Erfaren redovisningskonsult med nära till skratt

Om jobbet · Känner du att det skrattas för lite på jobbet? · Önskar du att du hade fler roliga kollegor som inte bara pratar bokslut? · Vaknar du lycklig efter att ha drömt om ännu ett Exceldokument? · Vill du kunna välja om du har lunchlåda med dig eller hellre går ut på stan och äter? · Är du trygg med löpande bokföring och får både kunder och kollegor att le av din kompetens? · Får du stresspåslag om du måste vara på jobbet exakt klockan 8? Tycker du istället att det är viktigare att jobbet blir gjort i tid och med hög kvalitet? · Anser du dig ha en hög social förmåga, även när du kommer till jobbet en regnig tisdag? · Tycker du att heltid är det enda vettiga när det gäller en anställning? · Vill du fortsätta att utvecklas inom redovisning? Om du svarar ja på alla frågor och dessutom är utbildad redovisningsekonom så har du redan kommit långt i vår rekryteringsprocess. Vi på A Invest & Consulting är just nu i en expansiv fas och behöver förstärka vårt team med ytterligare en redovisningskonsult eller redovisningsekonom. Varför ska du jobba hos oss? Vi tar det viktigaste först; varför du ska söka till oss. För att vi har kul och är grymma i det vi gör. Vi strävar alltid efter att bli bäst inom vårt område. Det skulle vara omöjligt att nå dit om det inte vore för våra fantastiska medarbetare. Vi värdesätter att arbeta tillsammans och ser kompetensutveckling och engagemang som något alla har glädje av. Dessutom sitter vi i ett vackert kontor, centralt beläget i Malmö. Fortfarande fundersam? Läs resten av annonsen och gå tillbaka hit igen. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära bolagets kunder med varierande och självständiga uppgifter utifrån kundens behov. Vi erbjuder våra kunder allt från löpande redovisning, lönehantering till bokslut och inkomstdeklarationer. I arbetet ingår även ekonomisk rådgivning och skatteplanering. Du kommer ansvara för att förvalta och utveckla både befintliga och nya kundrelationer. För att lyckas så får du stor frihet under eget ansvar. Själva arbetet planerar du tillsammans med ditt team. Vem söker vi? Vi söker dig som har nära till skratt och har en YH-utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har minst 1 års relevant erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete, gärna inom byrå. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med helheten inom ekonomi och redovisning. Har du dessutom erfarenhet inom årsredovisningar och inkomstdeklarationer, så blir Ida på vårt kontor glad. Du behöver tycka det är lika kul att arbeta självständigt som i grupp och se det som en ära att kunden blir nöjd, även om du skulle ha invändningar mot någon siffra. För att lyckas behöver du vara grym i svenska, både när du pratar och skriver. Du måste också ha förmågan att analysera, älska både siffror och nya utmaningar och känna ett ständigt driv att utvecklas. Om du inte har börjat på din ansökan redan, så är tipset att vara snabb. Annars finns det en stor risk att du missar tåget och inte får möjlighet att bli del av vårt fantastiska team!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Redovisningskonsult till Dagertun

