekonomiverksamheten och säkerställa efterlevnad av lagstadgade redovisnings-, skatte- och juridiska regler. Din roll kommer också att involvera group reporting, prognoser, budgetering, processförbättringar och affärskontroll. Dessutom kommer du att fungera som systemägare av finansrelaterade IT-system och leda implementeringen av bolagets efterlevnadsprogram. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat: •  Leda redovisningsverksamheten • Säkerställa fullständig lagstadgad redovisning, skatt och efterlevnad av lagar, kontakta interna och externa revisorer och förbereda revisionsmaterial. •  Upprätta årsbokslut och rapportera i enlighet med lokala GAAP-regler (K3). • Hantera lokala skattefrågor, inklusive moms, skattedeklaration, transfer price dokumentation, fakturering och avräkning. • Genomföra group reporting i HFM, enligt bolagets rapporteringsmanual och IFRS-regler. • Säkerställa korrekta prognos- och budgetprocesser, både internt och i HFM. • Utföra affärskontroll med korrekta KPI:er, effektivt kommunicera affärsresultat till intressenter. • Agera som systemägare av ekonomirelaterade IT-system, inklusive ERP, Excel och andra verktyg. • Leda implementeringen av bolagets efterlevnadsprogram i den lokala enheten. Vem är du? Du har en universitetsexamen inom ekonomi, företagsekonomi eller liknande områden. Alternativt en god bakgrundserfarenhet inom ekonomi. Vidare är du flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Erfaren användare av affärssystem, koncernkonsolideringssystem, Excel och andra finansiella verktyg. 5+ år från liknande roll. Mer om uppdraget Detta är ett konsultuppdrag med en omfattning på heltid via Jurek Recruitment & Consulting, med start den 13 maj 2024 och slut 14 februari 2025. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Vi söker en Koncernredovisningschef

Till House of Discs-gruppen och Latitude 64°, en internationellt ledande discgolfkoncern med huvudkontor i Skellefteå, söker vi en operativ och teamorienterad chef för ekonomiavdelningen. Du kommer att leda ett team av personal som tillhandahåller redovisningstjänster till koncernen i Sverige och Finland. Avdelningen ger även stöd och vägledning till House of Discs enheter i USA och har systemansvar för ekonomisystemen i Sverige. Vi är ett ungt företag där utveckling och förbättring står högt på agendan med stort fokus på automatisering och digitalisering av våra processer och rutiner. Du kommer att vara en viktig och synlig stöttepelare för koncernens ekonomifunktion. Tjänsten rapporterar till CFO för House of Discs-gruppen. Vi söker dig som har gedigen kompetens och erfarenhet inom redovisnings- och rapporteringsområdena. Dessutom ska du trivas med att arbeta med ledarskap, uppföljning och utveckling av redovisningspersonal, ekonomiprocesser och digitala system. Du motiveras av diskussioner och interaktion med kollegor, och gillar att utmana etablerade metoder för att hitta nya, effektiva lösningar. De viktigaste uppgifterna kommer att vara: • Leda och utveckla ekonomiavdelningen lokalt och vara en stark samarbetspartner för ekonomichefen i USA med fokus på att säkerställa hög kvalitet i processer och intern kontroll. • Vara ansvarig för koordinering och genomföring av rapportering till koncernen med fokus på månads-, kvartals- och årsbokslut. • Vara ansvarig för rapportering till externa parter såsom banker och finansieringsinstitut, ägare och myndigheter. • Ansvar för att driva vidareutveckling av system och processer inom det ekonomiska området mot integrerad automatisering av dessa. • Ägare och kontaktperson för redovisning och relaterade processer. Vi önskar att du har följande kvalifikationer: • Högre ekonomisk utbildning • 5+ års erfarenhet från redovisning, revision och/eller från annan relevant redovisnings- och ekonomitjänst • Gillar att arbeta med utveckling och uppföljning av personal samt intresse för personalledning • Stor kompetens inom redovisning och tillhörande processer. • Stort intresse för effektivisering, automatisering och goda rutiner inom inköp-, försäljning- och betalningsprocesser. • God systemkompetens och intresse för digitala lösningar (företaget använder SAP Business One som affärssystem) • Behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt. Vi söker dig som är serviceinriktad, initiativrik, målinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är mån om att främja en god arbetsmiljö. Du är nyfiken på samband i processer och system, och gillar att utforska problem och hitta lösningar. Samtidigt är du strukturerad och noggrann, och följer våra gemensamma rutiner och riktlinjer. Det är viktigt för oss att du identifierar dig med kärnvärden som; Precision, Ständig förbättring, Engagemang och Respekt. Ansökningar behandlas löpande. Sökande ombeds registrera sig med CV och ett kortfattat ansökningsbrev.

23 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Redovisningsansvarig till kund i Landskrona

Är du redovisningsekonom med över 5 år erfarenhet? Har du erfarenhet av självständigt ansvara för bokslut och årsredovisning? Då kan du vara personen vi söker! Om tjänsten Som redovisningsansvarig kommer du att spela en central roll i den ekonomiska hanteringen. Du kommer att vara ansvarig för den löpande redovisningen och månatliga boksluten i BAAN-affärssystemet. Detta innefattar att genomföra avstämningar, periodiseringar och att säkerställa att redovisningen är korrekt och i enlighet med gällande regelverk. Dina arbetsuppgifter kommer även att omfatta moms- och skattedeklarationer samt hantering av betalningar. Vid årsbasis kommer du att delta i processen för att upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Dessutom kommer du att vara delaktig i BLIKA-rapportering vid årsbokslutet samt vid avstämningen för inkomstdeklarationen. En viktig del av rollen är att vara en resurs för ekonomiavdelningen genom att tillhandahålla stöd och vägledning i redovisningsfrågor och ekonomiska rutiner. Du förväntas även att driva eller delta i projekt för att förbättra och förändra ekonomiska processer och arbetssätt. Rollen som redovisningschef är ett konsultuppdrag under 06 maj 2024 – 30 september 2024. Tjänsten är placerad i Landskrona Om dig Som person bör du ha bra ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter. Dessutom bör du ha problemlösningsförmåga och drivet att uppfylla mål inom de tidsramar som sätts, samt en strukturerad arbetsmetodik. Viktigt för rollen: • Universitetsexamen i ekonomi eller liknande område, alternativt god erfarenhet inom finans. • Flytande i Svenska och Engelska både i tal och skrift. • Erfarenhet av ERP-system, Excel och andra finansiella affärssystem. • Mer än 5 års erfarenhet från en liknande roll. • Erfarenhet från att självständigt ansvara för bokslut och årsredovisning Kontaktuppgifter Om du har frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Emil Thulin via [email protected]  Om du har frågor om registreringen, vänligen kontakta vår support: [email protected] Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Redovisningsansvarig - Landskrona

Dina arbetsuppgifter I den här rollen tar du hand om den kontinuerliga ekonomiska rapporteringen och genomför månatliga avstämningar i BAAN-affärssystemet. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen arbetar man med kontinuerlig redovisning av ekonomiska transaktioner inklusive avstämningar, periodiseringar och sammanställning av månadsbokslut i BAAN-systemet i enlighet med givna riktlinjer och tidsplan. Uppgifterna inkluderar även hantering av moms- och skattedeklarationer samt betalningar. På årsbasis sammanställs årsredovisning och inkomstdeklaration. Dessutom utförs liknande rapportering vid årsbokslutet och i samband med inkomstdeklarationen. Övriga uppgifter inkluderar att ge stöd till ekonomiavdelningen gällande redovisningsfrågor och ekonomiska rutiner samt att leda eller delta i förbättringsarbete av processer och arbetssätt. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av följande: - Kontinuerlig redovisning - Ta ansvar för löpande periodiseringar och manuella kostnadsreserver, samt registrering av löner - Ta ansvar för att avstämma balanskonton - Att skapa månads-, kvartals- och årsbokslut i BAAN och HFM samt hantera koncernrapporteringssystemet (HFM) - Ta hand om moms- och skattedeklarationer - Ansvara för manuella betalningar och filbetalningar - Ta hand om att skapa årsredovisning och skattedeklaration - Ta hand om att skapa protokoll från bolagsstämma och styrelsemöten - Övervaka revision och internrevision, BSR - Ha ansvar för BLIKA - TP-dokumentationen - Ansvarig för att följa standardkontoplan (IT etc.), säkerställa ARM, mappning HFM, etc. - Avstämningar av slutskatt, preliminärskatt, källskatt, sociala avgifter och moms för det juridiska bolaget. Intrastat. - Kontrollera att ICT är korrekt - Kontrollera löner och pensioner enligt PRI (IAS19) - Kontrollera Treasury (relation, räntor, garantier) - Kontrollera leasing - Rapportering enligt IFRS - Se till att följa redovisningsstandarder (K3 och IFRS) - Kommunicera med lämpliga intressenter - Genomföra ekonomiska undersökningar och analyser - Leda projekt och hjälpa till att förbättra ekonomiska processer och rutiner Interna och externa kontakter/kunder: - Externa: Revisorer, Myndigheter, Banker - Interna: BSP ledningsgrupp, Lönecenter, Treasury Krav - Djupgående kunskap inom redovisning och tillhörande regelverk - Se till att följa redovisningsregler och specificerade tidsfrister för rapportering. - Examensbevis i ekonomi eller liknande utbildning, alternativt motsvarande yrkeserfarenhet - Starka färdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift - Praktisk erfarenhet av företagssystem och koncernrapporteringssystem - Behärskar MS Office, framförallt Excel - Åtminstone 5 års erfarenhet inom avancerat redovisningsarbete eller rapportering/controlling - Erfarenhet av att ha haft eget ansvar för bokslut och årsredovisning Personliga egenskaper - Organiserad och noggrann - Självgående och motiverad - Villig att förbättra rutiner och processer - Ansvarstagande - Kommunikativ - God samarbetsförmåga - Starkt teamarbete - Analytisk förmåga - Problemlösningsförmåga - Serviceminded Tillträde och ansökan Startdatum: 2024-05-06 Slutdatum: 2024-09-30 Sista ansökningsdagen: 2024-04-30 Ort: Landskrona Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Redovisningschef till Husqvarna AB

Är du en inspirerande ledare med passion för redovisning och förbättringsprocesser? Vill du verka i en innovativ och internationell koncern i framkant? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Husqvarna AB söker vi en Redovisningschef med ansvar för att leda och utveckla ett team. Det är en mångfacetterad tjänst med såväl operativa som strategiska inslag med möjlighet att bli en central punkt i den svenska verksamhetens ekonomihantering. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering på kontoret mitt i det imponerande fabriksområdet i centrala Huskvarna. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Redovisningschef väntar en unik möjlighet på Husqvarna AB med ansvar för den legala redovisningen hos regionens största moderbolag. Det innefattar en total omsättning som uppgår till drygt 20 miljarder. Tillsammans med ditt team bestående av sex medarbetare genomför ni ett kvalificerat redovisningsarbete med månads- och årsbokslut, budget samt efterföljande analys. Till avdelningens ansvarsområde hör därutöver årsredovisningar, skattefrågor och deklarationer. Du är en närvarande ledare som säkerställer att dina medarbetare har ett tydligt fokus och rätt förutsättningar för att lyckas. För dig är det en självklarhet att leda det övergripande arbetet såväl som att själv fördjupa dig i aktuell redovisning, parallellt som du har förmågan att ta strategisk höjd. Du arbetar processorienterat och en viktig del av ditt uppdrag är att bidra till förbättringsprojekt för att ständigt utveckla effektiva strukturer och arbetssätt. Vidare stödjer du affärsverksamheten med ekonomisk information och rapporterar kvalificerade analyser. Du har personalansvar, ingår i ledningsgruppen för Husqvarna Finance och rapporterar till Finance Director. Du välkomnas in i ett börsnoterat bolag med anrik historia och internationell anda. Det finns en stor kapacitet och höjd i verksamheten, samtidigt som du får möjlighet att på riktigt göra skillnad och har närhet till beslutsvägar. Du är, tillsammans med alla anställda, en viktig pionjär som bidrar till att forma fantastiska upplevelser genom banbrytande teknologier och innovativa produkter. Det upplevs därför direkt när du kliver in genom portarna till företaget att du hamnar i en idérik och kreativ atmosfär som ständigt ser nya möjligheter till förbättring. Du trivs som allra bäst i en händelserik och dynamisk miljö, där du får skapa resultat genom din ekonomiska kompetens, goda ledarskapsförmåga och utvecklingsorienterade arbetssätt. För dig med en hög ambitionsnivå finns det ett gediget kunskapsutbyte och olika nätverk internt, men också flera potentiella karriärvägar. Rekryteringsprocessen hanteras av Poolia. Vid frågor kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på [email protected] alternativt 072 078 83 17. Vem är du? Vi söker dig med en akademisk utbildning inom ekonomi i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du har en omfattande ledarskapsförmåga och vana av formellt personalansvar. För att lyckas i rollen har du goda kunskaper i boksluts- och rapporteringsarbete i större koncerner. Du har erfarenhet av att leda och aktivt delta i projekt. Vidare känner du dig trygg i internredovisning och vi ser det som en fördel om du har specialistkompetens inom relevanta områden så som externredovisning, IFRS-regelverk och bolagsskatt. Du är en van användare av Microsoft Excel och större affärs- och rapporteringssystem, varav vi ser tidigare kunskaper i SAP som meriterande. Då du verkar i en internationell koncern med många kontaktytor ställer det krav på att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Som person präglas du av ditt höga engagemang och positiva framåtanda. Du är en förtroendeingivande ledare som lyfter andra med stor lyhördhet för såväl gruppens som organisationens behov. Till dina kompetenser hör en stark analytisk förmåga genom att du kan identifiera och upprätta lösningar på avancerade frågeställningar. Du är även kommunikativ, pedagogisk och kan företräda avdelningen i komplexa ärenden gentemot verksamheten. Med sinne för detaljer har du öga för att uppmärksamma potentiella felkällor och använder ett strukturerat samt noggrant tillvägagångssätt. Du sätter tonen för ett gott samarbete och bidrar gärna med energi, hjälpsamhet och kunskap till dina kollegor. Om verksamheten Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2020 uppgick till över 5 miljarder USD och koncernen har cirka 14 000 medarbetare i 40 länder. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.husqvarnagroup.com/en.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Redovisningsansvarig till AKWEL SWEDEN AB i Ulricehamn

AKWEL Sweden AB är fordonsindustrins resurs för formade rör och ledningar i metalliska material med hög teknisk kompetens inom luft- och vätskedistribution. En svensk teknikintensiv produktionsindustri med fokus på att tillverka rör i världsklass. Med fabriker i Ulricehamn och Varberg omsätter AKWEL Sweden 523 MSEK och sysselsätter cirka 360 personer totalt. För att läsa mer om dem, besök gärna hemsidan www.akwel-automotive.com Vill du ha ett övergripande ansvar för redovisning och har intresse av att arbeta i ett internationellt bolag med många olika kontaktytor? Arbetsuppgifter och mål I rollen som Redovisningsansvarig kommer du att ansvara för att sammanställa ekonomiska underlag för AKWEL i Ulricehamn och Varberg. Dina ansvarsområden innefattar löpande redovisning, moms, skatter och deklarationer för bland annat fastighetsskatt, bolagsskatt (årliga deklarationer och mellandeklarationer) samt obligatoriska deklarationer för transferpriser för relevanta enheter. Du bokför självständigt allmänna poster relaterat till månadsrapporter och årsredovisning – IFRS i koncernen. Du är operativt ansvarig för budgetarbetets genomförande, har halvårsavstämningar och arbetar nära företagets controller och ekonomifunktioner i Portugal. Du rapporterar till redovisningschef som är stationerad i Frankrike. Tjänsten är placerad i Ulricehamn. Vidare ingår ansvar över att redovisnings- och skatteförpliktelser uppdateras löpande enligt gällande regelverk. Du hanterar och administrerar processer, dokument och mottagen information enligt koncernprinciperna och behandlar avvikelser utifrån lokalt tillämpade regler. Du försörjer även företagets nyckelpersoner med ekonomiska rapporter samt information kopplat till processerna. Din profil Vi ser gärna att du har en relevant ekonomisk utbildning och flera års erfarenhet inom redovisning. Du är van vid att arbeta självständigt med hela bokslutsprocessen och känner dig trygg i dina redovisningskunskaper. Du har lätt för att använda flera olika systemstöd så som Excel, har du erfarenheter av SAP ser vi detta som en merit. Då koncernspråk och daglig kommunikation sker på engelska ser vi även att dina språkmässiga kunskaper är goda i både tal och skrift. Som person är du kvalitetsmedveten, analytisk, noggrann och strukturerad. Du arbetar professionellt med en affärsmässig inställning, där du på bästa sätt skapar värde för verksamheten i allt du gör. Genom ditt helhetsperspektiv och ditt strukturerade arbetssätt trivs du i en roll där du får ta ansvar och sätta rutiner i linje med bolagets vision och mål. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du erbjuds en ansvarsfull roll på ett internationellt bolag där du får möjlighet att sätta en övergripande struktur, ha ett helhetsansvar och få möjlighet att utvecklas vidare i din roll. ”På AKWEL lär vi av varandra, växer tillsammans och hjälper gruppen att gå framåt” Kontakt I denna rekrytering samarbetar AKWEL Sweden med Human & Execuitve. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde tel +46 705 809 893. Intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 12 maj 2024.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024