Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framför allt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. För våra kunder kommer du ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har flera års erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och kräver B-körkort. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är någon av orterna Motala, Linköping, Nyköping, Norrköping eller Västervik men arbete kan förekomma inom hela marknadsområdet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Låter detta spännande? Skicka då gärna din ansökan till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb. Urvalsprocessen sker löpande så sök redan idag. Tjänsten kan komma tillsättas innan senaste ansökningsdatum som är 2025-06-29. Kontakt Om du har frågor, kontakta leveranschef Daniel Klasson, 013-24 93 29 [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framför allt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. För våra kunder kommer du ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har flera års erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och kräver B-körkort. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är någon av orterna Motala, Linköping, Nyköping, Norrköping eller Västervik men arbete kan förekomma inom hela marknadsområdet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Låter detta spännande? Skicka då gärna din ansökan till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb. Urvalsprocessen sker löpande så sök redan idag. Tjänsten kan komma tillsättas innan senaste ansökningsdatum som är 2025-06-29. Kontakt Om du har frågor, kontakta leveranschef Daniel Klasson, 013-24 93 29 [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framför allt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. För våra kunder kommer du ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har flera års erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och kräver B-körkort. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är någon av orterna Motala, Linköping, Nyköping, Norrköping eller Västervik men arbete kan förekomma inom hela marknadsområdet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Låter detta spännande? Skicka då gärna din ansökan till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb. Urvalsprocessen sker löpande så sök redan idag. Tjänsten kan komma tillsättas innan senaste ansökningsdatum som är 2025-06-29. Kontakt Om du har frågor, kontakta leveranschef Daniel Klasson, 013-24 93 29 [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framför allt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. För våra kunder kommer du ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har flera års erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och kräver B-körkort. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är någon av orterna Motala, Linköping, Nyköping, Norrköping eller Västervik men arbete kan förekomma inom hela marknadsområdet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Låter detta spännande? Skicka då gärna din ansökan till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb. Urvalsprocessen sker löpande så sök redan idag. Tjänsten kan komma tillsättas innan senaste ansökningsdatum som är 2025-06-29. Kontakt Om du har frågor, kontakta leveranschef Daniel Klasson, 013-24 93 29 [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Junior ekonom med internationella ambitioner Är du i början av din karriär inom ekonomi och drömmer om en internationell framtid? Vi söker nu en junior ekonom till ett snabbväxande utbildningsföretag med verksamhet i bl.a. Luzern, Zürich, London, Malta och Stockholm. Denna tjänst är placerad på Malta, heltid, start snarast möjligt. Företaget präglas av en entreprenöriell anda, snabba beslutsvägar och en icke-hierarkisk kultur. Här får du möjlighet att arbeta nära ledningen, ta stort ansvar och bidra till viktiga affärsbeslut från dag ett. Om rollen Du börjar med grundläggande ekonomiuppgifter som: • Leverantörs- och kundreskontra • Bokslutsarbete (månad, kvartal, år) • Stöd inför revision Därefter utvecklas rollen mot: • P&L- och budgetanalyser • Rapportering till ledning • Processförbättringar och egna projekt i samarbete med andra avdelningar och kontor Din profil • Kandidatexamen eller master i ekonomi, finans eller liknande • Nyutexaminerad eller med några års erfarenhet • Flytande i engelska (ytterligare språk är meriterande) • Stark i Excel och intresse för analys och problemlösning • Initiativtagande, nyfiken och flexibel • EU-medborgare eller har rätt att arbeta inom EU Du kommer att arbeta i en internationell miljö med över 40 000 kollegor från 50+ länder. Rollen ger dig en brant utvecklingskurva och möjlighet att forma din egen karriärväg i flera länder. Övrigt • Flytthjälp erbjuds Ansökan Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: junekef0525 Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander [email protected] Observera att bakgrundskontroll och kreditupplysning genomförs på slutkandidater.
Meritmind i Jönköping är intresserade av att träffa dig som är nyfiken på att utforska nya karriärmöjligheter och som vill utvecklas vidare i din yrkesroll. Hos oss får du möjlighet att arbeta med varierande och utvecklande uppdrag i olika branscher, vilket ger dig en unik chans att bygga ett brett och imponerande CV. Vi värdesätter långsiktiga relationer och matchar dig med uppdrag som bäst passar din kompetens och dina karriärsmål. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill arbeta i en stimulerande och stödjande miljö, ser vi fram emot att träffa dig! Om rollen som ekonomikonsult Konsultrollen erbjuder dig stimulerande arbetsuppgifter där du får möjlighet att se olika typer av branscher och ekonomiavdelningar i mindre, medelstora och stora bolag och därmed utveckla din kompetens ytterligare. Vi tror att du har en stark inre drivkraft och alltid strävar efter att förbättra dina färdigheter och kunskaper inom området. Tillsammans med våra erfarna och duktiga konsultchefer och rekryteringskonsulter säkerställer vi att du får de resurser och det stöd du behöver för att trivas i ditt arbete. Vi erbjuder också regelbundna möten och sociala aktiviteter där du kan nätverka och utbyta erfarenheter med andra konsulter Roller och arbetsuppgifter Våra kunder söker ekonomer inom flertalet områden, som tex redovisningsekonom, business controller och ekonomichef. Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, minst på 2 år, och som har några, flera eller många års arbetslivserfarenhet inom området. I konsultrollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rätt person för rollen som ekonomikonsult hos Meritmind är noggrann, anpassningsbar, självgående, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och har god samarbetsförmåga och hög social kompetens. Förutom ett intressant jobb erbjuder Meritmind: En trygg anställning med fast lön både under och mellan uppdrag Kollektivavtal som säkerställer goda arbetsvillkor Friskvårdsbidrag för att stödja ditt välbefinnande Kompetensutveckling genom utbildningar, seminarier och workshops En personlig Konsultchef som följer och stöttar dig i din karriär Nätverksträffar och andra sociala aktiviteter för att stärka gemenskapen Kollegor med härlig stämning och mycket skratt! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill arbeta i en stimulerande och stödjande miljö, då ser vi fram emot din ansökan till Meritmind i Jönköping! Om Meritmind Meritmind är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsbolag inom ekonomiområdet. Med ett stort nätverk av skarpa ekonomikonsulter och träffsäkra rekryteringar hjälper Meritmind människor och företag att lyckas inom ekonomiområdet varje dag. 25 års erfarenhet har gjort oss till en ledstjärna - för verksamheter i behov av expertis och för ekonomer som värdesätter utveckling och omtanke. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås och Jönköping sysselsätter vi 350 personer och verkar över hela Sverige. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Madeleine Josefsson [email protected] Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!
Vill du jobba som redovisningsekonom i ett expanderande företag inom en framtidsbransch? Då erbjuder Holtab dig en utvecklande och omväxlande roll som redovisningsekonom i ett trevligt ekonomiteam. Dina arbetsuppgifter I rollen som redovisningsekonom kommer du att ha varierande arbetsuppgifter så som hantering av kund- och leverantörsreskontra samt upprättande och analyser av ekonomiska rapporter. Du kommer också att arbeta med likvidhantering och ekonomiska analyser. Budget, prognos och bokslutsarbete ingår också i dina uppgifter. På ekonomiavdelningen arbetare vi tillsammans för att säkerställa hög kvalité och effektivitet. Vi agerar både som stöd och bollplank till varandra men även till övriga inom Holtab i ekonomiska frågor. Om dig Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning, har du dessutom erfarenhet från liknande roll är det meriterande. Du har kunskaper inom redovisning och momsregler och är bekväm användare av IT system t ex MS office och affärssystem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du är noggrann, strukturerad och systematisk. Genom ditt engagemang och lösningsfokus bidrar du till avdelningens resultat. Sist men inte minst, på Holtab gillar vi att samarbeta och det gör du också. Det här erbjuder vi Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och med placering i Tingsryd med möjlighet att förlägga del av arbetat på distans. När du börjar hos oss kommer du att få en bra introduktion för att på bästa möjliga sätt komma in i arbetsuppgifterna och företaget. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. För oss är goda samhällsinsatser viktiga. Därför jobbar vi långsiktigt med olika samhällsprojekt, både lokalt och globalt. Vi har ett brett engagemang för hållbarhets- och mångfaldsfrågor och arbetar till exempel aktivt för att locka fler tjejer till elbranschen. Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025 Motiveringen som följde med utmärkelsen känns fin i både hjärta och mage: Holtab utmärker sig som en arbetsgivare genom att skapa en arbetsplats där medarbetarna känner sig betydelsefulla och värderade. De erbjuder inte bara en plattform för en meningsfull karriär, utan också ett engagerande arbetsklimat där samarbete och trivsel står i centrum. Om du söker en arbetsplats där ditt arbete är uppskattat och din professionella utveckling prioriterad, då är Holtab ett utmärkt val för ditt nästa karriärsteg. Vill du veta mer och ansöka Kontakta gärna rekryterande chef Viktor Sander på telefon nr 070- 301 38 09 alternativt personalchef Pernilla Sundén på telefon 070-148 00 30. Vi är nyfikna på dig och gör löpande urval vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt, men senast den 3 augusti
Colligo är vårdbemanningsföretaget som sedan 2015 vuxit sig till ett av de största bolagen i branschen. På Colligo värdesätter vi gemenskap och det har alltid varit en prioritering att vi arbetar för varandra, precis som vi arbetar för våra kunder och konsulter! Colligo är även ett av få företag i branschen som är kollektivavtalsanslutna, för att vi värnar om både din och våra konsulters villkor på arbetsplatsen. Vi har flera år i rad toppat listorna på bemanningsföretag som våra kunder är mest nöjda med, och vi vill gärna ha med dig på resan! Start sker i mitten av september eller enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter I rollen som redovisningsansvarig sköter du bokföringsprocessen från start till slut, där det huvudsakligen är hanteringen av månadsbokslut och årsbokslut med tillhörande administration samt stöd i kund- och levreskontra. Som redovisningsansvarig hos oss ingår även andra varierande uppgifter så som: - Kommunikation gentemot såväl externa som interna parter - Stöttar ledning i bokföringsfrågor - Stöttar ekonomiavdelningen i komplexa frågor Om dig Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad och kommunikativ. Du motiveras av eget ansvar och trivs med att göra det lilla extra för att bibehålla goda relationer. Vi vill att du sedan tidigare är trygg i dina kunskaper och har erfarenhet som redovisningsekonom och har ledarskapsegenskaper. Vi är ett företag under ständig tillväxt så för att trivas i vår omväxlande miljö så är det viktigt att du är driven samt trivs i en föränderlig och öppen kultur. Vi söker dig som ser lösningar snarare än problem! Vad erbjuder Colligo? Möjlighet till snabbt avancemang inom koncern, på sikt ser vi att vår framtida redovisningsekonom ansvarar för fler bolag inom koncernen för att på sikt få ett helhetsansvar för samtliga bolag. Utveckla och förfina dina kunskaper i att ansvara redovisningsprocessen från start till slut. Friskvårdstimme och företagsgym med möjlighet till gruppträning tillsammans med dina kollegor Vi sitter i fräscha lokaler centralt i Stockholm (Sveavägen 155) En härlig gemenskap mellan kollegor och chefer som värdesätter engagemang och att ha kul på jobbet Självklart är vi kollektivavtalsanslutna! Om Colligo Vårdkompetens Vi är ett ungt och nytänkande företag som erbjuder dig att följa med på en spännande resa. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i hela landet. Vi är idag 25 kontorsmedarbetare. Vår affärsidé är inriktad mot bemanning av läkare och sjuksköterskor runt om i hela landet! Övrigt Flexibel start. Tjänsten är på heltid måndag - fredag kl 08.00 - 17.00. Viss flexibilitet kring arbetstiderna finns. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, därför ber vi dig inkomma med din ansökan så snart som möjligt till [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Redovisningsekonom med helhetsansvar – från ax till limpa Är du en självgående redovisningsekonom som vill arbeta brett och ta ett helhetsansvar? Gillar du struktur, förbättringsarbete och att vara nära verksamheten? Då kan det här vara rollen för dig! Om rollen I den här rollen får du möjlighet att arbeta med hela redovisningsprocessen för ett av våra bolag – från löpande bokföring till årsbokslut, revision och årsredovisning. Du blir en nyckelperson i vårt ekonomiteam och arbetar tätt tillsammans med kollegor inom både redovisning, controlling och övriga delar av verksamheten. Utöver huvudansvaret för ett bolag kommer du också ha vissa ansvarsområden i andra bolag inom koncernen – vilket gör att du får en varierad och utvecklande vardag. Vi har nyligen implementerat Microsoft Dynamics 365 F&O som affärssystem och ser gärna att du är nyfiken och vill vara med och bidra till utveckling och effektivisering av våra arbetssätt. Dina arbetsuppgifter Löpande bokföring och kontoavstämningar Månads-, kvartals- och årsbokslut Rapportering, analys och uppföljning Årsredovisning och kontakt med revisorer Förbättring av processer, rutiner och interna kontroller Delaktighet i ekonomirelaterade projekt och systemutveckling Vem vi tror att du är Du är strukturerad, noggrann och har ett eget driv. Du gillar att jobba självständigt men också i samarbete med andra, och du trivs med att ha insyn och påverkan i många delar av ekonomiarbetet. Du tycker om att utveckla arbetssätt och vill gärna vara med och förbättra rutiner och flöden. Vi söker dig som har Flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete God förståelse för bokslutsarbete, årsredovisning och redovisningsprinciper Erfarenhet av att arbeta självständigt med redovisningsansvar Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Goda kunskaper i Excel Erfarenhet av Dynamics 365 eller liknande affärssystem är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vad du får hos oss Hos oss får du arbeta i en nordisk koncern med engagerade kollegor, korta beslutsvägar och stort eget ansvar. Du får möjlighet att vara med och påverka, bidra till förbättring och utvecklas i din roll – både på bredden och djupet. Vi finns i ett nybyggt kontor på Neptunigatan i centrala Malmö. Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en systemkunnig och lösningsorienterad Redovisningsekonom med erfarenhet av ERP-systemet NetSuite? Har du möjlighet att påbörja ett nytt konsultuppdrag med omgående start på heltid? Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget Vår kund verkar inom teknikbranschen och har sitt kontor i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter Du som konsult kommer att supportera övriga ekonomifunktionen. Dina arbetsuppgifter kommer att variera och bl.a. inkludera: • Löpande bokföring • Avstämningar • Bokslut • Momsrapportering • Likviditetsplanering Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet i rollen som Redovisningsekonom ax till limpa enligt K3, gärna tidigare i rollen som konsult. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom ERP-systemet Netsuite. Som person bör du vara strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös. Du kommer att utgöra ett viktigt stöd för den övriga ekonomifunktion, därför är det viktigt att du är ytterst serviceinriktad i ditt arbetssätt och kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Framgångsfaktorer • Flera års erfarenhet som konsult i rollen som Redovisningsekonom • Goda kunskaper inom ERP-systemet Netsuite är mycket meriterande • Strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Omgående OMFATTNING: Heltid PLACERING: Södra Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Sara Westin-James 072 - 215 15 34 SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-06-30 Tjänsten är en hyra där du kommer att bli anställd av oss på Resultat och uthyrd till kund. Låter detta som något för dig? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Westin-James på 072 - 215 15 34.
Välj ett jobb för att visa detaljer