Rekryterare/Rekryteringskonsult
Sök bland 188 lediga jobb som Rekryterare/Rekryteringskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om tjänsten Söker du din nästa utmaning inom rekrytering och HR? Tycker du om inkludering och mångfald och brinner för att ge alla kandidater en wow-kandidatupplevelse? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker just nu en Talent Acqusition Partner till vår branschledande kund! Du kommer att arbeta i ett tight team där alla stöttar varandra för att driva processer och rutiner framåt. Uppdraget är tidsbegränsat till 6 månader. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med rekrytering av såväl tjänstemän som kollektivarbetare. - Självständigt leda rekryteringsprocesser från start till mål. - Ha kontinuerlig dialog med rekryterande chefer, inklusive chefer på ledningsgruppnivå. - Skapa kravprofiler och sätta tydliga tidsplaner. - Hålla uppstartsmöten och vägleda chefer genom rekryteringsprocessen. - Leverera enligt satt tidsplan och vara kreativ för att uppnå mål om något riskerar att inte följa tidsplanen. - Arbeta kompetensbaserat inom rekrytering. Din profil Vi tror att du är en prestigelös doer som tycker om när saker går framåt. Utöver det tror vi att du som person brinner för att ge alla du kommer i kontakt med en bra upplevelse gällande rekryteringsprocessen. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av rekrytering. Meriterande om du har erfarenhet av att rekrytera seniora och komplexa roller inom IT, Finance, samt traditionella tjänstemannaroller såsom chefsroller. Krav på flytande svenska i tal och skrift, samt behärskar engelska i tal och skrift. Om företaget Vår kund är ledande i sin bransch och arbetar dagligen för att sätta guldkant på deras kunders vardag. Vår kund strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsgivare för alla anställda på bolaget och finns idag i hela Sverige. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!
RISE behöver inte uppfinna sitt syfte – vi är en kraftsamling för den hållbara omställning som näringslivet, samhället och världen behöver. Som rekryterare på RISE får du en nyckelroll i att säkerställa att vi har rätt kompetens på rätt plats – både idag och i framtiden. Om oss RISE är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. Tre tusen forskare, ingenjörer och specialister som gör verklighet av visioner och erbjuder unik expertis. I rollen som rekryterare blir du en del av ett mindre, engagerat rekryteringsteam som arbetar för att möta organisationens kompetensbehov på ett proaktivt, kompetensbaserat och effektivt sätt. Teamet tillhör den koncerngemensamma funktionen för HR och Hållbarhet. Om rollen I rollen som rekryterare blir du en nyckelperson i RISE fortsatta arbete med att attrahera, rekrytera och behålla rätt kompetens. Du fungerar som ett rådgivande stöd till chefer på olika nivåer i organisationen och är deras strategiska partner genom hela rekryteringsprocessen. Utöver det operativa rekryteringsarbetet bidrar du också till mer långsiktiga initiativ, såsom rekryteringsplaner, kompetensförsörjningsplanering och verksamhetsutveckling. Eftersom varje rekrytering är unik behöver du vara lyhörd för verksamhetens behov, coacha cheferna och fokusera insatserna där de skapar störst värde. Vår framgång bygger på nyfikenhet, driv och laganda. För att trivas i rollen behöver du uppskatta kombinationen av självständigt ansvar och nära samarbete med kollegor. Ett särskilt behov inom organisationen är stöd i fördjupade ledarbedömningar. Här arbetar du kompetensbaserat och använder testverktygen MAP och Matrigma som grund i analysen. Vi utgår idag från ett hybridarbetssätt där de flesta medarbetare väljer att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen. Placeringsort är Stockholm eller Göteborg. Vem är du? Grunden för att trivas i rollen som rekryterare hos oss är en genuin nyfikenhet på människor, verksamhet och omvärld. Du är en relationsbyggare som lyssnar och förstår att det är i dialogen som det verkliga värdet skapas. Hos oss kommer du att få stor nytta av ditt driv, din passion för yrket, och din förmåga att anpassa och forma ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Med ditt omdöme och ditt konsultativa sätt blir du en självklar partner till rekryterande chefer. Du har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt med flera parallella processer samtidigt. Krav: Akademisk examen inom HR, beteendevetenskap eller annan relevant högskoleutbildning Flerårig erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete, exempelvis i rollen som intern rekryterare, talent acquisition specialist eller rekryteringskonsult Stort intresse för personlighetspsykologi, beteenden och ledarskap – samt en god förståelse för hur dessa faktorer påverkar prestation och affärsnytta Mycket god kommunikativ förmåga – du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska Erfarenhet och trygghet i att genomföra personbedömningar Goda kunskaper och intresse av digitala verktyg och AI Meriterande: Certifiering i Assessios verktyg MAP och Matrigma Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö, där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner! Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Karin Lindeberg, +46 10 516 62 30. Sista ansökningsdag är den 4:e augusti 2025. Vi påbörjar urval och intervjuer i augusti efter sommarsemestern. Våra fackliga representanter är Ingemar Petermann, SACO, 010-2284122 respektive Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.
Vill du kombinera rekrytering med affärsutveckling? Brinner du för att hitta rätt personer och öppna nya dörrar? Då har vi jobbet för dig! Om Kylslaget AB Kylslaget AB är en ledande aktör inom kyl- och värmeteknik med lång erfarenhet av att leverera effektiva och hållbara lösningar för både privata och kommersiella kunder. Vi erbjuder allt från installation och service av kyl- och värmesystem till avancerad teknisk support och rådgivning. Vi är ett innovativt företag som strävar efter att ligga i framkant när det gäller teknik och kundservice. Våra medarbetare är vår största tillgång, och vi söker nu en Rekryteringskoordinator/kundtjänstmedarbetare med för att stärka vårt team i Vallentuna. Om rollen Som vår Talent & Growth Partner får du en nyckelroll i att driva både vår personalförsörjning och vår framtida tillväxt. Du kommer att ansvara för att söka och attrahera rätt personer till våra team – med fokus på search, rekrytering och employer branding – men också vara vårt sociala ansikte utåt för att skapa nya affärsmöjligheter. Du har talets gåva, älskar att nätverka, och får energi av att ringa samtal, boka möten och ta första kontakten – vare sig det handlar om en kandidat eller en potentiell samarbetspartner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Rekrytering & HR (~50%) • Identifiera, searcha och attrahera nya tekniker, säljare och andra nyckelpersoner • Bygga och underhålla en pipeline av kandidater • Hantera enklare HR-frågor och onboarda nya medarbetare • Utveckla våra processer för employer branding och kandidatupplevelse Affärsutveckling & Sälj (~50%) • Initiera kontakt med potentiella samarbetspartners och nya kanaler • Boka och hålla inledande säljmöten tillsammans med vår ledning • Hålla koll på branschtrender och föreslå nya sätt att växa • Vara en kommunikativ bro mellan rekrytering och affärsutveckling Vi tror att du är: • Riktigt duktig på search – LinkedIn är din jaktmark • En naturlig relationsbyggare som gillar att prata med nya människor • Orädd, självgående och van att jobba mot mål • Driven av resultat – både när det gäller att fylla roller och öppna dörrar • Du har troligtvis jobbat med rekrytering eller sälj i 2–5 år Vad vi erbjuder: • En flexibel och rolig roll med stort eget ansvar • Möjlighet att vara med i en spännande tillväxtresa • Stöd från ett erfaret team – både inom rekrytering och affärsutveckling • Arbetsplats i Kungsbacka Anställningsform: Tjänsten är en heltidstjänst med en inledande provanställning på 6 månader. Ansökan och kontakt: Välkommen med din ansökan redan idag – vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Detta är en direktrekrytering via Bee Bemanning AB, vilket innebär att du blir anställd direkt hos Kylslaget AB. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected] Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet.
