We are looking for a structured and proactive professional to support Strategic Technology Management within the automotive sector. In this role, you will work across multiple departments to ensure strategic alignment, implement governance frameworks, and drive innovation planning. Key Responsibilities Support operative work related to Core/Non-core business and Research & Innovation. Assist in the implementation of governance frameworks in line with corporate strategy. Plan, coordinate, and moderate cross-functional meetings with senior stakeholders. Document and follow up on decisions, actions, and strategic roadmaps. Collaborate with R&D, Innovation, Production, Procurement, and Strategy teams. Facilitate strategic workshops and innovation planning sessions. Act as a cross-functional interface ensuring alignment on strategic topics. Your Profile 5–10 years of relevant experience, preferably within the automotive industry. Proven background in strategic management, governance, and innovation. Strong communicator with experience in stakeholder engagement at senior levels. Self-driven with the ability to handle complex topics independently. Available to work partially onsite in Södertälje. Education & Language Degree in Engineering or Finance with a technical foundation. Fluent in English; Swedish or German is a plus. Full-time hybrid role with strong potential for extension. A background check will be conducted before assignment start. Selection is ongoing – apply today!
Daglig verksamhet är en dagtidssysselsättning för personer med funktionsnedsättningar. I Skövde kommun har vi flera olika daglig verksamhetgrupper som är sysselsatta både inom organisationen och ute i samhället. Vi har närmare 300 brukare och runt 85 medarbetare. Verksamheten är den del av sektor vård och omsorg, Skövde kommun. Sektor vård och omsorg har ett viktigt samhällsuppdrag. Vi jobbar med stöd, service, vård och omsorg till människor i alla åldrar och vår verksamhet präglas av professionalitet och mänskliga värden. Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer. För att kunna ge de bästa förutsättningarna för att våra brukare/patienter ska få en så bra stöd och omsorg som möjligt och att våra medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör. Som medarbetare hos oss är du viktig, vi vill att du ska utvecklas och stanna, därför får du löpande utbildning och kompetensutveckling och om du vill finns alla möjligheter att testa olika roller och att göra intern karriär. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ny medarbetare till en av våra verksamheter inom Daglig verksamhet! Vill du ha ett jobb där du hjälper individer att få så hög livskvalitet som möjligt? Är du en ansvarstagande person som drivs av att vägleda och motivera andra? Har du arbetslivserfarenhet från funktionsnedsättningsområdet? Då kanske du är vår nya kollega! Vi söker en stödassistent till enhet Eskobar. Här har deltagarna ett stort stödbehov, här arbetar man en stödassistent per deltagare. I arbetsgruppen läggs mycket fokus på tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Deltagarna har stort behov av en tydlig struktur och förutsägbarhet. Vi söker dig som vill ha ett givande och utvecklande arbete. I rollen som stödassistent inom daglig verksamhet bidrar du till att våra deltagare får en meningsfull sysselsättning. Utifrån individuella behov stöttar och handleder du personer med funktionsnedsättning i sin dagliga sysselsättning. Du planerar arbetet, ger stöd och ansvarar för att deltagarna ska känna trygghet. Du stöttar också deltagarna i deras sociala samspel. Du arbetar för att våra deltagare ska kunna uppnå en så hög livskvalitet i sin vardag som möjligt. Utifrån individuella behov och önskemål stöttar du våra deltagare i det dagliga, vardagsnära arbetet med deltagarna i deras sysselsättning. Hos oss är deltagaren i fokus och i rollen ingår att vara ett praktiskt och vardagligt stöd. På ett pedagogiskt sätt stimulerar och motiverar du individen till delaktighet och ett självständigt liv. I arbetsuppgifterna ingår även hjälp med utdelning av medicin, hantering av fysiska och digitala hjälpmedel samt att utföra delegerade och ordinerade sjukvårdsinsatser, enligt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Din kunskap och din erfarenhet är värdefull, därför ingår det i din roll att bidra till utveckling av våra gemensamma arbetssätt. Inom sektor vård och omsorg arbetar vi flexibelt mellan de olika enheterna. Det innebär att du även gör arbetspass (resurspass) på andra boenden än det du normalt arbetar på. "Fantastiskt roligt jobb, man gör gott. Man går hem och känner att man har gjort ett bra jobb och hjälpt andra. Det är ett tacksamt jobb, man ger vardagen en guldkant". /medarbetare sektor vård och omsorg KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gymnasieutbildning och godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, eller annan likvärdig utbildning. Det är positivt (men inget krav) om du har kunskap om samtalsmetodik som sociala berättelser eller ritprata. Erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter, tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) är också meriterande. Som person är du lugn och trygg och har ett respektfullt, gott och anpassat bemötande. För att lyckas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga, är lösningsfokuserad och har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar. För att trivas i rollen tror vi att du har förmåga att ta eget ansvar i din yrkesroll, är initiativrik och van vid att arbeta självständigt. I den här rollen är det viktigt att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska eftersom du och brukaren behöver förstå varandra, men också för att kunna genomföra dokumentation. Du har datorvana och gärna erfarenhet av social dokumentation. Vi ser att du är en person som har god förmåga att arbeta självständigt och driva processer framåt. Du samarbetar väl med kollegor som finns i olika funktioner i din närhet. Du trivs bäst i det nära arbetet, samtidigt som du är trygg med administrativa uppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B för manuellt växlad bil är ett krav då resor förekommer i arbetet. Vid anställning er rekryteringsperioden. ska utdrag från polisens belastningsregister kunna visas. ÖVRIGT Att jobba i Skövde kommun I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/naringsliv-arbete/Jobba-hos-oss/ Läs mer om sektor vård och omsorg: https://skovde.se/kommun-politik/organisation-och-styrning/tjanstepersonsorganisation/Omvardnadsforvaltningen/ Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en stödassistent till Britthagsvägens servicebostad! Vi tror att du är intresserad av att arbeta individuellt med ett tydliggörande pedagogiskt förhållningssätt och tycker att det är spännande att vara med i utvecklingen av verksamheten. Britthagsvägen är en servicebostad för åtta unga vuxna med intellektuella funktionsvariationer och neuropsykiatriska diagnoser. Arbetet innebär att stödja den enskilde individen i det dagliga livet både i och utanför bostaden. Du kommer att jobba aktivt med genomförandeplaner, uppföljning av dessa samt dokumentation som ett led i att kvalitetssäkra verksamheten. Du ska kunna arbeta självständigt och i grupp. Arbetet innebär att stödja brukaren i sin vardag, både i och utanför bostaden, utifrån behov och förutsättningar. Vi vill erbjuda långsiktiga förutsättningar för ett självständigt och delaktigt liv för de boende. Du kommer att arbeta med dina kollegor för att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. För att lyckas i arbetet behöver du ha god samarbetsförmåga och vara duktig på att kommunicera med både arbetskamrater, anhöriga och andra viktiga personer i brukarens nätverk. Vi använder oss av schemaläggningsprogrammet Time Care planering /MA och arbetar aktivt med optimerad bemanning och samarbete mellan enheterna i schemagruppen. Arbetet är idag förlagt till dag, kväll, sovande jour och tre helger av sex. Arbetstidens förläggning kan komma att förändras om hyresgästernas behov förändras Låter det här som en tjänst som skulle passa dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har stödassistentutbildning, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller Vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av arbete med unga vuxna som har intellektuella funktionsvariationer och neuropsykiatriska diagnoser. Vidare är det meriterande om du har kunskap och erfarenhet av OCD och psykiatri. Du är van att arbeta strukturerat med stöd, tydliggörande pedagogik och pedagogiskt arbetsmaterial samt dokumentation där genomförandeplanen ligger till grund. För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren EducateIt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning Urval kan komma att påbörjas under ansökningstiden. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person) Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. LSS avdelningen är den tredje största avdelningen inom välfärdsförvaltningen med uppdraget att verkställa de beslut som fattats enligt LSS lagen, företrädesvis beslut om bostad med särskild service, personlig assistans och daglig verksamhet. Målsättningen i stödet som ges är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och full delaktighet i samhällslivet så att individen som beviljats en insats ska få möjlighet att leva som andra. Vårt arbete utförs genom individuellt utformat stöd med hög kvalitet och självbestämmanderätt där ett gott bemötande genomsyrar all verksamhet. Nu söker vi en engagerad och målinriktad stödassistent! Arbetsuppgifter Som stödassistent ansvarar du för att tillsammans med brukaren upprätta och följa upp genomförandeplaner, samt hantera social dokumentation och andra administrativa uppgifter. Detta inkluderar bland annat schemaläggning, inköpsbeställningar, samt frågor kring hälsa och säkerhet. Du kommer att arbeta nära dina kollegor för att utföra både vardagsnära och planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Du stödjer och motiverar brukaren i deras vardagsaktiviteter, både i hemmet och på fritiden. En viktig del av ditt arbete är att skapa förtroendefulla relationer med brukarna och vara en god förebild. Dina stödinsatser utgår alltid från brukarens individuella behov, med målet att främja självständighet och delaktighet. Du säkerställer att insatserna utförs med respekt för brukarens integritet och självbestämmande. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat hjälp med vardagliga sysslor, personlig hygien och medicinering. Det är viktigt att du är en trygg, ödmjuk och stabil person som skapar förtroende och trygghet, då arbetet till största del utförs i brukarnas egna lägenheter och innebär mycket ensamarbete. Arbetstiderna är varierande och inkluderar dag-, kvälls-, helg- och jourtjänstgöring. Du driver utvecklingsarbete framåt tillsammans med dina kollegor enligt uppställda mål, metoder, kvalitetskrav och riktlinjer. Samverkan med brukarens nätverk, övrig personal och andra samarbetspartners är också en central del av ditt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasial examen inom antingen Vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning eller psykiatri, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete alternativt pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att jobba inom vård och omsorg måste du ha fyllt 18 år. Det är viktigt att du har förmåga att på ett professionellt sätt bemöta människor utifrån deras individuella förutsättningar och behov. Som person är du självgående och stresstålig med individen i fokus. Du är empatisk och ansvarskännande samt har lätt för att samarbeta med andra. Du har god social förmåga och trivs med att arbeta på ett flexibelt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av psykisk ohälsa och psykiatriska funktionsnedsättningar. Körkort B krävs. För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med brukare, utföra vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Om oss Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas. Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv. Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet. Vill du göra skillnad? Bli en del av vårt team! Är du en engagerad och omtänksam person som vill bidra till en meningsfull vardag för andra? På vårt LSS-boende i Sisjön söker vi nu en stödassistent som vill vara med och skapa en trygg och utvecklande miljö för våra boende. Om rollen Som stödassistent hos oss är du en nyckelperson i våra boendes vardag. Ditt arbete handlar om att stärka individens självständighet genom praktiskt stöd, social samvaro, fritidsaktiviteter och personlig omvårdnad. Med individens behov i fokus skapar du en trygg och stimulerande tillvaro där varje dag räknas. Du arbetar i ett team där samarbete och engagemang är centrala delar. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du både får utvecklas i ditt dagliga arbete och vara med och påverka verksamhetens utveckling. Vårt arbetssätt Vi tillämpar beprövade metoder såsom lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) samt tydliggörande pedagogik. Arbetet utgår från individuella genomförandeplaner, och vi arbetar aktivt med uppföljning och dokumentation för att säkerställa bästa möjliga stöd. För att du ska känna dig trygg i din roll erbjuder vi metodhandledning och fortlöpande kompetensutveckling inom områden som lågaffektivt bemötande, autism och intellektuell funktionsnedsättning. Arbetstider och omfattning Tjänsten innebär schemalagt arbete dagtid, kvällar, jour och varannan helg. Vi kan erbjuda heltidstjänst men möjligheten till en lägre sysselsättninggrad finns vid önskemål. Heltid motsvarar 37 timmar per vecka. Vi söker dig som: - Har en utbildning inom vård, pedagogik eller omsorg, exempelvis som stödassistent, undersköterska, barnskötare eller fritidspedagog, alternativt annan relevant utbildning. - Har erfarenhet och intresse av att arbeta med personer med autism och utmanande beteenden. - Är ansvarsfull, tålmodig och har en positiv inställning. - Trivs med att samarbeta och bidra till en trygg och trivsam boendemiljö. - B-körkort är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Utdrag ur belastningsregistret krävs innan anställning. Är det här jobbet för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Det här får du hos oss - Nära ledarskap. - Pedagogisk handledning och vägledning. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar? Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker två ny kollegor, en till Smörgatan och en till Skummjölksgatan som ligger i Kallebäck nära natursköna Delsjön med bra kommunikationer in till stan. Skummjölksgatan är ett nyöppnat boende sedan april 2025. Våra hyresgäster tillhör målgruppen unga vuxna. Dina kollegor har en god gemenskap och jobbar prestigelöst alltid med hyresgästen i fokus. Som stödassistent är det din roll att stötta hyresgästerna med delaktighet och skapa möjlighet att påverka beslut och insatser. Genom att upprätta och följa genomförandeplaner ser du till att hyresgästernas behov står i fokus. Målet är att de får ett tryggt hem med möjlighet att leva som alla andra. I ditt uppdrag ingår att motivera hyresgästerna i deras vardag. Det kan vara att stötta vid olika hushållssysslor, stimulera till kontakter utanför bostaden, motivera till träning och andra fritidsaktiviteter och skapa förutsättningar för en berikande fritid utifrån brukarens intressen. Du gör det möjligt för våra hyresgäster att leva gott och självständigt liv. Du har även mycket kontakt med andra personer som ingår i hyresgästernas nätverk; så som anhöriga, sjukvårdspersonal, socialsekreterare, mm. All social dokumentation sker i dokumentationssystemet Treserva. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används får utbildning i dessa. Boende med särskild service erbjuder stöd dygnet runt. Vi utgår från hyresgästernas behov och anpassar arbetstider utifrån det. Arbetstiden är förlagd till dag- och kvällstid, sovande jour samt varannan helg. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara scheman. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har Stödassistentutbildning, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller Vård- och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha godkänt i svenska 1 eller svenska som andra språk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Du behöver obehindrat kunna läsa, skriva och uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska då kommunikation och dokumentation är en central del av kvalitetsarbetet. Kunskaper i LAB (Lågaffektivt bemötande), MI (Motiverande samtal), tydliggörande pedagogik och inom psykiatri och samlarbeteende anses vara meriterande. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Vi ser även att du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du är inbjudande och positiv och du jobbar för att brukaren får vad den personen behöver. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt och du förstår det gemensamma uppdraget. ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Om jobbet Om Unika Unikas barn- och ungdomsboende är LSS-boenden där miljön och stödet är anpassat efter barnets behov. Fem mil söder om Stockholm och en mil norr om Nynäshamn ligger Ösmo där två av våra barnverksamheter ligger. Det är ett barnboende och ett korttidsboende för barn och ungdomar med olika grader av funktionsvariationer som behöver stöd och hjälp i vardagen. Vi söker nu timanställda som under våren går introduktion för att till sommaren sommarjobba hos oss. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Utbildad undersköterska eller barnsköterska eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning, sommarvikarie Arbetstid: Dag, kväll, helg, natt Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans för en meningsfull vardag!