Vår tillväxtresa fortsätter. Därför letar vi nu en ny kollega som tillsammans med oss hjälper våra kunder att prestera bättre och öka sin tillväxt! Dagertun erbjuder kvalificerade tjänster inom redovisning, företagsrådgivning, affärsutveckling och interima uppdrag. Här får du varierande uppdrag med den perfekta mixen av spännande utmaningar tillsammans med kund samtidigt som du arbetar inom redovisningsområdet. Om du precis som oss har driv, är nyfiken och alltid strävar efter att ge det där lilla extra kan du vara precis den vi söker. Om rollen Vi arbetar med både stora och små kunder där uppdraget varierar. Hos de mindre kunderna arbetar du främst med löpande redovisning, löneadministration och bokslut. Hos de större kunderna finns även behov av andra tjänster så som interima uppdrag, kapitalrationaliseringsprojekt, ledningsstöd, investeringsberedning och finansieringsfrågor. Utifrån din profil och dina drivkrafter har vi möjlighet att påverka uppdrag och arbetsinnehåll. Vi är flexibla och lyhörda och anpassar din första tid på jobbet efter dig samtidigt som du matchar detta med vilja att lära, nyfikenhet, engagemang och mycket energi. Din profil Det viktigaste för oss är dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen som redovisningskonsult behöver du vara driven, ansvarstagande och ha förmåga att kunna arbeta självständigt. Utifrån din erfarenhet, utbildningsnivå och egna ambitioner försöker vi sedan anpassa och skräddarsy dina arbetsuppgifter – allt för att du ska kunna växa och utmanas samtidigt som du känner dig trygg i din roll. Oavsett om du är senior med bred erfarenhet inom ekonomi och redovisning eller är nyexaminerad ekonomistudent så kan du vara den perfekta kandidaten för oss. Det viktigaste är att du vill arbeta med redovisning och har de personliga egenskaper vi letar efter. Om Dagertun Dagertun jobbar med både stora och mindre kunder inom tre affärsområden; ekonomi, affärs- och verksamhetsutveckling och interima uppdrag. Vi arbetar både med etablerade bolag och startups där våra nätverk och kompetenser hjälper uppdragsgivare att snabbt utvecklas och skapa tillväxt. Vi är ett gäng ambitiösa, målmedvetna och ödmjuka människor som tycker om att ha kul. Hos oss är det prestigelöst. Alla som vill ta ett stort ansvar får ansvar och möjlighet att påverka sitt uppdrag och sin roll utifrån egna ambitioner och målsättningar. Hos oss är du aldrig ensam, du har alltid en lika ambitiös kollega att fråga om du undrar över något. Vi sitter i en av Luleås finaste lokaler mitt i stan. På Dagertun är vi mån om vår personal. Vi erbjuder exempelvis friskvårdsbidrag, möjlighet att delvis jobba på distans och vi åker på gemensamma resor. Därutöver deltar alla våra medarbetare även i vårt årliga vinstutdelningsprogram, Dagertun Incentive. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People and Culture Partner. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult John Bergmark, [email protected], mobil 070-238 62 95. Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 27 maj 2024.

26 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Marknadsdriven redovisningskonsult till Aspia

Ta chansen att anta en roll där du får göra skillnad i realtid för dina kunder! På Aspia hjälper vi företagare att förverkliga sina drömmar, genom att vara en affärspartner inom redovisning, lön och HR, skatt och rådgivning. Var med och utveckla våra kunders företagande och ta chansen att utvecklas själv tillsammans med härliga kollegor, i en framåtlutad miljö inom ett marknadsledande tillväxtbolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv. Till vårt kontor i Gävle söker vi nu en marknadsdriven redovisningskonsult som vill vara med oss på vår spännande resa. Vi är måna om att höra vad ditt nästa steg är och berättar gärna mer om Aspia, hur det är att arbeta hos oss samt vår medarbetarerbjudande. Du kanske idag är trygg i att upprätta K2 bokslut, men är sugen på att utvecklas t.ex. inom K3-regelverket, koncern, IFRS, projektledning och rådgivning? Eller är du redan bekväm inom dessa områden och vill utvecklas vidare i din roll? Hos oss kommer du att få vara med och fortsätta utveckla Aspia och vår starka tillväxt. Du har en omväxlande roll med stor utvecklingspotential. Du erbjuds Som medarbetare inom Aspia blir du del av ett marknadsledande företag med bredden, djupet och tryggheten för att leverera heltäckande tjänster med kvalitet till våra kunder. Vi har ett digitalt och modernt arbetssätt där vi tar gemensamt ansvar, arbetar i team och satsar mycket på varje medarbetares utveckling. Du blir del av en familjär miljö och arbetar tillsammans med duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar. Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär, där privatliv och arbetsliv kan gå hand i hand. Din roll Som erfaren redovisningskonsult hos oss kommer du ha stort fokus på att skapa kundrelationer med befintliga och nya kunder. Du har en nära och kontinuerlig kontakt med kunden och har förmågan att se dennes behov och bidra till utveckling av kundens affär. Du fokuserar på tillväxt och ägnar del av din tid på affärsutveckling och marknadsföring av våra tjänster och vårt varumärke. I rollen ingår även att leda och driva dina egna kunduppdrag, vilket innebär att du ansvarar för att leda teamet kring kunden och planera det löpande arbetet, ansvara för uppföljningar, lönsamhet och budget samt hålla i kommunikationen både externt mot kund och internt. Arbetet innebär även att du kvalitetssäkrar bokslut och deklarationer och det ges möjlighet att arbeta med mer kvalificerade redovisningsfrågor. På Aspia arbetar vi i team och i arbetet ingår även en varierande grad handledning av medarbetare på aktuella uppdrag. Det finns också stora möjligheter att utifrån din bakgrund och intressen anpassa rollen i lite olika riktning. Vem är du? Vi söker dig som: - har en relevant utbildning samt kunskap inom ekonomi. - har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter t.ex. kvalificerat redovisningsarbete samt har en vana att upprätta bokslut, deklarationer och årsredovisningar. - Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå - Du har ett intresse för affärsrådgivning och ett stort marknadsdriv och trivs i en roll med kundansvar och med att bygga kundrelationer. Vidare är det meriterande om: - Du är auktoriserad redovisningskonsult eller auktoriserad revisor. Eller har behörighet att skriva auktorisationsprovet inom kort - Du har tidigare haft kundansvar för egna projekt eller varit uppdragsledare i kunduppdrag. För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan, du ansöker enkelt med din CV. För en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som ett steg i urvalet. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Johanna Gustafsson: [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1300 medarbetare på drygt 50 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Redovisningskonsult