Om företaget Vill du bli en del av det fantastiska rekryteringsteamet på Industrisupport? Vi söker nu en vikarie till vårt kontor i Arvika. Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med verksamhet och kontor på flera orter. Vi erbjuder våra kunder kvalificerad rekrytering efter kundens behov därför gäller det som rekryterare att ha koll på sin marknad, företag och varje medarbetare. När vi kan matcha kandidatens drömjobb och kundens drömanställda är vårt jobb som rekryterare i världsklass! Här kan du vara med och göra skillnad! Dina arbetsuppgifter Placerad på huvudkontoret i Arvika kommer du att ingå i vårt fantastiska team som tillsammans jobbar med hela rekryteringskedjan från att skapa kravprofiler och jobbannonser till urval, intervjuer och anställningar samt löpande personalansvar. Tjänsten präglas av administrativa arbetsuppgifter, men det är en klar fördel om du har erfarenhet av industriarbete eller liknande från tidigare. Du jobbar självständigt men alltid tillsammans med vårt team av rekryterare, säljare, och administratörer. Din profil Den ena dagen blir inte den andra lik hos oss på Industrisupport. Här gäller det att prioritera, omprioritera och vara lyhörd efter dagens behov. Vi söker dig som jobbar efter kvalité med eget ansvar och med förmågan att driva affärerna framåt. Vi ser också dig som snabbtänkt och strukturerad samt att du har goda kommunikativa kunskaper i tal och skrift. Har du dessutom praktisk yrkeserfarenhet, är social och utåtriktad samt är redo för ett tjänstemannajobb där man ägnar en stor del av dagen åt att sitta framför datorn, då ska du inte tveka. "Här behöver du vara en god lyssnare och duktig fôlkkännare och mycket mycket mer!" Vi ser framemot att läsa ditt CV och hoppas på att just du kan bli en del av vårt team, vänta därför inte med att skicka in din ansökan Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Industrisupport Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i rekryterings- och bemanningsfrågor. Det är viktigt för oss att du mår bra och känner dig trygg, vilket innebär att vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag.
Just nu söker vi en relationsskapande och säljande konsultchef till vårt team i Östergötland. Som konsultchef kommer du att ha varierande arbetsuppgifter med många kontaktytor både internt och externt. Dessutom får du chansen att arbeta med ett superhärligt och kompetent gäng av kollegor! Ta chansen att söka jobbet som konsultchef på Manpower och Jefferson Wells! Placeringsort: Norrköping eller Linköping Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vad innebär jobbet som konsultchef? Som konsultchef kan vi erbjuda dig ett varierande, utvecklande och stimulerande arbete där du både arbetar självständigt och tillsammans med ditt team, för att driva affären inom våra varumärken Manpower & Jefferson Wells. Du kommer tillhöra ett öppet och framåtlutat team som tillsammans tillsätter och hyr ut toppkompetens till våra kunder i området. Du ansvarar för att förvalta, utveckla och skapa nya möjligheter för konsultaffären inom yrkesområden som administration, finans, teknik, inköp, logistik, HR och ingenjörer. För rollen som konsultchef är det extra viktigt att du har ett säljande förhållningssätt och förmågan att skapa goda relationer med våra kunder på marknaden. Du kommer bearbeta, bevara och utveckla relationer med både befintliga och nya kunder, både på egen hand och tillsammans med våra Account Managers. I dina arbetsuppgifter ingår det att genomföra hela anställningsprocessen, från kravprofilstagning och prisförhandling hos kund till påskrivet anställningskontrakt med kandidat, enligt vår metodik. Du har personalansvaret för konsulterna som är på uppdrag hos våra kunder och du ansvarar för att frekvent genomföra karriärsamtal, kundbesök och uppföljningssamtal. Vem är du? För att lyckas i rollen drivs du av egna resultat men är samtidigt en lagspelare. Du har en eftergymnasial utbildning, meriterande med en högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi, teknik eller försäljning. Du är dessutom flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har några års arbetslivserfarenhet där du arbetat i relationsskapande miljö. Vi ser gärna att du har ett etablerat nätverk och erfarenhet av någon form av ledarskap och är en person som drivs av sälj och att skapa relationer. För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt intresse för affärsutveckling. Du är strukturerad, processinriktad och förstår vikten av god administration som krävs för att lyckas i rollen som konsultchef. Vi ser gärna att du är en person som vågar utmana invanda arbetssätt. Du är van att hålla ett högt tempo och delar gärna med dig av din energi och glädje. Vi söker dig som vill och kan leva våra värderingar: People, Knowledge och Innovation. Att arbeta inom ManpowerGroup: Du får arbeta på ett marknadsledande bolag med högt engagemang och vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete med hög egen påverkansgrad. ManpowerGroup är en modern arbetsgivare där vi värdesätter våra medarbetare. Att vara anställd hos oss ger dig stor möjlighet till utveckling. Som anställd på ManpowerGroup är du del i ett internationellt nätverk med erfarenhetsutbyte och kompetensöverföring som bidrar till din framtida framgång och karriär! Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!
