Redovisningschef

Sök bland 34 lediga jobb som Redovisningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningsansvarig till eventbolag i entreprenöriell koncern
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomi- och finanschefer

Söker du en spännande roll med möjlighet att ta helhetsansvaret för redovisningen i ett bolag med stort engagemang i en rolig bransch. Vi söker en trygg och engagerad redovisningsansvarig som brinner för noggrannhet och kvalitet samtidigt som man ska navigera i lite komplexa ekonomiska processer. Som redovisningsansvarig i Jurek koncernen kommer du ha helhetsansvaret för 3 av bolagen och tillsammans med dedikerade kollegor vara en del i att driva och utveckla bolaget framåt. Arbetsuppgifter Vi på Jurek Recruitment & Consulting AB söker tillsammans med vårt systerbolag Life Event Sweden AB en erfaren Redovisningsansvarig. I din roll som Redovisningsansvarig kommer du ha ett självständigt bolagsansvar för ett antal bolag i koncernen, av olika karaktär och storlek. Vidare kommer du att vara involverad i projekt som syftar till att effektivisera ekonomifunktionen i koncernen. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Kvalitetssäkring av löpande bokföring • Fakturering • Projektredovisning • Momsavstämningar och momsdeklarering • Månads- och årsbokslut • Supporta övrig organisation i ekonomirelaterade frågor • Likviditetsarbete (likviditetsplanering, påminnelsehantering etc.) • Ad hoc uppgifter Du har ett nära samarbete med Jurek-koncernens Head of Accounting och rapporterar till Head of Finance. Vem är du? För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i ett snabbrörligt bolag med stort eget ansvar. Som person är du noggrann, effektiv och prestigelös med en god förmåga att strukturera och planera ditt arbete. Du trivs med att ta stort ansvar för ett brett område och är van att arbeta självständigt. Du har ett driv och en vilja att kunna göra skillnad med en god problemlösningsförmåga. Du är en positiv och serviceinriktad och hjälpsam person både mot kunder och kollegor. Vi är en koncern med stark entreprenöriell anda varför du bör trivas i en miljö med högt i tak, fart och fläkt, snabba beslutsvägar och dedikerade kollegor Du har en relevant ekonomisk utbildning och erfarenhet från liknande roll eller redo att axla den rollen nu. Din kunskapsnivå inom redovisning och skatt är hög. Du har en stor systemförståelse och mycket goda kunskaper i Office-paketet (i huvudsak i Excel). Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då du har mycket kontakt med såväl interna medarbetare som kunder och leverantörer. Tidigare erfarenhet av självständiga bokslut är ett krav och det är meriterande om du har erfarenhet inom projektredovisning. Du erbjuds Det här är en utvecklande, utmanade och rolig tjänst i en organisation med driv och engagemang. Du kommer att vara involverad i flera av koncernens bolag som verkar inom vitt skilda branscher. Vi präglas av en företagskultur med högt i tak, hög ambitionsnivå och en lekfull arbetsmiljö mitt i city. Tjänsten är placerad i fina och trevliga lokaler på Biblioteksgatan i centrala Stockholm. Vi ser gärna en omgående start alternativt enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Källström på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om verksamheten Koncernen, som består av totalt femton bolag, drivs i en entreprenöriell anda. Flera framgångsrika bolag såsom Jurek Recruitment & Consulting AB, Hammer & Hanborg Sverige AB, ID. Entity AB, Life Event Sweden AB och NO VI Resort AB ingår i koncernen. Jurek Rekrytering & Bemanning är koncernens största bolag. Bolaget bildades 2006 och har haft en stark tillväxt och inte mindre än sex gånger har bolaget utsetts till DI-gasell. Samtliga bolag i koncernen drivs av entreprenören Shervin Razani och koncernen omsätter runt 600 MSEK årligen. Med detta tar vi sikte på att fortsätta vår framgångsrika utveckling och behöver nu utöka vår ekonomiavdelning med en Redovisningsansvarig.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Redovisningschef till Familjebostäder i Göteborg!