Förvaltningsansvarig

Är du driven och självgående i ditt arbetssätt och har erfarenhet av att arbeta som registrator? Är du bra på att samarbeta och har förmåga att se verksamheters behov? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som förvaltningsansvarig, inom avdelning för informationsförvaltning, har du en både strategisk och operativ roll. Som förvaltningsansvarig, ansvarar du för att leda och samordna arbetet med förvaltning av myndighetens övergripande dokument- och ärendehanteringssystem med syftet att tillgodose myndighetens önskemål. Du genomför/deltar i aktiviteter kring användarstöd och utbildningar, du ansvarar för supportfunktionen för systemet. Du är drivande i att kartlägga, beskriva och sammanställa behov och deltar i prioriteringsarbetet samt i arbetet med att genomföra förändringar och arbetar tätt tillsammans med myndighetens produktägare samt verksamhetens objektspecialister. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi söker dig som Har relevant utbildning för tjänsten, med lägst genomförd gymnasieutbildning. Du har några års aktuell erfarenhet av att jobba som registrator eller arbete med dokumentering av handlingar. Det är meriterande att ha arbetat med förvaltning av diarieföringssystem och processer. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap av offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen. God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift är ett måste. Du är lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du har en god samarbets-förmåga, lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående med en vana av att initiativrikt driva dina arbetsuppgifter framåt. Arbetet kräver ett gott samarbete på såväl olika nivåer inom FMV (Försvarets materielverk) som med andra verksamheter och organisationer, vilket medför att det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga och personlig mognad. För oss är rätt person viktigt varför vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Givetvis har du goda kunskaper i Officepaketet. Om oss Till enheten Registraturen, som är en del av avdelning för Informationsförvaltning, behöver vi nu förstärkning av en förvaltningsansvarig. Registraturen ansvarar för att inom sitt verksamhetsområde möjliggöra för myndigheten att bedriva sin verksamhet i enlighet med lagar, förordningar, interna regler och mål som gäller. Registraturen ansvarar även för styrning och uppföljning av att FMV ur ett myndighetsperspektiv tillgodoser krav på registrering och diarieföring. Enheten består av funktionerna registratur samt anbudskontor. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO [Stefan Hållander], OFR/S [Lena Sköld Gunnarsson], OFR/O [Lars Mörrby] och SEKO [Peter Andersson]. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid   Vid frågor ber vi dig kontakta enhetschef för FMV Registratur Marie Näslund på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). Sista ansökningsdag är 2024-05-09. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
DO söker en informationsförvaltare (registrator)

