På Avanta söker vi nu en junior redovisningskonsult eller ekonom som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Stockholms-kontor söker vi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad och har med fördel praktiserat eller arbetat på konsultbyrå tidigare, men det är inget krav. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Hos oss är det en självklarhet att driva arbetet genom automatiserade flöden och använda moderna verktyg som stöd i redovisning och rådgivning. Därför ser vi teknisk nyfikenhet, systemvana och ett digitalt arbetssätt som en avgörande del av din kompetens. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi God systemvana och förståelse för digitala flöden God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet, genom till exempel praktik eller anställning. Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet av försäljning, kundrådgivning och förändringsarbete Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med enklare löpande redovisning, så som kund- och leverantörsreskontra, fakturering och kvittohantering. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inom bokslut, affärsrådgivning och deklarationer. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Ett trevligt kontor på söder på utmärkt pendlingsavstånd intill Skanstulls t-bana. Arbete självständigt och i team med samarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Uppstart är planerad till början av september 2025. Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Eftersom vi vill säkerställa en strukturerad, rättvis och fördomsfritt urvalsarbete ber vi dig att inte skicka in något personligt brev. Istället fokuserar vi på att bedöma din kompetens utifrån de urvalsfrågor du besvarar i samband med ansökan. Dina personliga egenskaper bedöms senare i processen genom strukturerade intervjuer. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess här. För att uppfylla våra interna rutiner för lämplighetsprövning enligt lagen om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (PTL) ber vi dig att bifoga ditt examensbevis eller intyg över hittills avklarade studier. I slutskedet av processen genomför vi även en bakgrundskontroll innan ett anställningsbeslut fattas. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team! Vi undanbeder kontakt från rekryteringsföretag och säljare av platsannonser.
På Avanta söker vi nu en junior redovisningskonsult eller ekonom som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Stockholms-kontor söker vi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad och har med fördel praktiserat eller arbetat på konsultbyrå tidigare, men det är inget krav. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Hos oss är det en självklarhet att driva arbetet genom automatiserade flöden och använda moderna verktyg som stöd i redovisning och rådgivning. Därför ser vi teknisk nyfikenhet, systemvana och ett digitalt arbetssätt som en avgörande del av din kompetens. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi God systemvana och förståelse för digitala flöden God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet, genom till exempel praktik eller anställning. Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet av försäljning, kundrådgivning och förändringsarbete Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med enklare löpande redovisning, så som kund- och leverantörsreskontra, fakturering och kvittohantering. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inom bokslut, affärsrådgivning och deklarationer. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Ett trevligt kontor på söder på utmärkt pendlingsavstånd intill Skanstulls t-bana. Arbete självständigt och i team med samarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Uppstart är planerad till början av september 2025. Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Eftersom vi vill säkerställa en strukturerad, rättvis och fördomsfritt urvalsarbete ber vi dig att inte skicka in något personligt brev. Istället fokuserar vi på att bedöma din kompetens utifrån de urvalsfrågor du besvarar i samband med ansökan. Dina personliga egenskaper bedöms senare i processen genom strukturerade intervjuer. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess här. För att uppfylla våra interna rutiner för lämplighetsprövning enligt lagen om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (PTL) ber vi dig att bifoga ditt examensbevis eller intyg över hittills avklarade studier. I slutskedet av processen genomför vi även en bakgrundskontroll innan ett anställningsbeslut fattas. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!