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du vara med och forma framtidens Göteborg? Familjebostäder söker nu en engagerad och erfaren redovisningschef som vill bidra till att skapa trygga, trivsamma och klimatvänliga hem för göteborgarna. Vårt arbete och våra satsningar bidrar till Göteborgs Stads utveckling. Vi söker dig som delar vår vision: "Vi skapar morgondagens hem - tryggt, trivsamt och klimatvänligt, tillsammans med göteborgarna." Om rollen Som redovisningschef har du fullt ansvar för verksamhet, ekonomi och personal för redovisningsenheten som består av sex medarbetare. Du säkerställer en korrekt redovisning och rapportering enligt lagstiftning och bolagets och koncernens riktlinjer och policys.   I rollen ansvarar du för: • Att leda och fördela arbetet med löpande bokföring, bokslut och årsredovisning. • Ändamålsenlig redovisningsstruktur, projektredovisning och fakturahantering. • Uppdatering av riktlinjer och systemstöd. • Att tillsammans med gruppen vidareutveckla och säkerställa effektiva och kvalitetssäkrade ekonomiprocesser och system över tid. Du arbetar också operativt i ekonomiprocesserna och är medarbetarnas stöd i frågeställningar. Bolaget har delegerat ansvar för ekonomiska transaktioner till verksamheten och du kommer därför att samverka med olika delar av bolaget men också med andra grupper inom avdelningen, controllers, hyresadministration och inköp för bästa leverans i ekonomiprocesserna. Du är bolagets representant i samverkansgrupper inom området i koncernen. Redovisningsgruppen ingår i ekonomiavdelningen och din närmaste chef är ekonomichef. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • En högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning • Erfarenhet av att jobba med redovisning och rapportering i större organisationer med fastighetstillgångar. • Erfarenhet av större affärssystem och hur de stödjer de ekonomiska processerna. • Erfarenhet av att leda team mot uppsatt mål och trivs i en ansvarsfull roll. • erfarenhet av och kunskap i att driva utveckling av ekonomiska processer och säkra en god intern kontroll. Vidare behöver du trivas med att samarbeta med olika funktioner och personer som har olika kunskaper inom området och känna dig trygg i att synas och förmedla budskap inom området ute i verksamheten. Du har förmågan att inspirera andra och skapa sammanhållning och kan anpassa ditt budskap och kommunikation utifrån situation och målgrupp. Du lyssnar på andra, förstår deras behov och är mottaglig för synpunkter. Det faller naturligt för dig att sätta mål och nå resultat och du har ett utvecklat självledarskap. Du är också trygg i dig själv, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer samt tar välgrundade beslut även under press. Du arbetar systematiskt och strukturerat samt ser till att arbetet slutförs och reflekterar över vad som kan utvecklas och förbättras.   Din ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Familjebostäder med Jurek Recruitment & Consulting AB. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Kalered på [email protected]. Du skickar in din ansökan genom länken i annonsen. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via epost. Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen görs det en bakgrundskontroll på slutkandidat.   Om Familjebostäder Familjebostäder är utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag flera år i rad! Hos oss är stämningen trivsam och ambitionen hög. Vår värdegrund är PEPS och det innebär att vi på jobbet är positiva, engagerade, pålitliga och samspelta. Vi erbjuder ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett expansivt företag som tillhör Sveriges största bostadskoncern. Med fokus på att aktivt bidra till att Göteborg ska bli en jämlik och hållbar stad innebär det att du genom ditt jobb hos oss gör skillnad varje dag och därmed bidrar du till något som är viktigt på riktigt. Välkommen med din ansökan! Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ägs av Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se