Söker du ett varierande, självständigt och viktigt arbete? Nu vill vi förstärka vårt team med en stödassistent som möter de lundabor som får stöd och service inom våra verksamheter inom LSS. Om arbetsplatsen och rollen Nu söker vi stödassistent till boende LSS Område 1 som består av två gruppbostäder Asks väg och Orkestervägen. I tjänsten kommer du att ha en fast placering på ett av boendena men stöttar även vid behov det andra boendet. Det är ett omväxlande och meningsfullt arbete som ger dig chans att växa och utvecklas i din roll. På respektive gruppbostad bor fem boende med funktionsvariationer samt omvårdnadsbehov. Eftersom våra brukare har olika behov letar vi efter dig som är lyhörd och flexibel i att fånga upp brukarnas individuella behov. Vi ser gärna att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med stort fokus på motiveringsarbete och brukarnas delaktighet. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp med god stämning och struktur, därför letar vi efter dig som löser situationer genom kommunikation med kollegor och ett driv framåt. Vi arbetar för att våra brukare ska få möjlighet att vara så självständiga som möjligt och leva det liv de önskar. I rollen som stödassistent arbetar du med att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten. Genom pedagogiskt stöd, alternativ kommunikation och omsorg arbetar du och arbetslaget för att ge brukarna goda levnadsvillkor och självständighet. Vi erbjuder dig ett spännande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik. Arbetstider och kommunikation Arbetstider är dag, kväll och varannan helg. Som tidigast börjar ett pass 07:00 och ett pass avslutas senast 23:00, detta är ungefärliga tider som kan förändras utifrån brukarnas behov. I Lund arbetar du som stödassistent/biträde 36,33 timmar per vecka. Asks väg, närmsta busshållplats är Lund Linero Torg två minuters promenad från boendet. Parkering mot betalning finns utanför boendet. Orkestervägen, närmsta busshållplats är Lund Tusenårslunden en minuts promenad från boendet. Utanför boendet finns några parkeringsplatser som är gratis annars finns parkering på gatorna i närområdet. Arbetsuppgifter - Ge stöd utifrån brukarens egna resurser i den dagliga livsföringen så som matlagning, städning och läkemedelshantering med mera. - Ge brukarna goda levnadsvillkor i form av självbestämmande, integritet och delaktighet utifrån brukarens livshistoria. - Stimulera till fritids- och kulturaktiviteter och delaktighet i samhället efter brukarnas individuellt satta mål. - Utforma genomförandeplaner, dokumentera samt göra regelbundna utvärderingar. - Samverka och kommunicera med föräldrar, anhöriga, gode män/förvaltare och kollegor - Vara kontaktman till en eller flera brukare enligt uppdragsbeskrivning. Vi erbjuder dig "Jag trivs med att jobba med människor, hitta lösningar och vara kreativ och det får man verkligen i det här jobbet. Samtidigt jobbar vi nära andra professioner som sjuksköterskor och arbetsterapeuter och jag tycker att det ger rätt förutsättningar att göra ett bra jobb." - Stödassistent Jennifer Läs gärna vår intervju med stödassistent Jennifer, https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/mot-vara-medarbetare/jennifer-jobbar-som-stodassistent Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Vi söker dig som - Har godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, samhälle- och beteende eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är meriterande. - Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet innehåller dokumentation, möte med brukare och anhöriga samt samverkansmöten. - Har god kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. - Baskunskaper i digitala arbetsverktyg, meriterande med erfarenhet av epsilon eller liknande planeringsverktyg. - Har erfarenhet/kunskap av omvårdnad. - Har erfarenhet/kunskap kring epilepsi. - Krav på körkort. Om rekryteringsprocessen Vi kommer att påbörja arbetet med första urval efter att annonsen har stängt. Vid frågor får du gärna kontakta oss, dock är vi i semestertider och vårt svar kan dröja fram till v.31. I denna rekrytering har vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor för en mer inkluderande rekryteringsprocess. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Välkommen med din ansökan! Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker stödassistenter till Hundraårsgatans gruppbostad. Vill du vara med och göra skillnad genom att ge stöd i det dagliga livet, både i och utanför hemmet? Här får du vara med och skapa en trygg, stimulerande och meningsfull miljö för alla som bor här. På Hundraårsgatans gruppbostad arbetar vi utifrån brukarnas individuella behov, med fokus på omvårdnad, rehabilitering och motivationsarbete. Målgruppen består av personer med förvärvad hjärnskada, många med begränsad eller ingen talförmåga, vilket gör att personalen måste vara lyhörd och anpassa kommunikationen. Som stödassistent är din roll att stötta hyresgästerna till delaktighet och skapa möjlighet att påverka beslut och insatser. Arbetet inkluderar lyftteknik, personlig omvårdnad, aktiviteter, matlagning, städning och samverkan med sjukvård. Du kommer också att stimulera till fritidsaktiviteter och skapa förutsättningar för en berikande fritid utifrån brukarens intressen. Arbetet innebär samverkan med gode män, socialsekreterare, anhöriga och sjukvårdspersonal, samt social dokumentation och medicinhantering enligt delegation. Genom att följa genomförandeplaner säkerställer vi att hyresgästernas behov står i fokus. Din roll inkluderar också att motivera hyresgästerna i deras vardag, vilket kan innebära att hjälpa dem att ta del av kontakter utanför bostaden. Arbetstiden på boendet är förlagd till dag- och kvällstid, samt helger. Vaken natt tillämpas på boendet, men för den här rekryteringen söker vi enbart medarbetare till dag, kväll och helg. Vi använder Time Care Planering för flexibla och verksamhetsanpassade scheman. Vi söker 3 personer för dag- och kvällstid KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- och pedagogiskt arbete. Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Kurserna ska vara inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andra språk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Det är ett krav att du har kunskap om lågaffektivt bemötande (LAB) och alternativ kompletterande kommunikation (AKK). Meriterande är erfarenhet från vård och omsorg, samt arbete med målgruppen förvärvad hjärnskada. Även god datavana och kunskap i social dokumentation är meriterande. För att lyckas i rollen krävs att du är trevlig, hjälpsam och respektfull mot andra, även i stressiga situationer. Du är uppmärksam på andras behov och känslor, och visar omtanke i ditt bemötande. Du arbetar bra med andra genom att lyssna och samarbeta för att nå gemensamma mål. Vid pressade situationer förblir du lugn och fattar välgrundade beslut trots tidspress. ÖVRIGT Bifoga utbildningsintyg samt betyg på kurserna Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vill du göra skillnad i människors vardag? Nu söker vi på Bosselvägen gruppbostad en engagerad och empatisk person som vill arbeta med stöd till vuxna med funktionsvariationer under en kortare period under hösten. Bosselvägen är en gruppbostad enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade), där vi arbetar med individanpassat stöd utifrån varje boendes behov. Vår verksamhet präglas av trygghet, respekt och ett stort hjärta. Arbetsuppgifter I din roll kommer du att: - Stötta och motivera våra boende i vardagen för att stärka deras självständighet. - Använda bildstöd, sociala berättelser och planerade strategier för att skapa trygghet och struktur. - Ha motiverande samtal och hjälpa till att utveckla rutiner och strategier som underlättar vardagen. - Samarbeta med HSL-personal och utföra delegerade arbetsuppgifter, exempelvis läkemedelshantering. - Dokumentera digitalt enligt gällande riktlinjer från Socialstyrelsen. Varje individ är unik, och vårt mål är att skapa en meningsfull och utvecklande tillvaro för våra boende. Kvalifikationer Det viktigaste är att du har: Goda kunskaper i svenska i tal och skrift – du behöver kunna dokumentera omsorgsarbetet digitalt. B-körkort – eftersom vi ofta gör utflykter och aktiviteter tillsammans med våra boende. Men vi ser gärna att du även har: Utbildning inom barn- och fritidsprogrammet, vård- och omsorgsprogrammet eller utbildning inom neuropsykiatri/autism. Erfarenhet av arbete inom LSS och god förståelse för målgruppen. Kunskap i lågaffektivt bemötande och intresse för att arbeta med pedagogiska metoder. Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat med bildstöd, sociala berättelser och omvårdnad. Förmågor och färdigheter För att lyckas i din roll behöver du ha ett stort hjärta för människor och en vilja att skapa trygghet och glädje i andras liv samt: Empati och förståelse – Du har ett genuint intresse för människor och en förmåga att möta varje individ där den befinner sig. Flexibilitet och tålamod – Ingen dag är den andra lik, och du behöver kunna anpassa dig efter olika behov och situationer. Kommunikation och samarbete – Du är trygg i din kommunikation och kan skapa goda relationer med både boende, anhöriga och kollegor. Struktur och ansvar – Du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, samtidigt som du ser till verksamhetens bästa. Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer