Rekryterare/Rekryteringskonsult
Sök bland 184 lediga jobb som Rekryterare/Rekryteringskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du bli en del av ett engagerat team och bidra till utvecklingen av Nordic Bemanning & Rekrytering? Vi söker nu en driven och strukturerad person som kan stödja vårt team i olika administrativa uppgifter och projekt. Arbetsuppgifter: Administrativt arbete kopplat till bemanning och rekrytering Genomföra riskbedömningar på plats hos kund Stödja och följa upp arbetsmiljörelaterade åtgärder i samband med våra uppdrag Koordinering och dokumentation av personalhantering Kontakt med kunder och kandidater Vi söker dig som: Har erfarenhet av administration, bemanning eller rekrytering (meriterande men ej ett krav) Har en förmåga att arbeta självständigt och är noggrann i ditt arbete Är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga Har B-körkort och möjlighet att resa till kunder vid behov Talar och skriver svenska obehindrat Vi erbjuder: Ett omväxlande och utvecklande arbete i ett växande företag Flexibla arbetstider som kan anpassas efter din tillgänglighet En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och bidra till vår framgång
Brinner du för att hitta rätt talanger och skapa en smidig rekryteringsprocess? Vill du vara en nyckelspelare i att attrahera och rekrytera de bästa medarbetarna? Då kan du vara den vi söker! Nu söker vi på Aleo Omsorg en rekryteringsassistent till vårt kontor i centrala Täby. Om rollen: Som rekryteringsassistent tar du ta ett ansvar för att finna kompetent personal för våra verksamheter inom hemtjänst, boendestöd och hemservice. Du får möjligheten att bidra med din kreativitet för att hitta nya stjärnor till Aleo. Vi tror att du är lösningsorienterad, strukturerad och har en hög social förmåga. Målet är att på ett så effektivt sätt som möjligt leverera en stor volym kandidater. Vi arbetar digitalt genom användning av olika digitala möteskanaler, videointervjuer och digital referenstagning. Arbetsuppgifterna är bland annat: Rollen består av att driva rekryteringsprocesser från start till slut, från att ta fram kompetensprofiler till att vara ett stöd under anställningens gång för att bibehålla rätt kompetens långsiktigt. Tillsammans med Enhetschefer göra en behovsanalys för hur mycket personal som kommer att behövas Ta fram en kravspecifikation inför rekrytering av nya medarbetare Skriva och publicera annonser Sätta upp en tidsplan med respektive Enhetschef Selektera kandidater & ha digitala avstämningar Boka in slutkandidater med respektive Enhetschef Säkerställa referenstagning Säkerställa att god återkoppling ges till kandidater Skicka ut anställningsavtal Om dig: På daglig basis möter du utmaningar i att finna kompetent personal och du är en problemlösare som kan hantera svåra uppdrag med bibehållen energi. I rollen arbetar du strukturerat och noggrant för att samla in korrekt information om kandidaterna genom första urval, intervjuer och referenstagning. Du använder din förmåga att möta olika människor för att ge medarbetarna goda förutsättningar för att lyckas i deras roll. Vi tror att du är engagerad för att förmedla verksamhetens vision mot kandidater och medarbetare samt mot framtida eventuella kandidater och kunder. Vi tror även att du… Har erfarenhet av att arbeta med människor, gärna inom omsorgen. Har B-körkort. Är duktig på sociala medier och kan hantera digitala system. Har goda kunskaper i arbetsrätt, kommunikation och beteendevetenskap, det är en fördel om du har gått en utbildning inom dessa områden. Är trygg i att fatta avgörande beslut och du grundar dina beslut på objektiv och faktabaserad information. Övrigt: Tjänsten en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda vardagar på dagtid och startdatum bestäms enligt överenskommelse. Vi är anslutna till kollektivavtal och du kommer att få friskvård och pensionsförsäkringar. Urval sker löpande och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Känner du igen dig i vår beskrivning? Varmt välkommen att skicka in din ansökan.
Vill arbeta på ett nischat rekryteringsföretag under stark tillväxt? Ser du dig själv som en person med god framåtanda, trivs med ansvar och vill ha stöttande och engagerade kollegor? Då kan du vara klockren till rollen som rekryteringskonsult hos oss på Jobway, ansök idag! I takt med Jobways fortsätter sin tillväxt har behovet av ytterligare en rekryteringskonsult uppstått. Som rekryteringskonsult kommer du ansvara för hela rekryteringsprocessen, från start till mål, där ingen dag är sig lik. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat rekryteringsteam där ni tillsammans levererar kandidater till Jobways kunder och pågående uppdrag. I rollen som rekryteringskonsult kommer du: Ansvar för dina egna processer och uppdrag. Genomföra kravprofilsmöten. Sammanställa kravprofil, skriva annons och förbättringsåtgärder. Löpande search och headhunting av kandidater i befintliga samt nya nätverk. Genomföra telefonintervjuer, gallring och presentation av kandidater. Rådgivning och uppföljning med kunder och kandidater under hela rekryteringsprocessen. Vi erbjuder dig: För rätt person innebär tjänsten en central roll med stora utvecklingsmöjligheter där nya idéer välkomnas, värdesätts och verkställs. Hos oss på Jobway möts du av ett härligt gäng kollegor i en entreprenörlig anda, där det är högt i tak och korta beslutsvägar. I din roll som rekryteringskonsult kommer du få möjlighet att knyta nya kontakter, bygga upp ditt eget varumärke samt din karriär. Din profil: Relationsskapare ut i fingerspetsarna. Gillar att ta kontakt med nya människor och skapa och bibehålla relationer. Troligtvis har du arbetat med rekrytering och/-eller försäljning tidigare. Som person är du duktig på att strukturera upp ditt arbete samt hålla många bollar i luften, då du kommer arbeta med flera uppdrag samtidigt. Om företaget: Jobway AB är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Jobway hjälper företag och offentlig sektor med direktrekrytering. Genom search & headhunting finner och attraherar Jobway kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem vidare till kund. Vi är ett härligt gäng som andas entreprenörskap. Hos oss sätter du själv ramarna för din arbetsdag och resultat. Vi sitter i en nyrenoverad kontorslokal på Linnégatan 14, Östermalm. Har vi fått ditt intresse av att vilja veta mer om oss? Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Vid ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Nicklas Thorstenson på [email protected]
Devotum vill nu utöka sitt fantastiska team med en Konsultchef inom rekrytering och bemanning. Är du affärsorienterad och bra på att lyssna och förstå samband? Har du ett stort intresse för människor? Har du dessutom ett intresse för fastighetsbranschen? Då ska du läsa vidare - detta kan vara ditt drömjobb! Devotum befinner sig på en spännande tillväxtresa och satsar stort inför framtiden. Vi är ett dynamiskt företag med höga ambitioner, där våra medarbetare delar en stark passion för rekrytering och bemanning. Hos oss får du möjlighet att spela en nyckelroll, både för företagets utveckling och för våra kunders framgång. Om rollen Arbetet innebär att du kommer ansvara för rekryterings- och bemanningsprocesser främst inom fastighetsbranschen. Du kommer att ingå i ett team men kommer självständigt ansvara för dina egna processer från start till mål, vilket innebär att: Fastställa kravprofil tillsammans med kund Genomföra urval, search och annonsering Genomföra Intervjuer och referenstagningar Matcha och presentera kandidater Säkerställa en god kandidatupplevelse Du kommer även arbeta aktivt för att upprätthålla och utveckla starka relationer med dina kunder genom regelbundna möten och löpande dialog. Samtidigt säkerställer du trivsel och engagemang hos dina konsulter genom att vara en närvarande och stöttande kontakt under deras uppdrag. I rollen ingår även att delta i kandidat- och kundaktiviteter, samt representera Devotum vid seminarier och mässor. Om dig Vi söker dig som är i början av din karriär och vill utvecklas tillsammans med oss på Devotum. För att axla rollen som Konsultchef tror vi att du har en utbildning med inriktning inom HR/Beteendevetenskap eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet inom kompetensförsörjning, bemanningsbranschen eller HR. Vidare behärskar du svenska språket obehindrat i tal och skrift och trivs med att arbeta i digitala system. Som person är du utrustad med ett strukturerat arbetssätt, professionalism, ödmjukhet och tålamod. Du är duktig på att prioritera mellan dina åtaganden och att ta dina uppgifter i mål. För att trivas i rollen och gruppen ska du ha lätt för att samarbeta, koordinera och prioritera arbetsuppgifter. Du är positiv till förändringar och du är nytänkande. Självklart har du även lätt för att bygga relationer med både kunder, konsulter och kandidater. Om oss Devotum grundades 2005 och har sedan dess utvecklats till att bli ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsbolag inom fastighetsbranschen. Vi är ett familjeföretag med högt i tak och korta beslutsvägar. Alla medarbetare erbjuds frihet under ansvar samt möjligheten att påverka och utveckla verksamheten tillsammans med övriga i gruppen. För oss är det viktigt med teamkänsla. Vi ser därför alltid till att ha kul på jobbet så vi kan leverera på topp. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Ort: Stockholm Om ansökan Vill du bli en del av vårt fantastiska team? Sök redan idag då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Som sista steg i processen kommer du genomföra personlighets- och färdighetstester. Vi tar även referenser på slutkandidat. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800 eller Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00. Vi ser fram emot din ansökan!
Konsultchef/Rekryterare med Säljansvar Lockas du av att få arbeta med rekrytering och bemanning i olika branscher? Söker du ett jobb där du får möjligheten att arbeta med införsäljning och mycket kundkontakt, nya som befintliga? Då kan detta vara jobbet för dig. Vi söker just nu en konsultchef/rekryterare med säljansvar till vårt kontor i Malmö. Temp-Team är ett nordiskt rekryterings- och bemanningsföretag med över 40 år i branschen. Hos oss blir du en del av ett dedikerat team med stor passion av att se människor hamna rätt och se företag lyckas genom att hitta rätt medarbetare eller tillfällig förstärkning. Vi är generalister och tillsätter tjänster hos såväl det lilla, lokala bolaget som till det stora börsnoterade företaget. Som rekryterare/konsultchef kommer du arbeta i en "360 graders-roll" tätt tillsammans med kollegorna i Sverige och övriga nordiska länder. Här kommer du fylla en viktig roll i att: lyssna in kunders behov och ta fram affärsmässiga avtal till kunderna prospektera och identifiera nya kunder skapa långsiktiga affärsrelationer göra urval, intervjua och matcha kandidater till rätt tjänster bemanna och följa upp konsulter skapa positiva konsultupplevelser med en hög tillgänglighet och service bidra till lönsamhet och framåtanda Kontor centralt På Temp-Team får du chansen att jobba med rekrytering och bemanning i en stor nordisk verksamhet. Vi erbjuder: Ett centralt kontor på United Spaces i Malmö Avtalsenliga villkor, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag Ett arbete i en internationell miljö med kollegor i hela Norden och England People first! Vi söker dig med ett genuint intresse för människor, samtidigt som du är resultatorienterad. Som person är du nyfiken och kreativ, du har ett affärsmässigt sätt och tar alltid ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är prestigelös och kan arbeta både självständigt och i team. För att lyckas i den här rollen söker vi dig med erfarenhet som rekryterare/konsultchef i bemanning/rekryteringsbranschen. Du kan rekryteringsprocessens alla delar från införsäljning till genomförande. Du har dokumenterade säljresultat inom bemanning och rekrytering. Du är trygg med bemanningsprocessen och tillhörande kollektivavtal. Svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. B-körkort är ett krav. Är du konsultchefen/rekryteraren vi söker? Om du tror att vi är rätt för dig är du välkommen att skicka in din ansökan och berätta varför du är rätt för oss! Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten redan innan sista ansökningsdag. Rollen är inledningsvis ett föräldravikariat men fast tjänst kan bli aktuellt. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår VD Rita Smedberg, antingen via mail [email protected] alternativt via telefon 0709-895017 Vi ser fram emot din ansökan!
Praktikertjänst är Sveriges största privata vårdgivare inom tandvård och hälso- och sjukvård. Nu erbjuder vi en möjlighet att bli en del av vårt interna rekryteringsteam! Här har du möjlighet att påverka och utveckla tjänsten för att den ska bli ännu bättre. Arbetsplatsen är belägen i ljusa lokaler centralt i Stockholm. Här arbetar ca 250 personer med alltifrån ekonomi och support till kommunikation och hållbarhet. Tjänsten ligger under enheten Affärs- och verksamhetsutveckling inom tandvård. Rekryteringstjänsten har funnits i 1 år nu och vi behöver bli en till i teamet för att fortsätta utvecklas och växa. Kom och driv tjänsten vidare med oss! Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att specialisera dig på rekrytering av all personal som kan förekomma på en tandvårdsmottagning. Ditt viktigaste verktyg i arbetet är telefonen där stor del av din tid kommer ligga på uppsökande bearbetning av intressanta kandidater och nätverkande med kandidater och våra verksamheter. Tjänsten innebär telefonintervjuer, administration, kontakt med våra verksamheter och återkoppling. Utöver det har vi några idéer på rekryteringsprojekt inom exempelvis Employer branding, både digitalt och på mässor. Vi tror att du kommer från en liknande roll och är van vid att arbeta uppsökande. Har du erfarenhet från tandvård är det meriterande. För att trivas hos oss tror vi att du är utåtriktad, intresserad av uppsökande rekrytering, har ett intresse för människor och att du som person är proaktiv, kommunikativ och självgående. Är du dessutom vass på rekrytering via sociala medier tror vi att du är rätt för rollen. Vi ser gärna att du drivs av att ta ansvar för din uppgift och av att skapa resultat! Arbetsuppgifterna innefattar att - Söka efter och attrahera kandidater för tjänster inom tandvård - Genomföra telefonintervjuer och första urval av kandidater för att bedöma deras lämplighet och erfarenhet - Assistera vid organisering och genomförande av personliga intervjuer med potentiella kandidater - Hantera kommunikationen med kandidater och hålla dem informerade om rekryteringsprocessen - Samarbeta med våra verksamheter för att förstå deras specifika behov och krav - Upprätthålla en uppdaterad rekryteringsdatabas och dokumentera rekryteringsaktiviteter Kvalifikationer - Avslutade studier inom HR eller personalvetenskap eller likvärdig erfarenhet - Grundläggande kunskap om rekrytering - Flytande svenska i tal och skrift - Erfarenhet av tandvård är meriterande Personliga egenskaper - Stark kommunikationsförmåga och förmåga att skapa goda relationer med kandidater och interna intressenter - Organisatorisk förmåga och förmåga att hantera flera rekryteringsprojekt samtidigt - Proaktiv, driven och självgående, med förmåga att ta initiativ och lösa problem Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Observera att tjänsten är på plats på huvudkontoret i Stockholm. En del resande förekommer i tjänsten. Ansökningsprocess: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bakgrundskontroll och problemlösnings- och personlighetstest utförs på slutkandidater. Vill du ha mer information om denna nya roliga roll kan du mejla Moa Trankell på [email protected] eller Sandra Berggren [email protected] Övrig information Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Eftersom vi på Praktikertjänst värnar om vår arbetsmiljö och säkerhet tillämpar vi slumpvisa alkohol- och drogtester. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
På Nouryon skapar vårt globala team av Changemakers positiva förändringar varje dag för att nå längre tillsammans som både team och individer. Vi skapar innovativa och hållbara lösningar för våra kunder för att möta samhällets behov – idag och i framtiden. Vi söker en ny medlem i vårt team som skapar och driver nya idéer, som kämpar och samarbetar för att göra saker bättre. Låter det som dig? Om jobbet Bli en del av vårt dynamiska Talent Acquisition-team och bidra till att forma framtidens Changemakers genom att driva kvalitativa rekryteringsprocesser och employer branding-initiativ. Hos oss på Nouryon får du chansen att arbeta både operativt och strategiskt med rekrytering och utveckla innovativa lösningar för att möta morgondagens behov i en internationell och hållbar arbetsmiljö. I din framtida roll som Talent Acquisition Partner kommer du att * Driva och säkerställa en rekryteringsprocess av högsta kvalitet och samarbeta med rekryterande chefer i hela organisationen. * Optimera och utveckla de olika stegen i en rekryteringsprocess för att passa den lokala marknaden. * Bygg ett nätverk av kvalificerade kandidater genom att proaktivt arbeta för att attrahera rätt kandidater genom att använda olika rekryteringskanaler, inklusive sociala medier och branschnätverk. * Bidra till att optimera och förbättra kandidatupplevelsen * Utveckla och genomföra utbildningsworkshops för chefer för att de ska bli grymma på att rekrytera! * Planera, samordna och genomföra employer branding-aktiviteter i regionen. Bidra till globala projekt inom området Talent Acquisition. Vi tror att du har med dig * För att etablera dig framgångsrikt i denna roll tror vi att du redan har ett par års erfarenhet inom rekrytering. Kanske arbetar du redan i en bred HR-roll och tycker att rekrytering är det roligaste. Alternativt kanske du redan arbetar för ett konsultföretag eller inhouse som rekryterare. * Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund i kombination med erfarenhet av rekryteringsverktyg och digitala plattformar. Eftersom Nouryon är verksamma globalt måste du kommunicera effektivt på både svenska och engelska (skriftligt/muntligt). Vi tror att du är Någon som är nyfiken på förändring och en doer av naturen. Du gillar att utmana status quo och har en stor känsla för att få andra att ansluta sig till dig. Du är strukturerad och kommunicerar på ett förtroendeingivande och engagerande sätt. Att samarbeta och utbyta idéer på ett prestigelöst sätt är helt naturligt för dig. Du bör också vara bekväm med att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Vi erbjuder dig Du kommer att vara en nyckelspelare för våra chefer på siterna i Alby, Stockvik, Alby och Örnsköldsvik. Din bas kommer att vara i Stockvik, där du kommer att planera långsiktig rekrytering och säkerställa att vi har rätt kompetens för framtiden. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Sundsvall är en stor och viktig site för Nouryon där du får chansen att arbeta med en bredd av roller, allt från tekniska till strategiska. Vidare kommer du att arbeta nära Anna Skytt och Caroline Backlund som är HRBP på dessa siter, och vid behov dagspendla till Alby och Övik för att lära känna organisationen och stötta den lokala marknaden. Du kommer även att samarbeta med alla andra fantastiska HR-kollegor som vi har i vårt team och du är en del av ett större global TA team.. Med Sandra Gillberg som ledare för teamet får du en chef som involverar dig i såväl strategiska frågor som i det dagliga arbetet för ständiga förbättringar. Hon är inkluderande och låter dig arbeta självständigt men hon anser att vi levererar som ett team. Har vi fångat ditt intresse? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som rapporterar till VP Talent Management, Sandra Gillberg, och är baserad i vår site i Stockvik. Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. När din ansökan nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! För mer information om vår rekryteringsprocess, vänligen besök: https://www.nouryon.com/careers/how-we-hire/nouryon.com/careers/how-we-hire/ Vi vill be dig som intern sökande att ansöka med din Nouryon email för att underlätta vårt arbete i rekryteringsprocessen. Kontakt För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Sandra Gillberg, Head of Talent Acquisition Nordics, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta: [email protected] För fackliga frågor: Ledarna: Jan Filipsson +46 70 519 97 09 Sveriges Ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84 Unionen: Jens Magnusson +46 72 215 24 10
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Är du en erfaren rekryterare med stor vana av volymrekrytering? Kul – för vi behöver nämligen bli fler! Här blir du en del av ett sammansvetsat regionalt rekryteringsteam där du tillsammans med fyra kollegor stöttar samtliga chefer i Region Nord i deras rekryteringar till såväl kollektivet som tjänstemän. Teamet är idag utspridda i Luleå, Gävle och Västerås, och dom ser mycket fram emot att få välkomna en ny kollega! Region Nord är vår största region geografiskt och sträcker sig från Karlstad/Örebro/Västerås i söder till Kiruna i norr. För optimal struktur är det regionala teamet uppdelat i tre geografiska kluster, och för denna roll behöver vi stärka upp i området Värmland/Närke/Västmanland. Vi ser därför fram emot få ta del av din kompetens och personlighet om du kan utgå från något av våra kontor i Karlstad, Örebro eller Västerås. Tjänsteresor genomföras primärt inom det kluster man arbetar i, och möten med hela teamet förekommer vid några tillfällen per år. Du kommer självständigt driva dina egna rekryteringsprocesser från annonsering hela vägen till onboarding, genom ett nära samarbete med kollegor och chefer. Eftersom vi är en stor arbetsgivare med många rekryteringar årligen, är det vanligt att arbeta i högt tempo med volymrekrytering i flera parallella processer. På Securitas arbetar vi utifrån en kompetensbaserad rekryteringsmetodik och använder bland annat AI-verktyg för att säkerställa att vår rekryteringsprocess är så fördomsfri och inkluderande som möjligt. Du kommer till exempel att; Självständigt driva och genomföra rekryteringsprocesser, till såväl kollektivet som tjänstemän. I ett nära samarbete med våra chefer och personalplaneringsfunktion sätta rekryteringsstrategier utifrån verksamhetens behov. Arbeta med Employer Branding-frågor och exempelvis ha kontakt med samarbetspartners, närvara vid mässor och liknande. Genomföra volymrekryteringar. Genomföra och koordinera hanteringen av Säkerhetsprövningssamtal. Tjänsten passar dig vars hjärta slår hårt för att skapa en rättvis rekryteringsprocess präglad av en god kandidatupplevelse. Det är också rollen för dig som trivs med att jobba med regionala rekryteringsfrågor både operativt och strategiskt, med stora kontaktytor både internt och externt. Du kommer att ingå i Securitas Sveriges HR-avdelning och rapportera till rekryteringsansvarig i regionen. Kravspecifikation Du som söker bör ha utbildningsbakgrund från personalvetarprogrammet eller motsvarande, alternativt tillskansat dig motsvarande kunskap på annat sätt exempelvis genom att ha arbetslivserfarenhet av att ha arbetat kompetensbaserat under lång tid. Då många av våra rekryteringar genomförs i större volymer, är erfarenhet av volymrekrytering starkt meriterande. Specifikt efterfrågade krav: Högskoleutbildning inom Personal- och arbetsliv, eller motsvarande erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av kompetensbaserad rekryteringsmetodik Goda kunskaper i svenska & engelska i så väl tal som skrift B-körkort Meriterande: Erfarenhet av volymrekrytering Certifiering i Aons testverktyg Som person är du strukturerad och har ett starkt sinne för ordning och reda. Du är mån om att hålla hög kvalitet i dina rekryteringsprocesser för såväl verksamheten som de kandidater du möter, därför ser vi att du som söker har en god förmåga att bygga relationer. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och eftersom vi befinner oss i en uppbyggandefas ser vi gärna att du har ett mod som innebär att du kommer med nya idéer, tankar och förslag på hur vi kan utveckla och optimera våra rekryteringsprocesser. Störst vikt kommer vi lägga vid din personliga lämplighet för tjänsten. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected], Talent Acquisition Business Partner, Region Nord. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Urvalstester i rekryteringen förekommer. Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 21 februari För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen, Unionen och Ledarna. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Är du en erfaren rekryterare med stor vana av volymrekrytering? Kul – för vi behöver nämligen bli fler! Här blir du en del av ett sammansvetsat regionalt rekryteringsteam där du tillsammans med fyra kollegor stöttar samtliga chefer i Region Nord i deras rekryteringar till såväl kollektivet som tjänstemän. Teamet är idag utspridda i Luleå, Gävle och Västerås, och dom ser mycket fram emot att få välkomna en ny kollega! Region Nord är vår största region geografiskt och sträcker sig från Karlstad/Örebro/Västerås i söder till Kiruna i norr. För optimal struktur är det regionala teamet uppdelat i tre geografiska kluster, och för denna roll behöver vi stärka upp i området Värmland/Närke/Västmanland. Vi ser därför fram emot få ta del av din kompetens och personlighet om du kan utgå från något av våra kontor i Karlstad, Örebro eller Västerås. Tjänsteresor genomföras primärt inom det kluster man arbetar i, och möten med hela teamet förekommer vid några tillfällen per år. Du kommer självständigt driva dina egna rekryteringsprocesser från annonsering hela vägen till onboarding, genom ett nära samarbete med kollegor och chefer. Eftersom vi är en stor arbetsgivare med många rekryteringar årligen, är det vanligt att arbeta i högt tempo med volymrekrytering i flera parallella processer. På Securitas arbetar vi utifrån en kompetensbaserad rekryteringsmetodik och använder bland annat AI-verktyg för att säkerställa att vår rekryteringsprocess är så fördomsfri och inkluderande som möjligt. Du kommer till exempel att; Självständigt driva och genomföra rekryteringsprocesser, till såväl kollektivet som tjänstemän. I ett nära samarbete med våra chefer och personalplaneringsfunktion sätta rekryteringsstrategier utifrån verksamhetens behov. Arbeta med Employer Branding-frågor och exempelvis ha kontakt med samarbetspartners, närvara vid mässor och liknande. Genomföra volymrekryteringar. Genomföra och koordinera hanteringen av Säkerhetsprövningssamtal. Tjänsten passar dig vars hjärta slår hårt för att skapa en rättvis rekryteringsprocess präglad av en god kandidatupplevelse. Det är också rollen för dig som trivs med att jobba med regionala rekryteringsfrågor både operativt och strategiskt, med stora kontaktytor både internt och externt. Du kommer att ingå i Securitas Sveriges HR-avdelning och rapportera till rekryteringsansvarig i regionen. Kravspecifikation Du som söker bör ha utbildningsbakgrund från personalvetarprogrammet eller motsvarande, alternativt tillskansat dig motsvarande kunskap på annat sätt exempelvis genom att ha arbetslivserfarenhet av att ha arbetat kompetensbaserat under lång tid. Då många av våra rekryteringar genomförs i större volymer, är erfarenhet av volymrekrytering starkt meriterande. Specifikt efterfrågade krav: Högskoleutbildning inom Personal- och arbetsliv, eller motsvarande erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av kompetensbaserad rekryteringsmetodik Goda kunskaper i svenska & engelska i så väl tal som skrift B-körkort Meriterande: Erfarenhet av volymrekrytering Certifiering i Aons testverktyg Som person är du strukturerad och har ett starkt sinne för ordning och reda. Du är mån om att hålla hög kvalitet i dina rekryteringsprocesser för såväl verksamheten som de kandidater du möter, därför ser vi att du som söker har en god förmåga att bygga relationer. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och eftersom vi befinner oss i en uppbyggandefas ser vi gärna att du har ett mod som innebär att du kommer med nya idéer, tankar och förslag på hur vi kan utveckla och optimera våra rekryteringsprocesser. Störst vikt kommer vi lägga vid din personliga lämplighet för tjänsten. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected], Talent Acquisition Business Partner, Region Nord. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Urvalstester i rekryteringen förekommer. Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 21 februari För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen, Unionen och Ledarna. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Är du en erfaren rekryterare med stor vana av volymrekrytering? Kul – för vi behöver nämligen bli fler! Här blir du en del av ett sammansvetsat regionalt rekryteringsteam där du tillsammans med fyra kollegor stöttar samtliga chefer i Region Nord i deras rekryteringar till såväl kollektivet som tjänstemän. Teamet är idag utspridda i Luleå, Gävle och Västerås, och dom ser mycket fram emot att få välkomna en ny kollega! Region Nord är vår största region geografiskt och sträcker sig från Karlstad/Örebro/Västerås i söder till Kiruna i norr. För optimal struktur är det regionala teamet uppdelat i tre geografiska kluster, och för denna roll behöver vi stärka upp i området Värmland/Närke/Västmanland. Vi ser därför fram emot få ta del av din kompetens och personlighet om du kan utgå från något av våra kontor i Karlstad, Örebro eller Västerås. Tjänsteresor genomföras primärt inom det kluster man arbetar i, och möten med hela teamet förekommer vid några tillfällen per år. Du kommer självständigt driva dina egna rekryteringsprocesser från annonsering hela vägen till onboarding, genom ett nära samarbete med kollegor och chefer. Eftersom vi är en stor arbetsgivare med många rekryteringar årligen, är det vanligt att arbeta i högt tempo med volymrekrytering i flera parallella processer. På Securitas arbetar vi utifrån en kompetensbaserad rekryteringsmetodik och använder bland annat AI-verktyg för att säkerställa att vår rekryteringsprocess är så fördomsfri och inkluderande som möjligt. Du kommer till exempel att; Självständigt driva och genomföra rekryteringsprocesser, till såväl kollektivet som tjänstemän. I ett nära samarbete med våra chefer och personalplaneringsfunktion sätta rekryteringsstrategier utifrån verksamhetens behov. Arbeta med Employer Branding-frågor och exempelvis ha kontakt med samarbetspartners, närvara vid mässor och liknande. Genomföra volymrekryteringar. Genomföra och koordinera hanteringen av Säkerhetsprövningssamtal. Tjänsten passar dig vars hjärta slår hårt för att skapa en rättvis rekryteringsprocess präglad av en god kandidatupplevelse. Det är också rollen för dig som trivs med att jobba med regionala rekryteringsfrågor både operativt och strategiskt, med stora kontaktytor både internt och externt. Du kommer att ingå i Securitas Sveriges HR-avdelning och rapportera till rekryteringsansvarig i regionen. Kravspecifikation Du som söker bör ha utbildningsbakgrund från personalvetarprogrammet eller motsvarande, alternativt tillskansat dig motsvarande kunskap på annat sätt exempelvis genom att ha arbetslivserfarenhet av att ha arbetat kompetensbaserat under lång tid. Då många av våra rekryteringar genomförs i större volymer, är erfarenhet av volymrekrytering starkt meriterande. Specifikt efterfrågade krav: Högskoleutbildning inom Personal- och arbetsliv, eller motsvarande erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av kompetensbaserad rekryteringsmetodik Goda kunskaper i svenska & engelska i så väl tal som skrift B-körkort Meriterande: Erfarenhet av volymrekrytering Certifiering i Aons testverktyg Som person är du strukturerad och har ett starkt sinne för ordning och reda. Du är mån om att hålla hög kvalitet i dina rekryteringsprocesser för såväl verksamheten som de kandidater du möter, därför ser vi att du som söker har en god förmåga att bygga relationer. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och eftersom vi befinner oss i en uppbyggandefas ser vi gärna att du har ett mod som innebär att du kommer med nya idéer, tankar och förslag på hur vi kan utveckla och optimera våra rekryteringsprocesser. Störst vikt kommer vi lägga vid din personliga lämplighet för tjänsten. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected], Talent Acquisition Business Partner, Region Nord. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Urvalstester i rekryteringen förekommer. Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 21 februari För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen, Unionen och Ledarna. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 184 jobb