Rekryterare/Rekryteringskonsult

Sök bland 213 lediga jobb som Rekryterare/Rekryteringskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Rekryteringsassistent på deltid till IT-konsultbolag
Academic Work Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Tillsammans med vår kund söker vi en kommunikativ student som vill arbeta som rekryteringsassistent med inriktning search i Stockholm. Detta är rollen för dig som vill lära dig mer om rekrytering och är ihärdig ✨🚀 OM TJÄNSTEN Som rekryteringsassistent hos vår kund kommer du att stötta och hjälpa företaget med search av kandidater. Din främsta arbetsuppgift kommer vara att searcha efter Business Intelligence och Data Engineer - kandidater via LinkedIn och verktyget LinkedIn Recruiter. Du ansvarar självständigt för search av kandidater, driver den initiala kontakten med kandidater och bokar in för ett första samtal med ansvarig rekryterare. På sikt kommer du även att göra telefonintervjuer och referenstagningar. Denna roll är på deltid och därmed perfekt för dig som är student och vill samla värdefull arbetslivserfarenhet. Hur kan en dag se ut? Du kommer att jobba på det härliga och trevliga kontoret på Kungsgatan i Stockholm i nära samarbete med företagets People and Culture Manager. Du kommer att jobba cirka 10-20 timmar per vecka och ha möjligheten att anpassa dina jobbtider efter ditt studieschema. Du driver dina arbetsuppgifter självständigt och har stort tålamod och ihärdighet i utförandet av dessa. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Search via LinkedIn Recruiter * Boka kandidater för ett första samtal med ansvarig rekryterare * Telefonintervjuer och referenstagning (på sikt) VI SÖKER DIG SOM - Är studerande vid universitet / högskola eller annan eftergymnasial utbildning - Har erfarenhet av att arbeta med människor och service - Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, då du kommer att använda dessa i det dagliga arbetet Det är meriterande om du * Tidigare har arbetat med search via LinkedIn Recruiter * Studerar till personalvetare eller HR/PA inriktning * Har flera år kvar av din utbildning och således kan arbeta långsiktigt i rollen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Kommunikativ * Uthållig * Intresse för rekrytering och search Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

9 maj 2025
Sista ansökan:
10 juni 2025
Konsultchef Arena Personal
Arena Personal Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Vill du bli en del av vårt professionella och engagerade team av Konsultchefer i Eskilstuna? Vi på Arena Personal växer så det knakar och söker nu ytterligare en medarbetare till vårt framgångsrika team. Som Konsultchef hos oss erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl våra kunder som konsulter och kandidater ligger till grund för vårt arbete. Här kommer du att arbeta med konsulter på arbetarsidan, blue collar, främst inom lager, transport och logistik och få förmånen att möta många olika typer av kompetenser och verksamheter i vardagen. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med stort fokus och högt tempo. Vi är ett gäng vinnarskallar som firar våra framgångar och stöttar varandra vid utmaningar. Information om tjänsten Rollen som Konsultchef hos oss är väldigt varierande, ingen dag är den andra lik. Du har ett helhetsansvar och driver dina egna rekryteringsprocesser med kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång. Du upprättar kravprofil tillsammans med kund, skapar annons, gör urval, genomför intervjuer, referenstagningar och anställer. Vidare ansvarar du för den dagliga bemanningen och har personalansvar för dina konsulter som är ute på uppdrag. Du hanterar flera rekryterings- och bemanningsprocesser parallellt och det är viktigt att leverera i tid med högsta möjliga kvalitet. Du utgår från vårat kontor i centrala Eskilstuna och spenderar dina dagar på plats på kontoret samt ute hos våra kunder och konsulter i Eskilstuna med omnejd. Du arbetar främst vardagar 08:00-17:00 men kommer även att arbeta med våran bemanningsjour på morgon-/kvälls-/helgtid enligt schema. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantera rekryteringsprocesser från start till mål Daglig kund- och konsultkontakt med kontinuerliga kund- och konsultbesök Matchning mellan konsult och kunduppdrag Personalansvar med kort och långsiktig bemanning/schemaläggning Din profil Du som söker har tidigare erfarenhet av bemanning- och rekrytering inom blue collar. För att trivas i denna roll tror vi att du gillar högt tempo och kan samtidigt prioritera ditt arbete och fatta snabba beslut. Vi ser även att du har ett strukturerat arbetssätt för att leverera kvalitet i det du gör såväl mot dina kunder som konsulter och kandidater. Vidare ser vi att du har ett starkt driv, är målinriktad och förväntas se affärsmässigt på pris- och lönesättning samt har förståelse för att lönsamma affärer utvecklas tillsammans med kunden. För att trivas i vår arbetsgrupp bör du vara en prestigelös person med humor och arbetsglädje. Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng med mycket god sammanhållning. Krav för tjänsten Relevant erfarenhet av bemanning- och rekrytering inom blue collar B-körkort Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Hos oss på Arena Personal finns goda utvecklingsmöjligheter inom hela Arena koncernen där vi gärna ser att du vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Med det sagt är dina tankar och idéer varmt välkomma för att bidra till vår gemensamma företagsutveckling. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra! Vi erbjuder Marknadsmässig lön Friskvårdsbidrag Friskvårdstimmar 2h/veckan Kollektivavtal Tjänstepension och försäkring enligt kollektivavtal Fantastiska kollegor START: Omgående enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning STAD: Eskilstuna URVAL: Sker löpande KONTAKT: Malin Qvarsell, Gruppchef Eskilstuna, [email protected] Tjänsten avser att tillsättas så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

9 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Rekryterare & konsultchef till Ed:Za
EdZa AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med på en tillväxtresa där du får ta stort eget ansvar och ha varierande kunduppdrag – främst inom IT och teknik? Nu söker vi en rekryterare & konsultchef till oss på Ed:Za! Är du en resultatinriktad person med 1-3 års erfarenhet inom IT-rekrytering, som drivs av att nå mål, är social och gillar att träffa kunder, göra affärer och tycker om att jobba i ett högt tempo? Då kan vi på Ed:Za vara rätt arbetsgivare för dig! Om Ed:Za och teamet Vi är ett rekrytering-och konsultbolag med mål att vara nytänkande och flexibla kring våra kunders behov av att få saker gjorda och samtidigt lösa deras utmaningar kring att hitta rätt kompetens. Detta innebär att vi jobbar med våra kunders både långsiktiga och kortsiktiga kompetensutmaningar via rekrytering, bemanning, team och talangprogram.  Vi är idag ett sälj-och leveransteam på elva personer som har ett nära samarbete med varandra, våra kunder och kandidater. Eftersom vi är i ett expansivt skede stärker vi nu upp på leveranssidan där du kommer bli en viktig del i vår tillväxtresa. Hos oss på Ed:Za har vi stor fokus på att lösa våra kunders behov samtidigt som vi vill ha kul tillsammans, både i våra interna och externa samarbeten. Det är således högt i tak och där vi jobbar tillsammans mot uppsatta mål. Här kommer du ha stora möjligheter till att utvecklas både inom rollen och bolaget! Vi har kontor på Sveavägen i centrala Stockholm.  Om rollen Som rekryterare & konsultchef kommer du ansvara för hela rekryteringsprocessen; kund-, konsult-och kandidatrelationer, vilket innebär en bred roll med många varierande arbetsuppgifter. Du kommer även äga marknadsföringsaktiviteter kopplat till dina egna processer och säkerställa att vi når ut till rätt kandidater. Du kommer jobba med både Ed:Za och ambition:x som är våra två varumärken med olika inriktning. Ed:Za jobbar med tjänster/uppdrag inom teknik och IT medan ambition:x jobbar med tjänster inom ekonomi, admin, försäljning, marknadsföring, projektledning och hr. Detta innebär att du kommer jobba med många olika spännande kunder inom olika affärsområden runt om i Sverige. Du utgår från vårt kontor i Stockholm och enstaka kortare resor kan förekomma Vem är du? Då vi jobbar med många tekniskt tunga roller ser vi att du har 1-3 års erfarenhet av rekrytering inom IT och teknik som kräver mycket kunskap i search och trygghet i kunddialogen. Vi jobbar mot många olika typer av kunder och industrier vilket gör att det är viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa goda relationer med kunder såväl som kandidater. Vi letar efter dig som trivs i en start-up miljö där du får ta mycket eget ansvar och exponeras för situationer. Du är därför socialt orädd och gillar att jobba resultatinriktat mot uppsatta mål. Du är nyfiken och tar dig an uppgifter oavsett om du tidigare testat eller om det är nytt för dig. För att trivas i rollen ser vi även att du gillar att jobba i högt tempo där du stundtals måste prioritera mellan olika arbetsuppgifter och uppdrag. Vi tror att du har en relevant utbildningsbakgrund, men det viktigaste är att du kommer med rätt erfarenhet och personliga egenskaper. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Vi ser fram emot din ansökan! Du är välkommen att höra av dig till [email protected] om du har frågor eller funderingar. (Vi tar dock ej emot ansökningar via mail). Vi ser fram emot din ansökan!

