Rekryterare/Rekryteringskonsult

Sök bland 239 lediga jobb som Rekryterare/Rekryteringskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Rekryteringsassistent till Academic Work i Gävle

Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss! OM TJÄNSTEN I rollen som Rekryteringsassistent (Staffing & Recruitment Assistant) kommer du att tillhöra rekryteringsteamet i Gävle. I teamet kommer du ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt. Din chef och din utveckling Våra teamledare arbetar också som Consultant Manager utöver sin roll som din närmsta chef. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet! * Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg * Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Kommunikation, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier - Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar - Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken - Tycker om att jobba i team och har en god samarbetsförmåga Vi söker dig som har följande kompetenser: - Strukturerad - Ansvarstagande - Flexibel - Orädd - Självgående Vår kultur #weareacademicwork Vår kultur & våra värderingar Vår mission – We make people grow Instagram@academicwork Facebook We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Deltid, ca 16 timmar per vecka, fördelat på hel-eller halvdagar (samt mer tid under perioder över jul och sommar) Placering: Gävle Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma), vilka skickas till dig via mejl. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! INFORMATION OM FÖRETAGET Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Rekryterare

I din roll kommer du att vara ansvarig för att handleda och matcha arbetssökande med lämpliga jobb eller vidare utbildningsmöjligheter. Din passion ligger i att arbeta med människor från olika bakgrunder och med varierande behov, och du har förmågan att se individuella lösningar. Du är motiverad av att uppnå mål, genomföra noggrann uppföljning och leverera resultat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Samarbeta effektivt med både interna och externa aktörer. Det innebär att du kommer att etablera relationer med externa aktörer, inklusive arbetsgivare inom olika branscher med målsättningen att matcha arbetslösa individer med passande anställningar. - Stödja och motivera målgruppen för att främja självförsörjning genom arbete eller studier. - Genomföra coachande insatser både med enskilda individer och grupper. Din förmåga att anpassa ditt arbetssätt och dina insatser utifrån individuella eller gruppbaserade behov är avgörande. - Dokumentera noggrant ditt arbete enligt gällande avtalsregler. Du är väl förtrogen med arbete i Word och har även erfarenhet av Excel och PowerPoint. Din kompetens och engagemang kommer att vara nyckeln till att skapa meningsfulla möjligheter för arbetssökande och bidra till deras framgångsrika integration på arbetsmarknaden eller inom studievärlden. Krav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Karriärvägledning.

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Rekryteringskonsult

Företagspresentation Till vår kund i Malmö söker vi nu en Rekryteringskonsult för ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Som Rekryteringskonsult kommer du att arbeta brett med HR-administration såsom genomföra intervjuer, skriva annonser, arbeta enligt etablerade rutiner, vara ett operativt stöd för verksamheten etc. Du kommer i din roll samarbete med hela HR-teamet med HRBP ute i verksamheten. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Huvudsakliga ansvarsområden - Stötta chefer i organisationen med rekryteringsprocessen. - Ta fram annonstexter, publicera annonser, arbeta med kandidaturval, genomföra telefonintervjuer, skriva kandidatpresentationer etc. Din profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av att du är serviceinriktad och strukturerad med en god förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter parallellt. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer, interna så väl som externa. Du har också god förmåga att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att leda intervjuer samt en akademisk utbildning inom HR-området. Kunden är en internationell koncern och du behöver därför ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av annonsskrivning och arbetat i ett rekryteringssystem. Om anställningenTjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6 månader (med möjlighet till förlängning) med anställning hos Unik Resurs med placering hos vår kund i Malmö. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; - Rebecca Pontmark, 0704-10 63 97 eller [email protected] - Daniel Stålbäck, 0730-42 31 22 eller [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

1 mars 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Senior Konsultchef inom Finance och Law - Gör Karriär med Jurek!

Är du redo för en spännande utmaning i ett företag där entreprenörsandan genomsyrar atmosfären? Vill du vara en nyckelspelare i två av våra framstående affärsområden? Då är rollen som Senior Konsultchef på Jurek precis vad du letar efter! Din roll: Som Senior Konsultchef driver du Jureks konsultverksamhet inom både Finance och Law, i nära samarbete med dina närmsta kollegor. Du ansvarar för att identifiera kundbehov, matcha rätt kandidater och ha personalansvar för de konsulter du anställer. Med ett relationsorienterat tillvägagångssätt samarbetar du nära med konsulterna, som varierar från juniora till erfarna bolagsjurister och ekonomer. Dina ansvarsområden: • Hantera flera konsultprocesser parallellt med högt tempo och bibehållen kvalitet • Bygga och utveckla nätverket av konsulter inom Finance och Law • Delta aktivt i kundmöten tillsammans med säljare och stötta varandra i att ta hand om kunder och konsulter på bästa möjliga sätt • Öka kännedomen om Jureks tjänster genom olika marknadsföringsaktiviteter och nätverksevenemang Din profil: Vi söker dig med utbildning inom ekonomi/juridik och minst 3 års erfarenhet inom något av dessa områden. Branscherfarenhet är starkt meriterande, men det viktigaste är din personlighet. Vi uppskattar lagspelare med högt driv, målfokus och en vilja att utvecklas. Erbjudande: • Utvecklande arbete i en expansiv miljö med positiva och engagerade kollegor • Nära samarbete med kompetenta och drivna arbetskollegor på ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom juridik, ekonomi, HR, marknad och Business Support • Trevliga lokaler på Biblioteksgatan i centrala Stockholm Gör ditt nästa karriärsteg med oss! Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management.  Sedan starten 2006 har vi varje år expanderat och vår ambition är att behålla tillväxt även i framtiden. Nu fortsätter vi vår framgångsrika utveckling och söker en Senior Konsultchef till vårt Stockholmskontor inom affärsområdena Finance och Law. Nyfiken?  För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta My Andersson på [email protected] alternativt Niklas Westberg på [email protected]. Vi kommer hantera urval och intervjuer löpande, så skicka in din ansökan via www.jurek.se så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!  Sökord: Konsultchef, Rekryteringskonsult, Researcher, Talent Manager, Rekrytering, Bemanning, Interim Manager, Underkonsult.

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024
Rekryteringsassistent Platsa

Nu finns en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas och växa inom rekrytering! Kanske vill du ta klivet in i rekryteringsvärlden, eller är det dags för nästa steg? Oavsett vilket så söker vi dig med rätt engagemang, vilja och passion för att skapa fantastiska möjligheter för såväl kunder som kandidater. Platsa är en liten byrå med stor passion, där du har möjlighet att vara med och påverka vår fortsatta utveckling framåt. Magiskt! Läs vidare för mer information kring rollen. Rekryteringsassistent Som rekryteringsassistent kommer du ha en mångsidig roll där du stöttar i hela rekryteringsprocessen. Du kommer ha en kombinerad roll där du bland annat kommer vara en viktig del i att säkerställa en bra kandidatupplevelse, detta genom återkoppling, avstämning och uppföljning med våra kandidater som är aktuella i olika processer. Du kommer genomföra telefonavstämningar, boka in intervjuer och search via LinkedIn. Du kommer också stötta upp och ha en viktig roll i att skapa nya kundrelationer genom uppsökande mötesbokning via telefon. Tjänsten är initialt deltid, 40-60 %, med möjlighet till heltid inom kort. Sammanfattningsvis innebär tjänsten: - Telefonavstämning och uppföljning med kandidater - Boka in intervjuer med kandidater - Search via LinkedIn - Upprätthålla en bra kandidatupplevelse - Nykundsbearbetning Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en fri och varierad arbetsplats hos oss som personlig rekryteringsbyrå med högt engagemang. Vi är kunskapsdrivna, tar snabba beslut och har höga ambitioner. Vi är måna om att ge dig bra förutsättningar för att du ska lyckas i din nya roll. Utöver kontinuerlig internutbildning kommer du därför få vägledning av en erfaren rekryterare som agerar både mentorer och bollplank för dig. Trivsel, engagemang och eget ansvar genomsyrar allt i vårt arbete. Förutom fast lön erbjuder vi ekonomiska incitament utifrån resultat, friskvårdsbidrag och ett mycket trivsamt kontor i Sisjön. Jobbar du ännu bättre hemifrån finns den möjligheten också. I ett lite längre perspektiv skulle vi bli mycket glada om du utvecklas till en självgående rekryterare med eget kundansvar. Vem söker vi? Vi söker dig som passionerad och engagerad person som redan ser sin framtid inom rekrytering och bemanning. Du är resultatinriktad och trivs i en intensiv och dynamisk miljö där nya idéer välkomnas och implementeras snabbt. Du har en mycket god kommunikationsförmåga och trivs i sociala sammanhang. Även om vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom rekryteringsbranschen, är det framför allt din potential och dina personliga egenskaper som kommer vara avgörande för oss. Platsa. Komplett rekryteringsbyrå Platsa är en auktoriserad och ägardriven rekryteringsbyrå som genom kunskap, engagemang och en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess rekryterar kompetens till de flesta branscher. För att bibehålla den höga kvaliteten i vårt arbete behöver vi förstärka vårt team med någon som delar vår passion för människor, rekrytering och långsiktiga affärsrelationer. Krav - Brinnande intresse för rekrytering - Social och affärsdriven personlighet - God kommunikationsförmåga i svenska - Förmåga att arbeta självständigt Meriterande - Erfarenhet inom rekrytering, talent acquisition etc. - Kunskap om sociala medier - Erfarenhet inom mötesbokning - Erfarenhet av försäljning Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, vilken innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum Sista ansökningsdatum: 2024-04-30 Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänst: Deltid Ort: Göteborg Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare: Evelina Löfberg, civ. ek, [email protected], 0733-28 18 60

