Redovisningskonsult

Sök bland 114 lediga jobb som Redovisningskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningskonsult till Allians Revision & Redovisning
OIO Väst AB
Redovisningsekonomer

Om tjänsten Vi söker dig som är en erfaren redovisningskonsult och som vill ha en roll med stort ansvar, variation och möjlighet att påverka både din egen och byråns utveckling. Bolaget växer tillsammans med kunderna och söker dig som vill vara med på resan. Kanske har du varit redovisningskonsult i ett par år och känner dig redo för något nytt – mer ansvar, mer kundstrategi, mer inflytande? Du kommer att arbeta i ett mindre team där du ansvarar för egna kunduppdrag och fungerar som rådgivare till företagare, men även bollplank för juniora kollegor. Många av företagets kunder är ägarledda bolag med entreprenörer som värdesätter personlig kontakt och bred ekonomisk kompetens. Uppdragen är varierande och kombinerar ofta redovisning med revision, där du i samarbete med kollegorna i revisionsgruppen leder redovisningsarbetet från start till mål. Vi ser gärna att du trivs i rollen som rådgivare, har ett gott systemintresse och uppskattar att skapa långsiktiga kundrelationer – ofta med både fysisk och telefonbaserad kontakt. Om vår partner Allians är en etablerad revisions- och redovisningsbyrå i Stockholm och en av grundarna av koncernen CEDRA – tillsammans med bland annat Frejs, Qrev, Crowe Osborne och RSM Göteborg. Inom koncernen drivs varje bolag som självständig enhet, men med gemensamma satsningar på IT, cybersäkerhet, AI, automatisering och utbildning. Hos Allians arbetar cirka 50 personer med varierande bakgrund och kompetens. Kulturen präglas av hög professionalism kombinerat med balans i livet. Här arbetar seniora konsulter sida vid sida med nyexaminerade YH-studenter i en öppen och hjälpsam miljö. Vi tror på långsiktig utveckling, individuell frihet och tydlighet i ansvar – och vi försöker aktivt undvika övertidskultur. Under de intensiva vårmånaderna stöttar vi varandra i team och jobbar smart tillsammans. Vi erbjuder bland annat: 3h intern utbildning/månad Minst 20h extern utbildning per år Massage på kontoret Friskvårdsbidrag 5000 kr Hälsokontroller vartannat år Familjedagar Gemensamma aktiviteter (kickoff, Alliansdagar, sportevent m.m.) Vi söker dig som Har 3 års erfarenhet från redovisningsbyrå Har relevant ekonomisk utbildning på YH- eller universitetsnivå Självständigt kan driva redovisningsuppdrag och ha kundansvar Trivs i en miljö där du både leder andra och själv tar stort ansvar Är van vid Fortnox, Capego eller liknande system Är kommunikativ, relationsskapande och trygg i din roll Meriterande: Erfarenhet av koncernredovisning Auktorisation (ej krav) SRF/FAR-certifiering Intresse för system, utbildning eller specialistroller (ex. IFRS, CFO-uppdrag) Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Du erbjuds flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid och stora möjligheter till utveckling inom ramen för dina intressen – oavsett om det handlar om ledarskap, specialistroller eller framtida kundnära CFO-uppdrag. Övrig information Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till hemarbete och att själv styra din vardag Placering: Veddestabron 14, Järfälla. Möjlighet att sitta på Renstiernas gata på Söder finns också (redovisningsgruppen sitter dock inte här) Start: Hösten 2025, flexibelt med hänsyn till uppsägningstid Kontaktperson: Dino Segetalo – [email protected] Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Junior rådgivare ekonomi / Redovisningskonsult, Oskarshamn
Ludvig & Co AB
Redovisningsekonomer

Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med över 1000 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Junior rådgivare ekonomi kommer du, i nära samarbete med dina kollegor i teamet, att hjälpa våra kunder inom alla branscher med: Löpande redovisning. Avstämningar. Förberedande av bokslut. Inkomstdeklarationer. På vårt kontor i Oskarshamn blir du en del av ett engagerat och dynamiskt team som värdesätter gott samarbete och att ha roligt på jobbet. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Du har mig Sanna Segergren, som din närmaste chef.   Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss: Akademisk examen inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Meriterande är tidigare erfarenhet från ekonomi eller att du planerar att gå de kurser som Srf kräver för att bli auktoriserad redovisningskonsult. Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och  vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Rådgivare ekonomi / Redovisningskonsult, Norrköping
Ludvig & Co AB
Redovisningsekonomer

Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Din roll hos oss innebär: Bokslut och deklarationer, ekonomistyrning och skatterådgivning. Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Kund- & uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leverans tillsammans med dina kollegor. Handledare för nya kollegor. Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant. På vårt kontor i Norrköping blir du en del av ett team med totalt 20 kollegor inom ekonomi, juridik, mäkleri, skog och lön. Vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Vi har ett nytt fint kontor mitt i stan.  Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss har du: Minst tre års erfarenhet inom ekonomi & redovisning, antingen som konsult eller från ekonomiavdelning. Akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola, SLU eller universitet. Meriterande är auktorisering som redovisningskonsult eller erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Om du har god samarbetsförmåga, vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag den 31.e augusti, så vi vill be dig skicka din ansökan så snart som möjligt.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Vi söker en redovisningskonsult till Sala!
Yw Revision AB
Redovisningsekonomer

Vill du utvecklas i din yrkesroll? YW revision AB ger dig möjligheten att växa. Att jobba på YW Revision AB YW Revision AB är ett ägarlett företag med 10 anställda som har kundbasen i Mälardalen. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom redovisning, revision och ekonomiska konsultationer. Vi är stolta över att vara en aktiv partner i våra kunders verksamhetsutveckling och vi har ett stort personligt engagemang. Som medarbetare får du: Ett stimulerande arbete nära kunden Möjlighet att utveckla din roll i ett företag med gott rykte Personlig utvecklingsplan med kontinuerliga utbildningar Samarbeta med ett duktigt och seriöst team med högt i tak Tillgång till det nationella och internationella nätverket Baker Tilly Din arbetsdag På ett mindre företag som vårt finns unika möjligheter att utvecklas inom olika områden. Vi söker därför en medarbetare som gillar att arbeta med redovisning och konsultationer i nära samarbete med kund och kollegor. Du kommer att arbeta med kunders redovisning, bokslut och deklarationer. I yrket ingår även konsultationer där du är kundens bollplank i många frågor. Då kunskap är vår främsta tillgång kommer du att löpande kompetensutvecklas, både genom intern och extern utbildning. I takt med att du växer in i arbetsuppgifterna ges du möjlighet att specialisera dig i den roll där dina kunskaper används på bästa sätt. Du kommer främst att sitta i våra trevliga lokaler centralt i Sala men ibland arbetar du ute på plats hos dina kunder. Vem trivs här? Du är trygg i din roll som konsult och lägger stor vikt vid ett kvalitativt och professionellt arbete. Din serviceanda och goda förmåga att kommunicera är en naturlig del av ditt sätt att vara. Vem är du? Du har med dig en utbildning inom företagsekonomi. Högskoleutbildning inom redovisning är meriterande, likaså arbetslivserfarenhet inom yrket. Din målsättning skall vara att utvecklas som redovisningskonsult. Sök redan idag! Ansökan sker via mail till [email protected]. Vid frågor om tjänsten kontaktas Niklas Wiklund via mail eller 0224-678052. Vi kallar till intervjuer löpande och ser fram mot din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Redovisningskonsult
SyncUp AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en erfaren redovisningskonsult till ett spännande uppdrag som vi tillsätter för kunds räkning. Är du trygg i din roll, gillar siffror och vill arbeta med frihet under ansvar? Då är det här uppdraget för dig. Om rollen I den här rollen har du ett brett ansvar för kundens ekonomi. Du hanterar hela redovisningsprocessen – från löpande bokföring till bokslut, årsredovisningar och deklarationer enligt K2 och K3. Du fungerar även som rådgivare i frågor som rör ekonomistyrning, skatteplanering, budgetering och lönsamhetsanalys. Du arbetar helt på distans men har daglig digital kontakt med kollegor och kunder. Dina arbetsuppgifter Löpande bokföring, kontoavstämningar och betalningar Bokslut, årsredovisningar och deklarationer Rådgivning kring ekonomi, skatt, budget och lönsamhet Rapportering och uppföljning gentemot kund Din profil Minst 6–10 års erfarenhet inom redovisning Van vid att arbeta i konsultroll med flera kundkonton Behärskar hela redovisningscykeln  Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Självgående, noggrann och van att leverera på deadlines Meriterande erfarenheter Auktoriserad redovisningskonsult Erfarenhet av eget företagande Tidigare arbetat helt digitalt Bosatt i Göteborgsområdet (men inget krav) Arbetssätt och kultur  Du arbetar 100 % på distans och ingår i ett digitalt team med tät kontakt via chatt, video och molnbaserade verktyg. Här råder en kultur av tillit, öppenhet och samarbete där kvalitet och balans i livet står i fokus. Du får stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka både din vardag och kundrelationerna. Intresserad? Ansök här för att få veta mer. Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Redovisningskonsult till växande byrå i Ramlösa, Helsingborg (75%)
Star i Helsingborg AB
Redovisningsekonomer

Vi på Star Ekonomi växer så det knakar och söker nu en erfaren redovisningskonsult till vårt kontor i Ramlösa, Helsingborg. Tjänsten är på 75 % med möjlighet till heltid på sikt. Hos oss får du vara med på en spännande resa i en växande byrå med engagerade kunder och ett modernt arbetssätt. Du kommer att arbeta med löpande bokföring, moms, löner och enklare bokslut. Våra kunder finns främst inom restaurang- och tjänstesektorn. Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av arbete som redovisningskonsult Är noggrann, självgående och trivs med kundkontakt Har vana att arbeta i Fortnox (meriterande) Tjänsten ska tillsättas omgående. Ansökan skickas via e-post till: [email protected] Vi behandlar ansökningar löpande – vänta inte!

21 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Youlo söker redovisningskonsult
Professionals Nord Skövde AB
Redovisningsekonomer

Vi söker just nu en redovisningskonsult till Youlo Ekonomikonsulterna AB i Lidköping! Youlo Ekonomikonsulterna söker nu en nyfiken och målrinriktad redovisningskonsult till sin verksamhet i centrala Lidköping! Företaget har varit verksamt sedan 2015 och är idag en redovisningsbyrå som bedrivs med ett stort engagemang gentemot sina kunder i Lidköpingsområdet. Här erbjuds du en variationsrik tjänst hos en lokal byrå med spännande möjligheter för dig som vill utvecklas vidare inom redovisningsyrket. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.2youlo.se Dina arbetsuppgifter I din roll som redovisningskonsult arbetar du med redovisning, bokslut, skatt och övrig ekonomisk rådgivning mot verksamhetens kunder hemmahörandes i Lidköping. Kunderna utgör små- och medelstora företag, både enskilda firmor och aktiebolag, inom flertalet olika branscher vilket innebär att du arbetar med varierande och egna kunduppdrag. Tillsammans med engagerade och stöttande kollegor fördelas ert arbete sinsemellan och ni är inspelade på varandras processer i det vardagliga. För rätt person så finns det goda utvecklingsmöjligheter, såväl inom yrkesrollen som i att på sikt ta en mer ledande roll inom byrån.  Din profil För den här tjänsten söker vi framförallt efter en person som har en relevant eftergymnasial utbildning och som lockas av att utvecklas inom rollen som redovisningskonsult. Tidigare erfarenhet är givetvis meriterande, men inte på något sätt ett krav. Du uttrycker dig obehindrat i svenska i både tal och skrift samt besitter goda kunskaper inom Excel. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Visma/Spiris ser vi det som meriterande.   I den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du nyfiken, engagerad och serviceinriktad i ditt sätt att vara. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med kollegor och kunder, samt har ett lösningsfokuserat och noggrant förhållningssätt till dina åtaganden. Då branschen utvecklas både vad gäller regelverk och digitalisering så värdesätter vi din förmåga att vara anpassningsbar och förändringsbenägen vilket din målmedvetenhet lägger grunden för. Vidare trivs du på en arbetsplats som värdesätter en attraktiv arbetsmiljö och gemenskap där man uppmuntras att bidra med sina tankar och idéer.  Lockas du av ovanstående information i kombination med möjligheten att få arbeta på en mindre, lokal byrå där man verkligen får vara delaktig och göra stor skillnad för sina kunder? Då tror vi att detta är tjänsten för dig!  Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till Staffan Arkelöv på 070-377 77 12 eller [email protected]. Under vecka 27-30 pausas rekryteringsarbetet på grund av semester. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Redovisninsgsekonom
Randstad AB
Redovisningsekonomer

