Serviceinriktad redovisningsekonom - Deltid.

Vi samarbetar just nu med en modern och nytänkande redovisningsbyrå som fokuserar på kvalité snarare än kvantitet. Här får du möjlighet att arbeta med flera olika kunder och bredda dina kunskaper inom redovisning. Du lägger själv upp tiden om du vill arbeta från ditt hemmakontor eller från deras nyöppnade kontor på Kungsholmen, men du får så klart goda möjligheter till stöttning från dina kollegor. Uppdraget planeras tillsättas omgående och pågår i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning. Omfattningen är till en början på 50% men kan öka med tiden. *Notera att vi inte tar emot underkonsulter för detta uppdrag. Bolaget befinner sig i en expansiv fas och här ser vi gärna att du är med på resan! Ansvarsområden: Fokuset för denna roll är att du kommer sköta den bokföringen för ett antal bolag. På sikt kommer du även ges möjlighet att ta fullt ansvar för ett antal kunder och driva redovisningsprocessen för dina kunder. Du kommer bland annat arbeta med löpande redovisning från ax till limpa, bokslutsarbete, inkomstdeklarationer, avstämningar samt löpande kontakt med interna och externa intressenter. Om dig: Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och gärna 3-5 års erfarenhet av en liknande roll. Du har ett genuint redovisningsintresse goda kunskaper inom aktuella regelverk. Därtill har du ett intresse för system och gärna erfarenhet av Fortnox och Visma sedan tidigare. Till sist har du en god kommunikationsförmåga på såväl svenska som engelska, i tal och skrift. Som person har du en förmåga att sätta dig in i nya situationer på ett effektivt sätt. Du drivs av att arbeta flexibelt med breda kontaktytor. Därtill engageras du av att ha en ansvarstagande roll där du erbjuds möjlighet att utveckla och effektivisera rutiner och processer inom ditt område. När du blir en del av oss Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Sök idag! Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Matilda Zimdahl, [email protected]. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Redovisningsekonom på interimuppdrag till iKredit 🏦

Om tjänsteniKredit är ett kundfokuserat och affärsdrivet bolag i finanssektorn som med unikt utformade finansieringslösningar erbjuder leasing, hyra, lån och avbetalningstjänster till både slutkunder och leverantörer. Med ett nära samarbete med banker, finansinstitut och försäkringsbolag möjliggörs dessa lösningar och kunderna erbjuds investera i den bästa utrustningen utan att binda kapital eller försämra sina nyckeltal. Hos iKredit erbjuds du möjlighet att komma in i ett familjärt bolag med 10 personer som är vana att tänka utanför boxen och drivs av en stark teamkänsla. Du får arbeta med kompetenta kollegor som har lång erfarenhet inom finansiering, kreditgivning, ekonomi, administration, försäljning, bank, riskkapital och entreprenörskap. Som en väldigt entreprenöriell roll, med fokus på teamarbete snarare än individualism, kommer du erbjudas en stor frihet under ansvar avseende exempelvis arbetsplats och arbetstider. Dina framtida arbetsuppgifterVi söker nu en Redovisningsekonom som vill bli iKredits långsiktiga partner och stötta dem i arbetet med redovisningen ca20 timmar i veckan. I bolaget finns även en administratör som hanterar fakturering och reskontra, därefter tar du över och jobbar bland annatmed den löpande bokföringen, upprättar resultat- och balansrapporter samt bokslut. Rollen innefattar även en del lönehantering där det är möjligt att ta in extern hjälp vid frågor, därmed ser vi det som en fördel om duhar arbetat med löner tidigare.Därtill finns företagets Co-founder och CFO nära till hands för att stötta dig i ditt arbete.Med tiden kan rollen även utvecklas till att innefatta stöttning i andra administrativa uppgifter. Vi söker dig som har Erfarenhet från en liknande roll där du har hanterat all ekonomi inom företaget, från löpande bokföring till årsbokslut Förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt Vi ser det som meriterande om du Erfarenhet av lönehantering Har eget företag att fakturera Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi söker vi dig som är ansvarstagande, samarbetsvillig samt noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm, Täby Omfattning: Deltid, ca 50% Anställningsform: Konsult Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Om företagetiKredit är ett kundfokuserat och affärsdrivet bolag i finanssektorn som erbjuder leasing, hyra, lån och avbetalningstjänster till både slutkunder och leverantörer. Deras personliga engagemang och genuina intresse gör tydliga avtryck i kundfokus, affärsförståelse, flexibilitet och kreativitet. Genom att på djupet förstå varje enskild affär skapar iKredit hög kundnytta och förutsättningar för nöjda kunder, leverantörer och finanspartners. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Redovisningkonsult

Vi söker individer som kan hantera hög press och ha mycket att göra på en och samma gång samt är villiga att ta ansvar. Du ska vara väl bekant med följande program: Microsoft Word, Microsoft Excel, Fortnox. Tjänsterna du ska leverera till kunder är: Löpande bokföring Momsdeklaration Löneadministration Arbetsgivardeklaration Bokslutsarbete Upprättande av Årsredovisning Inkomstdeklarationer (INK1-INK4, NE, N3A och K10) Budgetering Om Oss: Legendary Accounting är en expanderade redovisningsbyrå med syftet att "Öka livskraften åt våra kunder". Under sommaren 2022 har vi dubblat våra lokaler och ökar konstant antalet nöjda kunder. Kontoret hittar du ett stenkast från inre ringvägen i Malmö på Bulltofta vid företag som Rexel, Würth och Security Assistance.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Rådgivare ekonomi, Sundsvall & Härnösand

Vill du göra skillnad för Sveriges företagare i alla branscher, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till en tydlig utvecklingsresa? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom ekonomi & redovisning. Hos oss i Sundsvall blir du en del av ett team med 10 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Din framtida roll & utvecklingSom Rådgivare har du ettnära samarbete med våra kunder och bidrar medproaktiv rådgivning som gör skillnad.Som Rådgivare har du följande huvudsakliga arbetsuppgifter: Bokslut och deklaration, ekonomistyrning och skatterådgivning. Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Kund & uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leveranstillsammans med dina kollegor. Handledare för nya kollegor. Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team meddigitala tjänster i framkant. Hos oss har du möjlighet att bidra både med utveckling bådeteamet men också i andra roller inom Ludvig & Co. Hos oss kan du skapa en tydlig väg för din utvecklingsresa och vi harett brett utbud av utbildningar inom ekonomi, kunskapsnätverk och möjlighet till att bli Auktoriserad Redovisningskonsult. För att lyckas behöver duVi söker dig som idag jobbarinom ekonomi, antingen som konsult eller på en ekonomiavdelningoch har akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt. Bli en del av Ludvig & CoNär du blir en del av Ludvig & Co bidrar du till trygghet & växtkraft för människor, samhälle och företagande i hela Sverige. Hos oss finns utvecklingsmöjligheterna oavsett var du bor och oberoende av om du vill vara specialist, rådgivare eller ledare. Därför kan du kombinera ett flexibelt och dynamiskt jobb hos oss med livet du vill leva. Vi är starkast tillsammans och genom samarbete, tillit & inkludering skapar vi den bästa arbetsplatsen. Det finns ett Vi i Ludvig. Väx tillsammans med oss!

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Senior rådgivare ekonomi, Sundsvall & Härnösand

Vill du göra skillnad för Sveriges företagare i alla branscher, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till en tydlig utvecklingsresa? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom ekonomi & redovisning. Hos oss iSundsvall blir du en del av ett team med 10 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning ivarandra. Din framtida roll & utveckling I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: Uppdragsansvar och kundansvar för större kunder. Bokslut och deklaration för kvalificerade uppdrag. Att aktivt ta initiativ till merförsäljning av Ludvigs ekonomitjänster till befintliga kunder och vara en ambassadör för hela Ludvigs tjänsteutbud. Handledare för nya kollegor och bidra till rekrytering till teamet. Tillsammans med Affärschef ansvara för att effektivisera arbetsfördelningen. Var med och utveckla våra arbetssätt och digitala verktyg för att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre tjänster, samtidigt som du får möjlighet till personlig utveckling. Vi har ett brett utbud av utbildningar inom ekonomi, rådgivning & affärsmannaskap, kunskapsnätverk och möjlighet till att bli Auktoriserad Redovisningskonsult. För att lyckas behöver du Vi söker dig som har erfarenhet som redovisningskonsult med flera år i branschen och ett stort yrkesmässigt engagemang för ekonomi, digitalisering, rådgivning och kund. Du trivs med ett helhetsansvar för dina kunder och att arbeta med ledarskap i uppdrag samt mentorskap för kollegor. Om du är auktoriserad redovisningskonsult så är det meriterande. Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan!Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Marknadsområdeschef Amanda Seimersson på telefonnummer060-678813 Bli en del av Ludvig & CoNär du blir en del av Ludvig & Co bidrar du till trygghet & växtkraft för människor, samhälle och företagande i hela Sverige. Hos oss finns utvecklingsmöjligheterna oavsett var du bor och oberoende av om du vill vara specialist, rådgivare eller ledare. Därför kan du kombinera ett flexibelt jobb hos oss med livet du vill leva. Vi är starkast tillsammans och genom samarbete, tillit & inkludering bygger vi stolthet och skapar den bästa arbetsplatsen. Det finns ett Vi i Ludvig. Väx tillsammans med oss!

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Rådgivare ekonomi, Härnösand

Vill du göra skillnad för Sveriges företagare i alla branscher, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till en tydlig utvecklingsresa? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom ekonomi & redovisning. Hos oss i Sundsvall ochHärnösand blir du en del av ett team där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Din framtida roll & utvecklingSom Rådgivare har du ettnära samarbete med våra kunder och bidrar medproaktiv rådgivning som gör skillnad.Som Rådgivare har du följande huvudsakliga arbetsuppgifter: Bokslut och deklaration, ekonomistyrning och skatterådgivning. Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Kund & uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leveranstillsammans med dina kollegor. Handledare för nya kollegor. Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team meddigitala tjänster i framkant. Hos oss har du möjlighet att bidra både med utveckling bådeteamet men också i andra roller inom Ludvig & Co. Hos oss kan du skapa en tydlig väg för din utvecklingsresa och vi harett brett utbud av utbildningar inom ekonomi, kunskapsnätverk och möjlighet till att bli Auktoriserad Redovisningskonsult. För att lyckas behöver duVi söker dig som idag jobbarinom ekonomi, antingen som konsult eller på en ekonomiavdelningoch har akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt. Bli en del av Ludvig & CoNär du blir en del av Ludvig & Co bidrar du till trygghet & växtkraft för människor, samhälle och företagande i hela Sverige. Hos oss finns utvecklingsmöjligheterna oavsett var du bor och oberoende av om du vill vara specialist, rådgivare eller ledare. Därför kan du kombinera ett flexibelt och dynamiskt jobb hos oss med livet du vill leva. Vi är starkast tillsammans och genom samarbete, tillit & inkludering skapar vi den bästa arbetsplatsen. Det finns ett Vi i Ludvig. Väx tillsammans med oss!

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Redovisningskonsult till Ekonomibyrån Geab

Är du en redovisningskunnig problemlösare, trivs med att jobba mot deadlines och vill bli en del av sammansvetsade och kompetenta kollegor? Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsbeskrivning På Ekonomibyrån Geab hjälper vi våra kunder med alla tänkbara ekonomiska frågor och en stor del av vårt jobb är problemlösning. Vi är ett litet bolag och du kommer att få arbeta brett, med kunder av olika storlekar och branscher. Vi jobbar med löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Vi arbetar ständigt mot många deadlines och med tvära kast mellan arbetsuppgifter, något vi tror att du trivs med och utmanas av. Du behöver vara självständig, trygg i din roll och trivas med att ha egna kunder som du ansvarar för, med stöttning från kollegor som alltid finns nära till hans. Ekonomibyrån Geab är ett sammansvetsat gäng, som ständigt lär och utvecklas av varandra.   Om dig Du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi med inriktning mot redovisning, och några års arbetslivserfarenhet. Det är ett stort plus om du har jobbat på flera olika typer av bolag, och i olika branscher, alternativt att din erfarenhet kommer från en redovisningsbyrå. Din personlig lämplighet är viktig för oss, och som person ser vi att du trivs i ett högt arbetstempo, och med stor variation i arbetsuppgifter. Du trivs också med kundkontakt, och sätter ett stort värde i bygga långsiktiga kundrelationer.   Om Ekonomibyrån Geab Ekonomibyrån Geab är en redovisningsbyrå belägen på Övre Slottsgatan i Uppsala. Byrån har 7 medarbetare, som sitter tillsammans i kontorsmiljö. Ekonomibyrån påbörjade sin verksamhet 1989. Om ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning, och du blir anställd av Ekonomibyrån Geab. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Boo på [email protected]

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Redovisningskonsult till etablerad redovisningsbyrå i Göteborg

Vi är en etablerad redovisningsbyrå i Göteborg med ca 500 kunder. Vi söker nu en ny medarbetare som kan hjälpa oss att expandera ytterligare. Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsarbete och självständigt kan hantera ett bolags redovisning, från löpande redovisning till avstämningar. Vi söker någon som har fullgjord YH-utbildning (2år) eller minimum kandidatexamen inom företagsekonomi från högskola. Tidigare erfarenhet av bokföringsarbete på redovisningsbyrå eller liknande är ett krav. Erfarenhet av Visma SPCS redovisningsprogram är en stor fördel.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Erfaren Redovisningskonsult till byrå under tillväxt

Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult till Redovisningskompaniet! Vi är en auktoriserad redovisningsbyrå med kontor i Nacka Strand och har funnits sedan 2019. Vi har högt fokus på service och digitalisering med mycket nöjda kunder och fortsätter därför att växa. Vi är just nu två stycken anställda och arbetet sker till största delen digitalt. Våra kunder finns i många olika branscher och är små till medelstora företag som leds av entreprenörer. Vi på Redovisningskompaniet brinner för att hjälpa företagare och har extra fokus på att våra kunder ska få en effektiv och trygg samarbetspartner för sin ekonomiavdelning. Hos Redovisningskompaniet erbjuds du: Möjlighet att påverka din arbetsplats, vi erbjuder arbete på distans eller på kontor Flexibla arbetstider En arbetsplats som värderar sina medarbetares välmående För oss är det viktigt att du vill stanna hos företaget och därför värderar vi din utveckling och kommer att erbjuda utbildningsdagar. Möjlighet till annan/större roll i takt med att företaget växer. Om tjänsten Vi söker en person som tar helhetsansvar för kund vilket innebär att kvalitetsgranska bokföringen, rapportering och rådgivning, upprättande av löner, bokslut, deklarationer, löpande redovisning och mer därtill. En fördel är om du brinner lite extra för just löner. Tjänsten är en hybridtjänst, du får välja om du vill jobba på distans eller från vårt kontor. Vi ser dock att du finns i Stockholmsområdet då fysiska möten är en del av jobbet. Vidare erbjuder vi en mångsidig tjänst på ett litet företag under tillväxt där du som anställd förväntas ta stort eget ansvar och självledarskap. Tjänsten som redovisningskonsult innebär mycket eget ansvar och självständigt arbete, du kommer att ansvara för att arbetet blir gjort med hög kvalitet och i tid samt rapportera till kund. Intervjuer sker löpande och tjänsten tillträds när vi hittar rätt person

16 april 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Redovisningskonsult till Tre Händer i Varberg

Vi är en auktoriserad redovisningsbyrå med kontor i Varberg som nu vill förstärka vårt team. Hos oss får du arbeta självständigt med löpande bokföring, bokslut, upprättande av årsredovisningar, inkomstdeklarationer, rådgivning samt löneadministration. Den vi söker är engagerad, nyfiken, serviceinriktad och har ambitionen att utvecklas i sitt arbete tillsammans med oss och våra kunder. Erfarenhet av några års arbete på redovisnings-/revisionsbyrå eller om du arbetat med ekonomisk förvaltning i bostadsrättsföreningar är meriterande. Tjänsten är en 85 % tillsvidaretjänst och innefattar 34h/vecka. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Martin, 0706-464 548, eller Sofia, 0724-016 969. Urvalsprocess och intervjuer sker löpande. Skicka din ansökan via mail senast den 30 april till [email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024