Är du en driven redovisningsekonom som söker nästa steg i karriären? Vill du vara en del av en snabbväxande ekonomikonsultbyrå där utveckling, flexibilitet och arbetsglädje står i fokus? Då kan du vara den vi söker! Om rollen I rollen som redovisningskonsult hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder och bli en nyckelperson i deras ekonomihantering. Du kommer att arbeta med löpande bokföring och ekonomiska avstämningar, moms- och skatteredovisning samt deklarationer. Du ansvarar även för att upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3. Rådgivning till kunder kring ekonomistyrning, skatteoptimering och budgetplanering är en viktig del av rollen. Du kommer att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och hjälpa dem att fatta välgrundade ekonomiska beslut. Din expertis kommer att vara en trygghet för kunderna – oavsett om det handlar om att tolka rapporter, navigera nya regelverk eller hantera myndighetskontakter. Om dig Vi söker främst dig som har en utbildning inom ekonomi samt arbetslivserfarenhet av redovisning, bokslut och årsredovisning. Du har god kunskap om ekonomisystem och aktuella regelverk inom redovisning, skatt och bolagsrätt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta som konsult är det en stark fördel. Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har en naturlig förmåga att skapa struktur. Du är flexibel och ödmjuk inför kunders och kollegors utmaningar, samtidigt som du har en stark egen drivkraft. Då rollen innebär mycket kundkontakt behöver du också vara en skicklig kommunikatör som kan förklara ekonomi på ett enkelt och tydligt sätt. Om oss BusinessGroup Dalarna är en dynamisk och växande ekonomikonsultbyrå som har haft en stark utveckling sedan starten 2015. Vi är idag 19 engagerade medarbetare som tillsammans har en gedigen erfarenhet inom ekonomi, strävar efter att erbjuda det lilla extra till våra kunder. Vårt arbete bygger på våra värdeord: flexibla, personliga och professionella. Vi skapar skräddarsydda lösningar för varje kund och erbjuder allt från löpande bokföring och betalningar till bokslut, årsredovisning och avancerad ekonomistyrning. Hos oss kombineras en trygg helhetslösning med en personlig touch – och det är precis därför vi fortsätter att växa! Nu söker vi erfarna redovisningsekonomer som vill bli en viktig del av vår framgångsresa och bidra till vår positiva och energifyllda arbetsmiljö. Vad vi erbjuder Hos oss får du en arbetsplats med högt i tak, härlig energi och ett starkt teamfokus. Du får möjlighet att utvecklas professionellt och personligt i takt med vår tillväxt, och du erbjuds en omväxlande och stimulerande roll där du får arbeta med kunder från olika branscher. Vi ser till att du trivs genom roliga personalaktiviteter och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter att ha kul tillsammans. Vill du vara med på vår resa och skapa framtidens ekonomikonsultbyrå? Välkommen att söka och bli en del av vårt framgångsrika team i Borlänge! Vi tillämpar löpande urval så passa på att skicka in din ansökan till oss!
Vi söker dig som är Redovisningsansvarig och har möjlighet att börja omgående. Du gillar att ta ansvar, göra skillnad och trivs i en fartfylld miljö där ingen dag är den andra lik. Som Redovisningsansvarig är du spindeln i nätet när det gäller bolagets redovisning. Du ser till att siffrorna stämmer, rapporterna håller hög klass och att allt är under kontroll – från butik till bokslut. Du arbetar nära både kollegor på ekonomiavdelningen och andra delar av organisationen. Erfarenhet från retail och flytande svenska och engelska är ett måste. Om Kunden Vår kund är en av Sveriges snabbast växande aktörer inom lågprissegmentet, med omkring 140 butiker spridda över hela landet samt en växande närvaro i Danmark. Med fokus på att erbjuda kunderna glädje, gemenskap och riktigt bra priser, har kedjan etablerat sig som en stark spelare på marknaden. Arbetsbeskrivning Som redovisningsansvarig får du ett brett och varierande uppdrag där du arbetar med redovisningen från ax till limpa för samtliga butiker i Sverige och Danmark. Du har en nyckelroll i att säkerställa korrekt och kvalitetssäkrad redovisning, samtidigt som du bidrar till att utveckla och effektivisera bolagets ekonomiprocesser. Dina dagar kommer att innehålla allt från löpande bokföring och balansavstämningar till resultat- och månadsanalyser. Du ansvarar för att ta fram månadsrapporter, upprätta bokslut på