Är du en ambitiös och engagerad redovisningskonsult som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Följ med oss på vår spännande resa! Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning och erbjuder kunder en mängd andra företagsnära tjänster. Vi fortsätter att växa och söker nu en erfaren redovisningskonsult till något av våra kontor i Falun, Borlänge eller Ludvika som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare. Som redovisningskonsult hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på uppdrag av kund och arbetet utförs på kontoret eller förlagt hos kund. Du stödjer och coachar mer juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i vår leverans är hög. Arbetsuppgifterna består bland annat av: - Upprätta bokslut och årsredovisningar - Inkomstdeklarationer, privatpersoner och juridiska personer - Kvalitetssäkra periodbokslut - Löpande rapporteringar till kund - Konsultationer och kundrådgivning Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar och stöttar varandra. Vem är du? En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är att du: - Innehar högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning. - Har tidigare erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå. - Har minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar. - Har arbetat självgående i ovanstående uppgifter. - Är flytande i svenska, såväl i tal som skrift. För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar samarbete och trivs att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling! Du erbjuds Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat! Praktiskt om tjänsten: Placeringsort: Falun, Borlänge eller Ludvika. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Linda Täpp: [email protected] Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Josefina Hägglund: [email protected] Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kundansvarig/Senior redovisningskonsult

Drivs du av att arbeta affärsnära och bygga långsiktiga kundrelationer? På Aspia hjälper vi Sveriges företagare att förverkliga sina drömmar, genom redovisning, lön och HR, skatt och rådgivning. Nu söker vi vår nästa kundansvariga redovisningskonsult till våra kontor i Falun, Borlänge eller Ludvika! Hos oss får du möjligheten att tillsammans med härliga kollegor och utvecklas vidare i rollen som kundansvarig inom ett marknadsledande bolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv. Din roll Som kundansvarig hos oss kommer du ha stort fokus på att skapa kundrelationer med befintliga och nya kunder. Du har en nära och kontinuerlig kontakt med kunden och har förmågan att se dennes behov och bidra till utveckling av kundens affär. Du fokuserar på tillväxt och ägnar del av din tid på affärsutveckling och marknadsföring av våra tjänster och vårt varumärke. I rollen som kundansvarig ingår även att leda och driva dina egna kunduppdrag, vilket innebär att du ansvarar för att leda teamet kring kunden och planera det löpande arbetet, ansvara för uppföljningar, lönsamhet och budget samt hålla i kommunikationen både externt mot kund och internt. Arbetet innebär även att du kvalitetssäkrar bokslut och deklarationer och det ges möjlighet att arbeta med mer kvalificerade redovisningsfrågor. På Aspia arbetar vi i team och i arbetet ingår även en varierande grad handledning av medarbetare på aktuella uppdrag. Vem är du? Vi söker dig som: - Har en relevant utbildning samt kunskap inom ekonomi. - Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter t.ex. kvalificerat redovisningsarbete samt har en vana att upprätta bokslut, deklarationer och årsredovisningar. - Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå. - Du har ett intresse för affärsrådgivning och ett stort marknadsdriv och trivs i en roll med kundansvar och med att bygga kundrelationer. Vidare är det meriterande om: - Du är auktoriserad redovisningskonsult eller auktoriserad revisor. Eller har behörighet att skriva auktorisationsprovet inom kort. - Du har tidigare haft kundansvar för egna projekt eller varit uppdragsledare i kunduppdrag. För att du ska trivas i rollen som kundansvarig och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en nyfiken person som trivs i mötet med människor och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Du är affärsinriktad och trivs med att utveckla verksamheten och kundens affärer. Du värdesätter noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt. Du tycker om att ta ansvar och kommer själv vara ansvarig för leverans och kvalitet i dina uppdrag. Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling! Du erbjuds Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling på ett strukturerat sätt, både genom medarbetarsamtal där du sätter mål för din utveckling och genom utbildningsprogram inom såväl tjänsteområde som ledarskap och affärsmannaskap. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat! Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Linda Täpp: [email protected] Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josefina Hägglund: [email protected] Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö Är du en vass Redovisningsekonom med ett analytiskt sinne? Skulle du vilja arbeta brett med varierande arbetsuppgifter där du tillsammans med Redovisningschefen ansvarar för den löpande redovisningen från ax till limpa? Här ges du möjlighet att arbeta på ett spännande Malmöbolag som ligger i framkant inom förpackningsindustrin. I din roll som redovisningsekonom så arbetar du med hela den ekonomiska processen för bolaget. Detta innefattar bland annat löpande bokföring, fakturahantering, kund-& leverantörsreskontra, avstämningar samt bokslut. Arbetsuppgifter: · Löpande redovisning och avstämningar · Avstämning av balanskonton · Månadsbokslut · Kund- och leverantörsreskontra · Budget och prognos · Delaktig i arbetet med årsredovisning · Ansvara för moms- och skattedeklarationer · Löneadministration Din bakgrund: Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och redovisning samt några års erfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel där du enkelt kan sammanställa och analysera information. Du är strukturerad och noggrann med en analytisk ådra. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Om tjänsten: Tjänsten är ett vikariat på ca. 1 år. Deltid (flexibelt) med start så snart som möjligt. Placering på huvudkontoret utanför Malmö. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö Är du en vass Redovisningsekonom med ett analytiskt sinne? Skulle du vilja arbeta brett med varierande arbetsuppgifter där du tillsammans med Redovisningschefen ansvarar för den löpande redovisningen från ax till limpa? Här ges du möjlighet att arbeta på ett spännande Malmöbolag som ligger i framkant inom förpackningsindustrin. I din roll som redovisningsekonom så arbetar du med hela den ekonomiska processen för bolaget. Detta innefattar bland annat löpande bokföring, fakturahantering, kund-& leverantörsreskontra, avstämningar samt bokslut. Arbetsuppgifter: · Löpande redovisning och avstämningar · Avstämning av balanskonton · Månadsbokslut · Kund- och leverantörsreskontra · Budget och prognos · Delaktig i arbetet med årsredovisning · Ansvara för moms- och skattedeklarationer · Löneadministration Din bakgrund: Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och redovisning samt några års erfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel där du enkelt kan sammanställa och analysera information. Du är strukturerad och noggrann med en analytisk ådra. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Om tjänsten: Tjänsten är ett vikariat på ca. 1 år. Deltid (flexibelt) med start så snart som möjligt. Placering på huvudkontoret utanför Malmö. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Redovisningskonsult till EY, Örebro

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla. Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Örebro. Som redovisningskonsult blir du specialist på ägarledda företag och arbetar med redovisningstjänster som omfattar allt från löpande bokföring till kvalificerad rådgivning i enstaka frågor. Marknaden för redovisningstjänster genomgår en snabb förändring, drivet av en accelererad teknikutveckling, nya konkurrenter och förändrade kundpreferenser. Möjligheten Du kommer att arbeta med utvecklande arbetsuppgifter med spridning på olika branscher. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden. Huvudsakliga ansvarsområden I rollen som redovisningskonsult kommer du ansvara för ett antal kunder i olika branscher. Två viktiga delar av arbetet består i att bygga långsiktiga relationer med kunder som bygger på affärsmässighet och utifrån erfarenhet, stötta mer juniora medarbetare i deras utveckling. Digitala och effektiva arbetssätt är centrala för hur vi jobbar och här vill vi gärna att både våra juniora och seniora konsulter ständigt är med och utmanar våra metoder. För att lyckas och trivas i rollen behöver du Uppskatta ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och ansvarstagande Ha stort intresse för att etablera och utveckla kontakter, i kombination med ett säljande driv Visa initiativkraft och kreativitet kombinerat med ett affärsmässigt tänkande Kunna prioritera såväl kortsiktigt som långsiktigt för att nå dina mål Vara resultatinriktad Kvalifikationer för tjänsten Examen från högskola eller yrkeshögskola med inriktning mot ekonomi eller liknande Kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem Integritet, prioriteringsförmåga och förmåga att vara anpassningsbar i en krävande och föränderlig arbetsmiljö Meriterande om du har Ett eller några års erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete   Vad vi söker Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du tycker om att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta sig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär. Om du är lättlärd med stora organisatoriska färdigheter och ett genuint intresse för redovisning och brinner för ge kunder bra service, är denna roll för dig. Vad EY erbjuder dig Som redovisningskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter över kunder och branscher. Dessutom kommer du att ingå i en miljö som betonar hög kvalitet och kunskapsutbyte. Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com. Ansökan Sök senast den 19 maj 2024. Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, betyg från universitet och/eller annan utbildning. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecka Netterman på [email protected]. När vi tagit emot din ansökan kommer du inom några dagar att motta en inbjudan till vårt rekryteringstest, att genomföra testet är första delen i processen. The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background, and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, disability, sexual orientation and gender identity. If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this advert. EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Nyexaminerad redovisningskonsult till MOORE

Nu söker MOORE en ytterligare redovisningskonsult/redovisningsekonom till ett av våra två kontor i Göteborg. Vi söker i första hand en nyutexaminerad redovisningskonsult med relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning. Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen in med din ansökan! Om tjänsten MOORE söker nu en redovisningskonsult. Arbetet utförs både på MOOREs och kundernas kontor, med en flexibilitet att även arbeta delar av arbetsveckan hemma. Utöver att arbeta med löpande bokföring, löne-samt momsredovisning, enklare månads- och årsbokslut, skattedeklarationer så kommer du också med tiden bistå med upprättande av årsredovisningar samt enklare rådgivning. Hur du utformar ditt dagliga arbete, vilka ansvar och projekt du tar dig an och de mål du vill uppnå har du möjlighet att själv påverka baserat på din personliga ambition och utvecklingskurva. Sammanfattningsvis kommer en vanlig arbetsvecka att innefatta följande arbetsuppgifter: Löpande bokföring Löneredovisning Skatt/deklaration Månads- och årsbokslut Årsredovisningar Vi söker dig som Har en relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning. Har flytande svenska i tal och skrift. Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder.  Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat. Om MOORE MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt. Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 30 personer på vårt kontor på Första Långgatan 30 i centrala Göteborg med direkt närhet till spårvagnstrafik samt övrig kollektivtrafik. Om anställningen Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos MOORE. Omfattning: Heltid Start: Augusti 2024 Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka Kontaktperson: Elsa Jonasson Lön: Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Accountor söker två redovisningskonsulter till Accountor Kalmar/Nybro

Accountor har förvärvat redovisnings- och löneverksamheten från Deloitte Sverige. Detta betyder att vi nu växer och ska bli fler runt om i landet. Nu har du chansen att vara med på en spännande tillväxtresa där vi söker två redovisningskonsulter. Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig! I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår. Främsta arbetsuppgifter: Kvalificerad rådgivning mot kund. Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut). Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Leverera kundanpassade rapporter Löpande redovisning Moms- och skattedeklarationer. Vad kan vi erbjuda dig: Hos oss får du möjlighet att bli auktoriserad redovisningskonsult i våra branschorganisationer och vi sponsrar vägen dit. Regelbundna coachsamtal med din chef och/eller coach för att stötta dig i din utveckling och välmående. Hybrid arbetsplats. Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal. Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år. Vem är du? Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga kollegor i ditt team. Som person är du noggrann, positiv. Om Accountor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan slutdatum. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Gruppchef/Team manager Oskar Engdahl oskar.engdahl@accountor,se 0709-65 95 95

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024