Samhällsplanerare
Sök bland 13 lediga jobb som Samhällsplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du vara med och utveckla den fysiska planeringen och infrastrukturen i Försvarsmakten? Trivs du med att leda olika typer av arbetsgrupper och samordna projekt? Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas där infrastrukturen är en grundläggande faktor med stort fokus. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat team där du får möjlighet att utvecklas med oss i arbetet med fastighetsplaneringsfrågor och bidra till organisationens utvecklingsresa. Låter detta som någonting för dig? Läs vidare! Huvudsakliga arbetsuppgifter Som planerare ingår du i Försvarsmaktens centrala arbetsgrupp för garnisonsplanering och ansvarar för garnisonsplanering inom enhetens geografiska område. Samtidigt ska du vara beredd att stödja övriga verksamhetsområden med din planeringskompetens. Framtagande av garnisonsplan bygger på ett myndighetssamarbete mellan Försvarsmakten och Fortifikationsverket. Du leder utredningar på respektive garnison avseende bland annat planeringsförutsättningar och utvecklingsmöjligheter. Du är även med och driver projekt inom ramen för utveckling av funktionen fysisk planering (garnisonsplanering) internt och tillsammans med Högkvarterets arkitekt samt planerarna från övriga tre LplE. Som planerare bereder du även ärenden för beslut på enheten samt fattar beslut om inriktning och framdrivningstakt i enskilda objekt. Utöver detta ska du kunna ta ansvar för en varierande flora av ärenden och vara ett stöd till enheten i specifika frågor. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar där du leder projektgrupper och har en stor mängd personkontakter. I din roll som planerare kommer ditt sinne för samarbete, resultat, kvalitet samt goda förmåga till dokumentation väl till sin rätt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Vara del av FM centrala arbetsgrupp för garnisonsplanering. • Leda garnisonsplaneringen för LplE Väst verksamhetsområde samt stödja inom garnisonsplanering för övriga verksamhetsområden över riket. • Driva projekt inom ram för utveckling av funktionen Planering (Garnisonsplanering) internt och tillsammans med övriga planerare från resterande tre regioner. • Bereda ärenden för beslut på enheten. • Stödja i utredningar inom LplE Väst verksamhetsområde avseende nyttjandeanalyser. • Stödja Infrahandläggare med utveckling av befintligt fastighetsbestånd inom ram för Vidmakthållandeprocess. • Stödja objektledare (likställs med projektledare) inom ram för anskaffningsprocess. Krav • Akademisk examen som samhällsplanerare, planarkitekt eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är även möjligt att du har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. • Du har B-körkort. • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. • Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning Meriterande krav • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Försvarsmaktens verksamhetsstruktur. Personliga egenskaper Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du är en kommunikativ och omdömesgill person som har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, flexibel och strukturerat lagd. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet. Du är relationsbyggande, uppskattar mycket samverkan och dialog med såväl fastighetsägare som andra myndigheter och organisationer. Du behöver även ha god förmåga att förstå vikten av en korrekt hantering av sekretessbelagd information. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa, jämlikhet vilken främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer vår värdegrund via vår hemsida). Övrigt Tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid. Flexibla arbetstider. Anställningsform: Vikariat på 100% till och med 31/12 2026, med möjlighet till förlängning. Individuell lönesättning. Arbetsort: Göteborg, Västra Frölunda. I denna tjänst förekommer det en hel del resor över hela landet vid behov även kvälls/helg tjänstgöring kan förekomma. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Jessica Luttropp avdelningschef, [email protected], telefon 08-788 75 00 (växel). Information om rekryteringsprocessen Rekryteringskoordinator G1 Claudia Kremer, [email protected] Fackliga företrädare OF-Amf Öserg Niklas Bryngelsson, [email protected] SEKO Kurt Ragnarsson, [email protected] OF Amf 4 Johan Dahlgren, [email protected] Försvarsförbundet Anja Aghester, [email protected] SACO [email protected] Alternativ nås fackliga företrädare via växel 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-01. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför just du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. På Älvsborgs amfibieregemente, i centrala Göteborg, verkar vi där land möter hav och utgör en viktig länk mellan armé- och sjöstridskrafterna. Som återetablerat regemente med garnisonsansvar växer vi och är behov av fler kompetenta officerare, soldater och civila medarbetare som fortsätter utveckla förbandet till dess viktiga uppgift: Försvara Sveriges många kustnära skärgårdsområden samt skydda våra leder in till Skandinaviens största hamn i syfte att värna Sveriges strategiska import. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du en högskoleutbildning om minst 180hp med brinnande intresse för förvaltningsrätt, utveckling och vill bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur växer och söker dig som är driven, noggrann och självgående i ditt arbete samt gillar att jobba administrativt. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som biträdande utredare där du är med och kompletterar ett team inom verksamhetsområdet nationell planering som stödfunktion. Som utredare har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att ha stödfunktioner bla en jurist med dig för att få den klarheten du behöver samt en introduktion vid starten för att komma in i arbetet. Du erbjuds - Att vara med och påverka samt arbeta med Sveriges infrastruktur. - En arbetsplats med prestigelösa och välkomnande kollegor. - Löpande kompetensutveckling genom talangprogrammet där du erbjuds utbildning och coachning via Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Delta i handläggning av bidragsansökningar, driftsredovisningar och slutredovisningar * Diarieföring * Hantera frågor från stödmottagare/kunder * Lägesrapporter * Skapa ansökningar om förlängningar och byten VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant högskoleutbildning om minst 180 hp, exempelvis samhällsplanerare, statsvetenskap eller offentlig förvaltning. - Har ett intresse för att jobba med samhällsutveckling och förvaltningsrätt - Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter - Har obehindrade kunskaper i både engelska och svenska, då det förekommer lagstiftning på engelska också Meriterande om du har läst kursen "Offentlig reglering och kontroll" alternativt likvärdig kurs. Det är meriterande om du har - Grundläggande juridik, exempelvis genom en kurs - Grundläggande ekonomi, exempelvis genom en kurs För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Hjälpsam, Ordningsam, Ansvarstagande och Förändringsbenägen Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. För invånarna, på uppdrag av politiken och i samverkan med andra, driver vi utveckling enligt vår regionala utvecklingsstrategi Framtidens Kronoberg i världen Region Kronoberg - Regional utveckling. Tjänsten som Regional utvecklingssamordnare är placerad i Kompetensförsörjningsteamet inom verksamheten Kompetens och lärande på Regional utveckling, Regionhuset på Nygatan 20 i Växjö. Region Kronoberg har ett nationellt uppdrag att arbeta med hela länets kompetensförsörjning. Inom Kompetens och lärande arbetar vi utifrån vår regionala utvecklingsstrategi med att samordna olika aktörer, lyfta fram viktiga åtgärder och samla information om vilka kompetenser som behövs. Målet är att människor har rätt kunskaper för att länet ska kunna växa och utvecklas. Vi arbetar utifrån strategiskt viktiga områden och regionala prioriteringar såsom: Att matchningen mellan arbetsgivare och arbetstagare ska öka. Länets ungdomar ska vara bättre utrustade för framtiden. Mångfald och jämlikhet på arbetsmarknaden ska öka. Detta gör vi genom att: Stärka strukturer för Kronobergs kompetensförsörjning. Öka tillgången till utbildning genom hela livet. Öka spetskompetens och internationell samverkan. Förbättra utbildningsresultat och grundkompetensen bland unga. Inom avdelningen Kompetens och lärande finns fyra olika team AV-media Kronoberg, Maker tour- Mot nya höjder, Vård-och omsorgscollege samt Kompetensförsörjningsteamet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med kompetensförsörjningsfrågor ur ett helhetsperspektiv i Kronobergs län tillsammans med övriga medarbetare i Kompetensförsörjningsteamet. En regional utvecklingssamordnare hos oss arbetar med att: Process- och projektleda, omvärldsbevaka, utreda och analysera, mobilisera och initiera projekt och handlägga ärenden till politiken. Informera och kommunicera, anordna nätverksträffar, följa upp och utvärdera verksamheten. Samarbeta med representanter från näringsliv, utbildning, kommunal sektor samt andra relevanta myndigheter och organisationer. Driva strategiska, analytiska och långsiktiga processer men också kunna vara operativ och genomföra praktiska uppgifter som behöver lösas här och nu. Medarbetarna ska i sitt arbete bidra med ett helhetsperspektiv samt vara flexibla att kunna möta en skiftande efterfrågan. Syftet med arbetet som vi gör är att stärka kompetensförsörjningen i Kronobergs län, både på kort och lång sikt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk utbildning inom statsvetenskap eller annat område som är relevant för uppdraget. Du har kunskap om regionalt utvecklingsarbete och har erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation. Arbetslivserfarenhet från något aktuellt arbetsområde krävs, likaså erfarenhet av att arbeta med processer där flera aktörer är involverade. Erfarenhet av arbete med regional, nationell och internationell samverkan är meriterande. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. B-körkort krävs. Vi ser att du är förtroendeingivande, lyhörd, har lätt för att skapa samarbete och förtroendefulla relationer både inom och utanför organisationen. Du har förmåga att betrakta frågor ur ett helhetsperspektiv. Du är strukturerad, målinriktad och fokuserar på leveranssäkerhet i tid, tydlighet och kvalitet. Du har förmåga att hålla högt tempo med flera saker på gång samtidigt. Du arbetar både strategiskt och operativt och är inte rädd för att hugga i med praktiska saker när det krävs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Strategisk planering, SBF Vill du arbeta med att leda och utveckla avdelningens GIS-arbete kopplat till den strategiska samhällsutvecklingen i Uppsala? Gillar du att genomföra analyser av geografiska data samt tillgängliggöra information på lämpligt sätt? Då kan du vara den vi söker! På avdelningen är vi ett 20-tal erfarna strategiska samhällsplanerare som spänner över ett brett kompetensområde, exempelvis inom trafik, natur, vatten, teknisk försörjning, kultur, stadsformsanalyser, geografiska informationssystem, bostadsförsörjning och landsbygdsutveckling. I linje med högt ställda politiska mål om klimatneutralitet 2030 och klimatpositivitet 2050, och utifrån hela förvaltningens och övriga kommunkoncernens utgångspunkter och behov utarbetar, implementerar och följer vi upp en strategisk hållbar fysisk samhällsplanering. Vi har också mål om en obruten digital samhällsbyggnad och deltar i utvecklingen av en digital samhällsbyggnadsprocess på både kommunal och nationell nivå. Vår målsättning är att skapa en utveckling för Uppsala som tar hänsyn till sociala, ekonomiska och ekologiska perspektiv. Detta görs bland annat genom framtagande av översiktsplan, program och handlingsplaner för en långsiktigt hållbar fysisk samhällsplanering. Ditt uppdrag Som strategisk samhällsplanerare, inriktning geografiska informationssystem och digital översiktsplanering, kommer du att tillsammans med en mindre grupp kollegor leda och utveckla avdelningens GIS-arbete. Du kommer arbeta med framtagandet av kommunens digitala översiktsplan och vara med och utveckla kommunens digitala arbetssätt. Du genomför analyser av geografiska data samt tillgängliggöra information på lämpligt sätt. Du kommer också att utforma och designa pedagogiska kartunderlag i rapportform. Du kommer även att delta i förvaltningens strategiska arbete med GIS, vilket exempelvis innefattar ett arbete med obruten digital samhällsbyggnadsprocess. I GIS-gruppens uppdrag ingår bland annat att underlätta för andra avdelningars användande av diverse kunskapsunderlag och hitta gemensamma arbetssätt. Andra uppgifter som ingår i rollen är att är att vara ett stöd i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen och delta i utveckling av förvaltningens användning av GIS. Föra dialog med GIS-kompetens inom övriga verksamheter på förvaltningen och kommunens centrala GIS-funktioner samt utveckla verksamheten på avdelningen gällande arbetssätt, rutiner och dokumentation. Din bakgrund Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom samhällsplanering och geografiska informationssystem. Vi ser även att du har flera års arbetslivserfarenhet av geografiska informationssystem inom strategisk samhällsplanering. Du har erfarenhet av ArcGIS Pro, av ArcGIS Enterprise (klientnivå), bl.a. ArcGIS StoryMap och ArcGIS Experience Builder, samt av ESRIS Kartportal via ArcGIS Online. Har du tidigare arbetat med ArcGIS Urban Geosecma för ArcGIS, FME, QGIS och/eller databashantering ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i funktion och format inom GIS samt kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du är van att använda verktyg för grundläggande rumsliga analyser, men kan också ha erfarenhet av avancerade verktyg och metoder. Erfarenheter av arbete med digital ÖP utifrån Boverkets ÖP-modell är mycket meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning. Som person är du strukturerad och en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Jobbet passar dig som är kommunikativ och som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom är du kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Håkan Svärd, enhetschef, 073-597 60 91. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Sveriges Ingenjörer, Sampo Hinnemo, 018-727 40 58 Vision, Liselotte Ehn 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden – allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss! Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Beskrivning Är du redo för en ny utmaning och vill bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där ditt engagemang gör skillnad? Vi på Länsstyrelsen Kalmar län är glada att kunna erbjuda två spännande lediga visstidstjänster som kommer pågå 11 månader och vi söker nu motiverade personer som vill växa tillsammans med oss på samhällsbyggnadsenheten. Vi är engagerade i den samhällsomvandling som sker i Sverige, där arbetar efter vi genom våra det övergripande målet ”tillväxt genom hållbar utveckling och en god livsmiljö” uppdrag strävar efter att skapa en mer hållbar och inkluderande framtid. Genom vårt arbete bidrar vi till hållbara städer och samhällen och ett klimatsmart län till att forma ett samhälle där möjligheten till innovativa lösningar och gemenskap står i fokus. Bli en del av vårt team och hjälp oss göra skillnad för Kalmar län! Arbetsuppgifter För tjänsterna kan olika arbetsuppgifter bli aktuella beroende på vem du är som söker samt vilken bakgrund och erfarenhet du har. De uppgifter som kan komma i fråga: - Delta i länets arbete med regional energiplanering. - Bidra till myndighetens uppdrag om att bekämpa klimatförändringarna. - Begränsa länets klimatpåverkan. - Delta i projektet smarta elsystem i Kalmar och Kronobergs län. - Samordna och ta tillvara statens intressen i den kommunala översiktsplaneringen, detaljplaner och områdesbestämmelser inom ett flertal områden. - Pröva översiktsplaner, detaljplaner, områdesbestämmelser, tillsyn, vägledning och uppföljning enligt plan- och bygglagen. - Samordna de planeringsunderlag som olika myndigheter tar fram som stöd till kommunens planläggning (natur- och kulturvärden, infrastruktur, militära intressen, vattenfrågor). - Samordna våra uppdrag om rådgivning och vägledning till kommunerna inom ramen för tidig dialog för ökat bostadsbyggande. - Bidra i analysen av hur bostadsmarknaden i länet ser ut. - Bidra till arbetet med havsplanering. Vi hjälps åt med alla arbetsuppgifter och uppdrag på enheten och myndigheten vilket göra att fler uppgifter än det som beskrivs i annonsen kan blir aktuella. Kvalifikationer Du som söker behöver ha flerårig akademisk utbildning inom samhällsplanering eller miljövetenskap eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Förmåga att uttrycka sig lättillgängligt i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av områdena: - Samverkan inom offentlig sektor - Kommunal fysisk planering eller strategiskt arbete inom hållbarhetsområdet motsvarande på en länsstyrelse - Komplexa samhällsbyggnadsfrågor med fokus på ekologisk och social hållbarhet i kommun eller stat - Energiplanering (el-infrastruktur och energisystem) - Miljökunskaper - Projektledning Vi söker dig med ett brett samhällsengagemang och kunskap om hur samhällets olika funktioner samverkar. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du behöver ha en god förmåga att identifiera, ta fram förslag på lösningar och genomför dem. Uppdraget kräver att du driver processer och slutför arbetsuppgifter. Du har god självinsikt, är prestigelös och har en god förmåga att samarbeta med kollegor. Vi som är kontaktpersoner i annonsen har semester olika perioder under sommaren. Mejla oss så svarar vi på frågor om tjänsten när vi är tillbaka från semestern. Detta är Länsstyrelsen Kalmar län På Länsstyrelsen arbetar cirka 250 engagerade medarbetare med en rad olika regeringsuppdrag. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, tillväxt och en god livsmiljö i Kalmar län. Det gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald och jämn könsfördelning. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet och vilar på begreppen: • effektivitet och service • objektivitet och legalitet • respekt för allas lika värde. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats! https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html
