Redovisningskonsult till FinEasity!

Fineasity är den familjära ochlite mindre fullservicebyrån - med stor kompetens.De växer kontinuerligt och ska nu utöka sitt team med en redovisningskonsult! Som redovisningskonsult på Fineasity får du möjlighet att arbeta med både stora och små kunder. De tror starkt på att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder, och det är därför en självklarhet att du ska trivas bra på jobbet. Som medarbetare på Fineasity erbjuds du bland annat: Flexibel arbetsmiljö med snabba beslutsvägar och frihet gällande arbetstid och arbetsplats. Högt medarbetarfokus där dina behov och önskemål tas på allvar. Goda utvecklingsmöjligheter, både genom kontinuerliga utbildningar och utmanande uppdrag. Möjlighet att arbeta specialiserat mot ett område som intresserar dig. Vi söker dig som har: - Minst två års erfarenhet som redovisningsekonom, gärna på byrå. - Flytande kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Vi ser det som meriterande med: - Erfarenhet av Fortnox - Erfarenhet av Capego Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, driven och lösningsorienterad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Efter sommaren Plats: Falkenberg Omfattning: 100%, heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Detta är en direktrekrytering till Fineasity där all initial kontakt i rekryteringsprocessen sköts av Wrknest. Om företaget Fineasity är en fullservicebyrå med en passion för att stödja sina kunders framgångar. De anpassar sina lösningar för att passa varje individuell verksamhet. Oavsett om de behöver en auktoriserad revisor, en redovisningskonsult eller en skatterådgivare, kan delita på att Fineasity löser deras behov. Där andraser problem, ser Fineasity möjligheter och strävar alltid efter att erbjuda flera alternativ för varje utmaning. Deras vision är att förenkla för företagare – Financials made easy. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Senior Redovisningskonsult - Fastighetsbranschen

Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som accounting controller consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder? Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen som Controller Consultant har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som accounting controller consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder? Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen som Controller Consultant har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut * Finansiell controlling mot kund * Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor * Granskning av andras redovisningsarbete Vi söker dig som har: * Erfarenhet av årsbokslutsarbete och kundansvar * Arbetat med redovisning inom fastighetsbranschen * Erfarenhet av rådgivande roll inom redovisning * Professionella språkkunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har: * Arbetat i Visma Business, Vitec och Palette. Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt samt processer, där du har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer. Vi ser att tidigare arbete som konsult underlättar detta. Om Azets Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500 anställda, varav 350 i Sverige. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi erbjuder dig bland annat hybrid-arbete, kontinuerlig utveckling och schyssta förmåner inom hälsa och välmående. Dessutom har vi väldigt kul på jobbet! Placering är i våra fina lokaler i centrala Malmö. Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande. Är du nyfiken och kan bidra, ansök redan idag! Kontakt: Åsa Andorff, Business Area Director Accounting [email protected] eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]  #LI-Hybrid #LI-MK1

15 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Redovisningsspecialist - Fastighetsinriktning

Arbetar du inom fastighetsredovisning och vill arbeta på ett bolag där du kan få vidareutveckla vårt arbete inom redovisning mot fastighetskunder? Då välkomnar vi dig till Azets, här får du jobba med spännande fastighetsbolag.  I rollen som redovisningsspecialist inom fastighet kommer du arbeta med förbättring och kvalitétssäkring av redovisningsarbete mot våra fastighetskunder. Du arbetar fördjupat med bland annat moms, skatt och komponentavskrivningsfrågor. I dagsläget är det två härliga team med konsulter som arbetar med våra fastighetskunder. Med en växande affär söker vi fler specialister till vårt team. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder. Arbetar du inom fastighetsredovisning och vill arbeta på ett bolag där du kan få vidareutveckla vårt arbete inom redovisning mot fastighetskunder? Då välkomnar vi dig till Azets, här får du jobba med spännande fastighetsbolag.  I rollen som redovisningsspecialist inom fastighet kommer du arbeta med förbättring och kvalitétssäkring av redovisningsarbete mot våra fastighetskunder. Du arbetar fördjupat med bland annat moms, skatt och komponentavskrivningsfrågor. I dagsläget är det två härliga team med konsulter som arbetar med våra fastighetskunder. Med en växande affär söker vi fler specialister till vårt team. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder. Huvudsakliga fokuset:  * Nära samarbete med kund och Azets redovisningskonsulter i fastighetsteamen  * Kvalitetssäkra och förbättra redovisningsarbetet för fastighetsbolag  * Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer  * Rådgivning till kund i processer och redoivsningsfrågor  * Granskning av andras redovisningsarbete  Vi söker dig som har:  * Flerårig erfarenhet av redovisningsarbete för fastighetsbolag  * Tidigare arbetat med processtöd och rådgivning inom fastighetsredovisning  * Erfarenhet av förändringsledning och processutveckling  Meriterande med erfarenhet av Vitec, Business Central eller Visma Business.  Om oss  Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets.  Du som medarbetare får bland annat:   * Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö  * Utbildningspaket som individanpassas och goda interna karriärmöjligheter  * Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag  Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!  Kontaktperson:  Åsa Andorff, Business Area Director, [email protected]   Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]  #LI-Hybrid #LI-MK1

15 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Rådgivare / redovisningskonsult, Gotland

Vill du göra skillnad för Sveriges företagare i alla branscher, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till en tydlig utvecklingsresa? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom ekonomi & redovisning. Hos oss i Visby eller Hemse blir du en del av ett team med ett drygt trettiotal kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Vi mixar affärsmässighet, utveckling och samarbete på ett inspirerande sätt! Vi har alltid arbetsmiljön i fokus eftersom vi är övertygade om att resultat och kundnytta är en direkt följd av arbetsglädje. Som en del i detta arbete har vi stort fokus på friskvård. Just nu erbjuder vi alla medarbetare möjlighet till styrketräning och simning i både Hemse och Visby. En gång per vecka har vi också möjlighet att spela tennis eller padel, tillsammans med en kollega eller kund. Arbetsmiljön på våra två kontor på Gotland har 2023 och 2024 rankats högst av alla kontor i Sverige, i undersökningar där samtliga 900 medarbetare deltagit. Det är vi stolta över! Vem vi söker Vi söker i första hand rådgivare eller seniora rådgivare med några till flera års erfarenhet av redovisning, med planerad påbörjad anställning hos oss i slutet av augusti eller i början av september. Andra anställningstidpunkter kan dock vara möjliga. Du har marknadsområdeschef Erik Fröding och affärschefer Jessica Löfgren och Kristian Hederfeld som dina närmaste chefer. Din roll och framtida utveckling Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som Rådgivare på Ludvig & Co: Bokslut och deklaration, ekonomistyrning och skatterådgivning. Löpande redovisning Kund & uppdragsansvar Handledare för nya kollegor En viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant. Hos oss har du möjlighet att bidra med utveckling i teamet men också i andra roller inom Ludvig & Co. Hos oss kan du skapa en tydlig väg för din utvecklingsresa och vi har ett brett utbud av utbildningar inom ekonomi, kunskapsnätverk och möjlighet till att bli Auktoriserad Redovisningskonsult. För att lyckas behöver du Vi söker dig som idag jobbar inom ekonomi, antingen som konsult eller på en ekonomiavdelning och har akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt.

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Redovisningskonsult

Senior Redovisningskonsult till uppdrag på 50% Om tjänsten Nu söker vi en erfaren redovisningskonsult till ett deltidsuppdrag med start snarast. Uppdraget sträcker sig sex månader fram och du går in som konsult via SJR. Bolaget är i tillväxtfas och extra händer behövs för att komma ikapp och få ordning på flera delar av redovisningen. Affären är komplex och kunder finns över hela världen så du som söker behöver ha jobbat med moms i alla dess former. Förutom momsavstämningar, kommer du bland annat hjälpa till att stämma av balanskonton och även se över och rensa kund- och leverantörsreskontran. Det är viktigt att du är prestigelös och har förmågan att stötta där det behövs. Vi ser gärna att du som söker har god kännedom om och är duktig på redovisning. Du kommer jobba sida vid sida med ekonomichefen. I ekonomiteamet finns även en ekonomiassistent som sköter in- och utbetalningar samt fakturering. Du blir en del av ett glatt gäng som gärna skojar med varandra. Kontoret ligger i Sisjön men här erbjuds även en flexibilitet i att jobba hemifrån. Erfarenhet av Visma Business är det meriterande. Kunskap i både svenska och engelska krävs. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent manager Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Redovisningskonsult till familjär byrå på Södermalm i Stockholm

