Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av tre enheter: utredning och samverkan, internationell samverkan samt nationell samverkan. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för strategisk samordning, utredningar och regeringsuppdrag inom både nationella och internationella frågor, särskilt kopplat till EU och EHDS. Arbetet omfattar samverkan med externa aktörer, juridik kring hälsodata samt samordning av digital infrastruktur inom hälso- och sjukvårdssektorn. Sektionen koordinerar även myndighetens interna strategiska samverkansstruktur och portföljsamordning. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av samarbete och samverkan med regioner/kommuner och andra leverantörer • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har: • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av tre enheter: utredning och samverkan, internationell samverkan samt nationell samverkan. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för strategisk samordning, utredningar och regeringsuppdrag inom både nationella och internationella frågor, särskilt kopplat till EU och EHDS. Arbetet omfattar samverkan med externa aktörer, juridik kring hälsodata samt samordning av digital infrastruktur inom hälso- och sjukvårdssektorn. Sektionen koordinerar även myndighetens interna strategiska samverkansstruktur och portföljsamordning. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av samarbete och samverkan med regioner/kommuner och andra leverantörer • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har: • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Arbetsplatsen Tekniska serviceförvaltningen ansvarar för service åt övriga förvaltningar i Trelleborgs kommun i form av IT, lokalvård, transporter, verkstad och lokalförsörjning samt serviceenhetens skötsel av kommunens idrottsanläggningar. Förvaltningen ansvarar även för frågor i kommunen beträffande vattenförsörjning, avloppshantering, allmän platsmark, trafikens infrastruktur, väghållning, torghandel och avfallshantering. Intern service är en av flera avdelningar inom tekniska serviceförvaltningen med uppdrag att leverera service i form av lokalvård, transporter, fordonsverkstad och skötsel av kommunens idrottsanläggningar. Vi arbetar efter beställar- och utförarmodellen och lokalvårdens uppdrag inom samtliga kommunala lokaler och inom alla förvaltningar är att ombesörja att samtliga lokaler är rena, fräscha och trivsamma. Vi lägger stor vikt vid att använda arbetsmetoder som utförs miljövänligt, ergonomiskt och som skonar personal, omgivning, material och inredning. Enheten lokalvård består av 94 lokalvårdare, två administratörer och tre enhetschefer. Tillsammans arbetar vi aktivt med att säkerställa att städning utförs med högsta standard och lägger stor vikt på att kompetensutveckla vår personal. Hos oss är samtliga lokalvårdare PRYL certifierade och för närvarande deltar vi i ett EU-projekt för morgondagens kompetens, som sker i samverkan med Skurups- och Vellinge kommun. Vi värdesätter våra vikarier högt och dem får en digital utbildning före det de påbörjar sitt arbete i våra verksamheter. Samarbete i olika nätverk och omvärldsbevakning är en naturlig del i vårt arbete för att kunna nå vårt mål att ligga i framkant inom området. Varje år deltar vi i benchmarking och 2024 vann vi utmärkelsen Motiverad medarbetarindex. Vi lägger stor vikt vid att vi är stolta och professionella medarbetare på alla nivåer. Till enheten söker vi nu två enhetschefer. Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för ett geografiskt lokalvårdsområde avseende verksamhet och den dagliga driften. Vidare innebär tjänsten ansvar avseende budget, personal, arbetsmiljö och utveckling av verksamheten. Du ansvarar för att koordinera beställningar med tillgängliga resurser och i rollen som enhetschef ansvarar du även för kundkontakter och säkerställande av att vårt arbete utförs i enlighet med överenskomna beställningar. Genom ditt ledarskap förväntas du skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera i sina roller. I nära samarbete med medarbetarna ansvarar du som chef och ledare för att verksamheten leds mot uppsatta mål. Vi arbetar med ständig utveckling där vår förväntan är att du i din roll aktivt arbetar med att involvera dina medarbetare och att ditt arbete också präglas av en delaktighet för kunder och kollegor. Ett öppet förhållningssätt är av största vikt i rollen som enhetschef då vi arbetar likriktat inom hela lokalvårdsenheten. Vi stödjer och hjälper varandra i det dagliga arbetet där vi som chefskollegor har ett nära samarbete. Kvalifikationer För rollen som enhetschef är kravet att du har minst två års erfarenhet från arbetsledning inom lokalvård och service. Din utbildningsbakgrund har du ifrån yrkeshögskola eller från annan eftergymnasial utbildning med inriktning service, logistik eller liknande. Vidare är det ett krav att du har goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i administrativt verksamhetssystem. I ditt arbete som enhetschef, som till mycket stor del innebär kommunikation både skriftligt och muntligt samt även annan administration, kräver tjänsten att du har goda kunskaper i svenska språket både skriftligt som muntligt. För tjänsten krävs B-körkort då vi arbetar över hela Trelleborgs kommun. Det är meriterande om du har utbildning inom facility management eller annan ledarskapsutbildning. Vidare är det meriterande att du har erfarenhet av budgetarbete och kostnadsuppföljning. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något verksamhetssystem, gärna Pythagoras. Utbildningarna Pryl, SRY eller annan likvärdig utbildning ser vi också som meriterande för tjänsten som enhetschef. För att uppnå våra mål och fortsätta vår utveckling söker vi dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera dina medarbetare och personalgrupper. Din lyhördhet och ditt engagemang visar sig i ditt ledarskap där du är både är tydlig i din kommunikation, är bra på att vara en aktiv lyssnare samt har en flexibilitet där du har förmåga att ställa om utifrån behov i verksamheten. I arbetet som enhetschef kommer du att trivas bäst om du motiveras av nytänkande där både du själv och verksamheten utvecklas. För att kunna åstadkomma utveckling och framgång söker du samarbete och är också den som gärna ger och tar emot hjälp från dina kollegor. För rollen som enhetschef och ledare i denna tjänst hos oss inom lokalvården, är det viktigt att professionalitet, hög kvalitet, god service och kundnöjdhet är något du både värdesätter högt och arbetar utifrån. Eftersom allt Trelleborgs kommun gör grundar sig i vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar så är det viktigt och avgörande, att dessa värden känns lika självklara för dig som de är för oss i vårt arbete. Vill du vara en del i vår verksamhet och fantastiska lokalvård, ser vi mycket fram emot att få ta del av din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Har du en högskoleutbildning med inriktning mot skola eller socialtjänst för barn- och unga? Vill du vara med och skapa något nytt – och göra skillnad på riktigt? Vi växlar nu upp vårt arbete för att ge alla barn och unga goda uppväxtvillkor och bästa möjliga förutsättningar att nå skolans mål. Därför söker vi en engagerad och samarbetsinriktad biträdande verksamhetschef till vår nya satsning barn- och elevhälsocentrum. Vi söker dig med relevant akademisk utbildning som vill bidra med både strategiskt ledarskap och operativ drivkraft i en utvecklingsinriktad verksamhet. Om barn- och elevhälsocentrum I Falu kommun strävar vi efter att varje barn ska få en trygg och utvecklande start i livet. För att lyckas med det bygger vi nu upp en ny, samlad stödorganisation- med barnets behov i centrum. Målet är att skapa goda förutsättningar för tidiga, samordnade och effektiva insatser till förskola och skola. Barn- och elevhälsocentrum består av tre barn- och elevstödsenheter med tvärprofessionella team som tillsammans skapar en naturlig samverkan mellan skola och socialtjänst. Fokus ligger på professionsöverskridande lärande och gemensamma lösningar. I organisationen ingår även den medicinska elevhälsan samt barn- och elevresurssenheten. Varje enhet leds av en enhetschef. Arbetsuppgifter Som biträdande verksamhetschef arbetar du nära verksamhetschefen och är med och bygger upp, formar, utvecklar och leder vår nya organisation. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med verksamhetschef och enhetschefer, och har en central roll i att forma arbetssätt, struktur och kultur. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda och driva utveckling av tvärprofessionella samarbeten. • Initiera och stärka samverkan både inom kommunen och med externa aktörer i vårt närsamhälle. • Arbeta strategiskt för att skapa hållbara och långsiktiga insatser för barn och unga. • Personalansvar kan komma att ingå i tjänsten. Som ny chef i Falu kommun kommer du dessutom att delta i vårt ledarutvecklingsprogram - en värdefull möjlighet för dig att utveckla ditt ledarskap och bygga nätverk. Kvalifikationer För rollen krävs: • Högskoleutbildning med inriktning mot skola eller socialtjänst barn- och unga • Erfarenhet av arbete inom någon skolform eller inom socialtjänst för barn- och unga • Chefserfarenhet i en omfattning som bedöms tillräcklig för uppdraget • Mycket god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket, såväl muntligt som skriftligt Personliga egenskaper Vi söker dig som är en engagerad ledare med en tydlig riktning och har förmåga att skapa driv och energi i organisationen. Du bygger starka och balanserade team, där du motiverar och inspirerar medarbetare att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Du är trygg, lyhörd och handlingskraftig, och har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna förändras. Du samarbetar effektivt både internt och externt, och ser goda relationer som en självklar nyckel till framgång. Med en strukturerad arbetsstil identifierar du vad som behöver göras – och får det gjort. Meriterande kvalifikationer • Pågående eller avslutad rektorsutbildning • Erfarenhet av att leda förändringsarbete • Erfarenhet av att arbeta på förvaltningsövergripande nivå • Att du har påbörjat eller avslutat Aspirantprogrammet Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde tidigast den 1 november 2025 eller enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Nu söker vi dig som vill bidra till marinens ledningsförmåga och lägesuppfattning inom cyber- och IT-säkerhetsområdet. Om du dessutom vill utvecklas i din roll med mycket eget ansvar så är detta ett jobb för dig! Komplexiteten i den moderna hotbilden ökar, och genom att cybermiljön återfinns inom samtliga arenor ställs det särskilda krav på att förstå och bidra till utvecklingen av marinens cyberförsvarsförmåga och signalskydd. Som sektionschef för Ledningstekniksektionen så får du en framträdande roll i den fortsatta utvecklingen av marinen. Vi står inför flera förändringar inom området där ett medlemskap i Nato kommer bidra till förändrade metoder och systematik även inom ramen för arbetet med signalskydd, IT-säkerhet och cyberförsvar. Ledningstekniksektionen Marinstabens M6 Sambandsavdelning ledningstekniksektion ansvarar för att vidmakthålla och ge marinledningen en korrekt och aktuell bild av ledningsförmågan i marinen avseende signalskydd, IT-säkerhet och Cyberförsvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi söker dig som vill möta utmaningen i omvärldsläget tillsammans med oss på Marinstaben M6. Vi utgår från att du trivs med att arbeta i ett arbetslag/vakt och fungerar bäst under frihet och ansvar inom givna gränser. Du uppskattar att få ta dig an nya uppgifter och förstår vikten av en given tidpunkt. Arbetet innefattar bland annat vidareutveckling av marinens cyberförsvarsförmåga, logganalysförmåga, framtagande av grund- och nätverksdata, drift- och underhållsplanering för marinens ledningsstödssystem samt arbete i den marina operationscentralen (MOC). Det är absolut nödvändigt att du som söker förstår och uppträder enligt Försvarsmaktens värdegrund. Den utgör det fundament som tillit, förtroende och samhörighet byggs på, vilket ses som en förutsättning för att tillsammans kunna verka och fungera effektivt tillsammans i en intensiv situation. KRAV Kvalifikationer · Relevant eftergymnasial utbildning inom IT/Cyberg eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt · God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift · God förmåga att utrycka dig på engelska i tal och skrift · Körkort (Lägst B) Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper präglas av noggrannhet, samarbetsförmåga, ansvarsglädje och en stor förmåga till samarbete. Du har en hög inlärningsförmåga och flexibilitet, då övnings- och insatsmiljön är dynamisk, samtidigt som delar av verksamheten är detaljerat styrd genom regelverk. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för arbetet. MERITERANDE · Bred kompetens inom säkerhetsskyddsområdet i allmänhet och IT- och informationssäkerhet i synnerhet · Erfarenhet inom IT-säkerhetsområdet i rollen som t.ex. IT-säkerhetsspecialist, IT-säkerhetschef eller liknande tjänst · Kompetens inom IT-säkerhet och logganalys, skall styrkas med utbildningsintyg och/eller referenser. · Signalskyddsbehörigheter, främst inom IP-kryptohantering · Erfarenhet från arbete som Chef med personalansvar, helst inom myndighet. · Militär befattningsutbildning med inriktning mot ledningssystem, systemteknik, signalskydd eller samband. · Civil utbildning eller kompetens med inriktning mot ledningssystem, systemteknik, signalskydd eller samband. · Erfarenhet av arbete i militär verksamhet på högre taktisk eller operativ nivå. · Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens skyddade system. · Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter och entiteter inom signalskydd och cyberförsvar. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Muskö Civil befattning I tjänsten förekommer tjänsteresor inom Sverige, utrikes och oregelbundna arbetstider. Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Välkommen att kontakta avdelningschef kk Erik Dahlström Information om rekryteringsprocessen Välkommen att kontakta HR Specialist Mari Nyberg Fackliga företrädare OFR/O Fredrik Lambert OFR/S Björn Engren Saco-S FM Åsa Zackrisson Seko Lenny Johansson Samtliga nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-04. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vår stad växer snabbt och vår satsning på hållbara lösningar kräver både struktur, samarbete och mod. Nu söker vi en verksamhetschef för Gata och väg som vill vara med och forma framtidens infrastruktur och samtidigt bidra till ett tryggt och funktionellt vardagsliv för alla som bor, verkar och vistas här. Du blir en del av avdelningen Gator & parker, som ansvarar för såväl drift som utveckling av våra offentliga miljöer från gator, gång- och cykelvägar till torg och grönområden. Här arbetar vi processinriktat och målinriktat, med ett starkt engagemang för både hållbarhet, kvalitet och arbetsmiljö. Du kommer att ha en nyckelroll i ledningsgruppen och tillsammans driver vi utvecklingen för en växande kommun. Vill du vara med och göra verklig skillnad i ett Skellefteå i förändring? Urvalsarbetet sker vecka 33, men du är varmt välkommen med din ansökan redan nu! I den här rekryteringsprocessen vill vi bara att du skickar in ditt CV. Det personliga brevet ersätts av frågor du besvarar i ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetschef för Gata och väg har du ett brett och strategiskt ansvar för att leda, utveckla och följa upp en verksamhet som är central för kommunens infrastruktur. I en tid då Skellefteå växer kraftigt pågår ett omfattande utvecklingsarbete inom vår driftverksamhet där du kommer ha en viktig roll i att driva förändring, stärka strukturer och bygga en modern och långsiktigt hållbar organisation. Du har direkt personalansvar för cirka tio medarbetare, däribland enhetschefer, arbetsledare och andra funktioner. Totalt arbetar cirka 60 personer inom Gata och väg. I rollen ingår även ansvar för ekonomi, arbetsmiljö, upphandling, resurshantering och kvalitetsuppföljning. Du är aktiv i planerings- och utredningsuppdrag inom verksamhetens områden och ansvarar för ett stort antal investeringsprojekt varje år. I rollen ingår att vara beställare gentemot entreprenörer och att genomföra olika typer av upphandlingar i samarbete med kommunens upphandlingsfunktion. Du företräder verksamheten muntligt och skriftligt inför samhällsbyggnadsnämnden bland annat genom att föredra ärenden, föra dialog och följa upp beslut. Du hanterar kontakter med allmänhet och media samt svarar för att verksamheten är tillgänglig, transparent och professionell i sina kontakter utåt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom väg, anläggning, samhällsbyggnad eller annat relevant tekniskt område, alternativt motsvarande kompetens som du har förvärvat genom erfarenhet. B-körkort är ett krav. För jobbet krävs att du har gedigen erfarenhet inom området och känner dig trygg i att ta ett helhetsansvar för verksamhet, medarbetare och resultat. Du har erfarenhet av ekonomiansvar, inklusive att ta fram budget, göra ekonomiska uppföljningar och analyser. I rollen ingår budgetansvar samt planering av investeringar, projektekonomi och kalkyler. Vi ser också att du har ledarskapserfarenhet och är van vid att självständigt driva uppdrag eller verksamhet. Du har förmågan att leda och coacha andra, skapa engagemang och delaktighet samt tydliggöra mål och uppgifter för dina medarbetare. Din erfarenhet kan komma från en chefsroll eller annat ledande ansvar, men du behöver ha arbetat med frågor som rör både personal och verksamhet. Som person har du lätt för att skapa struktur, samverka med andra och fatta beslut även i komplexa frågor. Din kommunikativa förmåga är god, både på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att företräda en organisation offentligt, till exempel i media eller i andra externa sammanhang. Det är även en fördel om du har erfarenhet av upphandling, entreprenadjuridik och projektledning. Vi tror att du har ett intresse för teknik och digitaliseringens möjligheter och delar vår ambition att bidra till en hållbar utveckling med människan, platsen och framtiden i fokus. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Hos FMLOG Försörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Om enheten FMLOG Grafisk produktion har ett 40tal medarbetare placerade i Österhaninge. Härifrån levererar vi Försvarsmaktens totala behov av grafiskt material. Allt från namnbrickor till fastighetsskyltar. Grafisk produktion tillhör enheten Försörjning inom FMLOG. Enheten har cirka 400 medarbetare fördelade på ett 20-tal orter. Ledningen för enheten är lokaliserad till Arboga. Befattningen erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Våra medarbetare är viktiga för oss och här kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer att tillhöra avdelningen Grafisk Produktion som har till uppgift att skapa och mångfaldiga produkter inom digitaltryck, efterbehandling, profil-, present- samt heraldiska produkter. Vi jobbar även med grafisk formgivning och olika tjänster inom webb och blankettproduktion. Vår produktion täcker hela kedjan från idé till färdig produkt och vi värdesätter hög kvalitet och flexibilitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Operativt och strategiskt leda sektionens arbete • Utveckla teamets samarbete och arbetsprocesser • Ansvara för medarbetarsamtal, kompetensutveckling och arbetsmiljö • Stärka relationer med interna och externa samarbetspartners • Säkerställa leverans enligt mål, riktlinjer och kundkrav • Bidra till utvecklingen av sektionens digitala arbetssätt och arbetsflöden KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med inriktning administration, projektledning, HR eller liknande, alternativt relevant arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig • Erfarenhet av chefs- eller ledarroll, gärna inom offentlig verksamhet • Erfarenhet av personalansvar • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • B-körkort – manuell Personliga egenskaper Vi söker dig som är en trygg och lyhörd ledare. Du motiveras av att se andra växa, har ett strategiskt tänk och är van vid att fatta beslut. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och har ett starkt intresse för att skapa goda kundrelationer och effektiva arbetslag. Du strukturerar ditt arbete väl för att nå uppsatta mål inom angivna tidsramar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av affärssystem SAP • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av ledning i en operativt krävande miljö • Kunskap om offentlig förvaltning och Försvarsmakten i allmänhet • Erfarenhet av, och kunskaper om Försvarsmakten • Erfarenhet av Haikom • Erfarenhet av produktionsplanering För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Österhaninge, utan möjlighet till distansarbete. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Peter Englund, 070-918 39 61 Fackliga företrädare SACO Pernilla Kjellgren OFR/S Håkan Antonsson SEKO Ola Andersson Samtliga nås via växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-04. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Stockholmståg AB söker nu Gruppchef till lokalvården på våra stationer som vill vara med på resan att bygga förtroendet för pendeltågstrafiken i Stockholmsområdet. Gillar du att skapa direkta resultat och vill vara med och leda i ett av Sveriges största företag in i framtiden, med ett hållbart och punktligt resande i fokus. Har du en fallenhet för att operativt leda och utveckla en verksamhet under ständiga krav på leverans varje dag och kan motivera och engagera människor omkring dig att leverera till hög kvalitet? Gillar du att vara en del av ett gäng som ständigt tänker på kunden och brinner för att utveckla och implementera förändringar? Läs mer om tjänsten och vad vi kan erbjuda dig nedan! Din roll som Gruppchef Stationsstäd arbetar du i en operativ roll tillsammans med övriga i organisationen. Arbetet utgår från Stockholm med ansvar för ett antal stationer i pendeltågsnätet. Din kommande roll Aktivt verka för en hög kundnöjdhet intern och externt. Leda och utveckla en grupp lokalvårdare i det dagliga arbetet med att säkerställa rena och attraktiva stationer. Bygga goda relationer med gruppen och säkerställa en trygg och god arbetsmiljö. Skapa ett gott samarbete med skyddsombud och fackliga, samt leverantörer och externa aktörer Bidra i planering och uppföljning av verksamheten både kort- och långsiktigt. Genom god kommunikation säkerställa att information når medarbetare och samarbetspartners. Arbeta med uppföljning och utveckling av medarbetare, hålla utveckligs- och lönesamtal med underställd personal samt medverka vid rekrytering och introduktion av nyanställda. Utveckla avdelningens processer och rutiner. Ansvar för budget och inköp inom gruppen. Som Gruppchef Stationsstäd ingår du i enheten för Stationsstäd som har ca 120 medarbetare. Du är en av tre Gruppchefer. Enheten är en del av produktionsområdet Fastighet & Städ med totalt ca 280 medarbetare med blandade kompetenser inom stationsstäd, fordonsstäd, klottersanering, fastighetsunderhåll och stationsservice. Förväntningar på den vi söker Du är en person som trivs med att arbeta nära människor och produktion för att skapa goda resultat och nå uppsatta mål. Du är engagerad och drivs av att bygga långsiktiga och goda relationer. Du leder gärna och naturligt människor i en mångkulturell verksamhet. Du tar dig in och lär dig verksamhetens alla delar för att förstå hinder och möjligheter och hitta lösningar. Du är flexibel och gillar förändringar, vilket för oss innebär att du snabbt anpassar dig till förändrade krav och nya förutsättningar och löser utmaningar på plats och med hjälp av teamet omkring dig. Du har minst 2 års relevant erfarenhet av att leda medarbetare och en produktionsverksamhet. Meriterande är erfarenhet från lokalvård i offentlig miljö eller liknande. Meriterande med utbildning inom framverken PRYL/SRY och INSTA 800 som verksamheten följer och mäts på. Då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen kan detta innebära att Stockholmståg AB innan anställning kommer att genomföra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen av dig som kandidat. Godkänd säkerhetsprövning är i så fall en förutsättning för anställning. Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll. Vi är en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 21 till 28 av 28 jobb