REDOVISNINGSANSVARIG - Gislaved Folie AB

Med rötterna i den småländska myllan började vår historia redan 1893 när bröderna Gislow startade Gummifabriken i Gislaved. Tack vare att Nissan, med sin kraftresurs, flöt genom orten kunde man starta det som skulle bli en framgångsrik industriproduktion av polymera produkter. I mer än 75 år har vi nu tillverkat plastfolier som på många sätt har bidragit till att skapa färg, form och funktion i vår omgivning. Under alla dessa år har vi strävat efter att tillfredsställa våra kunders behov av specifika lösningar, samtidig som vi alltid haft fokus på hög kvalitet och miljöanpassad produktion. Idag har vi 120 anställda i bolaget och en årlig omsättning på ca 340 MSEK. I Gislaved finns vårt huvudkontor samt utveckling och produktion. Av den totala försäljningen i bolaget, går 2/3 till export, främst i Europa och Asien. Sedan 2007 ägs vi av SURTECO SE, ett tyskt börsnoterat bolag. www.gislavedfolie.se Gislaved Folie är i en spännande förändrings- och tillväxtfas! Nu finns chansen att bli en del av koncernen som ses som en världsledande aktör inom produktion av folier kopplat till våra fyra affärsområden Marin/Dekor, Möbel, Industri och Väveri. Följ med! Här arbetar du i en internationell koncern med kunskap, vilja och förmåga som starka ledord. I rollen som Redovisningsansvarig får du en nyckelroll i ett härligt team där du tar ett helhetsansvar för den löpande redovisningen och boksluten. Du arbetar nära och rapporterar till Business Controller som med sin långa och breda erfarenhet också utgår från HQ i Gislaved. Övriga kollegor i teamet arbetar med bl a kund- & leverantörsreskontra, lönefrågor & HR osv. Hos oss händer det mycket och tempot är under perioder ganska högt kopplat till deadlines osv. Det är därför avgörande för oss att vi alla arbetar med samma ambition - en prestigelös och transparent kultur med hög trivsel. Vi erbjuder en stabil anställning och en spännande och varierad tjänst med goda möjligheter till utveckling för rätt person inom en internationell koncern i tillväxt! Prioriterade arbetsuppgifter och ansvarsområden; • Löpande redovisning med månadsavstämning • Månadsbokslut & Årsbokslut med årsredovisning inkl deklaration • Löpande rapportering till koncernen • Lagerstängning och kontroll mot lager • Samordnare i bolagets budgetprocess • Bistå controller med analyser och övriga rapporter • Huvudkontakt i samarbete med vår revisionsbyrå, skatteverket etc. DIN PROFIL Vi söker dig med bakgrund inom ekonomi, gärna med några års erfarenhet av bokslutsarbete. Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande, liksom tidigare arbete som redovisningskonsult eller liknande. Struktur, noggrannhet och analytisk förmåga är viktiga egenskaper, men vi uppskattar också en stark drivkraft för att samarbeta prestigelöst och engagerat med alla delar av verksamheten och kollegorna. Du bidrar med din kompetens för att hitta lösningar och driva utvecklingen framåt, och din förmåga att kommunicera effektivt är avgörande. Du är bekant med affärssystem och hanterar Excel väl. Goda kunskaper i engelska är viktigt. Välkommen med din ansökan! KONTAKT I denna rekrytering samarbetar Gislaved Folie AB med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Vi räknar med påbörja urvalet under vecka 18. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under processens gång till 0708-941101.

16 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Redovisningschef till NEW YORKER i Malmö