månads-, kvartals- och årsbasis, samt hantera skatteberäkningar och årsredovisningar. Du ser till att interna mellanhavanden stämmer och sköter rapportering till myndigheter, inklusive moms, deklarationer, statistik och övriga regelbundna inskick. Vid behov har du även kontakt med revisorer och myndigheter. En viktig del av rollen är att hålla bolagets ekonomirutiner uppdaterade. Finns det luckor i befintliga rutiner ser vi gärna att du tar initiativ till att skapa, förbättra och gärna digitalisera dessa – alltid med kvalitet, effektivitet och enkelhet i fokus. Kompetenskrav & erfarenhet Du är noggrann, strukturerad och gillar att grotta ner dig i siffror – men du är också en problemlösare som gärna ligger steget före. Eftersom du kommer ha många kontaktytor både inom och utanför företaget, är det viktigt att du är social, tydlig och tycker om att samarbeta. Du är självgående, nyfiken och trivs i ett högt tempo. Utbildning inom ekonomi Flera års erfarenhet av redovisning, gärna från flera nordiska länder. God kunskap om K3 och kännedom kring IFRS. Erfarenhet från retail Meriterande om du känner du till affärssystemet IFS Superkoll på Excel. Du behärskar svenska och engelska galant, både muntligt och skriftligt. Längd på uppdrag Det här är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och en beräknad längd på minst sex månader. Placering: Kista, Stockholm Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa som ledare! Rollen som Affärschef Du leder en grupp om 8 medarbetare inom ekonomi med målet att vara småföretagarens självklara partner. Som Affärschef: Har du det övergripande ansvaret för kundleverans, kvalitét, försäljning, tillväxt, kompetensutveckling, samarbete och rekrytering. Du leder medarbetare inom din egen yrkeskompetens och du kombinerar ledarrollen med eget kundarbete, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Proaktivt implementera moderna arbetssätt och arbeta med förändringsledning. Du ingår i ledningsgruppen för Marknadsområde Värmland tillsammans med andra Affärschefer och din närmaste chef Marknadsområdeschef Helen Hildeberg. Utvecklas som ledare på Ludvig & Co Du är med och skapar den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare med ett ledarskap som utgår från våra ledarbeteenden: Vilja & Våga, Inspirera & Engagera, Lära & Utveckla. Genom återkommande ledarträffar och ledarutbildningar, i en organisation med fokus på ständigt lärande, fortsätter du växa i din roll. Vi söker dig För att lyckas som ledare hos oss: Du kan bidra med dina egna expertkunskaper inom ekonomi våra kunder. Du har erfarenhet av eget kundansvar och försäljning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Du passar för rollen om du, precis som vi, tror att samarbete, affärsmässighet och utveckling är tre viktiga hörnstenar för att bygga starka team. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Men det viktigaste är inte exakt vad du gjort, utan att du har viljan och potentialen att bli en riktigt bra ledare. Vill du bli vår nästa Affärschef? Då ser vi fram emot din ansökan!
E2 Ekonomi AB är en liten, modern och personlig redovisningsbyrå som ingår i nätverket LR Revision & Redovisning och sitter tillsammans med andra byråer inom nätverket i Stockholm. Vi erbjuder våra kunder högkvalitativa redovisningstjänster och rådgivning. Nu söker vi en engagerad redovisningskonsult som vill växa tillsammans med oss. Vi söker ena dig som idag arbetar som erfaren redovisningskonsult men söker nya utmaningar eller dig som är lite mer junior och vill växa i din yrkesroll. Som redovisningskonsult hos oss kommer du att arbeta med en varierad kundbas och hantera allt från löpande bokföring till bokslut och årsredovisningar. Du kommer att få möjlighet att utvecklas i din roll och ta större ansvar över tid om du är mer junior. Vi strävar ständigt efter att arbeta med effektiva processer och arbetssätt i moderna programvaror. Vi lägger stor vikt vid den personliga kontakten med våra kunder. Vi söker dig som har goda kunskaper i grundläggande bokföring samt relevanta lagar och regler. Du är noggrann, nyfiken, strukturerad och har ett öga för detaljer. God kommunikationsförmåga och en vilja att arbeta med kunder är viktigt, liksom att du är självgående men också en lagspelare. Vi värdesätter en lösningsorienterad och positiv inställning samt en stark vilja att lära och utvecklas inom redovisning. En relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning behövs, men lika viktigt är dina personliga egenskaper och din vilja att växa i rollen som konsult. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att växa och utvecklas, ett nätverk av kompetenta kollegor inom LR Revision & Redovisning, flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete samt konkurrenskraftig lön och förmåner. Vi arbetar både på kontoret och ute hos kunder. Vi erbjuder helt enkelt världens roligaste jobb, där du får jobba med olika typer av bolag och utvecklas tillsammans med personerna som driver dessa bolag samt inte att förglömma – härliga kollegor att ha roligt med. Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] nu direkt. Anställning kan ske omgående och vi ser helst att du vill jobba minst 75%. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om oss: XBASE AB är en närmare redovisningsbyrå som erbjuder kvalitetssäkrade redovisnings- och lönetjänster. Vi strävar efter att ge våra kunder trygghet genom personlig service och helhjärtat engagemang. Vårt kontor ligger i hjärtat av Leksand, och vi söker nu en engagerad Redovisningskonsult som vill bli en del av vårt team. Som redovisningskonsult hos oss får du ett varierat och utvecklande arbete där du ansvarar för: Löpande bokföring och avstämningar Bokslut och årsredovisningar Moms- och skattedeklarationer Rådgivning till kunder inom olika branscher Kundkontakt och uppföljning Vi söker dig som har: Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning Har minst 2 års erfarenhet av liknande arbete - Är van att arbeta i ekonomisystem (t.ex. Fortnox,BL) Är noggrann, självgående och gillar kundkontakt Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor Möjlighet att utvecklas inom företaget Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete Förmåner som friskvårdsbidrag och personalaktiviteter Tjänstgöringsgrad: Heltid eller deltid Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Ansökan: För mer information om tjänsten, kontakta Jessica Renklint på 0247-796097 eller via e-post [email protected]. Skicka din ansökan (Personligt brev & CV) till [email protected] senast 250930. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan.
Vill du göra skillnad för företagare, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till utveckling? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom exempelvis redovisning, bokslut och deklarationshjälp. Just nu söker vi dig en skicklig och erfaren rådgivare/redovisningskonsult till vårt Hässleholmskontor! Vi på Ludvig & Co kan erbjuda dig: En hållbar arbetsvardag: vi jobbar tillsammans för att kunna stötta varandra. Vi tror på samarbete och du får kollegor som är i alla skeden av sin karriär. Med flexibla arbetsvillkor kan du få hela livet att gå ihop. Digitalisering: vi utvecklar ständigt våra arbetssätt och verktyg för att du ska kunna fokusera på att vara den bästa rådgivaren. Ledarskap och kompetensutveckling: din närmaste chef stöttar dig i din utveckling och kan ditt kompetensområde. Våra rådgivarutbildningar och fokus på lärande får dig att växa. Kunder: Med en relation nära kundens verksamhet och vardag gör du värdefull skillnad varje dag! I marknadsområde Sydöst är vi fler än 80 kollegor med spetskompetens inom ekonomi & redovisning på orterna Oskarshamn, Västervik, Vimmerby, Kalmar, Kristianstad, Höör, Eslöv och Hässleholm. Hos oss i Hässleholm blir du en del i ett kontor med 6 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Du har Nadia San Martin Martinez som din närmaste chef. Din framtida roll & utveckling I nära samarbete med våra kunder i alla branscher kommer du arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Våra kundföretag finns exempelvis inom byggsektorn, de gröna näringarna och servicebranschen. Dina uppgifter består bl.a. av: Uppdragsansvar och kundansvar Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning. Mentorskap till mer juniora kollegor Du, liksom övriga medarbetare, kommer också att ha en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster. Att aktivt ta initiativ till merförsäljning av Ludvigs ekonomitjänster till såväl nya som befintliga kunder och vara en ambassadör för hela Ludvigs tjänsteutbud. För att lyckas behöver du Vi söker dig med flerårig erfarenhet som redovisningskonsult eller som jobbat i en motsvarande roll i en närliggande bransch. Du har har akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult. Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt.