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Rekryteringsspecialist till Saab
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill ingå i ett team som uppskattar varandras olikheter och strävar efter att skapa en öppen kultur som präglas av respekt och acceptans. Som rekryterare på Talent Acquisition Center kommer du att ansvara för rekryteringsprocessen på Saab. Det inkluderar bland annat kravprofil, skriva samt publicera jobbannonser, urval, möten med rekryterande chefer, utföra intervjuer, personbedömning efter kapacitets- och personlighetstest, säkerhetsbedömningsintervjuer och referenstagning. Du utgör ett konsultativt stöd till Saabs chefer och HRBP där du med din expertis i personbedömning hjälper Saab att hitta rätt person till rätt plats.  Eftersom Saab är ett företag inom försvarsindustrin kommer du komma i kontakt med kandidater ur ett säkerhetsperspektiv, vilket innebär en ytterligare dimension av personbedömningen. Vi använder oss av personlighets- och förmågestester i vår rekryteringsprocess tillsammans med vår leverantör Aon. Du kommer också ha möjlighet att fördjupa dig inom något område som du brinner lite extra för, exempelvis systemfrågor, Employer branding, förbättringsarbete, säkerhetsfrågor m.m. Du kommer att arbeta i en miljö med mycket duktiga rekryterare och tillhöra ett team som finns utplacerat på olika orter i Sverige. Talent Acquisition Center ansvarar för alla interna och externa rekryteringar inom Saab i Sverige. Din profil Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet inom rekrytering, gärna från rekrytering av tjänster på olika nivåer i organisationen. Du har en mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift. Starkt meriterande är om du även är certifierad i Aons testverktyg. Du kommer ingå i ett team av flera härliga rekryterare så vi ser gärna att du bidrar med härlig energi, flexibilitet och god samarbetsförmåga.  I rollen ingår samtidigt mycket eget ansvar då du driver egna rekryteringsprocesser självständigt, vilket gör att du också behöver ha en stark beslutsförmåga. Precis som på många andra företag har även vi en del administrativt arbete, vilket du med fördel tar dig an på ett strukturerat och ordningsamt sätt. Det är viktigt för oss att du har ett accepterande förhållningssätt till andra människor oavsett vem du möter. Vi tror att ett öppet klimat, där olikheter uppskattas och åsikter välkomnas, är en förutsättning för vår framtida utveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning eller övertagande av Saab. Urvalet bearbetas löpande, därför rekommenderar vi att inkomma med ett ansökningsförfarande redan idag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin, på mejladress [email protected] Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

9 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Rekryteringskonsult
Jönköpings kommun
Personal- och HR-specialister

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du bidra till en bra välfärd genom att vara med och rekrytera socialförvaltningens framtida medarbetare? Gillar du att möta nya människor och bygga relationer? Har du högskoleexamen inom HR eller beteendevetenskap, då är det dig vi söker! Ditt nya jobb Som rekryteringskonsult arbetar du konsultativt och är ett stöd till chefer i deras rekryteringar. Du är med i hela eller delar av processen från att ta fram kravprofiler, skriva och publicera annonser, göra urval, intervjua, ta referenser och göra bakgrundskontroller. Vi arbetar enligt modellen för kompetensbaserad rekrytering. I arbetsuppgifterna ingår att utbilda chefer i att följa modellen och i att hantera det digitala rekryteringsverktyget. Rekryteringsenheten håller samman semesterrekryteringen och arbetar med marknadsföring i nära samarbete med kommunikatörer för att lyfta socialförvaltningen och kommunen som en attraktiv arbetsgivare. Du kommer även delta i interna och kommunövergripande arbetsgrupper där vi utvecklar rutiner och arbetssätt. Förutom att du arbetar nära cheferna samarbetar du med rekryteringskonsulterna och med dina kollegor på förvaltningens HR-enhet och andra stabsfunktioner samt HR-kollegor i kommunens övriga förvaltningar. Din kompetens Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR-området eller annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som arbetsgivaren anser är relevant. Det är önskvärt att du har några års  arbetslivserfarenhet där du varit med och drivit rekryteringsprocesser. Du ska uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Eftersom vi gör en del besök på mässor är det bra om du har B-körkort.  Det är meriterande om du tidigare arbetat i offentlig verksamhet, och då särskilt om du arbetat inom verksamheterna som vi rekryterar till, som äldreomsorg, funktionsstöd, hälso- och sjukvård eller individ- och familjeomsorg.  Som person behöver du vara självgående, strukturerad, ansvarstagande, ha stort servicefokus och lätt att samarbeta med andra. Du har lätt att anpassa dig när förutsättningarna ändras och vara bekväm med att hålla presentationer i små och stora grupper. Vi erbjuder dig Förutom ett meningsfullt och omväxlande arbete tillsammans med engagerade och kunniga kollegor erbjuder vi andra förmåner som du kan läsa mer om här. https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Rekryteringsenheten med fyra rekryteringskonsulter och en enhetschef är en del av Socialförvaltningens HR-enhet med ca 25 medarbetare. Vår arbetsplats är belägen i centrala Jönköping. HR-enheten är en del av den gemensamma staben i socialförvaltningen, och vi arbetar på uppdrag av förvaltnings- och funktionsledningarna. Utöver detta har HR-enheten i uppdrag att stödja, samordna och utveckla de funktionsövergripande frågor som faller inom HR-enhetens kompetensområde. För rekryteringsenhetens del gäller det främst rekrytering. Bra att veta Vi söker två rekryteringskonsulter,  en för tillsvidareanställning från mitten av augusti och en för ett vikariat under tiden september 2025 till november 2026. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta enhetschef Annika Werlefelt, tel 036-105682 eller mail; [email protected] Fackliga företrädare når du via; https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-socialforvaltningen Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som rekryteringskonsult! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

9 maj 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Talent Acquisition Manager till Videnca
Needo Recruitment West AB
Personal- och HR-specialister

Är du en trygg och tekniskt intresserad rekryterare och är redo för nästa utmaning? Drivs du av att bygga nätverk, relationer och Employer Brand? Är du redo för utmaningen att bygga upp rekryteringsstrategin i ett bolag verksamma inom IT-säkerhet? Då kan rollen som Talent Acquisition Manager till Videnca vara något för dig! Om Videnca Videnca är ett innovativt och entreprenörsdrivet företag med en stark passion för IT-säkerhet. De stöttar sina kunder med samhällskritiska funktioner, där säkerhet och tillgänglighet alltid är i fokus. Om tjänsten som Talent Acquisition Manager I rollen som Talent Acquisition Manager får du en nyckelposition i att forma Videncas rekryteringsarbete från grunden där du ansvarar för att bygga upp och utveckla en effektiv rekryteringsstrategi i nära samarbete med HR, säljare och rekryterande chefer inom organisationen. Vidare kommer du att ha det övergripande ansvaret för Videncas ATS-system Teamtailor och arbeta med att optimera det för att skapa en smidig och professionell kandidatupplevelse. Rollen är både strategisk och operativ, där du leder hela rekryteringsprocessen från första kontakt med kandidat till anställning och arbetar aktivt med uppsökande rekrytering och nätverksbyggande. Eftersom rollen är ny inom företaget får du stora möjligheter att identifiera behov och omsätta dem i konkreta lösningar som stödjer Videncas långsiktiga mål. Du kommer även att ansvara för att bygga upp och utveckla företagets Employer Branding-arbete och säkerställa att Videnca är en attraktiv arbetsgivare som når rätt målgrupper. Vidare verkar du som en ambassadör och kommer vid till exempel mässor samarbeta nära med säljarna för att stärka Videncas varumärke. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Identifiera, implementera och utveckla Videncas rekryteringsstrategi. Operativt arbeta med rekrytering, från första kontakt till anställning. Ägandeskap för ATS-systemet (Teamtailor). Bygga och utveckla Videncas Employer Brand. Om dig För att lyckas i rollen så ser vi att du har flera års arbetslivserfarenhet inom uppsökande rekrytering, antingen som konsult eller internt. Du känner dig trygg med LinkedIn Recruiter, ATS-system och andra verktyg som till exempel AI för att förenkla ditt arbete. Har du tidigare erfarenhet av teknisk rekrytering, Employer Branding och eller/tidigare byggt upp en rekryteringsfunktion är detta meriterande. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift och innehar B-körkort. För att trivas i rollen ser vi att du är social, kommunikativ och driven i ditt arbete. Du vill långsiktigt arbeta med rekrytering och förfina det hantverket i ett växande bolag. Vidare trivs du med att nätverka och med att bygga starka interna såväl som externa relationer. Du har en kommersiell approach och får förtroende från människorna du arbetar med. Detta är en säkerhetsklassad tjänst, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen. Svenskt medborgarskap är ett krav. Viktigt för tjänsten är: Flera års arbetslivserfarenhet inom uppsökande rekrytering, antingen som konsult eller internt. Trygg användare av LinkedIn Recruiter, ATS-system och andra digitala verktyg. Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. B-körkort. Meriterande för tjänsten är: Erfarenhet av teknisk rekrytering. Tidigare arbetat med Employer Branding. Tidigare byggt upp en rekryteringsfunktion. Videncas Hos Videnca får du chansen att göra en verklig skillnad i en samhällsviktig bransch. De erbjuder en arbetsplats där din utveckling och ditt välmående är centralt. Du kommer att vara en del av en kultur som uppmuntrar till innovation, kunskapsdelning och personlig utveckling. De tror på en balans mellan höga prestationer och en positiv, stöttande arbetsmiljö där de har kul tillsammans på jobbet. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Stockholm, Kungsholmen. Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Talent Acquisition Manager intressant? Vänta inte med att skicka din ansökan! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

9 maj 2025
Sista ansökan:
1 juni 2025
Talent Acquisition Specialist sökes!
Perido AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och driva rekryteringsprocesser inom R&D i en dynamisk och föränderlig miljö? Trivs du med att coacha chefer och samarbeta med olika intressenter i talent supply chain? Har du förmågan att hantera flera rekryteringar samtidigt och anpassa dig till förändringar? Skicka in en ansökan redan idag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Talent Acquisition Specialist för vår kunds räkning. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och driver på omställningen till ett hållbart transportsystem. De rekryterar främst tekniska roller. Därför är det viktigt att förstå rekryteringsprocessen och kunna coacha både chefer och andra intressenter i talangförsörjningskedjan. Tjänsten är placerad i Södertälje, med möjlighet att jobba på distans i två dagar. Dina arbetsuppgifter I rollen som Talent Acquisition Specialist kommer du att driva och ansvara för flera rekryteringar tillsammans med ansvarig chef. Rollen innebär ett nära samarbete med Talent Acquisition Coordinator för att säkerställa en kvalitativ och smidig rekryteringsprocess för både kandidater och rekryterande chef. Majoriteten av arbetet innebär att självständigt leda rekryteringsprocessen fram till valideringssteget, då ansvaret överlämnas till Talent Acquisition Coordinator. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Förstå jobbprofilen och rekryteringsbehovet Bjuda in rekryterande chef till ett uppstartsmöte för att få all nödvändig information för att leda rekryteringsprocessen Skapa urvalsfrågor Skapa och publicera jobbannonser Söka efter kandidater i vårt HR-system och i LinkedIn Recruiter Granska och välja ut relevanta kandidater till rekryterande chef Samordna med rekryterande chef om vilka kandidater som ska bedömas och genomföra kompetensbaserade intervjuer Säkerställa en bra upplevelse för både kandidater och rekryterande chefer genom hela processen Dina egenskaper För att lyckas som Talent Acquisition Specialist är det viktigt att vara kommunikativ, strukturerad och ha en god förmåga att hantera flera rekryteringar samtidigt. Du bör vara flexibel och snabbt kunna anpassa dig till förändringar. Stresstålighet, samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt är avgörande, liksom en coachande inställning gentemot chefer och andra intressenter i rekryteringsprocessen. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Minst 3 år erfarenhet av att arbeta med rekrytering och Talent Acquisition Kandidatexamen inom HR eller motsvarande (annars mer erfarenhet inom TA) Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska Meriterande: Erfarenhet av att rekrytera tech-roller Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35133 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

9 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Talent Acquisition Specialist till Orkla Foods Sverige
EQuality Rekrytering & Interim AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och bygga upp vår inhouse-rekryteringsfunktion från grunden? Vi söker en passionerad och erfaren Talent Acquisition Specialist som vill etablera en rekryteringsprocess i världsklass – där effektivitet, datadrivet arbete och en magisk kandidatupplevelse står i centrum. Om rollen Hos oss är Talent Acquisition en strategisk partner. Du jobbar nära cheferna – från behovsanalys till onboarding – och har mandat att utmana och utveckla både processer och mindset. Vi söker dig som vågar tänka nytt, jobba datadrivet och använda AI, feedback och nyfikenhet som verktyg för ständig förbättring. Du kommer spela en nyckelroll i hur vi attraherar, rekryterar och välkomnar framtidens talanger. Hos oss får du chansen att attrahera marknadens bästa kandidater med ett erbjudande om härlig kultur, ett bra ledarskap och fantastiska varumärken. Ansvarsområden Etablera ett hållbart arbetssätt för inhouse-rekrytering genom hela medarbetarresan – från behov till offboarding Ansvara för hela rekryteringsprocessen av tjänstemän med fokus på kvalitet, kandidatupplevelse och affärsnytta Utveckla och optimera processer, mallar och verktyg – vi jobbar i SuccessFactors Arbeta datadrivet med KPI:er som time to hire, quality of hire och candidate experience (NPS) Coacha och stötta chefer i hela rekryteringsresan Stärka vårt arbetsgivarvarumärke genom employer branding-initiativ Arbeta nära HR och kommunikation – både på huvudkontoret i Malmö och våra fabriker Säkerställa en personlig, inkluderande och professionell kandidatupplevelse Bevaka trender inom rekrytering och omsätta insikter till konkreta initiativ Exempel på frågor du kommer att jobba med Vilka gamla rekryteringssanningar behöver vi utmana? Hur bör vi använda AI i rekrytering? Hur mäter vi framgång – och vad är egentligen en lyckad rekrytering? Hur väger vi kompetens och potential mot erfarenhet? Hur samarbetar vi bäst med övriga HR? Du får vara med och påverka – på riktigt. Vi söker dig som har: Krav: Relevant universitetsutbildning (t.ex. PA, beteendevetenskap, marknadsföring eller ekonomi) Minst 5 års erfarenhet av rekrytering (gärna både inhouse och via rekryteringsbyrå) Van att driva rekryteringsprocesser självständigt från start till mål Arbetat datadrivet med KPI:er och statistik God systemvana inom ATS och rekryteringsverktyg (gärna med AI-inslag) Vana att coacha chefer i rekryteringsfrågor Stark kommunikativ förmåga på både svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av employer branding-arbete Erfarenhet av att utveckla processer och mallar Bred erfarenhet från både inhouse och rekryteringsbolag Personliga egenskaper Du älskar rekrytering – och är stolt över ditt hantverk Du är strukturerad, affärsdriven och snabbfotad Du har hög egen drivkraft och gillar att bygga nytt Du är nyfiken på både människor och affär Du är kommunikativ, relationsskapande och inspirerande Du skriver och talar med värme och tydlighet Du är lösningsorienterad och har ett positivt mindset, även när det går fort Du tar ansvar, har tillit till din egen förmåga och är alltid öppen för att lära nytt Om anställningen Tillsvidareanställning. Du rapporterar till HR Business Partner för de kommersiella funktionerna. Placering: Dockan, Malmö Hybrid: Minst 3 dagar på kontoret, övriga dagar flexibla Start: Så snart som möjligt Om Orkla Foods Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1300 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 8 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro, Vadstena och Örebro. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass, och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 7 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Vår vision är att vi vill skapa ”En bättre vardag” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är den 30/5. Orkla Foods samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality: Jennifer Friman på [email protected] eller 0703-20 12 12 Gustav Strandberg på [email protected] eller 0760-49 53 31 Välkommen med din ansökan! Om EQuality Rekrytering & Interim Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för: EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Junior IT-rekryterare
Devoote AB
Personal- och HR-specialister

Är du nyfiken på Talent Acquisition, är duktig på att hitta talanger och drivs av att hjälpa kunder med deras behov? Vill du jobba i ett familjärt företag med högt i tak, mycket frihet, och är dessutom intresserad av IT? Varmt välkommen till Devoote! Vilka är vi? Devoote AB är ett IT-konsultbolag med specialisering inom mjukvaruutveckling och IT Management. Vi är ett snabbväxande bolag på cirka 35 personer med kontor i centrala Malmö. På kontoret är vi ett litet sammansvetsat team som arbetar gränsöverskridande. Idag består teamet av vår VD och två rekryterare, och vi letar nu efter ytterligare en rekryterare som kan vara med och bidra till vår fortsatta tillväxtresa. Våra konsulter är vanligtvis placerade ute på uppdrag hos våra kunder, men vi prioriterar alltid att ha en nära dialog med dem för att bibehålla vår goda relation. Varje månad arrangerar vi konsultevent, luncher och aktiviteter för att bibehålla vår teamkänsla. Vad kommer du att jobba med? Dina dagar kommer att vara varierande, men dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att leta upp kandidater på LinkedIn och andra plattformar, att boka intervjuer och matcha konsulter till uppdrag. Du kommer även göra CV-urval, telefonavstämningar, förhandla priser och arbeta med vår employer branding. Vidare kommer det finnas utrymme för eget initiativtagande, att driva egna projekt och framtida idéer vid sidan av de huvudsakliga arbetsuppgifterna. Vem söker vi? Vi söker dig som nyligen tagit examen eller är i början av din karriär med cirka 1-2 års erfarenhet. Med dig har du en akademisk utbildning inom HR eller Beteendevetenskap, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Som junior rekryterare behöver du vara initiativtagande, ha god social förmåga och hög arbetsmoral. För att trivas i rollen tror vi att du drivs av att möta andra människor och att skapa resultat. Utöver det ser vi gärna att du är kreativ och kommer med nya idéer på hur vi kan vidareutveckla vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då du är den första kontakten för våra kandidater och en viktig representant för oss. Det är viktigt att du har förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du har något års erfarenhet av rekrytering och search, gärna inom IT, men det viktigaste för oss är att du har rätt inställning – resten löser vi längs vägen! Övrigt Anställningen är på heltid och tänkt att påbörjas under augusti 2025. Under de första sex månaderna kommer arbetet ske på plats på vårt kontor i Malmö, därefter finns möjlighet till distansarbete en dag i veckan.

9 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Rekrytering- och bemanningskoordinator till Carotte - Göteborg
Carotte Staff AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker en Rekrytering- och Bemanningskoordinator till Carotte Staff! Vill du arbeta i ett företag där service och kvalitet står i fokus – och där vi tillsammans skapar magi för våra kunder och konsulter? Hos oss på Carotte Staff får du en mångsidig roll där ingen dag är den andra lik, i en miljö som präglas av engagemang, värme och lagkänsla. Om Carotte Carotte har varit ledande inom service sedan 1982 och är idag uppdelat i tre affärsområden: Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans erbjuder vi helhetslösningar inom mat, möten och service. Carotte Staff är koncernens rekryterings- och bemanningsbolag – specialiserat på att leverera servicepersonal till företag som vill ta sin gäst- och kundupplevelse till nästa nivå. Oavsett om det handlar om kontor, hotell, restauranger eller fastigheter, står vi för kvalitet, professionalism och rätt person på rätt plats. Vi är stolta över att ha blivit finalister i både Årets bemanningsaktör och Årets raket vid Recruitment Awards 2022 – ett kvitto på vårt engagemang och vår fingertoppskänsla. För att höja ribban ytterligare har vi skapat vår egen Carotte Academy – där vi utbildar servicepersonal som gör verklig skillnad. Hos oss är det inte bara erfarenhet som räknas, utan också driv, engagemang och viljan att leverera med kvalitet i varje möte. Om rollen Som Rekrytering- och Bemanningskoordinator får du kombinera din passion för service med din känsla för struktur och planering. Rollen erbjuder en perfekt mix av socialt och administrativt arbete – från rekrytering och schemaläggning till att skapa relationer med både kunder och konsulter. Här ges du möjlighet att bli en del av ett dynamiskt och kreativt företag med starkt kundfokus. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Rekrytering och onboarding – Driv hela processen från kravprofil och annonsering till avtal och introduktion av nya stjärnor. Säkerställ att både kund och konsult är matchade för framgång. Koordinering och schemaläggning – Håll i trådarna för att konsulterna är på rätt plats vid rätt tid. Du ser till att allt flyter smidigt för både kunder och medarbetare. Kund- och konsultvård – Bygg och vårda starka relationer genom kontinuerlig dialog, uppföljningar och närvaro. Din insats gör skillnad för både trivsel och kvalitet. Utbildning via Carotte Academy – Delta vid och samordna våra utbildningar för att säkerställa att våra konsulter är bäst i branschen. Se till att våra program håller högsta nivå! Operativ drift hos kunder – Hoppa in på plats hos våra kunder för att stötta och säkerställa att allt fungerar perfekt, samtidigt som du bygger relationer med både kunder och konsulter. Administration – Scheman, avtal och uppföljningar är en naturlig del av din roll. Du håller koll på detaljerna som gör helheten smidig. Jourarbete – Var tredje vecka står du redo att hantera akuta ärenden och stötta verksamheten – självklart med tillhörande ersättning. Vem är du? Vi söker dig som är en riktig lagspelare och som trivs med ett högt tempo i en dynamisk miljö. Du har en positiv attityd och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet från servicebranschen, gärna inom restaurang, hotell eller konferens. Administrativ erfarenhet. Förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Flexibilitet när det gäller arbetstider – hos oss är ingen dag den andra lik! Varför Carotte Staff? Hos oss blir du en del av ett växande företag med stora ambitioner, där varje medarbetare gör skillnad. Vi erbjuder: Ett härligt team som stöttar och inspirerar varandra. Möjligheten att utvecklas och växa i din karriär. Ett jobb där du ser resultatet av ditt arbete varje dag. Praktisk information Omfattning: Tillsvidareanställning, 100% (med 6 månaders provanställning). Placering: Göteborg Start: Omgående eller enligt överenskommelse Lön: Månadslön. Ansök redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att skicka in ditt CV och personliga brev via länken. Har du frågor? Kontakta gärna ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att höra från dig!

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025