Arbetsbeskrivning Vi söker en Kvalificerad Redovisningsekonom stort intresse för processer. Till ett spännande konsultuppdrag med start i slutet av augusti söker vi nu en trygg och erfaren person som kan axla en kombinerad roll som ekonom med att se över processer och utveckling. Det här är en roll för dig som vill kombinera siffror, struktur – och trivs med att ha kontaktytor, både i Sverige och internationellt. Du kommer in i ett bolag med industriell verksamhet, stark lokal närvaro i Köping och tydlig koppling till en internationell struktur. Här får du möjlighet att göra skillnad – både i vardagen och i det långsiktiga arbetet. Låter det här som något för dig? Välkommen att höra av dig! Vi på Randstad Finance är otroligt stolta över vårt team av ekonomer som varje dag bidrar med sin spetskompetens och engagemang ute hos våra kunder. Ekonomi är en viktig funktion som ibland utmanar oss men också utvecklar och banar väg framåt. Det är just därför vi tycker ekonomi är roligt. Just nu söker vi dig som vill vara med och bidra till vårt team med din kompetens, erfarenhet men också med din personlighet och engagemang för branschen. Hos oss på Randstad får du vara en del av vår grupp av ekonomer och controllers. Utöver vårt fantastiska team har du möjligheten att arbeta med olika typer av kunder, delta i sociala aktiviteter, skapa ett brett nätverk och framförallt få möjligheten att påverka din egen karriärutveckling. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig fast månadslön, semester, pensionsavsättning, försäkringar, förmåner och hela tryggheten i kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns alltid nära till hands och kommer att stötta dig i ditt uppdrag. Du som vill konsulta via eget bolag är också välkommen att kontakta mig! Du ansöker på www.randstad.se senast 2025-07-06. Ansök gärna reda idag då vi tillsätter löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hanna Bahrami, [email protected]  Ansvarsområden Process förbättringar och effektivisering Redovisning & analyser Dokumentation Testa & kvalitetssäkra Säkerställande av efterlevnad – följa interna riktlinjer och finansiella regelverk Rapportering av finansiell status  Kvalifikationer Vi söker dig som: Har djup kompetens inom svensk redovisning Du är trygg i dig själv och kan fatta beslut även när förutsättningarna ändras. Tycker om att arbeta med processförbättringar och effektiviseringar. Är bekväm i att ha kontakt med andra länder inom organisationen och kan stå stabilt i att besvara frågor och förklara redovisningspraxis. Kandidatexamen eller master inom ekonomi, finans, redovisning eller liknande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

18 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Projektledande redovisningskonsult till Klara Consulting Västerås!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en ledande aktör inom ekonomitjänster, specialiserad på redovisning, löneadministration, revision och rådgivning. Med en stark förankring i branschen och en bred kundbas erbjuder vi skräddarsydda lösningar för våra kunder så att de kan effektivisera sina ekonomiska processer och fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är en växande koncern med ca 490 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen! Just nu söker vi en projektledande redovisningskonsult till vårt trevliga kontor i Västerås! Här får du vara del av ett härligt gäng på 17 personer som har en fantastisk gemenskap. I din roll kommer du att få möjligheten att ta ett stort ansvar för kunder och projekt, samtidigt som det finns goda möjligheter att växa och utvecklas utanför konsultrollen.  Du erbjuds:  En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Goda förmåner och trevliga gemensamma aktiviteter  En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Utvecklingsmöjligheter i en växande koncern  Arbetsuppgifter I rollen som projektledare kommer du att arbeta hands-on samtidigt som du samordnar arbetet i kunduppdragen vilket ger en balans mellan strategiskt ansvar och praktiskt arbete. Du kommer framförallt arbeta i de mer avancerade delarna av redovisningsflödet och ofta i ett nära samarbete med en konsult som tar hand om den löpande redovisningen. I rollen ingår även arbete med löner!  Du kommer bland annat att: Arbeta med deklarationer och moms Upprätta bokslut och årsredovisningar Ge rådgivning till kunder i ekonomiska och skattemässiga frågor Ansvara för månatlig rapportering Upprätta bolagsdeklarationer   Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är modig och trygg i att ta dig an nya utmaningar. Du är ansvarstagande och van att arbeta självständigt, med fullt kundansvar. Du har hög social kompetens, är bekväm i kunddialoger och trivs i samarbeten. Dessutom är du noggrann och kvalitetsmedveten i allt du gör. Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet av redovisning enligt K2 Har en eftergymnasial examen inom ekonomi  Tidigare har arbetat på redovisningsbyrå Det är extra meriterande om du: Är auktoriserad redovisningskonsult, eller har ambitionen att bli (vi hjälper dig gärna på vägen)  Har erfarenhet av K3 - regelverk   Tidigare har jobbat med lön  Låter detta som du? Sök idag och få chansen att växa i en utvecklande roll med stort ansvar, härlig gemenskap och riktigt bra förmåner! Våra förmåner i korta drag! 30 semesterdagar Hybridmöjligheter Flexibla arbetstider 5000 kr i friskvårdsbidrag & gemensamma friskvårdsaktiviteter 1 friskvårdstimme i veckan på betald arbetstid  Företagshälsovård via Avonova Tjänstepension Årlig konferens tillsammans med hela koncernen Praktisk information Start: 1 september eller enligt överenskommelse Placering: Västerås, Hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] Om Klara Consulting Vi är en växande koncern med omkring 490 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Youlo söker redovisningskonsult
Professionals Nord Skövde AB
Redovisningsekonomer

Vi söker just nu en redovisningskonsult till Youlo Ekonomikonsulterna AB i Lidköping! Youlo Ekonomikonsulterna söker nu en nyfiken och målrinriktad redovisningskonsult till sin verksamhet i centrala Lidköping! Företaget har varit verksamt sedan 2015 och är idag en redovisningsbyrå som bedrivs med ett stort engagemang gentemot sina kunder i Lidköpingsområdet. Här erbjuds du en variationsrik tjänst hos en lokal byrå med spännande möjligheter för dig som vill utvecklas vidare inom redovisningsyrket. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.2youlo.se Dina arbetsuppgifter I din roll som redovisningskonsult arbetar du med redovisning, bokslut, skatt och övrig ekonomisk rådgivning mot verksamhetens kunder hemmahörandes i Lidköping. Kunderna utgör små- och medelstora företag, både enskilda firmor och aktiebolag, inom flertalet olika branscher vilket innebär att du arbetar med varierande och egna kunduppdrag. Tillsammans med engagerade och stöttande kollegor fördelas ert arbete sinsemellan och ni är inspelade på varandras processer i det vardagliga. För rätt person så finns det goda utvecklingsmöjligheter, såväl inom yrkesrollen som i att på sikt ta en mer ledande roll inom byrån.  Din profil För den här tjänsten söker vi framförallt efter en person som har en relevant eftergymnasial utbildning och som lockas av att utvecklas inom rollen som redovisningskonsult. Tidigare erfarenhet är givetvis meriterande, men inte på något sätt ett krav. Du uttrycker dig obehindrat i svenska i både tal och skrift samt besitter goda kunskaper inom Excel. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Visma/Spiris ser vi det som meriterande.   I den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du nyfiken, engagerad och serviceinriktad i ditt sätt att vara. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med kollegor och kunder, samt har ett lösningsfokuserat och noggrant förhållningssätt till dina åtaganden. Då branschen utvecklas både vad gäller regelverk och digitalisering så värdesätter vi din förmåga att vara anpassningsbar och förändringsbenägen vilket din målmedvetenhet lägger grunden för. Vidare trivs du på en arbetsplats som värdesätter en attraktiv arbetsmiljö och gemenskap där man uppmuntras att bidra med sina tankar och idéer.  Lockas du av ovanstående information i kombination med möjligheten att få arbeta på en mindre, lokal byrå där man verkligen får vara delaktig och göra stor skillnad för sina kunder? Då tror vi att detta är tjänsten för dig!  Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till Staffan Arkelöv på 070-377 77 12 eller [email protected]. Under vecka 27-30 pausas rekryteringsarbetet på grund av semester. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

18 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025