Registrator

Sök bland 9 lediga jobb som Registrator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Registrator sökes för uppdrag i söderort!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Dina arbetsuppgifter Som registrator hos vår kund kommer du att ha en central roll inom miljöenhetens verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Hantering av både digital och fysisk post • Registrering och diarieföring av inkomna ärenden • Kvalitetssäkring och arkivering av dokument • Fördelning av ärenden • Stöd till verksamheten i frågor som rör registrering och expediering av handlingar • Handläggning av miljöärenden Du kommer att arbeta i miljöenhetens verksamhetssystem Ecos2 och i ärendehanteringssystemet Public360. Arbetet innebär också nära kontakt med miljöchefen och medarbetarna på miljöenheten, där du fungerar som ett konsultativt stöd och ger råd i system-, informations- och ärendehanteringsfrågor enligt de lagar och förordningar som styr informationshanteringen inom offentlig förvaltning. Uppdraget är med start omgående och sträcker sig minst sex månader framåt, med möjlighet till förlängning. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom miljö- och hälsoskyddsområdet och handläggning av miljöärenden. Det är ett krav att du har arbetat i Ecos2 och det är meriterande om du har erfarenhet av Public360 samt arbete i en politiskt styrd organisation. Du bör ha: • Gymnasieexamen med påbyggnad inom registratur eller administration • Minst två års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete eller registratur • God datorvana och kunskaper i Officepaketet Det är också viktigt att du har god kännedom om centrala lagar inom registratorsområdet, mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift är nödvändiga för att lyckas i rollen. Som person är du noggrann, har förmåga att prioritera och planera ditt arbete självständigt och du trivs med att hantera stora mängder information. Vi söker en person som är engagerad, har god kommunikationsförmåga och som gärna tar sig an nya utmaningar. Ansökan I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! För mer information är du varmt välkommen att kontakta Moa Arnqvist på [email protected]. Ser fram emot din ansökan!

20 juni 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Registrator till regionkontoret Öst

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Tjänsten är placerad på regionkontoret Öst i Linköping, och du kommer att fungera i ett regionalt team av administratörer på regionkontoret. På regionkontoret Öst hjälps vi åt. ARBETSUPPGIFTER Som regional registrator/administratör kommer du att arbeta med främst registrering och arkivering av handlingar samt posthantering både digitalt och i pappersform samt stöd till regionala jurister med enklare handläggning av vissa ärenden. Registrator/administratörer hanterar även regionkontorets berednings och beslutsprocess med att bl.a. sammanställa dagordning, boka in deltagare och viss granskning av beslutsunderlag. De regionala administratörerna arbetar tillsammans med de administrativa uppgifter som förekommer på regionkontoret som exempelvis protokollföring i möten och expediering av handlingar samt även kontorets skötsel och öppethållande. Administratörerna bokar och planerar även vissa event och resor som regionledningen har behov av. Du kommer att ha ett nära samarbete med främst regionchef och sektionschef samt regionala jurister. Arbetet sker under kontorstid på plats på regionkontoret. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som drivs av att vara regionkontorets hjärta samt av att hålla ordning och reda. Du arbetar bra med andra och har ett sinne för ordning och reda. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I arbetet tar du initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat samt skapar struktur i ditt arbetssätt. Du arbetar bra med dokumenthantering och arkivering samt har ett serviceinriktat förhållningssätt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • Fullständig gymnasieexamen • Erfarenhet av arbete som registrator på en myndighet, inom kommunen alternativt på ett annat större företag eller organisation • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, ex. Platina • Erfarenhet av arbete med arkivering Meriterande: • Utbildad registrator eller innehar någon annan relevant eftergymnasial utbildning • Erfarenhet av att skriva protokoll • Erfarenhet av enklare handläggning • Erfarenhet av administrativa uppgifter ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

16 juni 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Registrator sökes till Länsstyrelsen Kronoberg

Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Vi är idag cirka 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö. Beskrivning Länsstyrelsens registratorer finns på rättsenheten tillsammans med informationssäkerhetssamordnare och jurister. Vi tillhör avdelningen för utveckling och stöd där vi arbetar för att stötta och utveckla länsstyrelsen inom våra olika kompetensområden som till exempel HR och ekonomi. En av våra registratorer kommer att vara tjänstledig under cirka ett år och vi söker därför hennes vikarie. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att hantera länsstyrelsens allmänna handlingar, från diarieföring till arkivering. Det innebär bland annat att öppna post, registrera och expediera handlingar. Du kommer dagligen att lämna stöd och råd till våra medarbetare gällande diarieföring och vårt ärendehanteringssystem. Kontakter med allmänheten är vanligt förekommande. Du förväntas medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Avslutad gymnasieutbildning - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska - God förmåga att arbeta inom olika IT-system - Grundläggande kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och dataskyddsförordningen Det är meriterande om du också har: - Arbetat som registrator eller med andra näraliggande uppgifter i offentlig sektor - Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina, eller liknande - Erfarenhet av arkivarbete Vi söker dig som vill bidra till god förvaltning. Du är påläst och noggrann med att följa regelverk och instruktioner. Du är bra på att ge god service. I rollen behöver du trivas med att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Villkor Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt. Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning. Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

11 juni 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024
Registrator

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Dina arbetsuppgifter Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom dokument- och ärendehantering? Nodra söker nu en administrativ specialist som är skicklig i hantering av diarier och remisser. I denna roll kommer du att spela en central roll i vår organisation genom att säkerställa effektiv dokumenthantering och stödja vår kommunikation både internt och externt. Arbetsuppgifter: Diariehantering: Du kommer att ansvara för skapandet av nya ärenden, kontroll och registrering av dokument, samt arkivering och avslutning av ärenden i vårt dokumenthanteringssystem Norrdok/Public 360. Remisshantering: Du stödjer Nodras remissamordnare genom att hantera inkommande remisser och bevaka vår funktionsbrevlåda. Allmänna handlingar: Du ansvarar för utlämning av diarieförda allmänna handlingar när relevant handläggare inte är tillgänglig. Din profil Denna tjänst erbjuder dig en möjlighet att arbeta i en stödjande och dynamisk miljö där dina färdigheter inom administration och dokumenthantering kommer att värderas högt. Vi ser fram emot att du bidrar med din expertis för att hjälpa Nodra att uppnå våra mål inom effektiv informationshantering. För att lyckas i rollen tror vi att du har: - Flerårig erfarenhet av diarieföring, företrädesvis inom kommunalförvaltning. - Vana av att arbeta med diariesystem, exempelvis Public 360. - Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet. - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - Har ett noggrant och strukturerad arbetssätt. Om du är den vi söker, tveka inte att skicka in din ansökan! Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande på intervju under ansökningsperioden, dock senast 30 juni . För vidare frågor kontakta Elin Sanfridsson. Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Registrator / Administratör

Registrator/Administratör till Sala kommun-Samhällsbyggnadskontoret Är du registrator och har erfarenhet av att arbeta som det inom kommunal verksamhet? Är du en noggrann och strukturerad person som vill ha en nyckelroll i kommunens ärendehantering och stödja tjänstepersoner? - Då ska du söka det här jobbet! Om arbetsplatsen Sala och Heby kommuner i Västmanland och Uppland har tillsammans ca. 37 000 invånare. Samhällsbyggnadskontoret i Sala sköter verksamheten inom bygg och miljöområdet åt båda kommunerna samt Plan och utvecklingsenheten i Sala Kommun. Att arbeta på samhällsbyggnadskontoret är en unik möjlighet att få vara verksam i två samverkande kommuner, i två län och under två nämnder. Just nu pågår arbetet med att ta fram en ny struktur för en organisation som från 1 januari 2026 försörjer endast Sala kommun. Samhällsbyggnadskontorets administration är en centralt placerad enhet som bland annat har den övergripande uppgiften att sköta ärendehanteringen för samhällsbyggnadskontoret. Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Arbetsuppgifter Som registrator ansvarar du, tillsammans med ditt team, för hantering av både digital och fysisk post, registrering, arkivering, stödja verksamheten i frågor rörande registrering av handlingar samt sekretessbedömning och utlämnande av allmänna handlingar i enlighet med det kommunala regelverket och interna styrdokument. Du har en nyckelroll i ärendehantering/ärendeflödet, då du är med från det att ärenden påbörjas till att de avslutas. Du beaktar relevant lagstiftning i alla förekommande arbetsuppgifter exempelvis arkivlagen, kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen samt författningar som styr offentlig verksamhet och ser till att lagar och föreskrifter efterlevs. Du arbetar digitalt genom processen där du bland annat har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta i olika verksamhetssystem. Allmänna administrativa uppgifter ingår i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett eget driv i arbetet, har god förmåga att planera, orginisera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt. Som person är du serviceinriktad, engagerad och kvalitetsmedveten.  Vi tror att du har en registratorsutbildning eller att du har arbetat som registrator eller administratör, alternativt har du annan utbildning/erfarenhet som vi bedömmer relevant för tjänsten. För att lyckas i den här tjänsten behöver du ha goda IT-kunskaper och praktisk erfarenhet av dokumenthanteringssystem. Du behöver också ha god kunskap om arkivlagen, kommunallagen, förvaltningslag samt offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen, författningar som styr offentlig verksamhet samt kunna göra sekretessbedömningar. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då arbetet innebär att skriva och kvalitetssäkra olika underlag och dokument. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer. Extra meriterande är om du har arbetat med Ecos2, ByggR, AlkT och OL2 Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Anställningsvillkor Heltid, vikariat t.o.m 2025-05-31 Tillträde enligt överenskommelse under förutsättning att medarbetare kommer in på sökt utbildning. Individuell lönesättning Flextidsavtal finns Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 4 augusti. Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.  Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.  Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Enhetschef SBK Administration, Maria Agnäs, [email protected] Facklig kontaktperson: Vision, Thomas Roberg, tfn. 0224-74 96 62, [email protected]     Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se.   Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

7 juni 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Sommarjobb som Registrator hos Järfälla kommun

Vi söker nu för Järfälla kommuns räkning en registrator under sommaren. Söker du efter ett sommarjobb med stort eget ansvar och möjlighet till distansarbete kan detta vara rollen för dig! Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN Som registrator hos Järfälla kommun spelar du en avgörande roll i att säkerställa en effektiv och rättssäker hantering av kommunens dokumentation. Ditt arbete är centralt för att hålla deras förvaltning transparent och välorganiserad, vilket är av största vikt för deras service till medborgarna. I rollen som registrator kommer ditt främsta ansvar vara att stötta nämnden med administrativa arbetsuppgifter under semesterperioden. Du ska hålla koll på inflödet av post och mejl till nämnden under sommaren. Posthanteringen kräver arbete på plats, men resterande arbetsuppgifter kan utföras hemifrån och därmed finns det stor flexibilitet i rollen. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Posthantering som kräver arbete på plats måndag, onsdag och fredag tills posten är hanterad. Därefter får man fortsätta dagens digitala arbetsuppgifter hemifrån. * Mejlhantering som innebär bevakning av olika inkorgar samt ansvar för att vidarebefordra mejl till rätt person. * Diarieföra offentliga handlingar. VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då arbetsuppgifterna sker på svenska - Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1 år kvar av dina studier - Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Orädd - Noggrann Övrig Information: - Start: v.26 - Slut: v. 31 - Omfattning: 100% v.28-30 och 50% v.26, 27 & v.31 - Placering: Järfälla Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

5 juni 2024
Sista ansökan:
6 juli 2024
Document controller

Are you detail-oriented and passionate about exceeding expectations? Do you thrive in an international environment where strong relationships and stakeholder management are key to achieving results? Northern Partners is looking for a dedicated Document Controller to join our team. About the Role: As a Document Controller, you will be part of a dynamic Document Control team responsible for handling documentation both internally and externally across all project stages. You will manage the onboarding of suppliers and contractors to our system, providing essential training to ensure proper use. Key Responsibilities: Manage and organize documentation. Perform quality checks on documentation at an administrative level. Update and prepare guidelines, forms, and procedures. Communicate effectively with suppliers and Document Control specialists at contractors' organizations. What We Are Looking For: We are seeking a team player who enjoys working in a multicultural environment. You should be self-propelled, highly organized, and result-driven. A proactive attitude and a willingness to go beyond expectations are essential. Essential Qualifications: BSc in Engineering, Economics, or Business Administration. Minimum of 5 years of relevant experience in document control. Proficiency in English (written and oral), Swedish is a plus. Experience with document control systems and proficiency in Excel. Desirable Qualifications: Experience in the construction industry. Experience in a multicultural environment, adaptable and open-minded. A self-performing attitude with strong skills to contribute to team efforts.

5 juni 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Registrator

Gillar du att strukturera och organisera ditt arbete? Är du serviceinriktad och bra på att skapa goda samarbeten? Då kanske detta är en tjänst som intresserar dig! Vi söker nu en registrator till enheten Information- och ärendehantering. Tjänsten är placerad på enheten Information- och ärendehantering och här arbetar idag 12 personer inom bland annat registratur, arkiv och systemstöd. Vi behöver utöka bemanningen på vår registratur och söker dig som har aktuell erfarenhet av en roll som registrator samt ett driv och intresse av att ständigt förbättra verksamheten du arbetar i. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka arbetsformerna samt utveckla nya arbetssätt för att skapa en modern och hållbar verksamhet. Enheten tillhör avdelningen för verksamhetsutveckling och stöd och vi arbetar proaktivt för att utveckla och leverera tydliga tjänster. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som registrator hos oss är du ett stöd i frågor som rör informations- och ärendehantering samt arkivvård. Uppdraget är brett och vi har ett stort ansvar i att utifrån lagstiftning och informationshanteringsplan stödja övriga myndigheten i deras administration. Vi deltar i det myndighetsövergripande utvecklingsarbetet gällande registratur, informationshantering och arkivering. I rollen som ingår bland annat att: • hantera både digital och fysisk post • administrera myndighetens officiella e-postlåda • diarieföra/registrera inkommande, utgående samt upprättade handlingar • på begäran om att få ta del av allmänna handlingar, självständigt eller i samarbete med andra anställda inom myndigheten, hantera detta • kvalitetssäkra dokument • värdera och bedöma information utifrån sekretessnivå • stödja verksamheten i frågor kopplat till diarieföring, ärendehantering och arkivhantering • enklare arkivuppgifter • vara behjälplig att genomföra gallringsutredningar Vi samarbetar nära vårt systemstöd, rättssekretariat och övriga på myndigheten. Din profil Vi söker dig som har aktuell erfarenhet av en roll som registrator, gärna i kombination med en eftergymnasial utbildning inom området. Du har goda kunskaper i dokument – och ärendehanteringssystem samt kunskap om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och en registratorsfunktion. Det är meriterande om du har erfarenhet av e-arkiv och webbdiarium, likaså om du har erfarenhet av att hantera säkerhetsklassificerade handlingar.  Har du erfarenhet från statlig myndighet ser vi också det som meriterande. Du har goda kunskaper i Microsoft Office, inklusive teams. Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift, likaså har du goda kunskaper i engelska.   Personliga egenskaper För att passa i rollen söker vi dig som är strukturerad med en god förmåga att hantera flera saker samtidigt. Du arbetar lika bra med rutinmässiga uppgifter som med mer komplexa ärenden. Då rollen är stödjande behöver du ha en god social förmåga med ett intresse och en vilja att hjälpa andra. Du inger förtroende, är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt och har lätt för att samarbeta. Det är också viktigt att du är trygg och stabil som person, att du snabbt anpassar dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Om verksamheten Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vi bidrar med fakta, kunskap och analyser om tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar för en trygg energiförsörjning. Vi arbetar på uppdrag av regeringen och får uppdrag via myndighetsinstruktionen och årliga regleringsbrev. I regleringsbreven står bland annat vilka mål myndigheten ska uppnå, hur mycket pengar myndigheten har till sitt förfogande och hur dessa ska fördelas mellan myndighetens olika verksamheter. Övrigt Tjänsten är placerad i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna. Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Varaktighet/Arbetstid Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Denna tjänst är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning med efterföljande registerkontroll kommer att genomföras före anställning, enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Kontaktpersoner För information om tjänsten, kontakta Anna Westberg, enhetschef Information- och ärendehantering, 016-544 21 49. För information om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund, 070–3789402. Fackliga kontaktpersoner Mikaela Sahlin, SACO-S, 016-544 20 97 Petra Lindblom Haddad, ST, 016-542 06 56  Välkommen med din ansökan senast 2024-06-25. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida – märk då din ansökan med dnr: 2024–005702.

5 juni 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Security Officer / Registrator

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll En av säkerhetsavdelningens viktigaste uppgifter är att utgöra ett stöd till företagets verksamheter så att de når sina mål och leveranser. För att ha möjlighet att göra det, söker vi nu en engagerad och kommunikativ administratör som även vill jobba med säkerhetsrelaterade frågor. I din roll som registrator kommer du att utgöra navet som binder ihop avdelningen med verksamheten, såväl internt som externt. Det innebär att du kommer ha flertalet kontaktytor både nationellt som internationellt. Att behärska engelska språket är ett krav samt resor i tjänsten kan komma att förekomma. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. innebära: * Administrativa uppgifter i stödsystem * Administrativa uppgifter i våra nationella och internationella projekt * Avtalshantering, kommersiella samt myndighetsrelaterade * Driva digitaliseringen av säkerhetsrelaterade stödsystem * Registratorstöd för verksamheten Din profil Du är strukturerad, serviceinriktad, kommunikativ, har hög integritet och räds inte att ta dig an både större komplicerade uppgifter såväl som de enklare. Du är prestigelös och arbetar för att förbättra såväl avdelningen som företagets dagliga verksamhet kopplat till säkerhet och säkerhetsskyddsarbete. Du kan jobba självständigt, men tycker om att arbeta i team med många människor och kan därmed bygga ett användbart nätverk inom och utom företaget. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i administrativa verktyg och har inga problem med att utbilda andra hur de fungerar. Det finns stora möjligheter att fortsätta utveckla din roll och arbetsuppgifter inom avdelningen eller företaget utifrån personligt driv och egenintresse. För oss är du extra intressant om du har följande egenskaper: * För tjänsten relevant eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet * Grundläggande datavana samt erfarenhet av dokumenthanteringssystem Meriterande: * Erfarenhet av handläggning och registratur * Erfarenhet av IFS och signalskyddssystem Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

29 maj 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024