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Student sökes till extrajobb som rekryterare mot lager och terminal

Dina ansvarsområden I rollen som rekryterare kommer du ingå i vårt team som bemannar våra kunder med personal efter deras behov. Tjänsten kommer till största del innebära rekrytering av konsulter tillsammans med administrationen som tillkommer i och med det. Du bidrar till hela rekryteringsprocessen på kollektivsidan och kommer att få lära dig att ta in kravprofil, skriva jobbannonser, göra urval, intervjua och ta referenser. Du kommer att: Bidra till att driva rekryteringsprocesser kopplat till våra kunders behov Stötta dina kollegor i daglig personaladministration Bygga goda relationer med interna och externa samarbetspartners Bidra till ett gott samarbetsklimat inom ditt team och mot övriga regioner och funktioner inom bolaget Du som person Vi söker dig som studerar till personalvetare eller studerar på ett HR-relaterat program på högskola eller universitet och vill skapa dig erfarenhet inom rekrytering. Det är positivt om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare, men är inget krav. Viktigast för oss är att du är strukturerad, kan ta egna initiativ, är flexibel och att du vill ha roligt på jobbet. Vi tror att du trivs med att jobba i ett högt tempo och är beslutsam som ser till att lyckas även om du stöter på motstånd. Trivs vi med varandra så finns det goda förutsättningar för en fortsättning efter avklarade studier. Kravprofil - Meriterande med erfarenhet av bemannings- och/eller logistikbranschen - Meriterande med tidigare erfarenhet från rekrytering eller avklarad kurs i rekrytering - Flytande svenska i tal och skrift samt god engelska i tal och skrift - Meriterande med B-körkort och tillgång till egen bil - Goda kunskaper i Officepaketet - Studier på helfart på högre lärosäte inom Personal/HR-relaterat område Villkor Tjänsten är en extraanställning på deltid och du utgår från Insiteparts kontor som är placerat i Eskilstuna. Ersättning och starttid är enligt överenskommelse. Om Insitepart Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom lager och terminaler. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher. Låter detta som din nästa utmaning? På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidat. Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Rekryteringskonsult

Jobbet.se är rekryteringspartner både till privata företag och till offentlig sektor. Nyligen vann vi en stor upphandling för Region Uppsala och vi har nu uppdraget att hjälpa verksamhetscheferna att rekrytera in personal till Akademiska sjukhuset, Lasarettet i Enköping, vårdcentraler och Folktandvården. Samtidigt växer efterfrågan på våra tjänster ute hos privata företag och vi behöver därför öka upp vår kapacitet med ytterligare en kollega! Om oss Vi är rekryteringskonsulter med stort engagemang för våra kunder. Alla som jobbar hos oss har en avslutad högskoleutbildning inom personal/HR eller ekonomi. Vissa av oss har 20 års erfarenhet av rekrytering medan andra är i början av sin karriär. Gemensamt för oss alla är att vi skapar goda och långsiktiga relationer till våra kunder. Vi är ser oss som en förlängning av kundernas egen organisation och anpassar oss efter kundens behov och önskemål. Vi erbjuder rekryteringstjänster inom fyra affärsområden: Rekryteringsverktyg, Candidate Acquisition, Bedömning av kandidater och Utbildning. Mer om detta på vår hemsida: https://www.jobbet.se/ Om rollen Som rekryteringskonsult hos Jobbet står du i direktkontakt med "dina" kunder/företag. Du stöttar cheferna i deras egna rekryteringar och du håller själv i rekryteringar åt de chefer som önskar avlastning i hela eller delar av rekryteringsprocessen. Allt vi gör dokumenteras och informationen delas med kunderna i vårt Rekryteringscenter. Våra kunder finns i hela landet så du kommer att jobba mycket via Teams och andra digitala verktyg. Det är bra om du känner dig både trygg och motiverad att jobba i alla delar av rekryteringsprocessen från kravprofil och annonsering/search till bedömning av kandidater, intervjuer, testning och referenstagning. Du behöver också vara lyhörd och duktig på att samarbeta såväl internt som ut mot kund. Till din hjälp har du ett gäng erfarna och engagerade kollegor med stort hjärta i varje uppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig med avslutad högskoleutbildning inom HR och minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som rekryteringskonsult. Har du erfarenhet av att rekrytera till offentlig sektor, främst inom vården, ser vi det som positivt men det är inget krav. Du är professionell och har lätt för att kommunicera i både tal som skrift vilket bidrar till ett gott samarbete med såväl kollegor som kunder. Självklart är du en van datoranvändare. Du behöver vara strukturerad och noggrann men också flexibel och anpassningsbar, för att stötta våra kunder på bästa sätt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll tillsammans med dina kollegor och kunder. Du tar ansvar för att hålla dig uppdaterad inom ditt område och delar gärna med dig av dina kunskaper till våra kunder. Vi gör en del aktiviteter tillsammans med våra kunder och vi bjuder även in till seminarier och håller utbildningar. Vi hoppas därför att du är social och pedagogisk och tycker om att träffa nya människor IRL. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi sitter centralt i Uppsala på Fyristorg 6, Gamla Gillet. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sofie Skaränger, VD 0703-426600. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande, skicka gärna in din ansökan redan idag. Välkommen till oss på Jobbet.se! Krav Avslutad högskoleutbildning inom relevant område Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet inom rekrytering Mycket god svenska i tal och skrift Van datoranvändare Meriterande Erfarenhet av rekrytering till offentlig sektor Erfarenhet av rekrytering till vården Om arbetsgivaren - Jobbet.se I över 20 år har Jobbet.se hjälpt arbetsgivare över hela landet att lyckas i rekrytering och förbättra sin rekryteringsprocess. Vi var först på marknaden med att erbjuda våra kunder tillgång till ett webbaserat rekryteringsverktyg. Hos oss kombineras IT-lösningar med mångårig erfarenhet av rekrytering. Våra rekryterare och researchers erbjuder stöd i hela eller delar av rekryteringsprocessen samtidigt som vårt digitala och kundanpassade rekryteringscenter även ger våra kunder möjlighet att rekrytera framgångsrikt på egen hand.

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Talent Acquisition Recruitment Specialist - start mitten av mars 2024

Beskrivning Till ett spännande uppdrag söker vi dig som gärna har erfarenhet inom rekrytering av roller inom teknik och IT. Tjänsten är ett konsultuppdrag med placering på kundens kontor, en bit från Stockholms central. Planerad start är mitten av mars 2024 och initalt är uppdraget cirka 6 månader med goda möjligheter till förlängning.  Arbetsuppgifter I tjänsten som Talent Acquisition Specialist kommer du att driva och ansvara för flera rekryteringar tillsammans med ansvarig chef. Du rekryterar till positioner inom R&D (främst tech-roller). Du måste förstå processen och även coacha chefer och andra intressenter i talangförsörjningskedjan hos kunden. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med förbättringsarbete i teamet för R&D. Ett nytt HR-system har implementerats under slutet av 2023, vilket innebär att du kommer få vara delaktig i en fortsatt förändringsresa. Kvalifikationer Vi söker dig med: - En kandidatexamen inom HR eller motsvarande erfarenhet inom rekrytering; - Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift; - Erfarenhet av rekrytering inom IT/Tech och kompetensbaserad rekrytering. Villkor Tjänsten är en anställning hos Q med uppdrag hos vår spännande kund. Vi rekryterar löpande och ser fram emot din ansökan snarast.  Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

1 mars 2024
Sista ansökan:
4 mars 2024
Rekryteringsassistent till internationell kund i Malmö

Vill du vara med och forma framtidens energibransch? Vi söker en erfaren rekryteringsassistent till vår kund i Malmö. Har du erfarenhet av att stötta chefer genom rekryteringsprocesser och kan navigera mellan olika arbetsuppgifter? Ansök nu och ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt bolag! Om tjänsten: Vi söker dig som är passionerad för att stötta ledningen i vår kunds verksamhet genom rekryteringsprocessen. I rollen som rekryteringsassistent kommer du att vara en nyckelspelare i att säkerställa att vår kund attraherar och väljer de bästa talangerna. Du kommer arbeta nära chefer för att driva hela rekryteringsprocessen, från att skapa engagerande annonser till att identifiera och presentera de mest kvalificerade kandidaterna. Huvudsakliga ansvarsområden: * Framtagning av engagerande annonstexter * Publicering av annonser på relevanta plattformar * Genomförande av telefonintervjuer * Skriva kandidatpresentationer * Administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocessen Kvalifikationer: * Eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande * Erfarenhet av självständigt arbete inom rekrytering * Flytande i svenska och engelska (tal och skrift) * Serviceinriktad och strukturerad * Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt * Kommunikativ med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer * Digital kompetens, förmåga att snabbt lära sig nya system * Meriterande: Erfarenhet av Success Factors (SAP) Personliga egenskaper: Vi letar efter en positiv och proaktiv lagspelare med ett genuint intresse för människor. Du trivs i en dynamisk miljö och är redo att bidra till framgången hos i vår kunds HR-team. Om företaget: Vår kund är en global organisation med internationella gränssnitt, och du kommer att bli en del av ett dedikerat HR-team. Kunden är placerad i moderna lokaler i Malmö, och uppdraget sträcker sig initialt över 6 månader med möjlighet till förlängning. Din ansökan behöver vara på engelska och delar av rekryteringsprocessen kan komma att hållas på engelska. Då vår kund är en stor aktör i energibranschen kommer vi att göra bakgrundskontroll på kandidat innan anställning påbörjas. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i den stora koncernen ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga, och anordnar regelbundet konsult- och nätverksträffar samt AW:s. Kontaktuppgifter och ansökan För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ida Oskarsson via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher

29 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Rekryterare inom samhällsbyggnad

Om Avancos Avancos är rekryteringsföretag som grundades i Nederländerna 2001 och har varit verksamma i Sverige sedan 2010. Vi ger dagligen företag, kandidater och anställda förutsättningar att växa. Vi arbetar nischat inom sex olika affärsområden vilket givit oss en bra förståelse för marknaden och vi har lyckats skapa ett starkt nätverk. Våra affärsområden är: infrastruktur, byggnad, energi, installation, miljö och industri. Genom vårt systerföretag Hagenbom har vi även interim konsulter samt entreprenadverksamhet. Vi arbetar cross-border med bland annat konsulter i Nederländerna, Brasilien och Finland. För oss är det viktigt att bygga långsiktiga relationer med såväl våra kunder som våra kandidater. Hos Avancos har du möjlighet att få tillhöra ett ambitiöst och ödmjukt gäng som tillsammans med dig vill fortsätta växa. Du kommer få möjlighet att jobba med några av Sveriges ledande företag inom våra segment som vi även har ramavtal med: Skanska, Svenska Kraftnät och Vattenfall. Du kommer få stor frihet under ansvar där du själv har stora möjligheter att påverka och planera din vardag, med flexibilitet att arbeta hemifrån samt att lägga upp ditt arbete på bästa sätt. Om rollen Vi söker efter en självgående och ödmjuk rekryteringskonsult som tillsammans med oss vill bidra och utvecklas. Du kommer att få mycket eget ansvar och kommer att ha varierande och utmanande arbetsuppgifter. Ansvarsområden Stödja kunder i deras rekryteringsarbete Aktivt driva rekryteringsprocesser samt koordinera processen externt med kund och internt med kollegor Vårda och utveckla kundrelationer Uppdatera och upprätthålla CRM system Spendera minst ett par timmar per vecka för att utvecklas i ditt yrke Vi ser gärna att du har följande egenskaper/erfarenhet: Ha ett genuint intresse av människor Driven och ambitiös Nyfiken med vilja att lära dig nya saker och ständigt utvecklas Hög uthållighet. Att du trots att det är svårt väljer att slutföra det du påbörjat Goda kommunikationsfärdigheter både skriftligt och muntligt i svenska språket Vilja att kliva utanför din bekvämlighetzon Ödmjuk personlighet men med hög tilltro till din förmåga Analytisk förmåga. Universitetsexamen är en fördel men inget krav Erfarenhet från försäljning är en merit Erfarenhet från rekrytering är en merit men inget krav För mer information om rollen vänligen kontakta Gabriella Gvidi; 0733 68 95 50, [email protected] Tveka inte att höra av dig, vi är nyfikna på dig och vill gärna lära känna dig närmare!

29 februari 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024