2 oktober 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Redovisningschef
Mofab Fastigheter AB
Ekonomi- och finanschefer

Redovisningschef sökes till ett trivsamt fastighetsbolag i Stockholm Om MOFAB gruppen Familjeägda MOFAB Fastigheter AB är en koncern i medvind som nu är i behov av förstärkning av en redovisningschef på vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Modigs Förvaltning AB (MOFAB) är ägarbolaget i vår företagsgrupp som består av 5 dotterbolag (inklusive MOFAB Fastigheter AB). Läs mer på www.mofab.se Om tjänsten Som redovisningschef arbetar du med hela det ekonomiska flödet. Du har både ett strategiskt och operativt helhetsansvar för att sköta den ekonomiska administrationen med fokus på redovisning och rapportering samt löner. Rapportering sker till VD och ledningsgrupp. I din roll som ekonomiansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: Helhetsansvar för redovisning och rapportering Månads- och årsbokslut Kund- och leverantörsreskontra Budgetarbete, analys och uppföljning Löpande fastighetsredovisning Arbetsgivaravgifter, moms- och skattedeklaration Löneadministration Utveckling av rutiner och processer Din profil Vi söker i första hand dig som är civilekonom eller motsvarande utbildning med ca fyra års erfarenhet av fastighetsekonomi. Har du arbetat i ekonomisystemet 3L Pro och det hyresadministrativa systemet VITEC hyra är det meriterande. Vi söker dig som vill ta nästa steg och få möjlighet att växa tillsammans med bolaget. Vad MOFAB Fastigheter erbjuder dig Hos MOFAB erbjuds du ett varierande arbete på en gemytlig arbetsplats i trivsamma lokaler med fint läge på Norr Mälarstrand/Kungsholmstorg. Här får du trevliga kollegor i en trygg organisation med harmonisk och lugn arbetsmiljö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning tillämpas. Möjlighet till deltidsanställning finns vid intresse. Välkommen med din ansökan! Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta VD Johan Modig. Så länge annonsen är publicerad på hemsidan så tar vi emot ansökningar. Vi tar emot ansökningar via e-post [email protected]

2 oktober 2024
Sista ansökan:
15 november 2024
Redovisningschef
Jula AB
Ekonomi- och finanschefer

Redovisningschef Jula är idag ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag med ca 140 varuhus och E-handel på fem marknader. Jula har en stadig expansionstakt och vi söker nu dig som är genuint intresserad av att utveckla affären och som vill vara en del i ett framgångsrikt tillväxtföretag och bidra till vår fortsatta positiva utveckling. Du erbjuds en strategisk roll i en expansiv organisation! Jula söker nu en Redovisningschef till vår Finance-avdelning. Det här gör man som Redovisningschef  Som Redovisningschef stödjer och leder du varje legalt bolags Finance Manager. Du säkerställa ett gott samarbete och god effektivitet genom att skapa likalydiga processer i alla våra bolag. Du ansvarar också för att upprätta månads- och årsbokslut och övriga rapportering för det legala moderbolaget Jula AB, samt upprättar koncernbokslut för Jula AB-koncernen. Du är en viktig länk mellan CFO och redovisningsenheten och dess processer. Du deltar också i prognos- och budgetarbete inom ditt ansvarsområde. Rollens primära uppdrag och ansvar är att: Leda teamet av underliggande chefer och stödja dem i deras chefskap Upprätta månads- och årsbokslut samt övrig extern rapportering för Jula AB (legalt bolag och koncern) Säkerställa att redovisningstransaktioner följer lokala och internationella regler och standarder Utveckla och implementera enhetliga redovisningsprinciper och processer i alla bolag Du kommer att ingå i Accounting-avdelningen inom Finance och rapporterar till CFO för Jula AB-koncernen. Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Vi söker dig som har: Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller annan relevant akademisk examen Yrkeserfarenhet inom Redovisningsområdet, både för legala enheter och koncern – meriterande med erfarenhet av koncernredovisning med bolag i flera länder Tidigare ledarerfarenhet, meriterande med erfarenhet av landsöverskridande chefskap. God IT/systemvana, meriterande med kunskaper inom M3, Medius Du behärskar engelska väl i både tal och skrift då du kommer att samarbeta med kollegor på Julas alla marknader Det här är du som person För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara flexibel, engagerad och nyfiken. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp, är initiativrik och kan omsätta idé till verklighet för att hitta lösningar. Du jobbar strukturerat och metodiskt för att slutföra det du påbörjat. Du trivs när du får påverka och driva arbetet framåt inom ditt uppdrag och har förmågan att kommunicera resultat på ett tydligt sätt. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning, med placering på huvudkontoret i Skara. Viss del av arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt. Sista ansökningsdag för tjänsten 20 oktober. Varmt välkommen med din ansökan!