Vill du utvecklas inom rekrytering och driva talent acquisition-processer i fordonsbranschen? Fordonsakademin i Södertälje söker nu en engagerad och strukturerad rekryteringsassistent. Ta chansen att bygga din karriär i en framtidsbransch där kompetens är avgörande för både vår och Sveriges tillväxt! Som rekryteringsassistent blir du en viktig del av vårt team som arbetar för att hitta, attrahera och matcha rätt talanger till fordonsbranschens framtida utmaningar. Du arbetar nära våra rekryterare, handledare och utbildningsansvariga och får en bred och utvecklande roll inom HR och administration med många utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter I denna roll är du en viktig del av vårt team och stöttar hela rekryteringsprocessen – från att utforma och publicera platsannonser till urval och genomförande av intervjuer. Du har löpande kontakt med kandidater och arbetar aktivt för att skapa en positiv och professionell kandidatupplevelse. Du ansvarar för att uppdatera och hantera information i vårt rekryteringssystem samt säkerställa att alla delar av processen dokumenteras korrekt. En del av rollen innebär också att administrera platsannonser och publicera dem i relevanta kanaler. Vidare deltar du i rekryteringsmässor och event, samt samordnar introduktioner för nya medarbetare. Du bistår även vid referenstagning och bakgrundskontroller när det behövs. Utöver det bidrar du till att utveckla och förbättra våra rekryteringsrutiner, samt hjälper till med praktiska uppgifter, exempelvis att beställa, hämta eller lämna arbetskläder. Krav Något inom dessa områden: försäljning, administration/HR, kommunikation, fordonsbranschen. Avslutad gymnasieutbildning Goda kunskaper i kommunikation på svenska och engelska i både tal och skrift God datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system Meriterande Eftergymnasial utbildning inom HR eller personaladministration Kunskaper inom Intelliplan & Teamtailor Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller serviceyrken är ett plus, men inget krav B-körkort manuell Personliga egenskaper som vi värderar Du har ett starkt driv & hög arbetsmoral Du är noggrann och ansvarstagande Initiativtagande och vågar ta egna beslut Du är kommunikativ, lyhörd och professionell i din kontakt med kandidater, kollegor och samarbetspartners på svenska och engelska i både tal och skrift Du bidrar till ett gott arbetsklimat och ser möjligheter till förbättring Strukturerad, flexibel och har en stark servicekänsla Intresserad av människor - intresse för fordon, teknik eller utbildningsfrågor är en fördel Det här kan vi erbjuda dig En roll med stor variation och möjlighet att snabbt växa inom HR och rekrytering Kompetensutveckling inom rekryteringsprocesser och administrativa system Arbete i en framtidsbransch med samhällsviktigt uppdrag Ett inkluderande och hjälpsamt arbetslag med högt engagemang Kontor centralt i Södertälje, nära kollektivtrafik Ansökan Tjänsten tillsätts löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta oss via e-post på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill vara med och påverka framtidens kompetensförsörjning i fordonsbranschen!
Vill du arbeta med människor, samordning och rekrytering i en växande framtidsbransch? Vi söker nu en strukturerad och engagerad bemanningskoordinator till vårt team i Södertälje. Hos oss får du en varierad och utvecklande roll där du är med och säkrar kompetensförsörjningen inom fordonssektorn – en bransch i ständig förändring. Om rollen Som bemanningskoordinator är du en nyckelperson i vår verksamhet. Du ansvarar för att planera, samordna och optimera bemanningen till våra utbildningar och kunduppdrag. Du arbetar nära rekryterare, utbildningsansvariga och handledare och är ofta den självklara kontaktpunkten för både kandidater och konsulter. Tjänsten passar dig som vill arbeta brett inom HR och administration, med stort eget ansvar och goda möjligheter att växa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planering och optimering av bemanning till utbildningar och projekt Löpande kontakt med kandidater, konsulter och kollegor för att säkerställa rätt kompetens på rätt plats Hantering och uppdatering av information i våra bemannings- och rekryteringssystem (t.ex. Intelliplan och Teamtailor) Publicering och administration av platsannonser Samordning vid nyanställningar – t.ex. introduktion, arbetskläder och schema Deltagande i rekryteringsmässor och branschevent Ständigt förbättringsarbete av våra rutiner och processer Krav: Erfarenhet inom något av följande: bemanning, fordonsbranschen, administration, HR, försäljning eller kundservice Avslutad gymnasieutbildning Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift God datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system B-körkort manuell Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom personal/HR/administration Erfarenhet av bemannings- och rekryteringssystem, Intelliplan eller Teamtailor Tidigare arbete inom fordonsbranschen eller liknande serviceyrken Personliga egenskaper vi värderar: Vi söker dig som har ett starkt driv och en hög arbetsmoral. Du arbetar noggrant och tar ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är initiativrik och vågar fatta egna beslut. Du är kommunikativ, lyhörd och professionell i dina kontakter – oavsett om det gäller kandidater, kollegor eller samarbetspartners – och du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och har förmågan att se möjligheter till förbättring och utveckling. Som person är du strukturerad och flexibel, med en stark känsla för service. Ett genuint intresse för människor är en självklarhet, och har du dessutom intresse för fordon, teknik eller utbildningsfrågor är det meriterande. Vi erbjuder dig: En bred roll med stort eget ansvar och snabb utvecklingspotential Kompetensutveckling inom HR, rekrytering och administration Möjlighet att arbeta i en samhällsviktig framtidsbransch Engagerade kollegor och en arbetsplats där din insats gör skillnad Centralt kontor i Södertälje, nära kollektivtrafik Ansökan Tjänsten tillsätts löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt för att inte missa chansen! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig – och tillsammans forma framtidens fordonsbransch
Arbetsgivare: Ideal Bemanning Plats: Heltid, möjlighet till distansarbete eller kontor i Stockholm Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse 🔷 Om Ideal Bemanning Ideal Bemanning är ett specialiserat bemanningsföretag som hyr ut kvalificerade sjuksköterskor och socionomer till kommuner, regioner och andra offentliga verksamheter i hela Sverige. Vårt mål är att erbjuda en personlig, tillförlitlig och långsiktig bemanningslösning för våra uppdragsgivare, samtidigt som vi skapar attraktiva och meningsfulla uppdrag för våra konsulter. Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en engagerad och affärsdriven konsultchef med fokus på sjuksköterskor, som vill vara en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. 🔷 Om tjänsten Som konsultchef hos Ideal Bemanning ansvarar du för hela processen inom sjuksköterskebemanning – från rekrytering av konsulter till matchning och uthyrning till våra kunder. Rollen innebär nära dialog med både sjuksköterskor och uppdragsgivare samt stort fokus på relationsbyggande och affärsmässighet. Du kommer att arbeta självständigt med stöd av ledningen och ha stor frihet att påverka din egen arbetsdag, resultat och inkomst. 🔷 Arbetsuppgifter Rekrytering och urval av sjuksköterskor för bemanningsuppdrag Kontinuerlig dialog med befintliga och potentiella kunder Matchning och bokning av konsulter till aktuella uppdrag Uppföljning av pågående bemanning och konsultrelationer Administration kopplad till rekrytering och uppdrag Affärsutveckling inom ditt ansvarsområde 🔷 Kvalifikationer Vi söker dig som har: Erfarenhet av bemanning, rekrytering eller liknande säljroller God kommunikativ förmåga och ett professionellt bemötande Hög arbetskapacitet och förmåga att driva egna processer Intresse för vårdsektorn och förståelse för sjuksköterskeyrkets villkor En strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil Starkt resultatfokus och trivs med provisionsbaserad lönemodell 🔷 Vi erbjuder En nyckelroll i ett växande företag med stor påverkan Möjlighet till arbete på distans eller från kontor Fast lön kombinerat med generös provisionsmodell Ett entreprenöriellt och utvecklingsinriktat sammanhang Möjligheter till karriärutveckling inom bolaget 🔷 Ansökan Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post på [email protected]
🔷 Om Ideal Bemanning Ideal Bemanning är ett specialiserat bemanningsföretag som hyr ut kvalificerade socionomer och sjuksköterskor till kommuner, regioner och andra offentliga verksamheter i hela Sverige. Vårt mål är att erbjuda en personlig, tillförlitlig och långsiktig bemanningslösning för våra uppdragsgivare, samtidigt som vi skapar attraktiva och meningsfulla uppdrag för våra konsulter. Vi är inne i en tillväxtfas och söker nu en engagerad och affärsdriven konsultchef med fokus på socionomer, som vill vara en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. 🔷 Om tjänsten Som konsultchef hos Ideal Bemanning ansvarar du för hela processen inom socionombemanning – från rekrytering av konsulter till matchning och uthyrning till våra kunder. Rollen innebär nära dialog med både socionomer och uppdragsgivare samt stort fokus på relationsbyggande och affärsmässighet. Du kommer att arbeta självständigt med stöd av ledningen och ha stor frihet att påverka din egen arbetsdag, resultat och inkomst. 🔷 Arbetsuppgifter Rekrytering och urval av socionomer för bemanningsuppdrag Kontinuerlig dialog med befintliga och potentiella kunder Matchning och bokning av konsulter till aktuella uppdrag Uppföljning av pågående bemanning och konsultrelationer Administration kopplad till rekrytering och uppdrag Affärsutveckling inom ditt ansvarsområde 🔷 Kvalifikationer Vi söker dig som har: Erfarenhet av bemanning, rekrytering eller liknande säljroller God kommunikativ förmåga och ett professionellt bemötande Hög arbetskapacitet och förmåga att driva egna processer Intresse för offentlig sektor och förståelse för socionomyrket En strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil Starkt resultatfokus och trivs med provisionsbaserad lönemodell 🔷 Vi erbjuder En nyckelroll i ett växande företag med stor påverkan Möjlighet till arbete på distans eller från kontor Fast lön kombinerat med provisionsmodell Ett entreprenöriellt och utvecklingsinriktat företag Möjligheter till karriärutveckling inom bolaget 🔷 Ansökan Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post på [email protected]
SNABBFAKTA Omfattning: Heltid 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Stockholm, Gärdet Startdatum: 15/9-25 Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Detta är ett vikariat på 12 månader. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Nu söker vi en rekryterare för ett vikariat på 12 månader till vårt rekryteringsteam på Inte Bara Post Bemanning. Inte Bara Post Bemanning är en del av Inte Bara Post Group. Inte Bara Post Group jobbar med Office Management, men framför allt jobbar vi med människor. Våra kunder är företag, men bakom varje företag finns människor med behov, utmaningar och höga förväntningar på sin arbetsvardag. Och det är här vi kommer in – vi löser problemen som gör deras dagar enklare, smidigare och roligare! Kort sagt, vi ser till att företag kan fokusera på det de gör bäst – medan vi tar hand om resten. VAD GÖR DU SOM REKRYTERARE? Som rekryterare hos Inte Bara Post Bemanning rekryterar du externt till våra kunder. Du har en nyckelroll i att självgående leda och genomföra hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till tillsättning. Med ett affärsmässigt och engagerat förhållningssätt bygger du starka relationer med både kunder och kandidater. Du ingår i ett team med en ytterligare rekryterare och samarbetar tätt med kundansvariga samt övriga i leveransteamet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra kravprofil Skriva och publicera jobbannonser Sourcing och aktiv search av kandidater via ATS-system och olika kanaler så som LinkedIn Genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper Referenstagning och bakgrundskontroller Matcha kandidater med rätt uppdrag och kund Arbeta proaktivt med att bygga långsiktiga relationer med både kunder och kandidater Hantera administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocesserna Säkerställa positivt employer brand genom att arbeta för en positiv kandidatupplevelse VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen är du relationsskapande och nyfiken på människor, företag och dess affärsverksamheter. Du har en positiv och engagerad inställning med ambitionen att alltid arbeta effektivt och strukturerat. Du är prestigelös och förändringsbenägen. Vidare är du en tävlingsinriktad lagspelare som älskar att ha kul – för hos oss på Inte Bara Post Bemanning är jobbet mer än bara en arbetsplats! Vi söker dig som har: Minst ett års erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt Eftergymnasial utbildning God datorvana Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extern rekrytering inom rekryterings- och bemanningsbranschen. ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 188 jobb