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du vår nya kollega i team Lavendo? Vi växer och söker nu en driven Redovisningskonsult till vår Redovisningsbyrå på Södermalm i Stockholm. Vi är en familjär byrå där vi alltid har kunden och kollegan i fokus. Vi är en modern byrå som ligger i framkant när det kommer till digitalisering. Vår arbetsmiljö är modern och i konstant förändring och ingen dag är den andra lik. Trivs Du i denna miljö kan vi erbjuda Dig en arbetsplats med hjälpsamma kollegor som vill ha roligt på jobbet, utvecklas, lösa problem och fira tillsammans. Teamkänsla och samarbete kollegor emellan ser vi som nyckeln till framgång. Vi vill varje dag ha roligt på jobbet och vi strävar alltid efter balans mellan jobb och privatliv. Som anställd hos oss är det enormt viktigt att Du får vara med och påverka ditt dagliga arbete. Människan är alltid det viktigaste för oss. Vem söker vi? Vi söker Dig som är i början av Din karriär eller Dig med erfarenhet och söker nya utmaningar i rollen som Redovisningskonsult. Vi söker Dig som har mod att utmana hur bra kan bli bättre, har driv i leverans till kund och hjärta för siffror. Vi söker Dig som vill växa med oss och utvecklas i sin roll som Redovisningskonsult. Till vårt härliga team söker vi dig som trivs med att jobba självständigt med eget ansvar för sin planering liksom vara en del av ett team. Du är flexibel och noggrann med intresse av digitala verktyg och system. Har sinne för humor och vill ha roligt på jobbet. För att lyckas i rollen behöver du: ha en ekonomisk utbildning från högskola alternativ YH-utbildning ha god kommunikativ förmåga vid kundkontakt tala och skriva obehindrat i både svenska och engelska ha intresse för digitalisering och olika digitala system Det är meriterande om du: har erfarenhet av byrå, tex via tidigare anställning eller gjort din LIA på en byrå erfarenhet av Fortnox Vad kan Lavendo erbjuda? Vi har kollektivavtal Flexpension med extra pensionsavsättning varje månad Friskvårdsbidrag om maxbelopp på 5 000 Personlig utveckling och möjlighet att växa i din roll Ett härligt team med familjär känsla som gillar att ha roligt på jobbet En kontorshund som är bossen över gos och man kan få kela med om man vill Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 240515 Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Erfaren redovisningskonsult - EY Kalmar och Nybro

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla. Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult med placering på vårt kontor i Kalmar eller i Nybro. Marknaden för redovisningstjänster genomgår en snabb förändring, drivet av en accelererad teknikutveckling, nya konkurrenter och förändrade kundpreferenser. Som redovisningskonsult blir du specialist på ägarledda företag och arbetar med redovisningstjänster som omfattar allt från löpande bokföring till kvalificerad rådgivning i enstaka frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som redovisningskonsult kommer du att ha huvudansvar för ett antal kunder. Du tycker om att arbeta i team samtidigt som du bygger långsiktiga relationer med kunder. Du har sinne för affärer och har lätt för att bygga förtroende. Arbetet omfattar avstämningsarbete, upprättande av bokslut, årsredovisningar och deklarationer samt att stödja våra kunder i redovisningsfrågor. Arbetet omfattar även analys, uppföljning och rapportering samt att stödja och utveckla juniora kollegor. Arbetet sker i huvudsak i digitala processer med hjälp av digitala verktyg och plattformar. Kvalifikationer för tjänsten Erfarenhet av redovisning- och bokslutsarbete Akademisk examen eller annan likvärdig utbildning Ha stort intresse för att etablera och utveckla kontakter, i kombination med ett säljande driv Ha god analytisk förmåga Uppskatta ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och ansvarstagande Vi ser också gärna att du Har grundkunskap i skattefrågor Vad vi söker Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du tycker om att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta sig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär. Om du är lättlärd med stora organisatoriska färdigheter och ett genuint intresse för redovisning och brinner för ge kunder bra service, är denna roll för dig. Vad EY erbjuder dig Som redovisningskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter över kunder och branscher. Dessutom kommer du att ingå i en miljö som betonar hög kvalitet och kunskapsutbyte. Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på www.ey.com/sv_se/careers/karriarbloggen. Ansökan Vi arbetar med löpande urval varför vi gärna ser att du ansöker så snart som möjligt, dock senast den 10 maj 2024. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Ahlin på [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Jonas Sandström på [email protected]. EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag. The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background, and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, disability, sexual orientation and gender identity. If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this advert.

