Om rollen Som restaurangchef har du det övergripande ansvaret för mat- och dryckesverksamheten i kongressanläggningen – inklusive Västerås Konserthus. Du leder och utvecklar teamet, ansvarar för ekonomi och kvalitet samt säkerställer att varje gäst får en serviceupplevelse i världsklass. Från hösten 2025 tillkommer även dagens lunch i restaurangutbudet, vilket du ansvarar för att integrera på ett hållbart och lönsamt sätt. Du kommer ha ett nära samarbete med köksmästare, eventavdelning och övriga funktioner, samt vara en viktig länk mellan kundens behov och organisationens mål. Dina huvudsakliga ansvarsområden Operativt och strategiskt helhetsansvar för restaurangverksamheten Personalansvar inkl. rekrytering, schemaläggning, onboarding och medarbetarutveckling Ekonomiansvar med fokus på budget, nyckeltal, lönsamhet och kostnadsuppföljning Kvalitetssäkring av service vid luncher, konserter, banketter och galamiddagar Ansvar för serveringsverksamheten i Västerås Konserthus Samverkan med koncernens restaurangteam i Örebro och Norrköping Vi söker dig som Har flerårig erfarenhet i ledande roll inom restaurang, F&B eller event Är van vid att arbeta med större banketter och hög kapacitet Har goda kunskaper i restaurangekonomi, personalledning och operativ drift Är en inspirerande, tydlig och närvarande ledare som skapar engagemang Är strukturerad, affärsdriven och lösningsorienterad Har erfarenhet av projektledning kopplat till mat- och dryckesevent Meriterande är om du även har Erfarenhet av schemaplaneringssystem och inventeringsrutiner Vana att arbeta med prognoser, rapportering och resultatansvar Grundläggande systemvana och ett gott öga för detaljer och service Vi erbjuder dig En nyckelposition i en väletablerad och växande organisation Frihet under ansvar – vi tror på din erfarenhet och din drivkraft Ett starkt team och samarbetsklimat som präglas av professionalism och engagemang Karriärmöjligheter inom Elite Hotels of Sweden Goda anställningsvillkor med kollektivavtal och personalförmåner Praktisk information Omfattning: Heltid, tillsvidare Arbetstider: Varierande, inklusive kvällar och helger Placering: Västerås Kongress, centrala Västerås Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal Ansökan Rekryteringen sker via A-hub och du kommer att anställas av Västerås Kongress. Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vill du vara med och driva en restaurang med hjärtat i vällagad mat, god dryck vid vattnets kant och med passion i varje detalj? Vi på Restaurang Sjöö söker nu en restaurangchef med starkt ledarskap, flexibilitet och en genuin kärlek till mat, dryck och service. Om tjänsten Som restaurangchef på Restaurang Sjöö får du en nyckelroll i verksamheten med stort eget ansvar. Du kommer att leda ett engagerat team och säkerställa att gästerna alltid möts av högsta kvalitet – från bemötande till smakupplevelse. Vi erbjuder stor frihet under ansvar, och räknar med att du tar ägandeskap över både personal, drift och resultat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Operativt ansvar för restaurangens dagliga drift Personalansvar inklusive schemaläggning, rekrytering och utveckling Resultat- och budgetansvar Planering och genomförande av service, event och säsongsaktiviteter Kvalitetssäkring av mat, dryck och service Arbete i både dag- och kvällstid samt vissa helger Vi söker dig som: Har erfarenhet av ledarskap inom restaurang eller liknande serviceyrken Är flexibel, lösningsorienterad och prestigelös Har god förståelse för ekonomi och resultatstyrning Är trygg, kommunikativ och inspirerande som ledare Har ett brinnande intresse för mat och dryck – och älskar att jobba med människor Vi erbjuder dig: En central roll i en restaurang med höga ambitioner och vacker miljö Ett företag med korta beslutsvägar och stort förtroende för personalen Möjligheter att påverka och utveckla både team och verksamhet En arbetsplats där passion, kvalitet och gemenskap står i fokus