Vill du spela en viktig roll i Norrbottens samhällsomvandling och är intresserad av att arbeta med samhällsplaneringsfrågor? Du kan det här vara jobbet som du letar efter! Vårt geografiska läge med gränser mot andra länder ger specifika förutsättningar. Stora områden rika på natur- och mineraltillgångar, näringslivets ständiga utveckling och fjorton intressanta kommuner utgör en stimulerande bas för det arbete som länsstyrelsen bedriver i samhällsplaneringens processer i regionen. Som medarbetare hos oss är du en del av ett större sammanhang där du får möjlighet att bidra till en hållbar samhällsutveckling både i Norrbotten, nationellt och internationellt. Du kommer att tillhöra enheten för Samhällsplanering och kulturmiljö. Vi är i dagsläget 23 medarbetare som tillsammans ansvarar för att samverka med länets kommuner och samordna och implementera statliga intressen enligt plan- och bygglagen. Vi företräder även kulturmiljöintresset i samhällsplaneringen i länet. Vidare arbetar vi med bostadsmarknadsfrågor och handlägger infrastrukturärenden kopplat till den fysiska planeringen av väg- och järnvägar. Om jobbet Vi söker nu en till två nya kollegor för tidsbegränsade anställningar. Du kommer att få en bred insyn i länets samhällsplaneringsfrågor då du kommer att arbeta i nära dialog med länets kommuner, framförallt med rådgivning, granskning och tillsyn i samband med kommunernas planering enligt plan- och bygglagen och även miljöbalken. Länsstyrelsens redovisning av underlag inför kommuners beslut om planeringstrategier kommer att vara en aktuell arbetsuppgift. Det tvärsektoriella perspektivet kommer att vara viktigt i ditt arbete och du kommer att samverka med olika sakområden inom Länsstyrelsen och andra statliga myndigheter för att handlägga kommuners detalj- och översiktsplaner. Du kommer att leda dialog om, göra sammanvägda bedömningar och bereda beslut gällande olika statliga intressen. Vidare deltar du även med din sakkunskap i andra enheters ärenden om till exempel gruv- och vindkraftsprövningar, el-koncessioner och markupplåtelser. Exempel på andra arbetsuppgifter som kan bli aktuella för dig är delta i handläggning av strandskydds- och fastighetsbildningsärenden. I en miljö som är inspirerande, med stundtals högt tempo, får du självständigt ansvara för ärenden i samråd med dina kollegor. Arbetet är i ständig utveckling och utifrån vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid. Du behöver därför kunna hantera förändringar. Det ger dig samtidigt möjligheter att utvecklas och både bredda och fördjupa din kompetens hos oss. Om dig Vi söker dig som har: - akademisk utbildning med inriktning på samhällsplanering, fysisk planering, arkitekt eller landskapsarkitekt, eller annan för tjänsten relevant utbildning och- eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. - goda kunskaper i plan- och bygglagstiftningen samt miljölagstiftningen god kännedom och förståelse för planprocessen och dess funktion i samhällsbyggnadsdialogen. - erfarenhet av att göra muntliga presentationer för både mindre och större grupper. Eftersom arbetet dagligen innebär mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du har ett professionellt förhållningssätt och har en god förmåga att bygga och underhålla relationer. Du är trygg och stabil, du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan utföra dem på ett självständigt och strukturerat sätt samtidigt som du ha en god samarbetsförmåga. Vidare är du driven och analytisk och har förmågan att se till helheten för att kunna göra kloka avvägningar i komplexa situationer. Vi ser det som meriterande om du har: - relevant erfarenhet av handläggning av ärenden inom samhällsplanering vid länsstyrelsen, annan myndighet eller kommun. - några års arbetslivserfarenhet inom arbetsområdet, ex. med samhällsplaneringsfrågor. - erfarenheter från arbetet med plan- och bygglagen. - arbetat med framtagande av miljökonsekvensbeskrivningar. För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden. Bra att veta Anställningarna är tidsbegränsade i sex månader, med möjlighet till förlängning. Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov. Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap. Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vi jobbar tillsammans för att skapa samhällsnytta var dag och säkerställer att nationella mål och beslut för genomslag i länet. Vi tror på var och ens förmåga att självständigt driva sitt dagliga arbete, där du som medarbetare får rätt förutsättningar till arbetslivsbalans. Vi erbjuder dig: • Goda utvecklingsmöjligheter • Individanpassade anställningsvillkor • Hälsofrämjande aktiviteter och en hållbar arbetsmiljö • Flexibla arbetstider, extra semesterdagar och möjlighet till distansarbete Vi tror på kraften i att arbeta för något större, vikten av att ha plats för livet och att alla våra medarbetare ska känna sig delaktiga i vår kunskapsrymd. Övrigt Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker en engagerad Planerare för Region Skåne. Är du en strukturerad person som gillar att planera, organisera och hitta lösningar? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där ingen dag är den andra lik? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Planerare hos oss har du en nyckelroll i att säkerställa en effektiv och smidig verksamhet. Dina arbetsuppgifter kan bland annat inkludera: Planering och koordinering av resurser och arbetsscheman Kommunikation med kunder, medarbetare och leverantörer Hantering av snabba förändringar och akuta behov Administration och dokumentation kopplad till planeringsarbetet Vi söker dig som: Har god förmåga att prioritera och tänka lösningsfokuserat, även under tidspress Är en tydlig och skicklig kommunikatör med god samarbetsförmåga Är ostraffad, drogfri och har en ordnad ekonomi Är svensk medborgare Har god datorvana och behärskar Office-programmen Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av planering i personalintensiv verksamhet Tidigare erfarenhet av bevakningsbranschen Kunskap i programvaran Optima Allocate Vi erbjuder: Ett varierande och utvecklande arbete Möjlighet att bygga värdefulla erfarenheter och kompetenser Ett trevligt, engagerat och stöttande arbetsklimat Ansökan Skicka in ditt CV tillsammans med ett personligt brev där du berättar varför just du är rätt person för rollen. Rekrytering sker löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Placeringsort - Malmö
Som fysisk planerare inom en militärregion (MR) har du som huvuduppgift att svara på remisser gällande samhällsbyggnadsfrågor, men även att delta i samverkan gällande fysisk planering på lokal och regional nivå. I beredningen av ärenden samverkar du såväl inom Försvarsmakten som med externa aktörer, t.ex. länsstyrelser och kommuner. Exempel på ärenden som du bereder är bygglov, detaljplaner, vägplaner, områdesskydd och översiktsplaner. Du och dina kollegor kommer tillsammans att etablera och bidra till utvecklingen som en ny del i Försvarsmaktens organisation inom fysisk planering. För att trivas och lyckas i din roll tror vi därför att du är lösningsorienterad, strukturerad och stimuleras av att utveckla metoder och samarbeten. Om enheten Du kommer ingå i Försvarsmaktens organisation för fysisk planering som styrs av Försvarsstaben (FST) på Försvarsmaktens högkvarter. Tillsammans med de tre andra militärregionstaberna och FST bidrar du till att säkerställa tillgång till ändamålsenliga mark- och vattenområden för totalförsvarets militära del och bidra i myndighetens arbete med riksintressen. Södra militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Befattningen ställer krav på stor kunskap inom samhällsplanering och kunskap om den verksamhet som myndigheter inom ramen för totalförsvarets militära del genomför. Vi ser gärna att du som söker har ett stort intresse för försvarsfrågor. • Handlägga remisser framförallt från kommuner, länsstyrelser men även andra aktörer inom samhällsbyggnad • Som Försvarsmaktens representant på regional nivå delta i kommunalt och statligt samordnat planeringsarbete, t.ex. översiktsplanering • Delta och stödja i funktionens arbete med riksintressen och fysisk planering. Det innebär bland annat att delta i metodutveckling och revidering av riksintressen för totalförsvarets militära del • I arbetet ingår även att stödja militärregionstaben med kompetens inom fysisk planering inom ramen för försvarsplanering och delta i stabens verksamhet KRAV Kvalifikationer • Minst treårig universitets- eller högskoleexamen inom fysisk planering, samhällsplanering, miljövetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Ett par års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av arbete med fysisk planering, företrädesvis inom myndighet inom totalförsvarets militära del • God kunskap om plan- och bygglagen (2010:900), miljöbalken (1998:808), väglagen (1971:948), ellagen (1997:857) och/eller andra relaterade författningar, samt dess tillämpning • En väl utvecklad kommunikativ förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Kunskap om hantering av information i form av kartor och textdokument • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och som trivs med att hantera flera ärenden samtidigt och självständigt. Du samarbetar gärna, har ett stort samhälls- och försvarsintresse och är beredd att representera Försvarsmakten och myndighetens verksamhet i din befattning gentemot enskilda, kommuner och andra myndigheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av arbete med samhällsplanering, områdesskydd, infrastruktur inom myndighet eller kommun • Erfarenhet av arbete i eller god kännedom om Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Erfarenhet av att arbeta i ArcGis • Erfarenhet av förvaltningsjuridik Upplysningar om befattningen samt information om rekryteringsprocessen Beata Iverson, alternativt Björn Lindh Fackliga representanter OFR: Krister Forsberg OFR/S: Senadin Sela SEKO: Sven-Erik Borg SACO: Maria Iglesias Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 010-826 80 00. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, sex månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Resor inom Sverige förekommer i tjänsten. Arbetsort: Revingehed Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-14. Din ansökan ska innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Som delprocessledare inom fysisk planering inom en militärregion (MR) har du som huvuduppgift att leda ett team som svarar på remisser gällande samhällsbyggnadsfrågor men även deltar i samverkan gällande fysisk planering på lokal och regional nivå. I beredningen av ärenden samverkar du såväl inom Försvarsmakten som externt. Exempel på ärenden är bygglov, detaljplaner, vägplaner, områdesskydd och översiktsplaner. Du och dina kollegor kommer tillsammans att etablera och bidra till utvecklingen som en ny del i Försvarsmaktens organisation inom fysisk planering. För att trivas och lyckas i din roll tror vi därför att du är lösningsorienterad, strukturerad och stimuleras av att utveckla metoder och samarbeten. Om enheten Du kommer ingå i Försvarsmaktens organisation för fysisk planering som styrs av Försvarsstaben (FST) på Försvarsmaktens högkvarter. Tillsammans med de tre andra militärregionstaberna och FST bidrar du och ditt team till att säkerställa tillgång till ändamålsenliga mark- och vattenområden för totalförsvarets militära del och bidra i myndighetens arbete med riksintressen. Södra militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Befattningen ställer krav på stor kunskap inom samhällsplanering och om den verksamhet som myndigheter inom ramen för totalförsvarets militära del genomför. • Vara militärregionens kontaktperson samt medverka som sakkunnig i militärregionens planprocesser och representera funktionen fysisk planering • Leda militärregionens beredningar avseende enskilda ärendens påverkan på Försvarsmaktens intressen • Leda arbetet med remisser från kommuner, länsstyrelser men även andra aktörer inom samhällsbyggnad • Som Försvarsmaktens representant på regional nivå delta i kommunalt och statligt samordnat planeringsarbete, t.ex. översiktsplanering och totalförsvarskonferenser • Delta och stödja i funktionens arbete med riksintressen och fysisk planering. Det innebär bland annat att leda metodutveckling och revidering av riksintressen • I arbetet ingår även att stödja militärregionstaben inom fysisk planering KRAV Kvalifikationer • Universitets- eller högskoleexamen inom fysisk planering, samhällsplanering, miljövetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Ett par års aktuell och relevant ledarerfarenhet av arbete med fysisk planering • God kunskap om plan- och bygglagen (2010:900), miljöbalken (1998:808), väglagen (1971:948), ellagen (1997:857) och/eller andra relaterade författningar, samt dess tillämpning • Gedigen kunskap om riksintressesystemet och länsstyrelsernas arbete inom området samt ett välutvecklat kontaktnät • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Kunskap om hantering av information i form av kartor och textdokument • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och som trivs med att hantera flera ärenden samtidigt och självständigt. Du samarbetar gärna, har ett stort samhälls- och försvarsintresse och är beredd att representera Försvarsmakten och myndighetens verksamhet i din befattning gentemot enskilda, kommuner och andra myndigheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av samhällsplanering, områdesskydd, infrastruktur inom myndighet eller kommun • God kännedom om Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Erfarenhet av att arbeta i ArcGis • Erfarenhet av förvaltningsjuridik Upplysningar om befattningen samt information om rekryteringsprocessen Beata Iverson, alternativt Björn Lindh Fackliga representanter OFR: Krister Forsberg OFR/S: Senadin Sela SEKO: Sven-Erik Borg SACO: Maria Iglesias Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 010-826 80 00. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, sex månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Resor inom Sverige förekommer i tjänsten. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetsort: Revingehed. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-14. Din ansökan ska innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Munkfors kommun söker nu en strukturerad och lösningsfokuserad person som vill använda sin servicekänsla för att bidra till vårt gemensamma uppdrag. Här väntar ett varierande arbete där du både arbetar självständigt och har mycket kontakt med andra! Beskrivning Som administrativ handläggare vid Tekniska enheten är du en nyckelperson med en samordnande funktion, där du bidrar till att arbetet inom enheten håller hög kvalitet och effektivitet. Tekniska enheten arbetar med att skapa en fungerande vardag för kommunens invånare, genom bland annat drift och underhåll av kommunens grönområden, trafikanläggningar, fastigheter, gator och vägar. Nu söker vi en medarbetare som främst kommer arbeta med frågor kopplade till samhällsplanering, klimatanpassning, miljö och markfrågor. Du kommer att vara delaktig både i utvecklingsarbete och löpande processer. Hos oss möts du av ett engagerat gäng med hjälpsam och välkomnande kultur, där vi värdesätter både skratt och ett starkt engagemang för vårt uppdrag. I tjänsten ingår kontakter med kollegor, medborgare, markägare, politiker, näringsliv och andra aktörer, vilket gör jobbet varierat och socialt. Vi erbjuder en arbetsplats med korta beslutsvägar och stort utrymme att påverka. Hos oss får du både använda din kompetens och utvecklas i din roll. Här får du arbeta med samhällsviktiga frågor och vara en viktig del i vår gemensamma utveckling. Varje medarbetare har en betydelsefull roll i vårt arbete för att vara en attraktiv och hållbar kommun. Arbetsuppgifter Rollen som administrativ handläggare är bred och innefattar både strategiskt och praktiskt arbete. Det handlar om att hålla ihop processer, stötta verksamheten och vara med och utveckla våra arbetssätt. Exempel på arbetsmoment som kan ingå: Ge stöd i olika sakområden och bidra med underlag i beslutsprocesser. Fungera som sakkunnig och bidra med rekommendationer. Kommunicera med medborgare och entreprenörer i aktuella ärenden. Använda digitala verktyg och system för bland annat planering och uppföljning. Delta i utveckling av rutiner och processer. Hantera ekonomiskt och administrativt underlag. Följa upp ärenden och delta i planeringsmöten. Bistå med dokumentation och protokollföring vid behov. Uppdragen varierar i både omfång och komplexitet, och du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor i olika konstellationer. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning som byggingenjör, inom statsvetenskap eller av oss bedömd relevant akademisk utbildning eller gedigen erfarenhet av avancerat administrativt arbete. Du har tidigare arbetat med administration och trivs i en roll där struktur, samarbete och problemlösning är centralt. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation är meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av strategisk samhällsplanering och infrastruktur eller insikt i samhällsbyggnadsprocessen och relaterade frågor. Du har förmåga att se vad som behöver göras och tar initiativ. Rollen kräver att du kan hantera flera frågor samtidigt och att du snabbt kan ställa om när förutsättningarna förändras. Du är noggrann, organiserad och har en vilja att utveckla både dig själv och arbetssättet. Vi söker dig som är serviceinriktad och som gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Du är analytisk och har lätt för att omsätta idéer i praktisk handling. Du har god samarbetsförmåga och vill bidra till en arbetsmiljö där vi jobbar tillsammans mot gemensamma mål. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i kontakten med olika aktörer, både inom och utanför organisationen. Du är initiativrik, gillar att tänka strategiskt och drivs av att hitta hållbara lösningar. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, god datorvana samt B-körkort. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning kan komma att tillämpas) med tillträde enligt överenskommelse. Kommunledningskontoret som arbetsplats På kommunledningskontoret arbetar vi med att driva de strategiska och övergripande frågorna som formar framtiden för Munkfors kommun. Tillsammans med våra engagerade medarbetare jobbar vi ständigt för att förbättra villkoren och förutsättningarna för alla som bor, lever och verkar här. Genom kontinuerlig omvärldsbevakning och uppdatering är vi alltid redo att möta framtidens utmaningar. Vårt kontor fungerar som en central länk mellan förtroendevalda politiker och kommunens olika verksamheter. Vi ansvarar för ekonomi, HR, näringsliv, turism, kultur, kommunikation och IT. Här finns även tekniska enheten som ser till att invånarna har rent vatten, fungerande avfallshantering, välskötta fastigheter, lekplatser och gator.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 13 jobb