1 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Redovisningsansvarig till Probitas
Performiq AB
Ekonomi- och finanschefer

Tjänstebeskrivning & erbjudande Probitas AB äger och förvaltar fastigheter i Stockholms innerstad. Vi är ett entreprenöriellt företag som är drivande, långsiktiga och med en stabil ägare. Vi sitter i fina lokaler i centrala Stockholm och äger 14 fastigheter i form av kontor, hotell, äldreomsorg och bostäder i Stockholms innerstad. Nu söker vi en Redovisningsansvarig som kommer ansvara för koncernens redovisning. Ansvarsområden: • Leda och ansvara för Probitas redovisningsfunktion • Ansvara för bokslutet och sköta kommunikationen med revisorer. • Upprätta årsredovisningar och koncernredovisning • Upprätta projektrapport för våra fastighetsprojekt • Hantera anläggningsregistret och utföra avstämningar. • Ansvara för hela attestflödet och intern kontroll. • Se till att skatter och moms betalas i tid. • Ledning och styrning av en redovisningsekonom som arbetar operativt med bokföringen. • Stödja ekonomer som arbetar i andra bolag i koncernen. • Sköta redovisningen för vårt värdepappersbolag, en liten stiftelse Hos oss kommer du få användning för dina kunskaper inom koncernredovisning och årsredovisning i en tjänst med som kräver att du är systemkunnig och har mycket goda kunskaper i Excel. Vi erbjuder dig en tjänst på ett företag som investerar långsiktigt i fastigheter, som är stabila med låg belåningsgrad och låg personalomsättning. Probitas AB ägs av Immanuelskyrkans församling som tar ett samhällsansvar och samtidigt arbetar för god värdetillväxt med en låg risk. Personprofil Vi söker dig som är proaktiv i ditt sätt att arbeta för att hantera bokslut och deadlines. Du är duktig på att strukturera din tillvaro och behålla fokus där du självständigt kan navigera genom olika arbetsmoment, samtidigt som du har en prestigelös inställning som gör att du är lätt att samarbeta med. Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet som redovisningsansvarig eller som ekonomichef i ett mindre företag. Vi ser gärna att du tidigare arbetat som revisor eller bolagsansvarig. Det är meriterande om du har arbetat på fastighetsbolag. Övrigt Start: Omgående enligt ök Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider, flextid Plats: Tulegatan 4, Stockholm PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på [email protected] alt. 072-157 27 76. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Företagspresentation Probitas AB äger och förvaltar fastigheter i Stockholms innerstad. Namnet Probitas betyder hederlighet, vilket är ett av företagets ledord. De andra är omtanke, nöjda hyresgäster och skapa värde. Fastighetsinnehaven uppgår till en yta av ca 90 000 kvm. Bolagskoncernen Probitas är verksam inom affärsområdena fastigheter, hotell, äldrevård och värdepapper. Bolagskoncernen ägs till 100% av Immanuelskyrkan och syftet är att skapa en delfinansiering till Immanuelskyrkans verksamhet. Bolagskoncernens tillgångar består huvudsakligen av de fastigheter som Probitas AB äger och alla koncernens verksamheter bedrivs i egna fastigheter. Tillgångarna i finansiella instrument ägs av Immanuelskyrkan direkt men förvaltas av bolagskoncernen. Vi har cirka 180 anställda varav ca 150 i Probitaskoncernen och de flesta anställda jobbar inom hotellverksamheten (ca 70 st) och äldrevården (ca 60 st).

1 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Redovisningschef och verksamhetsledare inom outsourcing!

Om bolaget och tjänstenEffEK AB är en helhetsleverantör inom ekonomitjänster med ett särskilt fokus mot organisationer inom den ideella sektorn. Med tjänster inom ekonomi, redovisning, lön och ekonomistyrning hjälper de organisationermed en helhetslösning inom ekonomiområdet.Här finns möjligheten att jobba brett med komplexa ekonomifrågor mot en spännande och unik inriktning. Effek AB är ett tidigare familjeägt bolag som numera ingår i den växande och prisbelöntaKlara Consulting-koncernen. Bolaget agerar som enhetlig ekonomifunktion för deras kunder och består idag av ett team på12 erfarna konsulter. Kundportföljen är specialiserad mot ideella föreningar såsom bland annatfackförbund, A-kassor &EU finansierad verksamhet - vilket ger de en utmärkandeposition inom en stor och mångfacetterad sektor. Inom kort kommer bolaget flytta in i lokalernatillsammans med Klara Consulting i centrala Stockholm. Du kommer alltså tillhöra en stor koncern med omkring 400 medarbetare där EffEk bidrar med kunskap i detta värdefullasegment. Som anställd i Klara Consulting-koncernenfår du inte bara en stor koncern i ryggen utan du får också bli en del av en stor gemenskap med tillhörande aktiviteter och kunskapsutbyte! Är du en vass ekonom och har samtidigt ett intresse för samhällsfrågor?Missa då inte denna sällsynta utmaning! En bred roll med stora möjligheter att påverka bolagets utveckling Stor frihet under ansvar En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm Arbetsuppgifter I denna tjänst kommer du få en nyckelroll i teamet och agera ansvarig för ekonomifunktionen för ett antalstörre kunder. Du kommerbåde få jobba med redovisningens mer avancerade delar, med kvalitetssäkring och medframtagande av rapporter. Ett stort fokus i rollen kommer också vara att utveckla och samordna processer för att effektivisera arbetet. I samband med detta kommer du få samordna medarbetarnas ochkonsulternasarbete, i enledande och mycket inflytelserik roll.Här finns inte bara möjligheten att få jobba med kvalificerat ekonomiarbete, utan detta ärockså en roll för dig som villpåverka och bidra till bolagets fortsattautveckling. Exempel på arbetsuppgifter: Samordna/ arbetsleda personal och konsulter Utveckla och samordna processer Ansvara för ochkvalitetssäkra månadsbokslut Månadsrapportering Budgetarbete Beräkningar, analyser och framtagande av rapporter Bokslut ochårsredovisning Inkomstdeklaration Har du kansketidigare arbetat som interim ekonomichef men är intresserad av en anställning i liknande utformning? Då kan denna roll vara något för dig! Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en person som kombinerar ett starkt analytiskt sinne med förmågan att både se helheten och detaljerna i arbetet.Du är en doer som inte drar dig för att ta tag i uppgifter och få saker gjorda. Samtidigt är du ödmjuk och prestigelös, vilket innebär att du alltid sätter teamets och företagets framgång i första rummet. Ditt kommunikativa sätt gör att du kan förmedla idéer och information på ett tydligt och effektivt sätt. Vi söker dig som: Har en universitetsutbildning inom ekonomi Erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisningens hela flöden Hanterar såvälK2 som K3 regelverk Har minst 5 års erfarenhet från kvalificerat arbete inom redovisning och skatt Har fallenhet för att sätta sig in i nya system och regelverk Är flytande i svenska och engelska Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av systemen Fortnox, Oxeed, Capego och/ellerWolters Kluwer Skatt Har ett intresse för samhällsfrågor Sök tjänsten idag och få chansen att utvecklas i en bred och ansvarstagande roll med stora möjligheter att påverka! Praktisk information Start: Vinter 2024/2025 Placering: Stockholm, hybrid Anställningsform: Heltid Lön: Fast enligt överenskommelse I samband med rekryteringsprocessen kan kunskaps-och personlighetstest komma att användas. Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på [email protected]

30 september 2024
Sista ansökan:
19 mars 2025
Driftig Bolagsansvarig till Astor Group
Vindex AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du redo för en spännande resa i ett snabbväxande bolag med åtta bolag i koncernen? Vi på Vindex söker just nu en Bolagsansvarig/Redovisningsansvarig till Astor Group. Rekryteringsprocessen sköts av oss på Vindex medan anställning erbjuds direkt hos Astor Group. I rollen kommer du att få vara med att driva bolaget framåt samt ansvara för redovisningen i fem av koncernens bolag. På Astor Group har du chans att välja om du vill arbeta mycket hemifrån eller på ett av deras tre kontor norr om Stockholm. Placering: Kontor finns i Kista, Upplands Väsby & Uppsala Huvudsakliga arbetsuppgifter Utförande och ansvar över löpande redovisning och bokföring Betalningar Kontoavstämningar Månads-, kvartals och årsbokslut enligt K3 inkl årsredovisning Moms- och skattedeklarationer Rapportering månad-, kvartal och år Lönehantering för 40-50 personer Ständigt arbeta för att förbättra nuvarande processer och rutiner Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av redovisningsarbete enligt K3-regelverket. Har du tidigare arbetat även med löner så är det meriterande men inget krav. Du har goda kunskaper om hela redovisningsprocessen och om de lagar och regelverk som finns. Dessutom kommunicerar du flytande på svenska och engelska, i tal och skrift. Är du en självständig person med skinn på näsan som är van att driva frågor och processer framåt så är du klippt och skuren för den här rollen. Då bolaget är och kommer att vara i en stor tillväxtfas så värderas noggrannhet och ambition stort. Om Astor Group Scandinavian Astor Group är en svensk industri- och försvarskoncern. Koncernen har två affärsområden: Astor Tech och Astor Industries. Astor Tech säljer färdiga produkter direkt till slutkunder, såsom försvarsmakten och deras materialadministration. Astor Industry agerar som underleverantör till försvarsindustrin och andra industrier såsom varvs- och verkstadsindustrin. Läs mer på: https://astorgroup.se/ Sök rollen idag! Passar denna roll dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SBRA2664. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Beijer ([email protected], 070-955 06 57) vid fler funderingar kring rollen. Om Vindex Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningskonsult? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