Diskrimineringsombudsmannen (DO) utvecklar vår verksamhet bland annat via nya arbetssätt och via digitalisering. Vi söker därför dig som är registrator och vill arbeta med utveckling och som vill utvecklas i en organisation som arbetar med att göra skillnad. Tjänsten är placerad vid infrastrukturenheten. Infrastrukturenheten Enheten arbetar med underliggande infrastruktur, stöd och service. Vi ansvarar för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande processer och leveranser inom enhetens ansvarsområden. Här ingår kompetensområdena registratur och arkiv, IT och telefoni, reception och växel, lokal- och säkerhetsarbete samt arbete med fysisk tillgänglighet och miljö/hållbarhetsarbete. Dina arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna inom informationsförvaltning på myndighetens registratur ingår såväl löpande arbete som utveckling. I vår utveckling och digitalisering har vi relativt nyligen övergått till nytt system för diarium. Annat aktuellt är att registratorsfunktionen idag arbetar med sekretessgranskning vid utlämnande av allmänna handlingar. Här följer ett utvecklingsarbete för förfinade rutiner. I rollen ingår även att tillsammans med kollegorna löpande bidra till att genomföra och följa upp utveckling av processer inom informationsförvaltning och registratur på DO. Löpande arbetsuppgifter är exempelvis posthantering, diarieföring, arkivering, återsökning av handlingar enligt upprättad arkivförteckning samt att hålla handlingar ordnade. Du kommer besvara telefonsamtal och e-post från allmänhet, hantera utlämnande av allmänna handlingar, stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik. Samverkan och många kontakter såväl internt inom myndigheten som med externa parter är en naturlig del i arbetet. Kravprofil Vi söker dig med • gymnasieexamen • utbildning i registratorsarbete och dokumenthantering för registrator • några års aktuell erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig sektor • några års aktuell erfarenhet av att som registrator ha arbetat i diarieföringssystem och med digital ärendehantering • god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registraturens funktion och ansvar • aktuell och relevant erfarenhet att som registrator hantera begäran om utlämning av allmän handling och sekretessgranskning • erfarenhet av verksamhets- och rutinutveckling inom registratur och arkivering • goda kunskaper i MS Officepaketet • goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Du ska ha förmåga att • ge god service och stöd till medarbetare och allmänheten • vara noggrann och strukturerad • inge förtroende och ha hög integritet • arbeta självständigt samt även ha mycket god samarbetsförmåga • vara lösnings- och utvecklingsinriktad • kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrader • hantera ett tidvis högt arbetstempo i en händelsestyrd verksamhet • vara kommunikativ i tal och skrift • möta människor med respekt Meriterande • erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på statlig myndighet • erfarenhet av diarieföring i systemstödet Evolution • erfarenhet av att besvara inkommande frågor angående ärenden från allmänheten Stor vikt kommer att läggas vid de personliga förmågorna. Befattningen är en tillsvidareanställning, med start så snart som möjligt enligt överenskommelse. Befattningen inleds med provanställning om sex månader. Om DO  DO är en statlig myndighet och vårt uppdrag regleras i lagen (2008:568) om Diskrimineringsombudsmannen. I uppdraget ingår att utöva tillsyn över diskrimineringslagen (2008:567) och därutöver att verka för att diskriminering som har samband med kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder inte förekommer inom några områden av samhällslivet. Vi ska också genom råd och på annat sätt medverka till att den som utsatts för diskriminering kan ta till vara sina rättigheter. DO ska vidare på annat sätt verka för lika rättigheter och möjligheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. Vi är omkring hundra anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Råsundavägen 18 i Solna, med närhet till goda kommunikationsmöjligheter. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Läs mer om DO på www.do.se. Vi erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. Vidare erbjuds möjlighet till visst distansarbete om verksamheten tillåter. Varje medarbetare har eget rum. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontaktperson är rekryterande chef Lena Björk eller HR-specialist Miriam Rupp. Fackliga företrädare är Anna Thörne för Saco och Ann Frisell för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till den HR-specialist som står angiven ovan så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt. Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 1 maj 2024 via ansökningsfunktionen på www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/lediga-tjanster/alternativt till Diskrimineringsombudsmannen, Box 4057, 169 04 Solna med referensnummer DO 2024/2320. Observera att vi inte ser din profilsida på LinkedIn som en inskickad ansökan och meritförteckning. Om du blir kallad till intervju kommer vi att begära in vidimerade examensbevis.

18 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Driven Dokumentstrateg

Är du dokumentstrateg och har erfarenhet av att arbeta som registrator med stor vana av diarieföring? Är du flexibel och har förmåga att vara lösningsorienterad och noggrann i de arbetssituationer som kräver? Vill du arbeta i en myndighet med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som myndighetens dokumentstrateg har du en strategisk roll där du ansvarar för att utveckla och samordna arbetsprocesser. Inledningsvis ligger utmaningen i att skapa sig en övergripande förståelse av vår verksamhet och utifrån denna förståelse kommer du att ansvara för att utveckla samt se över informationsprocesser som tillgodoser både interna och externa behov och som ger ett effektivt och strukturerat dokumentflöde. Du arbetar proaktivt med att utveckla, kvalitetssäkra och samordna arbetsprocesser samt implementera nya arbetssätt i verksamheten, detta kan ske i projektform. Du tar också ansvar för att planera och följa upp verksamhetens processer. Du deltar i arbetet kring styrningar och stöd inom informationsförvaltningsområdet, det vill säga utifrån lag och förordning implementera hur myndigheten arbetar med frågor avseende informationshantering. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi söker dig som Har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har minst några års aktuell erfarenhet av att jobba som registrator eller arbete med dokumentering av handlingar. Det är meriterande att ha arbetat med förvaltning av diarieföringssystem och processer. Meriterande är om du ha bred kunskap inom regelverk och principer inom området. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap av offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen. God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift är ett måste. Du har en god förmåga att växla mellan operativt och strategiskt arbete och är van vid att självständigt prioritera arbetsuppgifter. Du har stor vana av att jobba med diarieföring och gärna även ett arkivsystem samt har mycket god datavana. Du vill arbeta för en hög tillgänglighet, korta handläggningstider och god kvalitet. Du är flexibel och trivs med omväxlande arbetsuppgifter i en föränderlig miljö. Du tar ett aktivt ansvar för ditt lärande och samtidigt delar med dig av kunskaper och erfarenheter för att öka kompetensen i organisationen. Du är lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att klara arbetsuppgifterna krävs att du har en god samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra, är självgående där du tar ansvar, strukturerar och driver processerna framåt. Du ska även vara serviceinriktad där du är tillmötesgående och uppmärksam i ditt bemötande och anstränger dig för att leverera lösningar. Om oss Till enheten Registraturen, som är en del av avdelning för Informationsförvaltning, behöver vi nu förstärkning av en dokumentstrateg till vårt team i Stockholm. Registraturen ansvarar för att inom sitt verksamhetsområde möjliggöra för myndigheten att bedriva sin verksamhet i enlighet med lagar, förordningar, interna regler och mål som gäller. Registraturen ansvarar även för styrning och uppföljning av att FMV (Försvarets materielverk) ur ett myndighetsperspektiv tillgodoser krav på registrering och diarieföring. Enheten består av funktionerna registratur samt anbudskontor. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är Lena Sköld Gunnarsson (OFR/S), Peter Andersson (SEKO), Lars Mörrby (OFR/O) och Stefan Hållander (SACO-S). Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa eller maila enhetschef Marie Näslund, 08-782 45 10 eller [email protected]. Sista ansökningsdag är 2024-05-08. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

17 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Stockholms tingsrätt söker registrator

Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med omkring 300 medarbetare. Domstolen leds av lagmannen och är indelad i fem dömande avdelningar som var och en leds av en chefsrådman. På de dömande avdelningarna arbetar rådmän, fiskaler, notarier, beredningsjurister och domstolshandläggare. En av de dömande avdelningarna är Patent- och marknadsdomstolen och de andra fyra avdelningarna är allmänna avdelningar som handlägger tvistemål, familjemål och brottmål. Utöver dessa avdelningar finns det två särskilda enheter, en enhet som handlägger vissa typer av tvistemål och som kallas för snabbspåret för tvistemål och en enhet som handlägger vissa typer av brottmål och som kallas för snabbspåret för brottmål. Målen som tingsrätten hanterar är ofta både omfattande och uppmärksammade. Tingsrätten har även en administrativ avdelning som ansvarar för frågor rörande ekonomi, budget, HR, IT, registrering, arkiv samt säkerhet och service. Arbetsuppgifter Är du en serviceinriktad person som gillar att hitta lösningar i det dagliga arbetet? Som registrator vid Stockholms tingsrätt erbjuds du varierande arbetsuppgifter i en samhällsviktig verksamhet. Tillsammans med övriga registratorer hanterar du nya mål och ärenden och registrerar dem i vårt målhanteringssystem. Du kommer att arbeta med posthantering, telefon och den officiella e-postbrevlådan för tingsrätten. I rollen som registrator har du många kontakter med kollegor, parter, myndigheter och allmänhet genom personliga möten, telefon samt via e-post. Vid behov kommer du även att samarbeta och stötta arkivet i olika arbetsuppgifter så som utlämning av allmänna handlingar och sortering m.m. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • en avslutad gymnasieutbildning • erfarenhet av administrativt arbete • datorvana och goda kunskaper i MS Office Det är meriterande om du har erfarenhet av • arbete som registrator inom Sveriges domstolar eller annan statlig myndighet • kunskaper av dokument- och ärendehanteringssystem • kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion Du uttrycker dig väl i tal och skrift. En god kunskap i engelska är också bra för rollen som registrator. Personliga egenskaper Som person är du ordningsam, har lätt för att hitta lösningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du samarbetar gärna med andra, men trivs också med att arbeta självständigt. Du delar med dig av dina kunskaper, erfarenheter och bidrar på så sätt till gruppens gemensamma arbete. Du vill arbeta för korta handläggningstider och god kvalitet. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högst ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer också krav på att du följer Sveriges lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Attraktiva förmåner, exempelvis mellan 28–35 dagars semester, friskvårdsbidrag och möjlighet till en friskvårdstimme varje vecka. Tingsrätten har även tillgång till en motionslokal som alla medarbetare kan nyttja.

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Manpower söker registrator till myndighet!

Registrator på jakt efter nytt jobb? Just nu söker vi på Manpower en registrator som vill ta sig an ett uppdrag på en välkänd myndighet i Stockholm Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en utvecklingsinriktad, engagerad och lösningsorienterad registrator. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Manpower men tillbringar dina arbetsdagar hos vår kund i Stockholm. Arbetet är på heltid med start i maj, tom november med chans till förlängning. Dina arbetsuppgifter Konsultens arbetsuppgifter kommer att omfatta: * Klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen * Medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för * Administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post) * Medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem * Arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet * Medverka vid ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm Vi söker dig som har * gymnasium eller likvärdig utbildning * goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt * minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete * vana att arbeta i olika administrativa system * ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande krav för tjänsten * registratorsutbildning, utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande * erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning. Uppdragsperiod och omfattning Uppdraget är på heltid med start i maj, och pågår tom 30 november 2024, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm. Under detta uppdrag kommer konsulten att vara ledig under veckorna 32-34. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Robin Westin via e-post: [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Registrator

Vill du ta nästa steg i karriären, vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle? Vill du vara med och bygga en välfungerande verksamhet? Hos oss får du möjlighet att göra skillnad - välkommen med din ansökan!   Förbandet Dalregementet Försvarsmakten försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Etableringen av Dalregementet är en del i uppbyggnaden av den svenska försvarsförmågan. Intill dess att regementet är utvecklat till full kapacitet, bland annat med nytt regementsområde, kommer verksamheten att präglas av kontinuerlig utveckling och förändring. Arbetssätt kommer till del förändras över tid för att anpassas till den växande organisationen och dess verksamhet.   Om Stabsavdelningen Dalregementets Stabsavdelning söker en registrator till sin verksamhet i Falun. Vi söker en medarbetare med god initiativförmåga som vill vara med och utveckla vår avdelning inför framtiden. Här får du chansen att utvecklas inom området i en spännande miljö! Avdelningens uppgift är att stödja Försvarsmakten, Dalregementet och Falu Garnison i myndighetsutövningen med en kontinuerlig dokument- och ärendehantering med uppgift att redovisa, ta hand om och tillgängliggöra allmänna handlingar idag, imorgon och över tid. Försvarsmaktens dokumenthantering omfattar all hantering av allmänna handlingar oavsett format och sekretessgrad längst hela beredskapstegen fred-kris-krig. Stabsavdelningen är en avdelning som är under uppbyggnad vilket gör att du kommer få möjligheten att vara med från början och påverka utformningen i stor utsträckning.   Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som registrator kommer du att arbeta med registrering, distribuering och expediering av inkommande och utgående handlingar samt med att bemanna vår kunddisk där du ger stöd och service till våra anställda i dokumenthanteringsfrågor. Du kommer också få vara med att bygga upp funktionen och skapa arbetsprocesser/rutiner för registratorsrollen vid Dalregementet. I rollen ligger också att hantera förfrågningar från allmänheten i samarbete med övriga avdelningar och andra förekommande uppgifter vi ska lösa inom avdelningen. Kvalifikationer • Akademisk utbildning eller annan utbildning som är relevant för tjänsten • Arbetat som registrator eller innehar annan erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig • Mycket god datorvana • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Meriterande Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i synnerhet inom Försvarsmakten. Personliga egenskaper Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och strukturerad. Vi ser att du har ett öppet sinnelag, är serviceminded och har en positiv inställning. Du tycker om att tillhöra ett team men trivs också att arbeta självständigt och tar eget ansvar för utförandet av uppdraget. Du bidrar aktivt till gott samarbete och till en bra stämning i arbetslaget. Du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Eftersom avdelningen är under uppbyggnad medför det att du måste klara av ett flexibilitet arbetssätt där arbetsprocesserna inte är färdiga utan under uppbyggnad. Försvarsmaktens värdegrund bygger på Öppenhet – Resultat och Ansvar – ÖRA, vilken även du självklart delar med oss.   Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning tillämpas Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetstid: 40 timmar/vecka, måndag-fredag på dagtid med flextidsavtal Arbetsort: Falun, men tjänsteresor kan förekomma Beräknat tillträde: Efter överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas inom ramen för Försvarsmaktens lönepolicy. Löneanspråk anges i ansökan. Personal i Försvarsmakten har enligt avtal möjlighet till fysisk träning på arbetstid upp till tre timmar/vecka. Tester kan eventuellt förekomma under rekryteringsprocessen.   Kontakt vid frågor gällande tjänsten C Stabsavdelningen, Emma Bengtsson, tel. 070-790 27 03 Kontakt vid frågor om rekryteringsprocessen HR-generalist Anette Patten, tel. 070-738 75 67 Fackliga representanter Kontaktas via växeln 08-788 75 00 OFR/O Jan-Erik Belin OFR/S Kenneth Hartikainen SACO Johan Gillemyr SEKO Anna Löfgren Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-05. Din ansökan ska innehålla CV och ett ansökningsbrev. Var noga med att motivera varför du tycker att vi ska välja just dig till den här tjänsten! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Dalregementet är ett av Försvarsmaktens nygamla förband med anor från 1625. Regementet återetablerades 2021 efter beslut av riksdagen. Vår verksamhet finns i Falun och vi kommer bidra med utbildning av soldater som bygger framtidens infanteriförband/Armé. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Registrator till verksamhet- och ledningsstöd

Är du en serviceinriktad registrator som vill bidra till att utveckla en rättssäker och effektiv dokumenthantering? Då kan du vara den vi söker!  Vilka är vi? Verksamhets- och ledningsstöd är en nystartad enhet som kommer att formeras under 2024. Enheten har en central funktion i att stötta kommunens nystartade tillväxt- och utvecklingskontor i ledningskoordinering, registratur, informationssamordning, nämndsekreteraruppdrag och säkerhetssamordning.  Tillväxt- och utvecklingskontorets uppdrag är att accelerera kommunens tillväxt- och utvecklingsarbete och främja en förstärkt livskvalitet för Norrköpings invånare. Kontoret består av sex avdelningar: • Kommunikation, näringsliv, kultur och idrott • Kontakt och service • Bildning och unga • Norrköpings innovationslabb • Digitalisering och IT • Ekonomi och personaladministration Vi står inför en spännande resa med ett helt nytt kontor och en nystartad enhet där vi tillsammans kommer att utforma effektiva arbetssätt. Därför söker vi nu efter en registrator som vill vara med i det pågående utvecklings- och förbättringsarbetet där fokus är att kontorets ärende- och dokumenthantering ska vara effektiv och rättssäker.  Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du tillsammans med dina kollegor att verka som stöd till samtliga enheter på tillväxt- och utvecklingskontoret i frågor som rör ärende- och dokumenthantering. Tjänsten omfattar bland annat diarieföring, ärendehantering, arkivering, utlämnande av allmänna handlingar, sekretessbedömningar samt hantering av post och funktionsbrevlådor. Vi strävar efter att arbeta på ett kvalitativt och informativt sätt. Din roll som registrator kommer därav att ha en rådgivande, utbildande och kravställande roll gentemot tjänstepersoner på tillväxt- och utvecklingskontoret. Även kontakt med medborgare är ett naturligt inslag i ditt arbete.  Vem är du? Du har en genomförd registratorsutbildning (diplomerad/certifierad/högskola) eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom informationsvetenskap eller arkivvetenskap. Du har minst ett års erfarenhet av registratur eller arbete med dokumentering av handlingar, gärna från likvärdig myndighet.  Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringsystemet public360.  Som person är du trygg i dig själv, pålitlig och tar ansvar för din personliga prestation. Du är mån om kundnöjdhet och levererar lösningar på ett lugnt och tillmötesgående sätt till dem du finns till för.  Som registrator hos oss lägger du stor vikt vid ett gott samarbetsklimat där du lyssnar, kommunicerar och löser meningsskiljaktigheter på ett konstruktivt sätt.  Vi ser att du är skicklig på att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ställer höga krav på kvalitet och utvärderar kontinuerligt ditt arbete för att nå goda resultat. Då det finns rådgivande och utbildande inslag i tjänsten ser vi att du har en god förståelse för hur människor tar till sig information på olika sätt och anpassar dina instruktioner och anvisningar efter mottagaren.   Du har god kännedom om tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen.  Du har mycket god data- och systemvana.  Tjänsten kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i svenska språket, både i tal och skrift.  Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis utifrån verksamhetens behov Sista ansökningsdatum: 12 maj Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Enhetschef Kajsa Larsdotter på [email protected] och för frågor om rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringsspecialist Therese Silvstam på [email protected]  KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

5 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Registrator

Arbetsbeskrivning Vi på randstad söker nu efter en registrator tillsammans med vår kund. För att söka tjänsten ser vi gärna att du har utbildning inom arkivvetenskap eller inom registration/dokumenthantering sedan tidigare, samt grundläggande kunskaper om Offentlighetsprincipen i enlighet med Tryckfrihetsförordningen (SFS 1948:105), samt Offentlighets- och sekretesslag (2009:400). Arbetsplats: Stockholm Arbetsgivare: Randstad Arbetstider: 08-17 Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Huvudsakliga arbetsuppgifter: Diarieföring Bedömningar gällande klassificering och registrering av allmänna handlingar i W3D3 Postöppning Arkivläggning av när-arkivet Hantera förfrågningar, begäran om och utlämnande av allmän handling Ge råd och stöd inom området till universitetets anställda Konsulten kommer att vara placerad vid enheten för Arkiv och registratur Kvalifikationer Krav: Minst 30p i arkivvetenskap, Yrkesutbildning som registrator/dokumentcontroller eller annat som bedöms vara motsvarande Grundläggande kunskaper om Offentlighetsprincipen i enlighet med Tryckfrihetsförordningen (SFS 1948:105) samt Offentlighets- och sekretesslag (2009:400) Tidigare arbetat som registrator Kunna inkomma med minst två tidigare referenser på liknande uppdrag som genomförts med goda betyg inom de senaste 5 åren (2019) Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystemet W3D3 Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som Registrator vid en annan statlig myndighet Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som Registrator vid högskola/universitet Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Röstmottagare till EU-valet 2024

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! En viktig del i vår demokrati är rätten att få rösta i allmänna val. För att valen ska kunna genomföras och för att allas röster på ett säkert sätt ska kunna registreras behöver vi röstmottagare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill göra en insats för demokratin genom att arbeta som röstmottagare, på valdagen den 9 juni samt under förtidsröstningen som startar den 22 maj. Arbeta under valdagen Valdagen är söndagen den 9 juni 2024. I varje vallokal arbetar en ordförande, en vice ordförande samt ett antal röstmottagare. Ordförande tillsammans med vice ordförande leder arbetet i vallokalen. På valdagen tjänstgör du enligt schema. Vallokalerna håller öppet för röstning mellan kl. 08:0021:00. Därefter påbörjas rösträkning. Alla som arbetar i lokalen arbetar tills att alla röster är räknade. Det kan innebära att du behöver arbeta till sent på kvällen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att: • upprätthålla god ordning i vallokalen • ta emot röster • pricka av i röstlängden • granska och räkna rösterna • vid behov hjälpa väljare ta valsedlar och göra i ordning sin röst Arbeta under förtidsröstningen Förtidsröstningen pågår mellan onsdag 22 maj till lördagen den 8 juni 2024. Under förtidsröstningen tjänstgör du på olika tider, både dagtid och kvällstid. Som röstmottagare ingår det bland annat att: • upprätthålla god ordning i röstningslokalen • ta emot röster och skriva in i väljarförteckningen • hjälpa väljare skriva ut röstkort • vid behov hjälpa väljare ta valsedlar och göra i ordning sin röst KVALIFIKATIONER I rollen som röstmottagare: • ska du ha fyllt 18 år senast valdagen • ska du tala god svenska • bör du vara stresstålig, serviceinriktad och noggrann • får du inte stå på valbar plats till Europaparlamentsvalet 2024 och inte heller ha politisk anknytning som exempelvis förtroendeuppdrag i nämnd, kommunal styrelse eller i kommunfullmäktige • är språkkunskaper meriterande • ser vi gärna att du har körkort och tillgång till egen bil Ta chansen och gör en insats för demokratin! Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

21 februari 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024