Mister York söker en Assistant Manager till Ystad Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Är du den vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen. Erfarenhet inom fast food är meriterande. Du är en driftig person som trivs med att ha flera bollar i luften och arbetar lösningsfokuserat. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som Assistant Manager på Mister York? Du kommer tillsammans med din General Manager driva restaurangen framåt för att uppnå uppsatta mål, vilket inkluderar ekonomi, medarbetarutveckling, renlighet, kvalitet och service. En Assistant Manager beskrivs generellt som General Managers högra hand, där du utvecklar dina egenskaper och skapar förutsättningar till att driva en egen restaurang i framtiden. Du är ansvarig för restaurangens drift när din General Manager inte är närvarande. Tillsammans med General Manager och Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna innefattar att vara fullt upplärd och assistera inom samtliga följande områden som General Manager bär huvudansvar för: Optimering av restaurangens drift. Utbildning. Miljö, renlighet och hälsa. Försäljningsprognoser. Inventering av varulager och inköp av varor. Schemaläggning Behovsanalys och rekrytering Att restaurangens produkt och bemötande håller Mister Yorks standard. Coachning av medarbetare. Ekonomiskt ansvar - resultat och budgetefterlevnad. Säkerställning av att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som ledare är det viktigt att du bidrar med positiv energi på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande (dag, kväll, helg) Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York söker en driven ledare till Ystad Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Nu söker Mister York en ny General Manager till Ystad! Är du den vi söker? Vi söker dig som har 2+ års erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen, där fast food är meriterande. Du har god erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och budgetansvar. Du arbetar lösningsfokuserat och har en god utlärningsförmåga. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som General Manager på Mister York? Som General Manager bär du huvudansvaret över enhetens personal, drift samt måluppfyllelse, vilket inkluderar ekonomi, renlighet, kvalitet och service. Med hjälp av ett gott ledarskap får du dina medarbetare att växa genom rätt vägledning och delegering. Som högsta chef på enheten bär du som General Manager ansvar för att alla medarbetare följer de uppsatta riktlinjerna samt ansvarar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du är en ambassadör för företaget Mister York och du bidrar med resurser och engagemang vid behov till hela distriktet du verkar i. Du sprider god energi och skapar engagemang hos din personal för att få fler att vilja växa och utvecklas i sina roller. Du arbetar operativt i drift på din restaurang 60% av din arbetstid där fokus är att leda genom exempel. Som General Manager ansvarar du för driften av hela enheten, vilket bland annat inkluderar: Optimering av restaurangens drift Utbildningsansvar av nya och befintliga skiftledare. Huvudansvar för inventering och inköp. Huvudsakligt ansvar för miljö, renlighet och hälsa med uppföljning av egenkontrollprogram, checklistor och rutiner. Försäljningsprognoser och schemaläggning utifrån Mister Yorks riktlinjer Ansvar för behovsanalys och rekrytering till enheten Ansvarar över att produkt och bemötande håller Mister Yorks standard Genomföra medarbetarsamtal och coachning av medarbetare kontinuerligt Fullständigt ekonomiskt resultat och budgetansvar Genomför och planerar personalaktiviteter. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Arbetstider: Dagtid med variation för uppföljning och optimering. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som chef är det viktigt att du bidrar med positiv stämning på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Leader of Bastard Burgers Välkommen till Bastard Burgers! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en mycket progressiv och ständigt utvecklande miljö. Tillsammans med andra kollegor är du med och skapar nästa generations streetfood. I din roll kan du förvänta dig mycket skratt, samarbeten, utmaningar och utveckling. Att vara en Leader of Bastard betyder att du är flexibel, ser möjligheter och har stor förståelse för hela restaurangen, så väl köket som kassan. Genom ett positivt mindset är du högst delaktig i att få ditt team att arbeta tillsammans. En Leader of Bastard leder med gott exempel i enlighet med Bastard Burgers ledarskapsprinciper och värderingar. I rollen förväntas du ta ett högt ägandeskap för tilldelad enhet samt strävar efter att ge bästa kvalité och service till våra gäster. Genom att följa Bastard Burgers strukturer, rutiner och använda att vår sociala plattform för att interagera med dina kollegor bidrar du till en ”vi-känsla” som kan ta oss hur långt som helst. Vi kommer göra vårt bästa för att du ska utvecklas men vi förväntar oss också ditt engagemang och nyfikenhet och på så sätt skapar vi kontinuerligt lärande. Restaurangchef - Vikariat till 08.01.2027 Om rollen Vi vill jobba med dig som älskar människor och mat lika mycket som oss. Som restaurangchef på Bastard Burgers ansvarar du för att servicen håller en hög nivå och att såväl gäster som medarbetare är nöjda och glada. Du leder teamet med rätt inställning och bra energi. Du har erfarenhet från tidigare restaurang- eller serviceyrke och förstår att det blir stressiga stunder men att servicen/maten alltid måste vara utmärkt. Du får ett övergripande ansvar för schemaläggning, inköp, personalkostnader och i princip allt som händer i restaurangen. Arbetet innebär ett stort driftfokus, kök och kassa, med administrativa inslag där du förväntas ta ett högt ägandeskap. Operativt arbete i driften ca 80 % av arbetstiden. Övergripande ansvarsområden: Ta ansvar för resultaten och enheten som helhet – i relation till uppsatta nyckeltal Utbilda och rekrytera personal Ansvarig för att mäta, utvärdera samt utveckla och rapportera resultaten på sin enhet Systematiskt göra uppföljningar i interna system Upprätta säkra arbetsförhållanden och följa det interna systematiska arbetsmiljöarbetet Se till att livsmedelssäkerheten följs i enlighet med hygienbestämmelser Aktivt arbeta med och implementera Bastard Burgers likabehandlingsplan och värdeord på sin enhet Är vi en match? Vi söker dig som... Utbildningskrav: inget Har tidigare erfarenhet från restaurang- eller serviceyrke, gärna med personal och budgetansvar Du skall kunna svenska och/eller engelska, meriterande att behärska båda språken Möjlighet att arbeta flexibla timmar, inklusive kväller och helger Önskvärda beteenden och erfarenheter: Har en utmärkt kommunikationsförmåga God organisations- och ledarskapsförmåga, där du är strukturerad och ansvarstagande Motiveras av och kan motivera medarbetare till att jobba efter uppsatta mål Har ett engagemang för Bastard Burgers och har gärna koll på oss sedan tidigare! Vi ser gärna att du bor i närområdet av enheten Vi erbjuder dig Bastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla! Perks: • Föräldraförmån – vi toppar upp föräldrapenningen!* (upp till ett visst belopp). • Kollektivavtal (tjänstepension, förmåner etc.) • Veckovis pulsmätning • Friskvårdsbidrag • Betald startavgift för lopp och tävlingar • Personalrabatt på alla Bastard Burgers i Sverige, Norge, Finland Om Bastard Burgers Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som grundades i Luleå, Sverige, år 2016. Idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland och Norge. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa personlighet eller bli basic. Kom hit för att du gillar musik, graffiti, streetwear, riktigt bra streetfood, klistermärken på borden, svengelska – allt det där som gör Bastard Burgers till Bastard Burgers. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Välkommen med din ansökan!
Restaurangchef sökes Vill du ta nästa steg i din karriär som restaurangchef och bli en del av ett engagerat team som brinner för kvalitet, omtanke och genuin service? Vi söker dig som är driven, strukturerad och har ett öga för detaljer – till vår fantastiska restaurang! Vi erbjuder: • Möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom vin och andra drycker, med fokus på noga utvalda kvalitetsprodukter. • En dynamisk arbetsmiljö med engagerade och positiva kollegor. • Chansen att arbeta med spännande event och marknadsföring – och bidra till unika gästupplevelser. • Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten, särskilt inom dryck, service och evenemang. Vi söker dig som: • Har dokumenterad erfarenhet av att leda team inom restaurangbranschen. • Har ett starkt intresse för vin och dryck – gärna med utbildning inom området. • Är strukturerad, lösningsorienterad och flexibel. • Har god kommunikationsförmåga och kan inspirera både gäster och kollegor. • Är kreativ och vill bidra till att utveckla både meny, service och upplevelser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: 1. Leda och styra servisen för att säkerställa en hög nivå på gästupplevelsen. 2. Vara delaktig i utvecklingen av vinlista och övrigt dryckesutbud. 3. Ta emot och hantera bokningar och förbeställningar. 4. Delta i inventering och säkerställa effektiv lagerhållning. 5. Utveckla marknadsföring via Instagram och Facebook samt ansvara för aktuella affischer och kampanjer. 6. Planera och genomföra evenemang som skapar mervärde och lockar gäster. 7. Ansvara för rekrytering och upplärning av ny personal vid behov. 8. Säkerställa att rutiner för hygien och livsmedelssäkerhet följs.