12 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Redovisningskonsult till familjär byrå på Södermalm i Stockholm

Är du vår nya kollega i team Lavendo? Vi växer och söker nu en driven Redovisningskonsult till vår Redovisningsbyrå på Södermalm i Stockholm. Vi är en familjär byrå där vi alltid har kunden och kollegan i fokus. Vi är en modern byrå som ligger i framkant när det kommer till digitalisering. Vår arbetsmiljö är modern och i konstant förändring och ingen dag är den andra lik. Trivs Du i denna miljö kan vi erbjuda Dig en arbetsplats med hjälpsamma kollegor som vill ha roligt på jobbet, utvecklas, lösa problem och fira tillsammans. Teamkänsla och samarbete kollegor emellan ser vi som nyckeln till framgång. Vi vill varje dag ha roligt på jobbet och vi strävar alltid efter balans mellan jobb och privatliv. Som anställd hos oss är det enormt viktigt att Du får vara med och påverka ditt dagliga arbete. Människan är alltid det viktigaste för oss. Vem söker vi? Vi söker Dig som är i början av Din karriär eller Dig med erfarenhet och söker nya utmaningar i rollen som Redovisningskonsult. Vi söker Dig som har mod att utmana hur bra kan bli bättre, har driv i leverans till kund och hjärta för siffror. Vi söker Dig som vill växa med oss och utvecklas i sin roll som Redovisningskonsult. Till vårt härliga team söker vi dig som trivs med att jobba självständigt med eget ansvar för sin planering liksom vara en del av ett team. Du är flexibel och noggrann med intresse av digitala verktyg och system. Har sinne för humor och vill ha roligt på jobbet. För att lyckas i rollen behöver du: ha en ekonomisk utbildning från högskola alternativ YH-utbildning ha god kommunikativ förmåga vid kundkontakt tala och skriva obehindrat i både svenska och engelska ha intresse för digitalisering och olika digitala system Det är meriterande om du: har erfarenhet av byrå, tex via tidigare anställning eller gjort din LIA på en byrå erfarenhet av Fortnox Vad kan Lavendo erbjuda? Vi har kollektivavtal Flexpension med extra pensionsavsättning varje månad Friskvårdsbidrag om maxbelopp på 5 000 Personlig utveckling och möjlighet att växa i din roll Ett härligt team med familjär känsla som gillar att ha roligt på jobbet En kontorshund som är bossen över gos och man kan få kela med om man vill Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 240515Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Redovisningskonsult till FinEasity!

Fineasity är den familjära ochlite mindre fullservicebyrån - med stor kompetens.De växer kontinuerligt och ska nu utöka sitt team med en redovisningskonsult! Som redovisningskonsult på Fineasity får du möjlighet att arbeta med både stora och små kunder. De tror starkt på att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder, och det är därför en självklarhet att du ska trivas bra på jobbet. Som medarbetare på Fineasity erbjuds du bland annat: Flexibel arbetsmiljö med snabba beslutsvägar och frihet gällande arbetstid och arbetsplats. Högt medarbetarfokus där dina behov och önskemål tas på allvar. Goda utvecklingsmöjligheter, både genom kontinuerliga utbildningar och utmanande uppdrag. Möjlighet att arbeta specialiserat mot ett område som intresserar dig. Vi söker dig som har: - Minst två års erfarenhet som redovisningsekonom, gärna på byrå. - Flytande kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Vi ser det som meriterande med: - Erfarenhet av Fortnox - Erfarenhet av Capego Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, driven och lösningsorienterad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Efter sommaren Plats: Falkenberg Omfattning: 100%, heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Detta är en direktrekrytering till Fineasity där all initial kontakt i rekryteringsprocessen sköts av Wrknest. Om företaget Fineasity är en fullservicebyrå med en passion för att stödja sina kunders framgångar. De anpassar sina lösningar för att passa varje individuell verksamhet. Oavsett om de behöver en auktoriserad revisor, en redovisningskonsult eller en skatterådgivare, kan delita på att Fineasity löser deras behov. Där andraser problem, ser Fineasity möjligheter och strävar alltid efter att erbjuda flera alternativ för varje utmaning. Deras vision är att förenkla för företagare – Financials made easy. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Driven Redovisningskonsult till spännande industrikoncern!