24 september 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Head of Business Control till Selecta
Selecta AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du en erfaren och analytisk ledare inom Business Control som söker nästa utmaning i karriären? Vill du vara en del av ett företag som är branschledande inom premiumprodukter och skräddarsydda lösningar, och som befinner sig i en spännande tillväxtfas med satsningar på nya foodtech-lösningar? Då kan rollen som Head of Business Control på Selecta vara din nästa stora möjlighet! Som Head of Business Control hos oss får du inte bara möjligheten att leda och utveckla controllerfunktionen, påverka strategiska beslut och coacha ett engagerat team – du får också chansen att vara en del av en resa där du aktivt kan påverka företagets framtida framgångar. Du kommer att spela en central roll i vår fortsatta tillväxt, bidra till utvecklingen av innovativa lösningar och stärka vår position som en av de främsta aktörerna i Europa. Din roll: Utveckla och bygga upp controllerfunktionen för att stötta vår affärsstrategi Arbeta nära ledningsgruppen och vara en viktig rådgivare i finansiella frågor Leda och coacha ett team av controllers, samt skapa förutsättningar för deras utveckling Ansvara för managementrapportering till styrelse och ledning Identifiera och analysera trender samt utveckla verktyg för att optimera nyckeltal och lönsamhet Samarbeta tätt med sälj- och marknadsteamen för att maximera intäkter och resultat Vi söker dig som: Har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande Har minst 6-7 års relevant erfarenhet inom Business Control och analys Har ett väl utvecklat affärssinne och en erfarenhet från FMCG eller annan bransch liknande Selecta. Är van vid att leda och utveckla team samt att driva förändring Har djupa kunskaper i Excel och erfarenhet av avancerad analys samt vana att arbeta med stora datamängder Är en stark och trygg ledare med förmåga att presentera ekonomisk information på ett tydligt och inspirerande sätt, både för interna och externa intressenter Är analytisk och proaktiv, med förmåga att snabbt identifiera förbättringsmöjligheter Har flytande engelska-kunskaper Är en van användare av och kravställare på BI- och budgeteringssystem Trivs i ett företag med högt tempo och korta beslutsvägar. Varför Selecta? Hos oss får du inte bara möjligheten att vara en del av ett dynamiskt och internationellt företag, du får även tillgång till flera attraktiva förmåner: Friskvårdsbidrag och tillgång till Benify förmånsportal Rabatterade luncher och tillgång till högkvalitativ mat och dryck på kontoret Möjlighet att njuta av vårt fantastiska kaffe, varje dag! Om Selecta: Selecta är ett av Europas ledande företag inom innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar. Med vår närvaro i 16 länder och över 400 medarbetare i Sverige, erbjuder vi premiumprodukter från världens mest kända varumärken. Vårt uppdrag är enkelt: Att sprida glädje och skapa minnesvärda stunder för alla de vi når. Läs mer om oss på www.selecta.se. Låter det som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan idag! Sista ansökningsdag är 18 oktober 2024, men vänta inte – vi behandlar ansökningar löpande. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Sara Tamadon Nejad på [email protected].

24 september 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Redovisningschef till APCOA
Vindex AB
Ekonomi- och finanschefer

Har du flera års erfarenhet inom redovisning samt en god ledarskapsförmåga och vill anta en ny utmaning i din karriär? Vi på Vindex söker nu efter en Redovisningschef till vår kund APCOA. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen i det svenska bolaget och arbeta proaktivt med IT- och systemlösningar. Du rapporterar till Finance Director i Sverige. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos APCOA. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kvalitetssäkra det löpande arbetet Rapportering till moderbolag i Tyskland Säkerställa balansräkningen samt vara delaktig i likviditetsprognoser Upprättande av årsredovisning enligt K3 Utveckla arbetssätt och processer i bolaget Säkerställa att aktuella regelverk och riktlinjer efterlevs Personalansvar för ett team om 5 personer Säkerställa och skapa rutiner för redovisning i samband med lansering av nya produkter Erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller motsvarande utbildning inom ekonomi och flera års arbetslivserfarenhet från redovisning enligt K3-regelverket. Rollen är dynamisk och kräver att du är en ordningsam samt lösningsorienterad person med intresse och kunskap om system och IT-lösningar. Företaget arbetar i systemet Business Central så det är meriterande om du tidigare arbetat i systemet. Då rapportering sker till Tyskland är du flytande i både svenska som engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Du har en stark vilja att lära dig nya saker och driva ditt team framåt för att ständigt förbättra och kvalitetssäkra bolagets processer. Kommunikation och pålitlighet är två ord som värdesätts i denna roll då APCOA har en stark företagskultur och arbetar för mångfald och inkludering. I ditt arbete engageras du av att ta en ansvarstagande roll och att bidra till en ständig tillväxt. Om APCOA APCOA är en ledande aktör inom parkering och mobilitetslösningar i Sverige och omsätter ca 1 miljard SEK. Företaget erbjuder innovativa tjänster för att förbättra parkeringsupplevelsen för både privatpersoner och företag. Med fokus på hållbarhet och digitalisering arbetar APCOA aktivt med att minska miljöpåverkan genom initiativ som elbilsladdning och digitala parkeringslösningar. De har sitt huvudkontor i Tyskland och verkar till 11 EU-länder. Om du är intresserad av rollen! Denna rekrytering sker i samarbete med Vindex AB. Är du den vi söker? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SJRC2663.Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson ([email protected], 070-556 71 87) vid fler funderingar kring rollen. Om Vindex Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, Ekonomichefer, Controllerchefer, Business Controllers, Redovisningschefer, Koncernredovisningsekonomer, Redovisningsekonomer samt Lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som Redovisningschef? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

23 september 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Redovisningsansvarig till kund i nordvästra Skåne
SJR in Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

Just nu hjälper vi en av våra kunder att få in en person som kan ta övergripande ansvar för redovisningsavdelningen Om tjänsten Detta är ett längre konsultuppdrag där du kommer att gå in och stötta verksamheten och ha ett övergripande ansvar för redovisningen. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam men det ingår inte personalansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för; - Månads- och årsbokslut - Redovisning av moms och skatt - Lagerredovisning - Rapporter till SCB - Rapportering till koncernen Lämplig bakgrund Du har mest troligt en eftergymnasial utbildning, antingen från universitet eller från yrkeshögskola. Allra viktigast är att du har erfarenhet och har arbetat minst 4 år med kvalificerat redovisningsarbete. Du är van vid bokslutsdeadlines och att det kan bli intensiva dagar vid bokslutsarbete månatligen. Du har god systemförståelse och kan sätta dig in i ekonomisystem på ett smidigt sätt. Meriterande om du har varit med i implementeringsprojekt av nytt ekonomisystem. Du är uppdaterad inom gällande lagar och regler inom redovisning och har du arbetat enligt IFRS och/eller K3 regelverket så är det meriterande. Personliga egenskaper Du har ett analytiskt förhållningssätt och är strukturerad i din arbetsmetod. Du ser eventuella förbättringar och strävar hela tiden efter att arbeta på bästa sätt. Som konsult har du stor fördel av att vara prestigelös, anpassningsbar och samarbetsorienterad. Du är kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Lindgren 070-4715913. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-10-18. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

19 september 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024