För dig som läser en YH utbildning till redovisningskonsult/ redovisningsekonom har vi en spännande nyhet att berätta om! Till hösten startar Ludvig & Co’s praktikprogram och vi söker dig som är nyfiken på en karriär som redovisningskonsult och ska ut på din första praktikperiod i höst! Vi söker nu en praktikant till vårt kontor i Oskarshamn. Ludvig & Co är Sveriges största konsultbyrå för företagare. Inom redovisning och ekonomi är vi cirka 900 medarbetare över hela Sverige med expertkompetens inom allt från rådgivning, bokslut, deklarationer och löpande redovisning. Vi tar årligen in ett stort antal praktikanter och många börjar sedan sin utvecklingsresa hos oss som anställda. Nu söker vi cirka 40 praktikanter över hela landet till vårt praktikprogram! Läs mer om vår medarbetare Saras utvecklingsresa som började i en praktikplats hos oss: https://blogg.ludvig.se/sara-redovisningskonsult-ludvigco Vad innebär praktikprogrammet? Praktikprogrammet är en bra möjlighet att lära dig grunderna i yrket som redovisningskonsult och ta rygg på våra kompetenta medarbetare, lära känna Ludvig & Co som arbetsgivare och, om både du och vi tycker att det känns som en matchning, möjlighet att bli anställd hos oss efter genomförda praktikperioder. Mer konkret innebär detta bland annat: Flexibelt startdatum under hösten 2025, utifrån din utbildningens bestämda praktikveckor. Kom sedan tillbaka till våren 2026 och genomför din andra praktikperiod! Praktisk träning i exempelvis: löpande redovisning, grunderna i vårt redovisningssystem Fortnox, avstämningar och rapportering. Utsedd handledare på det kontor du praktiserar på som blir din mentor under tiden hos oss. Digital introduktion till Ludvig & Co som i stora delar motsvarar den som vi ger våra anställda. Uppsamlingstillfällen tillsammans med andra praktikanter med fokus på affärsmannaskap, konsult- och rådgivarrollen samt våra utvecklingsmöjligheter. Vi är en SRF auktoriserad redovisningsbyrå, så förutom att du hos oss har massa kompetenta kollegor att ta rygg på så finns för dig som sedan blir anställd ett mycket brett utbildningsutbud, en tydlig utvecklingsmodell för din resa framåt och möjlighet att auktorisera dig. Vad behöver jag uppfylla för att kunna gå Ludvig & Co’s praktikprogram? Grundkriterier för att kunna bli antagen till praktikprogrammet är att du läser ett YH- utbildningsprogram (vanligtvis 2 årig) till Redovisningsekonom/Redovisningskonsult där praktikplats ingår. Du behöver kunna närvara fysiskt på orten där praktikplatsen sker. Har du erfarenhet jobb inom ekonomi, kundservice eller försäljning är det särskilt meriterande. Självklart måste du ha en nyfikenhet för rollen som redovisningskonsult, ha en vilja att lära dig så mycket som möjligt och sista men inte minst vara en fena på att samarbeta! Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 30:e maj, men vänta inte med att ansöka. Det går fort att ansöka, bifoga ditt CV och svara på våra urvalsfrågor där du bland annat berättar varför du vill praktisera just hos oss.
På Avanta söker vi nu en redovisningskonsult som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Borlänge-kontor söker vi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med arbetslivserfarenhet av löpande redovisning och du har med fördel arbetat eller praktiserat på redovisningsbyrå tidigare. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Viktigt för rollen: Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning Relevant utbildning inom ekonomi God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet, genom till exempel praktik eller anställning. Arbetslivserfarenhet av enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet av försäljning och kundrådgivning Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Möjlighet att påbörja anställningen under maj 2025 för att underlätta introduktion inför sommarperioden. Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med löpande redovisning, så som kund- och leverantörsreskontra, fakturering, löneadministration och kvittohantering. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inom bokslut, affärsrådgivning och deklarationer. Arbetet består till stor del av självständigt arbete men även av arbete tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Arbeta självständigt och i ett mindre team av kollegor i Borlänge med samarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan påbörja din anställning under maj 2025, då det skulle underlätta introduktion och övergång innan en kollega går på föräldraledighet under sommaren. Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer