Konsultuppdrag som Registrator myndighet i Örebro.

Om tjänsten Nu söker vi dig som är erfaren Registrator och som vill ta ett uppdrag hos vår kund som är en myndighet i Örebro. - Omfattning: Heltid 100% - Start: Omgående - Längd: 2024-12-30 Möjlighet till viss del distansarbete. Arbetstider 08.00 - 17.00 Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer ingå i en grupp med andra registratorer. I arbetet ingår att bedöma, registrera och hantera allmänna handlingar. Du ska också bistå med service och stöd till både verksamheten och allmänheten samt upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring med god kvalitet. Som registrator förväntas du hantera myndighetens handlingar enligt gällande lagstiftning, förordningar och interna rutiner när det gäller registrering och utlämnande av allmänna handlingar. I detta uppdrag jobbar du med postöppning, hantering av e-post, diarieföring i Platina. Vem är du? För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier: - lägst gymnasieutbildning - diplomerad registrator eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - erfarenhet av att arbeta i ett digitalt dokument- och ärendehanteringssystem. - tidigare arbetat inom offentlig verksamhet och har god kunskap om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen Meriterande om du har: - utbildning inom administration, offentlig förvaltning och/eller arkiv- och informationsvetenskap - erfarenhet av arbete med arkivarbete inom statlig verksamhet - erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag för dig? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!

23 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Registrator

Känner du historien, förstår du samtiden och kan forma framtiden? Betydelsen av och samhällsnyttan med en välfungerande registratur och arkivverksamhet är tydlig. Nu söker vi en ny kollega till SMHIs registratur som vill bidra till myndighetens kollektiva minne, och såklart en hel del ordning och reda. Om enheten Registratorsfunktionen tillhör enheten Juridik och informationshantering. Enheten består av tre jurister, två arkivarier och två registratorer som nu ska bli tre och få en ny kollega. Arkiv och registratur ansvarar för att säkerställa en korrekt informationshantering och utgör ett viktigt stöd och informationsnav för hela SMHIs verksamhet. Om tjänsten Som registrator vid SMHI har du en viktig roll i att registrera, vårda, redovisa och tillgängliggöra handlingar i SMHIs verksamhet. Du hanterar myndighetens alla förekommande handlingstyper och arbetar stödjande och vägledande gentemot hela verksamheten i den praktiska informationshanteringen. Du är en del av registraturens bemanning under dagtid vilket innefattar arbetsuppgifter som att värdera och bedöma information utifrån sekretessnivå, registrera och hantera information i diariesystem och fysiskt arkiv samt att löpande föra en dialog med andra anställda om hur material bör hanteras. Frågor från det omgivande samhället, som begäran om att ta del av allmänna handlingar, hanteras självständigt eller genom samordning med anställda vid andra delar av myndigheten. Registraturen har en samverkande roll inom SMHI, en god kännedom om myndigheten är därför viktig att utveckla. Du utbildar och agerar rådgivande inom diarieföring och offentlighetslagstiftning. Du tolkar lagar och föreskrifter med anknytning till registratorsuppgifter och stödjer medarbetare och chefer. Du är också delaktig i att ta fram rutiner och instruktioner för registraturen och för handläggare i verksamheten rörande informationshantering och diarieföring och arbetar i nära samarbete med kollegorna inom juridik, arkiv och säkerhet. Vid behov förekommer även arbetsuppgifter som vanligtvis sköts av våra arkivarier. Anställningen innebär placering i säkerhetsklass. Svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) är därför en förutsättning för anställning. Om dig Vi söker dig som har en registratorsutbildning, registratorscertifiering eller arkivarieutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som SMHI bedömer som likvärdig. Du har minst två års arbetslivserfarenhet i en bred roll som registrator i offentlig verksamhet där du har förvärvat kompetens om tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagstiftningen och arkivlagen samt gärna erfarenhet av arkivverksamhet inom offentlig förvaltning. Du ska ha erfarenhet av att hantera och göra bedömningar utifrån olika slags information och kunna samarbeta nära med de övriga verksamheterna. Du behärskar MS Office eller motsvarande och har erfarenhet av diarieföringssystem. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av hantering av säkerhetsklassad information, djupare kompetens inom relevant lagstiftning, kunskaper om digital- och av fysisk arkivhantering, kännedom om arkivförteckningssystem och informationshanteringssystem samt om du har arbetat i diarieföringssystemet W3D3. Dina personliga egenskaper och förmågor är viktiga för att lyckas och trivas i rollen som registrator. Både i det operativa, strategiska och verksamhetsutvecklande arbetet ställs krav på att kunna identifiera, prioritera och utföra arbetsuppgifter på eget initiativ eller i samarbete med andra. Det ställer krav på eget driv och förmåga att planera arbetet, samt en god förmåga att kommunicera med och att bemöta andra. I rollen som registrator har du tillgång till en stor mängd information av olika slag. Det är därför viktigt att hantera uppgifter på rätt sätt och med respekt för att innehållet kan vara av känslig karaktär, vilket ställer höga krav på integritet och att kunna axla statstjänstemannarollen. Arkiv och registratur agerar struktur- och ordningsskapande för information som skapas på eller skickas till myndigheten. Därför behöver du vara kvalitetsmedveten, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Som registrator agerar du vägledande och stödjande i kontakt med andra inom hela SMHI, därför behöver du ha förmåga att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. I verksamheten förekommer frågor som måste prioriteras med kort varsel och du måste då ha förmåga att vara flexibel i din planering. Anställningsform: Tillsvidareanställning                                    Placeringsort: Norrköping Sista ansökningsdag: 2024-05-12 SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om. SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Är du registrator och redo för ett spännande sommaruppdrag?

Nu söker vi en duktig registrator till en av våra kunder i centrala Uppsala. Uppdraget är på deltid (50%) och kommer pågå under sommarmånaderna juli och augusti. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter! Vi gör ett löpande urval för detta uppdrag. Varmt välkommen att skicka in din ansökan! Om tjänsten Registratorns grunduppdrag är att värna offentlighetsprincipen - att tillvarata allmänhetens intressen och rätt till insyn genom att tillhandahålla och tillgängliggöra information och allmänna handlingar. Rent praktiskt innebär det att bevaka och tillse att verksamhetens allmänna handlingar diarieförs alternativt hålls ordnade och förvaras i enlighet med gällande lagstiftning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Registratorn hanterar dagligen officiella fysiska post och e-post, och ser till att den information som inkommer eller uppstår inom organisationen behandlas på ett juridiskt korrekt sätt • Registratorn registrerar och diarieför i digitala ärendehanteringssystemet Public360, och kontrollerar att allmänna handlingar registreras korrekt i Public360 • Vidare ansvarar registratorn vid behov för utlämnande av allmänna handlingar, hanterar förfrågningar och samordnar ärenden • Arbetet innebär många kontaktytor såväl internt som externt. Det kan till exempel innebära att ha kontakt med allmänhet och media samt ge stöd till handläggare och chefer Vem är du? Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator och har du vana av att arbeta som registrator vid en offentlig myndighet ser vi det som särskilt välkommet. Vidare har du kunskaper om lagar såsom GDPR, arkivlagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Det är väldigt meriterande om du kan hantera ärende- och dokumenthanteringssystemet Public360. Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och är lyhörd samt prestigelös i din kommunikation. Om verksamheten Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

23 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Registrator i Härnösand

Noggrann och snabblärd konsult sökes till uppdrag i Härnösand! Ta chansen till ett uppdrag inom den offentliga sektorn. Om uppdragetVi söker två registratorer till vår kund som är belägen i Härnösand. Arbetet är på heltid 100%och genomförs på plats i kundens lokalerunder kontorstid. Uppdraget förväntas starta den 15 augustioch sedan pågå till och med december 2024, med chans till förlängning. Inför starten krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning i form av en säkerhetsintervju och registerkontroll. Dina arbetsuppgifterDu kommer framför allt att arbeta med fysisk posthantering, ankomstregistrering ochskanning av handlingar. Det dagliga arbetet utförs i ett högt tempo och det är viktigt att du är både driven och noggrann. Då det är ett rörligt arbete, där det ingår en del lyft, innebär det att arbetet kan vara fysiskt krävande. Exempelvis kommer du att arbeta med: Postreturer, vilket innebär att söka fram adressuppgifter och sortera post Tolka och skanna handlingar Fördela och sortera utgående post Arbetsuppgifterna kan komma att variera och skifta snabbt så en förmåga att snabbt ställa om och prioritera efter aktuellt behov är av stor vikt. Dina kvalifikationer Grundläggande högskolebehörighet Ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Flytande i svenska i såväl tal som skrift Serviceinriktad och ha ett bra bemötande Goda kunskaper i MS-Officepaketet God datorvana och gärna tidigare erfarenhet av digitala arbetsverktyg Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29/4 2024. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

23 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Registrator till Försvarshögskolan

Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Avdelningen för verksamhetsstöd samordnar Försvarshögskolans stöd- och servicefunktioner. Vid avdelningen finns Försvarshögskolans högskolejurist som handlägger förvaltnings- och högskolejuridiska ärenden och sitter i disciplinnämnden. Här finns också arkiv och registratur samt förvaltning av styr- och stöddokument. I avdelningen ingår sektioner för lokalförsörjning, inköp och en säkerhetsfunktion. Beskrivning Anställningen är placerad vid högskoleförvaltningen och på Avdelningen för verksamhetsstöd i Stockholm. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med arbetsuppgifter inom både registratur och arkiv. Arbetet inom registratorsfunktionen innebär diarieföring, fördelning av inkommande post och ärenden, bevakning av pågående ärenden samt registervård. Registrator lämnar också information om ärenden som rör myndighetens verksamhet. I arbetet ingår även att hantera handlingar som omfattas av bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Försvarshögskolan har ett elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem, W3D3. I arkivarieuppgifterna ingår ordnings- och förteckningsarbete samt att förvalta och uppdatera myndighetens övriga informationsredovisning. Försvarshögskolans informationsförvaltning blir alltmer digital och i din roll ingår att löpande se över och utveckla myndighetens olika informationsprocesser. Detta kommer att innebära många kontaktytor inom organisationen. För arkivredovisning används Klara. Vidare kommer du att ge stöd, informera och utbilda i frågor som rör Försvarshögskolans ärendehantering och informationsförvaltning. Det pågår arbete med införande av ett elektroniskt arkivsystem där du kan komma att bidra utifrån din kunskap och erfarenhet. Beroende på din bakgrund och erfarenhet kan du komma ha möjlighet att påverka innehållet i ditt arbete. Vem söker vi? Vi söker dig som har: - Minst 60 högskolepoäng inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av arbete på statlig myndighet som registrator och/eller arkivarie - Goda kunskaper om och intresse för ärende- och informationshantering samt myndighetsdokumentation - Erfarenhet av elektronisk ärende- och informationshantering - Mycket goda kunskaper i svenska som engelska i tal och skrift - Goda IT-kunskaper Meriterande är: - Erfarenhet av arbete på högskola eller universitet som registrator och/eller arkivarie - Erfarenhet av hantering av säkerhetskyddsklassificerade handlingar - Erfarenhet av arbete i w3d3 - Erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete - Erfarenhet av arbete med e-arkiv och digitalt bevarande - Erfarenhet av att genomföra bevarande- och gallringsutredningar Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta då du och dina kollegor kommer att arbeta nära varandra. Du har i tidigare roller arbetat självständigt vilket är något som du trivs med. Du är en självgående person som tar initiativ, för arbetet framåt och håller en god struktur. Arbetet sker periodvis i högt tempo och flera parallella arbetsuppgifter kan behöva hanteras samtidigt. Flexibilitet och en förmåga att prioritera arbetsuppgifter är därför viktigt. Vi kommer vid rekryteringen att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket förutsätter godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. För att genomgå en säkerhetsprövning måste du ha svenskt medborgarskap enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagstiftningen. Försvarshögskolan har en krigsorganisation vilket innebär att du kan bli krigsplacerad. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation så sker en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Tillträde Enligt överenskommelse Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning. Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - https://www.fhs.se/om-forsvarshogskolan/jobba-hos-oss/formaner.html Ansökan Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HF/HR 89/2024. Din ansökan ska vara tillhanda senast 2024-05-14.  Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Kontaktpersoner Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av:    •    Jörgen Croon, avdelningschef, [email protected] •    Johan Ekman, arkivarie [email protected]   •    Amanda Beuthan, HR-partner, [email protected]      För kontakt med arbetstagarorganisationerna på Försvarshögskola mejla till [email protected], OFR/[email protected] och OFR/[email protected].  Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

23 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Registratorer och Arkivarier sökes till kommande uppdrag i Stockholm!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Dina arbetsuppgifter Som registrator/ arkivarie arbetar du med datorn som ditt främsta redskap och du hanterar i regel flera olika system. Beroende på uppdrag varierar dina arbetsuppgifter, men du utför uppgifter som exempelvis daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering. Även aktläggning, arkivering av diarieförda handlingar och ärenden. Utöver detta kommer du ha kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen. Ofta ingår även framtagande av information om pågående och avslutade ärenden samt att ta fram statistik över pågående och avslutade ärende. Arbetstider och omfattning på anställningen varierar såklart beroende på uppdrag, så vi tar gärna emot din ansökan oavsett om du vill arbeta heltid eller deltid. Det är alltid en fördel om du är tillgänglig med kort varsel. För kommande uppdrag hos våra kunder i Stockholm söker vi nu dig som är ute efter nya utmaningar inom registrator roller. Du kanske har ett jobb som registrator idag eller så längtar du efter att få testa dina vingar inom ett nytt område – för oss är dina personliga egenskaper viktigast. Din profil Vi söker dig som har: • registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator / arkivarie • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.) • kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Vi tror att du passar i en sådan här roll om du är lösningsorienterad, driven och strukturerad. Du arbetar på ett metodiskt och förtroendeskapande sätt samt ser lösningar med ett helhetsperspektiv. Tack vare din positiva inställning och servicekänsla bidrar du med god stämning till såväl medarbetare som kunder. Då urvalsprocessen sträcker sig över en längre tid kan responsen på din ansökan eventuellt dröja, men alla sökande kommer få återkoppling. Ansökan Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! För mer information är du varmt välkommen att kontakta [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Registrator sökes till uppdrag i Stockholm!

Registrator sökes till offentlig kund i Stockholm! Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator i minst 1 år? Är du noggrann och har kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem?  Välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma; • Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering • Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden • Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med • Offentlighetsprincipen • Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden • Ta fram statistik över pågående och avslutade ärenden. Vem är du? Du ska uppfylla; • Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.) • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Har du erfarenhet av statligt arbete och vana vid arbete i P360 bedöms det meriterande för uppdraget.  Du erbjuds; Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med preliminär start 2024-05-01 och förväntas pågå till 2024-12-31.Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en tidsbegränsad anställning. Placering i Stockholm. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elvira Björebäck på [email protected] Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

22 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Registrator i informationshantering till MUST

Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Det förändrade omvärldsläget medför att vårt försvar behöver förstärkas och den ökade underrättelseverksamheten mot Sverige och Försvarsmakten är omfattande. Den militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (MUST) bedriver verksamhet inom försvarsunderrättelsetjänst, militär underrättelsetjänst och militär säkerhetstjänst. Avdelningen för kommunikation och samband på MUST söker medarbetare till underrättelse- och säkerhetscentralen (USC). Arbetsuppgifter I rollen som registrator i informationshantering arbetar du administrativt och operativt i en teambaserat expeditions- och sambandstjänst. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av administrativa uppgifter såsom registrering, filhantering och informationsstrukturering i olika IT-system, samt att ta emot och delge information via olika sambandssystem. Arbetet genomförs enligt fastställda förlopp och rutiner och vi förutsätter att du vill vara delaktig i arbetet att vidareutveckla dessa. I dina arbetsuppgifter ingår att ge service och stödja andra i organisationen, både via personliga möten men även via administrativa stödsystem. De kontakter som du kommer att arbeta med finns både nationellt och internationellt. Du kommer arbeta i en relativt sluten miljö tillsammans med dina kollegor, men arbetet kräver även stort eget ansvar och självständigt arbete. Kvalifikationer • Gymnasieexamen med godkända betyg • Eftergymnasial utbildning inom områdena informationsförvaltning, arkivvetenskap, registratur, offentlig förvaltning eller motsvarande • Dokumenterat god datorvana med erfarenhet av arbete i databaser och kommunikationssystem • En väl utvecklad läsförmåga och kommunikativ förmåga i tal och skrift, på svenska och engelska. Meriterande kvalifikationer • Några års arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete så som ärendehandläggning, informationsförvaltning eller registratur • Erfarenhet av arbete i digitala ärendehanteringssystem och datasupport • Erfarenhet av arbete med komplexa informationsflöden • Utbildning inom eller arbete med offentlighet och sekretess • Utbildning inom statsvetenskap • Vana att arbeta i Försvarsmaktens IT-system Personliga egenskaper Vi söker dig som är en positiv lagspelare med en hög grad av servicenivå. För att lyckas i rollen måste du ha en fallenhet för att kunna organisera ärendeflöden och information på ett effektivt sätt, samt att du trivs med arbetsuppgifter som baseras på tydliga rutiner. Du trivs att arbeta med text och information i en tekniktät miljö. Du är noggrann och strukturerad, och besitter en flexibel sida då rollen kräver att du anpassar dig till nya förutsättningar och kan leverera snabbt och kvalitetssäkrat trots snabba ändringar, även under pressade förhållanden. Du har lätt för, och tycker det är roligt, att samarbeta med andra, samtidigt som du har en god förmåga att ta eget ansvar och självständigt prioritera och planera arbetet. Då du kommer att arbeta med säkerhetsskyddsklassificerad information kommer det ställas mycket höga krav på integritet, omdöme och säkerhetsmedvetande. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Personlighets- och problemlösningstest kommer ske som en del av urvalsprocessen. Tillträde sker enligt överenskommelse. Frågor om befattningen eller rekryteringsprocessen mejlas till: [email protected], vänligen skriv ”Registrator informationshantering” i ämnesraden. Fackliga företrädare Fackliga representanter är Anders Markow för SACO, Roger Ericsson för OFR/O, Katarina Kruse för SEKO samt Maria Ekelund för OFR/S, vilka nås via 08-788 75 00. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-05-17. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Du ansöker via jobb.forsvarsmakten.se. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

22 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Registrator Stockholm

Vill du utvecklas som registrator och samtidigt få erfarenhet från en nationellmyndighet? Då bör du söka denna tjänst!Om uppdraget Vi på Bemannia söker nu en registrator till ett konsultuppdrag hos enmyndigheti Stockholm på heltid 100%. Arbetet kommer att utföras under kontorstider måndag till fredag 8.00-16.30preliminärtpå plats på kundens kontor. Vid behov kan distansarbete förekomma efter överenskommelse med ansvarig chef på plats hos vår kund. Uppdraget förväntas starta 2 maj och kommer pågå till 30 december 2024. Det finns möjlighet till förlängning.Dina arbetsuppgifter Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende Dina kvalifikationer Arbetet förutsätter vana vid monotona arbetsuppgifter och flexibilitet i att utföra arbetet i de uppgifter där behovet uppstår. Det är även meriterande om du är självgående, noggrann och serviceinriktad. Uppgifterna ska utföras strukturerat och utifrån uppsatta riktlinjer. Utöver detta förväntas du ha: En av följande: Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, eller gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera) Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Meriterande Erfarenhet av statligt arbete Vana vid arbete i P360 Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29/5 2024 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 17 55 000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

19 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Registrator till Tillväxtverket i Stockholm

Tillväxtverket är en statlig myndighet under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vi främjar hållbar näringslivsutveckling och regional tillväxt. Tillväxtverket finns på nio orter och har sitt huvudkontor i Stockholm. På myndigheter arbetar ca 550 personer. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB Är du registrator med minst ett års arbetslivserfarenhet? Arbetar du självgående och med en känsla för service? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en registrator till en Tillväxtverket i Stockholm.  För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en registrator till Tillväxtverket i Stockholm. Som registrator på myndigheten kommer du att tillhöra dokumenthanteringsgruppen. Arbetet handlar främst om diarieföring, arkivering och sköta utlämnanden av ärenden och ärendedokument. Även arbetsuppgifter som framtagande av statistik och handlingar ingår. Till denna roll söker vi dig som är flexibel och prestigelös. Du arbetar självständigt, självgående och är bekväm med att utföra monotona arbetsuppgifter.   Exempel på dina arbetsuppgifter  Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende. Krav för tjänsten Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera) Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Meriterande krav för tjänsten Erfarenhet statligt arbete Kunskaper i Public 360. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid med start omgående, senast 1 maj och pågår året ut, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-28. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

19 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024