RA Hospitality förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 25 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet! Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare? Vill du ha en fot kvar i branschen men samtidigt prova en kontorstjänst? Då har vi tjänsten för dig! Till vårt växande kontor i Stockholm söker vi nu ytterligare en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår matsal- och receptionsavdelning. Hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från restaurangbiträden och receptionister till servitörer och hovmästare. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter, galamiddagar och à la carte krogar m.m. En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning, nära kontakt med våra kunder och annan personaladministration. I tjänsten ingår även försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents! RA Hospitalitys målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför mycket höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis. Vi lägger stor vikt vid byggandet av relationer både med vår personal och med våra kunder. Vem är du? En naturlig ledare som har lätt för att bygga relationer Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn En problemlösare som ser möjligheter Prestigelös teamspelare som kan hugga in där det behövs God känsla för detaljer, ordning och reda och noggrannhet En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar Trygg och diplomatisk Du har sedan tidigare: Arbetat som Restaurangchef, F&B Manager eller liknande Ett brett kontaktnät inom Stockholms restaurangvärld Gärna erfarenhet av stora banketter och event Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort Vad får du hos oss Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen Generösa personalförmåner Löpande kompetensutveckling Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal Ett nyrenoverat fräscht kontor med gym för arbetande i huset Detta är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning, heltid, lön enligt överenskommelse. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med någon eller några kvällar i veckan beroende på bokningar och säsong. Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under mitten av augusti så vänta inte med att skicka in din ansökan!
På Sabis Mat & Prat, Skandia Lindhagen, serverar vi varje dag lunchbuffé till cirka 600 gäster. Vi driver restaurang, café, cateringverksamhet, representationsmatsalar och erbjuder servicetjänster inom ramen för Worklife Hospitality. Våra gäster är medarbetare i huset samt deras besökare – och vårt mål är att alla ska känna sig sedda, välkomna och nöjda. Om rollen Vill du arbeta i en miljö där mat, service och omtanke står i centrum – och samtidigt ha ett socialt och varierat uppdrag med stort ansvar? Som biträdande restaurangchef är du operativ och arbetar nära både gäster och teamet. Du ansvarar för våra cateringleveranser i huset, planerar beställningar, organiserar inför event och stöttar i den dagliga lunchserveringen. När restaurangchefen inte är på plats ansvarar du för att driften i matsalen flyter på och att gästen alltid står i fokus. Du samarbetar tätt med köket och andra funktioner i huset och ser till att alla delar av verksamheten håller en hög servicenivå. Rollen innebär även visst administrativt arbete. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är främst förlagd till vardagar under dagtid, men kvällsarbete kan förekomma vid event eller högt tryck. Tillträde sker i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från servicebranschen, gärna minst tre år, och som är trygg i servering. Du är van att ta ansvar, har god organisationsförmåga och trivs med att arbeta i team. Att möta gäster och ge service i toppklass faller sig naturligt för dig, och du har ett gott öga för detaljer. Som person är du glad, lösningsorienterad och har lätt för att skapa relationer – både med gäster och kollegor. Du är strukturerad, ser vad som behöver göras och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 timmar/vecka). Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information kontakta Platschef Lena Adolfsson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss.
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen eller ett företag där det går snabbt att växa? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr och till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränsen. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Restaurangchef hos oss? I tjänsten ingår huvudansvar för driften och personalen på restaurangen, vanligtvis ca 15 anställda. Du jobbar med att utveckla dina medarbetare, ger dem vägledning så att dem kan växa genom delegering av arbetsuppgifter. Du har även huvudansvaret för lönsamheten och resultatet för enheten. Bland annat ingår följande ansvar i tjänsten: Service Inköp Leveranser Attestera fakturor Schemaläggning Prognos och personalkostnad Lokal marknadsföring och rekrytering Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av en ledande roll inom restaurangbranschen sedan tidigare. Du ska vara serviceinriktad, lösningsorienterat och klara av att behålla helhetsgreppet i ett högt arbetstempo. Du är stresstålig, driftig och bra på att leda och utveckla din personal. Vad erbjuder vi? En ledande roll i Sveriges snabbast växande restaurangkedja. Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter för att utvecklas med företaget. Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you hungry for new challenges, a career in the restaurant industry or a company where you can grow fast? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north and to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's border. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as Restaurant Manager with us mean? The service includes the main responsibility for the operation and staff of the restaurant, usually about 15 employees. You work to develop your employees, give them guidance so that they can grow by delegating tasks. You also have the main responsibility for the profitability and the result for the unit. Among other things, the following responsibilities are included in the service: Service Purchase Deliveries Certify invoices Scheduling Forecast and personnel costs Local marketing and recruitment Who are you? We are looking for you who have previous experience of a leading role in the restaurant industry. You must be service-oriented, solution-oriented and able to maintain the overall grip at a high work pace. You are stress-resistant, enterprising and good at leading and developing your staff. What do we offer? A leading role in Sweden's fastest growing restaurant chain. We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities for development with the company. Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Är du den vi söker? Brinner du för att skapa minnesvärda matupplevelser? Vill du arbeta i en unik och inspirerande miljö på Sveriges nordligaste skidorter – där kvalitet, kreativitet och naturen står i centrum? Då är det dig vi söker. Vi söker nu en F&B Manager till våra anläggningar i Björkliden och Riksgränsen, som tillsammans med oss vill göra det lilla extra för att skapa en helhetsupplevelse våra gäster bär med sig hem. Om rollen Som F&B Manager har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften i köket på vår anläggning i Björkliden. Du ansvarar för att planera, leda och utveckla restaurangverksamheten tillsammans med ditt team med fokus på kvalitet, effektivitet och god arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Personalledning och schemaläggning Råvarubeställningar, lagerhållning och inventering Kvalitetssäkring enligt HACCP Utveckling av menyer med fokus på lokala råvaror Daglig samverkan med restaurang, hotell och övrig drift Vi serverar allt från näringsrika lunchbufféer till à la carte-middagar på lokal fjällråvara, tillagad på ett modernt sätt. Ibland sker matlagningen även över öppen eld, ute på fjället eller i vår rustika kåta – Rakkaskåtan. Om dig Vi söker en trygg och inspirerande ledare med passion för mat, människor och organisation. Du har ett tydligt servicetänk, ett skarpt öga för kvalitet och drivs av att skapa positiva resultat. Vi tror att du: Är självgående, strukturerad och gillar att ta ansvar Har god organisationsförmåga och trivs i ett högt tempo Har lätt för att motivera andra och skapa teamkänsla Är prestigelös, lösningsorienterad och positiv även när det är mycket att göra Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, ledarskap och samarbetsförmåga. Kvalifikationer Krav: Kockutbildning Flera års erfarenhet av liknande roll inom restaurang eller hotell Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet från liknande verksamhet eller säsongsdriven drift Kunskap om råvaruoptimering och budgetansvar Om oss Vi driver fjällanläggningarna Björkliden och Riksgränsen, mitt i hjärtat av den svenska fjällvärlden. Hos oss står upplevelsen i centrum – med boende, restaurang, aktiviteter och naturen som självklar kuliss. Vi vänder oss till såväl skidåkare och fjällvandrare som konferensgäster och matälskare. Läs mer på laplandresorts.se Tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Placeringsort: Björkliden och Riksgränsen Tillträde: Enligt överenskommelse Boende: Personalboende finns att tillgå Sista ansökningsdag: Vi rekryterar löpande – vänta inte med din ansökan Vid frågor, kontakta gärna: Linda Andersson, General Manager – [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer