Stödassistent

Sök bland 206 lediga jobb som Stödassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Stödassistent, Herrgårdsvägen 7
Umeå kommun
Vårdare, boendestödjare

Gruppboendet på Herrgårdsvägen är ett särskilt boende med sex brukare som har olika typer av funktionsnedsättningar och varierande grad av självständighet. Varje brukare bor i en egen fullvärdig lägenhet med tillgång till gemensamt kök och vardagsrum. Verksamheten har ett starkt fokus på att främja individens självständighet vilket är något som genomsyrar samtliga arbetsuppgifter. Vi söker nu en trygg stödassistent! Dina arbetsuppgifter Du ger stöd i vardagen till personer med psykiska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Ditt arbetssätt kännetecknas av flexibilitet, kontinuitet och trygghet. Du erbjuder individuellt anpassat stöd – både socialt och praktiskt – utifrån varje individs behov. Genom ett metodiskt, långsiktigt och målinriktat arbetssätt bidrar du till att stärka brukarens förmågor, delaktighet och inflytande. Tillsammans med brukarna skapar du en trygg hemmiljö och en meningsfull vardag. Arbetsuppgifterna innefattar även olika typer av administration såsom planering av stöd, dokumentation, journalföring samt upprättande av genomförandeplaner. Uppföljning och utvärdering av arbetet kommer vara en naturlig del i verksamheten. Vi ställer höga krav på förmågan att upprätta och hålla överenskommen struktur i verksamheterna.   Arbetsuppgifterna kan även innefatta personlig omvårdnad samt hantering av läkemedel. Samverkan sker mellan olika verksamheter inom funktionshinderomsorgens särskilda boenden.  Arbetstiderna är förlagda dag/kväll/helg och journatt (sovande natt). Om dig  Du har en god förmåga att samarbeta och har ett professionellt bemötande mot brukare, anhöriga och andra aktörer. Du är engagerad och har en vilja att dela våra värderingar och jobba mot uppsatta mål samt att arbeta med ständiga förbättringar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Eftersom vår verksamhet präglas av många olika aktiviteter, är det viktigt att du har god initiativförmåga och kan fatta självständiga beslut. Vi vill att du har förutsättningar att aktivt delta i fysiskt ansträngande moment, såsom tränings- och badaktiviteter, i enlighet med verksamhetens behov.  För att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Krav: Examen från Vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig B-körkort Simkunnig Meriterande: Erfarenhet av arbete inom funktionshinderomsorgen Övrigt: För att säkerställa att de personer som kallas till intervju är de som bäst matchar det vi söker, använder vi urvalsfrågor. Urvalsfrågorna utgår från kraven och meriteringarna som ställs för tjänsten och du besvarar frågorna i samband med din ansökan. Det är därför viktigt att du svarar på urvalsfrågorna. OBS! Har du skyddade personuppgifter? Vänligen kontakta Rekryteringssupport på 090-16 10 99 eller på [email protected], så hjälper de dig med en säker ansökningsprocess. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

29 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Unikas LSS-boende söker Stödassistent
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Unika Katrineforsliden är ett LSS-boende beläget i natursköna omgivningar i Härryda kommun. Boendet riktar sig till vuxna personer med autism, intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser, enligt LSS personkrets 1. Verksamheten består av sex fullvärdiga lägenheter, samtliga anpassade för att erbjuda trygghet, struktur och möjlighet till självständigt liv med stöd. I anslutning finns gemensamma utrymmen samt personalutrymmen. Boendet är bemannat dygnet runt, med vaken nattpersonal. Den naturnära placeringen ger goda möjligheter till promenader, utevistelse och lugn, samtidigt som det är nära till samhällsservice och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och individanpassat stöd, alltid med brukarens självbestämmande och livskvalitet i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning  Tjänstgöringsgrad: Vid behov – enligt överenskommelse och verksamhetens behov. Arbetstider: Dag-, kvälls- och helgpass.  Vad kan vi erbjuda dig?Unika är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31 december 2025 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:  Mohammed Akkawi [email protected] 0760309087

29 juni 2025
Sista ansökan:
16 december 2025
Unikas LSS-boende söker Stödassistent
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Unika Katrineforsliden är ett LSS-boende beläget i natursköna omgivningar i Härryda kommun. Boendet riktar sig till vuxna personer med autism, intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser, enligt LSS personkrets 1. Verksamheten består av sex fullvärdiga lägenheter, samtliga anpassade för att erbjuda trygghet, struktur och möjlighet till självständigt liv med stöd. I anslutning finns gemensamma utrymmen samt personalutrymmen. Boendet är bemannat dygnet runt, med vaken nattpersonal. Den naturnära placeringen ger goda möjligheter till promenader, utevistelse och lugn, samtidigt som det är nära till samhällsservice och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och individanpassat stöd, alltid med brukarens självbestämmande och livskvalitet i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning  Tjänstgöringsgrad: Vid behov – enligt överenskommelse och verksamhetens behov. Arbetstider: Dag-, kvälls- och helgpass.  Vad kan vi erbjuda dig?Unika är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31 december 2025 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:  Mohammed Akkawi [email protected] 0760309087

29 juni 2025
Sista ansökan:
16 december 2025
Timvikarie till daglig verksamhet

Om oss Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas. Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv. Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet. Om tjänsten Vi söker nu efter en timvikarie till vår dagliga verksamhet i Askim. Vi söker dig som vill börja arbeta redan under sommaren och fortsätta hos oss till hösten. För att vara aktuell till tjänsten måste du kunna arbeta från vecka 29 och till och med vecka 39. Du kommer att arbeta utifrån metoderna; Lågaffektivt bemötande, AKK samt tydliggörande pedagogik. Det är viktigt att du har erfarenhet och kunskap att hantera utmanande situationer/beteenden.  Du kommer att arbeta dagtid 7.30-16.   Vi söker dig som: - Har arbetslivserfarenhet eller kunskap om att arbeta med personer som har utvecklingsstörning och autism. - Vi ser gärna att du har en utbildning till stödassistent eller undersköterska. - Som person tycker du om att arbeta i team, tålmodig och tar ansvar för din uppgift. Vi värdesätter att du är positiv i ditt bemötande och ser möjligheter till utveckling. Att du är med och bidrar till ett bra samarbete med kollegor ser vi som en självklarhet då det är ett måste för att skapa en bra daglig verksamhet. - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Innan anställning ska ett godkänt registerutdrag uppvisas. Vi kommer att kalla kontinuerligt till intervju så varmt välkommen redan idag med din ansökan. Det här får du hos oss - Nära ledarskap. - Pedagogisk handledning och vägledning. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar? Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/

28 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Stödassistent Änggatans socialpsykiatriboende, främst nätter och kvällar
Ale kommun
Vårdare, boendestödjare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Änggatans särskilda boende med inriktning socialpsykiatri är beläget centralt i Älvängen. Boendet har 17 lägenheter samt två korttidsplatser. De boende har beslut enligt socialtjänstlagen. Utifrån uppdraget gör vi individanpassade genomförandeplaner som vi jobbar utifrån. Änggatans särskilda boende arbetar för en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Salutogent förhållningssätt och lågaffektiva principer genomsyrar arbetsplatsen. Fokus är på att ge de boende det stöd de har rätt till och behöver. Boendet är bemannat dygnet runt. Arbetsuppgifter Vi arbetar utifrån individualiserat stöd med genomförandeplaner som utgår från socialtjänstens myndighetsuppdrag. Målet är att våra boende ska ha en meningsfull och fungerande vardag. Ditt uppdrag är att stötta, vägleda och motivera våra brukare i deras dagliga liv. Stöd ges på ett sådant sätt att det stärker den enskildes tilltro till sin egen förmåga och vi arbetar för att tillsammans med brukaren utveckla mer självständighet. Omsorg och vissa praktiska arbetsuppgifter ingår i tjänsten. Flera av medarbetarna har medicindelegering. Det kan förekomma att brukare har husdjur i sina lägenheter. Arbetet med de boende planeras, dokumenteras och följs upp. Dokumentation utifrån socialtjänstlagen sker i verksamhetssystemet Treserva. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad och skapa positiva förändringar i våra brukares liv. Sök tjänsten idag och ta steget mot ett meningsfullt arbete! Kvalifikationer Arbetsgemenskapen är viktig och vi förväntar oss att du tar ansvar för både gruppens arbete och våra boende. I tjänsten ingår att delta och vara aktiv på arbetsplatsträffar och verksamhetsmöten.  Krav Lägsta utbildningskrav är omvårdnadsprogrammet med inriktning psykiatri eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete med personer med psykiska funktionsvariationer. Empatisk förmåga behövs för att vara lyhörd utifrån brukares behov. Vi tror på ett nära samarbete med socialsekreterare, rehabilitering, sjukvården och inom arbetsgruppen för att skapa en väg framåt för brukaren, du behöver därför ha en god förmåga till samverkan. Med din förmåga till självständighet planerar, genomför och följer du upp insatserna, du behöver därför arbeta strukturerat. På vårt boende kan det hända oplanerade saker under en arbetsdag som gör att man behöver kunna prioritera om, du behöver vara flexibel utifrån det. Meriterande Utbildning exempelvis från yrkeshögskola/kvalificerad yrkesutbildning, pedagogutbildning, boende- eller aktiveringspedagog, socionomutbildning eller annan för arbetet adekvat utbildning. Erfarenhet av arbete med personer med samsjuklighet. Erfarenhet av arbete med personer med skadligt bruk eller beroende. Kunskap rörande hälso- sjukvårdsinsatser såsom rehab och delegerad medicinsk omvårdnad. Övrigt Arbetstiden innebär schema 37/37. Schemat är förlagt till främst till kvällar, helger och nätter enligt bilaga J. Enstaka pass dagtid kan i vissa fall förekomma.  För tjänsten krävs uppvisande av utdrag från polisens belastningsregister, utan anmärkningar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Om du går vidare i rekryteringen kommer du enligt Ale kommuns bestämmelser i vissa fall att göra ett språktest.  Intervjuer kommer påbörjas under ansökningsperioden.   Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Stödassistent till BmSS Södra Vårvindsgatan
GÖTEBORGS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en stödassistent till BmSS Södra Vårvindsgatan på Hisingen! Vill du bidra till en trygg och meningsfull vardag för personer med neuropsykiatriska funktionsvariationer och psykisk ohälsa? Är du engagerad, lösningsfokuserad och har ett bemötande som präglas av respekt och positiv energi? Då vill vi gärna att du söker tjänsten som stödassistent hos oss! Om verksamheten BmSS Södra Vårvindsgatan är ett boende med särskild service enligt LSS, beläget på Hisingen i Göteborg. Vi erbjuder stöd till sju hyresgäster inom målgruppen neuropsykiatri och psykisk ohälsa. Vårt arbete utgår från individens behov och rätt till självbestämmande, delaktighet och livskvalitet. Ditt uppdrag Som stödassistent arbetar du med att ge individuellt anpassat stöd i hyresgästernas vardag. Du bidrar till att skapa struktur, trygghet och livskvalitet genom ett professionellt, respektfullt och lågaffektivt bemötande. Ditt uppdrag innefattar: • Att vara kontaktpersonal för 12 hyresgäster • Att arbeta utifrån genomförandeplaner enligt IBIC • Att motivera och stödja hyresgästerna i deras vardagliga aktiviteter • Att delta i metodutveckling, handledning och samarbete med stödpedagog • Att ha ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt i alla situationer • Att samverka med gode män, anhöriga, daglig verksamhet och andra viktiga aktörer Arbetstid och schema Verksamheten är bemannad dygnet runt. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt och helg enligt verksamhetens behov. Vi använder Time Care Planering med möjlighet till påverkan och flexibilitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- och pedagogiskt arbete. Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Kurserna ska vara inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten är det ett krav att ha godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskravet kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Erfarenhet av arbete med målgruppen inom neuropsykiatri är ett krav. Erfarenhet av att arbeta med utåtagerat beteende och lågaffektivt bemötande (LAB) som arbetsmetod är meriterande. Vi söker dig som är trygg, ansvarstagande och har ett genuint intresse för att arbeta med människor i behov av stöd. Du är stabil i pressade situationer och har lätt för att skapa förtroende. Du behöver kunna anpassa dig efter individens dagsform och arbeta lösningsfokuserat, även vid utmanande beteenden. ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Stödassistent inom LSS, 50%, Solna stad
Solna kommun
Vårdare, boendestödjare

Om oss Skytteholmsparken Vi är en ny verksamhet som välkomnar alla ungdomar från 12 år med funktionsnedsättning och som beviljats korttidstillsyn enligt LSS! Verksamheten i Skytteholmsparken, i anslutning till Solna centrum, är en riktad verksamhet för tonåringar med funktionsnedsättningar. Här skapas meningsfull fritid i närhet till aktiviteter, rekreation och verksamheter i Skytteholmsparken. Vårt erbjudande - Trygg anställning med goda anställningsvillkor och individuell lönesättning - Ett meningsfullt och kreativ arbete med stor variation där du och dina kollegor kan göra skillnad för varje barn och ungdom - En god och gedigen introduktion med fantastiska kollegor som ger stor arbetsglädje Läs gärna mer om Solna stad som arbetsgivare https://www.solna.se/jobba-hos-oss/solna-stad-som-arbetsgivare. Vad innebär arbetet? Arbetet innebär att du jobbar med ungdomar med funktionsvariationer inne på vår LSS verksamhet. Målet med verksamheten är att se varje individ samt skapa en fungerande integration för målgruppen, både i övriga verksamheter på Skytteholmsparken och i andra sociala sammanhang. Målgruppen är ungdomar mellan 12 och 19 år. Tjänsten innebär också att du kommer att arbeta två kvällar i veckan. Notera att arbetstiderna är mån-fre kl. 13.00-17.00 eller 14.00-18.00. Vem söker vi? Vi söker dig som - är utbildad eller studerar till undersköterska eller fritidsledare. Du kan också ha läst en annan liknande pedagogisk utbildning - har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar och av att arbeta inkluderande med barn med olika funktionsvariationer, samt att du har kunskap inom epilepsi - har en förståelse för fritidsmetodikens betydelse för barn och ungdomars utveckling och har arbetat med lärperspektiv i fritidsverksamhet - behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du: - har kunskap i teckenspråk/teckenstöd - klarar av tunga lyft då arbetet bitvis är mycket fysiskt krävande. Vi söker dig som kan ta egna initiativ och vara självgående men samtidigt jobba bra i grupp och tycka om att samarbeta med dina kollegor. Du behöver ha en pedagogisk insikt och kunna anpassa hur du förmedlar ett budskap efter mottagare. Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Det innebär att du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vi uppskattar om du har egna intressen som skapar mervärde i verksamheten mot gemensamma mål. Mer information om ansökan Tjänsten är tillsvidare 50 % med tillträde i september. Vi tillämpar 6 mån provanställning. Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Enhetschef  Lütfiye Esen på [email protected]. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 13 juli 2025. Urvalsarbetet kan komma att ske löpande. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning hos oss. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Förvaltningen för arbetsmarknad, kultur och fritid rustar Solnabor för jobb genom att erbjuda vuxenutbildning, svenska för invandrare, coachning och jobbmatchning. Under vårt paraply ligger också näringslivsfrågor där vi arbetar för att förbättra förutsättningarna för företag och företagare. Vi ansvarar också för skötsel och drift av idrottsplatser, bad och idrottshallar samt för Solna kulturskola och stadens bibliotek. Även stadens mötesplatser för unga ligger inom vårt ansvarsområde samt stöd till föreningar och studieförbund. Vi värnar och utvecklar stadens kulturhistoriskt värdefulla miljöer och förbättrar stadens rum med konstnärlig utsmyckning. Vi strävar alltid efter ett attraktivt utbud, med prioritering för barn och ungdomar. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Stödassistent natt – vikariat på LSS-boendet Ploggatan i Varberg
Varbergs kommun
Vårdare, boendestödjare

I Varbergs kommun är vi cirka 5 500 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa. Ploggatan är ett LSS-boende för vuxna där vi arbetar nära brukarna i deras vardag. Vi är ett engagerat och erfaret team som hjälps åt och stöttar varandra i både små och stora frågor. Nu söker vi en vikarie som vill vara med och göra skillnad – på riktigt. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent på Ploggatan är du en viktig del av våra brukares liv. Du ger stöd i vardagen både praktiskt, pedagogiskt och socialt. Det innebär till exempel hjälp med personlig omvårdnad, planering och genomförande av aktiviteter, dokumentation, samt hantering av läkemedel (efter delegering). Tillsammans med brukaren och dess nätverk arbetar du utifrån genomförandeplaner som du är med och upprättar, följer upp och utvecklar. Målet är att skapa trygghet, självständighet och ökad livskvalitet i vardagen. Du har också en viktig roll i kontakten med anhöriga, gode män och andra samarbetspartners du är helt enkelt en nyckelperson i det nätverk som omger individen. Tjänsten är förlagd vaken natt, vilket innebär att du arbetar nattetid enligt schema. Arbetstiderna kan variera, men innebär att du är vaken och aktiv under hela arbetspasset. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har läst vård- och omsorgsprogrammet eller har en likvärdig utbildning men det är inget krav. Det viktiga är att du har ett intresse för att arbeta med människor och en vilja att bidra till en trygg och meningsfull vardag för brukarna. Har du tidigare erfarenhet från LSS, demensvård eller liknande verksamhet ser vi det som meriterande. Du är trygg, inkännande och kan läsa av situationer. Du har ett genuint intresse för att jobba med människor och tycker det är viktigt att brukarna får vara delaktiga i sin egen vardag. Det är en fördel om du har kunskap inom lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. Du behöver också ha en god kommunikativ förmåga både med brukarna och i teamet. Körkort krävs för tjänsten. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Stödassistent vaken natt till enhet för barn och ungdom inom LSS
Lunds kommun
Vårdare, boendestödjare