Har du erfarenhet som extern Redovisningskonsult där du arbetat brett inom ekonomi? Trivs du bra i en roll där du får arbeta med frihet under ansvar? Vill du vara med på en spännande tillväxtresa i ett bolag med hög framåtanda? Då är rollen som Redovisningskonsult till Eitrium rollen för dig! Om Eitrium Eitrium är en industrikoncern som erbjuder marknadsledande produkter och värdeskapande tillverkning genom sina sju dotterbolag. Genom att kombinera bevisat lönsamma nischade och entreprenörsdriva småbolag med tryggheten av att ingå i en diversifierad företagsgrupp. Eitriums dotterbolag tillhandahåller marknadsledande produkter och varumärken – allt ifrån tillbehör till lekplatser, medicintekniska värmehjälpmedel, till avancerad metall- och plastbearbetning. Eitriums mål som ägare är att framtidssäkra entreprenörsledda bolag, genom att agendasätta utveckling inom digitalisering, hållbarhet och succession. Idag består vår portfölj av bolag inom diverse industrier i Sverige, Norge och Finland, som omsätter ≈30-80 mSEK. Följande bolag ingår idag i koncernen: Eliasson Plast (Borås), Werinova (Mullsjö), Ilmeg Products (Nyköping), Mora Contract Manufacturing (Mora), Polyfix (Söderköping), Keymet (Jakobstad) samt Minitech (Hamar/Malung). Läs mer: https://www.eitrium.com/ Om tjänsten som Redovisningskonsult I rollen som Redovisningskonsult blir du en viktig pusselbit i Eitriums fortsatta tillväxtresa där du agerar extern Redovisningskonsult gentemot Eitriums svenska industribolag. Dina arbetsuppgifter består av att bistå bolagen i koncernen med ekonomiska tjänster såsom löpande bokföring, månads- och årsbokslut, upprättandet av årsredovisningar (K2 K3) och deklarationer samt med fördel löne- och semesterhantering. Du samarbetar tätt med industribolagens VD:ar där du agerar bollplank och stöttar med ekonomiska analyser. I rollen förväntas du även aktivt bedriva processutvecklingar med syfte att implementera enhetliga och effektiva arbetssätt och rutiner. Du utgår från kontoret hos Eliasson Plast i Borås men kommer med ett par tillfällen i månaden besöka Eitriums övriga bolag runt om i Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Agera extern Redovisningskonsult och bistå ett flertal av Eitriums industribolag med ekonomiska tjänster såsom löpande redovisning, månads- och årsbokslut, upprättandet av årsredovisningar och deklarationer, och med fördel löne- och semesterhantering. Agera bollplank till industribolagens VD:ar och stötta med ekonomiska analyser. Aktivt driva processutvecklingar med syfte att implementera enhetliga och effektiva arbetssätt och rutiner. Om dig För att lyckas i rollen som Redovisningskonsult har du en eftergymnasial utbildning från högskola/universitet alternativt yrkeshögskola inom ekonomi, redovisning och/eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har några års erfarenhet som extern Redovisningskonsult där du arbetat brett med ekonomi och hanterat flera bolag parallellt. Du har tidigare arbetat brett inom ekonomi och besitter kunskap inom löpande bokföring, månad-och årsbokslut, upprättande av årsredovisningar (K2K3) och med fördel löne- och semesterhantering. Du har god systemvana inom Monitor alternativt andra system som kan bedömas likvärdigt. Vidare har du B-körkort och möjlighet att resa 3–5 dagar per månad. Som person ser vi att du är planerande, proaktiv och kan på ett effektivt sätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har ett naturligt driv och trivs väl i en roll där du får arbeta med frihet under ansvar där du tar ägandeskap i dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad och har förmågan att inta ett holistiskt perspektiv samtidigt som du med stor noggrannhet värnar om detaljer. Vidare är du trygg i din expertis och kan på ett självständigt sätt bedriva ditt arbete där du är van hantera olika stakeholders och agera rådgivande till chefer och beslutsfattare. Viktigt för tjänsten är: Eftergymnasial utbildning från högskola/universitet alt. yrkeshögskola inom ekonomi, redovisning och/eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Minst fem års arbetslivserfarenhet som extern Redovisningskonsult där du arbetat brett med ekonomi och hanterat flera bolag parallellt som huvudsakligt ansvarig person och ”gjort arbetet själv”. Tidigare erfarenhet av löpande bokföring inom producerande bolag (varulager och anläggningstillgångar, samt bokslut, upprättandet av årsredovisningar (K2 K3) samt deklarationer och skattehantering. Att du är driven och självständig där du med bevisat hög effektivitet kan hantera en bredd av arbetsuppgifter med god struktur. God datorvana samt goda kunskaper inom Microsoft Office (Excel m.fl.). B-körkort samt möjlighet att resa 3–5 dagar per månad. Meriterande: Tidigare erfarenhet av att hanterat löne- och semester. God systemvana inom Monitor alternativt system som kan bedömas likvärdigt. Eitrums erbjudande Hos Eitrium blir du del av en välmående industrikoncern med hög framåtanda! Du erbjuds en bred roll med stora friheter där du själv planerar in din tid. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Placering: Borås. Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Redovisningskonsult som en roll för dig? Tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Vi på Needo ser fram emot att prata med dig!

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024