Med över 1200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Drivs du av att utveckla dina medarbetare? Är du en person som står för tryggheten i att redovisning och resultatuppföljning fungerar? Gillar du att arbeta i en familjär miljö präglad av både operativa och strategiska frågor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig. Till New Yorkers huvudkontor för den nordiska verksamheten i Malmö söker vi en Redovisningschef. I rollen har du personalansvar för 10 engagerade medarbetare och ni arbetar tillsammans på det moderna huvudkontoret i Malmö. Du rapporterar till Manager Finance and Administration och ingår i ledningsgruppen. Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter: • Stöd och support till medarbetare på ekonomiavdelningen • Utbildning och utveckling av medarbetare • Ansvar för interna och externa månads-, kvartals och årsbokslut • Säkerställa efterlevnad av koncernens finansiella rapporteringsriktlinjer • Ansvar för bolagets skatte- och affärsfrågor samt upprättande av deklarationer • Driva och utveckla system, processer och digitala rutiner • Kontakt för externa tjänster såsom revisorer och skattekonsulter Vem söker vi? För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har arbetat med liknande arbetsuppgifter i flera år. Du har erfarenhet av ledarskap och brinner för att se dina medarbetare växa och utvecklas. Du har även ansvarat för att sammanställa bokslut, nyckeltal och ekonomiska styrdokument i en internationell koncern. Personen vi söker har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser även att du har goda systemkunskaper, både från ERP system och Excel. Din personlighet är en framgångsfaktor. Du är en ansvarstagande person med stort engagemang i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och drivs av att lösa problem som uppstår för att nå deadlines. Vidare har du en pedagogisk ådra, har lätt för att kommunicera över gränserna och har god förståelse för verksamheten. Du har en god analytisk förmåga och är organiserad och strukturerad. Hur gör jag nu? I denna rekrytering samarbetar New Yorker med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Bennet på 0703–755075 eller [email protected] alternativt Sandra Grudemo på 0702–332270 eller [email protected].

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Redovisningsansvarig till Familjebostäder i Göteborg!

På Familjebostäder tar vi inte bara omsorgsfullt hand om våra drygt 20 000 bostäder, vi erbjuder även ett bekvämt och bekymmersfritt boende med hög grad av service! Dessutom bidrar vårt arbete och olika satsningar till Göteborgs Stads utveckling. Vi söker därför dig som tycker om vårt uppdrag och vår vision; Vi skapar morgondagens hem - tryggt, trivsamt och klimatvänligt, tillsammans med göteborgarna. Om rollen Som redovisningsansvarig har du ett funktionsansvar för redovisningen och säkerställandet av en korrekt redovisning och rapportering enligt lagstiftning och bolagets och koncernens riktlinjer och policys. Du leder och driver avdelningens operativa arbete inom redovisningsfunktionen och samordnar redovisningsgruppen i arbetet men du innehar inte personalansvaret. Gruppen består av 6 personer. Du I rollen ansvarar du för: • Att leda och fördela arbetet med löpande bokföring, bokslut och årsredovisning. • Ändamålsenlig redovisningsstruktur, projektredovisning och fakturahantering. • Uppdatering av riktlinjer och systemstöd. • Att tillsammans med gruppen vidareutveckla och säkerställa effektiva och kvalitetssäkrade ekonomiprocesser och system över tid. Du arbetar också operativt i ekonomiprocesserna och är medarbetarnas stöd i frågeställningar. Bolaget har delegerat ansvar för ekonomiska transaktioner till verksamheten och du kommer därför att samverka med olika delar av bolaget men också med andra grupper inom avdelningen, controllers, hyresadministration och inköp för bästa leverans i ekonomiprocesserna. Du är bolagets representant i samverkansgrupper inom området i koncernen. Redovisningsgruppen ingår i ekonomiavdelningen och din närmaste chef är ekonomichef. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • En högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning • Erfarenhet av att jobba med redovisning och rapportering i större organisationer med fastighetstillgångar. • Erfarenhet av större affärssystem och hur de stödjer de ekonomiska processerna. • Erfarenhet av att leda team mot uppsatt mål och trivs i en ansvarsfull roll. • erfarenhet av och kunskap i att driva utveckling av ekonomiska processer och säkra en god intern kontroll. Vidare behöver du trivas med att samarbeta med olika funktioner och personer som har olika kunskaper inom området och känna dig trygg i att synas och förmedla budskap inom området ute i verksamheten. Du har förmågan att inspirera andra och skapa sammanhållning och kan anpassa ditt budskap och kommunikation utifrån situation och målgrupp. Att lyssna på andra, förstå deras behov och vara mottaglig för synpunkter och skapa dialog genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Det faller naturligt för dig att sätta mål och nå resultat och du har ett utvecklat självledarskap. Du är också trygg i dig själv, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer samt tar välgrundade beslut även under press. Du arbetar systematiskt och strukturerat samt ser till att arbetet slutförs och reflekterar över vad som kan utvecklas och förbättras. Din ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Familjebostäder med Jurek Recruitment & Consulting AB. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner, [email protected]. Skicka in din ansökan genom länken i annonsen. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via epost. Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen görs det en bakgrundskontroll på slutkandidat. Om Familjebostäder Familjebostäder är utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag flera år i rad! Hos oss är stämningen trivsam och ambitionen hög. Vår värdegrund är PEPS och det innebär att vi på jobbet är positiva, engagerade, pålitliga och samspelta. Vi erbjuder ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett expansivt företag som tillhör Sveriges största bostadskoncern. Med fokus på att aktivt bidra till att Göteborg ska bli en jämlik och hållbar stad innebär det att du genom ditt jobb hos oss gör skillnad varje dag och därmed bidrar du till något som är viktigt på riktigt. Välkommen med din ansökan! Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ägs av Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Redovisningsansvarig till Båstad Kommun

Drivs du som redovisningsansvarig av att vara med att påverka, bygga upp och utveckla processer och rutiner? Då finns här en fin möjlighet för dig! Båstads kommun är en kommun på tillväxt som söker sin nästa redovisningsansvarig! Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningsansvarig ansvarar du för att kommunens redovisning är rättvisande och uppfyller lagar, riktlinjer och anvisningar. I uppdraget ingår att sammanställa del- och årsbokslut samt ansvara för att upprätta koncernbokslut. Du är kommunens expert i redovisningsfrågor och är därför en naturlig diskussionspartner och stöd i dessa frågor. Du har också ett övergripande systemansvar för ekonomisystemet och dess försystem. Du förväntas utveckla arbetssätt och processer inom redovisningsområdet samt delta i olika projekt. I rollen som redovisningsansvarig ingår även att hålla ihop arbetet med inrapportering av statistik, hantering av fakturaflöden, in och utbetalningar, likviditetsprognoser, rapportering av skatter och moms. Till din hjälp i arbetet har du två ekonomiadministratörer och en ekonom. Du rapporterar till kommunens ekonomichef. Vi söker dig som har • Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med redovisning. • Erfarenhet från kommun, offentlig förvaltning alternativt större privatägt bolag • Bred kunskap inom ekonomi och redovisning samt en förmåga att inta ett helhetsperspektiv. • Förståelse för komplexa sammanhang och en god analytisk förmåga för att kunna bedöma och värdera ekonomisk information • God kompetens i Excel • Högskoleutbildning inom ekonomi, med inriktning mot redovisning, eller annan erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Meriterande med erfarenhet av systemadministration Personliga egenskaper Vi söker dig som är driven och utvecklingsorienterad. Du har en god analytisk förmåga och är noggrann och strukturerad. Du ska kunna kommunicera komplexa frågor på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både i tal och i skrift. Du tycker om att samarbeta, har social kompetens, är kommunikativ och har ett konsultativt förhållningssätt Om Båstads kommun Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. Ekonomiavdelningen tillhör kommunledningen och ansvar för ekonomistyrning, planering, uppföljning, finansiering, redovisning, löpande ekonomiadministration samt inköp och upphandling. Din ansökan Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid Start: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. I denna rekryteringsprocess samarbetar Båstad kommun med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Nandie Olsson på [email protected] eller Johan Friberg på [email protected].

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Redovisningsansvarig till Provobis Family Office, Göteborg

Provobis Family Office ägs av familjen Lundström och är ett aktivt investmentbolag som investerar i rörelsedrivande bolag och handlar med värdepapper. Vi äger aktier i både noterade och onoterade bolag och skapar aktieägarvärde genom långsiktigt ägande och tillförsel av kapital, kunskap och nätverk. Idag ingår Provobis Holding tillsammans med AM Brands och RCL Holding i Provobis Family Office och har intressen och äganden i en rad olika branscher. Vi letar efter en kompetent och självgående Redovisningsansvarig till det familjeägda investmentbolaget RCL Holding som är del av Provobis Family Office, beläget i centrala Göteborg. Som Redovisningsansvarig kommer du att arbeta nära Finance Manager Anton Melin och tillsammans kommer ni att driva redovisnings- och koncernredovisningsprocessen. Ditt ansvar inkluderar att stänga och säkerställa kvaliteten på boksluten för flera av koncernens bolag samt att upprätta koncernredovisning på olika nivåer inom bolagsstrukturen. Exempel på arbetsuppgifter: Säkerställa kvaliteten på månadsbokslutet Upprätta koncernredovisningar Delta i upprättande av inkomstdeklarationer och årsredovisningar Kommunicera med revisorer och andra rådgivare Driva digitalisering Upprätta ekonomihandbok Utveckla policyer och rutinbeskrivningar Hantera redovisningsfrågor Vi söker dig med genuint intresse för redovisning och rapportering som vill vara en del av ett spännande bolag. Vi tror att du har 3-5 års relevant erfarenhet från revision eller liknande roll, och det är meriterande om du har erfarenhet från koncernredovisning. Du ska ha en akademisk utbildning inom ekonomi. Som Redovisningsansvarig är du proaktiv och har förmågan att se vad som behöver göras samtidigt som du är till hjälp för dina kollegor vid behov. Du är noggrann, prestigelös och van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du tar ansvar för ditt arbete och din initiativkraft driver arbetet framåt. Du är anpassningsbar och har utmärkta kommunikationsfärdigheter som bidrar till utveckling och problemlösning. Dessutom är du intresserad av siffror och redovisningsfrågor och har förmågan att förklara komplexa samband på ett pedagogiskt sätt. I denna rekryteringsprocess samarbetar Provobis Holding med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta Pierre Sander på 0763-4134 411. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan via jerrie.se så snart som möjligt.

5 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Redovisningsansvarig till Probitas

Tjänstebeskrivning & erbjudande Probitas AB äger och förvaltar fastigheter i Stockholms innerstad. Vi är ett entreprenöriellt företag som är drivande, långsiktiga och med en stabil ägare. Vi sitter i fina lokaler i centrala Stockholm och äger 14 fastigheter i form av kontor, hotell, äldreomsorg och bostäder i Stockholms innerstad. Nu söker vi en Redovisningsansvarig som kommer ansvara för koncernens redovisning. Ansvarsområden: • Leda och ansvara för Probitas redovisningsfunktion • Ansvara för bokslutet och sköta kommunikationen med revisorer. • Upprätta årsredovisningar och koncernredovisning • Upprätta projektrapport för våra fastighetsprojekt • Hantera anläggningsregistret och utföra avstämningar. • Ansvara för hela attestflödet och intern kontroll. • Se till att skatter och moms betalas i tid. • Ledning och styrning av en redovisningsekonom som arbetar operativt med bokföringen. • Stödja ekonomer som arbetar i andra bolag i koncernen. • Sköta redovisningen för vårt värdepappersbolag, en liten stiftelse Hos oss kommer du få användning för dina kunskaper inom koncernredovisning och årsredovisning i en tjänst med som kräver att du är systemkunnig och har mycket goda kunskaper i Excel. Vi erbjuder dig en tjänst på ett företag som investerar långsiktigt i fastigheter, som är stabila med låg belåningsgrad och låg personalomsättning. Probitas AB ägs av Immanuelskyrkans församling som tar ett samhällsansvar och samtidigt arbetar för god värdetillväxt med en låg risk. Personprofil Vi söker dig som är proaktiv i ditt sätt att arbeta för att hantera bokslut och deadlines. Du är duktig på att strukturera din tillvaro och behålla fokus där du självständigt kan navigera genom olika arbetsmoment, samtidigt som du har en prestigelös inställning som gör att du är lätt att samarbeta med. Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet som redovisningsansvarig eller som ekonomichef i ett mindre företag. Vi ser gärna att du tidigare arbetat som revisor eller bolagsansvarig. Det är meriterande om du har arbetat på fastighetsbolag. Övrigt Start: Omgående enligt ök Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider, flextid Plats: Tulegatan 4, Stockholm PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på 072-157 27 76 alt. [email protected] Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Företagspresentation Probitas AB äger och förvaltar fastigheter i Stockholms innerstad. Namnet Probitas betyder hederlighet, vilket är ett av företagets ledord. De andra är omtanke, nöjda hyresgäster och skapa värde. Fastighetsinnehaven uppgår till en yta av ca 90 000 kvm. Bolagskoncernen Probitas är verksam inom affärsområdena fastigheter, hotell, äldrevård och värdepapper. Bolagskoncernen ägs till 100% av Immanuelskyrkan och syftet är att skapa en delfinansiering till Immanuelskyrkans verksamhet. Bolagskoncernens tillgångar består huvudsakligen av de fastigheter som Probitas AB äger och alla koncernens verksamheter bedrivs i egna fastigheter. Tillgångarna i finansiella instrument ägs av Immanuelskyrkan direkt men förvaltas av bolagskoncernen. Vi har cirka 180 anställda varav ca 150 i Probitaskoncernen och de flesta anställda jobbar inom hotellverksamheten (ca 70 st) och äldrevården (ca 60 st).

4 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Senior Redovisningschef till ALD Automotive | LeasePlan

Varför ALD Automotive | LeasePlan? Vi har över 3,3 miljoner fordon som hanteras i mer än 44 länder och erbjuder fullservice leasing, flexibla prenumerationstjänster, vagnparkshanteringstjänster och multimobilitetslösningar till bolag av alla storlekar samt privatpersoner. Genom att utnyttja vår unika position för att leda vägen till nettonoll och ytterligare forma den digitala omvandlingen av branschen så är vi väl positionerade för att möta våra kunders föränderliga mobilitetsbehov och förse dem med de lösningar som de behöver för att utvecklas framåt. På ALD Automotive | LeasePlan tror vi att vår framgång drivs av vårt engagemang för kundnöjdhet. Vårt team är dedikerat till att leverera innovativa lösningar och teknikbaserade tjänster som hjälper våra kunder att fokusera på sin dagliga verksamhet. Vi är engagerade i hållbar mobilitet och har gjort det till en central del av vår strategi. I allt vi gör vägleds vi av principerna om autenticitet, nyfikenhet, engagemang och samarbete. Vi strävar efter att främja en organisation som präglas av mångfald när det gäller människor och idéer, en organisation där alla kan trivas och vara sig själva, oavsett vem man är. Följ med oss på denna spännande resa när vi fortsätter att möjliggöra omvandlingen mot en storskalig användning av hållbar mobilitet och förse våra kunder med de lösningar som de behöver föratt lyckas. *ALD Automotive | LeasePlan kommer att byta namn till Ayvens i alla 44 länder senast 2025. Placering: Solna Om rollen I rollen som senior Redovisningschef hos ALD Automotive | LeasePlan jobbar du för att kvalitetssäkra bolagets redovisning och rapportering. Du leder och motiverar ett engagerat redovisningsteam som består av 6 personer varav samtliga rapporterar direkt till dig. LeasePlan kommer i början av 2025 att fusioneras med ALD Automotive och du kommer då bli ansvarig för redovisningen för det nya gemensamma bolaget som kommer heta Ayvens. Det finns en bra projektorganisation på plats som kommer genomföra sammanslagningen, och du kommer självklart deltaga i fusionsarbetet. Rollen som senior Redovisningschef inkluderar dessa ansvarsområden och arbetsuppgifter: Harmonisera och jobba fram nya processer och rutiner Leda, planera och kvalitetssäkra arbetet för redovisningsavdelningen såsom månads och årsbokslut Ansvara för den interna processen i samband med revision Ta ansvar för att upprätthålla bästa möjliga kvalitet i redovisningen med god intern kontroll och hög säkerhet Säkerställa att redovisningen följer ALD Automotive | LeasePlan-koncernens policys och svensk lagstiftning Om dig Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och redovisning eller motsvarande. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en chefsroll med personalansvar inom redovisning på ett bolag i en internationell koncernmiljö, samt har revisionsbakgrund. Det är en fördel om du har arbetserfarenhet från leasing. Du kommunicerar tydligt och effektivt på såväl svenska som engelska, i tal och skrift. Som person är du lugn och trygg i din kompetens och har en förmåga att leda ett team på ett strukturerat sätt. Du är noggrann och har ett organiserat och proaktivt arbetssätt. Du är engagerad i ditt arbete och planerar ständigt för att nå uppsatta mål och deadlines. Denna rekrytering sker i samarbete med Vindex AB. Är du den vi söker? Ansök via annonsen alternativt skicka ditt CV och ange referensnummer KDRC2565 till ansvarig rekryterare Stina Rydergård ([email protected] / 0737-893 818) eller Kajsa Dahlberg ([email protected] / 0735-251 270). Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! www.vindex.se

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Redovisningschef till välkänd kund i centrala Stockholm

Unik Möjlighet: Redovisningschef till välkänt företag i Stockholm Är du en inspirerande ledare med ett brinnande intresse för redovisning och ekonomi? Är du redo för en ny utmaning i din karriär? Då kan detta vara den perfekta rollen för dig. Vår kund, en framstående aktör belägen i centrala Stockholm, är på jakt efter en erfaren Redovisningschef till sitt dynamiska team. Denna roll erbjuder en unik möjlighet att inte bara leda och utveckla redovisningsavdelningen utan också att bidra till företagets fortsatta framgång. Start: April/MajHybridarbete: Du har möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Temp to Perm: Efter 6 månader som konsult övergår anställningen i en fast anställning hos kund. Din nya roll Som Redovisningschef kommer du att ha ett operativt fokus och hardet övergripande ansvaret för att leda redovisningsavdelningen, säkerställa att all ekonomisk rapportering är korrekt, effektiv och i enlighet med gällande lagstiftning. Ditt team består av 7 dedikerade medarbetare. Utöver ditt interna ansvar kommer du även att underhålla relationer med externa redovisningsbyråer globalt. Positionen inleds som ett sexmånaders konsultuppdrag, med mycket goda chanser till övergång i en fast anställning direkt hos kunden. Du kommer att rapportera till och ha ett tätt samarbete medbolagets CFO. I din roll kommer du att: Ta ansvar för att genomföra månads- och årsbokslut, samt hantera moms- och skatteredovisning. Använda din expertis för att sammanställa och analysera statistikuppgifter som stödjer företagets strategiska beslut. Initiera och leda processförbättringar vid behovsamt förändringsarbete för att maximera avdelningens effektivitet. Använda din förmåga att inspirera och utveckla ditt team, säkerställa att varje medlem är engagerad och växer professionellt. Arbeta i affärssystemet Deltek/Maconomy. För att blomstra i denna roll, bör du ha: Gedigen erfarenhet inom redovisning, minst 7-15 års arbete på en redovisningsavdelning samt tidigare ledarerfarenheter. Förmåga att kunna implementera förbättringar och optimeringsprocesser inom redovisningsområdet. En stark ledarskapsprofil som återspeglar integritet, struktur, och noggrannhet. Exceptionella samarbetsförmågor och en naturlig förmåga att agera som en prestigelös lagspelare. Utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska i tal och skrift. En proaktiv inställning till ditt arbete, med en förmåga att agera initiativrikt och självständigt. Det är extra meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Deltek/Maconomy Är du den drivna och erfarna Redovisningschef vi söker? Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Accounting Manager till Avis

Söker du en spännande roll med möjlighet att ta helhetsansvaret för redovisningen i Sverige i ett dynamiskt och ledande företag inom hyrbils branschen. Är du intresserad av att ta nästa steg i karriären i en internationell miljö? Vi söker en trygg och målinriktad Accounting manager som brinner för noggrannhet och kvalitet, någon som kan navigera i komplexa ekonomiska processer och säkerställa efterlevnad av local gaap. Hos Avis kommer du tillsammans med dedikerade kollegor att driva och utveckla arbetet löpande. Arbetsuppgifter Som Accounting manager hos oss kommer du stötta Finance Manager (placerat i Danmark) inom både redovisning och rapportering. Tillsammans med ett team på 2 kollegor kommer du att driva vår ekonomi framåt och säkerställa vår ständiga tillväxt. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Driva månads-, kvartals- och årsbokslut enligt lokal gaap • Upprätta lagstadgad rapportering, inklusive årsredovisning, skatte- och momsdeklarationer. • Följa och säkerställa efterlevnad av lokala bokföringsstandarder och stötta Finance Manager med intern kontroll. • Ad hoc analyser för att stötta affären • Ansvara för cashflow prognosen i nära samarbete med Treasury avdelningen • Förbereda och granska processer • Coacha teamet samt även stötta andra ekonomifunktioner Vem är du? För att trivas hos oss är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt bolag med stort eget ansvar. Som person är du noggrann, hjälpsam och prestigelös. Du trivs med att ta stort ansvar för ett brett område och är van att arbeta självständigt. Du har ett driv och en vilja att kunna göra skillnad med en god problemlösningsförmåga. Har du erfarenhet av att leda ett team är detta meriterande men viktigt att intresset finns. Du har en relevant universitetsutbildning och arbetslivserfarenhet från liknande roll som redovisningsansvarig eller redo att axla den rollen nu. Vi ser gärna att du har erfarenhet från internationell koncern med god erfarenhet av K3 regelverket då man ensam ansvarar för det (US Gaap är meriterande). Du har en stark analytisk förmåga och goda kunskaper i Excel samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du erbjuds Du erbjuds ett intressant och utvecklande arbete i en internationell koncern. Du kommer tillhöra ett dynamiskt företag med en stabil position på marknaden där det ges goda möjligheter till utveckling och karriär. Du är placerad i deras lokaler i Sundbyberg men det finns även möjligt till hybridarbete. I den här rekryteringen samarbetar Avis med Jurek Rekrytering och Bemanning. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta Marie Källström tel. 070-751 9343. Ansök på www.jurek.se. Om verksamheten Avis Budget is a trusted brand with a long history of innovation in the car rental industry and is one of the world´s top brands for customer loyalty, with a commitment to true convenience and exceptional service with the Avis human touch. The Avis brand operates across six continents via a network of over 5230 locations in 166 countries, through wholly-owned subsidiaries in 21 corporate countries complemented by licence arrangements in a further 145 countries. The Budget brand, serves customers across six continents, through more than 3,900 locations in 124 countries, including over 800 airports. These are predominantly franchise businesses with corporate operations in France, Germany, Spain, UK, Austria, Netherlands and Switzerland. Budget is an industry leader in providing vehicle rental services to value-conscious travellers worldwide. Where possible and for customer convenience, the Avis and Budget brands share the same rental locations at many airports, railway stations and other key locations across Europe. Zipcar is the world´s leading car sharing network with more than 775,000 members Avis Budget Group EMEA Ltd is owned by Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ: CAR), which operates and licenses the brands throughout the world. For more information, visit www.avis.com , www.budget-international.com or www.zipcar.com .

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
REDOVISNINGSANSVARIG TILL CUBEIA

Vill du arbeta som Redovisningsansvarig i ett dynamiskt bolag som präglas av entreprenörsanda? Är du redo för en ny spännande roll där du är med och sätter processer och rutiner för hela ekonomiflödet? Vi söker nu en engagerad Redovisningsansvarig till Cubeia – ett techbolag i framkant! Om företaget ”På Cubeia tillverkar vi spel & system för iGaming-industrin. Detta har varit vårt kärnfokus sedan vi startade 2007. Produktutveckling och teknologi ligger i vårt DNA och att se våra produkter användas av spelare över hela världen är vad vi lever för! Vi växer med våra kunder och är nyinflyttade vid Slussen i centrala Stockholm.” Här välkomnas du till en avslappnad och inkluderande företagskultur där kreativiteten får flöda och där varje medarbetare har en viktig del i verksamhetens fortsatta framgångar. Dina arbetsuppgifter Cubeia växer och söker nu sin nästa Redovisningsansvariga. I dagsläget sköts ekonomin av en person som kommer utöka sitt ansvarsområde i bolaget. Som Redovisningsansvarig på Cubeia kommer du få ett självständigt och övergripande ansvar för hela ekonomiflödet. Du kommer att vara högst delaktig i att sätta rutiner och processer för en långsiktig och välfungerande ekonomisk enhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: • Fakturahantering • Löpande redovisning • Avstämningar • Lönehantering • Månads- och årsbokslut • Årsredovisning • Kontakt med revisorer • Delaktig i prognos- och budgetarbete Arbetsuppgifterna som presenteras ovan utgör grunden för tjänsten, men andra delar kan tillkomma och möjligheterna för dig att påverka rollen är mycket goda. Din profil I rollen som Redovisningsansvarig på Cubeia söker vi dig som har mångårig praktisk erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. För att vara rätt person har du även förmågan att sätta dig in i verksamheten och dess komplexa flöden och utifrån det sätta de rutiner och processer som behövs för att få en välfungerande och effektiv ekonomifunktion. Har du tidigare arbetat med komplexa flöden i ett transaktionsintensivt internationellt bolag är detta starkt meriterande. Har du även ett särskilt intresse för IT och system är detta ett stort plus. Viktiga personliga egenskaper för rollen är att du är kommunikativ, nyfiken, positiv och framåt. Du trivs med att arbeta självständigt, har ett helhetsperspektiv och förmågan att driva fram nya lösningar och effektiviseringar. För att passa in i bolaget ser vi gärna att du är prestigelös och ödmjuk. Framgångsfaktorer • Tidigare erfarenhet av transaktionsintensivt bolag • Har ett helhetsperspektiv över det ekonomiska flödet • Helt självständig i ovan beskrivna arbetsuppgifter • Social och kommunikativ • Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid, 100% PLACERING: Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Gabriella Urban SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-30 Detta är en hyrrekrytering där du under provanställningen är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en fastanställning hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

28 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024