Vi söker dig som vill arbeta som stödassistent vaken natt på en av våra enheter i södra Lund. Har du god förmåga att samarbeta och har förmåga att sätta dig in i andra människors situation,då kan denna tjänst något för dig.  Om rollen och arbetsplatsen Nu söker vi en stödassistent för nattjänst inom korttidstillsyn och korttidsvistelse inom LSS. På enheterna har brukarna stort behov av stöd och det förekommer utmanande situationer. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utmanande beteende av både fysisk samt verbal art. Vi arbetar i en dynamisk miljö, därför söker vi dig som är trygg i din yrkesroll och som är van vid att arbeta självständigt. Till denna tjänst har vi krav på erfarenhet av att arbeta vaken natt samt att man har manuellt körkort.  Vår brukargrupp är barn, ungdomar och unga vuxna med autism och andra funktionsvariationer. I tjänsten kommer du att arbeta på flera enheter, därför letar vi efter dig med god flexibilitet, som har lätt för att anpassa dig och som tycker om ett varierande arbete.  Tjänsten är en tillsvidare vaken natt 100% med tjänstgöring. På en heltidstjänst är arbetstidsmåttet 34,33 timmar per vecka. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Arbetsuppgifter - Stötta brukaren med rutiner under kvällen och natten. - Tillgodose en trygg miljö för brukaren nattetid. - Dokumentera i vårt journalsystem. - Medverka till att verksamheten håller en god kvalitet. - Allmänt förekommande arbetsuppgifter såsom städ, tvätt m.m. Kvalifikationer - Godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, samhäll/beteende eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Goda kunskaper i det svenska språket, skriftligt och muntligt.  - Erfarenhet av och/eller teoretisk kunskap om personer med autism. - Kunskap kring lågaffektivt bemötande. - Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utmanande beteende.  - Meriterande om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik/TEACCH. - Meriterande om du har gått kartläggningsutbildning K3.  - Krav på manuellt körkort. - Krav på erfarenhet av att arbeta vaken natt. Rekryteringsprocessen I denna rekrytering har vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor för en mer inkluderande rekryteringsprocess. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Välkommen med din ansökan! Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Stödassistent till psykiatriboende i Sydväst
GÖTEBORGS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Opaltorget är ett boende med särskild service med inriktning psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vi söker en stödassistent, för ett vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning. Vi erbjuder möjligheten att tillsammans med oss vara med att utveckla och forma verksamheten. På Opaltorget arbetar just nu sju stödassistenter och du blir den åttonde i vårt team. Det arbetar även en metodhandledare och en enhetschef. Du och dina kollegor kommer vara med och bidra till att skapa en stimulerande miljö och en kreativ arbetsplats. Letar du efter ett omväxlande arbete där du får ta stort ansvar? Läs då vidare! I arbetet som stödassistent sätter du den enskildes behov, förmåga, intresse i centrum och stöttar brukaren i vardagen samt i rätten till självbestämmande. Du arbetar normkreativt och nyskapande med motivation för att främja utvecklingen av brukarens egna resurser. Tillsammans med brukarna arbetar du för att ge så goda förutsättningar som möjligt till ett självständigt liv med hög livskvalité. Du arbetar utifrån individuellt upprättade genomförandeplaner. Vi kommer att använda oss utav metoderna Ett Självständigt Liv (ESL), Motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande (LAB) och Alternativ Kompletterande Kommunikation (AKK). I arbetet ingår social dokumentation och samverkan med både interna och externa parter som är nyckelpersoner i brukarens liv. Vi vill skapa grupper där medarbetarnas styrkor används på rätt sätt och bidrar till en arbetsmiljö där det är högt i tak och där diskussionerna är lösningsfokuserade. Arbetet kommer vara schemalagt till dag, kväll och tre av sex helger. Vi jobbar med schemaläggning i Multiaccess. Vi jobbar även med ARP. KVALIFIKATIONER Har du examen från Vård och omsorgsprogrammet, Stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig? Det är nödvändigt att du har erfarenhet och kunskaper av ESL, MI, AKK och lågaffektivt bemötande samt är van att arbeta kreativt. Du har förmåga att uttrycka dig väl i både i tal och skrift, eftersom det ingår dokumentation i ditt arbete. Du har förmåga att använda våra IT system. Har du körkort ser vi det som positivt då vi har tillgång till bil för våra aktiviteter. Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande kompetensområden: Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person) Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025